Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   STANDARDE NATIONALE din 18 februarie 2000  de evaluare a institutiilor de invatamant preuniversitar    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

STANDARDE NATIONALE din 18 februarie 2000 de evaluare a institutiilor de invatamant preuniversitar

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 79 din 23 februarie 2000

MINISTERUL EDUCATIEI NATIONALE
COMISIA DE EVALUARE SI ACREDITARE A INVATAMANTULUI PREUNIVERSITAR

I. INDICATORI DE CONTEXT

Indicatorii de context se utilizeaza, in principiu, pentru descrierea situatiei social-economice, demografice etc. la nivel local/judetean si vizeaza inserarea unitatii scolare in contextul comunitar dat. Acestia trebuie avuti in vedere la elaborarea proiectului de dezvoltare a scolii, atat ca premise pentru o fundamentare realista, cat si pentru redimensionarea retelei scolare a sistemului de invatamant:
1. Procentul din bugetul judetean/local planificat pentru invatamant
2. Procentul din bugetul judetean/local realizat
3. Indicatori demografici generali si scolari:
- rata natalitatii la nivel judetean si local (%);
- distributia populatiei pe nationalitati, la nivel judetean si local (%);
- distributia populatiei in functie de apartenenta religioasa (%);
- populatia de scolarizat pe termen scurt si mediu (3-5 ani), la nivel judetean si local (%).
4. Rata de participare la educatie a populatiei in varsta de scolarizare
5. Indicatori economici:
- rata de ocupare a populatiei, pe sectoare economice, la nivel judetean (%);
- rata somajului, pe sectoare economice (primar, secundar si tertiar), la nivel judetean (%).
N.B.:
1. Indicatorii prevazuti la pct. 1, 2 si 3 sunt valabili pentru toate nivelurile de scolarizare.
2. Indicatorul prevazut la pct. 4 se refera numai la invatamantul prescolar si general obligatoriu.
3. Indicatorii prevazuti la pct. 5 vor fi luati in considerare numai pentru invatamantul secundar si postliceal.
4. Indicatorii sus-mentionati nu sunt standardizati.
Surse de informare: agentiile judetene de ocupare si formare profesionala, directiile judetene de statistica, primariile.

