Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   STRATEGIA DE PRIVATIZARE din 14 iulie 2005  a Casei de Economii si Consemnatiuni C.E.C. - S.A.    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

STRATEGIA DE PRIVATIZARE din 14 iulie 2005 a Casei de Economii si Consemnatiuni C.E.C. - S.A.

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 700 din 3 august 2005
ART. 1
Prezenta strategie stabileşte procedeul şi metoda de privatizare care se vor utiliza, precum şi cotele de capital care vor fi dobândite de persoanele fizice sau juridice la Casa de Economii şi Consemnaţiuni C.E.C. - S.A., denumitã în continuare C.E.C. - S.A.
ART. 2
Procedeul de privatizare a C.E.C. - S.A. constã în vânzarea acţiunilor deţinute de stat şi gestionate de Ministerul Finanţelor Publice, denumit în continuare M.F.P., reprezentând 90,1% din capitalul social al C.E.C. - S.A., cãtre persoane fizice sau juridice, cu plata integralã în numerar, conform prevederilor <>art. 2 din Legea nr. 83/1997 pentru privatizarea societãţilor comerciale bancare la care statul este acţionar, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 98 din 23 mai 1997, cu modificãrile şi completãrile ulterioare. Un numãr de acţiuni, reprezentând 9,9% din capitalul social total al C.E.C. - S.A., va fi alocat pentru constituirea Fondului "Proprietatea", în condiţiile legii.
ART. 3
(1) Metoda de privatizare a C.E.C. - S.A. constã în vânzarea cãtre o instituţie financiar-bancarã de reputaţie internaţionalã sau cãtre un consorţiu de investitori din care sã facã parte cel puţin o instituţie financiar-bancarã de reputaţie internaţionalã, prin negociere, cu selecţie de oferte, a acţiunilor aparţinând statului şi gestionate de M.F.P., în cota şi conform etapelor prevãzute mai jos.
(2) Pentru a stabili dacã potenţialii cumpãrãtori pot fi calificaţi ca instituţii financiar-bancare de reputaţie internaţionalã în scopul participãrii la procesul de privatizare a C.E.C. - S.A., Comisia de privatizare va solicita punctul de vedere explicit al Bãncii Naţionale a României.
(3) Contractul de vânzare-cumpãrare de acţiuni va include în sarcina cumpãrãtorului cel puţin urmãtoarele obligaţii:
a) pãstrarea sintagmei "Casa de Economii şi Consemnaţiuni", pe o perioadã de cel puţin 5 ani de la data finalizãrii tranzacţiei, ca parte componentã a denumirii bãncii;
b) menţinerea în activitate, pe o perioadã de cel puţin 5 ani de la data finalizãrii tranzacţiei, a unui numãr de cel puţin 700 de unitãţi C.E.C. aflate în mediul rural, în localitãţile cu mai puţin de 50.000 de locuitori;
c) acordarea de credite sectorului agricol, îndeosebi pentru cofinanţarea fondurilor comunitare, asigurându-se absorbţia acestor fonduri pentru dezvoltarea mediului rural;
d) implementarea unei modalitãţi moderne, rapide şi eficiente de efectuare a transferurilor din strãinãtate pentru deservirea inclusiv a cetãţenilor români care lucreazã în strãinãtate;
e) efectuarea tuturor diligenţelor pentru a canaliza, prin unitãţile sale, fondurile comunitare din categoria Politicii Agricole Comune, fondurile structurale şi de coeziune ale Uniunii Europene, cât mai aproape de utilizatorii finali din mediul rural.
ART. 4
Cotele de capital care vor putea fi dobândite de persoanele fizice sau juridice în procesul de privatizare a C.E.C. - S.A. sunt:
a) pachetul majoritar de acţiuni de pânã la 75% inclusiv, dar nu mai puţin de 50% plus o acţiune din capitalul social total al C.E.C. - S.A., de cãtre o instituţie financiar-bancarã de reputaţie internaţionalã sau de cãtre un consorţiu de investitori din care sã facã parte cel puţin o instituţie financiar-bancarã de reputaţie internaţionalã;
b) un numãr de acţiuni de pânã la 5% din capitalul social total al C.E.C. - S.A., de cãtre salariaţi, membrii consiliului de administraţie în exerciţiu la data transferului dreptului de proprietate asupra pachetului majoritar de acţiuni, precum şi pensionarii cu ultimul loc de muncã la C.E.C. - S.A.;
c) restul acţiunilor deţinute de stat, cu excepţia acţiunilor ce vor fi alocate pentru constituirea Fondului "Proprietatea", în condiţiile legii, vor fi vândute parţial sau în întregime, prin ofertã publicã de vânzare pe piaţa internã şi/sau externã de capital, inclusiv cãtre acţionarii existenţi, prin metodele specifice pieţelor reglementate, dupã finalizarea vânzãrii pachetului majoritar de acţiuni.
ART. 5
Elementele principale ale contractului de vânzare-cumpãrare a pachetului majoritar de acţiuni la C.E.C. - S.A. vor fi supuse aprobãrii Guvernului.
ART. 6
Vânzarea de acţiuni de cãtre M.F.P. în cota prevãzutã la art. 4 lit. b) cãtre salariaţi, membrii consiliului de administraţie şi pensionarii cu ultimul loc de muncã la C.E.C. - S.A. se va face în condiţiile legii, prin negociere directã, fãrã selecţie de oferte, dupã finalizarea vânzãrii pachetului majoritar de acţiuni.
ART. 7
