Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ANEXE din 20 octombrie 2025  la Ordinul ministrului educaţiei şi cercetării nr. 6.572/2025 pentru aprobarea Regulamentului de organizare şi funcţionare a alternativei educaţionale Montessori    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 ANEXE din 20 octombrie 2025 la Ordinul ministrului educaţiei şi cercetării nr. 6.572/2025 pentru aprobarea Regulamentului de organizare şi funcţionare a alternativei educaţionale Montessori

EMITENT: Ministerul Educaţiei şi Cercetării
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 1032 bis din 7 noiembrie 2025
──────────
    Conţinute de ORDINUL nr. 6.572 din 20 octombrie 2025, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1032 din 7 noiembrie 2025.
──────────
    ANEXA 1

    REGULAMENTUL

    ANEXA 2

                                Structura de învăţământ a alternativei educaţionale Montessori,
                                 precum şi sistemul de echivalare a nivelurilor de învăţământ
                                 din cadrul alternativei educaţionale Montessori cu cele ale
                                         învăţământului preuniversitar tradiţional

┌────────┬────────────────────────┬───────────────────────────────────────┬┐
│Vârsta │Structura de învăţământ │Structura sistemului naţional de ││
│copiilor│în alternativa │învăţământ tradiţional ││
│ │educaţională Montessori │ ││
├────────┼─────────────┬──────────┼────────────┬─────────────┬────────────┼┤
│Ani │Niveluri de │Cicluri │Grupa/clasa │Niveluri de │Grupa/clasa ││
│ │învăţământ │ │echivalentă │învăţământ │ ││
├────────┼─────────────┼──────────┼────────────┼─────────────┼────────────┼┤
│ │ │Ciclul │ │ │ ││
│2 luni- │ │Nido/ │Mică │ │Mică ││
│12/15 │ │Parent │ │ │ ││
│luni │ │Infant 2 ├────────────┤ ├────────────┼┤
│ │Învăţământ │luni - 12/│ │ │ ││
│ │timpuriu │15 luni │ │ │ ││
├────────┤antepreşcolar├──────────┤Mijlocie │Antepreşcolar│Mijlocie ├┤
│ │2 luni - 2,5/│Ciclul │ │ │ ││
│12/15 │3 ani │Infant │ │ │ ││
│luni - │ │Community ├────────────┤ ├────────────┼┤
│2,5/3 │ │12/15 luni│ │ │ ││
│ani │ │- 2,5/3 │Mare │ │Mare ││
│ │ │ani │ │ │ ││
├────────┼─────────────┼──────────┼────────────┼─────────────┼────────────┼┤
│2,5/3 │ │Preşcolar/│Mică │ │Mică ││
│ani │Învăţământ │Casa dei │ │ │ ││
├────────┤timpuriu │Bambini ├────────────┤Preşcolar ├────────────┼┤
│4-5 │preşcolar 2,5│2,5/3 ani │Mijlocie │ │Mijlocie ││
├────────┤/3 ani-6 ani │-6 ani ├────────────┤ ├────────────┼┤
│5-6 │ │ │Mare │ │Mare ││
├────────┼─────────────┼──────────┼────────────┼─────────────┼────────────┼┤
│6-7 │ │ │Clasa │ │Clasa ││
│ │ │Ciclul │pregătitoare│ │pregătitoare││
├────────┤ │Primar 1/ ├────────────┤ ├────────────┼┤
│7-8 │ │Elementar │Clasa I │ │Clasa I ││
├────────┤ │1 6-9 ani ├────────────┤Învăţământ ├────────────┼┤
│8-9 │Învăţământ │ │Clasa a II-a│primar │Clasa a II-a││
├────────┤primar/ 6-12 ├──────────┼────────────┤ ├────────────┼┤
│9-10 │ani │ │Clasa a │ │Clasa a ││
│ │ │Ciclul │III-a │ │III-a ││
├────────┤ │Primar 2/ ├────────────┤ ├────────────┼┤
│10-11 │ │Elementar │Clasa a IV-a│ │Clasa a IV-a││
├────────┤ │2 9-12 ani├────────────┼─────────────┼────────────┼┤
│11-12 │ │ │Clasa a V-a │ │Clasa a V-a ││
├────────┼─────────────┼──────────┼────────────┤ ├────────────┼┤
│12-13 │ │ │Clasa a VI-a│ │Clasa a VI-a││
├────────┤ │Învăţământ├────────────┤Învăţământ ├────────────┼┤
│13-14 │Învăţământ │gimnazial │Clasa a │gimnazial │Clasa a ││
│ │gimnazial │Erdkinder │VII-a │ │VII-a ││
├────────┤12-15 ani │I 12-15 ├────────────┤ ├────────────┼┤
│14-15 │ │ani │Clasa a │ │Clasa a ││
│ │ │ │VIII-a │ │VIII- a ││
├────────┼─────────────┼──────────┼────────────┼─────────────┼────────────┼┤
│15-16 │ │ │Clasa a IX-a│ │Clasa a IX-a││
├────────┤ │Învăţământ├────────────┤ ├────────────┼┤
│16-17 │Învăţământ │liceal │Clasa a X-a │ │Clasa a X-a ││
├────────┤liceal 15 - │Erdkinder ├────────────┤Învăţământ ├────────────┼┤
│17-18 │19 ani │II 15-19 │Clasa a XI-a│liceal │Clasa a XI-a││
├────────┤ │ani ├────────────┤ ├────────────┼┤
│18-19 │ │ │Clasa a │ │Clasa a ││
│ │ │ │XII-a │ │XII-a ││
└────────┴─────────────┴──────────┴────────────┴─────────────┴────────────┴┘