II. RELATIA SCOALA - COMUNITATEA LOCALA SI PARTENERIATUL CU ALTE INSTITUTII SI AGENTI ECONOMICI

1. Importanta unitatii de invatamant din perspectiva economica si socioculturala a zonei: concordanta dintre profiluri, specializari, filiere de formare ale scolii si nevoile locale de forta de munca
Standarde de evaluare:
----------------------
BINE - unitatea scolara este importanta si necesara, exista concordanta intre profilurile, specializarile si filierele de formare ale scolii si nevoile locale de calificare a fortei de munca - 10 puncte;
SATISFACATOR - unitatea scolara este necesara, exista concordanta partiala sau decalata temporal intre profilurile, specializarile si filierele de formare ale scolii si nevoile locale de calificare a fortei de munca - 7 puncte;
SLAB - unitatea scolara este mai putin adaptata nevoilor locale de calificare a fortei de munca, profilurile, specializarile si filierele sale de formare sunt putin relevante fata de acestea - 4 puncte.
2. Implicarea unitatii de invatamant in:
- asigurarea conditiilor de desfasurare a instruirii practice la nivelul unitatii in primii ani de studii pentru scolile profesionale si de ucenici, liceele tehnologice si vocationale si scolile postliceale;
- asigurarea conditiilor de desfasurare a instruirii practice a elevilor din anii terminali ai acelorasi niveluri de invatamant in intreprinderi, firme si unitati proprii de microproductie;
- stabilirea de contracte cu agentii economici din zona pentru angajarea absolventilor la finalizarea studiilor;
- acordarea de burse de studiu din surse proprii sau din surse atrase de la agentii economici interesati.
Standarde de evaluare:
----------------------
BINE - desfasurarea activitatii de instruire practica a elevilor din primii ani de studii in baze proprii, dotate conform cerintelor planului de invatamant; existenta unor contracte, protocoale sau a altor intelegeri scrise cu parteneri reprezentativi din domeniile de pregatire furnizate de scoala, pentru desfasurarea activitatii practice a tuturor elevilor din anii terminali; contracte de angajare a absolventilor la terminarea studiilor; acordarea de burse - 10 puncte;
SATISFACATOR - desfasurarea activitatii de instruire practica a elevilor din primii ani de studii in baze proprii, dotate sub cerintele planului de invatamant; existenta unor contracte, protocoale, intelegeri scrise cu diferiti parteneri pentru desfasurarea activitatii practice a elevilor; angajarea unora dintre absolventi la terminarea studiilor - 7 puncte;
SLAB - desfasurarea activitatii de instruire practica a elevilor in baze proprii de calitate necorespunzatoare sau absenta acestora; lipsa unor contracte, protocoale, intelegeri scrise cu diferiti parteneri pentru desfasurarea activitatii practice a elevilor si neangajarea absolventilor la terminarea studiilor - 4 puncte.
N.B.: Criteriile prevazute la pct. 1 si 2 se aplica numai nivelurilor de invatamant secundar si postliceal.
3. Relatii de parteneriat cu institutii similare din tara si din strainatate
Standarde de evaluare:
----------------------
BINE - unitatea scolara are relatii de parteneriat pe termen lung cu alte scoli si institutii, in conditiile legii, din tara si din strainatate: "infratiri", participari comune la programe si proiecte europene si nationale, avand ca finalitate instruirea si educatia - 10 puncte;
SATISFACATOR - unitatea scolara are relatii conjuncturale cu scoli si institutii, in conditiile legii, din tara sau din strainatate: vizite intamplatoare, corespondenta, schimburi de publicatii, activitati comune viitoare in faza de proiect - 7 puncte;
SLAB - unitatea scolara nu are relatii cu alte scoli si institutii sau are contacte rare si cu totul ocazionale - 4 puncte.
N.B.: Criteriul se aplica tuturor nivelurilor de invatamant.
4. Accesul la educatie si formare profesionala a grupurilor minoritare - religioase, etnice (inclusiv pentru romani, in zonele in care acestia sunt minoritari), dezavantajate economic si sociocultural
Standarde de evaluare:
----------------------
BINE - unitatea de invatamant are o politica democratica in asigurarea accesului liber si deplin la educatie si formare profesionala al tuturor copiilor si tinerilor care isi exprima optiunea pentru scoala respectiva - 10 puncte;
SATISFACATOR - unitatea scolara opereaza si cu alte criterii de selectie pe langa cele unanim acceptate - cunostinte, aptitudini, deprinderi -, are cerinte si impune conditionari de natura etnica, religioasa, economica sau socioculturala - 7 puncte;
SLAB - acces discriminatoriu la educatie si formare profesionala; unitatea scolara are o politica de recrutare care exclude anumite categorii de copii si tineri - 4 puncte.
N.B.: Criteriul se aplica tuturor nivelurilor de invatamant.

III. RESURSE UMANE

Personal didactic
1. Gradul de acoperire cu personal didactic calificat*)
Standarde de evaluare:
---------------------
BINE - peste 15% (invatamant postliceal si de ucenici), 25% (invatamant primar, gimnazial, liceal si profesional) si, respectiv, 50% (invatamant prescolar) - 10 puncte;
SATISFACATOR - 15% (invatamant postliceal si de ucenici), 25% (invatamant primar, gimnazial, liceal si profesional) si, respectiv, 50% (invatamant prescolar) - 7 puncte;
SLAB - sub 15% (invatamant postliceal si de ucenici), 25% (invatamant primar, gimnazial, liceal si profesional) si, respectiv, 50% (invatamant prescolar) - 4 puncte.

