Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   STANDARDE MINIME OBLIGATORII din 16 decembrie 2003  pentru telefonul copilului    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

STANDARDE MINIME OBLIGATORII din 16 decembrie 2003 pentru telefonul copilului

EMITENT: AUTORITATEA NATIONALA PENTRU PROTECTIA DREPTURILOR COPILULUI
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 52 din 22 ianuarie 2004

Telefonul copilului, denumit în continuare TC, este un serviciu pentru protecţia copilului, de tip permanent, a cãrui misiune este sã primeascã semnalãrile cu privire la situaţiile de abuz, neglijare şi exploatare a copilului, sã asigure consilierea telefonicã în aceste situaţii şi sã intervinã prompt în cazurile urgente prin intermediul unei echipe mobile.
Standardele prezente sunt complementare cu urmãtoarele documente:
1. Standardele minime obligatorii pentru centrul de consiliere pentru copilul abuzat, neglijat şi exploatat, denumit în continuare CC;
2. Standardele minime obligatorii pentru centrul de resurse comunitare pentru prevenirea abuzului, neglijãrii şi exploatãrii copilului, denumit în continuare CRC;
3. Ghidul metodologic pentru intervenţia şi prevenirea în echipã multidisciplinarã şi în reţea în situaţiile de abuz, neglijare şi exploatare a copilului.

Standardele sunt grupate pe urmãtoarele arii de interes:
Informare şi relaţii cu comunitatea
1. Activitãţi de informare
Consiliere telefonicã
2. Evaluarea riscului imediat
3. Asistarea şi consilierea telefonicã
Intervenţia în situaţii de urgentã
4. Echipa mobilã
Administrare şi management
5. Permanenţa serviciului
6. Locaţia, resursele financiare şi baza materialã
Resurse umane
7. Recrutarea şi angajarea
8. Numãrul, pregãtirea şi formarea continuã
9. Supervizarea

INFORMARE SI RELATII CU COMUNITATEA


────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Standardul 1 Activitati de informare
Telefonul copilului dezvoltã activitãţi de informare şi
promovare a serviciilor oferite în interesul superior al
copiilor expuşi la abuz, neglijare şi exploatare.
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Rezultat Comunitatea este informatã şi implicatã în ceea ce priveşte
modalitãţile de semnalare şi rezolvare a situaţiilor de abuz,
neglijare şi exploatare a copiilor.
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Proceduri de implementare a Standardului 1
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
1.1. TC realizeazã materiale promoţionale pentru copii, pãrinţi, profesionişti
şi alţi membri ai comunitãţii, care conţin informaţii relevante despre
rolul sãu în comunitate, accesarea şi modul de funcţionare.
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
1.2. TC sprijinã realizarea anualã de campanii de informare, educare şi
comunicare a comunitãţii cu privire la problema abuzului, neglijãrii şi
exploatãrii copilului, denumitã în continuare A/N/E.
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
1.3. TC editeazã rapoarte statistice şi publicã date relevante in mass-media,
în mod periodic. Conţinutul rapoartelor statistice şi a celorlalte
materiale, fãcute public este avizat în prealabil de coordonatorul
serviciului.
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
1.4. TC îşi organizeazã o bazã de date cu informaţii utile despre serviciile
comunitare pentru copil şi familie din cel puţin urmãtoarele domenii:
social, inclusiv protecţia copilului şi protecţia persoanelor cu
dizabilitãţi, medical, educaţional, poliţie, justiţie.
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────


Indicatori pentru Standardul 1
(I)1.1.1. TC dispune de materiale promoţionale (de exemplu; pliante, broşuri).
(I)1.1.2. Conţinutul materialelor promoţionale este adecvat grupului ţintã (de exemplu: copii, pãrinţi, profesionişti, mass-media).
(I)1.2. Numãrul anual de campanii de informare, educare şi comunicare la a cãror organizare a participat TC.
(I)1.3.1. Numãrul anual de rapoarte statistice fãcute public.
(I)1.3.2. Numãrul anual de articole publicate care conţin date relevante din activitatea TC.
(I)1.3.3. Conţinutul rapoartelor statistice şi a materialelor publicate, care trebuie sã poarte semnãtura coordonatorul serviciului.
(I)1.4.4. Baza de date cu informaţii despre serviciile comunitare pentru copil şi familie este operaţionalã.

CONSILIERE TELEFONICA


────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Standardul 2 Evaluarea riscului imediat
Consilierii telefonului copilului evalueazã nevoile imediate ale
clientului şi potenţialul de risc privind expunerea copilului
la abuz, neglijare şi exploatare.
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Rezultat Clienţii primesc informaţii şi servicii adecvate nevoilor lor,
precum şi recomandãri pentru soluţionarea situaţiilor care
i-au determinat sã apeleze telefonul copilului.
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Proceduri de implementare a standardului 2
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
2.1. Consilierii din cadrul TC utilizeazã instrumente de evaluare prin care se
estimeazã nevoile imediate ale apelantului, riscul şi gravitatea
situaţiei A/N/E.
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
2.2. Consilierii din cadrul TC completeazã fişa de convorbire în timpul
apelului.
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
2.3. În cazul semnalãrilor din comunitate cu privire la o suspiciune sau
situaţie A/N/E, consilierii din cadrul TC trebuie sã completeze fişa
de semnalare obligatorie şi evaluare iniţialã a situaţiilor A/N/E, în
termen maxim de 12 ore de la consemnarea convorbirii. Fişele se transmit
la serviciul public specializat pentru protecţia copilului, denumit în
continuare SPSPC, în termen maxim de 24 ore de la completarea acestora
pentru alcãtuirea evidenţei primare a acestor situaţii şi coordonarea
intervenţiei. În acest sens, directorul SPSPC are obligaţia de a desemna
manageri de caz care sã alcãtuiascã echipa multidisciplinarã şi sã
coordoneze intervenţia interinstituţionalã în situaţiile de A/N/E
semnalate, înregistrate şi preluate de SPSPC.
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────



