Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   STRATEGIE din 4 august 2005  de reforma a sistemului achizitiilor publice in perioada 2005-2007    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

STRATEGIE din 4 august 2005 de reforma a sistemului achizitiilor publice in perioada 2005-2007

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 758 din 19 august 2005
STRATEGIE din 4 august 2005
de reforma a sistemului achiziţiilor publice în perioada 2005-2007
EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT ÎN: MONITORUL OFICIAL nr. 758 din 19 august 2005


A. Consideratii generale

I. Premise
Realizarea unui sistem al achiziţiilor publice eficient şi credibil reprezintã unul dintre elementele fundamentale ale procesului de integrare în Uniunea Europeanã, cu impact asupra tuturor celorlalte arii de interes ale acquis-ului comunitar aferent "Pieţei interne". În acest context intensificarea eforturilor pentru elaborarea unei legislaţii complet armonizate cu noua legislaţie europeanã şi pentru asigurarea unei capacitãţi de implementare corespunzãtoare devine extrem de importanta în perioada imediat urmãtoare.
Reforma sistemului achiziţiilor publice implica restructurare institutionala, reformarea mentalitatilor care stau la baza sistemului actual, precum şi eforturi financiare care trebuie asumate. Realizarea procesului de reforma este o prioritate a Guvernului, care se angajeazã sa furnizeze resursele necesare.
Prezenta strategie vizeazã problemele sistemice în domeniul achiziţiilor publice, asa cum au fost relevate în mai multe rapoarte de evaluare. Principalele puncte slabe ale sistemului achiziţiilor publice, semnalate în perioada 2001-2004, se pot sintetiza dupã cum urmeazã:
- suprapuneri legislative şi distribuţie neclara a competentelor instituţiilor publice care sunt implicate în gestionarea sistemului achiziţiilor publice, ceea ce a determinat o disolutie a autoritãţii şi, implicit, a responsabilitãţilor;
- derogãri ad-hoc de la prevederile legislaţiei privind achiziţiile publice, în cazul atribuirii unor contracte de mare anvergura;
- personal insuficient la nivelul structurii instituţionale cu rol de reglementare şi monitorizare;
- capacitate adesea redusã a autoritãţilor contractante de a aplica procedurile de atribuire a contractelor de achiziţie publica în mod corect şi eficient;
- sistem neadecvat de control intern ex-ante;
- lipsa unei abordari coerente a procesului de instruire a personalului autoritãţilor contractante;
- mecanism ineficient de colectare a informaţiilor privind modul de funcţionare a sistemului achiziţiilor publice;
- sistem relativ lent şi neperformant de soluţionare a contestaţiilor.
Prezenta strategie are în vedere remedierea, în intervalul de timp 2005-2007, a aspectelor negative constatate, asigurându-se astfel calitatea şi eficienta modului de funcţionare a sistemului achiziţiilor publice în România, în concordanta cu cerinţele şi standardele impuse la nivelul Uniunii Europene.
II. Principii fundamentale
Fiecare acţiune cuprinsã în prezenta strategie se subsumeaza urmãtoarelor principii, a cãror respectare este esenţialã pentru perfecţionarea unui sistem al achiziţiilor publice viabil şi funcţional:
- asigurarea deplinei compatibilitati legislative şi instituţionale cu acquis-ul comunitar şi cu sistemele similare europene;
- adoptarea celor mai bune practici europene legate de funcţionarea sistemului achiziţiilor publice;
- crearea premiselor de creştere a eficientei, transparenţei şi competitivitatii achiziţiilor în sectorul public.
B. Direcţii de acţiune
Prezenta strategie este orientata pe urmãtoarele direcţii de acţiune:
I. perfecţionarea cadrului legislativ;
II. întãrirea capacitãţii de implementare a legislaţiei.
Prevederile prezentei strategii sunt completate cu cele ale planului de acţiune în care sunt detaliate mãsurile pentru atingerea obiectivelor stabilite, termenele de realizare, instituţiile responsabile, resursele financiare necesare, precum şi indicatorii de evaluare a realizãrii acestor mãsuri.
