Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
────────── Conţinute de ORDINUL nr. 6.572 din 20 octombrie 2025, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1032 din 7 noiembrie 2025.────────── ANEXA 1 REGULAMENTUL ANEXA 2 Structura de învăţământ a alternativei educaţionale Montessori, precum şi sistemul de echivalare a nivelurilor de învăţământ din cadrul alternativei educaţionale Montessori cu cele ale învăţământului preuniversitar tradiţional
┌────────┬────────────────────────┬───────────────────────────────────────┬┐
│Vârsta │Structura de învăţământ │Structura sistemului naţional de ││
│copiilor│în alternativa │învăţământ tradiţional ││
│ │educaţională Montessori │ ││
├────────┼─────────────┬──────────┼────────────┬─────────────┬────────────┼┤
│Ani │Niveluri de │Cicluri │Grupa/clasa │Niveluri de │Grupa/clasa ││
│ │învăţământ │ │echivalentă │învăţământ │ ││
├────────┼─────────────┼──────────┼────────────┼─────────────┼────────────┼┤
│ │ │Ciclul │ │ │ ││
│2 luni- │ │Nido/ │Mică │ │Mică ││
│12/15 │ │Parent │ │ │ ││
│luni │ │Infant 2 ├────────────┤ ├────────────┼┤
│ │Învăţământ │luni - 12/│ │ │ ││
│ │timpuriu │15 luni │ │ │ ││
├────────┤antepreşcolar├──────────┤Mijlocie │Antepreşcolar│Mijlocie ├┤
│ │2 luni - 2,5/│Ciclul │ │ │ ││
│12/15 │3 ani │Infant │ │ │ ││
│luni - │ │Community ├────────────┤ ├────────────┼┤
│2,5/3 │ │12/15 luni│ │ │ ││
│ani │ │- 2,5/3 │Mare │ │Mare ││
│ │ │ani │ │ │ ││
├────────┼─────────────┼──────────┼────────────┼─────────────┼────────────┼┤
│2,5/3 │ │Preşcolar/│Mică │ │Mică ││
│ani │Învăţământ │Casa dei │ │ │ ││
├────────┤timpuriu │Bambini ├────────────┤Preşcolar ├────────────┼┤
│4-5 │preşcolar 2,5│2,5/3 ani │Mijlocie │ │Mijlocie ││
├────────┤/3 ani-6 ani │-6 ani ├────────────┤ ├────────────┼┤
│5-6 │ │ │Mare │ │Mare ││
├────────┼─────────────┼──────────┼────────────┼─────────────┼────────────┼┤
│6-7 │ │ │Clasa │ │Clasa ││
│ │ │Ciclul │pregătitoare│ │pregătitoare││
├────────┤ │Primar 1/ ├────────────┤ ├────────────┼┤
│7-8 │ │Elementar │Clasa I │ │Clasa I ││
├────────┤ │1 6-9 ani ├────────────┤Învăţământ ├────────────┼┤
│8-9 │Învăţământ │ │Clasa a II-a│primar │Clasa a II-a││
├────────┤primar/ 6-12 ├──────────┼────────────┤ ├────────────┼┤
│9-10 │ani │ │Clasa a │ │Clasa a ││
│ │ │Ciclul │III-a │ │III-a ││
├────────┤ │Primar 2/ ├────────────┤ ├────────────┼┤
│10-11 │ │Elementar │Clasa a IV-a│ │Clasa a IV-a││
├────────┤ │2 9-12 ani├────────────┼─────────────┼────────────┼┤
│11-12 │ │ │Clasa a V-a │ │Clasa a V-a ││
├────────┼─────────────┼──────────┼────────────┤ ├────────────┼┤
│12-13 │ │ │Clasa a VI-a│ │Clasa a VI-a││
├────────┤ │Învăţământ├────────────┤Învăţământ ├────────────┼┤
│13-14 │Învăţământ │gimnazial │Clasa a │gimnazial │Clasa a ││
│ │gimnazial │Erdkinder │VII-a │ │VII-a ││
├────────┤12-15 ani │I 12-15 ├────────────┤ ├────────────┼┤
│14-15 │ │ani │Clasa a │ │Clasa a ││
│ │ │ │VIII-a │ │VIII- a ││
├────────┼─────────────┼──────────┼────────────┼─────────────┼────────────┼┤
│15-16 │ │ │Clasa a IX-a│ │Clasa a IX-a││
├────────┤ │Învăţământ├────────────┤ ├────────────┼┤
│16-17 │Învăţământ │liceal │Clasa a X-a │ │Clasa a X-a ││
