Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTĂRÂRE nr. 4 din 25 februarie 2020  privind adoptarea opiniei referitoare la Comunicarea Comisiei  către Parlamentul European şi Consiliu - Către o mai bună punere în aplicare a cadrului UE privind combaterea spălării banilor şi finanţării terorismului COM (2019)360    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 HOTĂRÂRE nr. 4 din 25 februarie 2020 privind adoptarea opiniei referitoare la Comunicarea Comisiei către Parlamentul European şi Consiliu - Către o mai bună punere în aplicare a cadrului UE privind combaterea spălării banilor şi finanţării terorismului COM (2019)360

EMITENT: Camera Deputaţilor
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 156 din 26 februarie 2020
    În temeiul prevederilor art. 67 şi ale art. 148 din Constituţia României, republicată, ale Legii nr. 373/2013 privind cooperarea dintre Parlament şi Guvern în domeniul afacerilor europene şi ale art. 160-185 din Regulamentul Camerei Deputaţilor, aprobat prin Hotărârea Camerei Deputaţilor nr. 8/1994, republicat,
    Camera Deputaţilor adoptă prezenta hotărâre.
    ARTICOL UNIC
    Luând în considerare Opinia nr. 4c-22/42 adoptată de Comisia pentru afaceri europene în şedinţa din 11 februarie 2020, Camera Deputaţilor:
    1. susţine abordarea Comisiei Europene privind dezvoltarea cadrului de reglementare pentru prevenirea combaterii spălării banilor şi finanţarea terorismului în conformitate cu standardele adoptate de Grupul de Acţiune Financiară Internaţională;
    2. în deplin acord cu viziunea Comisiei Europene asupra faptului că riscurile de spălare a banilor şi de finanţare a terorismului sunt o sursă majoră de preocupare pentru integritatea sistemului financiar al Uniunii şi securitatea cetăţenilor săi, susţine şi recomandă adaptarea instrumentelor existente faţă de continua diversificare şi specializare a metodelor şi tehnicilor utilizate pentru spălarea de bani şi alinierea acestora la natura problematicii şi la evoluţiile ei;
    3. ia act că, deşi adoptarea în aprilie 2018 a celei de-a 5-a Directive privind combaterea spălării banilor a reprezentat un pas înainte în prevenirea spălării banilor şi finanţării terorismului, persistă unele deficienţe în sistemul financiar mondial care necesită măsuri suplimentare de îmbunătăţire a cadrului legal al Uniunii Europene în domeniu;
    4. atrage atenţia Comisiei Europene, care apreciază că majoritatea recomandărilor din prima evaluare supranaţională a riscurilor au fost puse în aplicare, că toate măsurile prevăzute ar trebui aplicate, în special cele cu privire la produsele anonime, identificarea beneficiarilor reali şi produsele nou-reglementate, cum sunt activele virtuale;
    5. consideră că utilizarea monedelor virtuale prezintă riscuri mai mari decât mijloacele de plată tradiţionale, fiind transferabile doar prin intermediul internetului, teroriştii şi alte grupuri infracţionale putând utiliza fonduri în cadrul reţelelor de monede virtuale prin disimularea transferurilor sau prin faptul că beneficiază de un anumit grad de anonimat pe astfel de platforme;
    6. îşi exprimă rezerva faţă de utilizarea criptomonedelor înainte de rezolvarea corespunzătoare a tuturor dificultăţilor şi riscurilor specifice, de reglementare şi supervizare, în scopul de a elimina potenţialul pe care acestea îl au în destabilizarea sistemului financiar mondial, în a aduce prejudicii vieţii private şi în posibilitatea de a fi folosite pentru spălarea de bani, finanţarea terorismului şi a grupurilor infracţionale;
    7. aminteşte că, deşi la nivel european aproape o persoană din zece spune că deţine în prezent Bitcoin sau o altă valută virtuală, cetăţenii cred că aceste monede reprezintă viitorul investiţiilor, deşi în majoritatea statelor membre ale Uniunii Europene acestea nu sunt legale, chiar dacă sunt considerate instrumente financiare sau un mijloc alternativ de plată;
    8. recomandă abordarea monedelor virtuale într-o manieră comună, pentru ca acestea să îndeplinească cele mai ridicate standarde de reglementare şi să adere la obiectivele cele mai largi ale legislaţiei în domeniu;
    9. subliniază că este nevoie, în continuare, de îmbunătăţiri în punerea în aplicare a standardelor internaţionale de transparenţă fiscală şi în ceea ce priveşte disponibilitatea informaţiilor privind beneficiarii reali şi schimbul internaţional de astfel de informaţii, dar şi în consolidarea cooperării între administraţiile fiscale din întreaga Uniune;
    10. atrage atenţia asupra faptului că finanţarea terorismului poate avea legătură cu alte tipuri de fenomene infracţionale recente, precum atacurile cibernetice, şi recomandă combaterea fermă a acestora;
    11. consideră că tehnologia, ca toate instrumentele moderne, prezintă avantaje şi dezavantaje: poate duce la spălarea banilor şi la finanţarea terorismului, dar poate ajuta şi din punct de vedere strategic orice proces de abordare eficientă a fenomenului, în sensul combaterii lui;
    12. recomandă menţinerea şi îmbunătăţirea mijloacelor de informaţii, la nivel de instituţii de resort din toate statele membre, în scopul prevenirii şi combaterii spălării banilor şi al finanţării terorismului;
    13. reafirmă poziţia categorică a României, care susţine lupta împotriva spălării banilor şi finanţării terorismului, şi reaminteşte eforturile depuse pe durata mandatului preşedinţiei române a Consiliului UE pentru finalizarea unor dosare-pivot în perseverenţa Uniunii de a combate eficient aceste ameninţări.


    Această hotărâre a fost adoptată de către Camera Deputaţilor în şedinţa din 25 februarie 2020, cu respectarea prevederilor art. 76 alin. (2) din Constituţia României, republicată.


                    PREŞEDINTELE CAMEREI DEPUTAŢILOR
                    ION-MARCEL CIOLACU

    Bucureşti, 25 februarie 2020.
    Nr. 4.

    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016