Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTĂRÂRE nr. 130 din 26 septembrie 2018  referitoare la propunerea de Regulament al Parlamentului European şi al Consiliului de instituire  a programului-cadru pentru cercetare şi inovare Orizont Europa şi de stabilire a normelor sale  de participare şi de diseminare - COM (2018) 435 final    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 HOTĂRÂRE nr. 130 din 26 septembrie 2018 referitoare la propunerea de Regulament al Parlamentului European şi al Consiliului de instituire a programului-cadru pentru cercetare şi inovare Orizont Europa şi de stabilire a normelor sale de participare şi de diseminare - COM (2018) 435 final

EMITENT: Senatul
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 846 din 4 octombrie 2018
    În temeiul dispoziţiilor art. 67 şi art. 148 alin. (2) şi (3) din Constituţia României, republicată, precum şi ale Protocolului nr. 2 privind aplicarea principiilor subsidiarităţii şi proporţionalităţii, anexat Tratatului de la Lisabona de modificare a Tratatului privind Uniunea Europeană şi a Tratatului de instituire a Comunităţii Europene, semnat la Lisabona la 13 decembrie 2007, ratificat prin Legea nr. 13/2008,
    în baza Raportului Comisiei pentru afaceri europene nr. LXII/420 din 21.09.2018,
    Senatul adoptă prezenta hotărâre.
    ART. 1
    Senatul României:
    1. constată următoarele:
    - Orizont Europa se bazează pe titlurile „Industria“ şi „Cercetarea şi dezvoltarea tehnologică şi spaţiul“ din TFUE (art. 173, 182, 183 şi 188). Programul specific de punere în aplicare se bazează în prezent pe titlurile din TFUE „Industria“ şi „Cercetarea şi dezvoltarea tehnologică şi spaţiul“ (art. 173 şi 182), la fel ca şi programul specific privind cercetarea în domeniul apărării. Institutul European de Inovare şi Tehnologie (EIT) are la bază titlul „Industria“ şi va fi finanţat în continuare printr-o contribuţie financiară din Orizont Europa. Propunerea pentru Programul Euratom pentru cercetare şi formare se bazează pe art. 7 din Tratatul Euratom;
    – propunerea de Regulament respectă principiul subsidiarităţii întrucât Uniunea dispune de o competenţă partajată (paralelă) în acest domeniu, în temeiul articolului 4 alineatul (3) din TFUE. Activităţile finanţate de Uniune în domeniul C&I aduc beneficii demonstrabile în comparaţie cu sprijinul pentru C&I la nivel naţional şi regional: ele creează o masă critică pentru a răspunde provocărilor globale; consolidează excelenţa ştiinţifică a Uniunii printr-o finanţare competitivă; creează reţele multidisciplinare şi transfrontaliere; consolidează capitalul uman; structurează sistemele naţionale de C&I; sporesc competitivitatea Uniunii şi creează noi oportunităţi de piaţă;
    – propunerea de Regulament respectă principiul proporţionalităţii întrucât un program la nivelul Uniunii este cel mai adecvat pentru C&I cu riscuri ridicate şi pe termen lung, permiţând partajarea riscurilor, lărgirea sferei de acţiune şi realizarea de economii de scară care nu ar putea fi obţinute altfel. Se va încerca să se stabilească legături cu iniţiativele naţionale, în special în domeniul inovării. Acţiunile propuse nu depăşesc ceea ce este necesar pentru îndeplinirea obiectivelor Uniunii;
    – obiectivele României în ceea ce priveşte viitorul Program-cadru vizează:
    – asigurarea unui program-cadru mai accesibil, în special pentru cercetătorii şi pentru antreprenorii aflaţi la început de drum;
    – asigurarea unor condiţii avantajoase de finanţare pentru marile infrastructuri de cercetare pan-europene (RI), România fiind deja prezentă pe harta europeană cu proiectele ELI-NP, DANUBIUS-RI şi ALFRED;
    – dezvoltarea unui cadru de dialog cât mai larg privind abordarea orientată pe misiuni în noul program-cadru, care să contribuie la o cât mai precisă definire a noilor concepte pentru a contribui într-un mod mai eficient la soluţionarea provocărilor şi oferirea răspunsurilor la nevoile existente în domeniul ştiinţei şi inovării;

    2. consideră că:
    - în comparaţie cu programul în curs, prin prezenta propunere de Regulament, Orizont Europa ar trebui să genereze: cunoştinţe şi tehnologii noi şi sporite, promovarea excelenţei ştiinţifice şi un impact ştiinţific semnificativ, efecte pozitive asupra creşterii economice, schimburilor comerciale şi fluxurilor de investiţii, precum şi asupra locurilor de muncă de calitate şi mobilităţii internaţionale a cercetătorilor în cadrul Spaţiului European al Cercetării şi un impact social şi de mediu semnificativ;
    – în propunerea Orizont Europa, Comisia Europeană nu a răspuns solicitărilor Consiliului (Concluziile Consiliului din 1 decembrie 2017), Parlamentului European şi ale altor părţi interesate de a aborda într-o manieră adecvată diferenţele existente la nivelul statelor membre în cercetare şi inovare (research and innovation divide), doar 1,7% fiind alocat măsurilor care pot duce la diminuarea acestor diferenţieri;

    3. recomandă:
    - ca salarizarea personalului din proiectele Orizont Europa să fie făcută pe principiul „la muncă egală - salarii egale“, respectiv salariul ce poate fi acceptat de Comisia UE pentru un participant din România să fie egal cu cel al unui participant din ţări mai vechi ale Uniunii (aşa-zisele „old member states“), deoarece calitatea muncii prestate de participanţii la un proiect este aceeaşi, mai ales că principiul de bază al acestui program este excelenţa ştiinţifică;
    – ca dimensiunea „widening“ (creşterea participării la programul Orizont Europa) să nu se limiteze la creşterea bugetului alocat în program comparativ cu cel al programului anterior, utilizând aceleaşi instrumente, fiind necesare instrumente noi care să dezvolte excelenţa ştiinţifică din statele mai noi ale UE şi să permită o integrare reală a acestor ţări în comunitatea ştiinţifică din Uniunea Europeană. La acest moment, componentele „widening“ se limitează la Twining şi Teaming care au fost foarte bune, dar sunt insuficiente ca instrumente specifice dedicate interelaţionării cercetătorilor din cele două părţi ale Europei. Susţinem principiul excelenţei ştiinţifice dar aplicarea acestuia nu trebuie să conducă la creşterea discrepanţei dintre vechile state membre şi cele noi, în contextul în care Europa trebuie să fie din ce în ce mai unită şi să se audă ca o singură voce.



    ART. 2
    Prezenta hotărâre se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I, iar opinia cuprinsă în această hotărâre se transmite instituţiilor europene.

    Această hotărâre a fost adoptată de Senat în şedinţa din 26 septembrie 2018, cu respectarea prevederilor art. 76 alin. (2) din Constituţia României, republicată.


                    p. PREŞEDINTELE SENATULUI,
                    ADRIAN ŢUŢUIANU

    Bucureşti, 26 septembrie 2018.
    Nr. 130.

    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016