├────────┤liceal 15 - │Erdkinder ├────────────┤Învăţământ ├────────────┼┤
│17-18 │19 ani │II 15-19 │Clasa a XI-a│liceal │Clasa a XI-a││
├────────┤ │ani ├────────────┤ ├────────────┼┤
│18-19 │ │ │Clasa a │ │Clasa a ││
│ │ │ │XII-a │ │XII-a ││
└────────┴─────────────┴──────────┴────────────┴─────────────┴────────────┴┘
ANEXA 3 Normativul de dotare minimală a grupelor/claselor din cadrul alternativei educaţionale Montessori, în funcţie de nivelul de învăţământ I. Nivelul antepreşcolar; 1. Mobilier
┌───┬──────────────────────────────────┐
│Nr.│Denumire │
├───┼──────────────────────────────────┤
│1. │Mese şi scaune adaptate vârstei │
│ │beneficiarilor primari │
├───┼──────────────────────────────────┤
│2. │Rafturi cu poliţe deschise pentru │
│ │prezentarea materialelor │
├───┼──────────────────────────────────┤
│3. │Blat cu spălător pentru activităţi│
│ │cu apă │
└───┴──────────────────────────────────┘
2. Materiale didactice (a se vedea imaginea asociată) (a se vedea imaginea asociată) (a se vedea imaginea asociată) (a se vedea imaginea asociată) (a se vedea imaginea asociată) (a se vedea imaginea asociată) (a se vedea imaginea asociată) II. Nivel preşcolar 1. Mobilier
┌───┬──────────────────────────────────┐
│Nr.│Denumire │
├───┼──────────────────────────────────┤
│1. │Mese şi scaune adaptate vârstei │
│ │beneficiarilor primari; │
├───┼──────────────────────────────────┤
│2. │Rafturi cu poliţe deschise pentru │
│ │prezentarea materialelor; │
├───┼──────────────────────────────────┤
│3. │Blat cu spălător pentru activităţi│
│ │cu apă. │
└───┴──────────────────────────────────┘
2. Materiale didactice (a se vedea imaginea asociată) (a se vedea imaginea asociată) (a se vedea imaginea asociată) (a se vedea imaginea asociată) (a se vedea imaginea asociată) (a se vedea imaginea asociată) (a se vedea imaginea asociată) (a se vedea imaginea asociată) (a se vedea imaginea asociată) (a se vedea imaginea asociată) (a se vedea imaginea asociată) (a se vedea imaginea asociată) (a se vedea imaginea asociată) (a se vedea imaginea asociată) (a se vedea imaginea asociată) (a se vedea imaginea asociată) (a se vedea imaginea asociată) (a se vedea imaginea asociată) (a se vedea imaginea asociată) (a se vedea imaginea asociată) III. Nivelul primar; 1. Mobilier
┌───┬──────────────────────────────────┐
│Nr.│Denumire │
├───┼──────────────────────────────────┤
│1. │Mese şi scaune adaptate vârstei │
│ │beneficiarilor primari; │
├───┼──────────────────────────────────┤
│2. │Rafturi cu poliţe deschise pentru │
│ │prezentarea materialelor. │
└───┴──────────────────────────────────┘
2. Materiale didactice (a se vedea imaginea asociată) (a se vedea imaginea asociată) (a se vedea imaginea asociată) (a se vedea imaginea asociată) (a se vedea imaginea asociată) (a se vedea imaginea asociată) (a se vedea imaginea asociată) (a se vedea imaginea asociată) (a se vedea imaginea asociată) (a se vedea imaginea asociată) (a se vedea imaginea asociată) (a se vedea imaginea asociată) (a se vedea imaginea asociată) (a se vedea imaginea asociată) (a se vedea imaginea asociată) (a se vedea imaginea asociată) 3. Planşe
