Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
HOTĂRÂRE nr. 56 din 3 mai 2018 referitoare la Propunerea de Directivă a Parlamentului European şi a Consiliului de modificare a Directivei 2009/65/CE a Parlamentului European şi a Consiliului şi a Directivei 2011/61/UE a Parlamentului European şi a Consiliului în ceea ce priveşte distribuţia transfrontalieră a fondurilor de plasament colectiv - COM (2018) 92 final şi Propunerea de Regulament al Parlamentului European şi al Consiliului privind facilitarea distribuţiei transfrontaliere a fondurilor de plasament colectiv şi de modificare a Regulamentelor (UE) nr. 345/2013 şi (UE) nr. 346/2013 - COM (2018) 110 final
EMITENT: Senatul PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 396 din 9 mai 2018
În temeiul dispoziţiilor art. 67 şi art. 148 alin. (2) şi (3) din Constituţia României, republicată, precum şi ale Protocolului nr. 2 privind aplicarea principiilor subsidiarităţii şi proporţionalităţii, anexat Tratatului de la Lisabona de modificare a Tratatului privind Uniunea Europeană şi a Tratatului de instituire a Comunităţii Europene, semnat la Lisabona la 13 decembrie 2007, ratificat prin Legea nr. 13/2008,
în baza Raportului Comisiei pentru afaceri europene nr. LXII/210 din 25.04.2018,
Senatul adoptă prezenta hotărâre.
ART. 1
Senatul României:
Consideră că propunerile respectă principiul subsidiarităţii deoarece doar o armonizare a normelor la nivel UE privind comunicările publicitare adresate potenţialilor investitori şi creşterea transparenţei dispoziţiilor din afara domeniilor armonizate pot conduce la dezvoltarea în întreaga Uniune a unor pieţe de capital mai integrate pentru fondurile de investiţii. De asemenea se introduc sarcini suplimentare ale Autorităţii Europene pentru Valori Mobiliare şi Pieţe (ESMA), instituită în temeiul Regulamentului (UE) nr. 1.095/2010, care nu pot fi îndeplinite de statele membre acţionând în mod individual.
În plus, existenţa barierelor normative în calea distribuţiei transfrontaliere a fondurilor de investiţii nu se limitează la teritoriul unui singur stat membru. În consecinţă, doar o acţiune întreprinsă la nivelul UE poate asigura faptul că pe piaţa internă a serviciilor fondurilor de investiţii funcţionează fără sincope, de exemplu, prin armonizarea (suplimentară a) cerinţelor privind punerea la dispoziţia investitorilor a unor structuri locale în statele membre gazdă, precum şi prin uniformizarea şi securitatea juridică a exercitării libertăţilor prevăzute în tratat.
De asemenea, propunerile respectă principiul proporţionalităţii deoarece reduc sarcina şi costurile de asigurare a conformităţii pentru fondurile de investiţii, prin creşterea transparenţei. Deşi pentru crearea şi menţinerea bazelor de date ale ESMA este nevoie ca autorităţile competente din statele membre să transmită date (în special notificările către ESMA), eforturile financiare aşteptate din partea statelor membre vor fi limitate. Datorită datelor colectate, ESMA îşi va îndeplini mai bine rolul de convergenţă. O mai mare concurenţă în sectorul fondurilor de investiţii va avea un efect pozitiv asupra ofertei disponibile pentru investitori şi asupra economiilor statelor membre.
ART. 2
Prezenta hotărâre se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Această hotărâre a fost adoptată de Senat în şedinţa din 3 mai 2018, cu respectarea prevederilor art. 76 alin. (2) din Constituţia României, republicată.
p. PREŞEDINTELE SENATULUI,
IULIAN-CLAUDIU MANDA
Bucureşti, 3 mai 2018.
Nr. 56.
----
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect: