Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   STANDARDE MINIME din 3 ianuarie 2019  de calitate pentru serviciile de îngrijiri la domiciliu pentru persoane vârstnice, cod 8810ID - I    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 STANDARDE MINIME din 3 ianuarie 2019 de calitate pentru serviciile de îngrijiri la domiciliu pentru persoane vârstnice, cod 8810ID - I

EMITENT: Ministerul Muncii şi Justiţiei Sociale
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 121 bis din 15 februarie 2019
──────────
        Aprobate prin Ordinul nr. 29/2019, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 121 din 15 februarie 2019.
──────────
    SECŢIUNEA 1
    Standarde minime de calitate
    MODUL I - ACCESAREA SERVICIULUI (Standardele 1 - 2)
    M.I.-STANDARD 1 - INFORMARE
    Serviciul de îngrijiri la domiciliu, denumit în continuare serviciu, asigură informarea potenţialilor beneficiari şi a oricăror persoane interesate cu privire la scopul/funcţiile sale şi modul propriu de organizare şi funcţionare
        Rezultate aşteptate: Persoanele interesate au acces la informaţii referitoare la modul de organizare şi funcţionare a serviciului, scopul/funcţiile acestuia, condiţiile de accesare.
    M.I.-S1.1. Serviciul deţine şi pune la dispoziţia beneficiarului sau oricărei alte persoane interesate materiale informative privind activităţile derulate.
        Materialele informative conţin date despre sediul serviciului, organizarea şi funcţionarea acestuia, activităţile desfăşurate, personalul de specialitate, costul serviciului şi cuantumul contribuţiei financiare a beneficiarului, precum şi orice alte informaţii considerate utile.
        Materialele informative pot fi pe suport de hârtie şi/sau pe suport electronic şi sunt mediatizate la nivelul comunităţii locale/judeţene prin intermediul cabinetelor de medicină de familie.
        În situaţia în care furnizorul serviciului deţine un site propriu, materialele informative (materiale scrise/broşuri, filme şi/sau fotografii de informare sau publicitare, etc) se postează pe site-ul respectiv.
        Imaginea beneficiarilor şi datele cu caracter personal pot deveni publice în materialele informative doar cu acordul scris al acestora sau, după caz, al reprezentanţilor legali/convenţionali.
        M.I.-Im^1S1.1.: Materialele informative privind activităţile desfăşurate şi serviciile oferite în cadrul centrului sunt aprobate prin decizia furnizorului de servicii sociale.
        M.I.-Im^2S1.1.: Cel puţin una din formele de prezentare a materialelor informative privind activităţile desfăşurate şi serviciile oferite în cadrul centrului este disponibilă/poate fi accesată la sediul centrului.

    M.I.-S1.2. Serviciul dispune de o procedură proprie privind informarea beneficiarilor asupra activităţilor derulate.
        Numele complet al beneficiarului sau, după caz, al reprezentantului său legal/convenţional, tema informării, data la care s-a efectuat, semnătura beneficiarului/reprezentantului legal/convenţional şi a persoanei care a realizat informarea se înscriu într-un registru de evidenţă privind informarea beneficiarilor.
        M.I.-ImS1.2.: Registrul de evidenţă privind informarea beneficiarilor este disponibil la sediul serviciului social.


    M.I.-STANDARD 2 - ACCESAREA SERVICIULUI
    Serviciul se adresează exclusiv categoriilor de beneficiari cu nevoi de îngrijire personală
        Rezultate aşteptate: Beneficiarii/reprezentanţii legali cunosc şi acceptă condiţiile de acordare a serviciului.
    M.I.-S2.1. Furnizorul serviciului elaborează şi aplică o procedură proprie de accesare a serviciului.
        Procedura de accesare a serviciului precizează, după caz: criteriile de eligibilitate ale beneficiarilor, actele necesare, cine ia decizia de acceptare/respingere, modalitatea de încheiere a contractului de furnizare servicii şi modelul acestuia, modalitatea de stabilire a contribuţiei beneficiarului dacă este cazul etc.
        Beneficiarii/reprezentanţii legali şi membrii de familie interesaţi sunt informaţi asupra condiţiilor prevăzute în procedura de accesare a serviciului.
        M.I.-Im^1S2.1.: Procedura de accesare a serviciului este aprobată prin decizia furnizorului de servicii sociale.
        M.I.-Im^2S2.1.: Procedura de accesare a serviciului, pe suport de hârtie, este disponibilă la sediul serviciului social.

    M.I.-S2.2. Acordarea serviciului se realizează în baza unui contract de furnizare servicii.
        Persoana cu atribuţii privind informarea beneficiarilor, comunică acestora toate datele şi informaţiile referitoare la organizarea şi funcţionarea serviciului, odată cu încheierea contractului de furnizare servicii.
        Conducătorul serviciului/furnizorul acestuia (persoana împuternicită) încheie cu beneficiarul sau după caz, cu reprezentantul legal al acestuia un contract furnizare servicii.
        Formatul contractului de furnizare servicii este stabilit de fiecare furnizor de servicii, în baza modelului aprobat prin ordinul ministrului muncii şi justiţiei sociale. Dacă este cazul, în funcţie de condiţiile contractuale, respectiv existenţa unei persoane/unor persoane care participă la plata contribuţiei din partea beneficiarului, se încheie angajamente de plată cu acestea. Angajamentele de plată fac parte integrantă din contract.
        Contractul de furnizare servicii este redactat în două sau mai multe exemplare originale, în funcţie de numărul semnatarilor contractului.
        M.I.-Im^1S2.2.: Modelul contractului de furnizare servicii este aprobat prin decizia furnizorului de servicii sociale.
        M.I.-Im^2S2.2.: Contractele încuiate cu beneficiarii sunt disponibile la sediul centrului, în dosarul beneficiarului.

    M.I.-S2.3. Serviciul întocmeşte, pentru fiecare beneficiar, dosarul personal al beneficiarului.
        Dosarul personal al beneficiarului conţine, cel puţin, următoarele documente:
    - cererea de admitere semnată de beneficiar şi aprobată de conducătorul centrului;
    – cartea de identitate a beneficiarului, în copie;
    – după caz, cartea de identitate a reprezentantului legal şi cartea de identitate a persoanei care plăteşte/persoanelor care plătesc, integral sau parţial, contribuţia beneficiarului, în copie;
    – actele/documentele emise în condiţiile legii prin care se atestă gradul de dependenţă al persoanei/gradul de handicap şi recomandarea îngrijirii la domiciliu, planul individualizat de asistenţă şi îngrijire dacă există, orice alte documente eliberate de serviciile publice de asistenţă socială, structuri specializate în evaluare complexă, cabinete medicale care evidenţiază necesitatea acordării de ajutor pentru efectuarea activităţilor de bază ale vieţii zilnice;
    – contractul de furnizare servicii, în original.

        M.I.-ImS2.3.: Dosarele personale ale beneficiarilor sunt disponibile la sediul centrului şi sunt depozitate în condiţii care să permită păstrarea confidenţialităţii datelor.

    M.I.-S2.4. Serviciul asigură arhivarea dosarelor personale ale beneficiarilor.
        Dosarul personal al beneficiarului este arhivat pe perioada prevăzută în nomenclatorul arhivistic al furnizorului, confirmat de Comisia de Selecţionare din cadrul Serviciului Judeţean al Arhivelor Naţionale.
        La solicitarea scrisă a beneficiarului/reprezentantului său legal, o copie a dosarului personal se pune la dispoziţia acestuia după încetarea raporturilor contractuale.
        Centrul ţine evidenţa dosarelor personale ale beneficiarilor arhivate, pe suport de hârtie sau electronic.
        M.I.-ImS2.4.: Dosarele personale ale beneficiarilor sunt arhivate pe perioada prevăzută în nomenclatorul arhivistic al furnizorului, confirmat de Comisia de Selecţionare din cadrul Serviciului Judeţean al Arhivelor Naţionale, iar Registrul de evidenţă a acestora este disponibil la sediul centrului.

    M.I.-S2.5. Furnizorul serviciului elaborează şi utilizează o procedură proprie privind suspendarea/încetarea acordării serviciului.
        Procedura stabileşte situaţiile în care se suspendă/încetează acordarea serviciilor către beneficiar şi modalităţile de realizare a acestora (la cererea sau prin decizia unilaterală a beneficiarului, prin decizia furnizorului serviciului, prin acordul ambelor părţi, internare în unitate medicală etc.).
        Beneficiarii sunt informaţi asupra condiţiilor/situaţiilor de suspendare/încetare a serviciului. Informarea va fi înregistrată în Registrul de evidenţă a informării beneficiarilor cu semnătura beneficiarului şi a celui care a făcut informarea.
        M.I.-Im^1S2.5.: Procedura privind suspendarea/încetarea acordării serviciilor către beneficiar este aprobată prin decizia furnizorului de servicii sociale.
        M.I.-Im^2S2.5.: Procedura privind suspendarea/încetarea acordării serviciilor către beneficiar, pe suport de hârtie, este disponibilă la sediul serviciului social.


    MODUL II - EVALUARE ŞI PLANIFICARE (Standardele 1 - 2)
    M.II.-STANDARD 1 - EVALUARE
        Îngrijirea la domiciliu a beneficiarilor se realizează în baza evaluării nevoilor individuale şi a situaţiei personale a fiecărui beneficiar
        Rezultate aşteptate: Beneficiarii primesc asistenţa şi suportul necesar pentru realizarea activităţilor de bază ale vieţii zilnice în funcţie de nevoile individuale, corelate cu gradul de dependenţă/gradul de handicap.
    M.II.-S1.1. Fiecare beneficiar primeşte îngrijiri la domiciliu în baza unei evaluări a nevoilor proprii.
        Furnizorul serviciului realizează evaluarea nevoilor de îngrijire personală la domiciliul beneficiarului, indiferent dacă acesta a fost supus anterior evaluării realizată de structurile de evaluare complexă prevăzute de lege sau, după caz, de unităţi sanitare (cabinete de medicină de familie, cabinete de specialitate, unităţi sanitare cu paturi).
        La realizarea evaluării nevoilor beneficiarului, personalul ţine cont de rezultatele evaluărilor complexe şi documentelor medicale, precum şi de recomandările formulate în documentele prezentate de beneficiar.
        Pentru evaluare se utilizează fişa de evaluare/reevaluare a beneficiarului, elaborată de furnizorul serviciului după modelul fişei de evaluare socio-medicală din Grila naţională de evaluare a nevoilor persoanelor vârstnice, aprobată prin Hotărârea Guvernului nr. 886/2000.
        Odată cu încetarea/sistarea serviciului, fişa de evaluare/reevaluare a beneficiarului se arhivează în dosarul personal al beneficiarului.
        Evaluarea nevoilor beneficiarului se realizează de personal de specialitate (asistenţi sociali, psiholog, asistenţi medicali, medici geriatri, medici de familie etc).
        Reevaluarea se realizează anual, precum şi atunci când situaţia o impune, respectiv dacă apar modificări semnificative ale stării de sănătate şi ale statusului funcţional fizic şi/sau psihic al beneficiarului.
        Rezultatele reevaluării se înscriu în fişa de evaluare/reevaluare a beneficiarului şi sunt aduse la cunoştinţa beneficiarului care poate solicita informaţii/explicaţii suplimentare în raport cu rezultatele evaluării.
        Beneficiarului i se aduce la cunoştinţă necesitatea de a se implica activ în activitatea de evaluare şi de a furniza informaţii reale evaluatorului/evaluatorilor.
        În situaţia în care beneficiarul este lipsit de discernământ, reprezentantul legal al acestuia poate participa la evaluare/reevaluare sau poate solicita să fie informat în scris asupra rezultatelor evaluării/reevaluării. În cazul în care reprezentantul legal/convenţional nu poate sau nu doreşte să participe la procesul de evaluare/reevaluare, acesta îşi exprimă în scris acordul ca personalul serviciului să efectueze evaluarea/reevaluarea nevoilor beneficiarului fără implicarea sa.
        M.II.-Im^1S1.1.: Modelul fişei de evaluare/reevaluare a beneficiarului este disponibil la sediul centrului.
        M.II.-Im^2S1.1.: Fişele de evaluare/reevaluare completate conform condiţiilor standardului şi semnate de beneficiari/reprezentanţi legali/convenţionali, sunt disponibile la sediul serviciului, în dosarele personale ale beneficiarilor.


    M.II.-STANDARD 2 - PLANIFICAREA ÎNGRIJIRILOR
        Îngrijirea la domiciliu se realizează conform unui plan individualizat de asistenţă şi îngrijire
        Rezultate: Fiecare beneficiar primeşte ajutorul necesar, în funcţie de nevoile individuale
    M.II.-S2.1. Furnizorul serviciului acordă ajutorul pentru realizarea activităţilor de bază ale vieţii zilnice, în baza unui plan individualizat de asistenţă şi îngrijire.
        Planul individualizat de asistenţă şi îngrijire se elaborează în baza evaluării/reevaluării nevoilor beneficiarului, a datelor cuprinse în documentele emise de structurile specializate în evaluare complexă, în evaluările şi recomandările medicale, în documentele emise de alte structuri de specialitate şi cuprinde, cel puţin:
    - numele complet şi vârsta beneficiarului;
    – activităţile planificate şi efectuate de îngrijitori, tipul de ajutor acordat, programarea zilnică sau săptămânală, timpul aferent intervenţiei exprimat în ore/zi sau ore/săptămână, materiale şi echipamente necesare activităţii de îngrijire;
    – termenele de revizuire ale planului;
    – numele complet, profesia/ocupaţia persoanei/persoanelor care au realizat planul individualizat de asistenţă şi îngrijire;
    – numele complet al responsabilului de caz;
    – numele complet al îngrijitorului;
    – semnătura beneficiarului, semnătura persoanei/persoanelor care au elaborat planul, semnătura responsabilului de caz, semnătura îngrijitorului.

        Fiecare furnizor de servicii îşi stabileşte modelul propriu pentru întocmirea planului individualizat de asistenţă şi îngrijire.
        Odată cu încetarea serviciilor, planul individualizat de asistenţă şi îngrijire se arhivează în dosarul personal al beneficiarului.
        Serviciul dispune de personal de specialitate capabil să elaboreze planul individualizat de asistenţă şi îngrijire, să-l comunice beneficiarului şi să-l aplice.
        Personalul care stabileşte planul individualizat de asistenţă şi îngrijire este cel care realizează evaluarea sau responsabilul de caz.
        Revizuirea planului individualizat de asistenţă şi îngrijire se realizează în termen de maxim 3 zile de la finalizarea reevaluării, de către responsabilul de caz.
        În planul individualizat de asistenţă şi îngrijire se consemnează modalitatea de implicare a familiei în îngrijirea beneficiarului, precum şi cazurile în care lipseşte orice formă de suport familial.
        La întocmirea planului individualizat de asistenţă şi îngrijire beneficiarul/reprezentantul legal participă activ şi este încurajat să-şi exprime preferinţele/dorinţele, acesta conţinând o rubrică destinată semnăturii beneficiarului/reprezentantului său legal prin care se atestă luarea la cunoştinţă şi acceptul acestuia.
        M.II.-Im^1S2.1.: Modelul planului individualizat de asistenţă şi îngrijire este aprobat prin decizia furnizorului de servicii sociale.
        M.II.-Im^2S2.1.: Modelul planului individualizat de asistenţă şi îngrijire pe suport de hârtie, este disponibil la sediul serviciului.
        M.II.-Im^3S2.1.: Planurile de îngrijire şi asistenţă ale beneficiarilor, completate conform condiţiilor standardului, sunt disponibile la sediul serviciului.


    MODUL III - ACORDAREA ÎNGRIJIRILOR (Standardele 1 - 2)
    M.III.-STANDARD 1 - ÎNGRIJIRE PERSONALĂ
        Furnizorul serviciului organizează şi acordă servicii de îngrijire personală la domiciliul beneficiarilor
        Rezultate: Beneficiarii primesc ajutor şi îngrijire adecvată pentru a-şi menţine, pe cât posibil, autonomia funcţională şi pentru a-şi continua viaţa în propria locuinţă, în demnitate şi respect.
    M.III.-S1.1. Serviciul acordă ajutor beneficiarilor pentru realizarea activităţilor de bază şi instrumentale ale vieţii zilnice
        Principalele activităţi derulate constau în:
    - ajutor pentru activităţile de bază ale vieţii zilnice: igienă corporală, îmbrăcare şi dezbrăcare, igiena eliminărilor, hrănire şi hidratare, transfer şi mobilizare, deplasarea în interior, comunicare;
    – ajutor pentru activităţi instrumentale ale vieţii zilnice: prepararea hranei sau livrarea acesteia, efectuarea de cumpărături, activităţi de menaj, însoţirea în mijloacele de transport, facilitarea deplasării în exterior, companie, activităţi de administrare şi gestionare a bunurilor, activităţi de petrecere a timpului liber.

        M.III.-ImS1.1.: Activităţile de îngrijire sunt înscrise în planul individualizat de asistenţă şi îngrijire, şi sunt detaliate în fişele de monitorizare servicii.

    M.III.-S1.2. Serviciul are capacitatea de a asigura monitorizarea situaţiei beneficiarului şi a aplicării planului individualizat de asistenţă şi îngrijire.
        Realizarea activităţilor de îngrijire se realizează de îngrijitori la domiciliu.
        Furnizorul are angajaţi îngrijitori şi cel puţin un asistent social sau un asistent medical care are atribuţii de responsabil de caz.
        Serviciul elaborează o fişă de monitorizare servicii pentru a fi utilizată de îngrijitor în activitatea acestuia.
        Modelul fişei de monitorizare servicii este stabilit de furnizorul serviciului şi va cuprinde, cel puţin: numele şi prenumele beneficiarului, vârsta, numărul contractului de furnizare servicii, planul de activităţi săptămânal cu tipurile de ajutor acordate zilnic, intervalul orar aferent, observaţii generale privind statusul fizic şi psihic al beneficiarului, semnătura îngrijitorului, semnătura beneficiarului/reprezentantului legal.
        Numărul de beneficiari ce revine unui responsabil de caz se stabileşte în funcţie de complexitatea nevoilor beneficiarilor şi dificultatea activităţilor efectuate de îngrijitori (intervenţii zilnice şi intervalul orar, gradul de dependenţă, tipul de handicap, tipul de ajutor necesar, riscuri existente, etc).
        Pentru beneficiarii care necesită tratament medical supravegheat, în fişa de monitorizare servicii se consemnează zilnic sau, după caz, săptămânal medicamentele acordate (denumire şi doză zilnică).
        Fişa de monitorizare servicii, fişa de evaluare/reevaluare şi planul individualizat de asistenţă şi îngrijire compun dosarul de servicii al beneficiarului.
        M.III.-Im^1S1.2.: Modelul fişei de monitorizare servicii aprobat prin decizia furnizorului de servicii sociale, pe suport de hârtie, este disponibil la sediul serviciului.
        M.III.-Im^2S1.2.: Fişele de monitorizare servicii completate sunt disponibile la sediul serviciului, în dosarul de servicii al beneficiarului.
        M.III.-Im^3S1.2.: Fişa de monitorizare servicii este verificată şi avizată săptămânal sau lunar de responsabilul de caz.

    M.III.-S1.3. Serviciul realizează o colaborare permanentă cu medicul de familie al beneficiarului şi asigură monitorizarea, în scop preventiv şi terapeutic, a stării de sănătate somatică şi psihică a beneficiarului.
        M.III.-ImS1.3.: Personalul serviciului comunică periodic cu medicul de familie al beneficiarului pentru cunoaşterea stării de sănătate a acestuia şi a recomandărilor terapeutice.