Indicatori pentru Standardul 2
(I)2.1. Consilierii din cadrul TC utilizeazã instrumentele de evaluare menţionate de standardele minime obligatorii: fişa de convorbire şi fişa de semnalare obligatorie şi evaluare iniţialã a situaţiilor A/N/E. Fişa de semnalare obligatorie şi evaluare iniţialã a situaţiilor A/N/E este anexã la ghidul metodologic privind intervenţia şi prevenirea în echipã multidisciplinarã şi în reţea în situaţiile de A/N/E.
(I)2.2.1. Numãrul mediu lunar şi numãrul anual de fişe de convorbire întocmite de consilierii din cadrul TC.
(I)2.2.2. Conţinutul fişei de convorbire.
(I)2.3. Numãrul mediu lunar şi numãrul anual de fişe de semnalare obligatorie şi evaluare iniţialã a situaţiilor A/N/E completate de consilierii din cadrul TC şi transmise la SPSPC.


────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Standardul 3 Asistarea si consilierea telefonica
Consilierii telefonului copilului asigurã clienţilor asistenţã
şi consiliere pentru depãşirea situaţiilor de crizã şi
soluţionarea adecvatã a cazurilor expuse sau semnalate de cãtre
aceştia.
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Rezultat Clienţii primesc suportul emoţional şi informaţional necesar în
condiţii de confidenţialitate în ceea ce priveşte identitatea
lor şi situaţia expusã sau semnalatã.
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Proceduri de implementare a standardului 3
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
3.1. Consilierii din cadrul TC furnizeazã informaţii adecvate nevoilor
clienţilor şi îi îndrumã cãtre serviciile corespunzãtoare, inclusiv îi
reorienteazã sau îi referã cãtre alte servicii de specialitate în domeniul
protecţiei copilului împotriva abuzului, neglijãrii şi exploatãrii atunci
când soluţionarea problemei prezentate depãşeşte competenţele TC.
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
3.2. Consilierii din cadrul TC utilizeazã tehnici specifice de consiliere,
care sunt documentate.
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
3.3. Consilierii din cadrul TC desfãşoarã activitãţi de asistenţã şi consiliere
a clienţilor pentru depãşirea unei situaţii de crizã.
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
3.4. Consilierii din cadrul TC respectã anonimatul şi confidenţialitatea
convorbirilor. Referitor la aceasta din urmã, în situaţiile de urgenţã,
cu excepţia datelor referitoare la persoana care semnaleazã dacã nu este
însuşi copilul, consilierii furnizeazã toate datele necesare, inclusiv
cele referitoare la identitatea şi locul în care se aflã copilul, echipei
mobile pentru a interveni conform prevederilor standardelor minime
obligatorii prezente.
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
3.5. Consilierul din cadrul TC respectã dorinţa apelantului de a finaliza
convorbirea. În cazul în care durata unui apel depãşeşte 50 de minute,
care este durata maxim admisã, consilierul va sumariza şi va încheia el
convorbirea, dar, dupã caz, aceasta se poate relua dacã clientul solicitã
din nou sprijinul consilierului. Date relevante despre aceste apeluri se
consemneazã în registrul de convorbiri.
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────



Indicatori pentru Standardul 3
(I)3.2. Tehnicile de consiliere utilizate probate prin metodologii scrise: consilierea telefonicã non-directivã şi consilierea în caz de crizã.
(I)3.3. Numãrul mediu lunar şi numãrul anual de apeluri care au necesitat asistenţã şi consiliere pentru depãşirea unor situaţii de crizã.
(I)3.4.1. Fişa de convorbire prezintã o rubricã în care se consemneazã anonimatul clientului, la solicitarea acestuia.
(I)3.4.2. Numãrul de reclamaţii înregistrate de furnizorul de servicii, respectiv angajatorul (SPSPS, organism privat autorizat, denumit în continuare OPA, sau autoritãţile administraţiei publice locale) privind încãlcarea confidenţialitãţii cu privire la convorbirile telefonice.
(I)3.5.1. Durata medie a apelurilor telefonice.
(I)3.5.2. Numãrul mediu lunar şi numãrul anual de apeluri cu duratã mai mare de 50 de minute şi motivul prelungirii convorbirilor.

