Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   AMENDAMENTE din 1 iulie 1999  la Codul IBC, adoptate de Organizaţia Maritimă Internaţională prin Rezoluţia MSC.102(73) a Comitetului Securităţii Maritime la Londra la 5 decembrie 2000 şi, respectiv prin Rezoluţiile MEPC.79(43) a Comitetului pentru Protecţia Mediului Marin la Londra la 1 iulie 1999 şi MEPC.90(45) a Comitetului pentru Protecţia Mediului Marin la Londra la 5 octombrie 2000    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 AMENDAMENTE din 1 iulie 1999 la Codul IBC, adoptate de Organizaţia Maritimă Internaţională prin Rezoluţia MSC.102(73) a Comitetului Securităţii Maritime la Londra la 5 decembrie 2000 şi, respectiv prin Rezoluţiile MEPC.79(43) a Comitetului pentru Protecţia Mediului Marin la Londra la 1 iulie 1999 şi MEPC.90(45) a Comitetului pentru Protecţia Mediului Marin la Londra la 5 octombrie 2000

EMITENT: Organizaţia Maritimă Internaţională
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 189 bis din 26 martie 2003
    CAP. 5
    TRANSFERUL MĂRFII
    5.7 Furtunurile de marfă ale navei
    1. Paragraful 5.7.3 existent se înlocuieşte cu următorul:
    "5.7.3 Pentru furtunurile de marfă instalate la bordul navelor la 1 iulie 2002 sau după această dată, fiecare tip nou de furtun pentru marfă, completat cu accesorii la extremităţi, va trebui supus unei încercări de prototip la temperatura normală a mediului ambiant la 200 de cicluri de presiune de la zero la cel puţin de două ori presiunea maximă convenţională de lucru. După ce s-a efectuat încercarea la presiunea ciclică, încercarea de prototip trebuie să demonstreze ca presiunea de rupere a furtunului este de cel puţin 5 ori presiunea sa maximă convenţionala de lucru la temperatura de serviciu maximă prevăzută. Furtunurile supuse incercarii de prototip nu trebuie să fie utilizate pentru lucru în instalaţia de marfă. Prin urmare, înainte de a fi pus în exploatare, fiecare element nou de furtun pentru marfă fabricat trebuie să fie supus la o încercare hidrostatică la temperatura ambiantă, la o presiune nu mai mica de 1,5 ori presiunea sa maximă convenţionala de lucru, dar nu mai mare de doua cincimi din presiunea de rupere a acestuia. Pe furtunuri trebuie marcat cu vopsea sau prin alte mijloace data încercarii, presiunea maximă convenţionalaăde lucru şi, dacă furtunul este utilizat în exploatare la alte temperaturi decât temperatura ambiantă a mediului de lucru, temperaturile sale de lucru maxime şi minime, după caz. Presiunea maximă convenţională de lucru nu trebuie să fie mai mică de 10 bar."


    CAP. 8
    AERISIREA TANCURILOR DE MARFĂ ŞI DISPOZITIVE DE DEGAZARE
    2. La paragraful 8.1.1, cuvântul "Acest" se înlocuieşte cu cuvintele "Dacă nu se prevede în mod expres altfel, acest".
    3. Următorul nou paragraf 8.1.6 se adauga după paragraful 8.1.5 existent:
    "8.1.6 Navele construite la 1 iulie 1986 sau după această dată, dar înainte de 1 iulie 2002 trebuie să corespundă cerinţelor de la paragraful 8.3.3 până la data primei andocări programate după 1 iulie 2002, dar nu mai târziu de 1 iulie 2005. Totuşi, Administraţia poate aproba derogare de la paragraful 8.3.3 pentru navele cu un tonaj brut mai mic de 500 care au fost construite la 1 iulie 1986 sau după această dată, dar înainte de 1 iulie 2002."