    ANEXA 3

                            Normativul de dotare minimală a grupelor/claselor
                            din cadrul alternativei educaţionale Montessori,
                               în funcţie de nivelul de învăţământ
    I. Nivelul antepreşcolar;
    1. Mobilier

┌───┬──────────────────────────────────┐
│Nr.│Denumire │
├───┼──────────────────────────────────┤
│1. │Mese şi scaune adaptate vârstei │
│ │beneficiarilor primari │
├───┼──────────────────────────────────┤
│2. │Rafturi cu poliţe deschise pentru │
│ │prezentarea materialelor │
├───┼──────────────────────────────────┤
│3. │Blat cu spălător pentru activităţi│
│ │cu apă │
└───┴──────────────────────────────────┘



    2. Materiale didactice (a se vedea imaginea asociată)
 (a se vedea imaginea asociată)
 (a se vedea imaginea asociată)
 (a se vedea imaginea asociată)
 (a se vedea imaginea asociată)
 (a se vedea imaginea asociată)
 (a se vedea imaginea asociată)

    II. Nivel preşcolar
    1. Mobilier

┌───┬──────────────────────────────────┐
│Nr.│Denumire │
├───┼──────────────────────────────────┤
│1. │Mese şi scaune adaptate vârstei │
│ │beneficiarilor primari; │
├───┼──────────────────────────────────┤
│2. │Rafturi cu poliţe deschise pentru │
│ │prezentarea materialelor; │
├───┼──────────────────────────────────┤
│3. │Blat cu spălător pentru activităţi│
│ │cu apă. │
└───┴──────────────────────────────────┘



    2. Materiale didactice (a se vedea imaginea asociată)
 (a se vedea imaginea asociată)
 (a se vedea imaginea asociată)
 (a se vedea imaginea asociată)
 (a se vedea imaginea asociată)
 (a se vedea imaginea asociată)
 (a se vedea imaginea asociată)
 (a se vedea imaginea asociată)
 (a se vedea imaginea asociată)
 (a se vedea imaginea asociată)
 (a se vedea imaginea asociată)
 (a se vedea imaginea asociată)
 (a se vedea imaginea asociată)
 (a se vedea imaginea asociată)
 (a se vedea imaginea asociată)
 (a se vedea imaginea asociată)
 (a se vedea imaginea asociată)
 (a se vedea imaginea asociată)
 (a se vedea imaginea asociată)
 (a se vedea imaginea asociată)

    III. Nivelul primar;
    1. Mobilier

┌───┬──────────────────────────────────┐
│Nr.│Denumire │
├───┼──────────────────────────────────┤
│1. │Mese şi scaune adaptate vârstei │
│ │beneficiarilor primari; │
├───┼──────────────────────────────────┤
│2. │Rafturi cu poliţe deschise pentru │
│ │prezentarea materialelor. │
└───┴──────────────────────────────────┘