INTERVENTIA IN SITUATII DE URGENTA


────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Standardul 4 Echipa mobila
Telefonul copilului dispune de o echipã mobilã, care se
deplaseazã în teren pentru evaluare şi intervenţie în situaţiile
de urgentã.
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Rezultat Copilul a cãrui viaţã este pusã în pericol prin abuz, neglijare
sau exploatare este plasat de urgentã într-un mediu securizant.
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Proceduri de implementare a standardului 4
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
4.1. Echipa mobilã este compusã din cel puţin: unul din consilierii cu studii
superioare socio-umane din cadrul TC care sunt în tura respectivã şi
un poliţist.
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
4.2. Furnizorul de servicii încheie convenţii de colaborare cu inspectoratul
şi secţiile de poliţie, prin care se stabilesc clar atribuţiile
personalului care asigurã intervenţia în situaţii de urgenţã, conform
legislaţiei în vigoare.
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
4.3. Echipa mobilã acţioneazã conform unei metodologii întocmite pe baza
ghidului metodologic pentru intervenţia şi prevenirea în echipã
multidisciplinarã şi reţea în situaţiile A/N/E. Metodologia este
documentatã în scris, disponibilã şi cunoscutã de membrii echipei
mobile.
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
4.4. Echipa mobilã intervine imediat ce consilierul din cadrul TC care
recepteazã apelul stabileşte cã este vorba despre o situaţie de urgenţã
definitã prin punerea în pericol a vieţii copilului prin abuz, neglijare
şi exploatare grave.
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
4.5. Atunci când timpul de deplasare a echipei mobile depãşeşte durata de o
orã şi informaţiile despre caz indicã pericol iminent pentru viaţa
copilului, consilierul din cadrul TC contacteazã asistentul social din
cadrul serviciul public de asistenţã socialã de la nivelul consiliilor
locale ale municipiilor, oraşelor şi sectoarelor municipiului Bucureşti
sau lucrãtorul social comunitar ori alte persoane resursã din comunitatea
respectivã, şi anume din poliţie şi servicii de specialitate pentru
protecţia copilului împotriva A/N/E (de exemplu, CRC, CC), pentru a se
evalua cât mai repede cazul. Consilierul din cadrul TC menţine legãtura
cu profesioniştii menţionaţi anterior pentru luarea unei decizii în
conformitate cu situaţia concretã evaluatã iniţial de cãtre aceştia.
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
4.6. Decizia luãrii mãsurii plasamentului în regim de urgenţã respectã
legislaţia în vigoare şi ţine cont de recomandãrile ghidului metodologic
de intervenţie şi prevenire în echipã multidisciplinarã şi în reţea în
situaţiile de A/N/E.
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
4.7. Dacã este necesar, echipa mobilã va anunţa, dupã caz, salvarea şi
procuratura.
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
4.8. Consilierul din cadrul echipei mobile asigurã asistenţa şi consilierea
copilului pe parcursul intervenţiei de urgenţã şi în cazul în care sunt
implicaţi mai mulţi copii, abordarea este iniţial individualã şi ulterior
colectivã.
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
4.9. Observaţiile şi constatãrile echipei mobile se consemneazã în fişa de
semnalare obligatorie şi evaluare iniţialã a situaţiei A/N/E. Acest
document se completeazã la sediul TC, nu în teren, în cel mai scurt timp
de la intervenţia în teren. Fişele se transmit la SPSPC în termen maxim
de 12 ore de la intervenţia în teren pentru alcãtuirea evidenţei primare
a situaţiilor A/N/E şi coordonarea intervenţiei.
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────



Indicatori pentru Standardul 4
(I)4.1. Componenţa echipei mobile conform standardelor minime obligatorii prezente.
(I)4.2. Convenţiile de colaborare cu poliţia sunt disponibile şi în vigoare.
(I)4.3. Metodologia de intervenţie este disponibilã şi cunoscutã de membrii echipei mobile.
(I)4.4. Numãrul mediu lunar şi numãrul anual de situaţii de urgenţã în care a intervenit echipa mobilã.
(I)4.5. Numãrul mediu lunar şi numãrul anual de situaţii în care a fost necesarã intervenţia persoanelor resursã.
(I)4.6.1. Numãrul mediu lunar şi numãrul anual de plasamente în regim de urgenţã în urma intervenţiilor în situaţii de urgenţã, inclusiv pe tipul acestora, respectiv:
▄'5f Asistenţi maternali profesionişti pregãtiţi şi atestaţi pentru astfel de situaţii;
▄'5f Centre sau adãposturi pentru mamã şi copil victime ale abuzului şi violenţei în familie, conform <>Legii nr. 217/2003 pentru prevenirea şi combaterea violenţei în familie;
▄'5f Centre de primire în regim de urgenţã.
(I)4.6.2. Analiza circumstanţelor plasamentelor în regim de urgenţã.
(I)4.7.1. Numãrul mediu lunar şi numãrul anual de situaţii care au necesitat anunţarea salvãrii şi intervenţia medicalã.
(I)4.7.2. Numãrul mediu lunar şi numãrul anual de situaţii care au necesitat anunţarea şi intervenţia procuraturii.
(I)4.9.1. Numãrul mediu lunar şi numãrul anual de fişe de semnalare obligatorie şi evaluare iniţialã a situaţiilor A/N/E completate de echipa mobilã şi transmise la SPSPC.

