Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   AMENDAMENTE din 22 aprilie 2016  la Codul tehnic NO(x) 2008 - (Încercarea motoarelor cu combustibil gazos şi a celor cu combustibil mixt)    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 AMENDAMENTE din 22 aprilie 2016 la Codul tehnic NO(x) 2008 - (Încercarea motoarelor cu combustibil gazos şi a celor cu combustibil mixt)

EMITENT: Organizaţia Maritimă Internaţională
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 672 din 17 august 2017

──────────
    Adoptate prin Rezoluţia MEPC.272(69) din 22 aprilie 2016, publicată în în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 672 din 17 august 2017.
──────────

     Abrevieri, indici şi simboluri
    1. În subparagrafele .1 şi .2 şi în titlul tabelului 2, cuvântul "naval/navale" este adăugat după cuvântul "diesel".
    2. În tabelul 2, rândul 4 este înlocuit cu următorul:
    "

    ┌──────────────┬─────────────────────────────────────────────────────┐
    │ (H)FID │Detector de ionizare în flacără (incandescentă) │
    └──────────────┴─────────────────────────────────────────────────────┘

"


    Capitolul 1 - Generalităţi
    3. În paragraful 1.3.10., următoarea propoziţie nouă este inserată după prima propoziţie:
    "Suplimentar, un motor cu combustibil gazos instalat pe o navă construită la 1 martie 2016 sau după această dată sau un motor cu combustibil gazos suplimentar sau un motor de înlocuire neidentic instalat la această dată sau după aceea este, de asemenea, considerat ca fiind un motor diesel naval."


    Capitolul 4 - Aprobarea pentru motoarele fabricate în serie: conceptele de familie şi grup de motoare
    4. În paragraful 4.3.8.2.6., după punctul enumerativ existent "● - combustibil mixt" este adăugat un nou punct, după cum urmează:
    "● - combustibil gazos"

    5. După paragraful existent 4.3.8.2.10. este adăugat un nou paragraf, 4.3.8.2.11., după cum urmează:
    ".11 metode de aprindere:
     ● aprindere prin compresie
     ● aprindere prin injecţie pilot
    ● aprindere cu bujie sau altă sursă de aprindere exterioară"

    6. În paragraful 4.4.6.2.5., după cuvintele "camei de injecţie" sunt inserate cuvintele "sau supapei de injecţie a gazului".
    7. În primul şi al doilea punct enumerativ din paragraful 4.4.7.2.1., după cuvântul "injecţiei" sunt inserate, respectiv, cuvintele "sau aprinderii".
    8. În paragraful 4.4.7.2.2., după punctul enumerativ existent "- camerei de ardere" este adăugat un nou punct, după cum urmează:
    " specificaţiei supapei de injecţie a gazului."


    Capitolul 5 - Proceduri pentru măsurarea emisiilor de NO(x) pe un stand de încercare
    9. În paragraful 5.2.1.2., după cuvintele "motoare cu aspiraţie normală şi cu supraalimentare mecanică" sunt inserate cuvintele "funcţionând cu combustibil lichid sau mixt".
    10. Paragraful existent 5.2.1.3. este renumerotat ca 5.2.1.3.1. şi în paragraful renumerotat 5.2.1.3.1., după cuvintele "motoare cu turbosuflantă", sunt inserate cuvintele "funcţionând cu combustibil lichid sau mixt".
    11. Un nou paragraf 5.2.1.3.2. este adăugat după paragraful renumerotat 5.2.1.3.1., după cum urmează:
    "5.2.1.3.2. Pentru motoarele care trebuie să fie încercate numai cu combustibil gazos, cu sau fără răcirea aerului de admisie, parametrul f(a) trebuie să fie calculat după cum urmează:

                  ┌ ┐1,2 ┌ ┐0,6
                  │ 99 │ │T(a)│
           f(a) = │────│ . │────│ (2a)
                  │p(s)│ │298 │
                  └ ┘ └ ┘

"

