Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   STANDARDE MINIME din 3 ianuarie 2019  de calitate pentru serviciile sociale acordate în comunitate şi pentru serviciile sociale acordate în sistem integrat cu alte servicii de interes general destinate persoanelor adulte, aplicabile pentru următoarele categorii de servicii sociale: Centre de suport pentru situaţii de urgenţă/de criză, cod 8899 CZ-PN-II, Centre de zi de consiliere şi informare, cod 8899 CZ-PN-III, Servicii de asistenţă comunitară, cod 8899 CZ-PN-V, Servicii de intervenţie în stradă, cod 8899 SIS-I şi 8899 SIS-II, Servicii mobile de acordare a hranei-masa pe roţi, cod 8899 CPDH-II, respectiv pentru: centre de zi pentru persoane toxico-dependente pentru persoane cu diferite adicţii: droguri, alcool, alte substanţe toxice, etc., coduri de la 8899 CZ-AD-I la 8899 CZ-AD-IV, centre de primire şi cazare pentru solicitanţii de azil şi persoane care au primit o formă protecţie în România, cod 8899 CPCSA, centre rezidenţiale de îngrijire şi asistenţă medico-socială pentru persoane vârstnice, bolnavi cronici în fază terminală, cod 8710 CRMS-I şi cod 8710 CRMS-II, centre rezidenţiale de îngrijire şi asistenţă pentru persoane victime ale traficului de persoane, cod 8790 CR-VTP-I şi 8790 CR-VTP-II, centre rezidenţiale de recuperare/reabilitare socială şi dezintoxicare pentru persoane cu diferite adicţii: droguri, alcool, alte substanţe toxice; centre rezidenţiale de reabilitare socială pentru adicţii, cod 8720 CR-AD-I şi centre rezidenţiale de tip comunitate terapeutică, cod 8720 CR-AD-1I    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 STANDARDE MINIME din 3 ianuarie 2019 de calitate pentru serviciile sociale acordate în comunitate şi pentru serviciile sociale acordate în sistem integrat cu alte servicii de interes general destinate persoanelor adulte, aplicabile pentru următoarele categorii de servicii sociale: Centre de suport pentru situaţii de urgenţă/de criză, cod 8899 CZ-PN-II, Centre de zi de consiliere şi informare, cod 8899 CZ-PN-III, Servicii de asistenţă comunitară, cod 8899 CZ-PN-V, Servicii de intervenţie în stradă, cod 8899 SIS-I şi 8899 SIS-II, Servicii mobile de acordare a hranei-masa pe roţi, cod 8899 CPDH-II, respectiv pentru: centre de zi pentru persoane toxico-dependente pentru persoane cu diferite adicţii: droguri, alcool, alte substanţe toxice, etc., coduri de la 8899 CZ-AD-I la 8899 CZ-AD-IV, centre de primire şi cazare pentru solicitanţii de azil şi persoane care au primit o formă protecţie în România, cod 8899 CPCSA, centre rezidenţiale de îngrijire şi asistenţă medico-socială pentru persoane vârstnice, bolnavi cronici în fază terminală, cod 8710 CRMS-I şi cod 8710 CRMS-II, centre rezidenţiale de îngrijire şi asistenţă pentru persoane victime ale traficului de persoane, cod 8790 CR-VTP-I şi 8790 CR-VTP-II, centre rezidenţiale de recuperare/reabilitare socială şi dezintoxicare pentru persoane cu diferite adicţii: droguri, alcool, alte substanţe toxice; centre rezidenţiale de reabilitare socială pentru adicţii, cod 8720 CR-AD-I şi centre rezidenţiale de tip comunitate terapeutică, cod 8720 CR-AD-1I

EMITENT: Ministerul Muncii şi Justiţiei Sociale
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 121 bis din 15 februarie 2019
──────────
        Aprobate prin Ordinul nr. 29 din 3 ianuarie 2019, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 121 din 18 februarie 2019.
──────────
    SECŢIUNEA 1
    Standarde minime de calitate
    MODUL I - ACCESAREA SERVICIULUI (Standarde 1-2)
    M.I.-STANDARD 1 - INFORMARE
        Furnizorul serviciului asigură informarea potenţialilor beneficiari şi a oricăror persoane interesate cu privire la scopul său/funcţiile sale şi modul de organizare şi funcţionare
        Rezultate aşteptate: Persoanele interesate au acces la informaţii referitoare la modul de organizare şi funcţionare a serviciului, scopul/funcţiile acestuia, condiţiile de accesare
    M.I.-S1.1. Furnizorul serviciului deţine şi pune la dispoziţia beneficiarului sau oricărei alte persoane interesate materiale informative privind activităţile derulate.
        Materialele informative conţin date despre localizarea şi organizarea serviciului, activităţile desfăşurate, personalul de specialitate, facilităţi oferite, costul serviciului, cuantumul contribuţiei financiare a beneficiarului dacă este cazul etc.
        Materialele informative pot fi pe suport de hârtie şi/sau pe suport electronic.
        În situaţia în care furnizorul serviciului deţine un site propriu, materialele informative (materiale scrise/broşuri, filme şi/sau fotografii de informare sau publicitare etc. se postează pe site-ul respectiv. Imaginea beneficiarilor şi datele cu caracter personal pot deveni publice în materialele informative doar cu acordul scris al acestora sau, după caz, al reprezentanţilor legali/convenţionali, în cazul serviciilor pentru persoanele cu dizabilităţi, materialele informative sunt prezentate şi în forme adaptate pentru a fi accesibile acestora (easy to read, Braille, CD video/audio, etc).
        Materialele informative privind serviciile sociale sunt mediatizate la nivelul comunităţii locale/judeţene prin intermediul cabinetelor de familie.
        M.I.-Im^1S1.1.: Materialele informative privind activităţile desfăşurate şi serviciile oferite în cadrul centrului sunt aprobate prin decizia furnizorului de servicii sociale.
        M.I.-Im^2S1.1.: Cel puţin una din formele de informare privind activităţile derulate şi serviciile oferite în cadrul centrului este disponibilă/poate fi accesată la sediul serviciului şi/sau pot fi accesate pe site-ul acestuia.


    M.I.-STANDARD 2 - ADMITERE
        Serviciul se adresează exclusiv categoriilor de beneficiari ale căror nevoi pot fi soluţionate prin activităţile derulate
        Rezultate aşteptate: Beneficiarii/reprezentanţii legali cunosc scopul/funcţiile serviciului şi acceptă condiţiile de acordare
    M.I.-S2.1. Furnizorul serviciului elaborează şi aplică o procedură proprie de accesare a serviciului.
        Procedura de accesare a serviciului precizează, după caz: criteriile de eligibilitate ale beneficiarilor, actele necesare, modalitatea de încheiere a contractului de furnizare servicii şi modelul acestuia, modalitatea de stabilire a contribuţiei beneficiarului dacă este cazul, etc.
        Furnizorul serviciului încheie cu beneficiarul un contract de furnizare servicii numai în cazul în care se percepe o contribuţie financiară din partea acestuia sau beneficiarul urmează un program de integrare/reintegrare socială care necesită o planificare a activităţilor pe o perioadă determinată de timp. Formatul contractului de furnizare servicii este stabilit de fiecare furnizor de servicii, în baza modelului aprobat prin ordinul ministrului muncii şi justiţiei sociale.
        M.I.-Im^1S2.1.: Procedura de accesare a serviciului, e aprobată prin decizia furnizorului de servicii sociale.
        M.I.-Im^2S2.1.: Procedura de accesare a serviciului, pe suport de hârtie, este disponibil la sediul serviciului.
        M.I.-Im^3S2.1.: După caz, modelul contractului de furnizare servicii, precum şi contractele de furnizare servicii, în original, sunt disponibile la sediul serviciului social.
        M.I.-ImS2.1.: Modelul contractului de furnizare servicii, este aprobat prin decizia furnizorului de servicii sociale.

    M.I.-S2.2. Personalul serviciului ţine evidenţa beneficiarilor.
        Personalul serviciului înregistrează beneficiarii într-un registru de evidenţă a beneficiarilor în care menţionează: numele şi prenumele beneficiarului, data naşterii, seria şi numărul cărţii de identitate, adresa de domiciliu/rezidenţă, data şi ora la care a fost accesat serviciul (sau s-a efectuat intervenţia/s-a acordat măsura de sprijin), activitatea desfăşurată sau tipul de intervenţie/de suport acordat, semnătura beneficiarului.
        Pentru beneficiarii cu care s-au încheiat contracte de furnizare servicii, personalul serviciului întocmeşte un registru separat de evidenţă a beneficiarilor în care menţionează: numele şi prenumele beneficiarului, vârsta acestuia, numărul contractului de furnizare servicii şi data încheierii acestuia. Evidenţa beneficiarilor poate fi efectuată anonim, fără contract şi documentaţia aferentă pentru persoanele dependente de droguri, alcool, persoanele implicate în prostituţie, victimele violenţei în familie, precum şi pentru alte persoane aflate în situaţii de stigmatizare şi discriminare.
        M.I.-ImS2.2.: Registrul/registrele de evidenţă a beneficiarilor este disponibil/sunt disponibile la sediul serviciului social.