ADMINISTRARE SI MANAGEMENT


────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Standardul 5 Permanenta serviciului
Telefonul copilului este disponibil permanent, 24 de ore/zi,
7 zile pe sãptãmânã, inclusiv în perioada sãrbãtorilor legale,
iar taxarea este gratuitã pentru clienţi.
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Rezultat Membrii comunitãţii au acces permanent la telefonul copilului,
fãrã discriminare şi în funcţie de nevoile pe care le au la un
moment dat.
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Proceduri de implementare a standardului 5
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
5.1. Coordonatorul are responsabilitatea ca misiunea TC sã fie formulatã în
scris, afişatã, cunoscutã şi promovatã atât în cadrul serviciului,
cât şi în comunitate.
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
5.2. TC are un regulament de ordine interioarã sau norme interne de funcţionare,
în funcţie de angajator, în care sunt stipulate clar programul de lucru
şi asigurarea confidenţialitãţii, sunt avizate de coordonatorul
serviciului şi aduse la cunoştinţa întregului personal.
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
5.3. Toţi consilierii TC, precum şi membrii echipei mobile semneazã contracte
de confidenţialitate privind informaţiile despre clienţii serviciului.
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
5.4. Activitatea TC se întrerupe numai în condiţii speciale care implicã
avarii ale reţelei telefonice, în aceastã situaţie, furnizorul de servicii
este obligat sã gãseascã o altã modalitate temporarã de receptare rapidã
a semnalãrilor din comunitate cu privire la situaţiile urgente A/N/E.
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
5.5. Permanenţa serviciului este asiguratã de consilieri şi voluntari.
Activitatea acestora este programatã pe intervale de timp de 4-8 ore, iar
în timpul nopţii este asiguratã de minim doi angajaţi, dintre care unul
este obligatoriu un consilier cu studii superioare socio-umane, în
intervalul 20.00-08.00.
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
5.6. Tura se poate prelungi în situaţia în care momentul schimbului de turã
se suprapune cu o intervenţie telefonicã sau în teren.
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
5.7. Furnizorul de servicii se asigurã cã taxarea este gratuitã pentru
clienţii care apeleazã telefonul copilului.
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
5.8. Se recomandã ca numãrul de telefon sã fie format din cât mai puţine
cifre şi sã fie unic pe judeţ sau sector al municipiului Bucureşti,
indiferent de numãrul de furnizori de servicii care înfiinţeazã telefoane
ale copilului în judeţul sau sectorul respectiv.
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────



Indicatorii pentru standardul 5
(I)5.1. Misiunea TC este afişatã într-un loc adecvat, este cunoscutã de personalul serviciului şi popularizatã prin mijloace specifice în comunitate (de exemplu, pliante, broşuri ş.a.).
(I)5.2. Regulamentul de ordine interioarã, respectiv normele interne de funcţionare a serviciului sunt disponibile, conţin prevederi clare cu privire la respectarea confidenţialitãţii şi sunt cunoscute de cãtre personalul serviciului.
(I)5.3. Contractele de confidenţialitate.
(I)5.4. Numãrul de întreruperi care au avut loc într-un an, motivul acestora şi soluţia de înlocuire.
(I)5.5. Programul de lucru este respectat şi este în acord cu prevederile standardelor minime obligatorii.
(I)5.6. Numãrul de zile libere şi plata orelor suplimentare pentru depãşirea programului de lucru.
(I)5.8. Contractul cu serviciul public de telefonie.


────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Standardul 6 Locatia, resurselor financiare si baza materiala
Telefonul copilului dispune de o locaţie adecvatã, resurse
financiare suficiente şi o bazã materialã corespunzãtoare,
care îi asigurã funcţionarea la randament optim, intervenţia
eficientã şi permanenţa în comunitate.
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Rezultat Copiii şi familiile din comunitate au acces la un serviciu de
specialitate, pe care îl pot accesa în funcţie de nevoile pe
care le au la un moment dat şi pentru a semnala situaţiile de
abuz, neglijare şi exploatare.
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Proceduri de implementare a standardului 6
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
6.1. TC funcţioneazã într-un spaţiu special amenajat, unde nu au acces
clienţii. Locaţia TC nu va fi cunoscutã de publicul larg. Aceastã mãsurã
presupune contactul clientului doar prin intermediul telefonului, iar în
cazul unei intervenţii în teren, echipa mobilã va relationa cu aceştia.
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
6.2. Fondurile alocate TC de cãtre furnizorul de servicii (SPSPC, OPA sau
autoritãţile administraţiei publice locale) sunt suficiente pentru
îndeplinirea misiunii TC şi respectarea prevederilor standardelor minime
obligatorii, inclusiv asigurarea gratuitãţii pentru clienţi din punct de
vedere al apelãrii şi a fondurilor necesare pentru expertiza
medico-legalã a copiilor aflaţi în situaţii de urgenţã. Referitor la
ultimul aspect, în cazul situaţiilor de urgenţã în care copilul este
victimã a violenţei în familie, fondurile necesare pentru expertiza
medico-legalã a copilului în cauzã vor fi asigurate conform prevederilor
<>art. 9 alin. (2) din Legea nr. 217/2003 pentru prevenirea şi combaterea
violenţei în familie începând cu momentul înfiinţãrii Agenţiei Naţionale
pentru Protecţia Familiei. Pânã la aceastã datã, aceste cheltuieli vor
fi suportate din bugetul TC.
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
6.3. TC dispune de urmãtoarea bazã materialã minimã, adaptatã în principal
la numãrul de consilieri de pe o turã: a) un aparat telefonic tip
centralã telefonicã, b) cãşti cu microfon, c) adaptor pentru aparatul
telefonic, d) calculator pentru accesarea rapidã a bazei de date şi
redactarea fişelor de convorbire, e) birou, f) scaun ergonomie, g)
fotoliu canapea şi h) fişet pentru arhivarea documentaţiei pe suport
de hârtie.
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
6.4. Baza materialã a TC trebuie sã asigure şi intervenţia în situaţii de
urgenţã, ceea ce presupune inclusiv ca TC sã dispunã de un automobil
pentru deplasarea în teren a echipei mobile şi cel puţin un telefon mobil
pentru aceasta, precum şi un spaţiu şi echipamente necesare redactãrii
şi arhivãrii documentaţiei.
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
6.5. TC organizeazã o bazã de date pentru înregistrarea, monitorizarea şi
evaluarea propriilor activitãţi, care este utilizatã conform legislaţiei
în vigoare, în ceea ce priveşte accesul la informaţii şi asigurarea
confidenţialitãţii informaţiilor cu privire la clienţi.
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
6.6. Înregistrarea şi monitorizarea apelurilor se face în documentele
serviciului, care minim sunt urmãtoarele: a) fişa de convorbire
(anexa 1A), b) fişa pentru apeluri mute/greşite (anexa 1B), c) codurile
pentru fişa de convorbire (anexa 1C), d) registrul de mesaje şi e) fişa
de semnalare obligatorie şi evaluare iniţialã a situaţiilor de A/N/E.
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
6.7. Registrul de mesaje permite informarea consilierilor din cadrul TC,
înainte de intrarea în turã, cu privire la unele apeluri care au o
situaţie deosebitã, fie prin situaţia de crizã, fie prin apelare repetatã,
permiţând o abordare unitarã şi coerentã.
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
6.8. Coordonatorul serviciului are responsabilitatea de a se asigura cã
monitorizarea şi analiza apelurilor are loc lunar şi anual sub forma unor
rapoarte, pe care le avizeazã.
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────