I. Perfecţionarea cadrului legislativ
Perfecţionarea cadrului legislativ în domeniul achiziţiilor publice se impune, în primul rând, ca urmare a necesitãţii de transpunere în legislaţia nationala a prevederilor noului pachet legislativ european - Directiva 18/2004/CE privind coordonarea procedurilor de atribuire a contractelor de lucrãri, de furnizare şi de servicii, Directiva 17/2004/CE privind coordonarea procedurilor de achiziţie aplicate de entitatile care opereazã în sectoarele apa, energie, transport şi servicii poştale, publicate în Jurnalul Oficial al Comunitãţilor Europene nr. L 134 din 30 aprilie 2004.
Ca abordare strategica de ansamblu, modalitatea de transpunere a recentelor prevederi legislative europene se va realiza prin elaborarea şi adoptarea unei noi legi privind atribuirea contractelor de achiziţie publica, care va reglementa atât achiziţiile din sectorul "clasic" ( Directiva 18/2004/CE ), cat şi achiziţiile din sectorul "utilitãţi" ( Directiva 17/2004/CE ). Prevederile corespunzãtoare directivelor de "remedii" urmeazã sa fie, de asemenea, incluse în obiectul de reglementare al viitoarei legi.
Noua legislaţie urmeazã sa integreze într-o viziune unitarã atât sistemul "tradiţional" al achiziţiilor publice, cat şi sistemul "achiziţiilor electronice", evitandu-se în acest mod suprapuneri legislative care creeazã dificultãţi de interpretare. De asemenea, în corpul noii legislaţii vor fi incluse şi reglementãri referitoare la atribuirea contractelor de concesiune de lucrãri/servicii sau alte forme de parteneriat public-privat.
Normele de aplicare a legislaţiei-cadru se vor constitui într-un document similar, într-o oarecare mãsura, cu ghidurile utilizate pentru atribuirea contractelor de achiziţie publica în cadrul procedurilor aferente instrumentelor financiare PHARE, ISPA şi SAPARD.
Este constientizat deja faptul ca de reusita procesului de transpunere a acquis-ului comunitar depinde în mod fundamental accesarea sumelor nerambursabile de care România va beneficia prin intermediul fondurilor structurale/de coeziune începând cu anul 2007.
Intrarea în vigoare a noii legislaţii în materie de achiziţii publice va trebui sa se realizeze cu cel puţin 6 luni înainte de data aderãrii, pentru a se asigura o perioada de adaptare suficienta a utilizatorilor finali la noile prevederi legislative.
II. Întãrirea capacitãţii de implementare a legislaţiei
Elaborarea unei legislaţii pe deplin aliniate la acquis-ul comunitar nu reprezintã decât o prima condiţie pentru a considera sistemul achiziţiilor publice din România ca fiind corespunzãtor din punct de vedere al cerinţelor europene.
Întãrirea capacitãţii de implementare a legislaţiei la nivelul tuturor autoritãţilor contractante - central şi local -, precum şi la nivelul structurii instituţionale cu rol de reglementare şi monitorizare reprezintã cea de-a doua direcţie de acţiune avutã în vedere în cadrul planului de acţiune.
Autoritãţile contractante vor suporta impactul procesului de implementare a legislaţiei în domeniul achiziţiilor publice.
Principalele modalitãţi de asigurare a intaririi capacitãţii de implementare la nivelul autoritãţilor contractante se pot sintetiza astfel:
- alocarea adecvatã a resurselor umane şi materiale la nivelul compartimentelor de achiziţii din cadrul fiecãrei autoritãţi contractante;
- accesul facil la consultanţa metodologicã;
- utilizarea de instrumente de instruire şi materiale de referinta (buletine informative, ghiduri);
- participarea la programe de instruire periodicã a personalului implicat în activitatea de achiziţii publice.
Dezvoltarea institutionala la nivel central reprezintã un factor important în procesul de intarire a capacitãţii de implementare, cu implicaţii directe inclusiv asupra autoritãţilor contractante. Aceasta dezvoltare trebuie sa porneascã de la premisa asigurãrii, la un standard corespunzãtor, a urmãtoarelor funcţii:
a) funcţia de reglementare legislativã;
b) funcţia de reprezentare în cadrul comisiilor şi grupurilor de lucru organizate la nivelul Comisiei Europene;
c) funcţia de monitorizare, analiza şi evaluare a modului de funcţionare a sistemului achiziţiilor publice;
d) funcţia de consultanţa metodologicã;
e) funcţia de elaborare şi implementare a programelor de instruire continua, inclusiv elaborarea de ghiduri, manuale, suporturi de curs specifice pentru domeniul achiziţiilor publice.
