Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   STRATEGIE NATIONALA din 8 iulie 2004  privind serviciile de sanatate    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

STRATEGIE NATIONALA din 8 iulie 2004 privind serviciile de sanatate

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 696 din 3 august 2004
Pe termen lung, efectul vizat al strategiei este îmbunãtãţirea stãrii de sãnãtate a populaţiei şi, prin aceasta, a calitãţii vieţii.
I. Scopul Strategiei naţionale privind serviciile de sãnãtate
Scopul Strategiei naţionale privind serviciile de sãnãtate, denumitã în continuare strategie, este creşterea accesului populaţiei la servicii medicale de calitate şi eficientizarea modului de furnizare a serviciilor medicale spitaliceşti.
Principalele obiective ale acestei strategii, care vor direcţiona furnizarea serviciilor de sãnãtate în România pentru cel puţin urmãtorii 10 ani, sunt urmãtoarele:
1. Îmbunãtãţirea accesului populaţiei şi creşterea echitãţii în acordarea serviciilor de sãnãtate
2. Îmbunãtãţirea calitãţii serviciilor de sãnãtate
3. Îmbunãtãţirea eficacitãţii şi a eficienţei serviciilor de sãnãtate
Prezenta strategie are la bazã strategia de raţionalizare a serviciilor spitaliceşti, elaboratã în anul 2003 în cadrul derulãrii proiectului de planificare şi reglementare a sistemului de servicii de sãnãtate al Bãncii Mondiale în România.
Principiile acestei strategii vor direcţiona furnizarea serviciilor de sãnãtate în România pentru cel puţin urmãtorii 10 ani.
II. Viziunea strategiei privind serviciile de sãnãtate din România
Cetãţenii României vor avea un acces îmbunãtãţit pe plan local la servicii de sãnãtate de calitate, inclusiv accesul la medicamente prescrise raţional, medicina de familie, servicii de sãnãtate publicã şi la programe de prevenire a îmbolnãvirilor. Cetãţenii vor avea încredere în pregãtirea medicilor de familie şi se vor baza pe aceştia pentru rezolvarea majoritãţii problemelor lor de sãnãtate, apelând la medicii de specialitate sau la serviciile spitaliceşti doar atunci când este nevoie.
Cetãţenii cu afecţiuni cronice cum ar fi: diabetul zaharat, hipertensiunea arterialã, afecţiuni respiratorii cronice şi altele se vor baza atât pe medicii de familie la care sunt înscrişi, cât şi pe o reţea de alţi furnizori, care îi vor ajuta sã-şi menţinã un stil de viaţã sãnãtos acasã, la serviciu şi în comunitate. Cetãţenii vor fi informaţi despre serviciile de sãnãtate ce le pot fi furnizate şi vor alege serviciile pe baza calitãţii şi nivelului de complexitate cel mai potrivit. Opţiunea de a alege servicii private va fi mai largã.
În România se va dezvolta un sector al serviciilor spitaliceşti performant, uşor accesibil pentru pacienţii care necesitã îngrijiri pentru traumatisme şi urgenţe medicochirurgicale, alte afecţiuni acute care le pun în pericol viaţa, boli cronice grave.
Spitalele vor fi dotate în mod corespunzãtor şi vor furniza o gamã adecvatã de servicii de calitate pentru diagnostic şi tratament. De asemenea, spitalele vor avea personal cu pregãtire adecvatã, motivat sã furnizeze îngrijiri clinice de calitate.
Pe termen lung, efectul vizat al prezentei strategii este îmbunãtãţirea stãrii de sãnãtate a populaţiei şi, prin aceasta, a calitãţii vieţii.
Prezenta strategie se va concentra pe modernizarea şi îmbunãtãţirea calitãţii serviciilor spitaliceşti şi pe extinderea accesului local la serviciile de asistenţã primarã. Astfel se va realiza un echilibru între serviciile spitaliceşti, serviciile ambulatorii de specialitate furnizate în spital sau în cabinete medicale individuale, serviciile de spitalizare de zi şi serviciile de asistenţã primarã (medicina de familie, medicamentele eliberate în regim ambulatoriu, îngrijirile la domiciliu, îngrijirile comunitare, precum şi serviciile de sãnãtate publicã şi programele de prevenire a îmbolnãvirilor etc.).
III. Obiectivele strategiei privind serviciile de sãnãtate din România:
Obiectivul 1: Crearea unui sector al serviciilor spitaliceşti performant, care sã furnizeze îngrijiri mai eficiente şi mai eficace, cum ar fi îngrijirile ambulatorii integrate cu cele spitaliceşti, spitalizarea de zi, spitalizarea de o zi, precum şi îmbunãtãţirea serviciilor de diagnostic şi tratament (Se subordoneazã scopului: creştere acces, eficienţã)
