Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTĂRÂRE nr. 40 din 18 iunie 2018  privind adoptarea opiniei referitoare la Comunicarea Comisiei către Parlamentul European, Consiliu, Comitetul Economic şi Social European şi Comitetul Regiunilor privind modalităţile de a face posibilă transformarea digitală a serviciilor de sănătate şi de asistenţă în cadrul pieţei unice digitale, autonomizarea cetăţenilor şi construirea unei societăţi mai sănătoase COM(2018) 233    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 HOTĂRÂRE nr. 40 din 18 iunie 2018 privind adoptarea opiniei referitoare la Comunicarea Comisiei către Parlamentul European, Consiliu, Comitetul Economic şi Social European şi Comitetul Regiunilor privind modalităţile de a face posibilă transformarea digitală a serviciilor de sănătate şi de asistenţă în cadrul pieţei unice digitale, autonomizarea cetăţenilor şi construirea unei societăţi mai sănătoase COM(2018) 233

EMITENT: Camera Deputaţilor
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 515 din 22 iunie 2018
    În temeiul prevederilor art. 67 şi ale art. 148 din Constituţia României, republicată, ale Legii nr. 373/2013 privind cooperarea dintre Parlament şi Guvern în domeniul afacerilor europene şi ale art. 160-185 din Regulamentul Camerei Deputaţilor, aprobat prin Hotărârea Camerei Deputaţilor nr. 8/1994, republicat, cu modificările şi completările ulterioare,
    Camera Deputaţilor adoptă prezenta hotărâre.
    ARTICOL UNIC
    Luând în considerare Opinia nr. 4c-19/283, adoptată de Comisia pentru afaceri europene, în şedinţa din 5 iunie 2018, Camera Deputaţilor:
    1. Recomandă ca măsurile ce vizează reforma şi rezilienţa sistemelor de sănătate să ia în considerare şi includerea datelor referitoare la domenii conexe, care ar reprezenta oportunităţi de acţiune sinergică, cum ar fi activitatea dedicată stilului de viaţă sănătos în unităţile şcolare şi extraşcolare, păstrând însă în acelaşi timp rolul central al familiei în asigurarea educaţiei şi stării de sănătate a copiilor.
    2. Subliniază riscul ridicat de transformare digitală în ceea ce priveşte disponibilitatea datelor medicale, risc care se va păstra cel mai probabil pe termen mediu, având în vedere faptul că resursa umană implicată nu are obişnuinţa confruntării cu fapte cum ar fi şantajarea digitală.
    3. Îşi exprimă îngrijorarea cu privire la decalajul digital existent între cetăţeni, fapt ce ar putea genera un acces inegal la servicii de asistenţă medicală de calitate şi cu privire la implicaţiile revoluţiei digitale din domeniul asistenţei medicale asupra sistemelor de sănătate, acestea din urmă trebuind să fie nediscriminatorii şi favorabile tuturor.
    4. Consideră că, alături de economia de scară, întreprinderile mici şi mijlocii şi micro-întreprinderile au un rol determinant în evoluţia serviciilor medicale digitale şi sunt centrate pe persoane, prin potenţialul lor inovator, capacitatea de a pune în aplicare rapid şi flexibil rezultatele cercetărilor.
    5. Subliniază că promovarea serviciilor medicale digitale nu ar trebui să se constituie într-un îndemn indirect la înlocuirea prezenţei umane în acordarea serviciilor medicale de diagnostic şi tratament.
    6. Atrage atenţia asupra riscului de polarizare socială, ca urmare a existenţei persoanelor care nu au primit instruirea necesară pentru a înţelege pe deplin modul în care pot beneficia de astfel de servicii în calitate de pacienţi.
    7. Susţine direcţiile de acţiune propuse de Comisia Europeană, în special cele ce vizează restrângerea situaţiilor în care datele medicale sunt netrasabile şi răspândite în diverse locuri.
    8. Atrage atenţia asupra riscului de suprasolicitare a cadrelor medicale în procesul de selectare şi evaluare a datelor medicale relevante.
    9. Îşi exprimă dorinţa de a fi informată cu privire la aplicarea normelor UE în materia protecţiei datelor personale şi securităţii cibernetice în procesul de digitalizare a sistemelor de sănătate, în special în perioada în care acesta va coexista cu soluţiile tradiţionale, mai cu seamă în cazul regiunilor rurale sub media de dezvoltare a Uniunii, a celor îndepărtate sau izolate sau a situaţiilor în care pacienţii minori sunt în grija statului.
    10. Atrage atenţia asupra vulnerabilităţii operatorilor ce derivă din capacitatea acestor date de a genera avantaje comerciale, dar şi din cauza vulnerabilităţii transmisiilor între regiuni cu regim diferit de protecţie a datelor personale.
    11. Recomandă constituirea unor sisteme de siguranţă alternative, clasice, pentru a asigura rezilienţa sistemului de asistenţă medicală în situaţii excepţionale, cum ar fi catastrofele.
    12. Atrage atenţia că volumul mare de date, ce va rezulta în urma transformării digitale a serviciilor de sănătate şi de asistenţă, necesită o pregătire profesională avansată pentru asigurarea interpretării, ceea ce ar putea conduce la necesitatea unor modificări în consecinţă în sistemele naţionale de educaţie.
    13. Cheamă la o responsabilitate sporită în ceea ce priveşte alocarea fondurilor pentru cercetare şi inovare în noile domenii ale asistenţei medicale, pentru a se asigura cheltuirea eficientă a banilor din impozitele contribuabililor europeni.
    14. Subliniază că menţinerea unui mediu natural cât mai extins, evitarea acoperirii excesive cu construcţii a terenului, protecţia biodiversităţii solului şi utilizarea energiei regenerabile au potenţialul de a sprijini starea de sănătate şi de a reduce nevoia de servicii medicale, astfel încât noile informaţii rezultate din utilizarea serviciilor de sănătate digitale sunt utile şi în fundamentarea economică şi socială a măsurilor de protecţie a mediului şi conservarea biodiversităţii, ceea ce reprezintă o oportunitate de a da un nou impuls programelor din aceste domenii.
    15. Salută intenţia de a sprijini întreprinderile nou-înfiinţate şi întreprinderile mici şi mijlocii care dezvoltă soluţii digitale pentru asistenţa axată pe persoane şi pentru reacţia primită de la pacienţi şi consideră că este necesară o flexibilitate cât mai mare a condiţiilor de acordare a sprijinului.
    16. Recomandă sprijinirea echilibrată a statelor membre în ceea ce priveşte utilizarea instrumentului asistenţei tehnice, limitat la ceea ce este necesar.


    Această hotărâre a fost adoptată de către Camera Deputaţilor în şedinţa din 18 iunie 2018, cu respectarea prevederilor art. 76 alin. (2) din Constituţia României, republicată.


                    p. PREŞEDINTELE CAMEREI DEPUTAŢILOR,
                    PETRU-GABRIEL VLASE

    Bucureşti, 18 iunie 2018.
    Nr. 40.

    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016