Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   STRATEGIE din 21 decembrie 2006  privind vanzarea salilor si gradinilor de spectacol cinematografic, precum si a terenurilor aferente acestora, aflate in proprietatea privata a statului si in administrarea Regiei Autonome de Distributie si Exploatare a Filmelor Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

STRATEGIE din 21 decembrie 2006 privind vanzarea salilor si gradinilor de spectacol cinematografic, precum si a terenurilor aferente acestora, aflate in proprietatea privata a statului si in administrarea Regiei Autonome de Distributie si Exploatare a Filmelor "Romania-Film"

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 13 din 9 ianuarie 2007


CAP. I

Dispoziţii generale
ART. 1
Prezenta strategie reglementeazã cadrul juridic, modalitãţile, criteriile şi procedurile de vânzare care se aplicã sãlilor şi grãdinilor de spectacol cinematografic, precum şi terenurilor aferente acestora, prevãzute în anexa nr. 2.
ART. 2
În înţelesul prezentei strategii, urmãtorii termeni se definesc astfel:
a) active - sãlile sau grãdinile de spectacol cinematografic, precum şi terenurile aferente acestora, aflate în proprietatea privatã a statului şi în administrarea Regiei Autonome de Distribuţie şi Exploatare a Filmelor "România-Film";
b) cumpãrãtor - persoana fizicã sau juridicã, românã ori strãinã, care îşi manifestã intenţia de a cumpãra active sau lanţuri de cinematograf, cu excepţia membrilor consiliului de administraţie şi a directorilor executivi ai Regiei Autonome de Distribuţie şi Exploatare a Filmelor "România-Film", soţ/soţie, rude sau afini pânã la gradul al IV-lea inclusiv ai acestora; în acest sens, vor semna o declaraţie pe propria rãspundere;
c) vânzãtor - statul român reprezentat de Ministerul Culturii şi Cultelor prin Regia Autonomã de Distribuţie şi Exploatare a Filmelor "România-Film", denumitã în continuare Regie;
d) preţ de vânzare - preţul obţinut prin ajustarea preţului de ofertã, în funcţie de cererea de cumpãrare, ca urmare a aplicãrii procedurilor specifice metodei de vânzare prevãzute în prezenta strategie;
e) preţ de ofertã - preţul pieţei;
f) investitor strategic - cumpãrãtorul sau grupul de cumpãrãtori care îndeplineşte criteriile stabilite de Ministerul Culturii şi Cultelor prin ordin al ministrului culturii şi cultelor şi care îşi manifestã intenţia de a cumpãra mai mult de douã lanţuri de cinematograf;
g) lanţuri de cinematograf - ansamblurile formate, de regulã, din 3-10 active, pe bazã de criterii geografice şi economice, criterii care vor fi stabilite de Ministerul Culturii şi Cultelor, dupã consultarea Regiei, prin ordin al ministrului culturii şi cultelor;
h) utilizatori actuali - utilizatorii care deţin active în baza unui contract de închiriere, asociere sau locaţie de gestiune.
ART. 3
(1) Vânzarea activelor prevãzute la art. 1 se face dupã stabilirea valorii de piaţã a acestora, pe baza indicatorilor de piaţã general acceptaţi şi a criteriilor de evaluare general admise, de cãtre un expert independent selectat de Regie, prin licitaţie publicã, în condiţiile legii.
(2) Preţul de ofertã astfel stabilit este preţul minim de achiziţionare care poate fi acceptat fãrã a se acorda ajutor de stat, conform prevederilor <>Ordinului Consiliului Concurenţei nr. 136/2003 pentru punerea în aplicare a Instrucţiunilor privind vânzãrile de terenuri şi/sau clãdiri de cãtre autoritãţile publice, precum şi ale <>Hotãrârii Guvernului nr. 651/2006 privind aprobarea Politicii în domeniul ajutorului de stat pentru perioada 2006-2013.
ART. 4
(1) În termen de 30 de zile lucrãtoare de la data intrãrii în vigoare a prezentei strategii se constituie Comisia pentru vânzarea activelor prevãzute la art. 1, denumitã în continuare Comisie, formatã din 7 membri, dupã cum urmeazã:
a) 2 reprezentanţi ai Ministerului Finanţelor Publice;
b) 2 reprezentanţi ai Autoritãţii pentru Valorificarea Activelor Statului;
c) 3 reprezentanţi ai Ministerului Culturii şi Cultelor.
(2) Desemnarea reprezentanţilor autoritãţilor adminis-traţiei publice centrale prevãzute la alin. (1) se face de cãtre fiecare autoritate, iar constituirea Comisiei se aprobã prin ordin comun al ministrului culturii şi cultelor, ministrului finanţelor publice şi al preşedintelui Autoritãţii pentru Valorificarea Activelor Statului.
(3) Secretariatul Comisiei va fi asigurat de cãtre salariaţi ai Regiei.
(4) Preşedintele Comisiei va fi ales din rândul membrilor sãi, prin votul acestora, în prima şedinţã.
(5) Membrii Comisiei nu pot fi acţionari, asociaţi, administratori sau cenzori, respectiv nu pot fi soţ/soţie, rude sau afini pânã la gradul al IV-lea inclusiv ai persoanei fizice sau ai administratorului persoanei juridice care a solicitat cumpãrarea unui activ. În acest sens, membrii Comisiei vor semna o declaraţie pe propria rãspundere, din care sã reiasã cã nu se aflã în stare de incompatibilitate.
(6) În caz de incompatibilitate, persoana în cauzã este obligatã sã informeze conducãtorul autoritãţii publice respective, în termen de maximum 24 de ore de la ultima zi de depunere a dosarelor. Autoritatea publicã respectivã va desemna un alt reprezentant în cadrul Comisiei, în termen de douã zile lucrãtoare.
(7) Pentru activitatea depusã în cadrul Comisiei, cu ocazia fiecãrei şedinţe de licitaţie, membrii acesteia au dreptul la o indemnizaţie de 10% din salariul directorului general al Regiei.
(8) Plata indemnizaţiei membrilor Comisiei se efectueazã de cãtre Regie.
ART. 5
(1) Comisia are urmãtoarele atribuţii:
a) verificã modul de alegere a expertului independent şi existenţa rapoartelor de evaluare;
b) verificã şi analizeazã documentele depuse de ofertanţi şi întocmeşte lista cuprinzând participanţii la licitaţie;
c) organizeazã şi conduce procesul de licitaţie pentru vânzarea activelor prevãzute la art. 1;
d) organizeazã şi conduce procesul de vânzare a activelor cãtre utilizatorii actuali, conform prevederilor cap. II.
(2) În îndeplinirea atribuţiilor sale, Comisia emite hotãrâri. Acestea sunt valabile cu votul majoritãţii simple a membrilor ei.
(3) Cu ocazia fiecãrei vânzãri, membrii Comisiei vor semna un proces-verbal cuprinzând datele cu privire la desfãşurarea procedurii de vânzare şi la preţul vânzãrii.
ART. 6
Cheltuielile ocazionate de organizarea şi desfãşurarea procedurilor de vânzare a activelor, indemnizaţiile membrilor Comisiei, publicitatea internã şi/sau externã, întocmirea rapoartelor de evaluare, precum şi celelalte cheltuieli aferente vânzãrii vor fi suportate din veniturile Regiei, rezultate din taxele de participare la licitaţie.
ART. 7
(1) Strategia privind vânzarea activelor cuprinde douã etape, astfel:
a) etapa I, în care va avea loc vânzarea activelor cãtre utilizatorii actuali, în condiţiile existenţei unui temei legal care sã permitã acest lucru, ale respectãrii clauzelor contractuale şi a prevederilor art. 14;
b) etapa a II-a, în care va avea loc vânzarea de sãli şi grãdini de spectacol cinematografic, precum şi a terenurilor aferente acestora, aflate în administrarea Regiei, ca atare sau constituite în lanţuri de cinematograf, conform obiectivelor stabilite la cap. III.
(2) Vânzarea se va face cu respectarea urmãtoarelor principii:
a) asigurarea transparenţei procedurilor;
b) formarea preţului de vânzare, în baza raportului dintre cerere şi ofertã;
c) asigurarea egalitãţii de tratament dintre cumpãrãtori.
ART. 8
Sunt supuse vânzãrii activele care au situaţia juridicã clarificatã.
ART. 9