---------
*) Personalul calificat/specializat constituie diferenta pana la 100%.

2. Structura personalului pe grade didactice si pe vechimea in invatamant


──────────────────────────────────────────────────────────────────────
Grade didactice/
Vechimea in Fara Cu Gradul II Gradul I Doctorat
invatamant definitivat definitivat
──────────────────────────────────────────────────────────────────────
0-10 ani
11-20 de ani
21-30 de ani
peste 30 de ani
──────────────────────────────────────────────────────────────────────



N.B.: Tabelul de mai sus constituie o situatie statistica, nestandardizata, conform fisei de evaluare a resurselor umane.
3. Proportia personalului didactic titular pentru invatamantul de stat si, respectiv, cu norma de baza in invatamantul particular, in unitatea de invatamant
Standarde de evaluare:
---------------------
BINE - peste 15% (invatamant postliceal si de ucenici), 25% (invatamant primar, gimnazial, liceal si profesional) si, respectiv, 50% (invatamant prescolar) - 10 puncte;
SATISFACATOR - 15% (invatamant postliceal si de ucenici), 25% (invatamant primar, gimnazial, liceal si profesional) si, respectiv, 50% (invatamant prescolar) - 7 puncte;
SLAB - sub 15% (invatamant postliceal si de ucenici), 25% (invatamant primar, gimnazial, liceal si profesional) si, respectiv, 50% (invatamant prescolar) - 4 puncte.
4. Proportia personalului calificat cu pregatirea psihopedagogica adecvata si care preda in specialitate
BINE - peste 75% personal calificat cu pregatire psihopedagogica adecvata si care preda in specialitate - 10 puncte;
SATISFACATOR - 25%-75% personal calificat cu pregatire psihopedagogica adecvata si care preda in specialitate 7 puncte;
SLAB - sub 25% personal calificat cu pregatire psihopedagogica adecvata si care preda in specialitate - 4 puncte.
5. Proportia personalului didactic cu performante in activitatea didactica si stiintifica (activitati/stagii de perfectionare, doctorat, publicatii etc.)
Standarde de evaluare:
----------------------
BINE - peste 75% personal didactic cu performante in activitatea didactica si stiintifica - 10 puncte;
SATISFACATOR - 25%-75% personal didactic cu performante in activitatea didactica si stiintifica - 7 puncte;
SLAB - sub 25% personal didactic cu performante in activitatea didactica si stiintifica - 4 puncte.
6. Continuitatea personalului didactic titular/cu norma de baza in unitatea de invatamant (proportia personalului care isi continua activitatea in unitatea respectiva pe parcursul unui ciclu de invatamant)
Standarde de evaluare:
----------------------
BINE - peste 75% din totalul personalului didactic titular/cu norma de baza in unitatea de invatamant - 10 puncte;
SATISFACATOR - 50%-75% din totalul personalului didactic titular/cu norma de baza in unitatea de invatamant - 7 puncte;
SLAB - sub 50% din totalul personalului didactic titular/cu norma de baza in unitatea de invatamant - 4 puncte.
7. Raportul numar de elevi/profesor
Standarde de evaluare:
----------------------
BINE - raportul este mai mic decat sau egal cu media pe tara corespunzatoare nivelului de invatamant - 10 puncte;
SATISFACATOR - raportul este mai mare cu pana la 5 elevi decat media pe tara corespunzatoare nivelului de invatamant - 7 puncte;
SLAB - raportul este mai mare cu mai mult de 5 elevi decat media pe tara corespunzatoare nivelului de invatamant - 4 puncte.
Personal didactic auxiliar
1. Gradul de acoperire cu personal didactic auxiliar calificat
Standarde de evaluare:
----------------------
BINE - peste 75% personal didactic auxiliar calificat - 10 puncte;
SATISFACATOR - 50%-75% personal didactic auxiliar calificat - 7 puncte;
SLAB - sub 50% personal didactic auxiliar calificat - 4 puncte.

