Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTĂRÂRE nr. 57 din 27 iunie 2017  privind adoptarea opiniei referitoare la Documentul de reflecţie  privind dimensiunea socială a Europei - COM(2017) 206    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 HOTĂRÂRE nr. 57 din 27 iunie 2017 privind adoptarea opiniei referitoare la Documentul de reflecţie privind dimensiunea socială a Europei - COM(2017) 206

EMITENT: Camera Deputaţilor
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 502 din 30 iunie 2017
    În temeiul prevederilor art. 67 şi ale art. 148 din Constituţia României, republicată, ale Legii nr. 373/2013 privind cooperarea dintre Parlament şi Guvern în domeniul afacerilor europene şi ale art. 160-185 din Regulamentul Camerei Deputaţilor, aprobat prin Hotărârea Camerei Deputaţilor nr. 8/1994, republicat, cu modificările şi completările ulterioare,
    Camera Deputaţilor adoptă prezenta hotărâre.
    ARTICOL UNIC
    Luând în considerare Opinia nr. 4c-19/261, adoptată de Comisia pentru afaceri europene în şedinţa din 20 iunie 2017, Camera Deputaţilor:
    1. Constată că prin publicarea Cărţii albe privind viitorul Europei Comisia Europeană a lansat o consultare privind dimensiunea socială a Europei, care se axează pe anumite domenii-cheie ce vizează transformările profunde din deceniul viitor prin care vor trece societăţile din Europa şi din lume.
    2. Consideră că urmele adânci lăsate de criza economică în viaţa cetăţenilor şi în societăţile noastre au dus la erodarea încrederii cetăţenilor în capacitatea Europei de a contura un viitor în care naţiunile să se dezvolte echitabil şi prosper. În acest sens, apreciază acţiunea Comisiei de a analiza, din perspectivă socială, situaţia actuală din cele 27 de state membre ale Uniunii Europene, atât la nivel naţional, cât şi în ansamblu.
    3. Ia act de faptul că documentul în sine nu reprezintă un text legislativ, obiectivul său fiind acela de a antrena o dezbatere mai amplă privind provocările actuale ale Uniunii Europene din perspectivă socială şi a unor scenarii posibile de cooperare la nivelul Uniunii pentru gestionarea pe viitor a acestor provocări.
    4. Recunoaşte că, deşi există diferenţe între ţări în materie de dezvoltare economică şi tradiţii sociale, au fost consolidate tot mai mult drepturile sociale, individuale şi colective, precum şi cooperarea cu partenerii sociali la nivel european şi naţional.
    5. Crede că dimensiunea socială trebuie să constituie o componentă importantă în eforturile de consolidare a competitivităţii europene şi că doar în baza unei abordări incluzive privind aspectele sociale la nivel european se vor putea reduce disparităţile şi se va facilita o convergenţă reală între statele membre.
    6. Atrage atenţia că generaţiile mai tinere au fost afectate deosebit de grav de consecinţele crizei, erodarea serviciilor sociale (educaţie, cultură, sănătate) afectând nu doar calitatea educaţiei şi a serviciilor medicale, dar şi bugetele familiilor. Acest fapt a dus la creşterea ratei şomajului şi, deşi acesta a ajuns astăzi la cel mai scăzut nivel din 2009, este nevoie de o mai mare preocupare pentru generaţiile viitoare, prin investirea în sisteme cât mai eficiente de educaţie şi de formare profesională, precum şi prin creşterea numărului de locuri de muncă pentru tineri.
    7. Consideră că, în perspectiva abordării unei dimensiuni sociale europene corecte, este necesară urmărirea evoluţiei şi dinamicii politicilor şi strategiilor Uniunii Europene, în scopul stabilirii nivelului de corelaţie necesar dintre acestea şi politicile şi strategiile naţionale din domeniile politicii sociale şi ale ocupării forţei de muncă, dar şi coordonarea între statele membre privind identificarea şi aplicarea de politici comune, care să răspundă provocărilor de la nivelul Uniunii, comune tuturor statelor membre.
    8. Crede că, pentru îndepărtarea blocajelor referitoare la posibile raţiuni financiare, atunci când se discută despre implementarea politicilor sociale, trebuie avute în vedere aspecte precum necesitatea permanentă de identificare şi stimulare a resurselor extrabugetare de soluţionare a problemelor sociale şi de promovare a calităţii vieţii, prin mobilizarea tuturor actorilor sociali care îşi pot aduce contribuţia, prin creşterea eficienţei sistemului de politică socială şi prin încurajarea şi dezvoltarea pe termen lung a unor programe sociale valoroase.
    9. Atrage atenţia că probleme sociale grave sunt adesea ignorate de sistemul public sau, în unele cazuri, intervenţia acestuia este marginală: persoane fără identitate, abandonul şcolar în creştere, tolerarea corupţiei, discriminarea şi excluziunea socială. Aceste aspecte ar trebui privite şi tratate cu o mai mare seriozitate şi asumare de către fiecare societate în parte, efectul cumulat al acestora putând duce la diminuarea eforturilor comune de creştere a dimensiunii sociale din toate punctele de vedere.
    10. Susţine continuarea procesului de reflecţie şi necesitatea unui proiect politic european consolidat, bazat pe unitate, coeziune şi respect faţă de valorile fundamentale ale Uniunii. Politica socială poate aduce o contribuţie importantă în relansarea socioeconomică şi politică, iar pentru aceasta este nevoie ca programul său să fie orientat spre promovarea de societăţi bune, active şi echilibrate social.


    Această hotărâre a fost adoptată de către Camera Deputaţilor în şedinţa din 27 iunie 2017, cu respectarea prevederilor art. 76 alin. (2) din Constituţia României, republicată.


                    p. PREŞEDINTELE CAMEREI DEPUTAŢILOR,
                    PETRU-GABRIEL VLASE


    Bucureşti, 27 iunie 2017.
    Nr. 57.
    ----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016