Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   STANDARDE MINIME din 3 ianuarie 2019  de calitate pentru serviciile sociale acordate în comunitate, organizate ca adăposturi de noapte, cod 8790 CR-PFA-II    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 STANDARDE MINIME din 3 ianuarie 2019 de calitate pentru serviciile sociale acordate în comunitate, organizate ca adăposturi de noapte, cod 8790 CR-PFA-II

EMITENT: Ministerul Muncii şi Justiţiei Sociale
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 121 bis din 15 februarie 2019
──────────
        Aprobate prin Ordinul nr. 29 din 3 ianuarie 2019, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 121 din 15 februarie 2019
──────────
    SECŢIUNEA 1
    Standarde minime de calitate
    MODUL I ACCESAREA SERVICIULUI (Standarde 1-2)
    M.I.-STANDARD 1 INFORMARE
        Adăpostul de noapte/furnizorul acestuia realizează informarea potenţialilor beneficiari şi a publicului cu privire la scopul său/funcţiile sale şi serviciile oferite.
        Rezultate aşteptate: Potenţialii beneficiari au acces la informaţii referitoare la modul de organizare şi funcţionare al adăpostului de noapte, scopul/funcţiile acestuia, condiţiile de admitere, drepturile şi obligaţiile persoanelor beneficiare.
    M.I.-S1.1 Adăpostul de noapte deţine şi pune la dispoziţia publicului materiale informative privind activităţile derulate şi serviciile oferite.
        Materialele informative trebuie să cuprindă, cel puţin: o scurtă descriere a adăpostului de noapte, o prezentare a spaţiilor de cazare individuale şi spaţiile comune, numărul de locuri din adăpost, alte servicii şi facilităţi oferite şi după caz, cuantumul contribuţiei beneficiarului.
        Materialele informative pot fi pe suport de hârtie şi/sau pe suport electronic (postări pe site-ul adăpostului sau al furnizorului acestuia, filme şi fotografii de informare sau publicitare etc.).
        Imaginea beneficiarilor şi datele cu caracter personal pot deveni publice în materialele informative doar cu acordul scris al acestora.
        În cazul persoanelor cu dizabilităţi, materialele informative se prezintă în forme adaptate (easy to read, Braille, CD video/audio etc.) pentru a fi accesibile beneficiarilor.
    M.I.-Im^1 S1.1: Materialele informatice privind activităţile desfăşurate şi serviciile oferite în cadrul adăpostului de noapte sunt aprobate prin decizia furnizorului de servicii sociale
    M.I.-Im^2 S1.1: Cel puţin una din formele de prezentare a materialelor informative privind activităţile derulate şi serviciile oferite în cadrul adăpostului de noapte este disponibilă/poate fi accesată la sediul acestuia.

    M.I.-S1.2 Adăpostul de noapte utilizează un Ghid al beneficiarului pentru informarea acestuia cu privire regulamentul de organizare şi funcţionare al adăpostului.
        Ghidul beneficiarului pentru informare cuprinde o sinteză a regulamentului intern de funcţionare al adăpostului. În cazul beneficiarilor cu dizabilităţi. Ghidul beneficiarului se prezintă şi în forme adaptate pentru a fi accesibil acestora - easy to read, Braille, CD video/audio etc.
    M.I.-Im^1 S1.2: Ghidul beneficiarului este aprobat prin decizia furnizorului de servicii sociale
    M.I.-Im^2 S1.2: Ghidul beneficiarului este afişat la sediul adăpostului de noapte, într-un loc vizibil.
    M.I.-Im^3 S1.2: Ghidul beneficiarului se prezintă şi în forme adaptate pentru a fi accesibil acestora - easy to read, Braille, CD video/audio etc. - în cazul beneficiarilor cu dizabilităţi


     M.I.-STANDARD 2 ADMITERE
        Adăpostul de noapte realizează admiterea beneficiarilor numai dacă poate acorda serviciile minim necesare pentru a răspunde nevoilor beneficiarilor.
        Rezultate aşteptate: Beneficiarii cunosc şi acceptă condiţiile de admitere în adăpostul de noapte.
    M.I.-S2.1 Adăpostul de noapte aplică o procedură proprie de admitere.
        Adăpostul de noapte elaborează şi aplică propria procedură de admitere. Având în vedere misiunea adăpostului de noapte, acesta asigură accesul beneficiarilor fără încheierea unui contract de furnizare servicii.
    M.I.-Im^1 S2.1: Procedura de admitere este aprobată prin decizia furnizorului de servicii sociale.
    M.I.-Im^2 S2.1: Procedura de admitere este disponibilă la sediul adăpostului de noapte.

    M.I.-S2.2 Adăpostul de noapte asigură evidenţa beneficiarilor admişi
        Adăpostul de noapte ţine evidenţa beneficiarilor admişi într-un registru special de evidenţă a beneficiarilor în care consemnează: data şi ora primirii, numele şi prenumele beneficiarului, vârsta, seria şi nr. cărţii de identitate dacă o are, semnătura acestuia.
        Registrul de evidenţă a beneficiarilor este arhivat la sediul adăpostului de noapte pe perioada prevăzută în nomenclatorul arhivistic al furnizorului, confirmat de Comisia de Selecţionare din cadrul Serviciului Judeţean al Arhivelor Naţionale.
    M.I.-Im^1 S2.2: Registrul de evidenţă a beneficiarilor se păstrează la sediul adăpostului de noapte în condiţii adecvate pentru protejarea confidenţialităţii cu privire la datele personale ale beneficiarilor, în fişete/dulapuri închise, accesibile doar personalului de conducere şi angajaţilor cu atribuţii stabilite în acest sens.
    M.I.-Im^2 S2.2: Registrul de evidenţă a beneficiarilor: arhivat este disponibil la sediul adăpostului de noapte.

    M.I.-S2.3 Adăpostul de noapte asigură admiterea beneficiarilor conform programului de funcţionare.
    M.I.-Im^1 S2.3: Fiecare adăpost de noapte îşi stabileşte propriul program de funcţionare care poate fi cuprins într-un interval de minim 8 ore şi maxim 12 ore.
    M.I.-Im^2 S2.3: Programul de funcţionare este afişat la intrarea în adăpostul de noapte.

    M.I.-S2.4 Adăpostul de noapte asigură informarea beneficiarului asupra situaţiilor în care pot înceta serviciile sau se refuză accesul în adăpost.
        Fiecare adăpost de noapte elaborează şi aplică o procedură proprie de încetare a serviciilor, precum şi de refuz al accesului.
        La admitere, personalul instruieşte fiecare beneficiar cu privire la condiţiile ce trebuie respectate pentru a fi găzduiţi în adăpostul de noapte. În registrul de evidenţă al beneficiarilor există o rubrică referitoare la instruirea beneficiarului destinată semnăturii acestuia de luare la cunoştinţă.
    M.I.-Im^1 S2.4: Procedura privind încetarea acordării serviciilor către beneficiar este aprobată prin decizia furnizorului de servicii sociale.
    M.I.-Im^2 S2.4: Cel puţin un exemplar, pe suport de hârtie, al procedurii privind încetarea serviciilor către beneficiar este disponibil la sediul adăpostului de noapte.


    MODUL II ACTIVITĂŢI DERULATE/SERVICII ACORDATE (Standarde 1-5)
    M.II.-STANDARD 1 CAZARE
        Adăpostul de noapte asigură fiecărui beneficiar un spaţiu de cazare într-un dormitor.
        Rezultate aşteptate: Fiecare beneficiar este găzduit într-un adăpost de noapte care deţine facilităţile necesare.
    M.II.-S1.1 Adăpostul de noapte dispune de un plan de îmbunătăţire şi adaptare a mediului ambiant.
        Planul de îmbunătăţire şi adaptare a mediului ambiant are în vedere de exemplu: lucrări pentru îmbunătăţirea condiţiilor de cazare, amenajarea spaţiilor interioare - zugrăvit, amenajarea spaţiilor exterioare, facilitarea accesului la servicii de integrare/reintegrare socială, îmbunătăţirea monitorizării beneficiarilor, elaborarea documentelor şi procedurilor prevăzute de standardele minime de calitate etc.
    M.II.-Im^1 S1.1: Planul de îmbunătăţire şi adaptare a mediului ambiant este aprobat prin decizia furnizorului de servicii sociale.
    M.II.-Im^2 S1.1: Planul de îmbunătăţire şi adaptare a mediului ambiant este disponibil la sediul adăpostului de noapte.

    M.II-S1.2 Adăpostul de noapte alocă fiecărui beneficiar un spaţiu de cazare într-un dormitor.
    M.II.-Im^1 S1.2: Dormitorul este suficient de spaţios pentru amplasarea paturilor şi deplasarea beneficiarilor în interior.
    M.II.-Im^2 S1.2: Fiecare pat are saltea, pernă, lenjerie de pat, pături. Paturile pot fi şi suprapuse.
    M.II.-Im^3 S1.2: La fiecare pat se ataşează o lampă de iluminat pentru uz personal.

    M.II.-S1.3 Adăpostul de noapte pune la dispoziţia beneficiarilor spaţii speciale pentru păstrarea obiectelor şi actelor personale.
    M.II.-Im^1 S1.3: Adăpostul de noapte pune la dispoziţia fiecărui beneficiar un spaţiu de depozitare (fişete, dulapuri) pentru haine, încălţăminte şi alte obiecte personale, închis cu cheie. O cheie revine beneficiarului şi una personalului adăpostului cu atribuţii în supravegherea pe timp de noapte. După caz, poate fi amenajată o cameră cu destinaţia de garderobă.
    M.II.-Im^2 S1.3: Adăpostul de noapte dispune şi de un fişet închis în care, la cererea beneficiarului se pot păstra obiecte de valoare, bani şi acte personale. Depunerea acestora se face după completarea unei foi de evidenţă, semnată de beneficiar şi de persoana cu atribuţii de supraveghere pe timp de noapte.

    M.II.-S1.4 Dormitoarele sunt amenajate astfel încât să prevină riscul de accidente.
    M.II.-Im S1.4: Dormitoarele sunt amenajate astfel încât să se asigure:
    - securizarea ferestrelor, securizarea instalaţiilor electrice, utilizarea de materiale antiderapante pentru pardoseală, fixarea cablurilor în afara drumului de acces obişnuit etc.
    – securizarea uşilor cu sisteme de închidere fără cheie.


    M.II.-S1.5 Dormitoarele dispun de echipamente şi instalaţii care asigură ventilaţie naturală, precum şi o temperatură optimă în orice sezon.
    M.II.-Im^1 S1.5: Ferestrele dormitoarelor sunt astfel dimensionate încât să permită ventilaţia naturală.
    M.II.-Im^2 S1.5: Dormitoarele dispun de instalaţiile/echipamentele adecvate pentru asigurarea încălzirii acestora în sezonul rece.

    M.II.-S1.6 Dormitoarele se menţin curate şi igienizate.
    M.II.-Im S1.6: Dormitoarele fac obiectul unui program de curăţenie zilnică şi de igienizare periodică.