Separat de aceste funcţii urmeazã sa fie optimizate mecanismele de asigurare a controlului ex-ante şi ex-post.
La nivel central, o prima problema care trebuie clarificata o reprezintã stabilirea instituţiei care sa reprezinte autoritatea în materie de achiziţii publice şi care sa dispunã de independenta necesarã îndeplinirii unei misiuni cu grad de "sensibilitate" ridicat.
În acest scop, mãsurile propuse în planul de acţiune pleacã de la premisa dezvoltãrii unei noi structuri organizationale care sa dispunã de resursele necesare îndeplinirii funcţiilor sus-menţionate. În acest scop, prin <>Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 74/2005 a fost înfiinţatã Autoritatea Nationala pentru Reglementarea şi Monitorizarea Achiziţiilor Publice (ANRMAP), ca instituţie publica independenta, cu personalitate juridicã, organ de specialitate al administraţiei publice centrale, aflatã în directa coordonare a primului-ministru.
Obiectivele generale ale Autoritãţii Naţionale pentru Reglementarea şi Monitorizarea Achiziţiilor Publice sunt:
a) asigurarea unui cadru legislativ coerent şi armonizat cu acquis-ul comunitar în domeniul achiziţiilor publice;
b) îndeplinirea obligaţiilor corelative derivate din aplicarea prevederilor directivelor Uniunii Europene în materie de achiziţii publice;
c) asigurarea unui canal de comunicare permanent cu structurile din cadrul Comisiei Europene, cu instituţiile publice corespondente din statele membre şi cu organisme de interes public naţional;
d) asigurarea unui cadru de aplicare conformã a legislaţiei în domeniul achiziţiilor publice;
e) dezvoltarea capacitãţii de implementare la nivelul autoritãţilor contractante.
Sistemul actual de rezolvare a contestaţiilor este perceput ca având o eficienta redusã, ceea ce impune identificarea unor soluţii noi pentru perfecţionarea sa. Pentru rezolvarea acestei probleme se propune înfiinţarea de complete specializate pentru soluţionarea rapida a litigiilor privind aplicarea procedurilor de atribuire a contractelor de achiziţie publica.
C. Metode de evaluare a îndeplinirii obiectivelor prezentei strategii
În scopul monitorizarii implementarii mãsurilor prevãzute în prezenta strategie se instituie o comisie de monitorizare alcãtuitã din reprezentanţi, la nivel de secretar de stat, ai Ministerului Integrãrii Europene, Ministerului Finanţelor Publice, Ministerului Justiţiei, Ministerului Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului, Ministerului Comunicaţiilor şi Tehnologiei Informatiei şi ai Ministerului Mediului şi Gospodãririi Apelor. La lucrãrile Comisiei de monitorizare pot fi invitaţi reprezentanţi ai societãţii civile.
Comisia de monitorizare se întruneşte trimestrial sau ori de câte ori este nevoie. Comisia de monitorizare analizeazã stadiul implementarii obiectivelor prezentei strategii şi propune mãsuri de remediere a eventualelor deficiente. Comisia de monitorizare poate propune revizuirea prezentei strategii, în mãsura în care aceasta trebuie adaptatã constant situaţiei reale a sistemului judiciar şi angajamentelor asumate de România în contextul pregãtirii pentru aderare la Uniunea Europeanã.