(1) Dosarele de prezentare ale activelor, respectiv ale lanţurilor de cinematograf, sunt destinate sã asigure potenţialilor cumpãrãtori posibilitatea cunoaşterii principalelor date şi informaţii referitoare la activele şi la lanţurile de cinematograf supuse vânzãrii.
(2) Dosarele de prezentare se pun la dispoziţie potenţialilor cumpãrãtori, la cererea acestora, contra cost.
ART. 10
Dosarele de prezentare cuprind date despre activ, respectiv lanţul de cinematograf, dupã cum urmeazã:
a) informaţii generale: denumirea, adresa/adresele, numerele de telefon, numãrul şi structura numericã ale personalului salariat, obiectul de activitate;
b) date referitoare la situaţia patrimonialã:
(i) terenuri: suprafaţa, amplasarea, destinaţia, valoarea contabilã, situaţia juridicã;
(ii) clãdiri principale: amplasarea, suprafaţa construitã, suprafaţa construitã şi desfãşuratã, destinaţia, vechimea, valoarea netã contabilã, situaţia juridicã;
(iii) investiţii în curs: descrierea sumarã, valoarea totalã, procentul de realizare, data finalizãrii şi valoarea necesarã finalizãrii acestora;
(iv) bunuri mobile revendicate de terţi;
(v) bunurile care fac obiectul contractelor de închiriere, asociere sau locaţie de gestiune;
(vi) echipamente şi mobilier, dacã existã.
ART. 11
În cazul în care înainte de vânzarea dosarului de prezentare sau în perioada de cumpãrare a acestuia potenţialul cumpãrãtor comunicã în scris Regiei cã doreşte efectuarea unei vizite cu scopul de a-şi forma o opinie generalã asupra activului, respectiv a lanţului de cinematograf supus vânzãrii, Regia este obligatã sã îi asigure accesul, cu semnarea în prealabil a unui angajament de confidenţialitate, fãrã achitarea unei taxe.
ART. 12
În cadrul procesului de vânzare a activelor, reglementat de prezenta strategie, Ministerul Culturii şi Cultelor exercitã toate drepturile ce decurg din calitatea de administrator al averii statului, având capacitatea de a-i împuternici pe reprezentanţii sãi sã acţioneze pentru administrarea eficientã a Regiei şi asigurând:
a) pregãtirea şi realizarea unor operaţiuni organizatorice, tehnice, manageriale şi financiare necesare;
b) mãsurile necesare pentru realizarea procesului de vânzare în condiţiile prezentei strategii;
c) încheierea şi semnarea contractelor de vânzare-cumpã rare în condiţiile legii şi ale prezentei strategii.
ART. 13
(1) Atribuţiile Comitetului director al Regiei în procesul de vânzare a activelor disponibile ale acesteia sunt:
a) propune spre aprobare Consiliului de administraţie al Regiei taxa de participare la licitaţii, precum şi garanţia de participare;
b) propune spre aprobare Consiliului de administraţie al Regiei lista activelor ce urmeazã a fi vândute în condiţiile prezentei strategii;
c) ţine evidenţa activelor care cad sub incidenţa prezentei strategii;
d) întocmeşte dosarele de prezentare, în conformitate cu prezenta strategie;
e) întocmeşte oferta de vânzare şi o face publicã;
f) întocmeşte şi supune spre aprobare Consiliului de administraţie al Regiei lista utilizatorilor actuali eligibili pentru cumpãrarea directã a activelor grevate de contracte de închiriere, asociere sau locaţie de gestiune, eligibilitatea fiind stabilitã în baza art. 14.
(2) Pe baza mandatului expres al Ministerului Culturii şi Cultelor, Consiliul de administraţie al Regiei declanşeazã procedurile prevãzute de art. 1.
(3) Mandatul expres acordat de Ministerul Culturii şi Cultelor Consiliului de administraţie al Regiei trebuie sã facã referire şi la aprobarea garanţiei de participare la licitaţie şi a taxei de participare.
(4) Garanţia de participare se restituie în cazul neadjudecãrii licitaţiei, se scade din valoarea activului sau a lanţului de cinematografe, în cazul adjudecãrii licitaţiei, sau se reţine, în cazul în care deponentul nu s-a prezentat la licitaţie.