    M.III.-S1.4. Furnizorul serviciului instruieşte periodic personalul cu privire la activităţile de îngrijire acordate.
        Sesiunile de instruire se organizează cel puţin semestrial şi au în vedere, în principal următoarele:
    - să aplice tehnicile şi procedurile de îngrijire adecvate;
    – să respecte, pe cât posibil, dorinţele beneficiarului:
    – să adopte un comportament adecvat pentru a dezvolta relaţii de încredere şi înţelegere;
    – să identifice posibilele riscuri de accidente sau de agravare a stării de sănătate a beneficiarului cauzate de mediul ambiental şi/sau familial;
    – să administreze medicamentele numai în conformitate cu prescripţiile medicale eliberate de medicii de familie sau cabinetele medicale de specialitate;
    – să respecte normele de igienă, pentru prevenirea şi combaterea infecţiilor;
    – să încurajeze beneficiarul să execute, pe cât posibil autonom, acţiuni şi activităţi cotidiene şi să ia toate măsurile necesare pentru prevenirea riscurilor;
    – să apeleze la serviciile medicale de urgenţă în cazul în care situaţia o impune;
    – să sesizeze familia sau autorităţile locale asupra necesităţii realizării unor lucrări de adaptare a locuinţei care pot facilita menţinerea beneficiarului la domiciliul propriu;
    – să identifice şi să semnaleze situaţiile de abuz şi neglijenţă;

        Pe parcursul vizitelor la domiciliu, personalul serviciului oferă consiliere şi informare beneficiarului cât şi familiei acestuia cu privire la importanţa menţinerii unui model de viaţă sănătos şi activ.
        M.III.-ImS1.4.: Sesiunile de instruire se consemnează în registrul privind perfecţionarea continuă a personalului, în care se menţionează: data şi tema instruirii, numele şi semnătura participanţilor, numele şi semnătura persoanei care a realizat instruirea.

    M.III.-S1.5. Serviciul asigură păstrarea confidenţialităţii asupra datelor personale şi informaţiilor cuprinse în documentele utilizate.
        Personalul serviciului păstrează confidenţialitatea asupra datelor personale şi situaţiei beneficiarului.
        Fişele de monitorizare servicii utilizate zilnic de îngrijitori se păstrează în birourile/fişetele acestora.
        Dosarele de servicii ale beneficiarilor pot fi consultate de aceştia sau, după caz, de reprezentanţii legali ai acestora, precum şi de membrii de familie cu acordul beneficiarului.
        M.III.-ImS1.5.: Dosarele personale, dosarele de servicii ale beneficiarilor şi fişele de monitorizare se păstrează în fişete/dulapuri închise, accesibile doar personalului de conducere şi angajaţilor cu atribuţii stabilite în acest sens, pentru protejarea confidenţialităţii asupra datelor personale ale beneficiarilor şi a situaţiei de dificultate în care aceştia se află.

    M.III.-S1.6. Serviciul facilitează transportul personalului de îngrijire la domiciliul beneficiarului.
        M.III.-ImS1.6.: Serviciul deţine propriile autovehicule care asigură transportul îngrijitorilor la domiciliul beneficiarilor sau pune la dispoziţia acestora abonamente pentru transportul în comun, în cazul în care distanţa până la domiciliul beneficiarilor nu poate fi parcursă prin mersul pe jos.

    M.III.-S1.7. Serviciul se asigură că personalul îndeplineşte activităţile de îngrijire stipulate în contractul de furnizare de servicii încheiat cu beneficiarul.
        Conducerea serviciului/furnizorul acestuia stabileşte un plan de vizite efectuate la domiciliul beneficiarului de către responsabilul de caz şi/sau alţi angajaţi pentru a verifica modul cum îşi îndeplineşte îndatoririle personalul de îngrijire.
        Vizitele pot fi efectuate împreună cu îngrijitorul sau separat.
        Anual sunt planificate cel puţin 2 astfel de vizite.
        M.III.-ImS1.7.: Planul de vizită la domiciliul beneficiarului pentru personalul care monitorizează activitatea îngrijitorilor este disponibil la sediul serviciului social.

    M.III.-S1.8. Serviciul dispune de materialele şi echipamentele necesare pentru realizarea activităţii de îngrijire personală a beneficiarilor.
        M.III.-ImS1.8.: Serviciul deţine o cameră sau dulap/fişet pentru depozitarea în condiţii de siguranţă şi igienă a materialelor sanitare şi echipamentelor utilizate de îngrijitori în activitatea acestora, precum şi un registru special de evidenţă cu denumirea şi cantitatea materialelor sanitare şi a echipamentelor.


    M.III.-STANDARD 2 - INTEGRARE SOCIALĂ ŞI PARTICIPARE
        Serviciul asigură sprijin beneficiarilor pentru dezvoltarea personală şi menţinerea respectului de sine
        Rezultate: Beneficiarii sunt sprijiniţi să-şi menţină statul de membru activ al familiei şi comunităţii
    M.III.-S2.1. Serviciul asigură, după caz, activităţi de promovare a inserţiei beneficiarului în familie şi comunitate.
        În funcţie de gradul de autonomie a beneficiarului şi statusul său funcţional, fizic şi psihic, personalul serviciului stabileşte, în planul individualizat de asistenţă şi îngrijire, activităţile de promovare a inserţiei beneficiarului în familie şi comunitate.
        M.III.-ImS2.1.: Planul individualizat de asistenţă şi îngrijire conţine diverse acţiuni de petrecere a timpului liber, evenimente culturale sau orice alte iniţiative cetăţeneşti şi este disponibil la sediul serviciului social.

    M.III.-S2.2. Serviciul organizează sesiuni de informare şi consiliere a membrilor de familie.
        Personalul serviciului organizează periodic sesiuni de informare şi consiliere a membrilor de familie care locuiesc împreună cu beneficiarul sau au grijă de acesta în afara perioadelor în care activează îngrijitorii formali. Temele de informare şi consiliere privesc în special modul de continuare a îngrijirilor, abordarea beneficiarilor şi relaţionarea cu aceştia, importanţa respectării deciziilor şi demnităţii acestuia, adoptarea celor mai adecvate măsuri de menţinere şi încurajare a participării acestora la viaţa de familie şi în comunitate.
        Sesiunile de instruire adresate membrilor de familie sunt consemnate în registrul de evidenţă privind informarea beneficiarilor.
        M.III.-ImS2.2.: Registrul de evidenţă privind informarea beneficiarilor este disponibil la sediul serviciului social.


    MODUL IV - DREPTURI ŞI ETICĂ (Standardele 1 - 2)
    M.IV.-STANDARD 1 - RESPECTAREA DREPTURILOR BENEFICIARILOR
        Furnizorul serviciului respectă drepturile beneficiarilor prevăzute de lege
        Rezultate aşteptate: Drepturile beneficiarilor sunt cunoscute şi respectate de personal
    M.IV.-S1.1. Drepturile beneficiarilor sunt consemnate în contractul de furnizare servicii.
        Personalul serviciului cunoaşte şi respectă drepturile beneficiarilor. Conducătorul serviciului/furnizorul acestuia planifică şi organizează sesiuni de instruire a personalului privind respectarea drepturilor beneficiarilor.
        Drepturile beneficiarilor sunt, în principal, următoarele:
    a) să li se respecte drepturile şi libertăţile fundamentale, fără nici o discriminare;
    b) să fie informaţi cu privire la drepturile sociale, serviciile primite, precum şi cu privire la situaţiile de risc ce pot apare pe parcursul derulării serviciilor;
    c) să li se comunice drepturile şi obligaţiile, în calitate de beneficiari ai serviciilor sociale;
    d) să beneficieze de serviciile prevăzute în contractul de furnizare servicii;
    e) să participe la procesul de luare a deciziilor în furnizarea serviciilor sociale;
    f) să li se asigure păstrarea confidenţialităţii asupra datelor personale, informaţiilor furnizate şi primite;
    g) să li se garanteze demnitatea şi intimitatea;
    h) să fie protejaţi împotriva riscului de abuz şi neglijare;
    i) să-şi exprime liber opinia cu privire la serviciile primite.

        M.IV.-ImS1.1.: Drepturile şi obligaţiile beneficiarilor serviciilor de îngrijire la domiciliu sunt menţionate în contractul de furnizare servicii.

    M.IV.-S1.2. Serviciul măsoară gradul de satisfacţie a beneficiarilor cu privire la activităţile desfăşurate.
        În scopul autoevaluării calităţii activităţii proprii, conducătorul serviciului/furnizorul acestuia deţine şi aplică un set de chestionare pentru măsurarea gradului de satisfacţie a beneficiarilor cu privire la activităţile derulate.
        M.IV.-Im^1S1.2.: Modelul chestionarului este stabilit de conducătorul centrului şi este aprobat prin decizia furnizorului de servicii sociale.
        M.IV.-Im^2S1.2.: Procedura (chestionarul) de măsurare a gradului de satisfacţie a beneficiarilor este disponibil/ă, pe suport de hârtie, la sediul serviciului social.
        M.IV.-Im^3S1.2.: Chestionarul de măsurare a gradului de satisfacţie a beneficiarilor se aplică de către reprezentantul furnizorului de servicii sociale, într-o manieră care să respecte confidenţialitatea.
        M.IV.-Im^4S1.2.: Rezultatele chestionarului de măsurare a gradului de satisfacţie a beneficiarilor şi modul în care a fost îmbunătăţită acordarea serviciilor, atunci când este cazul, sunt păstrate de către furnizorul de servicii sociale şi vor fi puse la dispoziţia organelor de control.