    12. În a doua propoziţie a paragrafului 5.3.3., cuvintele "pompa de injecţie" sunt înlocuite cu cuvântul "motor
    13. În prima propoziţie a paragrafului 5.3.4., cuvintele "cu combustibil mixt" sunt şterse.
    14. În a doua propoziţie a paragrafului 5.4.2., după cuvântul "diesel" se inserează cuvântul "navale".
    15. Un nou paragraf 5.12.3.2.3. este adăugat după cum urmează:
    "3. Calculul trebuie să fie făcut în conformitate cu paragrafele 5.12.3.1 şi 5.12.3.2. Oricum, valorile pentru q(mf), W(ALF), W(BET), W(DEL), W(EPS) trebuie să fie calculate în conformitate cu următorul tabel:

    ┌──────────────────────┬─┬───────────────────────────────────────────────────┐
    │Factorii din formulele│ │ Formula pentru factori │
    │ (6) (7) (8) │ │ │
    ├──────────────────────┼─┼───────────────────────────────────────────────────┤
    │ q(mf) │=│ q(mf_G) + q(mf_L) │
    ├──────────────────────┼─┼───────────────────────────────────────────────────┤
    │ W(ALF) │=│ q(mf_G) x W(ALF_G) + q(mf_L) x W(ALF_L) │
    │ │ │ ──────────────────────────────────────── │
    │ │ │ q(mf_G) + q(mf_L) │
    ├──────────────────────┼─┼───────────────────────────────────────────────────┤
    │ W(BET) │=│ q(mf_G) x W(BET_G) + q(mf_L) x W(BET_L) │
    │ │ │ ──────────────────────────────────────── │
    │ │ │ q(mf_G) + q(mf_L) │
    ├──────────────────────┼─┼───────────────────────────────────────────────────┤
    │ W(DEL) │=│ q(mf_G) x W(DEL_G) + q(mf_L) x W(DEL_L) │
    │ │ │ ──────────────────────────────────────── │
    │ │ │ q(mf_G) + q(mf_L) │
    ├──────────────────────┼─┼───────────────────────────────────────────────────┤
    │ W(EPS) │=│ q(mf_G) x W(EPS_G) + q(mf_L) x W(EPS_L) │
    │ │ │ ──────────────────────────────────────── │
    │ │ │ q(mf_G) + q(mf_L) │
    └──────────────────────┴─┴───────────────────────────────────────────────────┘"

"

    16. Paragraful 5.12.3.3. este înlocuit cu următorul:
    "5.12.3.3. Pentru aerul de admisie:
    k(wa) = 1 - k(w2) (15)"

    17. Paragraful 5.12.4.1. este înlocuit cu următorul:
    "5.12.4.1. Deoarece emisia de NO(x) depinde de condiţiile aerului înconjurător, concentraţia de NO(x) trebuie să fie corectată, pentru a ţine cont de temperatura şi umiditatea aerului înconjurător, folosind factorii descrişi în 5.12.4.5., 5.12.4.6. sau 5.12.4.7., după caz."

    18. În paragraful 5.12.4.6., ultima propoziţie este înlocuită cu următoarea:
    "Totuşi, dacă H(a) ≥ H(SC), atunci H(SC) trebuie să fie utilizat în loc de H(a) în formula (17) sau (17a)."

    19. Un nou paragraf 5.12.4.7. este adăugat după paragraful existent 5.12.4.6., după cum urmează:
    "5.12.4.7. Pentru motoarele care trebuie încercate numai cu combustibil gazos:
     k(hd) = 0,6272 + 44,030 x 10^-3 x H(a) - 0,862 x 10^-3 x H(a)^2 (17a)
     unde:
    H(a) este umiditatea aerului de admisie la intrarea în filtru, în g de apă per kg de aer uscat."