    M.I.-S2.3. Furnizorul serviciului asigură arhivarea documentelor de evidenţă a beneficiarilor.
        Registrele de evidenţă a beneficiarilor şi contractele de furnizare servicii se arhivează la sediul furnizorului serviciului pe o perioadă prevăzută în nomenclatorul arhivistic al furnizorului, confirmat de Comisia de Selecţionare din cadrul Serviciului Judeţean al Arhivelor Naţionale.
        Furnizorul serviciului întocmeşte o listă a registrelor de evidenţă a beneficiarilor şi a contractelor de furnizare servicii arhivate, pe suport de hârtie sau electronic. În listă se înregistrează numărul registrului de evidenţă a beneficiarilor şi/sau numărul contractului de furnizare servicii şi data arhivării acestora.
        M.I.-ImS2.3.: Registrul/registrele de evidenţă a beneficiarilor şi contractele de furnizare servicii arhivate, precum şi lista acestora sunt disponibile la sediul furnizorului serviciului.

    M.I.-S2.4. Furnizorul serviciului elaborează şi utilizează o procedură proprie privind încetarea acordării serviciilor către beneficiar.
        Procedura stabileşte situaţiile în care încetează acordarea serviciilor către beneficiar şi modalităţile de realizare (prin decizia unilaterală a beneficiarului, prin decizia furnizorului serviciului, prin acordul ambelor părţi, etc.).
        Beneficiarii sunt informaţi asupra condiţiilor/situaţiilor de încetare a serviciului.
        M.I.-Im^1S2.4.: Procedura de încetare a acordării serviciilor către beneficiar, este aprobată prin decizia furnizorului de servicii sociale.
        M.I.-Im^2S2.4.: Procedura de încetare a acordării serviciilor către beneficiar, pe suport de hârtie, este disponibilă la sediul serviciului social.


    MODUL II - ACTIVITĂŢI DERULATE (Standarde 1-2)
    M.II.-STANDARD 1 - EVALUAREA NEVOILOR
        Acordarea serviciului se realizează în baza evaluării nevoilor individuale ale beneficiarilor
        Rezultate aşteptate: Beneficiarii se asigură că primesc servicii în concordanţă cu nevoile identificate ale fiecăruia
    M.II.-S1.1. Furnizorul serviciului utilizează o procedură proprie de evaluare a nevoilor individuale ale beneficiarilor/situaţiei de dificultate în care aceştia se află.
        Furnizorul serviciului elaborează şi aplică o procedură proprie de evaluare a nevoilor beneficiarilor/situaţiei de dificultate în care aceştia se află.
        Procedura de evaluare stabileşte metodele de evaluare aplicate, personalul de specialitate implicat în evaluare, precum şi instrumentele standardizate şi/sau ghidurile de practică şi tehnicile utilizate de specialişti.
        Procedurile de evaluare variază în funcţie de activităţile desfăşurate, pornind de la evaluarea situaţiei socio-economice şi relaţiilor sociale ale persoanei sau familiei/gospodăriei, până la o evaluare mai complexă care are drept scop identificarea unor nevoi specifice unei anumite categorii de beneficiari.
        M.II.-Im^1S1.1.: Procedura de evaluare a nevoilor beneficiarului este aprobată prin decizia furnizorului de servicii sociale.
        M.II.-Im^2S1.1.: Procedura de evaluare a nevoilor beneficiarului este disponibilă, pe suport de hârtie, la sediul serviciului social.

    M.II.-S1.2. Furnizorul serviciului are capacitatea de a realiza evaluarea nevoilor individuale/situaţiei de dificultate în care se află beneficiarul.
        Evaluarea nevoilor beneficiarilor/situaţiei de dificultate în care aceştia se află este realizată de personal de specialitate (după caz, asistent social, tehnician asistenţă socială, psiholog, medic, asistentă medicală, educator, psihopedagog, ergoterapeut, etc).
        În funcţie de situaţia particulară a fiecărui beneficiar, la evaluarea acestuia se va ţine cont de orice altă evaluare realizată de serviciile publice de asistenţă socială, de structurile cu atribuţii în evaluare complexă prevăzute de lege, precum şi de recomandările formulate de alte instituţii/organizaţii publice sau private (cabinete medicale, unităţi de învăţământ, agenţii de ocupare, penitenciare, instituţii/servicii de ordine publică, structuri specializate în prevenirea şi combaterea traficului de persoane, traficului de droguri, etc.).
        Evaluarea nevoilor se înscrie în fişa beneficiarului al cărui model se stabileşte de furnizorul serviciului (pentru anumite situaţii, poate fi utilizat modelul anchetei sociale).
        Beneficiarului i se aduce la cunoştinţă necesitatea de a se implica activ în activitatea de evaluare şi de a furniza informaţii reale evaluatorului/evaluatorilor.
        În fişa beneficiarului este prevăzută o rubrică destinată semnăturii acestuia, pentru luare la cunoştinţă. Dacă există, documentele care atestă evaluarea persoanei şi recomandările privind planul individualizat de îngrijire şi asistenţă emise de alte instituţii/servicii publice sau privite cu atribuţii prevăzute de lege (în copie), se ataşează fişei beneficiarului.
        Periodic, se realizează reevaluarea nevoilor beneficiarului/situaţiei de dificultate în care acesta se află. Termenele de reevaluare se stabilesc de personalul care efectuează evaluarea iniţială sau de responsabilul de caz.
        Pentru activităţi care privesc un grup de beneficiari, cum ar fi telefonul verde, educaţie extracurriculară, sensibilizare şi informare a populaţiei, nu se efectuează evaluarea nevoilor, fiind suficientă înregistrarea beneficiarilor în registrul de evidenţă sau în liste de prezenţă.
        M.II.-Im^1S1.2.: Modelul fişelor de evaluare/reevaluare este aprobat prin decizia furnizorului de servicii sociale.
        M.II.-Im^2S1.2.: Fişele de evaluare/reevaluare completate conform condiţiilor standardului şi semnate de beneficiari, sunt disponibile la sediul serviciului social.


    M.II.-STANDARD 2 - PLANIFICAREA ŞI REALIZAREA ACTIVITĂŢILOR
        Furnizorul serviciului stabileşte şi planifică activităţile derulate astfel încât să răspundă nevoilor beneficiarilor
        Rezultate aşteptate: Fiecare beneficiar primeşte serviciul recomandat, în funcţie de nevoile individuale.
    M.II.-S2.1. Furnizorul serviciului stabileşte şi derulează activităţile conform unui plan de intervenţie.
        Furnizorul serviciului derulează activităţile conform unui plan de intervenţie. Planul de intervenţie stabileşte activităţile realizate în sprijinul unei persoane, unei familii/ gospodării sau unui grup. Furnizorul serviciului are personal de specialitate angajat sau are încheiate contracte de prestări servicii cu specialiştii necesari pentru elaborarea şi aplicarea planului de intervenţie şi efectuarea activităţilor. Furnizorul serviciului poate planifica una sau mai multe din următoarele tipuri de activităţi/servicii:
    a) informare şi consiliere: privesc drepturile sociale, prevenirea şi combaterea unor comportamente care pot conduce la creşterea riscului de excluziune socială (violenţa în familie, traficul de persoane, delincvenţă ş.a.), precum şi măsurile de sprijin în vederea facilitării integrării/reintegrării sociale şi inserţiei/reinserţiei familiale a categoriilor de persoane defavorizate;
    b) consiliere psihologică, precum şi, după caz, terapii de specialitate;
    c) educaţie extracurriculară: educaţie pentru sănătate, educaţie privind prevenirea şi combaterea bolilor transmisibile, educaţie pentru prevenirea şi combaterea consumului de droguri, alcool, tutun, educaţie civică, educaţie pentru dezvoltarea abilităţilor pentru o viaţă independentă, educaţie pentru prevenirea şi combaterea comportamentelor anti-sociale, etc., precum şi instruire pentru utilizarea limbajului mimico-gestual, pentru utilizarea de diverse dispozitive destinate persoanelor cu dizabilităţi, lucrul cu câinii utilitari, ş.a.
    d) facilitare a accesului pe piaţa muncii: suport pentru obţinerea unui loc de muncă şi menţinerea pe piaţa muncii, facilitarea accesului la servicii de formare şi reconversie profesională, orientare vocaţională.
    e) facilitare a accesului la o locuinţă: colaborare cu serviciile publice de asistenţă socială şi autorităţile administraţiei publice locale, întocmirea şi obţinerea documentelor care evidenţiază situaţia de dificultate a persoanei/familiei, identificare locuinţe sociale şi locuinţe cu chirii accesibile, promovarea responsabilităţii sociale a dezvoltatorilor imobiliari, protecţia drepturilor la o locuinţă, etc.;
    f) promovarea unui stil de viaţă sănătos şi activ: facilitarea accesului la servicii medicale, organizarea acţiunilor şi/sau promovarea participării la activităţi de educaţie fizică sau sportive, organizarea evenimentelor şi/sau facilitarea accesului la activităţi culturale şi artistice, excursii şi drumeţii, promovarea activităţilor de voluntariat, etc.;
    g) intervenţie în stradă (efectuată de echipe mobile şi/sau ambulanţa socială): identificarea şi evaluarea socio-medicală a persoanelor fără adăpost, transportul persoanelor fără adăpost la centre rezidenţiale, precum şi la unităţi sanitare cu paturi/ambulatorii de specialitate/cabinete medicale, acordarea unor măsuri de sprijin (distribuire de pachete de hrană, băuturi nealcoolice calde, pături, haine, încălţăminte, acordarea de tratament medical de urgenţă, ş.a.);
    h) colectare, depozitare şi distribuire de ajutoare materiale şi alimentare;
    i) transportul şi distribuirea hranei calde la domiciliul persoanelor eligibile pentru acordarea de masă la cantinele sociale şi care nu se pot mobiliza singure;
    j) comunicare şi monitorizare situaţii de risc, telefonul verde, monitorizare persoane vârstnice singure şi bolnavi cronici cu venituri mici, etc.;
    k) acompaniere în scopul prevenirii şi combaterii izolării sociale;
    l) procurarea actelor de identitate (certificate de naştere, cărţi de identitate);
    m) alte activităţi de promovare a incluziunii sociale a persoanelor defavorizate: conştientizare şi sensibilizare a publicului privind riscul de excluziune socială, respectarea drepturilor sociale şi promovarea măsurilor de asistenţă socială, mediere socială, ş.a.;
    n) suport pentru realizarea unor activităţi instrumentale ale vieţii zilnice (menaj, gestionare bunuri, efectuare cumpărături, plata facturilor), precum şi mici reparaţii sau lucrări de amenajare a mediului ambiant.