În sprijinul Comisiei de monitorizare se instituie un grup tehnic de lucru, cuprinzând reprezentanţi ai Ministerului Finanţelor Publice, Ministerului Justiţiei, Ministerului Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului, Ministerului Comunicaţiilor şi Tehnologiei Informatiei, Consiliului Concurentei, Ministerului Integrãrii Europene şi ai Ministerului Mediului şi Gospodãririi Apelor. Grupul tehnic de lucru pregãteşte lucrãrile Comisiei de monitorizare şi se întruneşte lunar sau ori de câte ori este nevoie. Grupul tehnic de lucru elaboreazã un raport lunar privind îndeplinirea obiectivelor prezentei strategii în conformitate cu termenele prevãzute în planul de acţiune, pe care îl înainteazã factorilor de decizie ai Ministerului Integrãrii Europene şi ai Ministerului Finanţelor Publice. Înainte de întrunirea Comisiei de monitorizare, Grupul tehnic de lucru pregãteşte un raport trimestrial privind îndeplinirea obiectivelor prezentei strategii în conformitate cu termenele prevãzute în planul de acţiune, pe care îl înainteazã membrilor Comisiei de monitorizare cu cel puţin 5 zile înainte de reuniune. Coordonarea activitãţii Grupului tehnic de lucru revine reprezentantului nominalizat al Ministerului Integrãrii Europene, care va decide modalitatea de îndeplinire eficienta a acestei coordonari.
Monitorizarea prin mecanismele şi mãsurile propuse mai sus se completeazã cu concluziile monitorizarii de cãtre Comisia Europeanã a angajamentelor asumate de România în contextul încheierii negocierilor de aderare, relevante pentru domeniul achiziţiilor publice. În acest scop Guvernul României se angajeazã sa raporteze semestrial Comisiei Europene stadiul implementarii prezentei strategii.

ANEXA 2





Planul de acţiune pentru implementarea
Strategiei de reforma a sistemului achiziţiilor publice

─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
I. PERFECŢIONAREA CADRULUI LEGISLATIV
────────────────┬────────────────────────────────────────────┬──────┬───────┬───────┬────────────────────
Obiectiv │ Mãsura │Termen│ Resur-│Respon-│ Indicatori de
│ │ de │ se*1) │sabil │ evaluare
│ │reali-│ │ │
│ │zare │ │ │
────┬───────────┼────────────────────────────────────────────┼──────┼───────┼───────┼────────────────────
I.1│Armonizarea│I.1.1 Examinarea analitica a prevederilor │ Oct. │ Buget │ANRMAP │Identificarea în
│completa a │legislative primare din diferite sectoare │ 2005 │ ANRMAP│ MIE │vederea abrogãrii
│legislaţiei│ │ │ │ │prin noua legislaţie
│naţionale │ │ │ │ │a prevederilor
│cu prevede-│ │ │ │ │contrare acquis-ului
│rile noului│ │ │ │ │comunitar în
│acquis │ │ │ │ │materia achiziţiilor
│comunitar │ │ │ │ │publice
│(Dir. 17/ │ │ │ │ │
�/CE │ │ │ │ │
│şi Dir. │ │ │ │ │
│ 18/2004/CE )│ │ │ │ │
│ ├────────────────────────────────────────────┼──────┼───────┼───────┼────────────────────
│ │I.1.2 Examinarea analitica prevederilor │ Dec. │ Buget │ ANRMAP│Identificarea în
│ │legislative secundare din diferite sectoare │ 2005 │ ANRMAP│ MIE │vederea abrogãrii
│ │ │ │ │ │prin noua egislatie
│ │ │ │ │ │a prevederilor
│ │ │ │ │ │contrare acquis-ului
│ │ │ │ │ │comunitar în
│ │ │ │ │ │materia achiziţiilor
│ │ │ │ │ │publice
│ ├────────────────────────────────────────────┼──────┼───────┼───────┼────────────────────
│ │I.1.3 Elaborarea primei variante de lucru a │August│ Buget │MFP │Varianta de lucru