IV. BAZA MATERIALA/PATRIMONIUL SI CONCORDANTA CU NUMARUL DE ELEVI INSCRISI

Baza materiala proprie/inchiriata
1. Starea fizica a spatiilor scolare si incadrarea in normele de ergonomie si igiena scolara:
- conditii privind spatiul/elev in salile de clasa (1,8-2,1 m²/loc suprafata utila) - 1 punct;
- conditii privind spatiul/elev in laboratoare, cabinete, ateliere scolare (idem) - 1 punct;
- conditii de iluminat corespunzatoare asigurarii unei bune vizibilitati - 1 punct;
- conditii corespunzatoare de incalzire (temperatura) - 1 punct;
- curatenia scolii - 1 punct;
- starea grupurilor sanitare - 1 punct;
- conditii ergonomice privind mobilierul scolar si adaptarea la varsta elevilor - 1 punct;
- conditii ergonomice privind utilajele din atelierele scolare si adaptarea la varsta elevilor - 1 punct;
- conditii de ventilare a spatiilor - 1 punct;
- conditii de respectare a normelor P.S.I. - 1 punct.
Standarde de evaluare:
----------------------
BINE - 8-10 = 10 puncte;
SATISFACATOR - 5-7 = 7 puncte;
SLAB - sub 5 = 4 puncte.
2. Numarul de cabinete, laboratoare, ateliere/ferme scolare, sali de sport etc. in raport cu numarul disciplinelor cuprinse in planurile de invatamant si functionalitatea acestora (instalatii de apa, gaz, ventilatie etc.)
Standarde de evaluare:
----------------------
BINE - exista cabinete, laboratoare, ateliere/ferme scolare, sala de sport etc., functionale pentru toate disciplinele cuprinse in planul de invatamant sau pentru grupuri de discipline inrudite - 10 puncte;
SATISFACATOR - exista cabinete, laboratoare, ateliere/ferme scolare, sala de sport etc., functionale pentru unele discipline cuprinse in planul de invatamant sau pentru grupuri de discipline inrudite - 7 puncte;
SLAB - nu exista cabinete, laboratoare, ateliere/ferme scolare, sala de sport etc. pentru nici una dintre disciplinele cuprinse in planul de invatamant sau pentru grupuri de discipline inrudite - 4 puncte.
3. Numarul de schimburi in care functioneaza scoala
Standarde de evaluare:
----------------------
BINE - scoala functioneaza cu unul sau doua schimburi; sunt respectate atat durata orelor de curs si a pauzelor, cat si programarea cursurilor dimineata pentru elevii din invatamantul primar - 10 puncte;
SATISFACATOR - scoala functioneaza cu unul sau doua schimburi, dar sunt afectate atat durata orelor de curs si a pauzelor, cat si programarea cursurilor pe parcursul zilei - 7 puncte;
SLAB - scoala functioneaza cu trei schimburi; sunt afectate drastic atat durata orelor de curs si a pauzelor, cat si programarea cursurilor - 4 puncte.
4. Biblioteca scolara si dotarea acesteia
Standarde de evaluare:
----------------------
BINE - scoala dispune de biblioteca (depozit de carti si sala de lectura), de fond de carte adecvat nivelului de invatamant si de sistem de evidenta pentru fluxurile de cititori - 10 puncte;
SATISFACATOR - scoala dispune de biblioteca (depozit de carti), de fond de carte si de sistem de evidenta pentru fluxurile de cititori - 7 puncte;
SLAB - scoala nu dispune de biblioteca - 4 puncte.
5. Dotarea unitatii scolare cu mijloace de invatamant pentru disciplinele prevazute in planul de invatamant, cu echipamente audiovizuale si tehnologie informatica si de comunicatii (o retea de 8-10 calculatoare multimedia) si conectare la Internet
Standarde de evaluare:
----------------------
BINE - scoala dispune de toate categoriile de mijloace de invatamant (aparatura de laborator, utilaje pentru ateliere, mijloace audiovizuale - filme didactice pe casete video, casete audio, diapozitive, folii pentru retroproiectie etc. -, modele si naturalizari, material grafic, jocuri si jucarii) pentru toate disciplinele de invatamant, de echipamente audiovizuale, precum si de tehnologie informatica si de comunicatii (o retea de 8-10 calculatoare), conectare la Internet - 10 puncte;
SATISFACATOR - scoala dispune de unele categorii de mijloace de invatamant (aparatura de laborator, utilaje pentru ateliere, mijloace audiovizuale - filme didactice pe casete video, casete audio, diapozitive, folii pentru retroproiectie etc. -, modele si naturalizari, material grafic, jocuri si jucarii) pentru unele discipline din planul de invatamant, echipamente audiovizuale, precum si de tehnologie informatica si de comunicatii (4-6 calculatoare) - 7 puncte;
SLAB - scoala dispune de unele categorii de mijloace de invatamant (aparatura de laborator, utilaje pentru ateliere, mijloace audiovizuale - filme didactice pe casete video, casete audio, diapozitive, folii pentru retroproiectie etc. -, modele si naturalizari, material grafic, jocuri si jucarii) pentru unele discipline din planul de invatamant - 4 puncte.
6. Numarul mediu de elevi/clasa
Standarde de evaluare:
---------------------
BINE - raportul optim prevazut de legislatia in vigoare in functie de nivelul de invatamant - 10 puncte;
SATISFACATOR - raportul prevazut de legislatie este depasit cu maximum 5 copii/elevi in functie de nivelul de scolarizare - 7 puncte;
SLAB - raportul prevazut de legislatie este depasit cu mai mult de 5 copii/elevi in functie de nivelul de scolarizare - 4 puncte.