    M.II.-S1.7 Adăpostul de noapte asigură obiecte de cazarmament adecvate şi păstrate în stare corespunzătoare (curate, neuzate etc.) astfel încât fiecărui beneficiar să i se asigure de condiţii minime de confort pentru perioadele de somn şi odihnă.
    M.II.-Im^1 S1.7: Fiecare beneficiar dispune de lenjerie de pat, pături şi alte obiecte de cazarmament, curate şi în stare bună, astfel încât să se asigure un minim de confort şi condiţii de igienă. După caz, adăpostul poate distribui beneficiarilor pijamale, lenjerie intimă, haine şi încălţăminte.
    M.II.-Im^2 S1.7: Fiecărui beneficiar i se distribuie o pereche de papuci pe care îi returnează la plecare.


    M.II.-STANDARD 2 SPAŢII COMUNE
        Adăpostul de noapte deţine spaţii comune suficiente şi adaptate pentru realizarea scopului său/funcţiilor sale.
        Rezultate aşteptate: Beneficiarii au acces la spaţii comune suficiente, sigure şi funcţionale.
    M.II.-S2.1 Spaţiile comune asigură condiţii minime de confort.
    M.II.-Im^1 S2.1: Spaţiile comune deţin mijloace de iluminat natural şi artificial, ventilaţie naturală şi aparate de aer condiţionat, echipamente de încălzire pentru confort termic, mobilier adecvat.
    M.II.-Im^2 S2.1: Dacă găzduirea se realizează pe o perioadă mai mare de 8 ore, adăpostul de noapte amenajează o cameră de socializare (dotată cu wc şi scaune, tv, radio, minibibliotecă, aparatură electrică pentru prepararea de băuturi calde etc.) În camera de socializare beneficiarii pot primi apă şi pachete de hrană, băuturi calde nealcoolice, ceaiuri, cafea etc.)

    M.II.-S2.2 Spaţiile comune se menţin curate şi igienizate.
        Spaţiile comune intens frecventate fac obiectul unui program de curăţenie zilnică.
    M.II.-Im S2.2: Adăpostul de noapte menţine spaţiile comune într-o stare de curăţenie permanentă.


    M.II.-STANDARD 3 SPAŢII IGIENICO-SANITARE
        Adăpostul de noapte dispune de spaţii igienico-sanitare suficiente şi funcţionale.
        Rezultate aşteptate: Beneficiarii au acces la spaţii igienico-sanitare adecvate nevoilor.
    M.II.-S3.1 Adăpostul de noapte deţine grupuri sanitare suficiente şi accesibile.
    M.II.-Im S3.1: Grupurile sanitare sunt suficiente şi dotate corespunzător: separate pe sexe şi dotate cu scaun de wc cu capac, chiuvete şi instalaţii de apă caldă şi rece, hârtie igienică şi săpun.

    M.II.-S3.2 Spaţiile igienico-sanitare sunt astfel amenajate încât să fie evitată producerea de accidente şi să permită întreţinerea şi igienizarea curentă.
    M.II.-Im S3.2: Spaţiile igienico-sanitare sunt suficient de spaţioase pentru a evita riscul de lovire sau cădere, utilizează materiale care permit o igienizare adecvată, de(ţin instalaţii bine izolate şi funcţionale etc.

    M.II.-S3.3 Adăpostul de noapte asigură igienizarea lenjeriei de pat şi a altor materiale şi echipamente textile, precum şi a lenjeriei personale şi hainelor beneficiarilor.
    M.II.-Im S3.3: Adăpostul de noapte poate deţine o spălătorie-uscătorie proprie, amenajată conform normelor igienico-sanitare în vigoare sau sunt achiziţionate astfel de servicii. Centrul pune la dispoziţia beneficiarilor o maşină de spălat şi detergent, pentru spălarea hainelor şi lenjeriei personale a beneficiarilor

    M.II.-S3.4 Adăpostul de noapte deţine spaţii igienico-sanitare suficiente pentru realizarea toaletei personale a beneficiarilor.
    M.II.-Im S3.4: Adăpostul de noapte este dotat cu duşuri alimentate cu apă caldă şi rece.

    M.II.-S3.5 Adăpostul de noapte deţine un grup sanitar separat pentru personal.
    M.II.-Im S3.5: Adăpostul de noapte deţine un grup sanitar separat pentru personal dotat cu chiuvetă şi instalaţii de apă caldă şi rece, vas de wc, hârtie igienică şi săpun.


    M.II.-STANDARD 4 IGIENA ŞI CONTROLUL INFECŢIILOR
        Adăpostul de noapte aplică măsurile de prevenire şi control infecţiilor, în conformitate cu legislaţia în vigoare.
        Rezultate aşteptate: Beneficiarii sunt protejaţi contra riscului infecţiilor.
    M.II.-S4.1 Toate spaţiile, utilităţile, dotările, echipamentele şi materialele adăpostului de noapte sunt curate, igienizate, ferite de orice sursă de contaminare.
    M.II.-Im S4.1: Adăpostul de noapte elaborează şi aplică un program propriu de curăţenie (igienizare şi dezinfecţie) a tuturor spaţiilor (dormitoare, spaţii comune, cabinete, birouri, grupuri igienico-sanitare), materialelor şi/sau echipamentelor aflate în dotare.

    M.II.-S4.2 Materialele igienico-sanitare şi cele pentru dezinfecţie se păstrează în condiţii de siguranţă.
    M.II.-Im S4.2: Adăpostul de noapte depozitează materialele igienico-sanitare şi de dezinfecţie în spaţii speciale la care au acces personalul de curăţenie şi cel care asigură aprovizionarea.

    M.II.-S4.3 Adăpostul de noapte realizează colectarea şi depozitarea deşeurilor conform prevederilor legale în vigoare în vederea prevenirii infecţiilor posibil să fie transmise prin manevrarea sau depozitarea defectuoasă a deşeurilor.
    M.II.-Im S4.3: Adăpostul de noapte dispune de containere pentru deşeuri şi spaţii speciale de depozitare a acestora.


    M.II.-STANDARD 5 INTEGRARE/REINTEGRARE SOCIALĂ
        Adăpostul de noapte promovează integrarea/reintegrarea socială a beneficiarilor.
        Rezultate aşteptate: Beneficiarii sunt încurajaţi şi sprijiniţi să se integreze pe deplin în familie, în comunitate şi în societate în general.
    M.II.-S5.1 Adăpostul de noapte colaborează cu alte centre de zi/servicii sociale acordate în comunitate în vederea facilitării integrării/reintegrării sociale a beneficiarilor.
        Adăpostul de noapte comunică în permanenţă cu serviciul public de asistenţă socială pe a cărui rază teritorială îşi are sediul, în vederea monitorizării beneficiarilor şi includerii acestora în programe de integrare/reintegrare socială.
        Adăpostul de noapte transmite lunar serviciului public de asistenţă socială lista cu beneficiarii din luna precedentă şi informări privind situaţia acestora.
        Adăpostul de noapte poate oferi servicii de informare şi consiliere beneficiarilor, precum şi de educaţie sanitară acordate de un asistent social, respectiv de un asistent medical, programate seara, înainte de programul de somn sau dimineaţa, înainte de plecarea beneficiarilor din adăpost.
        Adăpostul de noapte colaborează cu ambulanţa socială, cu serviciile de poliţie şi jandarmerie, cu cabinete medicale şi orice alte servicii publice cu care încheie convenţii de colaborare.
    M.II.-Im^1 S5.1: Listele lunare ale beneficiarilor sunt disponibile la sediul adăpostului de noapte.
    M.II.-Im^2 SS.1: Programul serviciilor de informare şi consiliere este afişat la sediul adăpostului de noapte.

    M.II.-S5.2 Adăpostul de noapte încurajează participarea beneficiarilor la programele de integrare/reintegrare socială.
        Adăpostul de noapte poate beneficia de aportul unor specialişti care pot să-şi desfăşoare activitatea un număr de ore pe săptămână/lună la sediul adăpostului. Specialiştii sunt angajaţi ai furnizorului, sunt voluntari sau serviciile lor sunt achiziţionate printr-un contract de prestări servicii (psiholog, asistent medical, medic, tehnician asistenţă socială etc.).
        Pentru beneficiarii care urmează programe de integrare/reintegrare socială, personalul de specialitate utilizează o fişă de monitorizare servicii în care sunt consemnate activităţile derulate sau serviciile acordate. Modelul fişei de monitorizare servicii este stabilit de furnizorul adăpostului de noapte.
    M.II.-Im^1 S5.2: Programele de integrare/reintegrare socială sunt coordonate şi realizate de personal de specialitate.
    M.II.-Im^2 SS.2: Modelul fişei de monitorizare servicii este stabilit de furnizorul adăpostului de noapte

    M.II.-S5.3 Adăpostul de noapte dispune de spaţii amenajate şi dotate corespunzător destinate personalului.
    M.II.-Im S5.3: Adăpostul de noapte amenajează cel puţin un birou pentru angajatul care asigură supravegherea pe timp de noapte şi, după caz, un cabinet destinat activităţii asistentului social.


    MODULUL III DREPTURI ŞI ETICĂ (Standarde 1-2)
    M.III.-STANDARD 1 RESPECTAREA DREPTURILOR BENEFICIARILOR ŞI A ETICII PROFESIONALE
        Adăpostul de noapte respectă drepturile beneficiarilor prevăzute de lege.
        Rezultate aşteptate: Drepturile beneficiarilor sunt cunoscute şi respectate de personal.
    M.III.-S1.1 Adăpostul de noapte elaborează şi aplică o Cartă a drepturilor beneficiarilor.
        Carta drepturilor beneficiarilor, denumită în continuare Cartă, priveşte cel puţin următoarele drepturi:
    1. de a fi informaţi asupra drepturilor şi responsabilităţilor lor în calitate de beneficiari ai serviciului şi de a fi consultaţi cu privire la toate deciziile care îi privesc;
    2. de a fi consultaţi cu privire la serviciile furnizate;
    3. de a consimţi asupra obligaţiilor ce le revin în calitate de beneficiari ai serviciului;
    4. de a li se păstra datele personale în siguranţă şi confidenţialitate;
    5. de a nu fi abuzaţi, pedepsiţi, hărţuiţi sau exploataţi;
    6. de a face sugestii şi reclamaţii fără teamă de consecinţe;
    7. de a fi trataţi fără discriminare;
    8. de a-şi manifesta şi exercita liber orientările şi interesele culturale, etnice, religioase, conform legii;
    9. de a-şi utiliza aşa cum doresc lucrurile personale;
    10. de a-şi gestiona aşa cum doresc resursele financiare;
    11. de a avea acces la servicii de informare şi consiliere care să faciliteze integrarea/reintegrarea lor socială;
    12. de a accesa toate spaţiile şi echipamentele comune.

    M.III.-Im^1 S1.1: Carta drepturilor beneficiarilor, pe suport de hârtie şi în format accesibil pentru persoanele cu dizabilităţi (easy to read, Braille, CD video/audio etc.), elaborată conform standardului este aprobată prin decizia furnizorului de servicii sociale
    M.III.-Im^2 S1.1: Carta drepturilor beneficiarilor elaborată conform standardului este disponibilă, pe suport de hârtie şi în format accesibil pentru persoanele cu dizabilităţi (easy to read. Braille, CD video/audio etc.), la sediul adăpostului de noapte.