Indicatorii pentru Standardul 6
(I)6.1. Locaţia TC este conformã cu prevederile standardelor minime obligatorii.
(I)6.2. Furnizorul de servicii asigura fondurile necesare pentru desfãşurarea activitãţilor prevãzute în standardele minime obligatorii.
(I)6.3. - (I)6.4. Baza materialã a TC corespunde prevederilor standardelor minime obligatorii.
(I)6.5.1. Baza de date a TC pentru înregistrarea, monitorizarea şi evaluarea propriilor activitãţi este operaţionalã.
(I)6.5.2. Baza de date menţionatã anterior este utilizatã în conformitate cu legislaţia în domeniu.
(I)6.6.1. Documentele TC sunt în conformitate cu prevederile standardelor minime obligatorii.
(I)6.6.2 Conţinutul documentelor serviciului.
(I)6.8.1. Rapoartele lunare şi anuale cu privire la tipul apelurilor sunt avizate de coordonatorul serviciului.
(I)6.8.2. Conţinutul rapoartelor lunare şi anuale cuprinde cel puţin urmãtoarele:
▄'5f Numãrul mediu lunar şi numãrul anual de apeluri.
▄'5f Numãrul mediu lunar şi numãrul anual de apeluri în urgenţã (pentru depãşirea unor situaţii de crizã şi/sau cazuri A/N/E care au necesitat intervenţia de urgenţã din partea echipei mobile).
▄'5f Numãrul mediu lunar şi numãrul anual de apeluri în situaţii A/N/E.
▄'5f Numãrul mediu lunar şi numãrul anual de semnalãri cu privire la situaţii A/N/E.

RESURSE UMANE


────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Standardul 7 Recrutarea si angajarea
Personalul serviciului este selectat cu atenţie şi
responsabilitate prin intermediul unui proces de recrutare şi
angajare care se desfãşoarã în acord cu legislaţia în vigoare
şi rãspunde nevoilor serviciului.
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Rezultat Clienţii beneficiazã de servicii de calitate oferite de personal
calificat.
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Proceduri de implementare a standardului 7
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
7.1. Angajatorul este obligat sã angajeze personal calificat care sã rãspundã
prevederilor standardelor minime obligatorii. Dacã telefonul copilului
funcţioneazã într-o zonã geograficã în care trãiesc comunitãţi etnice
minoritare, se recomandã ca în componenţa echipei de consilieri din
cadrul TC sã existe şi profesionişti care vorbesc limba minoritãţilor
respective.
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
7.2. Procesul de recrutare şi angajare se înregistreazã şi coordonatorul
serviciului are rol de decizie în cadrul procesului de selectare a
personalului.
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
7.3. Angajatorul poate dispune de un anumit tip de personal care sã serveascã
misiunii TC fãrã a face parte din personalul propriu al serviciului,
însã este obligat sã asigure angajarea personalului de specialitate şi
a voluntarilor.
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
7.4. Personalul de specialitate este reprezentat de consilieri şi trebuie sã
aibã studii socio-umane.
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
7.5. Coordonatorul serviciului trebuie sã aibã studii superioare socio-umane
şi experienţã de cel puţin doi ani în servicii pentru copil şi familie.
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────



Indicatorii pentru Standardul 7
(I)7.1. Diplomele de studii şi alte acte care atestã calificarea personalului angajat.
(I)7.2. Procesul de recrutare şi angajare este conform legislaţiei în vigoare şi prevederilor standardelor minime obligatorii.
(I)7.3. - (I)7.7. Organigrama, diplomele de studii, contractele de muncã, contractele de voluntariat, fişele de post. Se verificã în ce mãsurã conţinutul fişelor de post este cunoscut de cãtre angajaţi şi dacã sunt revizuite conform legislaţiei în vigoare.