│ │noii Legi privind atribuirea contractelor de│ 2005 │ MFP │ │finalizatã
│ │achiziţie publica. Legea va include în │ │ 2005 │ │
│ │obiectul de reglementare şi atribuirea │ │ │ │
│ │contractelor de concesiune de lucrãri/ │ │ │ │
│ │servicii sau alte forme de parteneriat │ │ │ │
│ │public-privat, precum şi achiziţiile │ │ │ │
│ │electronice. │ │ │ │
│ ├────────────────────────────────────────────┼──────┼───────┼───────┼────────────────────
│ │I.1.4 Consultãri cu privire la textul propus│Sept.-│ Buget │ MFP │Proiect de act
│ │cu serviciile tehnice ale Comisiei Europene │ Oct. │ MFP │ ANRMAP│normativ supus
│ │şi preluarea observaţiilor/comentariilor │ 2005 │ 2005+ │ │dezbaterii publice
│ │primite │ │ Buget │ │
│ │ │ │ ANRMAP│ │
│ ├────────────────────────────────────────────┼──────┼───────┼───────┼────────────────────
│ │I.1.5 Consultãri cu privire la textul propus│Sept.-│ Buget │ANRMAP │Proiect de act
│ │cu factorii interesaţi, şi preluarea │Nov. │ MFP │ │normativ supus
│ │observaţiilor/comentariilor primite � │ 2005+ │ │dezbaterii publice
│ │ │ │ Buget │ │
│ │ │ │ANRMAP │ │
────┼───────────┼────────────────────────────────────────────┼──────┼───────┼───────┼────────────────────
│ │I.1.6 Adoptarea Legii privind atribuirea │Ian. │ │Parla- │Act normativ
│ │contractelor de achiziţie publica. Legea │ 2006 │ │mentul │publicat în
│ │va include în obiectul de reglementare şi │ │ │Roma- │Monitorul Oficial al
│ │atribuirea contractelor de concesiune de │ │ │niei │României
│ │lucrãri/servicii sau alte forme de │ │ │ │
│ │parteneriat public-privat, precum şi │ │ │ │
│ │achiziţiile electronice. │ │ │ │
────┼───────────┼────────────────────────────────────────────┼──────┼───────┼───────┼────────────────────
I.2│Elaborarea │I.2.1 Finalizarea proiectului de hotãrâre a │Iulie │ Buget │Guver- │Act normativ
şi adoptarea│Guvernului privind parteneriatul public │ 2005 │ MFP │nul │publicat în
│legislaţiei│privat. │ │ │Roma- │Monitorul Oficial al
│secundare │ │ │ │niei │României
│pentru │ │ │ │ │
│atribuirea │ │ │ │ │
│contrac- ├────────────────────────────────────────────┼──────┼───────┼───────┼────────────────────
│telor de │I.2.2 Elaborarea primei variante de lucru a │Oct. │ Buget │ANRMAP │Varianta de lucru
│achiziţie │normelor de aplicare pentru noua Lege privind 2005 │ ANRMAP│ │finalizatã
│publica, │atribuirea contractelor de achiziţie publica│ │ │ │
│concesiune │ │ │ │ │
│de lucrãri │ │ │ │ │
│/servicii │ │ │ │ │
│ şi │ │ │ │ │
│achiziţii │ │ │ │ │
│electronice├────────────────────────────────────────────┼──────┼───────┼───────┼────────────────────
│ │I.2.3 Consultãri cu privire la textul │Ian.- │ Buget │ANRMAP │Proiect de act
│ │propus cu serviciile tehnice ale Comisiei │Febr. │ ANRMAP│ │normativ supus
│ │Europene şi preluarea observaţiilor/ � │ │ │dezbaterii publice
│ │comentariilor primite │ │ 2006 │ │
│ │ │ │ + │ │
│ │ │ │Compo- │ │
│ │ │ │nenta │ │
│ │ │ │program│ │
│ │ │ │Phare │ │
│ │ │ �*2)│ │
│ ├────────────────────────────────────────────┼──────┼───────┼───────┼────────────────────
│ │I.2.4 Consultãri cu privire la textul propus│Ian. -│ Buget │ANRMAP │
│ │cu factorii interesaţi, preluarea │Febr. │ ANRMAP│ │
│ │observaţiilor/comentariilor primite � │ 2006 │ │
│ ├────────────────────────────────────────────┼──────┼───────┼───────┼────────────────────