    M.III.-S1.2 Adăpostul de noapte informează beneficiarii asupra drepturilor lor.
        Adăpostul de noapte/furnizorul acestuia asigură informarea beneficiarilor cu privire la drepturile înscrise în Cartă la admitere şi prin afişarea acesteia la sediul adăpostului.
    M.III.-Im S1.2: Afişarea Cartei se realizează la sediul adăpostului de noapte într-un loc accesibil tuturor beneficiarilor.

    M.III.-S1.3 Adăpostul de noapte măsoară gradul de satisfacţie a beneficiarilor cu privire la activitatea desfăşurată.
        În scopul autoevaluării calităţii activităţii proprii, adăpostul de noapte/furnizorul acestuia deţine şi aplică o un set de chestionare măsurarea gradului de satisfacţie a beneficiarilor.
    M.III.-Im^1 S1.3: Procedura de măsurare a gradului de satisfacţie a beneficiarilor este aprobat prin decizia furnizorului de servicii sociale.
    M.III.-Im^2 S1.3: Modelul chestionarului este stabilit de conducătorul adăpostul de noapte şi este aprobat prin decizia furnizorului de servicii sociale.
    M.III.-Im^3 S1.3: Procedura (chestionarul) de măsurare a gradului de satisfacţie a beneficiarilor este disponibil/ă, pe suport de hârtie, la sediul adăpostul de noapte.
    M.III.-Im^4 S1.3: Chestionarul de măsurare a gradului de satisfacţie a beneficiarilor se aplică de către reprezentantul furnizorului de servicii sociale, într-o manieră care să respecte confidenţialitatea.
    M.III.-Im^5 S1.3: Rezultatele chestionarului de măsurare a gradului de satisfacţie a beneficiarilor şi modul în care a fost îmbunătăţită acordarea serviciilor, atunci când este cazul, sunt păstrate de către furnizorul de servicii sociale şi vor fi puse la dispoziţia organelor de control.

    M.III.-S1.4 Adăpostul de noapte îşi desfăşoară activitatea în baza unui Cod de etică.
        Adăpostul de noapte/furnizorul acestuia deţine şi aplică un Cod propriu de etică care cuprinde un set de reguli ce privesc, în principal, asigurarea unui tratament egal pentru toţi beneficiarii, fără niciun fel de discriminare, acordarea serviciilor exclusiv în interesul beneficiarilor şi pentru protecţia acestora, respectarea eticii profesionale în relaţia cu beneficiarii.
    M.III.-Im^1 S1.4: Codul de etică este aprobat prin decizia furnizorului de servicii sociale
    M.III.-Im^2 S1.4: Codul de etică este disponibil, pe suport de hârtie, la sediul adăpostului de noapte.

    M.III.-S1.5 Adăpostul de noapte se asigură că personalul cunoaşte şi aplică Codul de etică, drepturilor beneficiarilor înscrise în Cartă, precum şi metodele de abordare, comunicare şi relaţionare cu beneficiarii, în funcţie de particularităţile psiho-comportamentale ale acestora.
        Adăpostul de noapte organizează sesiuni de instruire a personalului privind respectarea drepturilor beneficiarilor înscrise în Cartă, precum şi ale prevederilor Codului de etică.
    M.III.-Im S1.5: Sesiunile de instruire a personalului privind metodele de abordare, comunicare şi relaţionare cu beneficiarii, în funcţie de particularităţile psiho-comportamentale ale acestora, respectarea drepturilor beneficiarilor înscrise în Cartă, precum şi ale prevederilor Codului de etică sunt consemnate în registrul de evidenţă privind perfecţionarea continuă a personalului.


    M.III.-STANDARDUL 2 SESIZĂRI/RECLAMAŢII, NOTIFICAREA INCIDENTELOR DEOSEBITE, PROTECŢIA ÎMPOTRIVA ABUZURILOR
        Adăpostul de noapte ia măsuri pentru prevenirea şi combaterea oricăror forme de tratament abuziv asupra beneficiarilor. Adăpostul de noapte încurajează beneficiarii să-şi exprime opinia asupra oricăror aspecte care privesc activitatea sa şi notifică incidentele deosebite către organele competente.
        Rezultate aşteptate: Aspectele şi situaţiile care nemulţumesc beneficiarii sunt cunoscute astfel încât să poată fi remediate în timp util. Beneficiarii sunt protejaţi împotriva abuzurilor de orice natură.
    M.III.-S2.1 Adăpostul de noapte utilizează o procedură proprie pentru identificarea, semnalarea şi soluţionarea cazurilor de abuz şi neglijenţă, precum şi a incidentelor deosebite în rândurile beneficiarilor.
        Adăpostul de noapte/furnizorul acestuia elaborează şi aplică propria procedură privind riscul de abuz. Se ia în considerare oricare formă de abuz (fizic, psihic, economic) la care poate fi supus beneficiarul de către personalul adăpostului de noapte, alţi beneficiari, membri ai comunităţii.
    M.III.-Im^1 S2.1: Procedura privind identificarea, semnalarea şi soluţionarea incidentelor deosebite, a cazurilor de abuz, pe suport de hârtie şi în orice alt format accesibil persoanelor cu dizabilităţi (easy to read, Braille, CD video/audio etc.) este aprobată prin decizia furnizorului de servicii sociale
    M.III.-Im^2 S2.1: Procedura privind identificarea, semnalarea şi soluţionarea incidentelor deosebite, a cazurilor de abuz este disponibilă, pe suport de hârtie şi în orice alt format accesibil persoanelor cu dizabilităţi (easy to read, Braille, CD video/audio etc.) la sediul adăpostului de noapte.

    M.III.-S2.2 Adăpostul de noapte organizează sesiuni de instruire a personalului propriu privind cunoaşterea şi combaterea formelor de abuz.
        Adăpostul de noapte/furnizorul acestuia instruieşte personalul cu privire la prevenirea şi combaterea oricărei forme de abuz în relaţia cu beneficiarii pe parcursul derulării activităţilor din adăpost, la modalităţile de identificare a eventualelor forme de abuz la care pot fi supuşi beneficiarii în comunitate şi sesizarea cazurilor de abuz către organele competente.
    M.III.-Im S2.2: Sesiunile de instruire a personalului privind cunoaşterea şi combaterea formelor de abuz se înscriu în registrul de evidenţă privind perfecţionarea continuă a personalului.

    M.III.-S2.3 Adăpostul de noapte aplică prevederile legale cu privire la semnalarea, către organismele/instituţiile competente, a oricărei situaţii de abuz identificate, a incidentelor deosebite şi ia toate măsurile de remediere, în regim de urgenţă.
        Conducătorul adăpostului de noapte ţine registrul de evidenţă a abuzurilor şi incidentelor deosebite care afectează integritatea fizică şi psihică a beneficiarului sau alte incidente în care acesta a fost implicat (furt, comportament imoral etc.). În registru se consemnează data producerii incidentului, natura acestuia, consecinţele asupra beneficiarului identificat prin nume, prenume şi vârstă, data notificării instituţiilor competente ce trebuie informate conform legii, măsuri luate, în situaţii deosebite, când s-a produs o vătămare corporală importantă ori deces, a apărut un focar de boli transmisibile, au fost constatate fapte care pot constitui contravenţii sau infracţiuni, s-au semnalat orice alte evenimente care afectează calitatea vieţii beneficiarilor, personalul adăpostului de noapte
    informează organele competente prevăzute de lege (organele de cercetare penală, direcţie de sănătate publică, serviciul public de asistenţă socială etc.).
    M.III.-Im^1 S2.3: La sediul adăpostului de noapte este disponibil un registru de evidenţă a abuzurilor şi incidentelor deosebite în care menţionează cazurile de abuz identificate sau semnalate, precum şi instituţiile sesizate şi, după caz, măsurile întreprinse.
    M.III.-Im^2 S2.3: Orice caz de abuz sesizat în adăpostul de noapte este adus la cunoştinţa furnizorului de servicii sociale de îndată, în termen de maxim 2 ore de la semnalarea acestuia

    M.III.-S2.4 Adăpostul de noapte asigură condiţiile necesare pentru exprimarea opiniei beneficiarilor cu privire la serviciile primite.
        Adăpostul îşi stabileşte propria procedură privind sesizările şi reclamaţiile prin care se stabileşte: modul de comunicare cu beneficiarii, modul de formulare al sesizărilor şi reclamaţiilor, cui se adresează şi cum se înregistrează, modalitatea de răspuns către beneficiari şi modul de soluţionare. Adăpostul de noapte pune la dispoziţia beneficiarilor un recipient de tip cutie poştală, în care aceştia pot depune sesizări/reclamaţii scrise cu privire la aspectele negative constatate, dar şi propuneri privind îmbunătăţirea activităţii adăpostului.
        Conţinutul cutiei se verifică săptămânal de conducătorul adăpostului în prezenţa a doi beneficiari şi se înregistrează pe loc în Registrul de evidenţă a sesizărilor/reclamaţiilor cu dată şi număr.
    M.III.-Im S2.4: Cutia pentru sesizări şi reclamaţii este dispusă într-un loc accesibil tuturor beneficiarilor.


    MODUL IV MANAGEMENT ŞI RESURSE UMANE (Standarde 1-2)
    M.IV.-STANDARD 1 ADMINISTRARE, ORGANIZARE ŞI FUNCŢIONARE
        Adăpostul de noapte respectă prevederile legale privind organizarea şi funcţionarea sa.
        Rezultate aşteptate: Beneficiarii primesc adăpost şi asistenţă într-un centru care funcţionează în condiţiile legii.
    M.IV.-S1.1 Adăpostul de noapte este administrat şi coordonat de personal de conducere competent.
    M.IV.-Im^1 S1.1: Coordonarea activităţii adăpostului de noapte se află în sarcina unui şef de centru. În funcţie de capacitatea adăpostului de noapte, acesta poate răspunde doar de adăpostul respectiv sau poate avea responsabilitatea mai multor centre administrate şi/sau coordonate de acelaşi furnizor.
    M.IV.-Im^2 S1.1: Conducătorul adăpostului de noapte este absolvent de învăţământ superior, cu diplomă de licenţă sau echivalentă.

    M.IV.-S1.2 Adăpostul de noapte funcţionează conform prevederilor regulamentului propriu de organizare şi funcţionare.
        Adăpostul de noapte deţine şi aplică un regulament propriu de organizare şi funcţionare.
    M.IV.-Im^1 S1.2: Regulamentul propriu de organizare şi funcţionare este aprobat prin decizia/hotărârea furnizorului de servicii sociale/autorităţii locale/judeţene, în funcţie de caz.
    M.IV.-Im^2 S1.2: Un exemplar al regulamentului propriu de organizare şi funcţionare, pe suport de hârtie şi organigrama adăpostului de noapte sunt disponibile la sediul acestuia.