CAP. II

Vânzarea cãtre utilizatorii actuali
ART. 14
În baza prezentei strategii pot fi vândute active cãtre utilizatorii actuali, prin negociere directã cu locatarii sau cu asociaţii, în situaţiile în care aceştia îndeplinesc urmãtoarele condiţii:
a) au efectuat investiţii în activele pe care le utilizeazã, reprezentând mai mult de 15% din valoarea acestor active;
b) au respectat clauzele contractuale;
c) nu au avut restanţe la plata chiriei în ultimele 6 luni.
ART. 15
(1) Vânzarea activelor prevãzute la art. 14 se face dupã stabilirea valorii de piaţã a acestora, pe baza indicatorilor de piaţã general acceptaţi şi a criteriilor de evaluare general admise, de cãtre un expert independent, selectat de Regie prin licitaţie publicã, în condiţiile legii, precum şi dupã evaluarea investiţiilor efectuate.
(2) Din preţul de vânzare se scade valoarea investiţiilor efectuate, în baza raportului de evaluare.
(3) Deducerea valorii investiţiilor din preţul de vânzare se poate face doar dacã:
a) investiţiile au fost efectuate cu acordul Regiei;
b) eventualele lucrãri de construcţii au fost efectuate în baza unei autorizaţii de construire.
ART. 16
Procedura de vânzare va începe la solicitarea locatarului.
ART. 17
Cumpãrarea activelor de cãtre utilizatorii actuali se poate face şi prin modalitatea plãţii în rate, conform prevederilor cap. IV.
ART. 18
(1) Consiliul de administraţie al Regiei va transmite fiecãrui utilizator actual, care îndeplineşte condiţiile art. 14, oferta de vânzare a activului care face obiectul contractului de închiriere, asociere sau locaţie de gestiune, în termen de 20 de zile de la intrarea în vigoare a prezentei strategii.
(2) Utilizatorii actuali prevãzuţi la alin. (1) pot solicita cumpãrarea activelor respective în termen de 15 zile de la primirea ofertei de vânzare.
(3) Consiliul de administraţie al Regiei va prezenta Comisiei lista cu activele pentru care utilizatorii actuali au solicitat cumpãrarea şi care îndeplinesc condiţiile art. 14.
ART. 19
Prevederile art. 9, art. 13 alin. (1) şi ale art. 25 se aplicã în mod corespunzãtor.
ART. 20
(1) Vânzarea cãtre utilizatorii actuali se va face, potrivit legii, cu preluarea actualilor salariaţi, acolo unde este cazul, precum şi cu asigurarea protecţiei sociale a acestora.
(2) Vânzarea cãtre utilizatorii actuali care, potrivit clauzelor contractuale, efectueazã şi activitate de exploatare film se va face numai cu menţionarea unor clauze contractuale referitoare la obligativitatea continuãrii proiecţiei cinematografice, pe o perioadã de minimum 10 ani.
(3) Monitorizarea modului în care sunt respectate de cãtre cumpãrãtor obligaţiile asumate prin contractele de vânzare-cumpãrare, în scopul realizãrii obiectivelor declarate prin prezenta strategie, se exercitã de cãtre Ministerul Culturii şi Cultelor şi se realizeazã în conformitate cu prevederile alin. (5) şi (6) ale art. 31.