┌───────────────────┬──────────────────┐
│Denumirea planşei │Denumire în limba │
│ │engleză │
├───────────────────┼──────────────────┤
│Ceasul erelor - │Clock of the Eras │
│harta │chart │
├───────────────────┼──────────────────┤
│Nevoile │Fundamental Needs │
│fundamentale ale │charts │
│omului - harti │ │
├───────────────────┼──────────────────┤
│Migratia - harti │Migration Charts │
├───────────────────┼──────────────────┤
│Banda neagra │Strip black For │
│ │Black Strip │
├───────────────────┼──────────────────┤
│Banda neagra pentru│Strip black For │
│povestea mainii │Hand Chart │
├───────────────────┼──────────────────┤
│Linia vietii │Timeline of life: │
│- Harta goala │- Blank chart │
│- Harta intreaga │- Full chart │
│- Imaginile si │- Separate │
│denumirile separate│pictures and │
│ │labels │
├───────────────────┼──────────────────┤
│Harta - linia │Harta - linia │
│fiintelor umane 1 │fiintelor umane 1 │
├───────────────────┼──────────────────┤
│Harta - linia │Harta - linia │
│fiintelor umane 2 │fiintelor umane 2 │
├───────────────────┼──────────────────┤
│Linia │Time line of │
│civilizatiilor │civilizations │
├───────────────────┼──────────────────┤
│Harti - formarea │Charts - formation│
│Pamantului │of the Earth │
├───────────────────┼──────────────────┤
│Harti - munca apei │Charts - work of │
│si a aerului │water and air │
├───────────────────┼──────────────────┤
│Materiale pentru │Tree of life │
│copacul vietii │materials │
├───────────────────┼──────────────────┤
│Vulcanul │Volcano │
├───────────────────┼──────────────────┤
│Carduri cu │Animals questions │
│intrebari despre │cards │
│animale │ │
├───────────────────┼──────────────────┤
│Coloana vertebrala │Vertebral column │
│- macheta model │ │
├───────────────────┼──────────────────┤
│Carduri cu │Cards - botany │
│experimente la │experiments │
│botanica │ │
├───────────────────┼──────────────────┤
│Material pentru │Kingdom animalia │
│regatul animal │material │
├───────────────────┼──────────────────┤
│Material pentru │Kingdom vegetalia │
│regatul vegetal │materials │
├───────────────────┼──────────────────┤
│Harti │Impressionistic │
│impresionistice │charts - for the │
│care sa ilustreze │function of │
│rolul diferitelor │different parts of│
│parti ale plantei │the plant │
├───────────────────┼──────────────────┤
│Primele cunostinte │First knowledge of│
│despre animale │animals material │
├───────────────────┼──────────────────┤
│Prima clasificare a│First │
│animalelor │classification of │
│ │animals material │
├───────────────────┼──────────────────┤
│Primele cunostinte │First knowledge of│
│despre plante │plants material │
├───────────────────┼──────────────────┤
│ │First │
│Prima clasificare a│classification of │
│plantelor │plants │
│ │material │
├───────────────────┼──────────────────┤
│A doua clasificare │Second │
│a plantelor │classification of │
│ │plants │
├───────────────────┼──────────────────┤
│A doua clasificare │Second │
│a animalelor │classification of │
│ │animals │
└───────────────────┴──────────────────┘
-----
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.