────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Standardul 8 Numarul, pregatirea si formarea continua
Resursele umane ale telefonului copilului sunt suficiente ca
numãr, au pregãtirea corespunzãtoare şi abilitãţi de a lucra în
echipã multidisciplinarã şi în reţea inter-instituţionalã.
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Rezultat Copiii şi familiile din comunitate beneficiazã de servicii de
calitate şi personalizate din partea unor profesionişti bine
pregãtiţi, cu abilitãţi empatice şi de comunicare.
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Proceduri de implementare a standardului 8
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
8.1. Numãrul personalului trebuie sã fie adecvat pentru îndeplinirea
activitãţilor prevãzute de standardele minime obligatorii. Stabilirea
numãrului minim se face de cãtre angajator împreunã cu coordonatorul
serviciului, se înregistreazã şi se revizuieşte cel puţin anual. În
stabilirea numãrului minim se ţine cont de prevederile standardelor
minime obligatorii prezente referitoare la organizarea turelor astfel
încât pe fiecare turã sã fie cel puţin un consilier cu studii
superioare socio-umane care sã facã parte din echipa mobilã.
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
8.2. La angajare, în lipsa unei formãri iniţiale în domeniul protecţiei
copilului împotriva abuzului, neglijãrii şi exploatãrii, fiecare
profesionist, inclusiv coordonatorul serviciului, beneficiazã de formare
în acest domeniu, asiguratã din bugetul angajatorului.
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
8.3. La angajare, consilierii şi voluntarii vor participa la un curs de
pregãtire cu o durata de 40 de ore pentru a cunoaşte tehnicile specifice
de lucru în cadrul acestui tip de serviciu, asigurat din bugetul
angajatorului.
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
8.4. Fiecare angajat al serviciului, inclusiv coodonatorul acestuia,
beneficiazã de cel puţin 42 de ore pe an de formare continuã în domeniul
protecţiei copilului împotriva abuzului, neglijãrii şi exploatãrii
copilului sau domenii conexe, asigurate din bugetul angajatorului.
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
8.5. Educaţia permanentã a personalului de specialitate, precum şi formarea
profesionalã continuã pentru toţi angajaţii serviciului, inclusiv a
voluntarilor, vor fi promovate, sprijinite şi înregistrate de cãtre
coodonatorul serviciului.
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
8.6. Voluntarii serviciului acţioneazã în baza unor contracte clare, în acord
cu legislaţia în vigoare.
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
8.7. La angajare, în lipsa unei pregãtiri în domeniul managementului
serviciilor sociale, coordonatorul serviciului beneficiazã de formare în
acest domeniu, asiguratã din bugetul angajatorului.
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
8.8. Coordonatorul beneficiazã anual de cel puţin 21 de ore de formare în
domeniul managementului de servicii, asigurate din bugetul angajatorului.
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
8.9. Educaţia permanentã şi formarea profesionalã continuã a angajaţilor se
realizeazã conform legislaţiei în vigoare, prin intermediul cursurilor
organizate în cadrul sistemului educaţional, sanitar şi al formãrii
profesionale a adulţilor.
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
8.10. Consilierii care sunt desemnaţi sã facã parte din echipa mobilã trebuie
sã aibã experienţã practicã de minim un an în servicii de specialitate
pentru protecţia copilului în regim de urgenţã sau împotriva abuzului,
neglijãrii şi exploatãrii.
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────



Indicatorii pentru Standardul 8
(I)8.1.1. Numãrul personalului este adecvat activitãţilor din standardele minime obligatorii şi înregistrat.
(I)8.1.2. Raportul dintre numãrul anual de apeluri şi numãrul de consilieri şi voluntari.
(I)8.2. - (I)8.9. Dosarul personal al fiecãrui angajat, inclusiv al coordonatorului şi voluntarilor, cuprinde documentele prevãzute de legislaţia în vigoare, inclusiv certificatele de absolvire a cursurilor de formare iniţialã şi continuã prevãzute de standardele minime obligatorii.
(I)8.10. Certificatele de absolvire cu recunoaştere naţionalã şi cele cu recunoaştere din partea angajatorului. În cazul celor din urmã se verificã modalitatea de desfãşurare a programului de formare, utilizând criteriile existente în legislaţia de formare profesionalã a adultului.
(I)8.11. Cartea de muncã şi curriculum vitae.


