Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   AMENDAMENTE din 25 noiembrie 2016  la Convenţia internaţională privind standardele de pregătire a navigatorilor, brevetare/atestare şi efectuare a serviciului de cart, adoptată la Londra la 7 iulie 1978 (STCW 1978), aşa cum a fost amendată    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 AMENDAMENTE din 25 noiembrie 2016 la Convenţia internaţională privind standardele de pregătire a navigatorilor, brevetare/atestare şi efectuare a serviciului de cart, adoptată la Londra la 7 iulie 1978 (STCW 1978), aşa cum a fost amendată

EMITENT: Act Internaţional
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 393 din 8 mai 2018
──────────
──────────
    Adoptate prin Rezoluţia MSC.416(97) din 25 noiembrie 2016, acceptată prin Ordinul nr. 408 din 2 aprilie 2018, publicat în Monitorul Oficial, Partea I, nr. 393 din 8 mai 2018.
    CAP. I
    Prevederi generale
    1. În regula I/1.1 se adaugă următoarele definiţii noi:
    ".42 Cod polar înseamnă Codul internaţional pentru nave care operează în ape polare, aşa cum a fost definit în regula XIV/1.1 din SOLAS.
.43 Ape polare înseamnă apele arctice şi/sau zona Antarctica, aşa cum au fost definite în regulile XIV/1.2. la XIV/1.4. din SOLAS."

    2. În regula I/11, după paragraful 3 existent se introduce următorul paragraf nou şi paragrafele următoare se renumerotează în consecinţă:
    "4. Fiecare comandant sau ofiţer trebuie, pentru continuarea serviciului pe mare la bordul navelor care operează în apele polare, să îndeplinească cerinţele de la paragraful 1 din prezenta regulă şi va trebui ca, la intervale de cel mult cinci ani, să dovedească continuitatea competenţei profesionale pentru navele care operează în apele polare în conformitate cu paragraful 4, secţiunea A-1/11 din Codul STCW."

    CAP. V
    Cerinţe speciale de instruire pentru personalul de pe anumite tipuri de nave
    3. În cap. V, regula existentă V/2 se înlocuieşte cu următoarea:
    "Regula V/2
    Cerinţe minime obligatorii pentru instruirea şi calificarea comandanţilor, ofiţerilor, personalului nebrevetat şi a altor categorii de personal de pe navele de pasageri
1. Această regulă se aplică comandanţilor, ofiţerilor, personalului nebrevetat şi altor categorii de personal care execută serviciul la bordul navelor de pasageri care efectuează voiaje internaţionale. Administraţiile trebuie să determine aplicabilitatea acestor cerinţe la personalul care execută serviciul la bordul navelor de pasageri care efectuează voiaje interne.
2. Înainte de a li se repartiza sarcini la bordul navelor, tot personalul care execută serviciul pe o navă de pasageri trebuie să îndeplinească cerinţele din paragraful 1, secţiunea A-VI/1 din Codul STCW.
3. Comandanţii, ofiţerii, personalul nebrevetat şi alte categorii de personal care execută serviciul la bordul navelor de pasageri trebuie să termine pregătirea şi familiarizarea cerute prin paragrafele 5-9 de mai jos, în conformitate cu funcţia, sarcinile şi responsabilităţile lor.
4. Comandanţii, ofiţerii, personalul nebrevetat şi alte categorii de personal care trebuie să fie instruiţi în conformitate cu paragrafele 7-9 de mai jos trebuie, la intervale care nu depăşesc cinci ani, să efectueze un curs de perfecţionare corespunzător sau să prezinte dovada că au atins standardul de competenţă necesar în cursul ultimilor cinci ani.
5. Personalul care execută serviciul la bordul navelor de pasageri trebuie să termine familiarizarea cu situaţiile de urgenţă pe navele de pasageri corespunzător cu funcţia, sarcinile şi responsabilităţile lui, aşa cum este specificat în paragraful 1, secţiunea A-V/2 din Codul STCW.
6. Personalul care deserveşte direct pasagerii din spaţiile de pasageri de la bordul navelor de pasageri trebuie să termine instruirea de siguranţă specificată în paragraful 2, secţiunea A-V/2 din Codul STCW.
7. Comandanţii, ofiţerii, personalul nebrevetat calificaţi în conformitate cu capitolele II, III şi VII şi alte categorii de personal care au atribuţii în rolurile de echipaj de acordare de asistenţă pasagerilor în situaţii de urgenţă la bordul navelor de pasageri trebuie să termine pregătirea în managementul comunităţilor umane de pe nava de pasageri aşa cum este specificat în paragraful 3, secţiunea A-V/2 din Codul STCW.
8. Comandanţii, şefii mecanici, ofiţerii de punte secunzi, ofiţerii mecanici secunzi şi orice persoană cu responsabilităţi în rolurile de echipaj pentru siguranţa pasagerilor în situaţii de urgenţă la bordul navelor de pasageri trebuie să termine o formă de instruire aprobată în managementul situaţiilor de criză şi comportament uman, aşa cum este specificat în paragraful 4, secţiunea A-V/2 din Codul STCW.
9. Comandanţii, şefii mecanici, ofiţerii de punte secunzi, ofiţerii mecanici secunzi şi orice persoană cu responsabilităţi imediate privind îmbarcarea şi debarcarea pasagerilor, încărcarea, descărcarea, amararea mărfii sau închiderea deschiderilor din corpul navelor de pasageri ro-ro trebuie să termine o formă aprobată de instruire pentru siguranţa pasagerilor, a mărfii şi integritatea corpului navei, aşa cum este specificat în paragraful 5, secţiunea A-V/2 din Codul STCW.
10. Administraţiile se vor asigura că documentul justificativ de terminare a instruirii este eliberat fiecărei persoane considerate a fi calificate în conformitate cu paragrafele 6-9 din această regulă."