        M.II.-Im^1S2.1.: Modelul planului de intervenţie este aprobat prin decizia furnizorului de servicii sociale.
        M.II.-Im^2S2.1.: Planurile de intervenţie sunt disponibile la sediul serviciului social, în dosarul personal al beneficiarului.

    M.II.-S2.2. Furnizorul serviciului asigură monitorizarea aplicării planurilor de intervenţie.
        Aplicarea planurilor de intervenţie se realizează de către personalul de specialitate care monitorizează şi evoluţia beneficiarului, în calitate de responsabili de caz.
        Furnizorul serviciului stabileşte numărul de beneficiari care revine unui responsabil de caz, în funcţie de complexitatea nevoilor acestora şi dificultatea cazurilor.
        Monitorizarea aplicării planului individualizat de intervenţie se efectuează prin utilizarea fişei beneficiarului în care sunt înscrise datele de identificare ale beneficiarului, informaţiile referitoare la activităţile derulate în sprijinul beneficiarului (inclusiv data şi intervalul orar) şi semnăturile personalului şi beneficiarului.
        Pentru serviciul care desfăşoară activităţi de transport şi distribuire a hranei calde la domiciliu, în locul fişei beneficiarului, se utilizează o foaie de livrare zilnică, în care se înscrie numele şi prenumele beneficiarului, vârsta acestuia, adresa de domiciliu/rezidenţă, data livrării şi semnătura beneficiarului.
        Monitorizarea aplicării planului de intervenţie destinat unui grup de beneficiari se efectuează prin utilizarea unui registru de activităţi, în care se consemnează data şi intervalul orar de desfăşurare a activităţilor şi numărul de beneficiari, la care se ataşează lista nominală a acestora şi date de identificare din cartea de identitate.
        În cazul activităţilor de colectare şi distribuire de ajutoare materiale şi alimentare, precum şi al activităţilor intervenţie în stradă (ambulanţa socială, echipe mobile), furnizorul serviciului ţine evidenţa materialelor, alimentelor, medicamentelor şi materialelor sanitare distribuite sau utilizate (denumire într-un caiet de evidenţă a produselor alimentare şi bunurilor materiale).
        M.II.-ImS2.2.: Fişele beneficiarilor, registrul de activităţi, caietul de evidenţă al produselor alimentare şi bunurilor materiale, precum şi orice alte documente referitoare la activităţile derulate, după caz sunt disponibile la sediul serviciului social.

    M.II.-S2.3. Furnizorul serviciului stabileşte programul zilnic de derulare a activităţilor.
        Activităţile se derulează conform unui program zilnic sau, după caz, săptămânal, afişat într-un loc vizibil, la sediul furnizorului serviciului.
        M.II.-ImS2.3.: Programul de activităţi afişat într-un loc vizibil la sediul serviciului este respectat şi cunoscut de personal şi beneficiari.

    M.II.-S2.4. Furnizorul serviciului asigură păstrarea confidenţialităţii asupra datelor personale şi informaţiilor privind beneficiarii
        Personalul serviciului păstrează confidenţialitatea asupra datelor personale ale beneficiarului în relaţia cu alte persoane şi instituţii/organizaţii, cu excepţia organelor de inspecţie şi control, organelor de poliţie şi procuratură şi altor instituţii prevăzute de lege.
        M.II.-ImS2.4.: Registrele de evidenţă a beneficiarilor şi fişele beneficiarilor se păstrează în fişete/dulapuri închise, accesibile doar personalului de conducere şi angajaţilor cu atribuţii stabilite în acest sens, permiţând astfel păstrarea confidenţialităţii cu privire la datele personale.

    M.II.-S2.5. Furnizorul serviciului dispune de spaţiile şi dotările necesare pentru realizarea activităţilor.
        Furnizorul serviciului dispune de cel puţin un birou/oficiu destinat personalului care coordonează serviciul şi după caz, un cabinet pentru personalul de specialitate, dotate corespunzător (mobilier şi echipamente IT - computer/laptop cu acces la internet, telefon fix sau mobil, echipamente necesare activităţii specialiştilor).
        În funcţie de scopul/funcţiile sau şi activităţile desfăşurate, furnizorul serviciului:
    - dispune de cabinete/săli cu destinaţie specială (reuniuni, organizare de activităţi de socializare, terapie de grup, sesiuni de informare şi educare, evenimente de sensibilizare a populaţiei, etc);
    – are încheiate convenţii/contracte pentru închirierea de spaţii adecvate activităţilor desfăşurate sau dispune de resursele financiare pentru închirierea acestora;
    – dispune de mijloace de transport autorizate, respectiv vehicule pentru transportul hranei calde, ambulanţă socială;
    – are încheiate convenţii/contracte pentru închirierea mijloacelor de transport necesare activităţilor de colectare şi distribuire a ajutoarelor materiale şi ajutoarelor alimentare, sau dispune de resursele financiare pentru închirierea acestora;
    – dispune de dotările necesare (mobilier, echipamente, spaţii de depozitare autorizate, şa.) pentru desfăşurarea activităţilor;
    – dispune de documentele prin care se atestă provenienţa materialelor stocate care se distribuie ca ajutoare.

        M.II.-ImS2.5.: Serviciul dispune de cel puţin un cabinet pentru servicii de asistenţă socială în cazul în care acordă şi alte servicii de integrare/reintegrare socială la sediul propriu, amenajează spaţii special destinate derulării activităţilor/terapiilor de integrare/reintegrare socială şi le dotează cu mobilierul, materialele şi echipamentele adecvate.


    MODUL III - DREPTURI ŞI ETICĂ (Standarde 1-2)
    M.III.-STANDARD 1 - RESPECTAREA DREPTURILOR BENEFICIARILOR
        Furnizorul serviciului respectă drepturile beneficiarilor prevăzute de lege
        Rezultate aşteptate: Drepturile beneficiarilor sunt cunoscute şi respectate de personal
    M.III.-S1.1. Personalul serviciului îşi desfăşoară activitatea cu respectarea drepturilor beneficiarilor.
        Furnizorul serviciului elaborează o Cartă a drepturilor beneficiarilor, denumită în continuare Cartă, care are în vedere cel puţin următoarele drepturi ale beneficiarilor:
    a) să li se respecte drepturile şi libertăţile fundamentale, fără nici o discriminare;
    b) să fie informaţi asupra situaţiilor de risc, precum şi asupra drepturilor sociale;
    c) să li se comunice drepturile şi obligaţiile, în calitate de beneficiari ai serviciilor sociale;
    d) să participe la procesul de luare a deciziilor în furnizarea serviciilor sociale;
    e) să li se asigure păstrarea confidenţialităţii asupra datelor personale, informaţiilor furnizate şi primite;
    f) să li se respecte demnitatea şi intimitatea;
    g) să-şi exprime liber opinia cu privire la serviciile primite.

        Furnizorul serviciului respectă drepturile beneficiarilor înscrise în Cartă.
        Personalul serviciului informează beneficiarii cu privire la drepturile înscrise în Cartă.
        Carta este afişată la sediul furnizorului serviciului şi în birourile/cabinetele personalului.
        Furnizorul serviciului deţine şi aplică un Cod propriu de etică care cuprinde un set de reguli ce privesc, în principal, asigurarea unui tratament egal pentru toţi beneficiarii, fără nici un fel de discriminare, acordarea serviciilor exclusiv în interesul beneficiarilor şi pentru protecţia acestora, respectarea eticii profesionale în relaţia cu beneficiarii.
        M.III.-Im^1S1.1.: Carta drepturilor beneficiarilor şi Codul de etică sunt aprobate prin decizia furnizorului de servicii sociale.
        M.III.-Im^2S1.1.: Carta drepturilor beneficiarilor şi Codul de etică sunt disponibile, pe suport de hârtie şi în format accesibil pentru persoanele cu dizabilităţi (easy to read. Braille, CD video/audio, etc.), la sediul serviciului social, beneficiarii având posibilitatea să se informeze cu privire la drepturile lor în relaţia pe care o au cu furnizorul serviciului şi personalul acestuia.