    Capitolul 6 - Proceduri pentru demonstrarea conformităţii cu limitele emisiei de NO(x) la bordul navelor
    20. În prima propoziţie din paragraful 6.2.1.2., după cuvântul "diesel" este inserat cuvântul "naval
    21. Subparagraful 6.2.2.3.1. este înlocuit cu următorul:
    ".1 reglajul injecţiei sau aprinderii,"

    22. În subparagraful 6.2.2.3.14., cuvântul "sau" este şters.
    23. La sfârşitul subparagrafului 6.2.2.3.15. este adăugat cuvântul "sau".
    24. Un nou subparagraf 6.2.2.3.16. este adăugat după cum urmează:
    ".16 supapa de injecţie a gazului."

    25. În a treia propoziţie din paragraful 6.3.1.4., cuvântul "mixt" este înlocuit cu cuvântul "gazos".
    26. Nota de subsol a tabelului 6 este înlocuită cu următoarea:
    "*) Numai pentru motoare care trebuie să fie încercate cu combustibil gazos."

    27. Paragraful 6.3.4.1. este înlocuit cu următorul:
    "6.3.4.1. În general, toate măsurătorile de emisii cu combustibil lichid trebuie să fie efectuate cu motorul funcţionând cu combustibil diesel marin, clasa DM, conform standardului ISO 8217:2005. În general, toate măsurătorile de emisii cu combustibil gazos trebuie să fie efectuate cu motorul funcţionând cu combustibil gazos, care are o clasă echivalentă cu standardul ISO 8178-5:2008."

    28. În paragraful 6.3.4.3., cuvintele "sau cu combustibil gazos" sunt adăugate după expresia "motor cu combustibil mixt".

     Apendice III
     Specificaţii pentru analizoarele care trebuie să fie utilizate la determinarea componentelor gazoase din emisiile motoarelor diesel navale
    29. Subparagraful 1.2.12. este înlocuit cu următorul:
    ".12 O(2) - analizor de oxigen
    Un detector paramagnetic (PMD), un senzor cu dioxid de zirconiu (ZRDO) sau un senzor electrochimic (ECS). ZRDO nu trebuie să fie utilizat pentru motoarele cu combustibil mixt sau motoarele cu combustibil gazos."

    30. La sfârşitul paragrafului 3.3. este adăugată o propoziţie nouă, după cum urmează:
    "Opţional, pentru motoarele cu combustibil gazos (fără injecţie pilot de combustibil lichid), analizorul de hidrocarburi poate fi de tipul detector de ionizare în flacără (FID)."

    31. La sfârşitul paragrafului 3.5. este adăugată o propoziţie nouă, după cum urmează:
    "ZRDO nu trebuie să fie utilizat pentru motoarele cu combustibil mixt sau motoarele cu combustibil gazos."


     Apendice IV
     Etalonarea aparaturii pentru efectuarea analizelor şi măsurătorilor
    32. Modificare fără obiect în limba română.
    33. În paragrafele 5.3., 5.4.2., 8., 8.1.1., 8.2.2. şi 8.3.2.10., simbolul "FID" este înlocuit, respectiv, cu simbolul "(H)FID".

     Apendice V
     Raportul încercării motorului reprezentativ şi datele încercării
    Secţiunea 1 - Raportul încercării motorului reprezentativ
    34. Rândurile 10, 11 şi 12 ale paginii 1/5 sunt înlocuite cu următoarele:

    ┌───────────────────────────────────────────────────────┬─────────────────────┐
    │"Avansul la injecţie sau aprindere statică │ deg CA BTDC│
    ├───────────────────────────────────────────────────────┼───────────┬─────────┤
    │Comanda electronică a injecţiei sau a aprinderii │Nu: │Da: │
    ├───────────────────────────────────────────────────────┼───────────┼─────────┤
    │Avansul la injecţie sau aprindere variabilă │Nu: │Da:" │
    └───────────────────────────────────────────────────────┴───────────┴─────────┘