    2. Materiale didactice (a se vedea imaginea asociată)
 (a se vedea imaginea asociată)
 (a se vedea imaginea asociată)
 (a se vedea imaginea asociată)
 (a se vedea imaginea asociată)
 (a se vedea imaginea asociată)
 (a se vedea imaginea asociată)
 (a se vedea imaginea asociată)
 (a se vedea imaginea asociată)
 (a se vedea imaginea asociată)
 (a se vedea imaginea asociată)
 (a se vedea imaginea asociată)
 (a se vedea imaginea asociată)
 (a se vedea imaginea asociată)
 (a se vedea imaginea asociată)
 (a se vedea imaginea asociată)

    3. Planşe

┌───────────────────┬──────────────────┐
│Denumirea planşei │Denumire în limba │
│ │engleză │
├───────────────────┼──────────────────┤
│Ceasul erelor - │Clock of the Eras │
│harta │chart │
├───────────────────┼──────────────────┤
│Nevoile │Fundamental Needs │
│fundamentale ale │charts │
│omului - harti │ │
├───────────────────┼──────────────────┤
│Migratia - harti │Migration Charts │
├───────────────────┼──────────────────┤
│Banda neagra │Strip black For │
│ │Black Strip │
├───────────────────┼──────────────────┤
│Banda neagra pentru│Strip black For │
│povestea mainii │Hand Chart │
├───────────────────┼──────────────────┤
│Linia vietii │Timeline of life: │
│- Harta goala │- Blank chart │
│- Harta intreaga │- Full chart │
│- Imaginile si │- Separate │
│denumirile separate│pictures and │
│ │labels │
├───────────────────┼──────────────────┤
│Harta - linia │Harta - linia │
│fiintelor umane 1 │fiintelor umane 1 │
├───────────────────┼──────────────────┤
│Harta - linia │Harta - linia │
│fiintelor umane 2 │fiintelor umane 2 │
├───────────────────┼──────────────────┤
│Linia │Time line of │
│civilizatiilor │civilizations │
├───────────────────┼──────────────────┤
│Harti - formarea │Charts - formation│
│Pamantului │of the Earth │
├───────────────────┼──────────────────┤
│Harti - munca apei │Charts - work of │
│si a aerului │water and air │
├───────────────────┼──────────────────┤
│Materiale pentru │Tree of life │
│copacul vietii │materials │
├───────────────────┼──────────────────┤
│Vulcanul │Volcano │
├───────────────────┼──────────────────┤
│Carduri cu │Animals questions │
│intrebari despre │cards │
│animale │ │
├───────────────────┼──────────────────┤
│Coloana vertebrala │Vertebral column │
│- macheta model │ │
├───────────────────┼──────────────────┤
│Carduri cu │Cards - botany │
│experimente la │experiments │
│botanica │ │
├───────────────────┼──────────────────┤
│Material pentru │Kingdom animalia │
│regatul animal │material │
├───────────────────┼──────────────────┤
│Material pentru │Kingdom vegetalia │
│regatul vegetal │materials │
├───────────────────┼──────────────────┤
│Harti │Impressionistic │
│impresionistice │charts - for the │
│care sa ilustreze │function of │
│rolul diferitelor │different parts of│
│parti ale plantei │the plant │
├───────────────────┼──────────────────┤
│Primele cunostinte │First knowledge of│
│despre animale │animals material │
├───────────────────┼──────────────────┤
│Prima clasificare a│First │
│animalelor │classification of │
│ │animals material │
├───────────────────┼──────────────────┤
│Primele cunostinte │First knowledge of│
│despre plante │plants material │
├───────────────────┼──────────────────┤
│ │First │
│Prima clasificare a│classification of │
│plantelor │plants │
│ │material │
├───────────────────┼──────────────────┤
│A doua clasificare │Second │
│a plantelor │classification of │
│ │plants │
├───────────────────┼──────────────────┤
│A doua clasificare │Second │
│a animalelor │classification of │
│ │animals │
└───────────────────┴──────────────────┘




                           -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 Modele de Contracte Civile si Acte Comerciale conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 Modele de Contracte Civile si Acte Comerciale conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016