Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   STRATEGIE din 20 iunie 2007  de selectare a investitorilor pentru realizarea unitatilor 3 si 4 de la CNE Cernavoda    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

STRATEGIE din 20 iunie 2007 de selectare a investitorilor pentru realizarea unitatilor 3 si 4 de la CNE Cernavoda

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 433 din 28 iunie 2007

1. Generalitãţi
1.1. Prezenta strategie stabileşte mandatul Ministerului Economiei şi Finanţelor, în calitate de instituţie publicã implicatã în procesul de selectare a investitorilor pentru realizarea unitãţilor 3 şi 4 de la CNE Cernavodã, fiecare cu o putere instalatã de 720 MWe.
1.2. Pentru România energia nuclearã reprezintã o alternativã durabilã de dezvoltare a sectorului energetic, având în vedere resursele limitate de materii prime energetice, precum şi nevoia obţinerii unei energii ieftine şi care nu produce gaze cu efect de serã. În acest context, finalizarea unitãţilor 3 şi 4 de la CNE Cernavodã reprezintã un obiectiv prioritar al strategiei pe termen scurt şi mediu de dezvoltare a sectorului energetic.
1.3. Realizarea unitãţilor 3 şi 4 de la CNE Cernavodã presupune asigurarea de fonduri de investiţii de peste 2,2 miliarde euro şi incumbã asumarea unor riscuri şi garanţii specifice, care trebuie bine definite şi alocate.
1.4. Realizarea unitãţilor 3 şi 4 de la CNE Cernavodã este prevãzutã a se face prin atragerea în mod transparent a capitalului privat al companiilor cu bonitate şi forţã financiarã, care sunt dispuse sã îşi asume riscurile potenţiale asociate finalizãrii şi operãrii acestui obiectiv.
1.5. În stabilirea modului de realizare a unitãţilor 3 şi 4 de la CNE Cernavodã s-a pornit de la o analizã privind modul de finanţare a realizãrii ultimelor unitãţi nuclearoelectrice din Europa şi, în mod particular, a Unitãţii 3 a Centralei Nuclearoelectrice Olkiluoto din Finlanda, cu o putere instalatã de 1.600 MWe. Modelul finlandez se bazeazã pe principiul constituirii unei societãţi comerciale cu o diversitate de acţionari, iar fiecare acţionar primeşte de la unitatea nuclearoelectricã cotã-parte din totalul energiei electrice produse, proporţional cu ponderea acţiunilor deţinute în total societate.
2. Principalele obiective avute în vedere
2.1. Finanţarea realizãrii unitãţilor 3 şi 4 de la CNE Cernavodã cu fonduri private, împrumuturi şi alte forme de participare financiarã, fãrã a fi nevoie de garanţii financiare din partea statului român.
2.2. Promovarea unei structuri de acţionariat în societatea comercialã care se va înfiinţa pentru finalizarea unitãţilor 3 şi 4 de la CNE Cernavodã, care sã evite o poziţie dominantã pe piaţã din partea unui singur jucãtor şi care sã se realizeze prin prezenţa mai multor acţionari în structura nou-înfiinţatã, în care niciunul nu deţine pachetul majoritar de control.
2.3. Atragerea unor investitori strategici care sã demonstreze un real potenţial financiar şi care sã poatã prezenta garanţii în realizarea investiţiei.
2.4. În structura acţionariatului, care va fi promovatã, se va evita conflictul de interese între acţionari, lucru ce se poate realiza prin selectarea unor investitori care din punctul de vedere al bonitãţii de piaţã sunt apropiaţi şi care au interese fundamentale asemãnãtoare, respectiv producerea de energie electricã la costuri competitive.
2.5. Contractarea tuturor echipamentelor, serviciilor, lucrãrilor de construcţii-montaj, materiilor prime, materialelor etc., pe baza unui proces concurenţial şi transparent, neacceptându-se din partea acţionarilor condiţionalitãţi de preluare a echipamentelor şi serviciilor.
2.6. Inventarul de apã grea şi prima încãrcãturã de combustibil nuclear se vor asigura din România, în condiţiile pct. 2.5.
2.7. Realizarea obiectivului şi punerea lui în funcţiune trebuie sã rãspundã tuturor cerinţelor şi reglementãrilor în vigoare, iar exploatarea lui se va face de cãtre operatorul român calificat, respectiv SNN - S.A., pe bazã de contract de prestãri servicii de operare şi întreţinere.
3. Prezentarea modelului de realizare a unitãţilor 3 şi 4 de la CNE Cernavodã
3.1. Studiul de fezabilitate a recomandat urmãtorul model de realizare a proiectului:
3.1.1. Utilizarea tehnologiei canadiene CANDU 6, având ca proiect de referinţã Unitatea 2 de la CNE Cernavodã.
3.1.2. Pentru realizarea unitãţilor 3 şi 4 de la CNE Cernavodã se va înfiinţa o societate comercialã care va funcţiona potrivit legislaţiei române.
3.1.3. În structura de acţionariat a viitoarei societãţi comerciale vor fi prezenţi mai mulţi acţionari, niciunul nedeţinând pachetul majoritar de acţiuni.