    35. Rândurile 6 şi 27 ale paginii 2/5 sunt înlocuite, respectiv, cu următoarele:

        Rândul 6:
    ┌─────────────────────────────────────┬───────────────────────────────────────┐
    │"Tipul de combustibil care se │Distilat/distilat sau combustibil │
    │utilizează la bord │greu/mixt/gazos" │
    └─────────────────────────────────────┴───────────────────────────────────────┘

        Rândul 27
    ┌──────────────────────────────────────────────────────────────┬──┬──┬──┬──┬──┐
    │"Reglajul injecţiei sau aprinderii (plaja)" │ │ │ │ │ │
    └──────────────────────────────────────────────────────────────┴──┴──┴──┴──┴──┘


    36. După rândul 6 al paginii 2/5 este inserat un nou rând, după cum urmează:

    ┌────────────────────┬────────────────────────────────────────────────────────┐
    │"Metoda de aprindere│Aprindere prin compresie/aprindere prin injecţie pilot/ │
    │ │aprindere cu bujie sau altă sursă de aprindere │
    │ │exterioară" │
    └────────────────────┴────────────────────────────────────────────────────────┘


    37. Titlul tabelului "Caracteristicile combustibilului" situat în partea de jos a paginii 3/5 este înlocuit cu următorul:
    "Caracteristicile combustibilului lichid"

    38. Un tabel nou se adaugă după tabelul Caracteristicile combustibilului din pagina 3/5, după cum urmează:
    "Caracteristicile combustibilului gazos

    
    ┌─────────────────────────────────┬─────────────────────────────────────────────────────┐
    │Tipul combustibilului │ │
    ├─────────────────────────────────┴──────────────────────┬──────────────────────────────┤
    │Proprietăţile combustibilului: │Analiza elementelor componente│
    │ │ale combustibilului │
    ├─────────────────────────────────┬────────────┬─────────┼───────────────────┬──────────┤
    │Numărul metanului │EN16726:2015│ │Carbon │% m/m │
    ├─────────────────────────────────┼────────────┼─────────┼───────────────────┼──────────┤
    │Valoarea calorifică inferioară │ │MJ/kg │Hidrogen │% m/m │
    ├─────────────────────────────────┼────────────┼─────────┼───────────────────┼──────────┤
    │Punctul de fierbere │ │°C │Azot │% m/m │
    ├─────────────────────────────────┼────────────┼─────────┼───────────────────┼──────────┤
    │Densitatea la punctul de fierbere│ │kg/mc │Oxigen │% m/m │
    ├─────────────────────────────────┼────────────┼─────────┼───────────────────┼──────────┤
    │Presiunea la punctul de fierbere │ │bar (abs)│Sulf │% m/m │
    ├─────────────────────────────────┼────────────┼─────────┼───────────────────┼──────────┤
    │ │ │ │Metan, CH(4) │mol% │
    ├─────────────────────────────────┼────────────┼─────────┼───────────────────┼──────────┤
    │ │ │ │Etan, C(2)H(6) │mol% │
    ├─────────────────────────────────┼────────────┼─────────┼───────────────────┼──────────┤
    │ │ │ │Propan, C(3)H(8) │mol% │
    ├─────────────────────────────────┼────────────┼─────────┼───────────────────┼──────────┤
    │ │ │ │Izobutan, │ │
    │ │ │ │i C(4)H(10) │mol% │
    ├─────────────────────────────────┼────────────┼─────────┼───────────────────┼──────────┤
    │ │ │ │N-Butan, │ │
    │ │ │ │n C(4)H(10) │mol% │
    ├─────────────────────────────────┼────────────┼─────────┼───────────────────┼──────────┤
    │ │ │ │Pentan, C(5)H(12) │mol% │
    ├─────────────────────────────────┼────────────┼─────────┼───────────────────┼──────────┤
    │ │ │ │C6+ │mol% │
    ├─────────────────────────────────┼────────────┼─────────┼───────────────────┼──────────┤
    │ │ │ │CO(2) │mol%" │
    └─────────────────────────────────┴────────────┴─────────┴───────────────────┴──────────┘