    M.IV.-S1.3. Serviciul se acordă cu respectarea prevederilor unui Cod de etică.
        Serviciului deţine şi aplică un Cod propriu de etică care cuprinde un set de reguli ce privesc, în principal, asigurarea unui tratament egal pentru toţi beneficiarii, fără nici un fel de discriminare, acordarea serviciilor exclusiv în interesul beneficiarilor şi pentru protecţia acestora, respectarea eticii profesionale în relaţia cu beneficiarii.
        Furnizorul serviciului se asigură că personalul cunoaşte şi aplică Codul de etică, precum şi metodele de abordare, comunicare şi relaţionare cu beneficiarii, în funcţie de particularităţile psiho-comportamentale ale acestora.
        Conducătorul serviciului/furnizorul acestuia organizează sesiuni de instruire a personalului privind respectarea regulilor prevăzute în Codul de etică.
        M.IV.-Im^1S1.3.: Codul de etică este aprobat prin decizia furnizorului de servicii sociale.
        M.IV.-Im^2S1.3.: Codul de etică este disponibil, pe suport de hârtie, la sediul serviciului social, iar informarea beneficiarilor cu privire la drepturile înscrise în acesta se consemnează în Registrul de evidenţă pentru informarea beneficiarilor.


    M.IV.-STANDARD 2 - PROTECŢIA ÎMPOTRIVA ABUZURILOR ŞI NEGLIJĂRII
        Furnizorul serviciului ia măsuri pentru prevenirea şi combaterea oricăror forme de tratament abuziv, neglijent, degradant asupra beneficiarilor
        Rezultate aşteptate: Beneficiarii sunt protejaţi împotriva abuzurilor, neglijări, discriminării sau tratamentului degradant sau inuman.
    M.IV.-S2.1. Serviciul utilizează o procedură proprie pentru identificarea, semnalarea şi soluţionarea cazurilor de abuz şi neglijenţă în rândurile propriilor beneficiari.
        Serviciul/furnizorul acestuia elaborează şi aplică o procedură proprii, privind cazurile de abuz şi neglijenţă.
        Se ia în considerare oricare formă de abuz (fizic, psihic, economic) şi orice formă de neglijare a persoanei sau de tratament degradant la care poate fi supus beneficiarul de către personalul de îngrijire, precum şi de membrii de familie/reprezentanţii legali.
        Serviciul încurajează beneficiarii să-şi exprime opinia asupra oricăror aspecte care privesc activităţile derulate. Serviciul îşi stabileşte propria procedură privind sesizările şi reclamaţiile prin care se stabileşte: modul de comunicare cu beneficiarii, cum se formulează sesizările şi reclamaţiile, cui se adresează şi cum se înregistrează acestea, modalitatea de răspuns către beneficiari şi modul de soluţionare.
        Beneficiarii sunt informaţi, odată cu încheierea contractului de furnizare servicii cu privire la modalitatea de a formula eventuale sesizări şi reclamaţii.
        M.IV.-Im^1S2.1.: Procedura privind identificarea, semnalarea şi soluţionarea cazurilor de abuz şi neglijenţă este aprobată prin decizia furnizorului de servicii sociale.
        M.IV.-Im^2S2.1.: Procedura privind identificarea, semnalarea şi soluţionarea cazurilor de abuz şi neglijenţă este disponibilă, pe suport de hârtie, la sediul serviciului.

    M.IV.-S2.2. Serviciul organizează sesiuni de instruire a personalului propriu privind cunoaşterea şi combaterea formelor de abuz şi neglijare.
        Conducerea serviciului/furnizorul acestuia instruieşte personalul cu privire la prevenirea şi combaterea oricărei forme de abuz în relaţia cu beneficiarii, precum şi cu privire la modalităţile de încurajare a beneficiarilor să sesizeze eventualele forme de abuz la care pot fi supuşi, în familie sau în comunitate. Personalul de îngrijire este instruit cu privire la interdicţia de a solicita sau accepta recompense financiare sau materiale de la beneficiar, familia acestuia sau reprezentantul său legal.
        Serviciul ia toate măsurile necesare pentru a proteja personalul de îngrijire faţă de riscurile la care este supus în cursul derulării activităţii.
        Conducerea serviciului/furnizorul acestuia consemnează toate incidentele sesizate de către personalul de îngrijire care au apărut în timpul activităţii derulate de acesta în relaţie cu beneficiarul/familia acestuia, inclusiv cazurile de abuz asupra personalului şi ia măsurile prevăzute de lege şi în contractul de furnizare servicii.
        Orice sesizare a personalului de îngrijire cu privire la un eventual abuz asupra lui se consemnează într-un registru de evidenţă a cazurilor de abuz şi se soluţionează de angajator în maxim 7 zile de la înregistrarea acesteia.
        M.IV.-ImS2.2.: Sesiunile de instruire a personalului privind cunoaşterea şi combaterea formelor de abuz şi neglijare se înscriu în registrul de evidenţă privind perfecţionarea continuă a personalului.

    M.IV.-S2.3. Serviciul aplică prevederile legale cu privire la semnalarea, către organismele/instituţiile competente, a oricărei situaţii de abuz şi neglijare identificată şi ia toate măsurile de remediere, în regim de urgenţă.
        Orice incident deosebit care afectează beneficiarii şi personalul serviciului se consemnează într-un registru de evidenţă a incidentelor deosebite.
        Incidentele deosebite se notifică familiei beneficiarului/personalului şi organelor de specialitate, în funcţie de natura acestora (afecţiuni acute care necesită serviciile ambulanţei şi/sau internare de urgenţă în spital, accidente, deces, furturi, agresiuni şi alte contravenţii şi infracţiuni, orice alte evenimente care afectează siguranţa beneficiarilor şi a personalului).
        Notificarea se realizează de îndată, în maxim 24 de ore de la producerea incidentului.
        M.IV.-Im^1S2.3.: Registrul de evidenţă a cazurilor de abuz, neglijare, discriminare şi incidente deosebite este completat la zi şi este disponibil, pe suport de hârtie, la sediul serviciului social.
        M.IV.-Im^2S2.3.: Notificarea se realizează de îndată, în maxim 24 de ore de la producerea incidentului.


    MODUL V - MANAGEMENT ŞI RESURSE UMANE (Standardele 1 - 2)
    M.V.-STANDARD 1 - ADMINISTRARE, ORGANIZARE ŞI FUNCŢIONARE
        Serviciul respectă prevederile legale privind organizarea şi funcţionarea sa
        Rezultate aşteptate: Beneficiarii primesc servicii într-un centru care funcţionează în condiţiile legii
    M.V.-S1.1. Serviciul funcţionează conform prevederilor unui regulament propriu de organizare şi funcţionare.
        Serviciul este organizat şi funcţionează conform unui regulament propriu de organizare şi funcţionare, elaborat cu respectarea prevederilor legale în vigoare. Regulamentul se actualizează cel puţin odată la 5 ani.
        M.V.-Im^1S1.1.: Regulamentul propriu de organizare şi funcţionare este aprobat prin decizia/hotărârea furnizorului de servicii sociale/autorităţii locale/judeţene, în funcţie de caz.
        M.V.-Im^2S1.1.: Regulamentul propriu de organizare şi funcţionare, pe suport de hârtie, şi organigrama centrului sunt disponibile la sediul serviciului social.

    M.V.-S1.2. Serviciul este coordonat de personal de conducere competent.
        M.V.-ImS1.2.: Persoana cu atribuţii de conducere este absolventă de învăţământ superior, cu diplomă de licenţă sau echivalentă.

    M.V.-S1.3. Serviciul îşi derulează activităţile conform unui program propriu de dezvoltare.
        Conducătorul serviciului/managerul de program elaborează un document cadru, numit Planul propriu de dezvoltare, care cuprinde cel puţin următoarele:
    - tipul şi misiunea serviciului;
    – principiile directoare;
    – grupul de beneficiari şi nevoile specifice;
    – planurile anuale de activitate;
    – activităţile derulate/serviciile oferite;
    – obiectivele de dezvoltare instituţională, pe 5 ani;
    – resursele umane, materiale şi financiare necesare;
    – relaţii interinstituţionale dezvoltate.

        Scopul şi obiectivele Planului propriu de dezvoltare vor fi centrate pe satisfacerea nevoilor beneficiarilor.
        Conducerea serviciului/managerul de program încurajează şi creează condiţiile de implicare activă a personalului şi a beneficiarilor în elaborarea Planului propriu de dezvoltare care are în vedere îmbunătăţirea activităţii şi creşterea calităţii vieţii beneficiarilor.
        M.V.-Im^1S1.3.: Planul propriu de dezvoltare este aprobat prin decizia furnizorului de servicii sociale.
        M.V.-Im^2S1.3.: Planul propriu de dezvoltare este disponibil, pe suport de hârtie, la sediul serviciului social.

    M.V.-S1.4. Conducerea serviciului asigură instruirea personalului în vederea cunoaşterii procedurilor utilizate.
        Furnizorul serviciului consemnează în registrul de evidenţă privind perfecţionarea continuă a personalului sesiunile de instruire, organizate lunar sau ori de câte ori situaţia o impune, referitoare la cunoaşterea în detaliu a tuturor procedurilor utilizate.
        ImS1.4.: Instruirea lunară sau ori de câte ori situaţia o impune a personalului privind cunoaşterea procedurilor utilizate pentru acordarea serviciului se consemnează în registrul de evidenţă privind perfecţionarea continuă a personalului.

    M.V.-S1.5. Conducerea serviciului/furnizorul acestuia aplică normele legale privind gestionarea şi administrarea resurselor financiare, materiale şi umane.
        Calitatea şi performanţa serviciului este evaluată periodic de către furnizorul acestuia.
        Conducerea serviciului/furnizorul acestuia respectă prevederile legale privind administrarea şi gestionarea resurselor financiare şi materiale destinate serviciului şi deţine documentele financiar-contabile, precum şi rapoartele de control ale organismelor prevăzute de lege (ex. Curtea de Conturi, Inspecţia Muncii, Inspecţia Socială, şa.).
        M.V.-Im^1S1.5.: Documentele financiar-contabile, rapoartele de inspecţie sau control, rapoartele de audit intern sunt disponibile la sediul serviciului/furnizorului acestuia.
        M V.-Im^2S1.5.: Coordonatorul centrului este evaluat anual de către furnizorul de servicii sociale.