    M.III.-S1.2. Furnizorul serviciului măsoară gradul de satisfacţie a beneficiarilor cu privire la activitatea desfăşurată.
        În scopul autoevaluării calităţii activităţii proprii, furnizorul serviciului deţine şi aplică un set de chestionare pentru măsurarea gradului de satisfacţie a beneficiarilor cu privire la activităţile derulate.
        M.III.-Im^1S1.2.: Modelul chestionarelor utilizate este aprobat prin decizia furnizorului de servicii sociale.
        M.III.-Im^2S1.2.: Modelul chestionarelor utilizate, pe suport de hârtie şi chestionarele completate sunt disponibile la sediul serviciului social.
        M.III.-Im^3S1.2.: Chestionarul de măsurare a gradului de satisfacţie a beneficiarilor se aplică de către reprezentantul furnizorului de servicii sociale, într-o manieră care să respecte confidenţialitatea.
        M.III.-Im^4S1.2.: Rezultatele chestionarului de măsurare a gradului de satisfacţie a beneficiarilor şi modul în care a fost îmbunătăţită acordarea serviciilor, atunci când este cazul, sunt păstrate de către furnizorul de servicii sociale şi vor fi puse la dispoziţia organelor de control.

    M.III.-S1.3. Furnizorul serviciului încurajează beneficiarii să-şi exprime opinia asupra oricăror aspecte care privesc activităţile derulate.
        Furnizorul serviciului informează beneficiarii asupra modalităţii de a formula, în scris, sesizări sau reclamaţii.
        Furnizorul serviciului constituie un caiet de înregistrare a sesizărilor şi reclamaţiilor şi le arhivează pe o perioadă de cel puţin 2 ani de la înregistrare.
        M.III.-ImS1.3.: Registrul de evidenţă a sesizărilor/reclamaţiilor beneficiarilor şi dosarul în care sunt arhivate acestea sunt disponibile la sediul serviciului social.


    M.III.-STANDARDUL 2 - PROTECŢIA ÎMPOTRIVA ABUZURILOR ŞI NEGLIJĂRII
        Furnizorul serviciului ia măsuri pentru prevenirea şi combatere oricăror forme de tratament abuziv, neglijent, degradant asupra beneficiarilor
        Rezultate aşteptate: Beneficiarii sunt protejaţi împotriva abuzurilor, neglijării, discriminării sau tratamentului degradant sau inuman
    M.III.-S2.1. Furnizorul serviciului utilizează o procedură proprie pentru identificarea, semnalarea şi soluţionarea cazurilor de abuz şi neglijenţă în rândurile propriilor beneficiari.
        Furnizorul serviciului elaborează şi aplică propria procedură privind cazurile de abuz.
        Se ia în considerare oricare formă de abuz (fizic, psihic, economic) şi orice formă de neglijare a persoanei sau de tratament degradant la care poate supus beneficiarul de către personalul centrului, alţi beneficiari, eventual membri de familie/reprezentanţi legali.
        Furnizorul serviciului deţine un registru de evidenţă a abuzurilor şi incidentelor deosebite, în care consemnează cazurile de abuz identificate, cât şi incidentele deosebite, instituţiile sesizate şi, după caz, măsurile întreprinse.
        Incidentele deosebite se notifică familiei beneficiarului/personalului şi organelor de specialitate, în funcţie de natura acestora (afecţiuni acute care necesită serviciile ambulanţei şi/sau internare de urgenţă în spital, accidente, furturi, agresiuni, deces, etc.), de îndată, în maxim 24 de ore de la constatare.
        M.III.-Im^1S2.1.: Procedura privind identificarea, semnalarea şi soluţionarea cazurilor de abuz şi neglijenţă, este aprobată prin decizia furnizorului de servicii sociale.
        M.III.-Im^2S2.1.: Procedura privind identificarea, semnalarea şi soluţionarea cazurilor de abuz şi neglijenţă, precum şi registrul de evidenţă a abuzurilor şi incidentelor deosebite sunt disponibile, pe suport de hârtie, şi în orice alt format accesibil persoanelor cu dizabilităţi (easy to read, Braille, CD video/audio, etc.), la sediul serviciului social.


    MODUL IV - MANAGEMENT ŞI RESURSE UMANE (Standarde 1-2)
    M.IV.-STANDARD 1 - ADMINISTRARE, ORGANIZARE ŞI FUNCŢIONARE
        Furnizorul serviciului respectă prevederile legale privind organizarea şi funcţionarea sa
        Rezultate aşteptate: Beneficiarii primesc servicii într-un centru care funcţionează în condiţiile legii
    M.IV.-S1.1. Serviciul este coordonat de personal de conducere competent.
        M.IV.-Im^1S1.1.: Persoana cu atribuţii de conducere este absolventă de învăţământ superior, cu diplomă de licenţă sau echivalentă.
        M.IV.-Im^2S1.1.: Fişa de post a conducătorului serviciului, precum şi rapoartele/fişele de evaluare a activităţii acestuia sunt disponibile la sediul centrului.

    M.IV.-S1.2. Serviciul funcţionează conform prevederilor regulamentului propriu de organizare şi funcţionare.
        Furnizorul serviciului deţine şi aplică un regulament propriu de organizare şi funcţionare al serviciului.
        M.IV.-Im^1S1.2.: Regulamentul propriu de organizare şi funcţionare şi statul de funcţii sunt aprobate prin decizia/hotărârea furnizorului de servicii sociale/autorităţii locale/judeţene, în funcţie de caz.
        M.IV.-Im^2S1.2.: Regulamentul propriu de organizare şi funcţionare al serviciului şi statul de funcţii sunt disponibile, pe suport de hârtie şi în format accesibil pentru persoanele cu dizabilităţi (easy to read, Braille, CD video/audio, etc.), atât la sediul furnizorului, cât şi al serviciului social.

    M.IV.-S1.3. Furnizorul serviciului asigură instruirea personalului în vederea cunoaşterii procedurilor utilizate.
        Furnizorul serviciului consemnează în registrul de evidenţă privind perfecţionarea continuă a personalului sesiunile de instruire, organizate lunar sau ori de câte ori situaţia o impune, referitoare la cunoaşterea în detaliu a tuturor procedurilor utilizate.
        M.IV.-ImS1.3.: Instruirea lunară sau ori de câte ori situaţia o impune a personalului privind cunoaşterea procedurilor utilizate pentru acordarea serviciului se consemnează în registrul de evidenţă privind perfecţionarea continuă a personalului.

    M.IV.-S1.4. Furnizorul serviciului aplică normele legale privind gestionarea şi administrarea resurselor financiare, materiale şi umane.
        Coordonatorul serviciului este evaluat periodic de autoritatea/organizaţia/instituţia care îl coordonează metodologic şi/sau îl finanţează, conform unui set de indicatori care privesc eficienţa administrării resurselor umane, financiare, material, precum şi eficacitatea şi performanţa activităţii desfăşurate
        Calitatea şi performanţa serviciului este evaluată periodic de către furnizorul acestuia.
        Furnizorul serviciului respectă prevederile legale privind administrarea şi gestionarea resurselor financiare şi materiale destinate serviciului şi deţine documentele financiar-contabile, precum şi rapoartele de control ale organismelor prevăzute de lege (ex. Curtea de Conturi, Inspecţia Muncii, Inspecţia Socială, şa.).
        M.IV.-Im^1S1.4.:Documentele financiar-contabile, rapoartele de inspecţie sau control, rapoartele de audit intern sunt disponibile la sediul furnizorului serviciului.
        M.IV.-Im^2S1.4.: Coordonatorul serviciului este evaluat anual de către furnizorul de servicii sociale.

    M.IV.-S1.5. Furnizorul serviciului se asigură că beneficiarii şi orice persoană interesată, precum şi instituţiile publice cu responsabilităţi în domeniul protecţiei sociale, cunosc activitatea şi performanţele sale.
        Furnizorul serviciului elaborează anual un raport de activitate.
        Raportul de activitate se finalizează în luna februarie a anului curent pentru anul anterior.
        M.IV.-ImS1.5.: Raportul de activitate, pe suport de hârtie şi în format accesibil pentru persoanele cu dizabilităţi (easy to read, Braille, CD video/audio, etc.), este disponibil la sediul serviciului social şi se publică anual pe pagina web a serviciului/furnizorului de servicii sociale.

    M.IV.-S1.6. Furnizorul serviciului facilitează participarea personalului şi a beneficiarilor la stabilirea obiectivelor şi priorităţilor de dezvoltare, în vederea creşterii calităţii serviciilor.
        Furnizorul serviciului încurajează şi creează condiţiile de implicare activă a personalului şi a beneficiarilor în elaborarea unui plan propriu de dezvoltare care are în vedere îmbunătăţirea activităţii şi creşterea calităţii vieţii beneficiarilor.
        M.IV.-Im^1S1.6.: Planul propriu de dezvoltare este aprobat prin decizia furnizorului de servicii sociale.
        M.IV.-Im^2S1.6.: Planul propriu de dezvoltare al serviciului este disponibil, pe suport de hârtie, la sediul furnizorului serviciului.

