Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTĂRÂRE nr. 28 din 23 mai 2018  privind adoptarea opiniei referitoare la Comunicarea Comisiei către Parlamentul European, Consiliu, Comitetul Economic şi Social European şi Comitetul Regiunilor cu privire la punerea  în aplicare a pachetului de măsuri privind economia circulară: opţiuni pentru abordarea interfeţei dintre legile privind substanţele chimice, produsele şi deşeurile - COM(2018) 32    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 HOTĂRÂRE nr. 28 din 23 mai 2018 privind adoptarea opiniei referitoare la Comunicarea Comisiei către Parlamentul European, Consiliu, Comitetul Economic şi Social European şi Comitetul Regiunilor cu privire la punerea în aplicare a pachetului de măsuri privind economia circulară: opţiuni pentru abordarea interfeţei dintre legile privind substanţele chimice, produsele şi deşeurile - COM(2018) 32

EMITENT: Camera Deputaţilor
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 445 din 29 mai 2018
    În temeiul prevederilor art. 67 şi ale art. 148 din Constituţia României, republicată, ale Legii nr. 373/2013 privind cooperarea dintre Parlament şi Guvern în domeniul afacerilor europene şi ale art. 160-185 din Regulamentul Camerei Deputaţilor, aprobat prin Hotărârea Camerei Deputaţilor nr. 8/1994, republicat, cu modificările şi completările ulterioare,
    Camera Deputaţilor adoptă prezenta hotărâre.
    ARTICOL UNIC
    Luând în considerare Opinia nr. 4c-19/213 adoptată de Comisia pentru afaceri europene în şedinţa din 8 mai 2018, Camera Deputaţilor:
    1. Susţine promovarea unei ample dezbateri în cadrul Uniunii cu privire la modul în care pot fi abordate în mod satisfăcător elementele majore identificate la interfaţa dintre legile privind substanţele chimice, produsele şi deşeurile, în condiţiile respectării principiului subsidiarităţii.
    2. Consideră că pentru a avea eficienţă în aplicare, normele armonizate vor trebui să ţină seama de varietatea condiţiilor socioeconomice locale şi regionale, precum şi de cadrul legislativ şi instituţional al statelor membre, pentru a evita suprapunerea de atribuţii.
    3. Recomandă ca sistemul de informare al Uniunii cu privire la prezenţa substanţelor chimice care prezintă motive de îngrijorare să includă o etichetare destinată publicului larg.
    4. Recomandă ca produsele electronice de tipul calculatoarelor, telefoanelor mobile inteligente şi altele de acest tip să fie proiectate în aşa fel încât componentele cu nivel ridicat de pericol din punctul de vedere al toxicităţii să fie identificabile cu uşurinţă de către cei ce dezmembrează aparatele, iar prospectele acestora să includă astfel de informaţii.
    5. Consideră că bunurile importate în Uniune ar trebui să urmeze acelaşi regim ca şi cele produse pe teritoriul său, dar că, pentru a profita de avantajele pieţei globale, Uniunea ar trebui să depună eforturi în cadrul organismelor internaţionale şi pe cale bilaterală pentru a determina adoptarea de condiţii similare şi în alte zone.
    6. Consideră că în privinţa deşeurilor care conţin substanţe ce prezintă motive de îngrijorare ar trebui prevăzută o etapă intermediară, în care acestea să fie eliminate, în loc de a fi reciclate.
    7. Consideră că ar trebui să aliniem în continuare normele privind clasificarea pericolelor, astfel încât deşeurile să poată fi considerate periculoase pe baza aceloraşi norme aplicabile produselor, iar procesul de aliniere este o ocazie de a identifica eventuale situaţii în care protecţia prevăzută apare ca exagerată prin prisma experienţei acumulate.
    8. Consideră că o mai bună armonizare a normelor privind încetarea statutului de deşeu ar putea include un statut intermediar, în care să fie aplicabilă o combinaţie de prevederi ce au ca obiect deşeurile şi prevederi ce au ca obiect produsele, cu caracter temporar, abordare ce ar oferi timp statelor membre mai puţin avansate în această direcţie de a ajunge în etape superioare ale economiei circulare.


    Această hotărâre a fost adoptată de către Camera Deputaţilor în şedinţa din 23 mai 2018, cu respectarea prevederilor art. 76 alin. (2) din Constituţia României, republicată.


                    p. PREŞEDINTELE CAMEREI DEPUTAŢILOR,
                    FLORIN IORDACHE

    Bucureşti, 23 mai 2018.
    Nr. 28.

    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016