Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   AMENDAMENTE din 5 octombrie 2000  la Codul BCH adoptate de Organizaţia Maritimă Internaţională prin Rezoluţia MEPC.91(45) a Comitetului pentru Protecţia Mediului Marin la Londra la 5 octombrie 2000    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 AMENDAMENTE din 5 octombrie 2000 la Codul BCH adoptate de Organizaţia Maritimă Internaţională prin Rezoluţia MEPC.91(45) a Comitetului pentru Protecţia Mediului Marin la Londra la 5 octombrie 2000

EMITENT: ORGANIZAŢIA MARITIMĂ INTERNAŢIONALĂ
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 192 bis din 26 martie 2003

    Capitolul 2
    STOCAREA MĂRFII

    2.12 Furtunurile de marfă transportate la bordul navei
    1 Secţiunea existentă 2.12 este înlocuită cu următoarea:
    "2.12 Furtunurile de marfă ale navei
    2.12.1 Paragrafele 2.12.2 până la 2.12.4 se aplică furtunurilor de marfă instalate la bordul navelor la 1 iulie 2002 sau după această dată.
    2.12.2 Furtunurile pentru lichid şi vapori utilizate la transferul mărfii trebuie să fie compatibile cu marfa şi rezistente la temperatura mărfii.
    2.12.3 Furtunurile, supuse la presiunea din tanc sau la presiunea de refulare a pompelor trebuie să fie dimensionate pentru o presiune de rupere cu cel puţin egală cu de 5 ori presiunea maximă la care va fi supus furtunul în timpul efectuării transferului mărfii.
    2.12.4 Fiecare tip nou de furtun de marfă, împreună cu accesoriile de la extremităţi, trebuie supus unei încercări de prototip la o temperatură ambiantă normală la 200 de cicluri de presiune pornind de la zero până la cel puţin dublul presiunii maxime de lucru specificată. După efectuarea acestei încercări ciclice a presiunii, încercarea de prototip trebuie să demonstreze o presiune de rupere de cel puţin 5 ori presiunea sa maximă convenţională de lucru la temperatura maximă de exploatare. Furtunurile folosite la încercarea de prototip nu trebuie folosite la exploatarea mărfii. Prin urmare, înainte de a fi pus în exploatare, fiecare bucată nouă de furtun pentru marfă trebuie ca, după fabricare, să fie supusă la o încercare hidrostatică la temperatura ambiantă, la o presiune cel puţin egală cu de 1,5 ori presiunea sa maximă de lucru specificată, dar nu mai mare de două cincimi din presiunea sa de rupere. Pe furtunuri trebuie marcat cu vopsea sau prin alte mijloace cu data de încercare, presiunea sa maximă de lucru specificată şi, dacă furtunul este utilizat la alte temperaturi decât temperatura ambientală a mediului de lucru, temperaturile sale maxime şi minime de lucru, după caz. Presiunea efectivă maximă de lucru specificată nu trebuie să fie mai mică de 10 bar."

    Capitolul 3
    ECHIPAMENTUL DE SIGURANŢĂ ŞI CONSIDERAŢII ÎN LEGĂTURĂ CU ACESTA

    2 Paragraful existent 3.16.11 este înlocuit cu următorul:
    "3.16.11 Nava trebuie să fie prevăzută la bord cu un echipament medical de prim ajutor format dintr-un echipament de reanimare cu oxigen şi substanţe antidot pentru mărfurile ce urmează a fi transportate, în funcţie de instrucţiunile elaborate de către Organizaţie."