    M.V.-S1.6. Conducerea serviciului/furnizorul acestuia se asigură că beneficiarii şi orice persoană interesată, precum şi instituţiile publice cu responsabilităţi în domeniul protecţiei sociale, cunosc activitatea şi performanţele sale.
        Conducerea serviciului/managerul de program elaborează anual un raport de activitate.
        Raportul de activitate se finalizează în luna februarie a anului curent pentru anul anterior.
        M.V.-ImS1.6.: Raportul de activitate, pe suport de hârtie, este disponibil la sediul serviciului social şi este postat pe site-ul de prezentare al furnizorului de servicii sociale.

    M.V.-S1.7. Conducerea serviciului/furnizorul acestuia asigură comunicarea şi colaborarea permanentă cu serviciul public de asistenţă socială de la nivelul primăriei şi de la nivel judeţean, cu alte instituţii publice locale şi organizaţii ale societăţii civile active din comunitate, în folosul beneficiarilor.
        Conducerea serviciului/managerul de program transmite semestrial, către serviciul public de asistenţă socială pe a cărui rază teritorială îşi au domiciliul/reşedinţa beneficiarii, lista beneficiarilor din anul anterior, cu nume şi prenume, vârstă, adresa de domiciliu/reşedinţă a acestora.
        Furnizorul serviciului promovează relaţiile de colaborare cu serviciile publice de asistenţă socială, precum şi cu alţi furnizori publici şi privaţi de servicii sociale, pentru soluţionarea situaţiilor de dificultate în care se află beneficiarul, precum şi pentru a face cunoscută activitatea desfăşurată.
        M.V.-ImS1.7.: Conducerea serviciului/managerul de program consemnează şi păstrează corespondenţa cu orice autoritate publică sau instituţie publică, cu organizaţii ale societăţii civile, culte, etc., precum şi orice alte documente care evidenţiază colaborarea sau parteneriatul cu acestea. Listele beneficiarilor transmise serviciilor publice de asistenţă socială se păstrează la sediul serviciului/furnizorului acestuia, pe suport de hârtie sau electronic.


    M.V.-STANDARD 2 - RESURSE UMANE
        Serviciul dispune de o structură de personal capabil să asigure activităţile de îngrijire la domiciliu
        Rezultate aşteptate: Beneficiarii sunt asistaţi de personal suficient şi competent
    M.V.-S2.1. Structura de personal corespunde din punct de vedere al calificării cu activităţile derulate.
        Furnizorul poate încheia contracte de muncă, de prestări servicii cu persoane calificate ca îngrijitori, asistenţi sociali şi asistenţi medicali.
        Pe lângă angajaţii proprii şi/sau personalul de specialitate ale căror servicii sunt contractate, centrul încurajează implicarea voluntarilor şi a internilor, atât ca personal de specialitate, cât şi auxiliar, şi încheie cu aceştia contracte de voluntariat, respectiv contracte de internship, conform legii.
        M.V.-ImS2.1.: Centrul angajează personal calificat, achiziţionează serviciile unor specialişti şi încheie contracte de voluntariat, respectiv contracte de internship, pentru realizarea activităţilor/serviciilor acordate.

    M.V.-S2.2. Conducerea serviciului/furnizorul acestuia respectă dispoziţiile legale privind angajarea personalului.
        Personalul este angajat cu respectarea condiţiilor prevăzute în Codul Muncii.
        Pe lângă angajaţii proprii şi/sau personalul de specialitate ale căror servicii sunt achiziţionate, se încurajează folosirea voluntarilor şi se încheie cu aceştia contracte de voluntariat, conform legii.
        M.V.-ImS2.2.: Contractele de muncă, contractele de prestări servicii, contractele de voluntariat, respectiv contractele de internship, sunt disponibile la sediul centrului şi angajaţii sunt înscrişi în REVISAL.

    M.V.-S2.3. Conducerea serviciului/furnizorul acestuia întocmeşte fişe de post pentru personalul angajat.
        În fişele de post se înscriu atribuţiile comune ale angajatului, relaţiile de subordonare şi de colaborare. Fiecare fişă de post este semnată de persoana care a întocmit-o şi de angajat.
        Fişele de post se revizuiesc anual în luna decembrie, precum şi ori de câte ori atribuţiile angajatului se modifică.
        M.V.-ImS2.3.: Fişele de post ale personalului (în original sau în copie) sunt disponibile la sediul serviciului.

    M.V.-S2.4. Conducerea serviciului realizează anual evaluarea personalului.
        Fişele de evaluare descriu atribuţiile persoanei şi notează gradul de îndeplinire şi performanţele acesteia, pe o scală de la 1 la 5.
        Fiecare fişă de evaluare este semnată de persoana care a întocmit-o şi de către persoana evaluată.
        Fişele de evaluare se întocmesc cel târziu până la 31 ianuarie a fiecărui an, pentru anul anterior.
        M.V.-ImS2.4.: Fişele de evaluare a personalului sunt disponibile la sediul serviciului.

    M.V.-S2.5. Furnizorul serviciului se asigură că personalul propriu are create oportunităţile şi condiţiile necesare creşterii performanţelor profesionale.
        Conducerea serviciului/managerul de program elaborează şi aplică un plan de instruire şi formare profesională pentru angajaţii proprii.
        M.V.-ImS2.5.: Planul de instruire şi formare profesională este disponibil la sediul serviciului social, precum şi copii după atestatele, certificatele, diplomele obţinute de personal.

    M.V.-S2.6. Personalul de îngrijire are controalele medicale periodice efectuate conform normelor legale în vigoare.
        Conducerea serviciului/furnizorul acestuia se asigură că personalul de îngrijire se supune controalelor medicale periodice prevăzute de lege.
        M.V.-ImS2.6.: Documentele emise ca urmare a controalelor medicale periodice se păstrează la dosarele de personal ale angajaţilor.

    SECŢIUNEA a 2-a
    Clarificări privind modalitatea de autoevaluare a îndeplinirii standardelor minime de calitate pentru serviciile de îngrijiri la domiciliu
        Pentru a obţine licenţa de funcţionare, cantina socială trebuie să îndeplinească un punctaj care poate varia între 80% - 100% din totalul de 57 puncte.
        Fişa de autoevaluare pentru serviciile de îngrijiri la domiciliu se completează după modelul prevăzut în Anexa nr. 9 la Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 197/2012 privind asigurarea calităţii în domeniul serviciilor sociale, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 118/2014, după cum urmează:

┌──────────────────────────────────────────────────────────┐
│MODEL FIŞĂ DE AUTOEVALUARE │
├────────────────────┬────────────┬─────────────┬──────────┤
│ │ │ │ │
├────────────────────┼────────────┼─────────────┼──────────┤
│ │ │Punctaj │ │
│ │Punctaj │rezultat în │ │
│ │maxim al │urma │ │
│ │standardelor│autoevaluării│Observaţii│
│ │minime de │îndeplinirii │ │
│ │calitate │standardelor │ │
│ │(24 puncte) │minime de │ │
│ │ │calitate │ │
├────────────────────┼────────────┼─────────────┼──────────┤
│MODUL I ACCESAREA │ │ │ │
│SERVICIULUI │12 │ │ │
│(Standardele 1-2) │ │ │ │
├────────────────────┼────────────┼─────────────┼──────────┤
│M.I.-STANDARD 1 │ │ │ │
│INFORMARE │ │ │ │
│Serviciul de │ │ │ │
│îngrijiri la │ │ │ │
│domiciliu, denumit │ │ │ │
│în │ │ │ │
│continuare serviciu,│ │ │ │
│asigură informarea │ │ │ │
│potenţialilor │ │ │ │
│beneficiari şi a │ │ │ │
│oricăror │ │ │ │
│persoane interesate │ │ │ │
│cu privire la scopul│ │ │ │
│/ │ │ │ │
│funcţiile sale şi │ │ │ │
│modul propriu │TOTAL: 3 │TOTAL: │ │
│organizare şi │ │ │ │
│funcţionare │ │ │ │
│Rezultate aşteptate:│ │ │ │
│Persoanele │ │ │ │
│interesate au │ │ │ │
│acces la informaţii │ │ │ │
│referitoare la modul│ │ │ │
│de │ │ │ │
│organizare şi │ │ │ │
│funcţionare a │ │ │ │
│serviciului, │ │ │ │
│scopul/funcţiile │ │ │ │
│acestuia, condiţiile│ │ │ │
│de │ │ │ │
│accesare │ │ │ │
├────────────────────┼────────────┼─────────────┼──────────┤
│M.I.-Im^1S1.1. │ │ │ │
│Materialele │ │ │ │
│informative privind │ │ │ │
│activităţile │ │ │ │
│desfăşurate şi │ │ │ │
│serviciile oferite │1 │ │ │
│în cadrul centrului │ │ │ │
│sunt aprobate prin │ │ │ │
│decizia │ │ │ │
│furnizorului de │ │ │ │
│servicii sociale. │ │ │ │
├────────────────────┼────────────┼─────────────┼──────────┤
│M.I.-Im^2S1.1. Cel │ │ │ │
│puţin una din │ │ │ │
│formele de │ │ │ │
│prezentare a │ │ │ │
│materialelor │ │ │ │
│informative privind │ │ │ │
│activităţile │1 │ │ │
│desfăşurate şi │ │ │ │
│serviciile oferite │ │ │ │
│în cadrul centrului │ │ │ │
│este disponibilă/ │ │ │ │
│poate fi │ │ │ │
│accesată la sediul │ │ │ │
│centrului. │ │ │ │
├────────────────────┼────────────┼─────────────┼──────────┤
│M.I.-ImS1.2: │ │ │ │
│Registrul de │ │ │ │
│evidenţă privind │ │ │ │
│informarea │1 │ │ │
│beneficiarilor este │ │ │ │
│disponibil la │ │ │ │
│sediul serviciului │ │ │ │
│social. │ │ │ │
├────────────────────┼────────────┼─────────────┼──────────┤
│M.I.-STANDARD 2 │ │ │ │
│ACCESAREA │ │ │ │
│SERVICIULUI │ │ │ │
│Serviciul se │ │ │ │
│adresează exclusiv │ │ │ │
│categoriilor de │ │ │ │
│beneficiari cu nevoi│ │ │ │
│de îngrijire │ │ │ │
│personală │TOTAL: 8 │TOTAL: │ │
│Rezultate aşteptate:│ │ │ │
│Beneficiarii/ │ │ │ │
│reprezentanţii │ │ │ │
│legali cunosc şi │ │ │ │
│acceptă │ │ │ │
│condiţiile de │ │ │ │
│acordare a │ │ │ │
│serviciului. │ │ │ │
├────────────────────┼────────────┼─────────────┼──────────┤
│M.I.-Im^1S2.1 │ │ │ │
│Procedura de │ │ │ │
│accesare a │ │ │ │
│serviciului este │1 │ │ │
│aprobată prin │ │ │ │
│decizia │ │ │ │
│furnizorului de │ │ │ │
│servicii sociale. │ │ │ │
├────────────────────┼────────────┼─────────────┼──────────┤
│M.I.-Im^2S2.1 │ │ │ │
│Procedura de │ │ │ │
│accesare a │ │ │ │
│serviciului, pe │ │ │ │
│suport de hârtie, │1 │ │ │
│este │ │ │ │
│disponibilă la │ │ │ │
│sediul serviciului │ │ │ │
│social. │ │ │ │
├────────────────────┼────────────┼─────────────┼──────────┤
│M.I.-Im^1S2.2: │ │ │ │
│Modelul contractului│ │ │ │
│de │ │ │ │
│furnizare servicii │1 │ │ │
│este aprobat prin │ │ │ │
│decizia │ │ │ │
│furnizorului de │ │ │ │
│servicii sociale. │ │ │ │
├────────────────────┼────────────┼─────────────┼──────────┤
│M.I.-Im^2S2.2 │ │ │ │
│Contractele │ │ │ │
│încheiate cu │ │ │ │
│beneficiarii sunt │ │ │ │
│disponibile la │1 │ │ │
│sediul │ │ │ │
│centrului, în │ │ │ │
│dosarul │ │ │ │
│beneficiarului. │ │ │ │
├────────────────────┼────────────┼─────────────┼──────────┤
│M.I.-ImS2.3 Dosarele│ │ │ │
│personale ale │ │ │ │
│beneficiarilor sunt │ │ │ │
│disponibile la │ │ │ │
│sediul │ │ │ │
│centrului şi sunt │1 │ │ │
│depozitate în │ │ │ │
│condiţii care │ │ │ │
│să permită păstrarea│ │ │ │
│confidenţialităţii │ │ │ │
│datelor │ │ │ │
├────────────────────┼────────────┼─────────────┼──────────┤
│M.I.-ImS2.4 Dosarele│ │ │ │
│personale ale │ │ │ │
│beneficiarilor sunt │ │ │ │
│arhivate pe perioada│ │ │ │
│prevăzută în │ │ │ │
│nomenclatorul │ │ │ │
│arhivistic al │ │ │ │
│furnizorului, │ │ │ │
│confirmat de Comisia│ │ │ │
│de │1 │ │ │
│Selecţionare din │ │ │ │
│cadrul Serviciului │ │ │ │
│Judeţean │ │ │ │
│al Arhivelor │ │ │ │
│Naţionale, iar │ │ │ │
│Registrul de │ │ │ │
│evidenţă a acestora │ │ │ │
│este disponibil la │ │ │ │
│sediul │ │ │ │
│centrului. │ │ │ │
├────────────────────┼────────────┼─────────────┼──────────┤
│M.I.-Im^1S2.5 │ │ │ │
│Procedura privind │ │ │ │
│suspendarea/ │ │ │ │
│încetarea acordării │ │ │ │
│serviciilor către │1 │ │ │
│beneficiar este │ │ │ │
│aprobată prin │ │ │ │
│decizia │ │ │ │
│furnizorului de │ │ │ │
│servicii sociale. │ │ │ │
├────────────────────┼────────────┼─────────────┼──────────┤
│M.I.-Im^2S2.5 │ │ │ │
│Procedura privind │ │ │ │
│suspendarea/ │ │ │ │
│încetarea acordării │ │ │ │
│serviciilor către │ │ │ │
│beneficiar, pe │1 │ │ │
│suport de hârtie, │ │ │ │
│este │ │ │ │
│disponibilă la │ │ │ │
│sediul serviciului │ │ │ │
│social. │ │ │ │
├────────────────────┼────────────┼─────────────┼──────────┤
│MODUL II EVALUARE ŞI│ │ │ │
│PLANIFICARE │5 │ │ │
│(Standardele 1-2) │ │ │ │
├────────────────────┼────────────┼─────────────┼──────────┤
│M.II.-STANDARD 1 - │ │ │ │
│EVALUARE │ │ │ │
│Îngrijirea la │ │ │ │
│domiciliu a │ │ │ │
│beneficiarilor se │ │ │ │
│realizează în baza │ │ │ │
│evaluării nevoilor │ │ │ │
│individuale şi a │ │ │ │
│situaţiei personale │ │ │ │
│a │ │ │ │
│fiecărui beneficiar │ │ │ │
│Rezultate aşteptate:│TOTAL: 2 │TOTAL: │ │
│Beneficiarii primesc│ │ │ │
│asistenţă şi │ │ │ │
│suportul necesar │ │ │ │
│pentru realizarea │ │ │ │
│activităţilor de │ │ │ │
│bază ale vieţii │ │ │ │
│zilnice în │ │ │ │
│funcţie de nevoile │ │ │ │
│individuale, │ │ │ │
│corelate cu │ │ │ │
│gradul de dependenţă│ │ │ │
│/gradul de handicap │ │ │ │
├────────────────────┼────────────┼─────────────┼──────────┤
│M.II.-Im^1S1.1. │ │ │ │
│Modelul fişei de │ │ │ │
│evaluare/ │ │ │ │
│reevaluare a │1 │ │ │
│beneficiarului este │ │ │ │
│disponibil la │ │ │ │
│sediul centrului. │ │ │ │
├────────────────────┼────────────┼─────────────┼──────────┤
│M.II.-Im^2S1.1 │ │ │ │
│Fişele de evaluare/ │ │ │ │
│reevaluare │ │ │ │
│completate conform │ │ │ │
│condiţiilor │ │ │ │
│standardului şi │ │ │ │
│semnate de │ │ │ │
│beneficiari/ │ │ │ │
│reprezentanţi legali│1 │ │ │
│/ │ │ │ │
│convenţionali, sunt │ │ │ │
│disponibile la │ │ │ │
│sediul │ │ │ │
│serviciului, în │ │ │ │
│dosarele personale │ │ │ │
│ale │ │ │ │
│beneficiarilor. │ │ │ │
├────────────────────┼────────────┼─────────────┼──────────┤
│M.II.-STANDARD 2 - │ │ │ │
│PLANIFICAREA │ │ │ │
│ÎNGRIJIRILOR │ │ │ │
│Îngrijirea la │ │ │ │
│domiciliu se │ │ │ │
│realizează conform │ │ │ │
│unui plan │ │ │ │
│individualizat de │TOTAL: 3 │TOTAL: │ │
│asistenţă şi │ │ │ │
│îngrijire │ │ │ │
│Rezultate: Fiecare │ │ │ │
│beneficiar primeşte │ │ │ │
│ajutorul │ │ │ │