CAP. III

Vânzarea sãlilor şi grãdinilor de spectacol cinematografic, precum şi a terenurilor aferente acestora, aflate în administrarea Regiei
ART. 21
(1) Prezentul capitol reglementeazã condiţiile vânzãrii sãlilor şi grãdinilor de spectacol cinematografic, precum şi a terenurilor aferente acestora, aflate în administrarea Regiei, conform prevederilor art. 7 alin. (1) lit. b).
(2) În situaţia în care utilizatorii actuali nu îndeplinesc condiţiile pentru cumpãrarea activelor prevãzute la art. 14, pe care le utilizeazã în baza contractelor de închiriere, asociere sau locaţie de gestiune, sau nu doresc sã le cumpere, acestea pot fi vândute ca atare, prin licitaţie publicã cu strigare, sau pot fi organizate în lanţuri de cinematografe, conform criteriilor geografice şi economice.
(3) Vânzarea activelor prevãzute la alin. (1) are urmãtoarele obiective principale:
a) realizarea interesului public general al satisfacerii dreptului fundamental privind accesul la culturã, în conformitate cu art. 33 din Constituţia României, republicatã;
b) susţinerea dezvoltãrii industriei filmului, a distribuirii şi exploatãrii filmelor, în primul rând a celor româneşti sau realizate cu participare româneascã, în conformitate cu prevederile art. 1 alin. (1), art. 2 lit. b) şi <>art. 3 lit. a) din Ordonanţa Guvernului nr. 39/2005 privind cinematografia, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 328/2006 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
(4) Vânzarea activelor prevãzute la art. 21 se va face cu preluarea actualilor salariaţi, precum şi cu asigurarea protecţiei sociale a acestora.
ART. 22
(1) În conformitate cu obiectivele principale prevãzute la art. 21 alin. (3) din prezenta strategie, precum şi cu dispoziţiile <>art. 77 1 lit. d) din Ordonanţa Guvernului nr. 39/2005 , aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 328/2006 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, pentru pãstrarea activitãţii de exploatare film, precum şi din motive de viabilitate economicã, vânzarea sãlilor şi grãdinilor de spectacol cinematografic, precum şi a terenurilor aferente acestora se va face pe categorii de ansambluri formate, de regulã, din 3-10 active, cu obligaţia refacerii şi/sau construirii de sãli multiecran, având fiecare, în medie, între 50 şi 150 de locuri, precum şi cu obligaţia asigurãrii proiecţiei cinematografice o perioadã de minimum 10 ani.
(2) Ministerul Culturii şi Cultelor va stabili în termen de 20 de zile lucrãtoare de la intrarea în vigoare a prezentei strategii criteriile care trebuie îndeplinite de cãtre investitorii strategici.
(3) Conform prevederilor <>art. 2.1.6 din Ordinul Consiliului Concurenţei nr. 136/2003 , precum şi dispoziţiilor <>Hotãrârii Guvernului nr. 651/2006 , oferta de vânzare prin care viitorul proprietar trebuie sã îşi asume obligaţii specifice, în interesul public general, se considerã "necondiţionatã", întrucât potenţialii cumpãrãtori au posibilitatea sã îndeplineascã respectivele obligaţii chiar dacã exercitã sau nu exercitã o activitate economicã, oricare ar fi natura acesteia.
(4) Obligaţiile specifice pentru prevenirea afectãrii unui interes public general sau pentru evitarea ofertelor cu scop pur speculativ sunt legate doar de terenurile şi clãdirile respective şi nu de persoana cumpãrãtorului sau de activitãţile sale economice, cu condiţia ca oricare potenţial cumpãrãtor sã fie ţinut de ele, conform <>art. 2.4.1 din Ordinul Consiliului Concurenţei nr. 136/2003 .
(5) Publicitatea internaţionalã se va efectua inclusiv de cãtre Ministerul Culturii şi Cultelor, Agenţia Românã pentru Investiţii Strãine şi Centrul Naţional al Cinematografiei.
ART. 23
(1) În termen de 30 de zile lucrãtoare de la intrarea în vigoare a prezentei strategii, Regia va propune spre aprobare Ministerului Culturii şi Cultelor lista lanţurilor de cinematografe. La data aprobãrii, lista lanţurilor de cinematografe se face publicã.
(2) Oferta de vânzare se face publicã în termen de 10 zile de la aprobare şi va cuprinde:
a) denumirea, sediul şi datele de identificare ale vânzãtorului, descrierea şi datele de identificare ale activelor supuse vânzãrii;
b) numele, prenumele şi numãrul de telefon ale persoanei desemnate sã ofere relaţii suplimentare;
c) dosarul de prezentare al activelor incluse în lanţurile de cinematografe supuse vânzãrii;
d) documentele de participare la licitaţie;
e) preţul de vânzare, cu indicarea modalitãţii de achitare;
f) cuantumul garanţiei şi al taxei de participare la licitaţie, dupã caz;
g) locul, data şi ora începerii licitaţiei;
h) orice alte informaţii suplimentare ce prezintã interes în procesul de vânzare.
(3) Oferta de vânzare se afişeazã la sediul vânzãtorului şi la locul unde sunt situate activele, cu cel puţin 15 zile înainte de data ţinerii licitaţiei.
ART. 24
Taxa de participare la licitaţie nu se restituie. La stabilirea ei se va avea în vedere suma previzionatã pentru efectuarea cheltuielilor necesare organizãrii şi desfãşurãrii procedurilor de vânzare a activului, inclusiv publicitatea şi întocmirea raportului de evaluare.
ART. 25
În funcţie de ofertant, documentele necesare pentru participarea la licitaţie sunt:

A. în cazul persoanelor juridice române şi strãine:
a) copiile legalizate, respectiv traduse şi legalizate, ale documentelor care certificã identitatea ofertantului: certificatul de înmatriculare eliberat de oficiul registrului comerţului, respectiv echivalentul din ţara de origine, actul constitutiv, actele adiţionale, dacã este cazul, certificatul de înregistrare fiscalã;
b) documentele care certificã calitatea ofertantului: scrisoarea de bonitate financiarã eliberatã de o societate bancarã românã, pentru persoane juridice române, respectiv scrisoarea de bonitate financiarã eliberatã de o bancã strãinã care are reprezentant în România sau de o bancã strãinã care are relaţii de corespondenţã cu EXIMBANK, pentru persoane juridice strãine;
c) cazierul fiscal;
d) dovada privind achitarea obligaţiilor fiscale, prin prezentarea de certificate, valabile ca termen, eliberate de organele fiscale şi bugetare competente, doar pentru persoanele juridice române; persoanele juridice strãine vor prezenta o declaraţie cã nu au obligaţii restante faţã de statul român;
e) declaraţie pe propria rãspundere a reprezentantului legal al societãţii comerciale, din care sã rezulte cã aceasta nu se aflã în reorganizare judecãtoreascã şi/sau în faliment;
f) împuternicirea (procura) acordatã persoanei/ persoanelor care reprezintã ofertantul la negociere, autentificatã şi semnatã de ofertant;
g) rapoartele de activitate sau situaţiile financiare pentru ultimul exerciţiu financiar;
h) declaraţia ofertantului cã nu se aflã în situaţie de incompatibilitate, conform art. 2 lit. b).

B. în cazul comercianţilor persoane fizice şi/sau a asociaţiilor familiale:
a) împuternicirea (procura) acordatã persoanei/ persoanelor care reprezintã ofertantul la negociere, autentificatã şi semnatã de ofertant;
b) copia legalizatã a actului de identitate şi autorizaţia de funcţionare eliberatã de autoritatea competentã sau a actului legal de constituire, dupã caz;
c) certificatul de atestare fiscalã eliberat de organul fiscal competent;
d) certificatul de cazier judiciar din care sã rezulte cã nu au suferit condamnãri pentru care nu a intervenit reabilitarea potrivit legii;
e) declaraţia ofertantului cã nu se aflã în situaţie de incompatibilitate, conform art. 2 lit. b).