    M.IV.-S1.7. Furnizorul serviciului asigură comunicarea şi colaborarea permanentă cu serviciul public de asistenţă socială de la nivelul primăriei şi de la nivel judeţean, cu alte instituţii publice locale şi organizaţii ale societăţii civile active din comunitate, în folosul beneficiarilor.
        Furnizorul serviciului transmite semestrial, către serviciul public de asistenţă socială pe a cărui rază teritorială funcţionează, lista beneficiarilor, cu nume şi prenume, vârstă, adresa de domiciliu/reşedinţă a acestora.
        Furnizorul serviciului promovează relaţiile de colaborare cu serviciile publice de asistenţă socială, precum şi cu alţi furnizori publici şi privaţi de servicii sociale, pentru soluţionarea situaţiilor de dificultate în care se află beneficiarul, precum şi pentru a face cunoscută activitatea desfăşurată.
        Serviciul şi furnizorul de servicii sociale desfăşoară o politică activă în comunitate, în vederea implicării beneficiarilor şi promovării unei imagini pozitive a acestora.
        M.IV.-Im^1S1.7.: Furnizorul serviciului consemnează şi păstrează corespondenţa cu orice autoritate publică sau instituţie publică, cu organizaţii ale societăţii civile, culte, etc., sau orice alte documente care evidenţiază colaborarea sau parteneriatul cu acestea.
        M.IV.-Im^2S1.7.: Listele beneficiarilor transmise către serviciile publice de asistenţă socială se păstrează la sediul furnizorului serviciului.
        M.IV.-Im^3S1.7.: Numărul de acţiuni întreprinse de serviciu şi furnizorul de servicii sociale în comunitate, în vederea implicării beneficiarilor şi promovării unei imagini pozitive a acestora.


    M.IV.-STANDARD 2 - RESURSE UMANE
        Furnizorul serviciului dispune de o structură de personal capabil să asigure serviciul respectiv
        Rezultate aşteptate: Beneficiarii sunt asistaţi de personal suficient şi competent
    M.IV.-S2.1. Structura de personal corespunde din punct de vedere al calificării cu activităţile derulate.
        Furnizorul serviciului poate angaja personal calificat şi/sau poate încheia contracte de prestări servicii cu diverşi specialişti.
        Pe lângă angajaţii proprii şi/sau personalul de specialitate ale căror servicii sunt achiziţionate, furnizorul serviciului încurajează implicarea voluntarilor şi a internilor şi încheie cu aceştia contracte de voluntariat, respectiv contracte de internship, conform legii.
        M.IV.-ImS2.1.: Statul de funcţii aprobat, contractele de muncă, contractele de prestări servicii şi/sau contractele de voluntariat respectiv contracte de internship, în original, sunt disponibile la sediul furnizorului, iar angajaţii sunt înregistraţi în REVISAL.

    M.IV.-S2.2. Furnizorul serviciului întocmeşte fişe de post pentru personalul angajat.
        În fişele de post se înscriu atribuţiile concrete ale angajatului, relaţiile de subordonare şi de colaborare. Fiecare fişă de post este semnată de persoana care a întocmit-o şi de angajat.
        Fişele de post se revizuiesc anual în luna decembrie, precum şi ori de câte ori atribuţiile angajatului se modifică.
        M.IV.-ImS2.2.: Fişele de post ale personalului, în original, sunt disponibile la sediul furnizorului serviciului.

    M.IV.-S2.3. Furnizorul serviciului realizează anual evaluarea personalului.
        Fişele de evaluare descriu atribuţiile persoanei şi notează gradul de îndeplinire şi performanţele acesteia, pe o scală de la 1 la 5.
        Fiecare fişă de evaluare este semnată de persoana care a întocmit-o şi de către persoana evaluată.
        Fişele de evaluare se întocmesc cel târziu în luna februarie a fiecărui an, pentru anul anterior.
        M.IV.-ImS2.3.: Fişele de evaluare a personalului, în original, sunt disponibile la sediul furnizorului serviciului.

    M.IV.-S2.4. Furnizorul serviciului se asigură că personalul propriu are create oportunităţile şi condiţiile necesare creşterii performanţelor profesionale.
        Furnizorul serviciului elaborează şi aplică un plan de instruire şi formare profesională pentru angajaţii proprii.
        M.IV.-ImS2.4.: Planul de instruire şi formare profesională este disponibil la sediul furnizorului serviciului, precum şi copii după atestatele, certificatele, diplomele obţinute de personal.

    SECŢIUNEA a 2-a
    Clarificări privind modalitatea de autoevaluare a îndeplinirii standardelor minime de calitate pentru serviciile sociale acordate în comunitate, destinate persoanelor adulte
        Pentru a obţine licenţa de funcţionare, serviciile sociale acordate în comunitate, destinate persoanelor adulte, denumite în continuare servicii acordate în comunitate, trebuie să îndeplinească un punctaj între 80% - 100% din totalul de 47 de puncte.
        Fişa de autoevaluare pentru serviciile sociale acordate în comunitate se completează după modelul prevăzut în Anexa nr. 9 la Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 197/2012 privind asigurarea calităţii în domeniul serviciilor sociale, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 118/2014, după cum urmează: MODEL FIŞĂ DE AUTOEVALUARE