    4. În capitolul V, se adaugă următoarea nouă regulă:
    "Regula V/4
    Cerinţe minime obligatorii pentru instruirea şi calificarea comandanţilor şi ofiţerilor de punte de pe navele care operează în apele polare
    1. Comandanţii, ofiţerii de punte secunzi şi ofiţerii ce au responsabilitatea cartului de navigaţie pe navele care operează în apele polare trebuie să deţină un certificat de pregătire de bază pentru navele care operează în apele polare, conform cerinţelor Codului polar.
    2. Fiecare candidat pentru un certificat de pregătire de bază pentru navele care operează în apele polare trebuie să fi terminat forma de pregătire aprobată de bază pentru navele care operează în apele polare şi să îndeplinească standardul de competenţă specificat în paragraful 1, secţiunea A-V/4 din Codul STCW.
    3. Comandanţii şi ofiţerii de punte secunzi de pe navele care operează în apele polare trebuie să deţină un certificat de pregătire nivel avansat pentru navele care operează în apele polare, conform cerinţelor Codului polar.
    4. Fiecare candidat pentru un certificat de pregătire nivel avansat pentru navele care operează în apele polare trebuie:
    .1 să îndeplinească cerinţele pentru certificarea în pregătirea de bază pentru navele care operează în apele polare;
    .2 să fi efectuat cel puţin două (2) luni de stagiu de îmbarcare aprobat în compartimentul punte la nivel managerial sau în timpul îndeplinirii sarcinilor serviciului de cart la nivel operaţional în apele polare sau alt stagiu de îmbarcare echivalent aprobat; şi
    .3 să fi terminat forma de pregătire aprobată de nivel avansat pentru navele care operează în apele polare şi să îndeplinească standardele de competenţă specificate în paragraful 2, secţiunea A-V/4 din Codul STCW
    5. Administraţiile se vor asigura că un Certificat de aptitudini este emis navigatorilor care sunt calificaţi în conformitate cu paragraful 2 sau 4, după caz.
    Prevederi tranzitorii
6. Până la 1 iulie 2020, navigatorii care au început stagiu de îmbarcare aprobat în apele polare înainte de 1 iulie 2018 trebuie să fie în măsură să dovedească faptul că îndeplinesc cerinţele de la paragraful 2 prin:
    .1 terminarea unui stagiu de îmbarcare aprobat la bordul unei nave care operează în apele polare sau a unui stagiu de îmbarcare echivalent aprobat, îndeplinind sarcini în compartimentul punte la nivel operaţional sau managerial, pe o perioadă de cel puţin trei luni în total în ultimii cinci ani; sau
    .2 terminarea cu succes a unui curs de pregătire îndeplinind îndrumările de pregătire stabilite de Organizaţie pentru navele care operează în apele polare
7. Până la 1 iulie 2020, navigatorii care au început stagiu de îmbarcare aprobat în apele polare înainte de 1 iulie 2018 trebuie să fie în măsură să dovedească faptul că îndeplinesc cerinţele de la paragraful 4 prin:
    .1 terminarea unui stagiu de îmbarcare aprobat la bordul unei nave care operează în apele polare sau a unui stagiu de îmbarcare echivalent aprobat, îndeplinind sarcini în compartimentul punte la nivel managerial, pe o perioadă de cel puţin trei luni în total în ultimii cinci ani; sau
    .2 terminarea cu succes a unui curs de pregătire îndeplinind îndrumările de pregătire stabilite de Organizaţie pentru navele care operează în apele polare* şi terminarea unui stagiu de îmbarcare aprobat la bordul unei nave care operează în apele polare sau a unui stagiu de îmbarcare echivalent aprobat, îndeplinind sarcini în compartimentul punte la nivel managerial, pe o perioadă de cel puţin două luni în total în ultimii cinci ani"

    * A se vedea sancţiunea B-V/g din Codul STCW.
    ----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016