Obiectivul 2: Extinderea serviciilor de asistenţã primarã, în special a îngrijirilor la domiciliu, eliberãrii medicamentelor în regim ambulatoriu, crearea unor centre de sãnãtate multifuncţionale atât în mediul urban, cât şi în cel rural şi integrarea asistenţei primare cu serviciile ambulatorii de specialitate şi serviciile spitaliceşti, în conformitate cu programele naţionale de sãnãtate (Se subordoneazã scopului: creştere acces)
Obiectivul 3: Asigurarea unei finanţãri adecvate şi sustenabile, în vederea stimulãrii performanţei spitalelor, în concordanţã cu politicile sanitare şi cu ţinta de planificare naţionalã pe termen lung a numãrului de paturi de spital, care sã conţinã elemente stimulative pentru furnizarea eficientã a serviciilor spitaliceşti (Se subordoneazã scopului: creştere calitate, eficienţã)
Obiectivul 4: Închiderea, transformarea sau restructurarea unitãţilor spitaliceşti care nu sunt necesare sau care sunt subutilizate, în vederea reducerii pierderilor financiare, şi utilizarea resurselor economisite pentru dezvoltarea noilor prioritãţi în sistemul de sãnãtate, bazate pe reducerea numãrului internãrilor şi a duratei medii de spitalizare, concomitent cu creşterea ratei de ocupare a paturilor şi îmbunãtãţirea rezultatelor activitãţii (Se subordoneazã scopului: creştere calitate, eficienţã)
Obiectivul 5: Îmbunãtãţirea sistemelor de conducere şi management operaţional şi furnizarea unei capacitãţi adecvate de a conduce şi monitoriza reformele strategice în sistemul de sãnãtate (Se subordoneazã scopului: creştere acces, calitate, eficienţã)
Obiectivul 6: Revizuirea cadrului de reglementare de la nivel central pentru a permite implementarea rapidã a reformei în sistemul de sãnãtate şi descentralizarea ulterioarã a managementului operaţional şi financiar, în vederea gãsirii celor mai bune soluţii pentru acoperirea nevoilor locale, inclusiv servicii pentru populaţia defavorizatã sau vulnerabilã (Se subordoneazã scopului: creştere acces, calitate)
Obiectivul 7: Dezvoltarea unui sistem modern de acreditare a serviciilor de sãnãtate şi a unor sisteme adecvate de monitorizare a managementului calitãţii (Se subordoneazã scopului: creştere calitate)
Obiectivul 8: Creşterea participãrii sectorului privat în finanţarea serviciilor de sãnãtate, prin îmbunãtãţirea reglementãrii sistemului privat de asigurãri de sãnãtate în urma aprobãrii Legii asigurãrilor private de sãnãtate, care sã permitã competiţia pentru fonduri suplimentare a furnizorilor de servicii medicale publici sau privaţi, altele decât cele colectate prin contribuţia obligatorie la Fondul naţional unic de asigurãri de sãnãtate (Se subordoneazã scopului: creştere eficienţã)
Obiectivul 9: Transferul îngrijirilor furnizate în spitale pentru cazurile sociale şi pentru vârstnici cãtre unitãţi/organizaţii ale autoritãţilor locale şi/sau cãtre unitãţi private, astfel încât spitalele sã se poatã concentra pe furnizarea îngrijirilor de tip acut
IV. Rezultate aşteptate ale strategiei privind serviciile de sãnãtate din România
Atingerea obiectivelor menţionate în prezenta strategie va conduce la urmãtoarele rezultate:
1. Un sistem modern şi eficient al îngrijirilor medicale spitaliceşti, cu un acces îmbunãtãţit la servicii de calitate crescutã
2. Populaţia va avea un acces local îmbunãtãţit la o gamã mai largã de servicii integrate de asistenţã primarã şi spitaliceascã, mai bine adaptate nevoilor medicale ale comunitãţii.
3. Finanţare susţinutã, echitabilã şi transparentã a serviciilor de sãnãtate, bazatã pe responsabilitate localã, descentralizatã, cu stimulente pentru o activitate eficientã, cu rãspundere şi mecanisme de raportare corespunzãtoare
4. Restructurarea şi redefinirea unitãţilor sanitare în vederea furnizãrii serviciilor medicale adecvate şi care sunt identificate ca nevoi de sãnãtate ale populaţiei
5. Îmbunãtãţirea conducerii şi managementului serviciilor de sãnãtate, la nivel judeţean şi regional, care va stimula furnizarea de servicii mai eficiente şi reducerea corupţiei
6. Un cadru legal care susţine descentralizarea şi furnizarea mai rapidã a serviciilor de sãnãtate îmbunãtãţite, în concordanţã cu aceastã strategie şi cu politicile naţionale de sãnãtate
7. Asigurarea calitãţii serviciilor de sãnãtate, mãsurabilã prin sistemul de acreditare
8. Creşterea investiţiilor sectorului privat în finanţarea şi furnizarea serviciilor de sãnãtate şi modele competitive de furnizare a serviciilor de sãnãtate
9. Un sistem de sãnãtate care sã furnizeze exclusiv îngrijiri de sãnãtate şi care sã coopereze cu sectoarele de asistenţã socialã pentru creşterea solidaritãţii sociale şi a calitãţii vieţii


---------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016