────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Standardul 9 Supervizarea
Telefonul copilului dispune de un sistem eficient de supervizare
al resurselor umane care permite funcţionarea serviciului la
randament optim şi permanenţa serviciului în comunitate.
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Rezultat Personalul este motivat şi performant, asigurând servicii de
calitate pentru clienţi.
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Proceduri de implementare a standardului 9
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
9.1. Şedinţele de supervizare cu personalul au loc periodic - cel puţin o datã
pe sãptãmânã - sau de câte ori este nevoie şi sunt înregistrate.
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
9.2. Şedinţele de supervizare se desfãşoarã individual şi în echipã.
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
9.3. Coordonatorul serviciului are obligaţia de a asigura supervizarea internã
şi externã a personalului de specialitate şi a voluntarilor.
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
9.4. Supervizarea voluntarilor este asiguratã de cãtre un consilier cu
experienţã desemnat de coordonatorul serviciului.
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
9.5. Angajatorul are obligaţia de a asigura supervizarea coordonatorului
serviciului.
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
9.6. Supervizarea este asiguratã de specialişti cu studii superioare
socio-umane cu pregãtire în supervizare sau experienţã de cel puţin doi
ani în servicii pentru copil şi familie. Supervizarea consilierilor se
realizeazã de specialişti cu studii superioare socio-umane cu experienţã
de cel puţin doi ani în consiliere în plus faţã de persoanele pentru care
se asigurã supervizarea.
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────



Indicatorii pentru Standardul 9
(I)9.1. Numãrul mediu lunar şi numãrul anual de şedinţe de supervizare a personalului.
(I)9.2. - (I)9.5. Numãrul mediu lunar şi numãrul anual de supervizãri individuale şi de grup pentru consilierii, voluntarii şi coordonatorul serviciului.
(I)9.6. Documentele înregistrate referitoare la supervizare.



ANEXA 1A

FISA CONVORBIRE

Prezentarea problemei (problemelor - ┌───────────────────────────────┐
in ordinea importantei) din punctul │Apelant ID [][][] │
de vedere al clientului: │Data [][] [][] [][] │
───────────────────────────────────── │Ora [][] [][] │
───────────────────────────────────── │Durata convorbirii [][][]minute│
───────────────────────────────────── │Tura I [] II [] III [] │
───────────────────────────────────── │Consilier ID [][] [] [][][][][]│
───────────────────────────────────── ├───────────────────────────────┤
───────────────────────────────────── │Sexul clientului M [] F [] │
───────────────────────────────────── │Varsta [][] ani │
───────────────────────────────────── ├───────────────────────────────┤
───────────────────────────────────── │Natura problemei (pentru sine)│
───────────────────────────────────── │ [][][] [][] [][] │
───────────────────────────────────── │ [][][] [][] [][] │
───────────────────────────────────── │ │
───────────────────────────────────── │ (pentru │
───────────────────────────────────── │ altcineva) │
───────────────────────────────────── │ [][][] [][] [][] │
───────────────────────────────────── │ │
───────────────────────────────────── │Care (ALT): │
───────────────────────────────────── ├───────────────────────────────┤
───────────────────────────────────── │Rezultatul convorbirii: [][][] │
───────────────────────────────────── │ │
───────────────────────────────────── │ Care (ALT): │
───────────────────────────────────── └───────────────────────────────┘
────────────────────────────────────────────────────────────
Informatii semnificative: ───────────────────────────────────
────────────────────────────────────────────────────────────────────────
────────────────────────────────────────────────────────────────────────
────────────────────────────────────────────────────────────────────────
────────────────────────────────────────────────────────────────────────
────────────────────────────────────────────────────────────────────────
────────────────────────────────────────────────────────────────────────
────────────────────────────────────────────────────────────────────────
────────────────────────────────────────────────────────────────────────
────────────────────────────────────────────────────────────────────────
────────────────────────────────────────────────────────────────────────
────────────────────────────────────────────────────────────────────────
────────────────────────────────────────────────────────────────────────
────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Situatii de criza: ─────────────────────────────────────────────────────
────────────────────────────────────────────────────────────────────────
────────────────────────────────────────────────────────────────────────
────────────────────────────────────────────────────────────────────────
────────────────────────────────────────────────────────────────────────
────────────────────────────────────────────────────────────────────────
────────────────────────────────────────────────────────────────────────





ANEXA 1B

┌─────────────────────────┬─────────────────────────┬─────────────────────────┐
│FISA APELURI MUTE/GRESITE│FISA APELURI MUTE/GRESITE│FISA APELURI MUTE/GRESITE│
│Nr. fisa │Nr. fisa │Nr. fisa │
│G [] M [] │G [] M [] │G [] M [] │
├─────────────────────────┼─────────────────────────┼─────────────────────────┤
│Data [][] [][] [][] │Data [][] [][] [][] │Data [][] [][] [][] │
│Ora [][] [][] │Ora [][] [][] │Ora [][] [][] │
│Tura I [] II [] III []│Tura I [] II [] III []│Tura I [] II [] III []│
│Consilier ID │Consilier ID │Consilier ID │
│ [][] [] [][][][][]│ [][] [] [][][][][]│ [][] [] [][][][][]│
├─────────────────────────┼─────────────────────────┼─────────────────────────┤
│Informatii semnificative │Informatii semnificative │Informatii semnificative │
│ │ │ │
│ ────────────────────── │ ────────────────────── │ ────────────────────── │
└─────────────────────────┴─────────────────────────┴─────────────────────────┘
┌─────────────────────────┬─────────────────────────┬─────────────────────────┐
│FISA APELURI MUTE/GRESITE│FISA APELURI MUTE/GRESITE│FISA APELURI MUTE/GRESITE│
│Nr. fisa │Nr. fisa │Nr. fisa │
│G [] M [] │G [] M [] │G [] M [] │
├─────────────────────────┼─────────────────────────┼─────────────────────────┤
│Data [][] [][] [][] │Data [][] [][] [][] │Data [][] [][] [][] │
│Ora [][] [][] │Ora [][] [][] │Ora [][] [][] │
│Tura I [] II [] III []│Tura I [] II [] III []│Tura I [] II [] III []│
│Consilier ID │Consilier ID │Consilier ID │
│ [][] [] [][][][][]│ [][] [] [][][][][]│ [][] [] [][][][][]│
├─────────────────────────┼─────────────────────────┼─────────────────────────┤
│Informatii semnificative │Informatii semnificative │Informatii semnificative │
│ │ │ │
│ ────────────────────── │ ────────────────────── │ ────────────────────── │
└─────────────────────────┴─────────────────────────┴─────────────────────────┘
┌─────────────────────────┬─────────────────────────┬─────────────────────────┐
│FISA APELURI MUTE/GRESITE│FISA APELURI MUTE/GRESITE│FISA APELURI MUTE/GRESITE│
│Nr. fisa │Nr. fisa │Nr. fisa │
│G [] M [] │G [] M [] │G [] M [] │
├─────────────────────────┼─────────────────────────┼─────────────────────────┤
│Data [][] [][] [][] │Data [][] [][] [][] │Data [][] [][] [][] │
│Ora [][] [][] │Ora [][] [][] │Ora [][] [][] │
│Tura I [] II [] III []│Tura I [] II [] III []│Tura I [] II [] III []│
│Consilier ID │Consilier ID │Consilier ID │
│ [][] [] [][][][][]│ [][] [] [][][][][]│ [][] [] [][][][][]│
├─────────────────────────┼─────────────────────────┼─────────────────────────┤
│Informatii semnificative │Informatii semnificative │Informatii semnificative │
│ │ │ │
│ ────────────────────── │ ────────────────────── │ ────────────────────── │
└─────────────────────────┴─────────────────────────┴─────────────────────────┘