┌────────────────────┬────────────┬─────────────┬──────────┐
│ │ │Punctaj │ │
│ │Punctaj │rezultat │ │
│ │maxim │în urma │ │
│ │al │autoevaluării│Observaţii│
│ │standardelor│îndeplinirii │ │
│ │minime de │standardelor │ │
│ │calitate │minime de │ │
│ │ │calitate │ │
├────────────────────┼────────────┼─────────────┼──────────┤
│MODUL I - ACCESAREA │ │ │ │
│SERVICIULUI │10 │ │ │
│(Standarde 1-2) │ │ │ │
├────────────────────┼────────────┼─────────────┼──────────┤
│M.I.-STANDARD I │ │ │ │
│INFORMARE │ │ │ │
│Furnizorul │ │ │ │
│serviciului asigură │ │ │ │
│informarea │ │ │ │
│potenţialilor │ │ │ │
│beneficiari şi a │ │ │ │
│oricăror persoane │ │ │ │
│interesate cu │ │ │ │
│privire la scopul │ │ │ │
│său/funcţiile sale │ │ │ │
│şi modul de │ │ │ │
│organizare şi │TOTAL: 2 │TOTAL: │ │
│funcţionare │ │ │ │
│Rezultate aşteptate:│ │ │ │
│Persoanele │ │ │ │
│interesate au │ │ │ │
│acces la informaţii │ │ │ │
│referitoare la modul│ │ │ │
│de │ │ │ │
│organizare şi │ │ │ │
│funcţionare a │ │ │ │
│serviciului, scopul/│ │ │ │
│funcţiile acestuia, │ │ │ │
│condiţiile de │ │ │ │
│accesare │ │ │ │
├────────────────────┼────────────┼─────────────┼──────────┤
│M.I.-Im^11S1.1: │ │ │ │
│Materialele │ │ │ │
│informative privind │ │ │ │
│activităţile │ │ │ │
│desfăşurate şi │ │ │ │
│serviciile oferite │1 │ │ │
│în │ │ │ │
│cadrul centrului │ │ │ │
│sunt aprobate prin │ │ │ │
│decizia │ │ │ │
│furnizorului de │ │ │ │
│servicii sociale. │ │ │ │
├────────────────────┼────────────┼─────────────┼──────────┤
│M.I.-Im^2S1.1: Cel │ │ │ │
│puţin una din │ │ │ │
│formele de │ │ │ │
│informare privind │ │ │ │
│activităţile │ │ │ │
│derulate şi │ │ │ │
│serviciile oferite │ │ │ │
│în cadrul centrului │1 │ │ │
│este │ │ │ │
│disponibilă/poate fi│ │ │ │
│accesată la sediul │ │ │ │
│serviciului şi/sau │ │ │ │
│pot fi accesate pe │ │ │ │
│site-ul │ │ │ │
│acestuia. │ │ │ │
├────────────────────┼────────────┼─────────────┼──────────┤
│M.I.-STANDARD 2 - │ │ │ │
│ADMITERE │ │ │ │
│Serviciul se │ │ │ │
│adresează exclusiv │ │ │ │
│categoriilor de │ │ │ │
│beneficiari ale │ │ │ │
│căror nevoi pot fi │ │ │ │
│soluţionate │ │ │ │
│prin activităţile │TOTAL: 8 │TOTAL: │ │
│derulate │ │ │ │
│Rezultate aşteptate:│ │ │ │
│Beneficiarii/ │ │ │ │
│reprezentanţii │ │ │ │
│legali cunosc scopul│ │ │ │
│/funcţiile │ │ │ │
│serviciului şi │ │ │ │
│acceptă condiţiile │ │ │ │
│de acordare │ │ │ │
├────────────────────┼────────────┼─────────────┼──────────┤
│M.I.-Im^1S2.1: │ │ │ │
│Procedura de │ │ │ │
│accesare a │ │ │ │
│serviciului, este │1 │ │ │
│aprobată prin │ │ │ │
│decizia │ │ │ │
│furnizorului de │ │ │ │
│servicii sociale. │ │ │ │
├────────────────────┼────────────┼─────────────┼──────────┤
│M.I.-Im^2S2.1: │ │ │ │
│Procedura de │ │ │ │
│accesare a │ │ │ │
│serviciului, pe │1 │ │ │
│suport de hârtie, │ │ │ │
│este disponibil │ │ │ │
│la sediul │ │ │ │
│serviciului │ │ │ │
├────────────────────┼────────────┼─────────────┼──────────┤
│M.I.-Im^3S2.1: După │ │ │ │
│caz, modelul │ │ │ │
│contractului de │ │ │ │
│furnizare servicii, │ │ │ │
│precum şi │ │ │ │
│contractele de │1 │ │ │
│furnizare servicii, │ │ │ │
│în original, sunt │ │ │ │
│disponibile │ │ │ │
│la sediul │ │ │ │
│serviciului social. │ │ │ │
├────────────────────┼────────────┼─────────────┼──────────┤
│M.I.-Im^4S2.1: │ │ │ │
│Modelul contractului│ │ │ │
│de furnizare │ │ │ │
│servicii, este │1 │ │ │
│aprobat prin decizia│ │ │ │
│furnizorului │ │ │ │
│de servicii sociale.│ │ │ │
├────────────────────┼────────────┼─────────────┼──────────┤
│M.I.-ImS2.2: │ │ │ │
│Registrul/registrele│ │ │ │
│de evidenţă a │ │ │ │
│beneficiarilor este │1 │ │ │
│disponibil/sunt │ │ │ │
│disponibile │ │ │ │
│la sediul │ │ │ │
│serviciului social. │ │ │ │
├────────────────────┼────────────┼─────────────┼──────────┤
│M.I.-ImS2.3: │ │ │ │
│Registrul/registrele│ │ │ │
│de evidenţă a │ │ │ │
│beneficiarilor şi │ │ │ │
│contractele de │ │ │ │
│furnizare │1 │ │ │
│servicii arhivate, │ │ │ │
│precum şi lista │ │ │ │
│acestora sunt │ │ │ │
│disponibile la │ │ │ │
│sediul furnizorului │ │ │ │
│serviciului. │ │ │ │
├────────────────────┼────────────┼─────────────┼──────────┤
│M.I.-Im^1S2.4: │ │ │ │
│Procedura de │ │ │ │
│încetare a acordării│ │ │ │
│serviciilor către │1 │ │ │
│beneficiar, este │ │ │ │
│aprobată prin │ │ │ │
│decizia furnizorului│ │ │ │
│de servicii sociale.│ │ │ │
├────────────────────┼────────────┼─────────────┼──────────┤
│M.I.-Im^2S2.4: │ │ │ │
│Procedura de │ │ │ │
│încetare a acordării│ │ │ │
│serviciilor către │ │ │ │
│beneficiar, pe │1 │ │ │
│suport de hârtie, │ │ │ │
│este disponibilă │ │ │ │
│sediul serviciului │ │ │ │
│social. │ │ │ │
├────────────────────┼────────────┼─────────────┼──────────┤
│MODUL II - │ │ │ │
│ACTIVITĂŢI DERULATE │10 │ │ │
│(Standarde 1-2) │ │ │ │
├────────────────────┼────────────┼─────────────┼──────────┤
│M.II.-STANDARD 1 - │ │ │ │
│EVALUAREA NEVOILOR │ │ │ │
│Acordarea │ │ │ │
│serviciului se │ │ │ │
│realizează în baza │ │ │ │
│evaluării nevoilor │ │ │ │
│individuale ale │ │ │ │
│beneficiarilor │TOTAL: 4 │TOTAL: │ │
│Rezultate aşteptate:│ │ │ │
│Beneficiarii se │ │ │ │
│asigură că │ │ │ │
│primesc servicii în │ │ │ │
│concordanţă cu │ │ │ │
│nevoile │ │ │ │
│identificate ale │ │ │ │
│fiecăruia │ │ │ │
├────────────────────┼────────────┼─────────────┼──────────┤
│M.II.-Im^1S1.1: │ │ │ │
│Procedura de │ │ │ │
│evaluare a nevoilor │ │ │ │
│beneficiarului este │1 │ │ │
│aprobată pun decizia│ │ │ │
│furnizorului de │ │ │ │
│servicii sociale. │ │ │ │
├────────────────────┼────────────┼─────────────┼──────────┤
│M.II.-Im^2S1.1: │ │ │ │
│Procedura de │ │ │ │
│evaluare a nevoilor │ │ │ │
│beneficiarului este │1 │ │ │
│disponibilă, pe │ │ │ │
│suport de │ │ │ │
│hârtie, la sediul │ │ │ │
│serviciului social. │ │ │ │
├────────────────────┼────────────┼─────────────┼──────────┤
│M.II.-Im^1S1.2: │ │ │ │
│Modelul fişelor de │ │ │ │
│evaluare/ │ │ │ │
│reevaluare este │1 │ │ │
│aprobat prin decizia│ │ │ │
│furnizorului │ │ │ │
│de servicii sociale.│ │ │ │
├────────────────────┼────────────┼─────────────┼──────────┤
│M.II.-ImS1.2: Fişele│ │ │ │
│de evaluare/ │ │ │ │
│reevaluare │ │ │ │
│completate conform │ │ │ │
│condiţiilor │ │ │ │
│standardului şi │1 │ │ │
│semnate de │ │ │ │
│beneficiari, sunt │ │ │ │
│disponibile la │ │ │ │
│sediul │ │ │ │
│serviciului social. │ │ │ │
├────────────────────┼────────────┼─────────────┼──────────┤
│M.II.-STANDARD 2 - │ │ │ │
│PLANIFICAREA ŞI │ │ │ │
│REALIZAREA │ │ │ │
│ACTIVITĂŢILOR │ │ │ │
│Furnizorul │ │ │ │
│serviciului │ │ │ │
│stabileşte şi │ │ │ │
│planifică │ │ │ │
│activităţile │ │ │ │
│derulate astfel │TOTAL: 6 │TOTAL: │ │
│încât să răspundă │ │ │ │
│nevoilor │ │ │ │
│beneficiarilor │ │ │ │
│Rezultate aşteptate:│ │ │ │
│Fiecare beneficiar │ │ │ │
│primeşte │ │ │ │
│serviciul │ │ │ │
│recomandat, în │ │ │ │
│funcţie de nevoile │ │ │ │
│individuale │ │ │ │
├────────────────────┼────────────┼─────────────┼──────────┤
│M.II.-Im^1S2.1: │ │ │ │
│Modelul planului de │ │ │ │
│intervenţie │ │ │ │
│este aprobat prin │1 │ │ │
│decizia furnizorului│ │ │ │
│de servicii │ │ │ │
│sociale. │ │ │ │
├────────────────────┼────────────┼─────────────┼──────────┤
│M.II.-Im^2S2.1: │ │ │ │
│Planurile de │ │ │ │
│intervenţie sunt │ │ │ │
│disponibile la │1 │ │ │