    M.IV.-S1.3 Conducerea adăpostului de noapte cunoaşte şi aplică normele legale privind gestionarea şi administrarea resurselor financiare, materiale şi umane ale adăpostului.
        Coordonatorul adăpostului de noapte este evaluat periodic de autoritatea/organizaţia/instituţia care îl coordonează metodologic şi/sau îl finanţează, conform unui set de indicatori care privesc eficienţa administrării resurselor umane, financiare, material, precum şi eficacitatea şi performanţa activităţii desfăşurate. Adăpostul de noapte este evaluat periodic de autoritatea/organizaţia/instituţia care îl coordonează metodologic şi/sau îl finanţează, conform unui set de indicatori care privesc eficienţa administrării resurselor umane, financiare, materiale, precum şi eficacitatea şi performanţa activităţii desfăşurate.
        Adăpostul de noapte/furnizorul acestuia deţine documentele financiar-contabile precum şi rapoartele de control ale organismelor prevăzute de lege (ex: Curtea de Conturi, Inspecţia Muncii ş.a.).
        Pentru acordarea pentru prima oară a licenţei de funcţionare sunt obligatorii doar documentele financiar-contabile.
    M.IV.-Im^1 S1.3: Indicatorii şi rapoartele de audit intern/evaluare interna sunt disponibile la sediul adăpostului de noapte/furnizorului acestuia, pe suport de hârtie, precum şi documentele financiar contabile şi rapoartele de inspecţie sau control.
    M.IV.-Im^2 S1.3: Coordonatorul centrului este evaluat anual de către furnizorul de servicii sociale.

    M.IV.-S1.4 Conducerea adăpostului de noapte se asigură că beneficiarii şi orice persoană interesată, precum şi instituţiile publice cu responsabilităţi în domeniul protecţiei sociale, cunosc activitatea şi performanţele sale.
        Conducătorul adăpostului de noapte elaborează anual un raport de activitate. Raportul de activitate poate fi publicat pe site-ul propriu sau al furnizorului adăpostului de noapte.
        Raportul de activitate se finalizează în luna februarie a anului curent pentru anul anterior.
    M.IV.-Im^1 S1.4: Raportul de activitate, pe suport de hârtie este disponibil la sediul adăpostului de noapte şi este public.
    M.IV.-Im^2 S1.4: Raportul de activitate este postat pe site-ul de prezentare al furnizorului de servicii sociale.

    M.IV.-S1.5 Conducerea adăpostului de noapte asigură comunicarea şi colaborarea permanentă cu serviciul public de asistenţă sociala de la nivelul primăriei şi de la nivel judeţean, cu alte instituţii publice locale şi organizaţii ale societăţii civile active în comunitate, în folosul beneficiarilor.
        Adăpostul de noapte promovează relaţiile de colaborare cu serviciile publice de asistenţă socială, precum şi cu alţi furnizori publici şi privaţi de servicii sociale, pentru soluţionarea situaţiilor de dificultate în care se află beneficiarul, precum şi pentru a face cunoscută activitatea desfăşurată. Adăpostul de noapte participă la evenimente şi programe comune cu alte servicii sociale din comunitate.
        Furnizorul de servicii sociale desfăşoară o politică activă în comunitate, în vederea implicării beneficiarilor şi promovării unei imagini pozitive a acestora.
    M.IV.-Im S1.5: Adăpostul de noapte/furnizorul acestuia consemnează şi păstrează corespondenţa cu orice autoritate publică sau instituţie publică, cu organizaţii ale societăţii civile, culte etc., sau orice alte documente care evidenţiază colaborarea sau parteneriatul cu acestea.


    M.IV.-STANDARD 2 RESURSE UMANE
        Adăpostul de noapte dispune de o structură de personal capabilă să asigure activităţile desfăşurate, în concordanţă cu scopul/funcţiile centrului şi cu nevoile beneficiarilor.
        Rezultate aşteptate: Beneficiarii sunt asistaţi de personal suficient şi competent.
    M.IV.-S2.1 Structura de personal a adăpostului de noapte corespunde din punct de vedere al calificării cu serviciile acordate.
    M.IV.-Im S2.1 Adăpostul de noapte este deservit cel puţin de o persoană care asigură supravegherea beneficiarilor pe timp de noapte şi personal de curăţenie. În funcţie de activităţile derulate, adăpostul de noapte poate angaja personal calificat în domeniul asistenţei sociale, poate achiziţiona serviciile unor specialişti şi/sau poate încheia contracte de voluntariat. În cadrul adăpostului de noapte poate activa personal de specialitate angajat al furnizorului care deserveşte mai multe centre.

    M.IV.-S2.2 Conducerea adăpostului de noapte respectă dispoziţiile legale privind angajarea personalului.
        Pe lângă angajaţii proprii şi/sau personalul de specialitatea ale căror servicii sunt achiziţionate, adăpostul de noapte încurajează folosirea voluntarilor şi a internilor şi încheie cu aceştia contracte de voluntariat, respectiv contracte de internship, conform legii.
    M.IV.-Im S2.2: Contractele de muncă, contractele de prestări servicii, contractele de voluntariat, respectiv contractele de internship sunt disponibile la sediul adăpostului de noapte/furnizorului acestuia, iar angajaţii sunt înscrişi în REVISAL.

    M.IV.-S2.3 Conducerea adăpostului de noapte întocmeşte fişa postului pentru fiecare persoană angajată.
        În fişele de post se înscriu atribuţiile concrete ale angajatului, relaţiile de subordonare şi de colaborare. Fiecare fişă de post este semnată de persoana care a întocmit-o şi de angajat.
        Fişele de post se revizuiesc anual în luna decembrie, precum şi ori de câte ori atribuţiile angajatului se modifică.
    M.IV.-Im S2.3: Fişele de post ale personalului sunt disponibile la sediul adăpostului de noapte/furnizorului acestuia.

    M.IV.-S2.4 Conducerea adăpostului de noapte realizează anual evaluarea personalului.
        Fişele de evaluare descriu atribuţiile persoanei şi notează gradul de îndeplinire şi performanţele acesteia, pe o scală de la 1 la 5.
        Fiecare fişă de evaluare este semnată de persoana care a întocmit-o şi de către persoana evaluată.
        Fişele de evaluare se întocmesc cel târziu până la 31 ianuarie, pentru anul anterior.
    M.IV.-Im S2.4: Fişele de evaluare a personalului sunt disponibile la sediul adăpostului de noapte/furnizorului acestuia.

    M.IV.-S2.5 Adăpostul de noapte/furnizorul acestuia se asigură că personalul propriu are create oportunităţile şi condiţiile necesare creşterii performanţelor profesionale.
        Conducătorul adăpostului de noapte/furnizorul acestuia elaborează şi aplică un plan de instruire şi formare profesională pentru angajaţii proprii.
        Pentru înregistrarea instruirilor personalului propriu, conducătorul adăpostului de noapte/furnizorul acestuia deţine un Registru de evidenţă privind perfecţionarea continuă a personalului în care consemnează numele persoanelor instruite, data sesiunii de instruire, tema instruirii, numele persoanei care a realizat instruirea, semnătura persoanei instruite şi ce a instructorului.
    M.IV.-Im S2.5: Planul de instruire şi formare profesională este disponibil la sediul adăpostului de noapte/furnizorului acestuia, precum şi Registrul de evidenţă privind perfecţionarea continuă a personalului.

    SECŢIUNEA a 2-a
    Clarificări privind modalitatea de autoevaluare a îndeplinirii standardelor minime de calitate pentru serviciile sociale acordate în comunitate, organizate ca adăposturi de noapte
        Pentru a obţine licenţa de funcţionare, adăpostul de noapte trebuie să îndeplinească un punctaj între 80%- 100% din totalul de 73 puncte.
        Fişa de autoevaluare pentru adăposturile de noapte se completează după modelul prevăzut în anexa nr. 9 la Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 197/2012 privind asigurarea calităţii în domeniul serviciilor sociale, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 118/2014, după cum urmează: MODEL FIŞĂ DE AUTOEVALUARE