V. CURRICULUM

Formularea clara a finalitatilor programului de pregatire, avand in vedere ce trebuie sa stie, sa stie sa faca si sa stie sa fie elevul la absolvire.
1. Curriculumul scolii pentru fiecare nivel de scolarizare, profil si specialitate:
1.1. plan de invatamant identic cu cel din invatamantul de stat;
1.2. plan de invatamant alternativ celui din invatamantul de stat, aprobat de Ministerul Educatiei Nationale;
1.3. programe scolare identice cu cele din invatamantul de stat (obiective operationale, continuturi);
1.4. programe scolare alternative (obiective operationale, continuturi), aprobate de Ministerul Educatiei Nationale;
1.5. auxiliare curriculare (manuale, caiete de lucru, ghiduri de aplicare a curriculumului, portofolii de predare-invatare, culegeri de probleme, exercitii, indrumar pentru aplicatii practice).
Standarde de evaluare:
----------------------
BINE - scoala dispune de planuri, programe, auxiliare curriculare identice cu cele din invatamantul de stat sau alternative, aprobate de Ministerul Educatiei Nationale, pentru toate disciplinele - 10 puncte;
SATISFACATOR - scoala dispune de planuri, programe, auxiliare curriculare identice cu cele din invatamantul de stat sau alternative, aprobate de Ministerul Educatiei Nationale, pentru cel putin jumatate din disciplinele cuprinse in planul de invatamant - 7 puncte;
SLAB - scoala dispune de planuri, programe, auxiliare curriculare identice cu cele din invatamantul de stat sau alternative, aprobate de Ministerul Educatiei Nationale, pentru mai putin de jumatate din disciplinele cuprinse in planul de invatamant - 4 puncte.