3.1.4. SNN - S.A. va fi unul dintre acţionari, contribuind la capitalul social cu activele existente şi cu contravaloarea lucrãrilor şi serviciilor pregãtitoare (studii, documentaţii de proiectare, autorizaţii, licenţe etc.), valoarea acestora urmând a fi stabilitã pe baza unui raport de evaluare întocmit de un evaluator autorizat independent.
3.1.5. Operarea unitãţilor 3 şi 4 de la CNE Cernavodã se va realiza de cãtre SNN - S.A., care este operatorul român calificat, în baza unui contract de servicii de operare şi întreţinere.
3.1.6. Contractarea tuturor echipamentelor, serviciilor de orice fel şi a materiilor prime se va face pe bazã concurenţialã, transparenţã şi în condiţii de piaţã. Nu se acceptã din partea acţionarilor condiţionalitãţi de participare în societate, respectiv de obligare a societãţii de a cumpãra echipamente şi/sau servicii, de orice naturã ar fi ele, de la aceştia sau de la alte societãţi predefinite.
3.1.7. Statul român nu are niciun fel de obligaţii de preluare a energiei electrice produse şi nici nu asigurã garanţii de stat pentru asemenea obligaţii.
4. Proceduri în vederea finalizãrii
4.1. În scopul finalizãrii procesului de selectare a investitorilor şi de constituire a noii societãţi comerciale pentru realizarea unitãţilor 3 şi 4 de la CNE Cernavodã se înfiinţeazã Comisia de negociere pentru derularea procesului de selectare a investitorilor şi negocierea condiţiilor pentru înfiinţarea societãţii comerciale.
4.2. Coordonarea procesului de selectare a investitorilor se realizeazã de cãtre Comisia interministerialã pentru reluarea şi finalizarea lucrãrilor privind Unitatea 3 de la CNE Cernavodã, constituitã prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 437/2002 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, denumitã în continuare Comisia de coordonare a procesului de selectare a investitorilor.
4.3. Prin hotãrâre a Adunãrii generale a acţionarilor SNN - S.A. va fi numitã Comisia de negociere, care va asigura selectarea investitorilor şi negocierea condiţiilor privind înfiinţarea societãţii comerciale pentru realizarea unitãţilor 3 şi 4 de la CNE Cernavodã, în baza principalelor criterii de evaluare a ofertelor angajante prezentate în prezenta strategie.
4.4. Acţiunile necesare pentru selecţia investitorilor cu care se va constitui noua societate comercialã, care fac obiectul przentei strategii, sunt urmãtoarele:
4.4.1. numirea Comisiei de negociere, prin hotãrâre a Adunãrii generale a acţionarilor SNN - S.A., dupã convocarea acesteia, în termenul prevãzut de lege;
4.4.2. aprobarea de cãtre Comisia de negociere a documentelor de descriere a modelului, a cererii de ofertã angajante şi a proiectului actului constitutiv - 15 zile de la numirea Comisiei de negociere;
4.4.3. solicitarea de cãtre Comisia de negociere de oferte angajante de la potenţialii investitori, printr-un proces transparent, respectiv anunţ în presa româneascã de circulaţie naţionalã şi un ziar internaţional şi disponibilizarea documentelor aprobate de Comisia de negociere - 20 de zile de la numirea Comisiei de negociere;
4.4.4. primirea de solicitãri de clarificare la documentele aprobate de la potenţialii investitori, pregãtirea rãspunsurilor de cãtre Comisia de negociere şi transmiterea la potenţialii investitori - 35 de zile de la numirea Comisiei de negociere;
4.4.5. primirea de cãtre Comisia de negociere a ofertelor angajante de la potenţialii investitori - 90 de zile de la numirea Comisiei de negociere;
4.4.6. analiza ofertelor primite pe baza criteriilor stabilite de cãtre Comisia de negociere şi propunerea de selectare a investitorilor cu care se vor începe negocierile pentru asociere în societatea comercialã - 100 de zile de la numirea Comisiei de negociere;
4.4.7. avizarea de cãtre Comisia de coordonare a propunerilor fãcute de Comisia de negociere, respectiv a raportului privind analiza ofertelor angajante şi a listei investitorilor selectaţi în vederea începerii negocierilor de asociere - 110 zile de la numirea Comisiei de negociere;
4.4.8. începerea negocierilor de cãtre Comisia de negociere cu toţi investitorii selectaţi (inclusiv SNN - S.A.) a condiţiilor de asociere în viitoarea societate comercialã - 115 zile de la numirea Comisiei de negociere;
4.4.9. finalizarea negocierilor cu investitorii selectaţi prin convenirea proiectului de act constitutiv al noii societãţi - 180 de zile de la numirea Comisiei de negociere;
4.4.10. avizarea raportului Comisiei de negociere de cãtre Comisia de coordonare, Ministerul Economiei şi Finanţelor şi Adunarea generalã a acţionarilor SNN - S.A. - 10 zile de la finalizarea negocierilor;
4.4.11. în termen de 20 de zile de la încheierea negocierilor cu investitorii selectaţi, Ministerul Economiei şi Finanţelor va supune spre aprobare Guvernului României raportul negocierilor împreunã cu avizul Comisiei de coordonare, care va include cel puţin urmãtoarele elemente:
a) lista investitorilor/acţionarilor;
b) valoarea capitalului social;
c) volumul investiţiilor angajate;
d) numãrul de acţiuni deţinut de fiecare investitor/acţionar;
e) proiectul actului constitutiv al noii societãţi.