┌────────────────────┬────────────┬─────────────┬──────────┐
│ │ │Punctaj │ │
│ │Punctaj │rezultat în │ │
│ │maxim al │urma │ │
│ │standardelor│autoevaluării│Observaţii│
│ │minime de │îndeplinirii │ │
│ │calitate │standardelor │ │
│ │ │minime de │ │
│ │ │calitate │ │
├────────────────────┼────────────┼─────────────┼──────────┤
│MODUL I ACCESAREA │ │ │ │
│SERVICIULUI │13 │ │ │
│(Standarde 1-2) │ │ │ │
├────────────────────┼────────────┼─────────────┼──────────┤
│M.I.-STANDARD1 │ │ │ │
│INFORMARE Adăpostul │ │ │ │
│de noapte/furnizorul│ │ │ │
│acestuia realizează │ │ │ │
│informarea │ │ │ │
│potenţialilor │ │ │ │
│beneficiari şi a │ │ │ │
│publicului cu │ │ │ │
│privire la scopul │ │ │ │
│său/funcţiile sale │ │ │ │
│şi serviciile │ │ │ │
│oferite. │ │ │ │
│Rezultate aşteptate:│ │ │ │
│Potenţialii │ │ │ │
│beneficiari au acces│ │ │ │
│la informaţii │ │ │ │
│referitoare la modul│ │ │ │
│de organizare şi │ │ │ │
│funcţionare al │ │ │ │
│adăpostului de │ │ │ │
│noapte, scopul/ │ │ │ │
│funcţiile acestuia, │ │ │ │
│condiţiile de │ │ │ │
│admitere, drepturile│ │ │ │
│şi obligaţiile │ │ │ │
│persoanelor │ │ │ │
│beneficiare. │ │ │ │
├────────────────────┼────────────┼─────────────┼──────────┤
│M.I.-Im^1 S1.1: │ │ │ │
│Materialele │ │ │ │
│informative privind │ │ │ │
│activităţile │ │ │ │
│desfăşurate şi │ │ │ │
│serviciile oferite │1 │ │ │
│în cadrul │ │ │ │
│adăpostului de │ │ │ │
│noapte sunt aprobate│ │ │ │
│prin decizia │ │ │ │
│furnizorului de │ │ │ │
│servicii sociale │ │ │ │
├────────────────────┼────────────┼─────────────┼──────────┤
│M.I.-Im^2 S1.1: Cel │ │ │ │
│puţin una din │ │ │ │
│formele de │ │ │ │
│prezentare a │ │ │ │
│materialelor │ │ │ │
│informative privind │ │ │ │
│activităţile │ │ │ │
│derulate şi │1 │ │ │
│serviciile oferite │ │ │ │
│în cadrul │ │ │ │
│adăpostului de │ │ │ │
│noapte este │ │ │ │
│disponibilă/poate fi│ │ │ │
│accesată la sediul │ │ │ │
│acestuia. │ │ │ │
├────────────────────┼────────────┼─────────────┼──────────┤
│M.I.-Im^1 S1.2: │ │ │ │
│Ghidul │ │ │ │
│beneficiarului este │1 │ │ │
│aprobat prin decizia│ │ │ │
│furnizorului de │ │ │ │
│servicii sociale │ │ │ │
├────────────────────┼────────────┼─────────────┼──────────┤
│M.I.-Im^2 S1.2: │ │ │ │
│Ghidul │ │ │ │
│beneficiarului este │ │ │ │
│afişat la sediul │1 │ │ │
│adăpostului de │ │ │ │
│noapte, într-un loc │ │ │ │
│vizibil. │ │ │ │
├────────────────────┼────────────┼─────────────┼──────────┤
│M.I.-Im^3 S1.2: │ │ │ │
│Ghidul │ │ │ │
│beneficiarului se │ │ │ │
│prezintă şi în forme│ │ │ │
│adaptate pentru a fi│ │ │ │
│accesibil acestora -│1 │ │ │
│easy to read, │ │ │ │
│Braille, CD video/ │ │ │ │
│audio etc- în cazul │ │ │ │
│beneficiarilor cu │ │ │ │
│dizabilităţi │ │ │ │
├────────────────────┼────────────┼─────────────┼──────────┤
│M.I.-STANDARD 2 │ │ │ │
│ADMITERE Adăpostul │ │ │ │
│de noapte realizează│ │ │ │
│admiterea │ │ │ │
│beneficiarilor numai│ │ │ │
│dacă poate acorda │ │ │ │
│serviciile minim │ │ │ │
│necesare pentru a │8 │ │ │
│răspunde nevoilor │ │ │ │
│beneficiarilor. │ │ │ │
│Rezultate aşteptate:│ │ │ │
│Beneficiarii cunosc │ │ │ │
│şi acceptă │ │ │ │
│condiţiile de │ │ │ │
│admitere în │ │ │ │
│adăpostul de noapte.│ │ │ │
├────────────────────┼────────────┼─────────────┼──────────┤
│M.I.-Im ^1 S2.1: │ │ │ │
│Procedura de │ │ │ │
│admitere este │1 │ │ │
│aprobată prin │ │ │ │
│decizia furnizorului│ │ │ │
│dc servicii sociale │ │ │ │
├────────────────────┼────────────┼─────────────┼──────────┤
│M.I.-Im^2 S2.1: │ │ │ │
│Procedura de │ │ │ │
│admitere este │1 │ │ │
│disponibilă la │ │ │ │
│sediul adăpostului │ │ │ │
│de noapte. │ │ │ │
├────────────────────┼────────────┼─────────────┼──────────┤
│M.I.-Im^1 S2.2: │ │ │ │
│Registrul de │ │ │ │
│evidenţă a │ │ │ │
│beneficiarilor se │ │ │ │
│păstrează la sediul │ │ │ │
│adăpostului de │ │ │ │
│noapte în condiţii │ │ │ │
│adecvate pentru │ │ │ │
│protejarea │ │ │ │
│confidenţialităţii │1 │ │ │
│cu privire la datele│ │ │ │
│personale ale │ │ │ │
│beneficiarilor, în │ │ │ │
│fişete/dulapuri │ │ │ │
│închise, accesibile │ │ │ │
│doar personalului de│ │ │ │
│conducere şi │ │ │ │
│angajaţilor cu │ │ │ │
│atribuţii stabilite │ │ │ │
│în acest sens. │ │ │ │
├────────────────────┼────────────┼─────────────┼──────────┤
│M.I.-Im^2 S2.2: │ │ │ │
│Registrul de │ │ │ │
│evidenţă a │ │ │ │
│beneficiarilor │1 │ │ │
│arhivat este │ │ │ │
│disponibil la sediul│ │ │ │
│adăpostului de │ │ │ │
│noapte. │ │ │ │
├────────────────────┼────────────┼─────────────┼──────────┤
│M.I.-Im^1 S2.3: │ │ │ │
│Fiecare adăpost de │ │ │ │
│noapte îşi │ │ │ │
│stabileşte propriul │ │ │ │
│program de │1 │ │ │
│funcţionare care │ │ │ │
│poate fi cuprins │ │ │ │
│într-un interval de │ │ │ │
│minim 8 ore şi maxim│ │ │ │
│12 ore. │ │ │ │
├────────────────────┼────────────┼─────────────┼──────────┤
│M.I.-Im^2 S2.3: │ │ │ │
│Programul de │ │ │ │
│funcţionare este │1 │ │ │
│afişat la intrarea │ │ │ │
│în adăpostul de │ │ │ │
│noapte. │ │ │ │
├────────────────────┼────────────┼─────────────┼──────────┤
│M.I.-Im^1 S2.4: │ │ │ │
│Procedura privind │ │ │ │
│încetarea acordării │ │ │ │
│serviciilor către │ │ │ │
│beneficiar este │1 │ │ │
│aprobată prin │ │ │ │
│decizia │ │ │ │
│furnizorului de │ │ │ │
│servicii sociale. │ │ │ │
├────────────────────┼────────────┼─────────────┼──────────┤
│M.I.-Im^2 S2.4: Cel │ │ │ │
│puţin un exemplar, │ │ │ │
│pe suport de hârtie,│ │ │ │
│al procedurii │ │ │ │
│privind încetarea │1 │ │ │
│serviciilor către │ │ │ │
│beneficiar este │ │ │ │
│disponibil la sediul│ │ │ │
│adăpostului de │ │ │ │
│noapte. │ │ │ │
├────────────────────┼────────────┼─────────────┴──────────┤
│MODUL II ACTIVITAŢI │ │ │
│DERULATE/SERVICII │29 │ │
│ACORDATE (Standarde │ │ │
│1-5) │ │ │
├────────────────────┼────────────┼─────────────┬──────────┤
│M.II.-STANDARD 1 │ │ │ │
│CAZARE Adăpostul de │ │ │ │
│noapte asigură │ │ │ │
│fiecărui beneficiar │ │ │ │
│un spaţiu de cazare │ │ │ │
│într-un dormitor. │ │ │ │
│Rezultate aşteptate:│13 │ │ │
│Fiecare beneficiar │ │ │ │
│este găzduit într-un│ │ │ │
│adăpost de noapte │ │ │ │
│care deţine │ │ │ │
│facilităţile │ │ │ │
│necesare. │ │ │ │
├────────────────────┼────────────┼─────────────┼──────────┤
│M.II.-Im^1 S1.1: │ │ │ │
│Planul de │ │ │ │
│îmbunătăţire şi │ │ │ │
│adaptare a mediului │1 │ │ │
│ambiant este aprobat│ │ │ │
│prin decizia │ │ │ │
│furnizorului de │ │ │ │
│servicii sociale │ │ │ │
├────────────────────┼────────────┼─────────────┼──────────┤
│M.II.-Im^2 S1.1: │ │ │ │
│Planul de │ │ │ │
│îmbunătăţire şi │ │ │ │
│adaptare a mediului │1 │ │ │
│ambiant este │ │ │ │
│disponibil la sediul│ │ │ │
│adăpostului de │ │ │ │
│noapte │ │ │ │
├────────────────────┼────────────┼─────────────┼──────────┤
│M.II-Im^1 S1.2: │ │ │ │
│Dormitorul este │ │ │ │
│suficient de spaţios│ │ │ │
│pentru amplasarea │1 │ │ │
│paturilor şi │ │ │ │
│deplasarea │ │ │ │
│beneficiarilor în │ │ │ │
│interior. │ │ │ │
├────────────────────┼────────────┼─────────────┼──────────┤
│M.II.-Im^2 S1.2: │ │ │ │
│Fiecare pat saltea, │ │ │ │
│pernă, lenjerie de │1 │ │ │
│pat, pituri. │ │ │ │
│Paturile pot fi şi │ │ │ │
│suprapuse. │ │ │ │
├────────────────────┼────────────┼─────────────┼──────────┤
│M.II.-Im^3 S1.2: La │ │ │ │
│fiecare pat se │ │ │ │
│ataşează o lampă de │1 │ │ │
│iluminat pentru uz │ │ │ │
│personal. │ │ │ │
├────────────────────┼────────────┼─────────────┼──────────┤
│M.II.-Im^1 S1.3: │ │ │ │
│Adăpostul de noapte │ │ │ │
│pune la dispoziţia │ │ │ │
│fiecărui beneficiar │ │ │ │
│un spaţiu de │ │ │ │
│depozitare (fişete, │ │ │ │
│dulapuri) pentru │ │ │ │
│haine, încălţăminte │ │ │ │
│şi alte obiecte │ │ │ │
│personale, închis cu│ │ │ │
│cheie. 0 cheie │1 │ │ │
│revine │ │ │ │
│beneficiarului şi │ │ │ │
│una personalului │ │ │ │
│adăpostului cu │ │ │ │
│atribuţii în │ │ │ │
│supravegherea pe │ │ │ │
│timp de noapte. După│ │ │ │
│caz, poate fi │ │ │ │
│amenajată o cameră │ │ │ │
│cu destinaţia de │ │ │ │
│garderobă. │ │ │ │
├────────────────────┼────────────┼─────────────┼──────────┤
│M.II.-Im^2 S1.3: │ │ │ │
│Adăpostul de noapte │ │ │ │
│dispune şi de un │ │ │ │
│fişet închis în │ │ │ │
