Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTĂRÂRE nr. 3/H din 3 octombrie 2019  privind interpretarea prevederilor art. 54 alin. (1) din Legea nr. 370/2004 pentru alegerea Preşedintelui României    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 HOTĂRÂRE nr. 3/H din 3 octombrie 2019 privind interpretarea prevederilor art. 54 alin. (1) din Legea nr. 370/2004 pentru alegerea Preşedintelui României

EMITENT: Biroul Electoral Central
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 811 din 7 octombrie 2019
    Având în vedere dispoziţiile art. 17, art. 36 alin. (1) şi art. 81 alin. (1) din Constituţia României, republicată,
    observând prevederile art. 21 alin. (1) teza întâi din Legea nr. 208/2015 privind alegerea Senatului şi a Camerei Deputaţilor, precum şi pentru organizarea şi funcţionarea Autorităţii Electorale Permanente, cu modificările şi completările ulterioare, potrivit cărora secţiile de votare din ţară rămân fixe, cu excepţia modificărilor ce necesită actualizarea, ceea ce înseamnă, a contrario, că secţiile de votare din străinătate nu sunt supuse aceluiaşi regim juridic,
    ţinând cont de prevederile art. 10 şi art. 43 alin. (13) din Legea nr. 370/2004 pentru alegerea Preşedintelui României, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi ale art. 23 şi 86 din Legea nr. 208/2015, cu modificările şi completările ulterioare, care impun luarea în considerare a condiţiilor specifice de organizare a secţiilor de votare din străinătate,
    constatând că, în contextul utilizării de către legiuitor a unor noţiuni precum „sediu al secţiei de votare“ şi „local de vot“, sintagma „aceleaşi secţii de votare“ prevăzută de textul art. 54 alin. (1) din Legea nr. 370/2004 poate ridica probleme de ordin practic în identificarea unor imobile care să funcţioneze ca secţii de votare în străinătate pe parcursul a 6 zile de votare aferente celor două tururi de scrutin,
    observând că o interpretare restrictivă a textului art. 54 alin. (1) din Legea nr. 370/2004 ar exclude situaţii justificate din punct de vedere obiectiv care pot apărea în practică privind necesitatea schimbării sediului unei secţii de votare pentru al doilea tur de scrutin, cu consecinţa împiedicării exercitării dreptului la vot al cetăţenilor români în străinătate şi a nesocotirii exigenţelor art. 36 alin. (1) şi art. 81 alin. (1) din Constituţie,
    în temeiul art. 17 alin. (1) lit. a) şi alin. (4) din Legea nr. 370/2004, republicată, cu modificările şi completările ulterioare,
    Biroul Electoral Central hotărăşte:
    ART. 1
    În interpretarea art. 54 alin. (1) coroborat cu art. 10 din Legea nr. 370/2004 pentru alegerea Preşedintelui României, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, art. 21 alin. (1) şi art. 23 din Legea nr. 208/2015 privind alegerea Senatului şi a Camerei Deputaţilor, precum şi pentru organizarea şi funcţionarea Autorităţii Electorale Permanente, cu modificările şi completările ulterioare, în situaţii justificate din punct de vedere obiectiv, sediile secţiilor de votare din străinătate utilizate la al doilea tur pentru alegerea Preşedintelui României pot fi diferite faţă de cele folosite la primul tur de scrutin, sub condiţia asigurării accesibilităţii şi publicităţii acestora.

    ART. 2
    Prezenta hotărâre se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.



                    Preşedintele Biroului Electoral Central,
                    Adina-Georgeta Nicolae

    Bucureşti, 3 octombrie 2019.
    Nr. 3/H.

    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016