    4. În ultima frază a paragrafului 8.3.2 existent, se înlocuieşte referirea la "8.3.5" cu referirea la "8.3.6".
    5. Următorul nou paragraf 8.3.3 se adaugă după paragraful 8.3.2 existent.
    "8.3.3 La navele construite la 1 iulie 2002 sau după această dată, instalaţiile de ventilaţie controlată ale tancului trebuie să aibă mijloace principale şi secundare care să permită evacuarea completa a debitului de vapori pentru prevenirea suprapresiunii sau subpresiunii în cazul defectării unuia dintre mijloace. Alternativ, mijloacele secundare pot consta în senzori de presiune prevăzuţi la fiecare tanc cu o instalaţie de supraveghere în camera de control marfă de pe navă sau în postul în care se efectuează în mod normal operaţiunile cu marfă. Acest echipament de supraveghere trebuie, de asemenea, prevăzut cu un dispozitiv de alarmă care este activat la detectarea condiţiilor de suprapresiune sau subpresiune dintr-un tanc."

    6. Paragrafele 8.3.3 până la 8.3.7 se renumeroteazp ca paragrafele 8.3.4 până la 8.3.8.
    7. În ultima frază a paragrafului renumerotat 8.3.5, referirea la "8.3.3.1" se înlocuieşte cu referirea la "8.3.4.1".
    CAP. 14
    PROTECŢIA PERSONALULUI
    8. Paragraful 14.2.9 existent se înlocuieşte cu următorul:
    "14.2.9 Nava trebuie să fie prevăzută la bord cu un echipament medical de prim ajutor format dintr-un echipament de reanimare cu oxigen şi substanţe antidot pentru mărfurile transportate, pe baza instrucţiunilor elaborate de către Organizaţie."