4.5. Înmatricularea, în condiţiile <>Legii nr. 31/1990 privind societãţile comerciale, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, a viitoarei societãţi comerciale se va face numai dupã aprobarea de cãtre Guvernul României a raportului negocierilor, conform art. 4.4.11. Prin hotãrâre a Guvernului se constatã modul de îndeplinire a procedurii de selecţie a investitorilor şi se mandateazã reprezentanţii Ministerului Economiei şi Finanţelor în Adunarea generalã a acţionarilor sã aprobe şi sã semneze proiectul de act constitutiv al noii societãţi.
4.6. Comisia de coordonare are urmãtoarele atribuţii principale:
a) coordoneazã activitatea Comisiei de negociere;
b) avizeazã documentele de descriere a modelului, cererea de ofertã angajantã şi proiectul de act constitutiv care vor fi transmise potenţialilor investitori;
c) avizeazã lista investitorilor selectaţi cu care se începe negocierea în vederea asocierii;
d) stabileşte elementele principale necesare negocierilor în vederea asocierii în noua societate comercialã pentru finalizarea unitãţilor 3 şi 4 Cernavodã;
e) analizeazã informãrile primite din partea Comisiei de negociere cu privire la stadiul negocierilor;
f) analizeazã şi avizeazã raportul privind finalizarea procesului de negociere, inclusiv a clauzelor prevãzute în actul constitutiv şi îl transmite Ministerului Economiei şi Finanţelor în vederea elaborãrii proiectului de hotãrâre a Guvernului;
g) dispune orice alte mãsuri operative care se impun pe parcursul negocierilor.
4.7. Comisia de negociere va conveni cu investitorii selectaţi clauzele actului constitutiv, având în vedere urmãtoarele elemente principale:
a) participarea SNN - S.A. la societatea comercialã, prin activele existente, corespunzãtor titlului cu care sunt deţinute şi cu sumele ce corespund cheltuielilor contractate în vederea realizãrii lucrãrilor şi serviciilor pregãtitoare (studii, documentaţii de proiectare, autorizaţii, licenţe etc.), în baza raportului de evaluare întocmit de un evaluator autorizat independent;
b) durata societãţii: nelimitatã în timp, minimum 30 de ani de la începerea exploatãrii comerciale a unitãţilor 3 şi 4 de la CNE Cernavodã (durata de viaţã proiectatã a fiecãrei unitãţi);
c) societatea comercialã care se va înfiinţa prin acordul acţionarilor va fi persoanã juridicã românã de drept privat a cãrei funcţionare şi operare vor respecta legislaţia românã specificã;
d) modul de contractare a lucrãrilor de construcţii-montaj şi punerea în funcţiune a unitãţilor 3 şi 4 de la CNE Cernavodã vor fi decise de societatea comercialã nou înfiinţatã, în funcţie de costul rezultat, comparativ cu garanţiile obţinute şi riscurile asumate de contractanţi;
e) structura, funcţionarea, puterile conferite organelor societãţii, Adunarea generalã a acţionarilor, Consiliul de administraţie sau, dacã este cazul, Consiliul de supraveghere şi Directoratul, definirea dreptului de decizie şi a limitãrilor acestuia, cvorumul necesar în luarea deciziilor, modul de soluţionare a eventualelor dispute, posibilitãţile de retragere a unui acţionar.
4.8. Principalele criterii de evaluare a ofertelor angajante prezentate de potenţialii investitori sunt urmãtoarele:
a) experienţa în producţia de energie electricã sau ca mari consumatori industriali de energie electricã;
b) bonitatea financiarã şi ratingul de acces la credite;
c) acceptul de a contribui la capitalul social cu cota corespunzãtoare de participare în numerar, fãrã a fi condiţionatã de participarea la realizarea proiectului cu livrãri de echipamente, bunuri, servicii şi alte asemenea;
d) gradul de aderare la proiectul de asociere a investitorilor propus în cererea de ofertã angajantã;
e) acordul necondiţionat de a prelua şi plãti energia electricã produsã de unitãţile 3 şi 4 de la CNE Cernavodã care îi revine investitorului proporţional cu numãrul de acţiuni deţinute în noua societate comercialã înfiinţatã.
4.9. Pe parcursul pregãtirii, realizãrii şi derulãrii procesului de selectare a investitorilor, conform procedurii descrise, pânã în faza de înfiinţare şi înregistrare a noii societãţi comerciale, comisiile de coordonare şi de negociere vor beneficia de servicii de consultanţã financiarã şi asistenţã juridicã, angajate de SNN - S.A., potrivit legii, cu finanţare din surse proprii.

--------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016