│care, la cererea │ │ │ │
│beneficiarului se │ │ │ │
│pot păstra obiecte │ │ │ │
│de valoare, bani şi │ │ │ │
│acte personale. │1 │ │ │
│Depunerea acestora │ │ │ │
│se face după │ │ │ │
│completarea unei foi│ │ │ │
│de evidenţă, semnată│ │ │ │
│de beneficiar şi de │ │ │ │
│persoana cu │ │ │ │
│atribuţii de │ │ │ │
│supraveghere pe timp│ │ │ │
│de noapte. │ │ │ │
├────────────────────┼────────────┼─────────────┼──────────┤
│M.II.-Im S1.4: │ │ │ │
│Dormitoarele sunt │ │ │ │
│amenajate astfel │ │ │ │
│încât să se asigure:│ │ │ │
│- securizarea │ │ │ │
│ferestrelor, │ │ │ │
│securizarea │ │ │ │
│instalaţiilor │ │ │ │
│electrice, │ │ │ │
│utilizarea de │1 │ │ │
│materiale │ │ │ │
│antiderapante pentru│ │ │ │
│pardoseală, fixarea │ │ │ │
│cablurilor în afara │ │ │ │
│drumului de acces │ │ │ │
│obişnuit etc. │ │ │ │
│- securizarea uşilor│ │ │ │
│cu sisteme de │ │ │ │
│închidere fără │ │ │ │
│cheie. │ │ │ │
├────────────────────┼────────────┼─────────────┼──────────┤
│M.II.-Im^1 S1.5: │ │ │ │
│Ferestrele │ │ │ │
│dormitoarelor sunt │1 │ │ │
│astfel dimensionate │ │ │ │
│încât să permită │ │ │ │
│ventilaţia naturală.│ │ │ │
├────────────────────┼────────────┼─────────────┼──────────┤
│M.II.-Im^2 S1.5: │ │ │ │
│Dormitoarele dispun │ │ │ │
│de instalaţiile/ │ │ │ │
│echipamentele │1 │ │ │
│adecvate pentru │ │ │ │
│asigurarea │ │ │ │
│încălzirii acestora │ │ │ │
│în sezonul rece │ │ │ │
├────────────────────┼────────────┼─────────────┼──────────┤
│M.II.-Im S1.6: │ │ │ │
│Dormitoarele fac │ │ │ │
│obiectul unui │1 │ │ │
│program de curăţenie│ │ │ │
│zilnică şi de │ │ │ │
│igienizare periodică│ │ │ │
├────────────────────┼────────────┼─────────────┼──────────┤
│M.II.-Im^1 S1.7: │ │ │ │
│Fiecare beneficiar │ │ │ │
│dispune de lenjerie │ │ │ │
│de pat, pături şi │ │ │ │
│alte obiecte de │ │ │ │
│cazarmament curate │ │ │ │
│şi în stare bună, │ │ │ │
│astfel încât să se │ │ │ │
│asigure un minim de │1 │ │ │
│confort şi condiţii │ │ │ │
│de igienă. După caz,│ │ │ │
│adăpostul poate │ │ │ │
│distribui │ │ │ │
│beneficiarilor │ │ │ │
│pijamale, lenjerie │ │ │ │
│intimă, haine şi │ │ │ │
│încălţăminte. │ │ │ │
├────────────────────┼────────────┼─────────────┼──────────┤
│M.II.-Im^2 S1.7: │ │ │ │
│Fiecărui beneficiar │ │ │ │
│i se distribuie o │1 │ │ │
│pereche de papuci pe│ │ │ │
│care îi returnează │ │ │ │
│la plecare. │ │ │ │
├────────────────────┼────────────┼─────────────┼──────────┤
│M.II.-STANDARD 2 │ │ │ │
│SPAŢII COMUNE │ │ │ │
│Adăpostul de noapte │ │ │ │
│deţine spaţii │ │ │ │
│comune suficiente şi│ │ │ │
│adaptate pentru │ │ │ │
│realizarea scopului │3 │ │ │
│său/funcţiilor sale.│ │ │ │
│Rezultate aşteptate:│ │ │ │
│Beneficiarii au │ │ │ │
│acces la spaţii │ │ │ │
│comune suficiente, │ │ │ │
│sigure şi │ │ │ │
│funcţionale. │ │ │ │
├────────────────────┼────────────┼─────────────┼──────────┤
│M.II.-Im^1 S2.1: │ │ │ │
│Spaţiile comune │ │ │ │
│deţin mijloace de │ │ │ │
│iluminat natural şi │ │ │ │
│artificial, │ │ │ │
│ventilaţie naturală │1 │ │ │
│şi aparate de aer │ │ │ │
│condiţionat, │ │ │ │
│echipamente de │ │ │ │
│încălzire pentru │ │ │ │
│confort termic, │ │ │ │
│mobilier adecvat. │ │ │ │
├────────────────────┼────────────┼─────────────┼──────────┤
│M.II.-Im^2 S2.1: │ │ │ │
│Dacă găzduirea se │ │ │ │
│realizează pe o │ │ │ │
│perioadă mai mare de│ │ │ │
│8 ore, adăpostul de │ │ │ │
│noapte amenajează o │ │ │ │
│cameră de │ │ │ │
│socializare (dotată │ │ │ │
│cu mese şi scaune, │ │ │ │
│tv, radio, │ │ │ │
│minibibliotecă, │1 │ │ │
│aparatură electrică │ │ │ │
│pentru prepararea de│ │ │ │
│băuturi calde etc.).│ │ │ │
│În camera de │ │ │ │
│socializare │ │ │ │
│beneficiarii pot │ │ │ │
│primi apă şi pachete│ │ │ │
│de hrană, băuturi │ │ │ │
│calde nealcoolice │ │ │ │
│(ceaiuri, cafea │ │ │ │
│etc.) │ │ │ │
├────────────────────┼────────────┼─────────────┼──────────┤
│M.II.-Im S2.2: │ │ │ │
│Adăpostul de noapte │ │ │ │
│menţine spaţiile │1 │ │ │
│comune într-o stare │ │ │ │
│de curăţenie │ │ │ │
│permanentă. │ │ │ │
├────────────────────┼────────────┼─────────────┼──────────┤
│M.II.-STANDARD 3 │ │ │ │
│SPAŢII │ │ │ │
│IGIENICO-SANITARE │ │ │ │
│Adăpostul de noapte │ │ │ │
│dispune de spaţii │ │ │ │
│igienico-sanitare │ │ │ │
│suficiente şi │5 │ │ │
│funcţionale. │ │ │ │
│Rezultate aşteptate:│ │ │ │
│Beneficiarii au │ │ │ │
│acces la spatii │ │ │ │
│igienico-sanitare │ │ │ │
│adecvate nevoilor. │ │ │ │
├────────────────────┼────────────┼─────────────┼──────────┤
│M.II.-Im S3.1: │ │ │ │
│Grupurile sanitare │ │ │ │
│sunt suficiente de │ │ │ │
│dotate │ │ │ │
│corespunzător: │ │ │ │
│separate pe sexe şi │ │ │ │
│dotate cu scaun de │1 │ │ │
│wc cu capac, │ │ │ │
│chiuvete şi │ │ │ │
│instalaţii de apă │ │ │ │
│caldă şi rece, │ │ │ │
│hârtie igienică şi │ │ │ │
│săpun. │ │ │ │
├────────────────────┼────────────┼─────────────┼──────────┤
│M.II.-Im S3.2: │ │ │ │
│Spaţiile igienico- │ │ │ │
│sanitare sunt │ │ │ │
│suficient de │ │ │ │
│spaţioase pentru a │ │ │ │
│evita riscul de │ │ │ │
│lovire sau cădere, │1 │ │ │
│utilizează materiale│ │ │ │
│care permit o │ │ │ │
│igienizare adecvată,│ │ │ │
│deţin instalaţii │ │ │ │
│bine izolate şi │ │ │ │
│funcţionale │ │ │ │
│etc. │ │ │ │
├────────────────────┼────────────┼─────────────┼──────────┤
│M.II.-Im S3.3: │ │ │ │
│Adăpostul de noapte │ │ │ │
│poate deţine o │ │ │ │
│spălătorie-uscătorie│ │ │ │
│proprie, amenajată │ │ │ │
│conform normelor │ │ │ │
│igienico-sanitare în│ │ │ │
│vigoare sau sunt │ │ │ │
│achiziţionate astfel│1 │ │ │
│de servicii. Centrul│ │ │ │
│pune la dispoziţia │ │ │ │
│beneficiarilor o │ │ │ │
│maşină de spălat şi │ │ │ │
│detergent, pentru │ │ │ │
│spălarea hainelor şi│ │ │ │
│lenjeriei personale │ │ │ │
│a beneficiarilor │ │ │ │
├────────────────────┼────────────┼─────────────┼──────────┤
│M.II.-Im S3.4: │ │ │ │
│Adăpostul de noapte │ │ │ │
│este dotat cu duşuri│1 │ │ │
│alimentate cu apă │ │ │ │
│caldă şi rece. │ │ │ │
├────────────────────┼────────────┼─────────────┼──────────┤
│M.II.-Im S3.5: │ │ │ │
│Adăpostul de noapte │ │ │ │
│deţine un grup │ │ │ │
│sanitar separat │ │ │ │
│pentru personal │1 │ │ │
│dotat cu chiuvetă şi│ │ │ │
│instalaţii de apă │ │ │ │
│caldă şi rece, vas │ │ │ │
│de wc, hârtie │ │ │ │
│igienică şi săpun. │ │ │ │
├────────────────────┼────────────┼─────────────┼──────────┤
│M.II.-STANDARD 4 │ │ │ │
│IGIENA Şl CONTROLUL │ │ │ │
│INFECŢIILOR │ │ │ │
│Adăpostul de noapte │ │ │ │
│aplică măsurile de │ │ │ │
│prevenire şi control│ │ │ │
│a infecţiilor, în │ │ │ │
│conformitate cu │ │ │ │
│legislaţia în │ │ │ │
│vigoare. │ │ │ │
│Rezultate aşteptate:│ │ │ │
│Beneficiarii sunt │ │ │ │
│protejaţi contra │ │ │ │
│riscului infecţiilor│ │ │ │
├────────────────────┼────────────┼─────────────┼──────────┤
│M.II.-Im S4.1: │ │ │ │
│Adăpostul de noapte │ │ │ │
│elaborează şi aplică│ │ │ │
│un program propriu │ │ │ │
│de curăţenie │ │ │ │
│(igienizare şi │ │ │ │
│dezinfecţie) a │ │ │ │
│tuturor spaţiilor │1 │ │ │
│(dormitoare, spaţii │ │ │ │
│comune, cabinete, │ │ │ │
│birouri, grupuri │ │ │ │
│igienico- sanitare),│ │ │ │
│materialelor şi/sau │ │ │ │
│echipamentelor │ │ │ │
│aflate în dotare. │ │ │ │
├────────────────────┼────────────┼─────────────┼──────────┤
│M.II.-Im S4.2: │ │ │ │
│Adăpostul de noapte │ │ │ │
│depozitează │ │ │ │
│materiale igienico- │ │ │ │
│sanitare şi de │ │ │ │
│dezinfecţie în │1 │ │ │
│spaţii speciale la │ │ │ │
│care au acces │ │ │ │
│personalul de │ │ │ │
│curăţenie şi cel │ │ │ │
│care asigură │ │ │ │
│aprovizionarea. │ │ │ │
├────────────────────┼────────────┼─────────────┼──────────┤
│M.II.-Im S4.3: │ │ │ │
│Adăpostul de noapte │ │ │ │
│dispune de │ │ │ │
│containere pentru │1 │ │ │
│deşeuri şi spaţii │ │ │ │
│speciale de │ │ │ │
│depozitare a │ │ │ │
│acestora. │ │ │ │
├────────────────────┼────────────┼─────────────┼──────────┤
│M.II.-STANDARD 5 │ │ │ │
│INTEGRARE/ │ │ │ │
│REINTEGRARE │ │ │ │
│SOCIALĂ │ │ │ │
│Adăpostul de noapte │ │ │ │
│promovează │ │ │ │
│integrarea/ │ │ │ │
│reintegrarea socială│ │ │ │
│a beneficiarilor. │5 │ │ │
│Rezultate aşteptate:│ │ │ │
│Beneficiarii sunt │ │ │ │
│încurajaţi şi │ │ │ │
│sprijiniţi să se │ │ │ │