VI. CALITATEA ACTIVITATII CADRELOR DIDACTICE

1. Calitatea documentelor didactice necesare in procesul de instruire (planificarea anuala si semestriala a materiei, planuri de lectii, instrumente de evaluare)
Standarde de evaluare:
----------------------
BINE - peste 75% din personalul didactic are planificari anuale, semestriale si de evaluare, instrumente de evaluare formativa, corespunzator programelor scolare in vigoare - 10 puncte;
SATISFACATOR - 50%-75% din personalul didactic are planificari anuale, semestriale si de evaluare, instrumente de evaluare formativa, corespunzator programelor scolare in vigoare - 7 puncte;
SLAB - sub 50% din personalul didactic are planificari anuale, semestriale si de evaluare, instrumente de evaluare formativa, corespunzator programelor scolare in vigoare - 4 puncte.
2. Eficacitatea utilizarii mijloacelor, materialelor si a echipamentelor didactice in procesul de predare-invatare
Standarde de evaluare:
----------------------
BINE - utilizarea integrala si eficienta a resurselor materiale si adecvarea la obiectivele educationale - 10 puncte;
SATISFACATOR - utilizarea partiala si ocazionala a resurselor materiale existente - 7 puncte;
SLAB - resursele materiale nu sunt utilizate - 4 puncte.
3. Desfasurarea de activitati extracurriculare si de interes comunitar
Standarde de evaluare:
----------------------
BINE - activitati extracurriculare si de interes comunitar, centrate pe interesele beneficiarilor, organizate sistematic - 10 puncte;
SATISFACATOR - activitati extracurriculare si de interes comunitar, organizate ocazional si/sau putin centrate pe interesele beneficiarilor - 7 puncte;
SLAB - lipsa activitatilor extracurriculare si de interes comunitar - 4 puncte.
N.B.: Comisia de Evaluare si Acreditare a Invatamantului Preuniversitar nu evalueaza procesul didactic propriu-zis, ci utilizeaza documentele emise de structurile teritoriale sau nationale cu atributii in acest sens.

VII. EFICIENTA INTERNA A UNITATII DE INVATAMANT

1. Politica de recrutare a populatiei scolare (pe baza rezultatelor examenului de capacitate/bacalaureat si/sau a altor probe de cunostinte)
Standarde de evaluare:
----------------------
BINE - admitere exigenta; peste 2 candidati inscrisi pe un loc la admitere; scoala organizeaza examene de selectie severe, cu teste si probe de cunostinte standardizate - 10 puncte;
SATISFACATOR - admitere fara dificultati majore; mai putin de 2 candidati inscrisi pe un loc la admitere; scoala organizeaza examen de selectie cu probe scrise - 7 puncte;
SLAB - numarul de elevi inscrisi este mai mic decat sau egal cu numarul locurilor; scoala nu organizeaza examen de admitere - 4 puncte.
2. Rata de admitere in scoala (raportul dintre numarul de elevi admisi/numarul de elevi inscrisi)
Standarde de evaluare:
----------------------
BINE - rata de admitere sub 0,5 - 10 puncte;
SATISFACATOR - rata de admitere peste 0,5 - 7 puncte;
SLAB - rata de admitere peste 0,5 - 4 puncte.
3. Rata de promovabilitate
Standarde de evaluare:
----------------------
BINE - valorile ratei/an scolar depasesc media pe tara 10 puncte;
SATISFACATOR - valorile ratei/an scolar sunt apropiate de media pe tara (±1%) - 7 puncte;
SLAB - valorile ratei/an scolar sunt mai mici cu peste 1% fata de media pe tara - 4 puncte.
4. Rata de repetentie
Standarde de evaluare:
----------------------
BINE - valorile ratei/an scolar sunt mai mici fata de media pe tara - 10 puncte;
SATISFACATOR - valorile ratei/an scolar sunt apropiate de media pe tara (±1%) - 7 puncte;
SLAB - valorile ratei/an scolar sunt mai mari cu peste 1% fata de media pe tara - 4 puncte.
5. Rata de abandon
Standarde de evaluare:
----------------------
BINE - valorile ratei/an scolar sunt mai mici fata de media pe tara - 10 puncte;
SATISFACATOR - valorile ratei/an scolar sunt apropiate de media pe tara (±1%) - 7 puncte;
SLAB - valorile ratei/an scolar sunt mai mari cu peste 1% fata de media pe tara - 4 puncte.
6. Rezultate la examenul national de capacitate
Standarde de evaluare:
----------------------
BINE - valorile ratei/an scolar depasesc media pe tara - 10 puncte;
SATISFACATOR - valorile ratei/an scolar sunt apropiate de media pe tara (±1%) - 7 puncte;
SLAB - valorile ratei/an scolar sunt mai mici cu peste 1% fata de media pe tara - 4 puncte.
7. Rezultate la examenul national de bacalaureat
Standarde de evaluare:
---------------------
BINE - valorile ratei/an scolar depasesc media pe tara - 10 puncte;
SATISFACATOR - valorile ratei/an scolar sunt apropiate de media pe tara (±1%) - 7 puncte;
SLAB - valorile ratei/an scolar sunt mai mici cu peste 1% fata de media pe tara - 4 puncte.
8. Rezultate la examenele de absolvire
Standarde de evaluare:
----------------------
BINE - valorile ratei/an scolar depasesc media pe tara - 10 puncte;
SATISFACATOR - valorile ratei/an scolar sunt apropiate de media pe tara (±1%) - 7 puncte;
SLAB - valorile ratei/an scolar sunt mai mici cu peste 1% fata de media pe tara - 4 puncte.
N.B.: Se utilizeaza rezultatele prelucrate de structurile abilitate cu examinarea si evaluarea procesului de invatamant.