    CAP. 15
    CERINŢE SPECIALE
    9. Textul existent al secţiunii 15.3 se înlocuieşte cu următorul:
    "15.3 Disulfura de carbon
    Disulfura de carbon poate fi transportată fie sub strat protector de apa fie sub strat protector corespunzător de gaz inert, asa cum se specifică în următoarele paragrafe.
    Transportul sub strat protector de apă
    15.3.1 Se vor lua măsuri pentru menţinerea unui strat protector de apă în tancul de marfă în timpul încărcării, descărcării şi transportului. Suplimentar, va trebui ca în spaţiul de ulaj să se menţină un strat protector de gaz inert pe toată durata transportului de marfă.
    15.3.2 Toate deschiderile trebuie situate în partea superioară a tancului, deasupra punţii.
    15.3.3 Tubulatura de încărcare se va termina în apropierea fundului tancului.
    15.3.4 Trebuie prevăzută o gura standard de ulaj pentru măsurători în caz de avarie.
    15.3.5 Tubulaturile de marfă şi conductele de ventilaţie trebuie să fie independente faţă de tubulatura şi conductele de ventilaţie utilizate pentru alte mărfuri.
    15.3.6 Pentru descărcarea mărfii se vor utiliza pompe de adâncime sau pompe submersibile cu acţionare hidraulică. Dispozitivul de antrenare al unei pompe de adâncime nu trebuie să constituie o sursa de aprindere pentru disulfura de carbon şi nu se va utiliza un echipament care să poată depăşi temperatura de 80°C.
    15.3.7 Dacă se utilizează o pompă pentru descărcarea mărfii, aceasta va fi introdusă într-un puţ cilindric care se va extinde de la partea superioară a tancului până într-un punct situat în apropierea fundului tancului. Înainte de scoaterea pompei din tanc, se va crea un strat protector de apă în acest puţ, numai dacă tancul nu a fost certificat ca fiind degazat.
    15.3.8 Este permisă descărcarea mărfii prin deplasarea ei sub presiunea apei sau a gazului inert, cu condiţia ca instalaţia de marfă şi tubulatura aferentă să fie proiectate ca să reziste la presiunile şi temperaturile care se ating în timpul acestei operaţii.
    15.3.9 Supapele de siguranţă vor fi construite din oţel inoxidabil.
    15.3.10 Din cauza temperaturii joase de autoaprindere a disulfurii de carbon şi a timpului scurt necesar pentru a opri propagarea flăcării, se permite utilizarea numai a sistemelor şi circuitelor electrice cu protecţie intrinsecă în zonele periculoase, indicate de paragraful 10.2.3.
    Transportul sub strat protector corespunzător de gaz inert
    15.3.11 Disulfura de carbon trebuie transportată în tancuri independente cu o presiune de calcul care nu va fi mai mică de 0,6 bar.
    15.3.12 Toate deschiderile trebuie situate în partea superioară a tancului, deasupra punţii.
    15.3.13 Garniturile utilizate la instalaţia de stocare trebuie să fie dintr-un material care nu reacţionează cu disulfura de carbon sau nu se dizolvă în aceasta.
    15.3.14 Îmbinările filetate nu sunt permise la sistemul de stocare a mărfii, inclusiv la tubulaturile de vapori.
    15.3.15 Înainte de încărcare, tancul(urile) trebuie inertizat(e) cu un gaz inert corespunzător până când conţinutul de oxigen este de 2% din volum sau mai mic. Trebuie prevăzute mijloace pentru menţinerea automată a unei suprapresiuni în tanc utilizând gazul inert corespunzător în timpul încărcării, transportului şi descărcării. Aceasta instalaţie trebuie să poată menţine o suprapresiune cuprinsă între 0,1 şi 0,2 bar, să poată fi supravegheată de la distanţă şi să fie prevăzută cu alarme la suprapresiune/subpresiune.
    15.3.16 Spaţiile de magazie din jurul unui tanc independent, care transportă disulfura de carbon, trebuie să fie inertizate cu un gaz inert corespunzător până când conţinutul de oxigen este de 2% sau mai mic. Trebuie prevăzute mijloace pentru supravegherea şi menţinerea acestei condiţii pe tot parcursul voiajului. De asemenea, trebuie prevăzute mijloace pentru extragerea de probe de vapori din aceste spaţii în vederea depistării prezentei vaporilor de disulfură de carbon.
    15.3.17 Disulfura de carbon trebuie încărcată, transportată şi descarcată astfel încât să nu se producă vreo degajare din aceasta în atmosfera. Dacă vaporii de disulfură de carbon se întorc la ţărm în timpul încărcării sau la navă în timpul descărcării, instalaţia de retur vapori trebuie să fie independentă de toate celelalte instalaţii de stocare.
    15.3.18 Disulfura de carbon trebuie să fie descarcată numai cu pompe submersibile de adâncime sau printr-o deplasare sub presiune de gaz inert corespunzător. Pompele submersibile de adâncime trebuie acţionate astfel încât să se evite acumularea căldurii în interiorul pompei. De asemenea, în corpul pompei trebuie să fie prevăzut un sensor de temperatură cu citire de la distanţă şi în compartimentul pompelor de marfă trebuie prevăzută o alarmă. Alarma trebuie reglată pentru a se declanşa la 80°C. De asemenea, pompa trebuie prevăzută cu un dispozitiv automat de închidere, dacă presiunea din tanc scade în timpul descărcării sub presiunea atmosferică.