│integreze pe deplin │ │ │ │
│în familie, în │ │ │ │
│comunitate şi în │ │ │ │
│societate în │ │ │ │
│general. │ │ │ │
├────────────────────┼────────────┼─────────────┼──────────┤
│M.II.-Im^1 S5.1: │ │ │ │
│Listele lunare ale │ │ │ │
│beneficiarilor sunt │1 │ │ │
│disponibile la │ │ │ │
│sediul adăpostului │ │ │ │
│de noapte.. │ │ │ │
├────────────────────┼────────────┼─────────────┼──────────┤
│M.II.-Im^2 S5.1: │ │ │ │
│Programul │ │ │ │
│serviciilor de │ │ │ │
│informare şi │1 │ │ │
│consiliere este │ │ │ │
│afişat la sediul │ │ │ │
│adăpostului de │ │ │ │
│noapte. │ │ │ │
├────────────────────┼────────────┼─────────────┼──────────┤
│M.II.-Im^2 S5.2: │ │ │ │
│Modelul fişei de │ │ │ │
│monitorizare │ │ │ │
│servicii este │1 │ │ │
│stabilit de │ │ │ │
│furnizorul │ │ │ │
│adăpostului de │ │ │ │
│noapte │ │ │ │
├────────────────────┼────────────┼─────────────┼──────────┤
│M.II.-Im S5.2: │ │ │ │
│Programele de │ │ │ │
│integrare/ │ │ │ │
│reintegrare socială │1 │ │ │
│sunt coordonate şi │ │ │ │
│realizate de │ │ │ │
│personal de │ │ │ │
│specialitate. │ │ │ │
├────────────────────┼────────────┼─────────────┼──────────┤
│M.II.-Im S5.3: │ │ │ │
│Adăpostul de noapte │ │ │ │
│amenajează cel puţin│ │ │ │
│un birou pentru │ │ │ │
│angajatul care │ │ │ │
│asigură │1 │ │ │
│supravegherea pe │ │ │ │
│timp de noapte şi, │ │ │ │
│după caz, un cabinet│ │ │ │
│destinat activităţii│ │ │ │
│asistentului social │ │ │ │
├────────────────────┼────────────┼─────────────┼──────────┤
│MODULUL III DREPTURI│ │ │ │
│ŞI ETICĂ (Standarde │17 │ │ │
│1-2) │ │ │ │
├────────────────────┼────────────┼─────────────┼──────────┤
│M.III.-STANDARD1 │ │ │ │
│RESPECTAREA │ │ │ │
│DREPTURILOR │ │ │ │
│BENEFICIARILOR ŞI A │ │ │ │
│ETICII PROFESIONALE │ │ │ │
│Adăpostul de noapte │ │ │ │
│respectă drepturile │ │ │ │
│beneficiarilor │11 │ │ │
│prevăzute de lege. │ │ │ │
│Rezultate aşteptate:│ │ │ │
│Drepturile │ │ │ │
│beneficiarilor sunt │ │ │ │
│cunoscute şi │ │ │ │
│respectate de │ │ │ │
│personal │ │ │ │
├────────────────────┼────────────┼─────────────┼──────────┤
│M.III.-lm^1 S1.1 │ │ │ │
│Carta drepturilor │ │ │ │
│beneficiarilor, pe │ │ │ │
│suport de hârtie şi │ │ │ │
│în format accesibil │ │ │ │
│pentru persoanele cu│ │ │ │
│dizabilităţi (easy │1 │ │ │
│to read, Braille, │ │ │ │
│CD video/audio │ │ │ │
│etc.), elaborată │ │ │ │
│conform standardului│ │ │ │
│este aprobată prin │ │ │ │
│decizia furnizorului│ │ │ │
│de servicii sociale │ │ │ │
├────────────────────┼────────────┼─────────────┼──────────┤
│M.III.-Im^2 S1.1: │ │ │ │
│Carta drepturilor │ │ │ │
│beneficiarilor │ │ │ │
│elaborată conform │ │ │ │
│standardului este │ │ │ │
│disponibilă, pe │ │ │ │
│suport de hârtie şi │ │ │ │
│în format accesibil │1 │ │ │
│pentru persoanele cu│ │ │ │
│dizabilităţi (easy │ │ │ │
│to read, Braille, CD│ │ │ │
│video/audio etc.), │ │ │ │
│la sediul │ │ │ │
│adăpostului de │ │ │ │
│noapte │ │ │ │
├────────────────────┼────────────┼─────────────┼──────────┤
│M.III.-Im S1.2: │ │ │ │
│Afişarea Cartei se │ │ │ │
│realizează la sediul│ │ │ │
│adăpostului de │1 │ │ │
│noapte într-un loc │ │ │ │
│accesibil tuturor │ │ │ │
│beneficiarilor. │ │ │ │
├────────────────────┼────────────┼─────────────┼──────────┤
│M.III-Im^1 S1.3: │ │ │ │
│Procedura de │ │ │ │
│măsurare a gradului │ │ │ │
│dc satisfacţie a │1 │ │ │
│beneficiarilor este │ │ │ │
│aprobat prin decizia│ │ │ │
│furnizorului de │ │ │ │
│servicii sociale │ │ │ │
├────────────────────┼────────────┼─────────────┼──────────┤
│M.III.-Im^2 S1.3: │ │ │ │
│Modelul │ │ │ │
│chestionarului este │ │ │ │
│stabilit de │ │ │ │
│conducătorul │I │ │ │
│adăpostul de noapte │ │ │ │
│şi este aprobat prin│ │ │ │
│decizia furnizorului│ │ │ │
│de servicii sociale │ │ │ │
├────────────────────┼────────────┼─────────────┼──────────┤
│M.III.-Im^3 S1.3: │ │ │ │
│Procedura │ │ │ │
│(chestionarul) de │ │ │ │
│măsurare a gradului │ │ │ │
│de satisfacţie a │1 │ │ │
│beneficiarilor este │ │ │ │
│disponibil/ă, pe │ │ │ │
│suport de hârtie, la│ │ │ │
│sediul adăpostului │ │ │ │
│de noapte. │ │ │ │
├────────────────────┼────────────┼─────────────┼──────────┤
│M.III.-Im^4 │ │ │ │
│S1.3:Chestionarul de│ │ │ │
│măsurare a gradului │ │ │ │
│de satisfacţie a │ │ │ │
│beneficiarilor se │ │ │ │
│aplică de către │1 │ │ │
│reprezentantul │ │ │ │
│furnizorului de │ │ │ │
│servicii sociale, │ │ │ │
│într-o manieră care │ │ │ │
│să respecte │ │ │ │
│confidenţialitatea. │ │ │ │
├────────────────────┼────────────┼─────────────┼──────────┤
│M.III.-Im^5 S1.3: │ │ │ │
│Rezultatele │ │ │ │
│chestionarului de │ │ │ │
│măsurare a gradului │ │ │ │
│de satisfacţie a │ │ │ │
│beneficiarilor şi │ │ │ │
│modul în care a fost│ │ │ │
│îmbunătăţită │ │ │ │
│acordarea │1 │ │ │
│serviciilor, atunci │ │ │ │
│când este cazul, │ │ │ │
│sunt păstrate dc │ │ │ │
│către furnizorul de │ │ │ │
│servicii sociale şi │ │ │ │
│vor fi puse la │ │ │ │
│dispoziţia organelor│ │ │ │
│de control. │ │ │ │
├────────────────────┼────────────┼─────────────┼──────────┤
│M.III.-Im^1 S1.4: │ │ │ │
│Codul dc etică este │ │ │ │
│aprobat prin decizia│1 │ │ │
│furnizorului de │ │ │ │
│servicii sociale │ │ │ │
├────────────────────┼────────────┼─────────────┼──────────┤
│M.III.-Im^2 S1.4: │ │ │ │
│Codul de etică este │ │ │ │
│disponibil, pe │1 │ │ │
│suport de hârtie, la│ │ │ │
│sediul adăpostului │ │ │ │
│de noapte │ │ │ │
├────────────────────┼────────────┼─────────────┼──────────┤
│M.III.-Im S1.5: │ │ │ │
│Sesiunile de │ │ │ │
│instruire a │ │ │ │
│personalului privind│ │ │ │
│metodele de │ │ │ │
│abordare, comunicare│ │ │ │
│şi relaţionare cu │ │ │ │
│beneficiarii, în │ │ │ │
│funcţie de │ │ │ │
│particularităţile │ │ │ │
│psiho- │ │ │ │
│comportamentale ale │ │ │ │
│acestora, │1 │ │ │
│respectarea │ │ │ │
│drepturilor │ │ │ │
│beneficiarilor │ │ │ │
│înscrise în Cartă, │ │ │ │
│precum şi ale │ │ │ │
│prevederilor Codului│ │ │ │
│de etică sunt │ │ │ │
│consemnate în │ │ │ │
│registrul de │ │ │ │
│evidenţă privind │ │ │ │
│perfecţionarea │ │ │ │
│continuă a │ │ │ │
│personalului. │ │ │ │
├────────────────────┼────────────┼─────────────┼──────────┤
│M.III.-STANDARDUL 2 │ │ │ │
│SESIZĂRI/RECLAMAŢII,│ │ │ │
│NOTIFICAREA │ │ │ │
│INCIDENTELOR │ │ │ │
│DEOSEBITE, PROTECŢIA│ │ │ │
│ÎMPOTRIVA ABUZURILOR│ │ │ │
│Adăpostul de noapte │ │ │ │
│ia măsuri pentru │ │ │ │
│prevenirea şi │ │ │ │
│combaterea oricăror │ │ │ │
│forme de tratament │ │ │ │
│abuziv asupra │ │ │ │
│beneficiarilor. │ │ │ │
│Adăpostul de noapte │ │ │ │
│încurajează │ │ │ │
│beneficiarii să-şi │ │ │ │
│exprime opinia │ │ │ │
│asupra oricăror │6 │ │ │
│aspecte care privesc│ │ │ │
│activitatea sa şi │ │ │ │
│comunică incidentele│ │ │ │
│deosebite către │ │ │ │
│organele competente.│ │ │ │
│Rezultate aşteptată:│ │ │ │
│Aspectele şi │ │ │ │
│situaţiile care │ │ │ │
│nemulţumesc │ │ │ │
│beneficiarii sunt │ │ │ │
│cunoscute astfel │ │ │ │
│încât să poată fi │ │ │ │
│remediate în timp │ │ │ │
│util. Beneficiarii │ │ │ │
│sunt protejaţi │ │ │ │
│împotriva abuzurilor│ │ │ │
│de orice natură │ │ │ │
├────────────────────┼────────────┼─────────────┼──────────┤
│M.III.-Im^1 │ │ │ │
│S2.1:Procedura │ │ │ │
│privind │ │ │ │
│identificarea, │ │ │ │
│semnalarea şi │ │ │ │
│soluţionarea │ │ │ │
│incidentelor │ │ │ │
│deosebite, a │ │ │ │
│cazurilor de abuz, │ │ │ │
│pe suport de hârtie │1 │ │ │
│şi în orice alt │ │ │ │
│format accesibil │ │ │ │
│persoanelor cu │ │ │ │
│dizabilităţi (easy │ │ │ │
│to read, Braille, CD│ │ │ │
│video/audio etc.) │ │ │ │
│este aprobată prin │ │ │ │
│decizia furnizorului│ │ │ │
│de servicii sociale │ │ │ │
├────────────────────┼────────────┼─────────────┼──────────┤
│M.III.-Im^2 S2.1: │ │ │ │
│Procedura privind │ │ │ │
│identificarea, │ │ │ │
│semnalarea şi │ │ │ │
│soluţionarea │ │ │ │
│incidentelor │ │ │ │
│deosebite, a │ │ │ │
│cazurilor de abuz │ │ │ │
│este disponibilă, pe│1 │ │ │
│suport de hârtie şi │ │ │ │
│în orice alt format │ │ │ │
│accesibil │ │ │ │
│persoanelor cu │ │ │ │
│dizabilităţi (easy │ │ │ │
│to read, Braille, CD│ │ │ │
│video/audio etc.) la│ │ │ │
│sediul adăpostului │ │ │ │
│de noapte. │ │ │ │