ANEXA 1C



┌─────────────────────────────────┐
│ NATURA PROBLEMEI │
└─────────────────────────────────┘

SEX Sexualitate
AC activitate sexuala (inclusiv autoerotism)
CC contracepţie
HS hãrţuire sexuala
GV graviditate
TS boli cu transmitere sexuala
REL Relaţii interpersonale
FA familie
PC prieteni/colegi
PA partener
DS probleme în disciplinarea copilului
DS probleme în disciplinarea copilului
SIN Sine
DZ dezvoltare
IM imagine de sine
IS identitate sexuala
VIO Violenţã
AT tentativa, ameninţare, atac
VIF violenta în familie
VL viol
EMO Emoţional
ST stres, criza emoţionala, remuscari, pierderea cuiva drag, moarte
SG singurãtate
SD suicid
AF autoflagelare
CAD Consum de alcool/drog
CA consum de alcool (familie/client)
CD consum de droguri (familie/client) -inclusiv fumat
SCL Scoalã
IV învãţare
OS orientare şcolara
HE hãrţuirea psihologica, emoţionala si/sau fizica a unui elev
de cãtre altul/alţii
PE relaţia profesor(i) - elev (i)
AB absenteism (pãrinţii nu-l lasã, absenteism nemotivat,
absenteism motivat - boala)
ABZ Abuzul copilului
AE abuz emoţional
AS abuz sexual
AF abuz fizic
NG neglijare
EXM exploatare prin muncã
EXS exploatare sexualã
TF trafic
TPL Timp liber
SP sport
CA cultura si arta (film, cãrti, opera, muzeu)
TU turism
JN jocuri de noroc
PL plictis
SOC Social
BS bunuri/servicii
IS izolare sociala
MAT Material
AJ angajare/orientare profesionalã
FI financiar
LC locuinţa
TR transport
LEG Legislativ
DC drepturile copilului
DO drepturile omului
MED Medical
HS HIV/SIDA
FZ fizic
PS psihologic
COM Probleme de comportament
DV delincventa
FG fuga de acasã
APA Apartenenţa
CT culte
BG bande/gasti
ALT Allele (nedefinite: înjura, plânge, saluta doar etc.)
┌─────────────────────────────────┐
│ REZULTATUL CONVORBIRII │
└─────────────────────────────────┘
TR1 Transfer de urgenta (Poliţie, Ambulanta, Pompieri)
Poliţie 955
Ambulanta 961
Pompieri 981
TR2 Orientare cãtre alte instituţii sau servicii
(oferã informaţii)
TR3 Referire cãtre centrul de consiliere "fata în fata"
(cere nume, prenume, adresa, telefon)
CLI Clientul închide
CON Clientul a fost consiliat
CIC Consilierul încheie convorbirea
NON Noninterventie pentru apelul respectiv (apel de informare
despre TC, nu este un beneficiar din populaţia noastrã ţinta)
AMI Amânare
ALT Altele
┌─────────────────────────────────┐
│ DIFICULTĂŢI ALE CONSILIERULUI │
└─────────────────────────────────┘
CMU consilierul nu face fata limbajului inadecvat, clientul/consilierul
nu înţelege mesajul, consilierul si clientul sunt de naţionalitãţi
diferite si nu vorbesc aceeaşi limba
RLT nu se stabileşte relaţia de încredere
ATP consilierul nu abordeazã toate punctele problemei, consilierul
simplifica problema, consilierul nu identifica problema centrala
INF consilierul nu dis une de suficiente materiale informat structurarea
inadecvata a materialelor

Consilier ID:

N P S A A L L Z Z S - sex M - 1; F - 2
Data:
Z Z L L A A

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016