│ │I.2.5 Adoptarea actului normativ pentru │Martie│ │Guvernul Act normativ
│ │aprobarea normelor de aplicare a Legii │ 2006 │ │Roma- │ publicat în
│ │privind atribuirea contractelor de │ │ │niei │Monitorul Oficial al
│ │achiziţie publica │ │ │ │României
────┼───────────┼────────────────────────────────────────────┼──────┼───────┼───────┼────────────────────
I.3│Elaborarea │I.3.1 Elaborarea primei variante a │Febr. │Bugete │ANRMAP,│Varianta de lucru
şi adoptarea│instrumentelor de lucru pentru atribuirea � │ANRMAP,│ MFP, │finalizatã
│instrumen- │contractelor de achiziţie publica, │ │ MFP, │ MTCT │
│telor de │concesiune de lucrãri/servicii şi achiziţii │ │ MTCT, │ MCTI, │
│lucru ptr. │electronice │ │ MCTI, │ IGCTI,│
│atribuirea │ │ │ IGCTI │ │
│contrac- │ │ │ │ │
│telor de │ │ │ │ │
│achiziţie │ │ │ │ │
│publica, │ │ │ │ │
│concesiune │ │ │ │ │
│de lucrãri/├────────────────────────────────────────────┼──────┼───────┼───────┼────────────────────
│/servicii │I.3.2 Consultãri cu privire la textul propus│ Apr.-│ Bugete│ ANRMAP│Proiect de act
│şi achizi- │cu serviciile tehnice ale Comisiei Europene │ Mai │ ANRMAP│ MCTI,│normativ supus
│tii elec- │şi preluarea observaţiilor/comentariilor � │ MCTI,│ IGCTI,│dezbaterii
│tronice │primite │ │ IGCTI │ │
│ ├────────────────────────────────────────────┼──────┼───────┼───────┼────────────────────
│ │I.3.3 Adoptarea actului normativ pentru │Iunie │ │Guver- │Act normativ
│ │aprobarea instrumentelor de lucru pentru │ 2006 │ │nul │publicat în
│ │atribuirea contractelor de achiziţie │ │ │Roma- │Monitorul Oficial al
│ │publica, concesiune de lucrãri/servicii │ │ │niei │României
│ │şi achiziţii electronice │ │ │ │
────┴───────────┴────────────────────────────────────────────┴──────┴───────┴───────┴────────────────────
II. ÎNTÃRIREA CAPACITÃŢII DE IMPLEMENTARE A LEGISLAŢIEI
────┬───────────┬────────────────────────────────────────────┬──────┬───────┬───────┬────────────────────
II.1│Dezvoltarea│II.1.1 Înfiinţarea Autoritãţii Naţionale de │Iulie-│ Buget │ MFP + │Hotãrâre aGuvernului
│capacitãţii│Reglementare şi Monitorizare a Achiziţiilor│ Oct. │ MFP + │ MTCT │pentru crearea
│adminis- │Publice, în directa coordonare a Primului- │ 2005 │ MTCT │ │ANRMAP şi
│trative la │ministru, cu o schema de personal cuprinzând│ │ 2005 │ │suplimentarea cu
│nivelul │un numãr corespunzãtor de posturi. │ │ │ │posturi
│structurii │ANRMAP va îndeplini funcţiile de │ │ │ │
│institu- │reglementare, monitorizare, consultanţa │ │ │ │
│tionale de │metodologicã şi training în materie de │ │ │ │
│reglemen- │achiziţii publice, inclusiv domeniul PPP şi │ │ │ │
│tare şi │concesiunea de servicii. │ │ │ │
│monitori- │ANRMAP va avea rol de "policy-maker", │ │ │ │
│zare │reprezentând unica autoritate în domeniu │ │ │ │
│ ├────────────────────────────────────────────┼──────┼───────┼───────┼────────────────────
│ │II.1.2 Recrutare şi selecţie personal pentru│Iulie │ Buget │ MFP � Posturi ocupate
│ │ocuparea posturilor vacante ANRMAP �- │ MFP │ ANRMAP│
│ │ │Apr. │ şi │ │
│ │ � │ ANRMAP│ │
│ │ │ │ 2005,│ │
│ │ │ │ 2006 │ │
────┼───────────┼────────────────────────────────────────────┼──────┼───────┼───────┼────────────────────
II.2│Dezvoltarea│II.2.1 Asigurarea accesului autoritãţilor │ Dec. │ Buget │ ANRMAP│Birou "help-desk"