├────────────────────┼────────────┼─────────────┼──────────┤
│M.III.-Im │ │ │ │
│S2.2:Sesiunile de │ │ │ │
│instruire a │ │ │ │
│personalului privind│ │ │ │
│cunoaşterea şi │ │ │ │
│combaterea formelor │1 │ │ │
│de abuz se │ │ │ │
│înscriu în registrul│ │ │ │
│de evidenţă privind │ │ │ │
│perfecţionarea │ │ │ │
│continuă a │ │ │ │
│personalului. │ │ │ │
├────────────────────┼────────────┼─────────────┼──────────┤
│M.III.-Im^1 S2.3:La │ │ │ │
│sediul adăpostului │ │ │ │
│de noapte ete │ │ │ │
│disponibil un │ │ │ │
│registru de evidenţă│ │ │ │
│a abuzurilor şi │ │ │ │
│incidentelor │ │ │ │
│deosebite în care │1 │ │ │
│menţionează cazurile│ │ │ │
│de abuz identificate│ │ │ │
│sau semnalate, │ │ │ │
│precum şi │ │ │ │
│instituţiile │ │ │ │
│sesizate şi, după │ │ │ │
│caz, măsurile │ │ │ │
│întreprinse. │ │ │ │
├────────────────────┼────────────┼─────────────┼──────────┤
│M.III.-Im^2 S2.3: │ │ │ │
│Orice caz de abuz │ │ │ │
│sesizat în adăpostul│ │ │ │
│de noapte este adus │ │ │ │
│la cunoştinţa │1 │ │ │
│furnizorului de │ │ │ │
│servicii sociale de │ │ │ │
│îndată, în termen de│ │ │ │
│maxim 2 ore de la │ │ │ │
│semnalarea acestuia │ │ │ │
├────────────────────┼────────────┼─────────────┼──────────┤
│M.III.-Im S2.4: │ │ │ │
│Cutia pentru │ │ │ │
│sesizări şi │ │ │ │
│reclamaţii este │1 │ │ │
│dispusă într-un loc │ │ │ │
│accesibil tuturor │ │ │ │
│beneficiarilor. │ │ │ │
├────────────────────┼────────────┼─────────────┼──────────┤
│MODUL IV MANAGEMENT │ │ │ │
│ŞI RESURSE UMANE │14 │ │ │
│(Standarde 1- 2) │ │ │ │
├────────────────────┼────────────┼─────────────┼──────────┤
│M.IV.-STANDARD 1 │ │ │ │
│ADMINISTRARE, │ │ │ │
│ORGANIZARE ŞI │ │ │ │
│FUNCŢIONARE │ │ │ │
│Adăpostul de noapte │ │ │ │
│respectă prevederile│ │ │ │
│legale privind │ │ │ │
│organizarea şi │9 │ │ │
│funcţionarea sa. │ │ │ │
│Rezultate aşteptate:│ │ │ │
│Beneficiarii primesc│ │ │ │
│adăpost şi asistenţă│ │ │ │
│într-un centru care │ │ │ │
│funcţionează în │ │ │ │
│condiţiile legii. │ │ │ │
├────────────────────┼────────────┼─────────────┼──────────┤
│M.IV.-Im^1 S1.1 │ │ │ │
│Coordonarea │ │ │ │
│activităţii │ │ │ │
│adăpostului de │ │ │ │
│noapte se află în │ │ │ │
│sarcina unui şef de │ │ │ │
│centru. În funcţie │ │ │ │
│de capacitatea │ │ │ │
│adăpostului de │1 │ │ │
│noapte, acesta poate│ │ │ │
│răspunde doar de │ │ │ │
│adăpostul respectiv │ │ │ │
│sau poate avea │ │ │ │
│responsabilitatea │ │ │ │
│mai multor centre │ │ │ │
│administrate şi/sau │ │ │ │
│coordonate dc │ │ │ │
│acelaşi furnizor. │ │ │ │
├────────────────────┼────────────┼─────────────┼──────────┤
│M.IV.-Im^2 S1.1: │ │ │ │
│Conducătorul │ │ │ │
│adăpostului de │ │ │ │
│noapte este │ │ │ │
│absolvent de │1 │ │ │
│învăţământ superior,│ │ │ │
│cu diplomă de │ │ │ │
│licenţă sau │ │ │ │
│echivalentă. │ │ │ │
├────────────────────┼────────────┼─────────────┼──────────┤
│M.IV.-Im^1 S1.2: │ │ │ │
│Regulamentul propriu│ │ │ │
│de organizare şi │ │ │ │
│funcţionare este │ │ │ │
│aprobat prin decizia│ │ │ │
│/hotărârea │1 │ │ │
│furnizorului de │ │ │ │
│servicii sociale/ │ │ │ │
│autorităţii locale/ │ │ │ │
│judeţene, în funcţie│ │ │ │
│de caz. │ │ │ │
├────────────────────┼────────────┼─────────────┼──────────┤
│M.IV.-Im^2 S1.2: Un │ │ │ │
│exemplar al │ │ │ │
│regulamentului │ │ │ │
│propriu de │ │ │ │
│organizare şi │ │ │ │
│funcţionare, pe │1 │ │ │
│suport de hârtie şi │ │ │ │
│organigrama │ │ │ │
│adăpostului de │ │ │ │
│noapte sunt │ │ │ │
│disponibile la │ │ │ │
│sediul acestuia. │ │ │ │
├────────────────────┼────────────┼─────────────┼──────────┤
│M.IV.-Im^1 S1.3: │ │ │ │
│Indicatorii şi │ │ │ │
│rapoartele de audit │ │ │ │
│intern/evaluare │ │ │ │
│internă sunt │ │ │ │
│disponibile la │ │ │ │
│sediul adăpostului │ │ │ │
│de noapte/ │1 │ │ │
│furnizorului │ │ │ │
│acestuia, pe suport │ │ │ │
│de hârtie, precum şi│ │ │ │
│documentele │ │ │ │
│financiar contabile │ │ │ │
│şi rapoartele de │ │ │ │
│inspecţie sau │ │ │ │
│control. │ │ │ │
├────────────────────┼────────────┼─────────────┼──────────┤
│M.IV.-Im^2 S1.3: │ │ │ │
│Coordonatorul │ │ │ │
│centrului este │1 │ │ │
│evaluat anual de │ │ │ │
│către furnizorul de │ │ │ │
│servicii sociale │ │ │ │
├────────────────────┼────────────┼─────────────┼──────────┤
│M.IV.-Im^1 S1.4: │ │ │ │
│Raportul de │ │ │ │
│activitate, pe │ │ │ │
│suport de hârtie, │1 │ │ │
│este disponibil la │ │ │ │
│sediul adăpostului │ │ │ │
│de noapte şi este │ │ │ │
│public. │ │ │ │
├────────────────────┼────────────┼─────────────┼──────────┤
│M.IV.-Im^2 S1.4: │ │ │ │
│Raportul de │ │ │ │
│activitate este │ │ │ │
│postat pe site-ul de│1 │ │ │
│prezentare al │ │ │ │
│furnizorului de │ │ │ │
│servicii sociale. │ │ │ │
├────────────────────┼────────────┼─────────────┼──────────┤
│M.IV.-Im S1.5: │ │ │ │
│Adăpostul de noapte/│ │ │ │
│furnizorul acestuia │ │ │ │
│consemnează şi │ │ │ │
│păstrează │ │ │ │
│corespondenţa cu │ │ │ │
│orice autoritate │ │ │ │
│publică sau │ │ │ │
│instituţie publică, │1 │ │ │
│cu organizaţii ale │ │ │ │
│societăţii civile, │ │ │ │
│culte etc., sau │ │ │ │
│orice alte documente│ │ │ │
│care evidenţiază │ │ │ │
│colaborarea sau │ │ │ │
│parteneriatul cu │ │ │ │
│acestea. │ │ │ │
├────────────────────┼────────────┼─────────────┼──────────┤
│M.IV.-STANDARD 2 │ │ │ │
│RESURSE UMANE │ │ │ │
│Adăpostul de noapte │ │ │ │
│dispune de o │ │ │ │
│structură de │ │ │ │
│personal capabilă să│ │ │ │
│asigure activităţile│ │ │ │
│desfăşurate, în │ │ │ │
│concordanţă cu │5 │ │ │
│scopul/funcţiile │ │ │ │
│adăpostului şi cu │ │ │ │
│nevoile │ │ │ │
│beneficiarilor. │ │ │ │
│Rezultate aşteptate:│ │ │ │
│Beneficiarii sunt │ │ │ │
│asistaţi de personal│ │ │ │
│suficient şi │ │ │ │
│competent. │ │ │ │
├────────────────────┼────────────┼─────────────┼──────────┤
│M.IV.-Im S2.1: │ │ │ │
│Adăpostul de noapte │ │ │ │
│este deservit cel │ │ │ │
│puţin de o persoană │ │ │ │
│care asigură │ │ │ │
│supravegherea │ │ │ │
│beneficiarilor pe │ │ │ │
│timp de noapte şi │ │ │ │
│personal de │ │ │ │
│curăţenie. În │ │ │ │
│funcţie de │ │ │ │
│activităţile │ │ │ │
│derulate, adăpostul │ │ │ │
│de noapte poate │ │ │ │
│angaja personal │ │ │ │
│calificat în │1 │ │ │
│domeniul asistenţei │ │ │ │
│sociale, poate │ │ │ │
│achiziţiona │ │ │ │
│serviciile unor │ │ │ │
│specialişti şi/sau │ │ │ │
│poate încheia │ │ │ │
│contracte de │ │ │ │
│voluntariat. În │ │ │ │
│cadrul adăpostului │ │ │ │
│de noapte poate │ │ │ │
│activa personal de │ │ │ │
│specialitate angajat│ │ │ │
│al furnizorului care│ │ │ │
│deserveşte mai multe│ │ │ │
│centre. │ │ │ │
├────────────────────┼────────────┼─────────────┼──────────┤
│M.IV.-Im S2.2: │ │ │ │
│Contractele de │ │ │ │
│muncă, contractele │ │ │ │
│de prestări │ │ │ │
│servicii, │ │ │ │
│contractele de │ │ │ │
│voluntariat, │ │ │ │
│respectiv │ │ │ │
│contractele de │1 │ │ │
│internship sunt │ │ │ │
│disponibile la │ │ │ │
│sediul adăpostului │ │ │ │
│de noapte/ │ │ │ │
│furnizorului │ │ │ │
│acestuia, iar │ │ │ │
│angajaţii sunt │ │ │ │
│înscrişi în REVISAL.│ │ │ │
├────────────────────┼────────────┼─────────────┼──────────┤
│M.IV.-Im S2.3: │ │ │ │
│Fişele de post ale │ │ │ │
│personalului sunt │ │ │ │
│disponibile la │1 │ │ │
│sediul adăpostului │ │ │ │
│de noapte/ │ │ │ │
│furnizorului │ │ │ │
│acestuia. │ │ │ │
├────────────────────┼────────────┼─────────────┼──────────┤
│M.IV.-Im S2.4: │ │ │ │
│Fişele de evaluare a│ │ │ │
│personalului sunt │ │ │ │
│disponibile la │1 │ │ │
│sediul adăpostului │ │ │ │
│de noapte/ │ │ │ │
│furnizorului │ │ │ │
│acestuia. │ │ │ │
├────────────────────┼────────────┼─────────────┼──────────┤
│M.lV.-Im S2.5: │ │ │ │
│Planul de instruire │ │ │ │
│şi formare │ │ │ │
│profesională este │ │ │ │
│disponibil la sediul│ │ │ │
│adăpostului de │ │ │ │
│noapte/ furnizorului│1 │ │ │
│acestuia, precum şi │ │ │ │
│Registrul de │ │ │ │
│evidenţă privind │ │ │ │
│perfecţionarea │ │ │ │
│continuă a │ │ │ │
│personalului. │ │ │ │
├────────────────────┼────────────┼─────────────┼──────────┤
│TOTAL PUNCTAJ: │73 │ │ │
└────────────────────┴────────────┴─────────────┴──────────┘



    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016