C. în cazul persoanelor fizice române sau strãine:
a) împuternicirea (procura) acordatã persoanei/ persoanelor care reprezintã ofertantul la negociere, autentificatã şi semnatã de ofertant;
b) copia actului de identitate, respectiv copia paşaportului;
c) certificatul de cazier judiciar din care sã rezulte cã nu au suferit condamnãri pentru care nu a intervenit reabilitarea potrivit legii;
d) declaraţia ofertantului cã nu se aflã în situaţie de incompatibilitate, conform art. 2 lit. b);
e) dovada achitãrii obligaţiilor fiscale, în cazul persoanelor fizice române.
ART. 26
(1) Licitaţia are loc la data şi la ora stabilite în oferta de vânzare.
(2) Licitaţia este valabilã, dacã s-au prezentat cel puţin 2 ofertanţi.
(3) Pentru participarea la licitaţie, ofertanţii depun la sediul societãţii comerciale, cel mai târziu cu 5 zile lucrãtoare înainte de data fixatã pentru începerea licitaţiei, documentele necesare stabilite potrivit prevederilor art. 25, dovada achitãrii taxei de participare, dovada depunerii garanţiei de participare la licitaţie, precum şi dovada cumpãrãrii dosarului de prezentare.
(4) Licitaţia se desfãşoarã dupã regula licitaţiei competitive.
(5) Participanţilor la licitaţie li se vor înmâna taloane cu numere de identificare corespunzãtoare numãrului de ordine din lista întocmitã de Comisie.
(6) În şedinţa de licitaţie, preşedintele Comisiei prezintã activele, respectiv lanţurile de cinematografe care se vând, anunţã preţul de piaţã stabilit, pasul de licitare de 5% din preţul de pornire, denumirea şi numãrul de ordine ale ofertanţilor, modul de desfãşurare a licitaţiei şi scopul acesteia, asigurându-se cã fiecare ofertant a înţeles procedura de desfãşurare.
ART. 27
(1) În cursul şedinţei de licitaţie, ofertanţii au dreptul sã anunţe prin strigare un preţ egal sau mai mare decât preţul de licitaţie anunţat de preşedintele Comisiei.
(2) Dacã se oferã preţul de pornire a licitaţiei, preşedintele Comisiei va creşte preţul cu câte un pas de licitare pânã când unul dintre ofertanţi acceptã preţul astfel majorat şi nu se oferã un preţ mai mare.
ART. 28
(1) În cazul în care nu se prezintã niciun ofertant care sã ofere preţul din ofertã, licitaţia va fi reluatã dupã publicarea unui nou anunţ de vânzare, în maximum 3 zile lucrãtoare de la desfãşurarea primei licitaţii, noua licitaţie urmând sã aibã loc în termen de cel mult 5 zile de la data anunţului, preţul putând fi scãzut cu 5%.
(2) A doua licitaţie se va desfãşura tot dupã regula licitaţiei competitive.
(3) În cazul în care nici a doua licitaţie nu este adjudecatã, procedurile de licitaţie se pot relua ulterior, pe baza unei alte evaluãri, în conformitate cu <>art. 2.3.1 din Ordinul Consiliului Concurenţei nr. 136/2003 , ţinându-se cont de experienţa dobânditã anterior, şi a unei noi oferte de vânzare, care poate sã prevadã plata preţului în rate.
ART. 29
Eventualele contestaţii referitoare la desfãşurarea licitaţiei se depun în termen de douã zile lucrãtoare de la data anunţãrii rezultatului licitaţiei şi se soluţioneazã în termen de douã zile lucrãtoare de la data depunerii contestaţiei, de cãtre o comisie formatã din 3 membri, numitã prin ordin comun al ministrului culturii şi cultelor, ministrului finanţelor publice şi al preşedintelui Autoritãţii pentru Valorificarea Activelor Statului.
ART. 30
În acest caz, încheierea contractului de vânzare-cumpãrare se va face în termen de cel mult 5 zile lucrãtoare de la afişarea rezultatelor finale dupã soluţionarea eventualelor contestaţii.
ART. 31
(1) Monitorizarea modului în care sunt respectate de cãtre cumpãrãtor obligaţiile asumate prin contractele de vânzare-cumpãrare, în scopul îndeplinirii obiectivelor stabilite prin prezenta strategie, se exercitã de cãtre Ministerul Culturii şi Cultelor. În vederea îndeplinirii atribuţiilor de monitorizare, Ministerul Culturii şi Cultelor poate solicita documente justificative cu privire la îndeplinirea obligaţiilor contractuale.
(2) În vederea garantãrii realizãrii angajamentelor asumate, se va constitui ipotecã asupra activelor cumpãrate în favoarea vânzãtorului, pânã la îndeplinirea în totalitate a obligaţiilor asumate prin contract.
(3) În contractele de vânzare-cumpãrare vor fi inserate clauze ce prevãd pacte comisorii de ultim grad, referitoare la situaţiile în care cumpãrãtorii nu îndeplinesc obligaţiile contractuale, cât şi penalitãţi pentru nerespectarea acestor clauze.
(4) În contractele de vânzare-cumpãrare în curs de executare vor fi inserate clauze ce prevãd condiţiile pentru efectuarea unei novaţii prin schimbare de debitor, prin care sã se asigure executarea obligaţiilor:
a) refacerea şi/sau construirea de sãli multiecran, având fiecare în medie între 50 şi 150 de locuri;
b) asigurarea proiecţiei cinematografice o perioadã de 10 ani.
(5) Tipurile de clauze monitorizate sunt:
a) clauzele privind garantarea realizãrii angajamentelor de investiţii asumate de cumpãrãtori;
b) clauzele specifice privind pãstrarea numãrului de salariaţi, asigurarea protecţiei sociale a acestora, pãstrarea obiectului de activitate, precum şi altele asemenea.
(6) Contractele de vânzare-cumpãrare pentru care se înceteazã monitorizarea trebuie sã îndeplineascã urmãtoarele condiţii:
a) preţul contractului sã fie achitat integral;
b) obligaţiile contractuale sã fie îndeplinite în totalitate, iar acestea sã fie certificate prin documente justificative.