│capacitãţii│ contractante la un punct de "help-desk" │ 2005 │ ANRMAP│ │constituit în cadrul
│de imple- │ │ │ │ │ANRMAP
│mentare la │ │ │ │ │
│nivelul │ │ │ │ │
│autorita- │ │ │ │ │
│tilor con- ├────────────────────────────────────────────┼──────┼───────┼───────┼────────────────────
│tractante │II.2.2 Dezvoltarea paginii web-site pentru │Dec. │ Buget │ │Acces FAQ asigurat
│ │achiziţii publice prin crearea opţiunii � │ ANRMAP│ ANRMAP│
│ │de acces "Frecvent Answers and Questions" │ │ │ │
│ │(FAQ) │ │ │ │
│ ├────────────────────────────────────────────┼──────┼───────┼───────┼────────────────────
│ │II.2.3 Prevederi privind crearea la nivelul│August│ Buge- │Autori-│Activitate efectivã
│ │fiecãrei autoritãţi contractante a unui │ 2006 │ tele │tatile │a compartimentelor
│ │compartiment specializat în atribuirea │ │autori-│contrac│nominalizate
│ │contractelor de achiziţie publica │ │tatilor│ tante,│
│ │ │ │contrac│ANRMAP │
│ │ │ │ tante │ │
│ ├────────────────────────────────────────────┼──────┼───────┼───────┼────────────────────
│ │II.2.4 Crearea la nivelul ANRMAP a unui │Apr. │ Buget │ ANRMAP│Compartiment control
│ │compartiment de control ex-ante cu rol � │ ANRMAP│ │ex-ante înfiinţat
│ │explicit de verificare a procedurilor │ │ │ │
│ │aplicate pentru atribuirea contractelor │ │ │ │
│ │de achiziţie publica │ │ │ │
│ ├────────────────────────────────────────────┼──────┼───────┼───────┼────────────────────
│ │II.2.5 Prevederi privind crearea la nivel │ Apr. │ │ MFP │
│ │judeţean a unui compartiment de control ex- � │ │ ANRMAP│
│ │ante cu rol explicit de verificare a │în fun│ │ │
│ │procedurilor aplicate pentru atribuirea │ctie de │ │
│ │contractelor de achiziţie publica │modifi│ │ │
│ │ │carea │ │ │
│ │ │legis-│ │ │
│ │ │latiei│ │ │
│ │ │privind │ │
│ │ │admi- │ │ │
│ │ │nis- │ │ │
│ │ │tratia│ │ │
│ │ │publica │ │
│ │ │localã│ │ │
│ ├────────────────────────────────────────────┼──────┼───────┼───────┼────────────────────
│ │II.2.6 Implementarea unui program specific │August│Program│ ANRMAP𗈙 seminarii organi-
│ │de instruire pentru personalul ANRMAP │ 2005-│ SIGMA,│ │zate 60 de persoane
│ │ │ Iulie│ TAIEX │ │instruite
│ │ │ 2006 │ + │ │
│ │ │ │ Compo-│ │
│ │ │ │ nenta │ │
│ │ │ │program│ │
│ │ │ │ Phare │ │
│ │ │ │ 2004 │ │
│ │ │ │ (*2) │ │
│ ├────────────────────────────────────────────┼──────┼───────┼───────┼────────────────────
│ │II.2.7 Implementarea unui program specific │Iulie │Compo- │ANRMAP 󧓜-25 seminarii
│ │de instruire pentru autoritãţile contrac- �- │nenta │ │organizate
│ │tante care intra în categoria "principali │Sept. │program│ � persoane
│ │achizitori" � │ Phare │ │instruite
│ │ │ │ 2004 │ │
│ │ │ │ (*2) │ │
│ ├────────────────────────────────────────────┼──────┼───────┼───────┼────────────────────
│ │II.2.8 Elaborarea şi difuzarea de instru- │August│ Compo-│ ANRMAP� ghiduri
│ │mente de instruire şi materiale de referinta│ 2007 │ nenta │ │distribuite
│ │(buletine informative, ghiduri) │ │program│ │autoritãţilor
│ │ │ │Phare │ │contractante
│ │ │ │ 2004 │ │
│ │ │ │ (*2) │ │
│ ├────────────────────────────────────────────┼──────┼───────┼───────┼────────────────────
│ │II.2.9 Participarea ca lectori la cursuri │Con- │Bugetul│ANRMAP 󧓦 cursuri pana la
│ │organizate de Institutul Naţional de │tinuu │autori-│ │sfârşitul anului
│ │Administraţie │ │tatilor│ �
│ │ │ │contrac│ │