(1) Vânzarea pachetului majoritar de acţiuni prevãzut la art. 4 lit. a) cãtre o instituţie financiar-bancarã de reputaţie internaţionalã sau cãtre un consorţiu de investitori din care sã facã parte cel puţin o instituţie financiar-bancarã de reputaţie internaţionalã se va face prin negociere în douã etape, pe bazã de oferte preliminare neangajante urmate de oferte finale angajante, în conformitate cu prevederile <>Hotãrârii Guvernului nr. 577/2002 privind aprobarea Normelor metodologice de aplicare a <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 88/1997 privind privatizarea societãţilor comerciale, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi a <>Legii nr. 137/2002 privind unele mãsuri pentru accelerarea privatizãrii. Dacã în procesul de selecţie se constatã cã diferenţa dintre primele douã oferte clasate în cadrul etapei de oferte finale angajante este de 10% sau mai puţin, Comisia de privatizare va putea solicita celor 2 ofertanţi oferte financiare finale angajante îmbunãtãţite.
(2) Anunţul de vânzare, elaborat de Comisia de privatizare şi publicat în presa internã şi internaţionalã, va cuprinde informaţii privind C.E.C. - S.A., acţiunile supuse privatizãrii, conform prezentei strategii, metoda de privatizare şi criteriile pentru precalificarea ofertanţilor.
(3) Criteriile de precalificare vor fi stabilite de Comisia de privatizare şi vor fi comunicate potenţialilor investitori interesaţi, prin intermediul anunţului de privatizare, împreunã cu lista informaţiilor şi a documentelor considerate necesare fundamentãrii îndeplinirii criteriilor de precalificare.
(4) Dupã analizarea documentelor şi a informaţiilor primite şi evaluarea îndeplinirii criteriilor de precalificare, Comisia de privatizare va întocmi lista investitorilor precalificaţi care vor fi invitaţi sã depunã oferte preliminare neangajante.
(5) Comisia de privatizare va pune la dispoziţie ofertanţilor precalificaţi un memorandum de informare cu privire la C.E.C. - S.A. şi va asigura acestora, contra unei taxe ce va fi indicatã în anunţul de privatizare, accesul la camera de date, în scopul efectuãrii propriei analize diagnostic şi al depunerii ofertelor preliminare neangajante, care vor conţine atât o componentã tehnicã, cât şi una financiarã. Ofertanţii precalificaţi vor primi, de asemenea, proiecte ale principalelor documente ale tranzacţiei (proiectul contractului de vânzare-cumpãrare de acţiuni şi, dupã caz, alte documente contractuale necesare în vederea încheierii tranzacţiei).
(6) În scopul maximizãrii preţului acţiunilor, Comisia de privatizare va putea solicita potenţialilor cumpãrãtori sã depunã oferte preliminare neangajante atât pentru un pachet majoritar de 75% din capitalul social al C.E.C. - S.A., cât şi pentru un pachet de acţiuni mai mic, dar nu mai puţin de 50% plus o acţiune din capitalul social total al C.E.C. - S.A.
(7) În urma analizãrii ofertelor depuse, Comisia de privatizare va stabili cota de capital social pentru care va fi solicitatã potenţialilor cumpãrãtori depunerea de oferte finale angajante.
(8) Dupã finalizarea negocierilor aferente etapei de oferte preliminare neangajante, potenţialilor cumpãrãtori li se vor transmite documentele revizuite ale tranzacţiei, precum şi grila de punctaj, fiind invitaţi sã depunã oferte finale angajante, împreunã cu garanţia de participare stabilitã de Comisia de privatizare în conformitate cu prevederile art. 8. Dupã depunerea ofertelor finale angajante, Comisia de privatizare va proceda la evaluarea acestora şi la selectarea ofertantului care a întrunit punctajul cel mai mare conform grilei de punctaj prestabilite.
(9) În cazul în care Comisia de privatizare va solicita oferte financiare finale angajante îmbunãtãţite, în conformitate cu prevederile alin. (1), ofertele depuse ca urmare a acestei solicitãri urmeazã sã fie evaluate conform grilei de punctaj folosite pentru etapa ofertelor finale angajante.
(10) Contractul de vânzare-cumpãrare de acţiuni va fi încheiat de cãtre M.F.P. cu ofertantul declarat câştigãtor, în termen de 10 zile de la data încheierii procesului-verbal de negociere.
ART. 8
(1) În vederea participãrii la negociere, potenţialii cumpãrãtori vor fi obligaţi sã depunã o garanţie de participare odatã cu ofertele finale angajante. Cuantumul şi forma garanţiei, precum şi situaţiile în care garanţia nu va mai fi restituitã potenţialilor cumpãrãtori vor fi stabilite de Comisia de privatizare, urmând a fi comunicate potenţialilor cumpãrãtori cu cel puţin 8 zile înainte de data anunţatã pentru depunerea ofertelor finale angajante.
(2) Prin derogare de la prevederile <>art. 34 alin. (1) din anexa la Hotãrârea Guvernului nr. 577/2002 , în cazul în care garanţia de participare solicitatã va fi datã sub forma unei scrisori de garanţie bancarã, aceasta se va restitui ofertantului selectat pentru încheierea contractului de vânzare-cumpãrare a pachetului de acţiuni prevãzut la art. 4 lit. a), dupã plata de cãtre acesta a acţiunilor, conform contractului de vânzare-cumpãrare.

-----------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016