CAP. IV

Modalitatea de platã în rate
ART. 32
(1) Consiliul de administraţie al Regiei, pe baza mandatului expres al Ministerului Culturii şi Cultelor, poate aproba vânzarea cu plata în rate în cazul în care cumpãrãtorul, respectiv investitorul strategic, îndeplineşte condiţiile prevãzute la art. 33.
(2) Prevederile alin. (1) se aplicã pentru vânzarea activelor şi lanţurilor de cinematografe în condiţiile prezentei strategii.
ART. 33
Vânzarea activelor cu plata în rate se poate face în urmãtoarele condiţii, care trebuie îndeplinite cumulativ:
a) avans de minimum 20% din preţul de vânzare, care se va achita în termen de maximum 10 zile de la semnarea contractului de vânzare-cumpãrare;
b) rate eşalonate pe termen de 3 ani;
c) garanţii pentru asigurarea plãţii ratelor, prin constituirea unei ipoteci asupra activelor care fac obiectul vânzãrii sau prin scrisoare de garanţie emisã de o bancã comercialã românã, pentru persoanele fizice şi juridice române, precum şi pentru asociaţiile familiale, respectiv de o bancã strãinã care are reprezentant în România, ori de o bancã strãinã care are relaţii de corespondenţã cu EXIMBANK, pentru persoanele fizice şi juridice strãine;
d) garanţiile pentru asigurarea plãţii ratelor vor fi constituite anterior încheierii contractului de vânzare-cumpã rare.
ART. 34
(1) La contractele de vânzare-cumpãrare cu plata preţului în rate, la cuantumul fiecãrei rate se aplicã o dobândã care sã acopere inflaţia, la care se adaugã douã procente, în cazul în care preţul este stabilit şi plãtit în moneda naţionalã, şi dobânda LIBOR, plus o marjã negociatã de pãrţi, în cazul în care preţul este stabilit şi/sau plãtit în valutã.
(2) Ministerul Culturii şi Cultelor va comunica cumpãrãtorului sau investitorului strategic, cu 15 zile înainte de scadenţa fiecãrei rate, cuantumul sumei datorate cu titlu de dobândã.

CAP. V

Utilizarea veniturilor obţinute din vânzare
ART. 35
Sumele obţinute din vânzarea activelor aflate în proprietatea privatã a statului şi în administrarea Regiei se fac venit la bugetul de stat, dupã deducerea cheltuielilor efectuate pentru aplicarea prezentei strategii.

CAP. VI

Dispoziţii tranzitorii şi finale
ART. 36
Litigiile cu privire la desfãşurarea procedurilor de vânzare a activelor, proprietate privatã a statului, aflate în administrarea Regiei, vor fi soluţionate de instanţele competente, în condiţiile şi cu procedura prevãzute de lege.
ART. 37
(1) Contractele de vânzare-cumpãrare se încheie în formã autenticã, conform prevederilor legale în materie.
(2) Plata taxelor, precum şi a onorariilor ocazionate de procedura notarialã prevãzutã la alin. (1) sunt în sarcina cumpãrãtorului.
ART. 38
(1) În acest caz, încheierea şi semnarea contractului de vânzare-cumpãrare se vor face în termen de cel mult 5 zile lucrãtoare de la afişarea rezultatelor finale dupã soluţionarea eventualelor contestaţii.
(2) Refuzul vânzãtorului de a încheia contractul de vânzare-cumpãrare în termenul prevãzut la alin. (1) poate fi atacat în justiţie, în condiţiile legii.
ART. 39
Prevederile prezentei strategii se completeazã cu prevederile <>Hotãrârii Guvernului nr. 651/2006 şi cu <>Ordinul Consiliului Concurenţei nr. 136/2003 .

--------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016