│necesar, în funcţie │ │ │ │
│de nevoile │ │ │ │
│individuale │ │ │ │
├────────────────────┼────────────┼─────────────┼──────────┤
│M.II-Im^1S2.1 │ │ │ │
│Modelul planului │ │ │ │
│individualizat │ │ │ │
│de asistenţă şi │1 │ │ │
│îngrijire este │ │ │ │
│aprobat prin │ │ │ │
│decizia furnizorului│ │ │ │
│de servicii sociale.│ │ │ │
├────────────────────┼────────────┼─────────────┼──────────┤
│M.II.-Im^2S2.1 │ │ │ │
│Modelul planului │ │ │ │
│individualizat │ │ │ │
│de asistenţă şi │1 │ │ │
│îngrijire pe suport │ │ │ │
│de hârtie, │ │ │ │
│este disponibil la │ │ │ │
│sediul serviciului. │ │ │ │
├────────────────────┼────────────┼─────────────┼──────────┤
│M.II.-Im^3S2.1 │ │ │ │
│Planurile de │ │ │ │
│îngrijire şi │ │ │ │
│asistenţă ale │ │ │ │
│beneficiarilor, │1 │ │ │
│completate │ │ │ │
│conform condiţiilor │ │ │ │
│standardului, sunt │ │ │ │
│disponibile la │ │ │ │
│sediul serviciului. │ │ │ │
├────────────────────┼────────────┼─────────────┼──────────┤
│MODUL III - │ │ │ │
│ACORDAREA │12 │ │ │
│ÎNGRIJIRILOR │ │ │ │
│(Standardele 1-2) │ │ │ │
├────────────────────┼────────────┼─────────────┼──────────┤
│M.III.-STANDARD 1 - │ │ │ │
│ÎNGRIJIRE PERSONALĂ │ │ │ │
│Furnizorul │ │ │ │
│serviciului │ │ │ │
│organizează şi │ │ │ │
│acordă │ │ │ │
│servicii de │ │ │ │
│îngrijire personală │ │ │ │
│la domiciliul │ │ │ │
│beneficiarilor │ │ │ │
│Rezultate: │ │ │ │
│Beneficiarii primesc│TOTAL: 10 │TOTAL: │ │
│ajutor şi │ │ │ │
│îngrijire adecvată │ │ │ │
│pentru a-şi menţine,│ │ │ │
│pe cât │ │ │ │
│posibil, autonomia │ │ │ │
│funcţională şi │ │ │ │
│pentru a-şi │ │ │ │
│continua viaţa în │ │ │ │
│propria locuinţă, în│ │ │ │
│demnitate şi │ │ │ │
│respect. │ │ │ │
├────────────────────┼────────────┼─────────────┼──────────┤
│M.III.-ImS1.1. │ │ │ │
│Activităţile de │ │ │ │
│îngrijire sunt │ │ │ │
│înscrise în planul │ │ │ │
│individualizat de │ │ │ │
│asistenţă │1 │ │ │
│şi îngrijire şi sunt│ │ │ │
│detaliate în fişele │ │ │ │
│de │ │ │ │
│monitorizare │ │ │ │
│servicii. │ │ │ │
├────────────────────┼────────────┼─────────────┼──────────┤
│M.III-Im^1S1.2 │ │ │ │
│Modelul fişei de │ │ │ │
│monitorizare │ │ │ │
│servicii aprobat │ │ │ │
│prin decizia │ │ │ │
│furnizorului de │1 │ │ │
│servicii sociale, pe│ │ │ │
│suport de hârtie, │ │ │ │
│este │ │ │ │
│disponibil la sediul│ │ │ │
│serviciului. │ │ │ │
├────────────────────┼────────────┼─────────────┼──────────┤
│M.III.-Im^2S1.2 │ │ │ │
│Fişele de │ │ │ │
│monitorizare │ │ │ │
│servicii │ │ │ │
│completate sunt │ │ │ │
│disponibile la │1 │ │ │
│sediul │ │ │ │
│serviciului, în │ │ │ │
│dosarul de servicii │ │ │ │
│al │ │ │ │
│beneficiarului. │ │ │ │
├────────────────────┼────────────┼─────────────┼──────────┤
│M.III.-Im^3S1.2 Fişa│ │ │ │
│de monitorizare │ │ │ │
│servicii │ │ │ │
│este verificată şi │1 │ │ │
│avizată săptămânal │ │ │ │
│sau lunar │ │ │ │
│de responsabilul de │ │ │ │
│caz. │ │ │ │
├────────────────────┼────────────┼─────────────┼──────────┤
│M.III.-ImS1.3: │ │ │ │
│Personalul │ │ │ │
│serviciului comunică│ │ │ │
│periodic cu medicul │ │ │ │
│de familie al │ │ │ │
│beneficiarului │1 │ │ │
│pentru cunoaşterea │ │ │ │
│stării de │ │ │ │
│sănătate a acestuia │ │ │ │
│şi a recomandărilor │ │ │ │
│terapeutice. │ │ │ │
├────────────────────┼────────────┼─────────────┼──────────┤
│M.III.-ImS1.4 │ │ │ │
│Sesiunile de │ │ │ │
│instruire se │ │ │ │
│consemnează în │ │ │ │
│registrul privind │ │ │ │
│perfecţionarea │ │ │ │
│continuă a │ │ │ │
│personalului, în │ │ │ │
│care se │1 │ │ │
│menţionează: data şi│ │ │ │
│tema instruirii, │ │ │ │
│numele şi │ │ │ │
│semnătura │ │ │ │
│participanţilor, │ │ │ │
│numele şi semnătura │ │ │ │
│persoanei care a │ │ │ │
│realizat instruirea │ │ │ │
├────────────────────┼────────────┼─────────────┼──────────┤
│M.III-ImS1.5 │ │ │ │
│Dosarele personale │ │ │ │
│dosarele de │ │ │ │
│servicii ale │ │ │ │
│beneficiarilor şi │ │ │ │
│fişele de │ │ │ │
│monitorizare se │ │ │ │
│păstrează în fişete/│ │ │ │
│dulapuri │ │ │ │
│închise accesibile │ │ │ │
│doar responsabililor│ │ │ │
│de caz │ │ │ │
│şi personalului de │1 │ │ │
│conducere al │ │ │ │
│serviciului/ │ │ │ │
│furnizorului │ │ │ │
│acestuia pentru │ │ │ │
│protejarea │ │ │ │
│confidenţialităţii │ │ │ │
│asupra datelor │ │ │ │
│personale ale │ │ │ │
│beneficiarilor şi │ │ │ │
│situaţiei de │ │ │ │
│dificultate în │ │ │ │
│care aceştia se │ │ │ │
│află. │ │ │ │
├────────────────────┼────────────┼─────────────┼──────────┤
│M.III.-ImS1.6 │ │ │ │
│Serviciul deţine │ │ │ │
│propriile │ │ │ │
│autovehicule care │ │ │ │
│asigură transportul │ │ │ │
│îngrijitorilor la │ │ │ │
│domiciliul │ │ │ │
│beneficiarilor sau │ │ │ │
│pune la dispoziţia │ │ │ │
│acestora abonamente │1 │ │ │
│pentru │ │ │ │
│transportul în │ │ │ │
│comun, în cazul în │ │ │ │
│care distanţa │ │ │ │
│până la domiciliul │ │ │ │
│beneficiarilor nu │ │ │ │
│poate fi │ │ │ │
│parcursă prin mersul│ │ │ │
│pe jos. │ │ │ │
├────────────────────┼────────────┼─────────────┼──────────┤
│M.III.-ImS1.7 Planul│ │ │ │
│de vizită la │ │ │ │
│domiciliul │ │ │ │
│beneficiarului │ │ │ │
│pentru personalul │ │ │ │
│care │1 │ │ │
│monitorizează │ │ │ │
│activitatea │ │ │ │
│îngrijitorilor este │ │ │ │
│disponibil la sediul│ │ │ │
│serviciului social. │ │ │ │
├────────────────────┼────────────┼─────────────┼──────────┤
│M.III.-ImS1.8 │ │ │ │
│Serviciul deţine o │ │ │ │
│cameră sau │ │ │ │
│dulap/fişet pentru │ │ │ │
│depozitarea în │ │ │ │
│condiţii de │ │ │ │
│siguranţă şi igienă │ │ │ │
│a materialelor │ │ │ │
│sanitare şi │ │ │ │
│echipamentelor │ │ │ │
│utilizate de │1 │ │ │
│îngrijitori în │ │ │ │
│activitatea │ │ │ │
│acestora, precum şi │ │ │ │
│un registru │ │ │ │
│special de evidenţă │ │ │ │
│cu denumirea şi │ │ │ │
│cantitatea │ │ │ │
│materialelor │ │ │ │
│sanitare şi a │ │ │ │
│echipamentelor │ │ │ │
├────────────────────┼────────────┼─────────────┼──────────┤
│M.III.-STANDARD 2 - │ │ │ │
│INTEGRARE SOCIALĂ ŞI│ │ │ │
│PARTICIPARE │ │ │ │
│Serviciul asigură │ │ │ │
│sprijin │ │ │ │
│beneficiarilor │ │ │ │
│pentru │ │ │ │
│dezvoltarea │ │ │ │
│personală şi │ │ │ │
│menţinerea │TOTAL: 2 │TOTAL: │ │
│respectului │ │ │ │
│de sine │ │ │ │
│Rezultate: │ │ │ │
│Beneficiarii sunt │ │ │ │
│sprijiniţi să-şi │ │ │ │
│menţină statul de │ │ │ │
│membru activ al │ │ │ │
│familiei şi │ │ │ │
│comunităţii │ │ │ │
├────────────────────┼────────────┼─────────────┼──────────┤
│M.III-ImS2.1 Planul │ │ │ │
│individualizat de │ │ │ │
│asistenţă │ │ │ │
│şi îngrijire conţine│ │ │ │
│diverse acţiuni de │ │ │ │
│petrecere a timpului│ │ │ │
│liber, evenimente │1 │ │ │
│culturale sau orice │ │ │ │
│alte iniţiative │ │ │ │
│cetăţeneşti │ │ │ │
│şi este disponibil │ │ │ │
│la sediul │ │ │ │
│serviciului social │ │ │ │
├────────────────────┼────────────┼─────────────┼──────────┤
│M.III.-ImS2.2 │ │ │ │
│Registrul de │ │ │ │
│evidenţă privind │ │ │ │
│informarea │1 │ │ │
│beneficiarilor este │ │ │ │
│disponibil la │ │ │ │
│sediul serviciului │ │ │ │
│social. │ │ │ │
├────────────────────┼────────────┼─────────────┼──────────┤
│MODULUL IV - │ │ │ │
│DREPTURI ŞI ETICĂ │12 │ │ │
│(Standardele 1-2) │ │ │ │
├────────────────────┼────────────┼─────────────┼──────────┤
│M.IV.-STANDARD 1 - │ │ │ │
│RESPECTAREA │ │ │ │
│DREPTURILOR │ │ │ │
│BENEFICIARILOR │ │ │ │