VIII. EFICIENTA EXTERNA A UNITATII DE INVATAMANT

1. Urmarirea situatiei absolventilor
Standarde de evaluare:
----------------------
BINE - exista situatii complete despre insertia absolventilor scolii pe o perioada de 3 ani - 10 puncte;
SATISFACATOR - exista informatii sporadice despre insertia absolventilor pe o perioada de 3 ani - 7 puncte;
SLAB - nu exista informatii concludente - 4 puncte.
2. Proportia elevilor admisi in nivelurile superioare de invatamant
Standarde de evaluare:
----------------------
BINE - valorile ratei/an scolar depasesc media pe tara - 10 puncte;
SATISFACATOR - valorile ratei/an scolar sunt apropiate de media pe tara (±1%) - 7 puncte;
SLAB - valorile ratei/an scolar sunt mai mici cu peste 1% fata de media pe tara - 4 puncte.
3. Proportia elevilor cu insertie scolara reusita pe piata fortei de munca (angajati in meseria/profesia pentru care au fost formati)
Standarde de evaluare:
----------------------
BINE - valorile ratei/an scolar depasesc media pe tara - 10 puncte;
SATISFACATOR - valorile ratei/an scolar sunt apropiate de media pe tara (±1%) - 7 puncte;
SLAB - valorile ratei/an scolar sunt mai mici cu peste 1% fata de media pe tara - 4 puncte.