│sediul serviciului │ │ │ │
│social, în │ │ │ │
│dosarul personal al │ │ │ │
│beneficiarului. │ │ │ │
├────────────────────┼────────────┼─────────────┼──────────┤
│M.II.-ImS2.2 Fişele │ │ │ │
│beneficiarilor, │ │ │ │
│registrul de │ │ │ │
│activităţi, caietul │ │ │ │
│de evidenţă a │ │ │ │
│produselor │ │ │ │
│alimentare şi │ │ │ │
│bunurilor materiale,│1 │ │ │
│precum şi orice │ │ │ │
│alte documente │ │ │ │
│referitoare la │ │ │ │
│activităţile │ │ │ │
│derulate, după caz │ │ │ │
│sunt disponibile la │ │ │ │
│sediul │ │ │ │
│serviciului social. │ │ │ │
├────────────────────┼────────────┼─────────────┼──────────┤
│M.II.-ImS2.3 │ │ │ │
│Programul de │ │ │ │
│activităţi afişat │ │ │ │
│într-un loc vizibil │ │ │ │
│la sediul │1 │ │ │
│serviciului este │ │ │ │
│respectat şi │ │ │ │
│cunoscut de personal│ │ │ │
│beneficiari. │ │ │ │
├────────────────────┼────────────┼─────────────┼──────────┤
│M.II.-ImS2.4 │ │ │ │
│Registrele de │ │ │ │
│evidenţă a │ │ │ │
│beneficiarilor şi │ │ │ │
│fişele │ │ │ │
│beneficiarilor se │ │ │ │
│păstrează în fişete/│ │ │ │
│dulapuri închise, │ │ │ │
│accesibile │ │ │ │
│doar personalului de│1 │ │ │
│conducere şi │ │ │ │
│angajaţilor cu │ │ │ │
│atribuţii stabilite │ │ │ │
│în acest sens, │ │ │ │
│permiţând │ │ │ │
│astfel păstrarea │ │ │ │
│confidenţialităţii │ │ │ │
│cu privire │ │ │ │
│la datele personale.│ │ │ │
├────────────────────┼────────────┼─────────────┼──────────┤
│M.II.-ImS2.5 │ │ │ │
│Serviciul dispune de│ │ │ │
│cel puţin un │ │ │ │
│cabinet pentru │ │ │ │
│servicii de │ │ │ │
│asistenţă socială în│ │ │ │
│cazul în care acordă│ │ │ │
│şi alte servicii de │ │ │ │
│integrare/ │ │ │ │
│reintegrare socială │ │ │ │
│la sediul propriu, │ │ │ │
│amenajează spaţii │ │ │ │
│special destinate │ │ │ │
│derulării │ │ │ │
│activităţilor/ │ │ │ │
│terapiilor de │ │ │ │
│integrare/ │ │ │ │
│reintegrare │ │ │ │
│socială şi le │ │ │ │
│dotează cu │ │ │ │
│mobilierul, │ │ │ │
│materialele │ │ │ │
│şi echipamentele │ │ │ │
│adecvate. │ │ │ │
├────────────────────┼────────────┼─────────────┼──────────┤
│MODULUL III - │ │ │ │
│DREPTURI ŞI ETICĂ │10 │ │ │
│(Standarde 1-2) │ │ │ │
├────────────────────┼────────────┼─────────────┼──────────┤
│M.III.-STANDARD 1 - │ │ │ │
│RESPECTAREA │ │ │ │
│DREPTURILOR │ │ │ │
│BENEFICIARILOR │ │ │ │
│Furnizorul │ │ │ │
│serviciului respectă│ │ │ │
│drepturile │ │ │ │
│beneficiarilor │TOTAL: 8 │TOTAL: │ │
│prevăzute de lege │ │ │ │
│Rezultate aşteptate:│ │ │ │
│Drepturile │ │ │ │
│beneficiarilor │ │ │ │
│sunt cunoscute şi │ │ │ │
│respectate de │ │ │ │
│personal │ │ │ │
├────────────────────┼────────────┼─────────────┼──────────┤
│M.III.-Im^1S1.1: │ │ │ │
│Carta drepturilor │ │ │ │
│beneficiarilor │ │ │ │
│şi Codul de etică │1 │ │ │
│sunt aprobate prin │ │ │ │
│decizia │ │ │ │
│furnizorului de │ │ │ │
│servicii sociale. │ │ │ │
├────────────────────┼────────────┼─────────────┼──────────┤
│M.III.-Im^2S1.1: │ │ │ │
│Carta drepturilor │ │ │ │
│beneficiarilor │ │ │ │
│şi Codul de etică │ │ │ │
│sunt disponibile, pe│ │ │ │
│suport de │ │ │ │
│hârtie şi în format │ │ │ │
│accesibil pentru │ │ │ │
│persoanele │ │ │ │
│cu dizabilităţi │ │ │ │
│(easy to read, │ │ │ │
│Braille, CD video/ │ │ │ │
│audio, etc.), la │1 │ │ │
│sediul serviciului │ │ │ │
│social, │ │ │ │
│beneficiarii având │ │ │ │
│posibilitatea să se │ │ │ │
│informeze │ │ │ │
│cu privire la │ │ │ │
│drepturile lor în │ │ │ │
│relaţia pe care o │ │ │ │
│au cu furnizorul │ │ │ │
│serviciului şi │ │ │ │
│personalul │ │ │ │
│acestuia. │ │ │ │
├────────────────────┼────────────┼─────────────┼──────────┤
│M.III.-Im^1S1.2: │ │ │ │
│Modelul │ │ │ │
│chestionarelor │ │ │ │
│utilizate │1 │ │ │
│este aprobat prin │ │ │ │
│decizia furnizorului│ │ │ │
│de servicii │ │ │ │
│sociale. │ │ │ │
├────────────────────┼────────────┼─────────────┼──────────┤
│M.III.-Im^2S1.2: │ │ │ │
│Modelul │ │ │ │
│chestionarelor │ │ │ │
│utilizate, │ │ │ │
│pe suport de hârtie │1 │ │ │
│şi chestionarele │ │ │ │
│completate │ │ │ │
│sunt disponibile la │ │ │ │
│sediul serviciului │ │ │ │
│social. │ │ │ │
├────────────────────┼────────────┼─────────────┼──────────┤
│M.III.-Im^3S1.2: │ │ │ │
│Chestionarul de │ │ │ │
│măsurare a │ │ │ │
│gradului de │ │ │ │
│satisfacţie a │ │ │ │
│beneficiarilor se │ │ │ │
│aplică │ │ │ │
│de către │1 │ │ │
│reprezentantul │ │ │ │
│furnizorului de │ │ │ │
│servicii │ │ │ │
│sociale, într-o │ │ │ │
│manieră care să │ │ │ │
│respecte │ │ │ │
│confidenţialitatea. │ │ │ │
├────────────────────┼────────────┼─────────────┼──────────┤
│M.III.-Im^4S1.2: │ │ │ │
│Rezultatele │ │ │ │
│chestionarului de │ │ │ │
│măsurare a gradului │ │ │ │
│de satisfacţie a │ │ │ │
│beneficiarilor şi │ │ │ │
│modul în care a fost│ │ │ │
│îmbunătăţită │ │ │ │
│acordarea │1 │ │ │
│serviciilor, atunci │ │ │ │
│când │ │ │ │
│este cazul, sunt │ │ │ │
│păstrate de către │ │ │ │
│furnizorul │ │ │ │
│de servicii sociale │ │ │ │
│şi vor fi puse la │ │ │ │
│dispoziţia │ │ │ │
│organelor de control│ │ │ │
├────────────────────┼────────────┼─────────────┼──────────┤
│M.III.-ImS1.2 │ │ │ │
│Modelul │ │ │ │
│chestionarelor │ │ │ │
│utilizate, │ │ │ │
│pe suport de hârtie │1 │ │ │
│şi chestionarele │ │ │ │
│completate │ │ │ │
│sunt disponibile la │ │ │ │
│sediul serviciului │ │ │ │
│social. │ │ │ │
├────────────────────┼────────────┼─────────────┼──────────┤
│M.III.-ImS1.3 │ │ │ │
│Registrul de │ │ │ │
│evidenţă a │ │ │ │
│sesizărilor/ │ │ │ │
│reclamaţiilor │ │ │ │
│beneficiarilor şi │1 │ │ │
│dosarul în care │ │ │ │
│sunt arhivate │ │ │ │
│acestea sunt │ │ │ │
│disponibile la │ │ │ │
│sediul │ │ │ │
│serviciului social. │ │ │ │
├────────────────────┼────────────┼─────────────┼──────────┤
│M.III.-STANDARDUL 2 │ │ │ │
│- PROTECŢIA │ │ │ │
│ÎMPOTRIVA │ │ │ │
│ABUZURILOR ŞI │ │ │ │
│NEGLIJĂRII │ │ │ │
│Furnizorul │ │ │ │
│serviciului ia │ │ │ │
│măsuri pentru │ │ │ │
│prevenirea │ │ │ │
│şi combaterea │ │ │ │
│oricăror forme de │ │ │ │
│tratament abuziv, │TOTAL: 2 │TOTAL: │ │
│neglijent, degradant│ │ │ │
│asupra │ │ │ │
│beneficiarilor │ │ │ │
│Rezultate aşteptate:│ │ │ │
│Beneficiarii sunt │ │ │ │
│protejaţi │ │ │ │
│împotriva │ │ │ │
│abuzurilor, │ │ │ │
│neglijării, │ │ │ │
│discriminării, │ │ │ │
│sau tratamentului │ │ │ │
│degradant sau inuman│ │ │ │
├────────────────────┼────────────┼─────────────┼──────────┤
│M.III.-Im^1S2.1: │ │ │ │
│Procedura privind │ │ │ │
│identificarea, │ │ │ │
│semnalarea şi │ │ │ │
│soluţionarea │ │ │ │
│cazurilor de abuz şi│1 │ │ │
│neglijenţă, este │ │ │ │
│aprobată prin │ │ │ │
│decizia │ │ │ │
│furnizorului de │ │ │ │
│servicii sociale. │ │ │ │
├────────────────────┼────────────┼─────────────┼──────────┤
│M.III.-Im^2S2.1 │ │ │ │
│Procedura privind │ │ │ │
│identificarea, │ │ │ │
│semnalarea şi │ │ │ │
│soluţionarea │ │ │ │
│cazurilor de abuz şi│ │ │ │
│neglijenţă, precum │ │ │ │
│şi registrul de │ │ │ │
│evidenţă a │ │ │ │
│abuzurilor şi │ │ │ │
│incidentelor │1 │ │ │
│deosebite sunt │ │ │ │
│disponibile, pe │ │ │ │
│suport de hârtie, şi│ │ │ │
│în orice alt │ │ │ │
│format accesibil │ │ │ │
│persoanelor cu │ │ │ │
│dizabilităţi (easy │ │ │ │
│to read, Braille, CD│ │ │ │
│video/audio, etc.), │ │ │ │
│la sediul │ │ │ │
│serviciului social. │ │ │ │
├────────────────────┼────────────┼─────────────┼──────────┤