    Capitolul 4
    CERINŢE SPECIALE

    3 Textul existent al secţiunii 4.1 este înlocuit de următorul:
    "4.1 Disulfura de carbon
    Disulfura de carbon trebuie transportată fie sub un strat protector de apă sau sub strat corespunzător de gaz inert aşa cum se specifică în următoarele paragrafe.
    Transportul sub strat protector de apă
    4.1.1 Se vor lua măsuri pentru menţinerea unei perdele de apă în tancul de marfă în timpul încărcării, descărcării şi transferului. Suplimentar, în spaţiul de ulaj trebuie menţinut un strat corespunzător de gaz inert pe durata transferului de marfă.
    4.1.2 Toate deschiderile vor fi situate în partea superioară a tancului, deasupra punţii.
    4.1.3 Tubulaturile de încărcare trebuie extinse până în apropierea fundului tancului.
    4.1.4 Trebuie prevăzută o deschidere standard de ulaj pentru sondaje în caz de avarie.
    4.1.5 Tubulatura de marfă şi conductele de aerisire trebuie să fie independente faţă de tubulatura şi conductele de aerisire utilizate pentru alte mărfuri.
    4.1.6 Pentru descărcarea mărfii trebuie utilizate pompe acţionate de la distanţă sau pompe submersibile cu acţionare hidraulică. Dispozitivul de antrenare al unei pompe acţionate de la distanţă nu trebuie să constituie o sursă de aprindere pentru disulfura de carbon şi nu trebuie utilizate echipamente care pot depăşi temperatura de 80°C.
    4.1.7 Dacă este utilizată o pompă pentru descărcarea mărfii, aceasta trebuie introdusă printr-un put cilindric care se va extinde de la partea superioară a tancului până într-un punct situat în vecinătatea fundului tancului. Înainte de scoaterea pompei din tanc, în cazul demontării ei, se va crea un strat protector de apă, cu excepţia cazului când tancul a fost certificat ca fiind degazat.
    4.1.8 Pentru descărcarea mărfii se poate folosi deplasarea sub presiune de gaz inert sau apă, în cazul când sistemul de marfă este proiectat să reziste la presiunile şi temperaturile prevăzute a se atinge.
    4.1.9 Supapele de siguranţă trebuie construite din oţel inoxidabil.
    4.1.10 Din cauza temperaturii sale joase de aprindere şi a spaţiului închis cerut pentru a opri propagarea flăcării, în zonele periculoase indicate la paragraful 10.2.3 se permite utilizarea doar a sistemelor şi circuitelor cu siguranţă intrinsecă.
    Transportul sub strat corespunzător de gaz inert
    4.1.11 Disulfura de carbon trebuie transportată în tancuri independente cu o presiune de calcul de cel puţin 0,6 bar.
    4.1.12 Toate deschiderile trebuie situate în partea superioară a tancului, deasupra punţii.
    4.1.13 Garniturile de etanşare folosite în sistemul de stocare trebuie să fie dintr-un material care nu reacţionează cu sulfura de carbon sau nu se dizolvă în aceasta.
    4.1.14 Îmbinările cu filet nu trebuie să fie permise în sistemul de stocare a mărfii, inclusiv la conductele de vapori.
    4.1.15 Înainte de încărcare tancurile trebuie să fie inertizate cu un gaz inert corespunzător, până când nivelul oxigenului ajunge la 2% din volum sau mai scăzut. Trebuie prevăzute mijloace pentru menţinerea în mod automat a unei presiuni pozitive în tanc folosind gaz inert corespunzător în timpul încărcării, transportului şi descărcării. Sistemul trebuie să poată menţine această presiune pozitivă între 0,1 şi 0,2 bar, şi trebuie să fie controlat de la distanţă şi prevăzut cu alarme de suprapresiune şi subpresiune.
    4.1.16 Magaziile pentru marfă care înconjoară un tanc independent şi care transportă disulfură de carbon trebuie inertizate cu un gaz inert corespunzător până când nivelul oxigenului este de 2% din volum sau mai mic. De asemenea, trebuie prevăzute mijloace pentru a lua probe din aceste spaţii cu vapori de disulfură de carbon.
    4.1.17 Disulfură de carbon trebuie încărcată, transportată şi descărcată în aşa fel încât să nu se producă evacuarea în atmosferă. Dacă vaporii de disulfură de carbon se întorc la ţărm, în timpul încărcării, sau pe navă, în timpul descărcării, sistemul de retur al vaporilor trebuie să fie independent de toate celelalte sisteme de stocare.
    4.1.18 Disulfura de carbon trebuie să fie descărcată numai prin pompe submersibile de mare adâncime sau prin deplasare cu ajutorul gazului inert. Pompele submersibile de mare adâncime trebuie să funcţioneze astfel încât să prevină supraîncălzirea pompei. De asemenea, pompa trebuie echipată cu un senzor de temperatură situat în carcasa sa având citire de la distanţă şi alarmă în compartimentul de control marfă. Alarma trebuie fixată la 80° C. De asemenea, pompa trebuie prevăzută cu un dispozitiv cu închidere automată, dacă presiunea tancului scade sub presiunea atmosferică în timpul descărcării.
    4.1.19 Nu trebuie permisă intrarea aerului în tancul de marfă, pompele de marfă sau conducte atâta timp cât există disulfură de carbon în instalaţie.
    4.1.20 Nici o altă manipulare a mărfii, curăţare a tancului sau debalastare nu trebuie să aibă loc în timpul încărcării sau descărcării disulfurii de carbon.
    4.1.21 O instalaţie de pulverizare a apei cu o capacitate suficientă, trebuie să asigure o acoperire efectivă a zonei care înconjoară manifoldul de încărcare, tubulatura de pe puntea expusă aferente manipulării produselor şi domurilor tancului. Amplasarea tubulaturii şi a duzelor trebuie să fie făcută în aşa fel încât să rezulte o viteză uniformă de distribuire de 10 l/mp/min. Acţionarea manuală de la distanţă trebuie făcută în aşa fel încât pornirea de la distanţă a pompelor care alimentează instalaţia de pulverizare a apei şi acţionarea de la distanţă a oricăror valvule normal închise din instalaţie să se facă dintr-un loc corespunzător, aflat în afară zonei de marfă, adiacent încăperilor de locuit, şi accesibil şi operabil în caz de incendiu în zonele protejate. Instalaţia de pulverizare a apei trebuie să poată funcţiona atât local cât şi prin acţionare de la distanţă, şi amplasarea trebuie să asigure că orice marfă deversată este îndepărtată prin spălare. În plus, în cazul în care temperatura atmosferică permite, un furtun de apă cu presiune la ajutaj trebuie conectat instantaneu pentru utilizarea imediată în timpul operaţiunilor de încărcare şi descărcare.
    4.1.22 Nici un tanc de marfă nu trebuie să fie umplut cu mai mult de 98% lichid la temperatura de referinţă (R).
    4.1.23 Volumul maxim al mărfii [V(L)] care trebuie încărcat într-un tanc trebuie să fie:

                   P(R)
    V(L) = 0,98 V ------
                   P(L)


    unde:
    V = volumul tancului
    P(R) = densitatea relativă a mărfii la temperatura de referinţă (R)
    P(L) = densitatea relativă a mărfii la temperatura de încărcare
    R = temperatura de referinţă, şi anume temperatura la care presiunea vaporilor de marfă corespunde presiunii stabilite a supapei de siguranţă

    4.1.24 Limitele maxime admisibile de umplere pentru fiecare tanc de marfă trebuie să fie indicate pentru temperatură de încărcare ce se poate aplica, şi pentru temperatura maximă de referinţă aplicabilă, pe o listă aprobată de Administraţie. O copie a acestei liste trebuie păstrată permanent la bordul navei de către comandant.
    4.1.25 Zonele de pe puntea deschisă, sau spaţiile semi-închise de pe puntea deschisă situate la o distanţă de 3 metri faţă de orificiile de evacuare ale tancului, de ieşirea gazelor sau vaporilor, de flanşa tubulaturii de marfă sau de valvula de marfă a unui tanc autorizat să transporte disulfură de carbon, trebuie să corespundă cerinţelor pentru echipamentul electric specificate pentru transportul disulfurii de carbon în coloana "i" a capitolului 17. De asemenea, în zona specificată, nu trebuie permise alte surse de căldură cum ar fi tubulatura de aburi cu temperaturi la suprafaţă mai mari de 80° C.
    4.1.26 Trebuie prevăzute mijloace pentru expansiune în timpul transportului şi extragere de probe de marfă fără deschiderea tancului sau perturbarea învelişului protector corespunzător de gaz inert.
    4.1.27 Produsele trebuie transportate numai în conformitate cu un plan de manipulare a mărfii care a fost aprobat de către Administraţie. Planurile de manipulare a mărfii trebuie să arate întreaga instalaţie de tubulatură de marfă. La bord trebuie să fie disponibilă o copie a planului de manipulare a mărfii. Certificatul de conformitate pentru transportul în vrac a produselor chimice periculoase trebuie să fie avizat în sensul includerea referirii la planul de manipulare a mărfii aprobat."

    Capitolul 5
    CERINŢE PRIVIND EXPLOATAREA

    4 Paragraful existent 5.3.3 este înlocuit cu următorul:
    "5.3.3 Ofiţerii trebuie să fie pregătiţi în legătură cu procedurile de urgenţa utilizate în caz de scurgeri, deversări sau incendiu care implică marfa, în funcţie de instrucţiunile elaborate de către Organizaţie, şi un număr suficient dintre ei trebuie să fie instruit şi pregătit în mod special ca să poată acorda primul ajutor în funcţie de mărfurile transportate, şi un număr suficient trebuie instruit şi pregătit în acordarea primului ajutor pentru mărfurile transportate."

                               -------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016