IX. PROGRAMUL MANAGERIAL SI CALITATEA MANAGEMENTULUI

1. Indeplinirea conditiilor prevazute in statutul personalului didactic de catre personalul de conducere - director/manager (grad didactic, vechime, titular/norma de baza in unitate) si calitatea proiectului de dezvoltare a scolii pe termen scurt (1-3 ani):
- indeplinirea conditiilor prevazute in statutul personalului didactic de catre personalul de conducere - director/manager - 1 punct.
Proiectul cuprinde:
- datele cantitative si de ordin calitativ, cu interpretarile aferente - 1 punct;
- obiectivul general si obiectivele specifice - 1 punct;
- fundamentarea maximala si minimala a proiectului - 1 punct;
- etapele transpunerii in realitatea imediata - 1 punct;
- resursele umane angajate in realizarea proiectului - 1 punct;
- resursele materiale si financiare preconizate sa fie utilizate 1 - punct;
- bugetul prognozat - 1 punct;
- riscurile si avantajele proiectului - 1 punct;
- itemii de evaluare a proiectului - 1 punct.
Standarde de evaluare:
----------------------
BINE - 8-10 = 10 puncte;
SATISFACATOR - 4-6 = 7 puncte;
SLAB - sub 4 = 4 puncte.
2. Competente manageriale in gestionarea resurselor financiare, materiale si umane, reflectate in:
- numarul suficient de personal didactic calificat - 2 puncte;
- asigurarea unui proces instructiv-educativ de calitate prin pregatirea corespunzatoare a personalului calificat - 2 puncte;
- spatii scolare si resurse educative suficiente pentru realizarea curriculumului - 2 puncte;
- existenta documentelor care reglementeaza activitatea unitatii scolare (regulamentul de ordine interioara etc.) - 2 puncte;
- abilitatea atragerii de resurse financiare - 2 puncte.
Standarde de evaluare:
----------------------
BINE - 8-10 = 10 puncte;
SATISFACATOR - 4-6 = 7 puncte;
SLAB - sub 4 = 4 puncte.
3. Politica privind formarea continua a personalului didactic
Standarde de evaluare:
----------------------
BINE - directorul scolii are preocupari constante privind formarea continua a personalului didactic, reflectate in participarea majoritatii cadrelor didactice (peste 50%) la activitati de perfectionare in ultimii 3 ani - 10 puncte;
SATISFACATOR - directorul scolii are preocupari sporadice privind formarea continua a personalului didactic, reflectate in participarea unei anumite parti (aproximativ 50%) a cadrelor didactice la activitati de perfectionare in ultimii 3 ani - 7 puncte;
SLAB - directorul scolii nu se preocupa de formarea continua a personalului didactic; sub 35% din cadrele didactice au participat la activitati de perfectionare in ultimii 3 ani - 4 puncte.

X. CLIMATUL SCOLAR

1. Climatul scolar (atmosfera din scoala, gradul de motivare a personalului didactic pentru activitatea intelectuala, orientarea dominanta spre invatare, prezenta/absenta conflictelor, a reclamatiilor etc.)
Standarde de evaluare:
----------------------
BINE - atmosfera pozitiva, preocupari ale personalului didactic centrate pe activitatea profesionala, lipsa conflictelor intre diversii actori ai scolii - 10 puncte;
SATISFACATOR - relatii tensionate intre cadrele didactice sau intre acestea si managerul scolii - 7 puncte;
SLAB - atentia personalului didactic este axata pe aspecte colaterale activitatii profesionale, prezenta conflictelor si/sau a reclamatiilor etc. - 4 puncte.

XI. RESURSE FINANCIARE

1. Sursele de finantare:
- buget local/taxe de scolarizare - 2 puncte;
- finantarea scolii din partea fondatorilor - 2 puncte;
- finantarea externa a scolii: donatii, sponsorizari etc. - 2 puncte;
- prestari de servicii - 2 puncte;
- alte surse - 2 puncte.
Standarde de evaluare:
----------------------
BINE - 8-10 = 10 puncte;
SATISFACATOR - 4-6 = 7 puncte;
SLAB - sub 4 = 4 puncte.
2. Ponderea venitului reinvestit in mijloace de invatamant si in mobilier scolar
Standarde de evaluare:
----------------------
BINE - peste 25% - 10 puncte;
SATISFACATOR - 25% - 7 puncte;
SLAB - sub 25% - 4 puncte.
3. Costul mediu/elev in functie de nivelurile de invatamant
Standarde de evaluare:
----------------------
BINE - cu 5% peste media pe tara - 10 puncte;
SATISFACATOR - media pe tara ± 5% - 7 puncte;
SLAB - cu 5% sub media pe tara - 4 puncte.

-----------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016