│MODUL IV - │ │ │ │
│MANAGEMENT ŞI │17 │ │ │
│RESURSE UMANE │ │ │ │
│(Standarde 1-2) │ │ │ │
├────────────────────┼────────────┼─────────────┼──────────┤
│M.IV.-STANDARD 1 - │ │ │ │
│ADMINISTRARE, │ │ │ │
│ORGANIZARE │ │ │ │
│ŞI FUNCŢIONARE │ │ │ │
│Furnizorul │ │ │ │
│serviciului respectă│ │ │ │
│prevederile legale │ │ │ │
│privind organizarea │TOTAL: 13 │TOTAL: │ │
│şi funcţionarea sa │ │ │ │
│Rezultate aşteptate:│ │ │ │
│Beneficiarii primesc│ │ │ │
│servicii │ │ │ │
│într-un centru care │ │ │ │
│funcţionează în │ │ │ │
│condiţiile │ │ │ │
│legii │ │ │ │
├────────────────────┼────────────┼─────────────┼──────────┤
│M.IV.-Im^1S1.1: │ │ │ │
│Persoana cu │ │ │ │
│atribuţii de │ │ │ │
│conducere │ │ │ │
│este absolventă de │1 │ │ │
│învăţământ superior,│ │ │ │
│cu diplomă │ │ │ │
│de licenţă sau │ │ │ │
│echivalentă. │ │ │ │
├────────────────────┼────────────┼─────────────┼──────────┤
│M.IV.-Im^2S1.1: Fişa│ │ │ │
│de post a │ │ │ │
│conducătorului │ │ │ │
│serviciului, precum │ │ │ │
│şi rapoartele/fişele│1 │ │ │
│de │ │ │ │
│evaluare a │ │ │ │
│activităţii acestuia│ │ │ │
│sunt disponibile │ │ │ │
│la sediul centrului.│ │ │ │
├────────────────────┼────────────┼─────────────┼──────────┤
│M.IV.-Im^1S1.2: │ │ │ │
│Regulamentul propriu│ │ │ │
│de organizare │ │ │ │
│şi funcţionare şi │ │ │ │
│statul de funcţii │ │ │ │
│sunt aprobate │ │ │ │
│prin decizia/ │1 │ │ │
│hotărârea │ │ │ │
│furnizorului de │ │ │ │
│servicii │ │ │ │
│sociale/autorităţii │ │ │ │
│locale/judeţene, în │ │ │ │
│funcţie │ │ │ │
│de caz. │ │ │ │
├────────────────────┼────────────┼─────────────┼──────────┤
│M.IV.-Im^2S1.2: │ │ │ │
│Regulamentul propriu│ │ │ │
│de organizare │ │ │ │
│şi funcţionare al │ │ │ │
│serviciului şi │ │ │ │
│statul de funcţii │ │ │ │
│sunt disponibile, pe│ │ │ │
│suport de hârtie şi │ │ │ │
│în format │1 │ │ │
│accesibil pentru │ │ │ │
│persoanele cu │ │ │ │
│dizabilităţi (easy │ │ │ │
│to read, Braille, CD│ │ │ │
│video/audio, etc.), │ │ │ │
│atât la │ │ │ │
│sediul furnizorului,│ │ │ │
│cât şi al │ │ │ │
│serviciului social. │ │ │ │
├────────────────────┼────────────┼─────────────┼──────────┤
│M.IV.-ImS1.3 │ │ │ │
│Instruirea lunară │ │ │ │
│sau ori de câte │ │ │ │
│ori situaţia o │ │ │ │
│impune a │ │ │ │
│personalului privind│ │ │ │
│cunoaşterea │ │ │ │
│procedurilor │ │ │ │
│utilizate pentru │1 │ │ │
│acordarea │ │ │ │
│serviciului se │ │ │ │
│consemnează în │ │ │ │
│registrul │ │ │ │
│de evidenţă privind │ │ │ │
│perfecţionarea │ │ │ │
│continuă a │ │ │ │
│personalului. │ │ │ │
├────────────────────┼────────────┼─────────────┼──────────┤
│M.IV.-Im^1S1.4: │ │ │ │
│Documentele │ │ │ │
│financiar-contabile,│ │ │ │
│rapoartele de │ │ │ │
│inspecţie sau │ │ │ │
│control, rapoartele │1 │ │ │
│de audit intern sunt│ │ │ │
│disponibile la │ │ │ │
│sediul │ │ │ │
│furnizorului │ │ │ │
│serviciului. │ │ │ │
├────────────────────┼────────────┼─────────────┼──────────┤
│M.IV.-Im^2S1.4: │ │ │ │
│Coordonatorul │ │ │ │
│serviciului este │ │ │ │
│evaluat anual de │1 │ │ │
│către furnizorul de │ │ │ │
│servicii │ │ │ │
│sociale. │ │ │ │
├────────────────────┼────────────┼─────────────┼──────────┤
│M.IV.-ImS1.5 │ │ │ │
│Raportul de │ │ │ │
│activitate, pe │ │ │ │
│suport de │ │ │ │
│hârtie şi în format │ │ │ │
│accesibil pentru │ │ │ │
│persoanele │ │ │ │
│cu dizabilităţi │ │ │ │
│(easy to read, │ │ │ │
│Braille, CD video/ │1 │ │ │
│audio, etc.), este │ │ │ │
│disponibil la sediul│ │ │ │
│serviciului social │ │ │ │
│şi se publică anual │ │ │ │
│pe pagina │ │ │ │
│web a serviciului/ │ │ │ │
│furnizorului de │ │ │ │
│servicii │ │ │ │
│sociale. │ │ │ │
├────────────────────┼────────────┼─────────────┼──────────┤
│M.IV.-Im^1S1.6: │ │ │ │
│Planul propriu de │ │ │ │
│dezvoltare este │ │ │ │
│aprobat prin decizia│1 │ │ │
│furnizorului de │ │ │ │
│servicii │ │ │ │
│sociale. │ │ │ │
├────────────────────┼────────────┼─────────────┼──────────┤
│M.IV.-Im^2S1.6: │ │ │ │
│Planul propriu de │ │ │ │
│dezvoltare al │ │ │ │
│serviciului este │ │ │ │
│disponibil, pe │1 │ │ │
│suport de hârtie, │ │ │ │
│la sediul │ │ │ │
│furnizorului │ │ │ │
│serviciului. │ │ │ │
├────────────────────┼────────────┼─────────────┼──────────┤
│M.IV.-ImS1.7 │ │ │ │
│Furnizorul │ │ │ │
│serviciului │ │ │ │
│consemnează │ │ │ │
│şi păstrează │ │ │ │
│corespondenţa cu │ │ │ │
│orice autoritate │ │ │ │
│publică sau │ │ │ │
│instituţie publică, │1 │ │ │
│cu organizaţii ale │ │ │ │
│societăţii civile, │ │ │ │
│culte, etc., sau │ │ │ │
│orice alte │ │ │ │
│documente care │ │ │ │
│evidenţiază │ │ │ │
│colaborarea sau │ │ │ │
│parteneriatul cu │ │ │ │
│acestea. │ │ │ │
├────────────────────┼────────────┼─────────────┼──────────┤
│M.IV.-Im^2S1.7 │ │ │ │
│Listele │ │ │ │
│beneficiarilor │ │ │ │
│transmise │ │ │ │
│către serviciile │1 │ │ │
│publice de asistenţă│ │ │ │
│socială se │ │ │ │
│păstrează la sediul │ │ │ │
│furnizorului │ │ │ │
│serviciului. │ │ │ │
├────────────────────┼────────────┼─────────────┼──────────┤
│M.IV.-Im^3S1.7: │ │ │ │
│Numărul de acţiuni │ │ │ │
│întreprinse de │ │ │ │
│serviciu şi │ │ │ │
│furnizorul de │ │ │ │
│servicii sociale în │1 │ │ │
│comunitate, în │ │ │ │
│vederea implicării │ │ │ │
│beneficiarilor │ │ │ │
│şi promovării unei │ │ │ │
│imagini pozitive a │ │ │ │
│acestora. │ │ │ │
├────────────────────┼────────────┼─────────────┼──────────┤
│M.IV.-STANDARD 2 - │ │ │ │
│RESURSE UMANE │ │ │ │
│Furnizorul │ │ │ │
│serviciului dispune │ │ │ │
│de o structură de │ │ │ │
│personal capabil să │ │ │ │
│asigure serviciul │TOTAL: 4 │TOTAL: │ │
│respectiv │ │ │ │
│Rezultate aşteptate:│ │ │ │
│Beneficiarii sunt │ │ │ │
│asistaţi │ │ │ │
│de personal │ │ │ │
│suficient şi │ │ │ │
│competent │ │ │ │
├────────────────────┼────────────┼─────────────┼──────────┤
│M.IV.-ImS2.1 Statul │ │ │ │
│de funcţii aprobat, │ │ │ │
│contractele de │ │ │ │
│muncă, contractele │ │ │ │
│de prestări │ │ │ │
│servicii şi/sau │ │ │ │
│contractele de │ │ │ │
│voluntariat, │ │ │ │
│respectiv contracte │1 │ │ │
│de internship, în │ │ │ │
│original, │ │ │ │
│sunt disponibile la │ │ │ │
│sediul furnizorului,│ │ │ │
│iar │ │ │ │
│angajaţii sunt │ │ │ │
│înregistraţi în │ │ │ │
│REVISAL. │ │ │ │
├────────────────────┼────────────┼─────────────┼──────────┤
│M.IV.-ImS2.2 Fişele │ │ │ │
│de post ale │ │ │ │
│personalului, în │ │ │ │
│original, sunt │1 │ │ │
│disponibile la │ │ │ │
│sediul furnizorului │ │ │ │
│serviciului. │ │ │ │
├────────────────────┼────────────┼─────────────┼──────────┤
│M.IV.-ImS2.3 Fişele │ │ │ │
│de evaluare a │ │ │ │
│personalului, în │ │ │ │
│original, sunt │1 │ │ │
│disponibile la │ │ │ │
│sediul furnizorului │ │ │ │
│serviciului. │ │ │ │
├────────────────────┼────────────┼─────────────┼──────────┤
│M.IV.-ImS2.4 Planul │ │ │ │
│de instruire şi │ │ │ │
│formare │ │ │ │
│profesională este │ │ │ │
│disponibil la sediul│ │ │ │
│furnizorului │ │ │ │
│serviciului, precum │1 │ │ │
│şi copii după │ │ │ │
│atestatele, │ │ │ │
│certificatele, │ │ │ │
│diplomele obţinute │ │ │ │
│de │ │ │ │
│personal. │ │ │ │
├────────────────────┼────────────┼─────────────┼──────────┤
│PUNCTAJ TOTAL: │47 │ │ │
└────────────────────┴────────────┴─────────────┴──────────┘



                                        -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016