39. Rândul 11 din pagina 5/5 este înlocuit şi este adăugată o notă de subsol, după cum urmează:

    ┌─────────────────────────────────────────────────────────┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┐
    │"Cremaliera de injecţie/durata admisiei gazului**) mm/sec│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
    └─────────────────────────────────────────────────────────┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┘

──────────
    **) Numai pentru motoarele care sunt supuse încercării cu combustibil gazos──────────
"


    Secţiunea 2 - Datele încercării motorului reprezentativ pentru a fi incluse în dosarul tehnic
    40. Titlul celui de-al doilea tabel ("Combustibilul de încercare pentru motorul reprezentativ") este înlocuit cu următorul:
    "Combustibilul lichid de încercare pentru motorul reprezentativ"
     Tabelul următor este inserat după tabelul mai sus menţionat:
    "

    ┌────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
    │ Combustibilul gazos de încercare pentru motorul reprezentativ │
    ├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
    │Clasa ISO 8178-5:2008 │
    ├────────────────────────────────────────────────────┬──────────────┬────────┤
    │Carbon │% m/m │ │
    ├────────────────────────────────────────────────────┼──────────────┼────────┤
    │Hidrogen │% m/m │ │
    ├────────────────────────────────────────────────────┼──────────────┼────────┤
    │Sulf │% m/m │ │
    ├────────────────────────────────────────────────────┼──────────────┼────────┤
    │Azot │% m/m │ │
    ├────────────────────────────────────────────────────┼──────────────┼────────┤
    │Oxigen │% m/m │ │
    ├────────────────────────────────────────────────────┼──────────────┼────────┤
    │Metan, CH(4) │mol% │ │
    ├────────────────────────────────────────────────────┼──────────────┼────────┤
    │Etan, C(2)H(6) │mol% │ │
    ├────────────────────────────────────────────────────┼──────────────┼────────┤
    │Propan, C(3)H(8) │mol% │ │
    ├────────────────────────────────────────────────────┼──────────────┼────────┤
    │Izobutan, i C(4)H(10) │mol% │ │
    ├────────────────────────────────────────────────────┼──────────────┼────────┤
    │N-Butan, n C(4)H(10) │mol% │ │
    ├────────────────────────────────────────────────────┼──────────────┼────────┤
    │Pentan, C(5)H(12) │mol% │ │
    ├────────────────────────────────────────────────────┼──────────────┼────────┤
    │C6+ │mol% │ │
    ├────────────────────────────────────────────────────┼──────────────┼────────┤
    │CO(2) │mol% │ │
    └────────────────────────────────────────────────────┴──────────────┴────────┘

"




     Apendice VI
     Calcularea debitului masic al gazelor arse de evacuare (metoda carbonului echivalent)
    41. În paragraful 2.5., cuvintele "în cazul funcţionării în modul pe gaz al motorului cu combustibil mixt" sunt şterse.

     Apendice VII
     Lista de verificare pentru metoda verificării parametrilor motorului
    42. Partea introductivă a paragrafului 1.1. este înlocuită cu următoarea:
    ".1 parametrul «reglajul injecţiei şi aprinderii»:"

    43. La sfârşitul subparagrafului 1.1.4. este adăugat cuvântul "şi".
    44. Un subparagraf nou, 1.1.5., este adăugat, după cum urmează:
    ".5 indicator sau lampă de reglaj."


     Apendice VIII
     Aplicarea metodei măsurării şi monitorizării directe
    45. La sfârşitul paragrafului 2.1.1.4 este adăugată o nouă propoziţie, după cum urmează:
    "Opţional, pentru motoarele cu combustibil gazos (fără injecţie pilot de combustibil lichid), analizorul de hidrocarburi poate fi de tipul detector de ionizare în flacără (FID)."

    46. La sfârşitul paragrafului 2.1.1.5 este adăugată o nouă propoziţie, după cum urmează:
    "ZRDO nu trebuie să fie utilizat pentru motoarele cu combustibil mixt sau motoarele cu combustibil gazos."



     -------

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016