│ │ │ │ tante │ │
────┼───────────┼────────────────────────────────────────────┼──────┼───────┼───────┼────────────────────
II.3│Eficienti- │II.3.1 Intrarea în funcţiune a sistemului de│ Iulie│ Nu ne-│ MFP │Date statistice
│zarea sis- │monitorizare a modului de atribuire a │ 2005 │cesita │ │relevante
│temului de │contractelor de achiziţie publica │ │fonduri│ │
│colectare │ │ │supli- │ │
│a datelor │ │ │mentare│ │
│necesare │ │ │ │ │
│monitori- ├────────────────────────────────────────────┼──────┼───────┼───────┼────────────────────
│zarii │II.3.2 Up-gradarea sistemului on-line de │Conti-│ │ANRMAP │Date statistice
│ │monitorizare a contractelor de achiziţie │ nuu │ │ │relevante
│ │publica │ │ │ │
────┼───────────┼────────────────────────────────────────────┼──────┼───────┼───────┼────────────────────
II.4│Eficien- │II.4.1 Analiza posibilitatii de introducere │Dec. │ Buget │ MJ │Identificarea unei
│tizarea │a unei cai alternative de soluţionare a � │ MJ + │+ANRMAP│ soluţii fiabile
│sistemului │litigiilor, inclusiv prin introducerea unei │ │ ANRMAP│ │
│de soluti- │proceduri rapide de soluţionare a │ │ │ │
│onare a │contestaţiilor │ │ │ │
│contesta- │ │ │ │ │
│tiilor │ │ │ │ │
│ ├────────────────────────────────────────────┼──────┼───────┼───────┼────────────────────
│ │II.4.2 Înfiinţarea de complete specializate │Sept. │ Buget │ MJ │Numãr de complete
│ │pentru soluţionarea litigiilor privind � -│ MJ │ │specializate
│ │aplicarea procedurilor de atribuire a │Iunie │ │ │
│ │contractelor de achiziţie publica │ 2007 │ │ │
│ ├────────────────────────────────────────────┼──────┼───────┼───────┼────────────────────

│ │II.4.3 Implementarea unui program specific │Iunie │Compo- │ANRMAP 󧓒 seminarii
│ │de instruire pentru judecãtori, în │ 2006 │nenta │ Inst. │organizate
│ │colaborare cu Institutul Naţional al │ │program│ Nat. �-150 persoane
│ │Magistraturii │ │Phare │Magistr│ instruite
│ │ │ │ 2004 │ │
│ │ │ │ (*2) │ │
│ ├────────────────────────────────────────────┼──────┼───────┼───────┼────────────────────
│ │II.4.4 Elaborarea şi difuzarea de instru- │Iulie │Compo- │ ANRMAP� ghiduri
│ │mente de instruire şi materiale de │ 2006 │nenta │ │distribuite
│ │referinta (buletine informative, ghiduri) │Sept. │program│ │
│ │privind funcţionarea sistemului de │ 2007 │ Phare │ │
│ │"remedii", cazuri practice preluate din │ │ 2004 │ │
│ │jurisprudenta Curţii Europene de Justiţie, │ │ (*2) │ │
│ │comentarii │ │ │ │
────┴───────────┴────────────────────────────────────────────┴──────┴───────┴───────┴───────────────────



LISTA ABREVIERI

MFP Ministerul Finanţelor Publice
MIE Ministerul Integrãrii Europene
MJ Ministerul Justiţiei
MCTI Ministerul Comunicaţiilor şi Tehnologiei Informaţiilor
IGCTI Inspectoratul General pentru Comunicaţii şi Tehnologia Informaţiilor
MTCT Ministerul Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului
ANRMAP Autoritatea Nationala pentru Reglementarea şi Monitorizarea Achiziţiilor Publice
------------
(*1) Resursele aferente realizãrii mãsurilor cu termen 2005, 2006, 2007, care nu sunt asigurate din surse extrabugetare, sunt sau vor fi incluse în bugetul de stat pentru anii respectivi
(*2) Bugetul programului Phare este de 2.000.000 EUR, program care va fi derulat de cãtre ANRMAP.

--------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016