    15.3.19 Nu se permite intrarea aerului în tancul de marfă, pompa de marfă sau tubulatura în timp ce în instalaţie se află disulfura de carbon.
    15.3.20 Nici o alta manipulare de marfă, curaţare sau debalastare a tancului nu trebuie să aibă loc concomitent cu încărcarea sau descărcarea disulfurii de carbon.
    15.3.21 O instalaţie de pulverizare a apei cu o capacitate suficientă trebuie să fie prevăzută pentru a proteja efectiv zona din jurul manifoldului de încărcare, tubulatura de pe puntea expusă destinată manipulării produsului şi domurile tancului. Amplasarea tubulaturilor şi duzelor trebuie să permită obţinerea unui debit uniform de 10 l/mp/min. Acţionarea manuală de la distanţă trebuie să fie prevăzută astfel încât pornirea de la distanţă a pompelor de la instalaţia de pulverizare cu apă şi manevrarea de la distanţă a oricăror valvule normal închise din instalaţie să poată fi efectuate dintr-o poziţie corespunzătoare situată în exteriorul zonei de marfă, adiacent încăperilor de locuit şi imediat accesibile şi operabile în cazul unui incendiu în zonele protejate. Instalaţia de pulverizare cu apa trebuie să poată fi acţionata manual atât local cât şi de la distanţă, iar instalaţia trebuie să asigure îndepărtarea prin spălare a tuturor deversărilor de marfă. Suplimentar, dacă temperatura ambiantă permite, un furtun de apă cu duză sub presiune, trebuie să poată fi uşor racordat în vederea utilizării imediate în timpul operaţiunilor de încărcare şi descărcare.
    15.3.22 Nici un tanc de marfă nu va fi umplut cu lichid mai mult de 98% din volumul sau la temperatura de referinţă (R).
    15.3.23 Volumul maxim [V(L)] de marfă dintr-un tanc trebuie să fie determinat în funcţie de următoarea formulă:
    V(L) = 0,98V(ro(R)/ro(L))
    unde:
    V = volumul tancului
    ro(R) = densitatea relativă a mărfii la temperatura de referinţă (R)
    ro(L) = densitatea relativă a mărfii la temperatura de încărcare
    R = temperatura de referinţă, şi anume temperatura la care presiunea vaporilor de marfă corespunde presiunii de reglare a supapei de siguranţă.
    15.3.24 Limitele maxime admisibile de umplere pentru fiecare tanc de marfă trebuie să fie indicate, pe o lista aprobată de către Administraţie, pentru fiecare temperatură de încărcare la care se poate face operaţia şi pentru temperatura de referinţă maximă ce se poate aplica. O copie a listei trebuie să fie permanent păstrată la bord de către comandant.
    15.3.25 Zonele de pe puntea deschisă sau spaţiile semiînchise de pe puntea deschisă situate pe o distanţă de trei metri faţă de orificiul de evacuare din tanc, orificiul de evacuare vapori sau gaz, racordul de tubulatură de marfă sau valvulă de marfă de la un tanc autorizat să transporte disulfura de carbon, trebuie să corespundă cerinţelor pentru echipamentul electric specificate pentru disulfura de carbon din coloana "i", capitolul 17. De asemenea, în cadrul zonei specificate, nu trebuie permisă nici o altă sursă de căldură, cum ar fi tubulatura de aburi cu temperaturi ale suprafeţei ce depăşesc 80°C.
    15.3.26 Trebuie prevăzute mijloace pentru măsurarea ulajului şi extragerea de probe de marfă fără deschiderea tancului sau perturbarea stratului protector de gaz inert corespunzător sub presiune.
    15.3.27 Produsul trebuie să fie transportat doar în conformitate cu un plan de manipulare a mărfii aprobat de către Administraţie. Planurile de manipulare a mărfii trebuie să indice întreaga instalaţie de tubulatură de marfă. O copie a planului aprobat de manipulare a mărfii trebuie să fie disponibilă la bord. Certificatul internaţional de conformitate pentru transportul în vrac al produselor chimice periculoase trebuie să conţină o referire la planul aprobat de manipulare a mărfii."

    CAP. 16
    CERINŢE PRIVIND EXPLOATAREA
    10 Paragraful 16.3.3 existent se înlocuieşte cu următorul:
    "16.3.3 Ofiţerii vor fi instruiţi în legătură cu procedurile de urgenţă utilizate în caz de scurgeri, deversari sau incendiu care se extind asupra mărfii respective, pe baza instrucţiunilor elaborate de către Organizaţie şi un număr suficient dintre ei trebuie să fie instruit şi pregătit în mod special ca să poată acorda primul ajutor în funcţie de mărfurile transportate."

    11 La Lista cerinţelor suplimentare privind exploatarea (paragraful 16.7) "8.3.6" se adaugă sub "7.1.6.3".

    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016