│Furnizorul │ │ │ │
│serviciului respectă│ │ │ │
│drepturile │ │ │ │
│beneficiarilor │TOTAL: 7 │TOTAL: │ │
│prevăzute de lege │ │ │ │
│Rezultate aşteptate:│ │ │ │
│Drepturile │ │ │ │
│beneficiarilor │ │ │ │
│sunt cunoscute şi │ │ │ │
│respectate de │ │ │ │
│personal │ │ │ │
├────────────────────┼────────────┼─────────────┼──────────┤
│M.IV.-ImS1.1. │ │ │ │
│Drepturile şi │ │ │ │
│obligaţiile │ │ │ │
│beneficiarilor │ │ │ │
│serviciilor de │1 │ │ │
│îngrijire la │ │ │ │
│domiciliu sunt │ │ │ │
│menţionate în │ │ │ │
│contractul de │ │ │ │
│furnizare servicii. │ │ │ │
├────────────────────┼────────────┼─────────────┼──────────┤
│M.IV.-Im^1S1.2 │ │ │ │
│Modelul │ │ │ │
│chestionarului este │ │ │ │
│stabilit de │ │ │ │
│conducătorul │1 │ │ │
│centrului şi este │ │ │ │
│aprobat prin decizia│ │ │ │
│furnizorului de │ │ │ │
│servicii │ │ │ │
│sociale │ │ │ │
├────────────────────┼────────────┼─────────────┼──────────┤
│M.IV.-Im^2S1.2 │ │ │ │
│Procedura │ │ │ │
│(chestionarul) de │ │ │ │
│măsurare a gradului │ │ │ │
│de satisfacţiei │1 │ │ │
│beneficiarilor este │ │ │ │
│disponibil/ă, pe │ │ │ │
│suport de │ │ │ │
│hârtie, la sediul │ │ │ │
│serviciului social. │ │ │ │
├────────────────────┼────────────┼─────────────┼──────────┤
│M.IV.-Im^3S1.2 │ │ │ │
│Chestionarul de │ │ │ │
│măsurare a │ │ │ │
│gradului de │ │ │ │
│satisfacţie a │ │ │ │
│beneficiarilor se │ │ │ │
│aplică de către │1 │ │ │
│reprezentantul │ │ │ │
│furnizorului de │ │ │ │
│servicii sociale, │ │ │ │
│într-o manieră care │ │ │ │
│să │ │ │ │
│respecte │ │ │ │
│confidenţialitatea. │ │ │ │
├────────────────────┼────────────┼─────────────┼──────────┤
│M.IV.-Im^4S1.2 │ │ │ │
│Rezultatele │ │ │ │
│chestionarului de │ │ │ │
│măsurare a gradului │ │ │ │
│de satisfacţie a │ │ │ │
│beneficiarilor şi │ │ │ │
│modul în care a fost│ │ │ │
│îmbunătăţită │ │ │ │
│acordarea │1 │ │ │
│serviciilor, atunci │ │ │ │
│când │ │ │ │
│este cazul, sunt │ │ │ │
│păstrate de către │ │ │ │
│furnizorul │ │ │ │
│de servicii sociale │ │ │ │
│şi vor fi puse la │ │ │ │
│dispoziţia organelor│ │ │ │
│de control. │ │ │ │
├────────────────────┼────────────┼─────────────┼──────────┤
│M.IV.-Im^1S1.3 Codul│ │ │ │
│de etică este │ │ │ │
│aprobat prin │1 │ │ │
│decizia furnizorului│ │ │ │
│de servicii sociale.│ │ │ │
├────────────────────┼────────────┼─────────────┼──────────┤
│M.IV.-Im^2S1.3 Codul│ │ │ │
│de etică este │ │ │ │
│disponibil, │ │ │ │
│pe suport de hârtie,│ │ │ │
│la sediul │ │ │ │
│serviciului │ │ │ │
│social, iar │ │ │ │
│informarea │ │ │ │
│beneficiarilor cu │1 │ │ │
│privire la │ │ │ │
│drepturile înscrise │ │ │ │
│în acesta se │ │ │ │
│consemnează în │ │ │ │
│Registrul de │ │ │ │
│evidenţă pentru │ │ │ │
│informarea │ │ │ │
│beneficiarilor. │ │ │ │
├────────────────────┼────────────┼─────────────┼──────────┤
│M.IV.-STANDARDUL 2 -│ │ │ │
│PROTECŢIA ÎMPOTRIVA │ │ │ │
│ABUZURILOR ŞI │ │ │ │
│NEGLIJĂRII │ │ │ │
│Furnizorul │ │ │ │
│serviciului ia │ │ │ │
│măsuri pentru │ │ │ │
│prevenirea şi │ │ │ │
│combaterea oricăror │ │ │ │
│forme de │ │ │ │
│tratament abuziv, │ │ │ │
│neglijent, degradant│TOTAL: 5 │TOTAL: │ │
│asupra │ │ │ │
│beneficiarilor │ │ │ │
│Rezultate aşteptate:│ │ │ │
│Beneficiarii sunt │ │ │ │
│protejaţi împotriva │ │ │ │
│abuzurilor, │ │ │ │
│neglijării, │ │ │ │
│discriminării sau │ │ │ │
│tratamentului │ │ │ │
│degradant sau │ │ │ │
│inuman. │ │ │ │
├────────────────────┼────────────┼─────────────┼──────────┤
│M.IV.-Im^1S2.1 │ │ │ │
│Procedura privind │ │ │ │
│identificarea, │ │ │ │
│semnalarea şi │ │ │ │
│soluţionarea │ │ │ │
│cazurilor de abuz şi│1 │ │ │
│neglijenţă este │ │ │ │
│aprobată prin │ │ │ │
│decizia │ │ │ │
│furnizorului de │ │ │ │
│servicii sociale. │ │ │ │
├────────────────────┼────────────┼─────────────┼──────────┤
│M.IV.-Im^2S2.1 │ │ │ │
│Procedura privind │ │ │ │
│identificarea, │ │ │ │
│semnalarea şi │ │ │ │
│soluţionarea │ │ │ │
│cazurilor de abuz şi│1 │ │ │
│neglijenţă este │ │ │ │
│disponibilă, pe │ │ │ │
│suport de │ │ │ │
│hârtie, la sediul │ │ │ │
│serviciului. │ │ │ │
├────────────────────┼────────────┼─────────────┼──────────┤
│M.IV.-ImS2.2 │ │ │ │
│Sesiunile de │ │ │ │
│instruire a │ │ │ │
│personalului privind│ │ │ │
│cunoaşterea şi │ │ │ │
│combaterea │ │ │ │
│formelor de abuz şi │1 │ │ │
│neglijare se înscriu│ │ │ │
│în │ │ │ │
│registrul de │ │ │ │
│evidenţă privind │ │ │ │
│perfecţionarea │ │ │ │
│continuă a │ │ │ │
│personalului. │ │ │ │
├────────────────────┼────────────┼─────────────┼──────────┤
│M.IV.-Im^1S2.3 │ │ │ │
│Registrul de │ │ │ │
│evidenţă a │ │ │ │
│cazurilor de abuz, │ │ │ │
│neglijare, │ │ │ │
│discriminare şi │ │ │ │
│incidente deosebite │1 │ │ │
│este completat la zi│ │ │ │
│şi │ │ │ │
│este disponibil, pe │ │ │ │
│suport de hârtie, la│ │ │ │
│sediul │ │ │ │
│serviciului social. │ │ │ │
├────────────────────┼────────────┼─────────────┼──────────┤
│M.IV.-Im^2S2.3 │ │ │ │
│Notificarea se │ │ │ │
│realizează de │ │ │ │
│îndată, în maxim 24 │1 │ │ │
│de ore de la │ │ │ │
│producerea │ │ │ │
│incidentului │ │ │ │
├────────────────────┼────────────┼─────────────┼──────────┤
│MODUL V - MANAGEMENT│ │ │ │
│ŞI RESURSE UMANE │16 │ │ │
│(Standardele 1-2) │ │ │ │
├────────────────────┼────────────┼─────────────┼──────────┤
│M.V.-STANDARD 1 - │ │ │ │
│ADMINISTRARE, │ │ │ │
│ORGANIZARE ŞI │ │ │ │
│FUNCŢIONARE │ │ │ │
│Serviciul respectă │ │ │ │
│prevederile legale │ │ │ │
│privind │ │ │ │
│organizarea şi │TOTAL: 10 │TOTAL: │ │
│funcţionarea sa │ │ │ │
│Rezultate aşteptate:│ │ │ │
│Beneficiarii primesc│ │ │ │
│servicii într-un │ │ │ │
│centru care │ │ │ │
│funcţionează în │ │ │ │
│condiţiile legii │ │ │ │
├────────────────────┼────────────┼─────────────┼──────────┤
│M.V.-Im^1S1.1 │ │ │ │
│Regulamentul propriu│ │ │ │
│de │ │ │ │
│organizare şi │ │ │ │
│funcţionare este │ │ │ │
│aprobat prin │ │ │ │
│decizia/hotărârea │1 │ │ │
│furnizorului de │ │ │ │
│servicii │ │ │ │
│sociale/autorităţii │ │ │ │
│locale/judeţene, în │ │ │ │
│funcţie │ │ │ │
│de caz. │ │ │ │
├────────────────────┼────────────┼─────────────┼──────────┤
│M.V.-Im^2S1.1 │ │ │ │
│Regulamentul propriu│ │ │ │
│de │ │ │ │
│organizare şi │ │ │ │
│funcţionare, pe │ │ │ │
│suport de hârtie, │1 │ │ │
│şi organigrama │ │ │ │
│centrului sunt │ │ │ │
│disponibile la │ │ │ │
│sediul serviciului │ │ │ │
│social. │ │ │ │
├────────────────────┼────────────┼─────────────┼──────────┤
│M.V.-ImS1.2 Persoana│ │ │ │
│cu atribuţii de │ │ │ │
│conducere │ │ │ │
│este absolventă de │1 │ │ │
│învăţământ superior,│ │ │ │
│cu │ │ │ │
│diplomă de licenţă │ │ │ │
│sau echivalentă. │ │ │ │
├────────────────────┼────────────┼─────────────┼──────────┤
│M.V.-Im^1S1.3 Planul│ │ │ │
│propriu de │ │ │ │
│dezvoltare este │ │ │ │
│aprobat prin decizia│1 │ │ │
│furnizorului de │ │ │ │
│servicii │ │ │ │
│sociale. │ │ │ │
├────────────────────┼────────────┼─────────────┼──────────┤
│M.V.-ImS1.3 Planul │ │ │ │
│propriu de │ │ │ │
│dezvoltare a │ │ │ │
│serviciului este │1 │ │ │
│disponibil, pe │ │ │ │
│suport de │ │ │ │
│hârtie, la sediul │ │ │ │
│serviciului social. │ │ │ │
├────────────────────┼────────────┼─────────────┼──────────┤
│M.V.-ImS1.4 │ │ │ │
│Instruirea lunară │ │ │ │
│sau ori de câte │ │ │ │
│ori situaţia o │ │ │ │
│impune a │ │ │ │
│personalului privind│ │ │ │
│cunoaşterea │ │ │ │
│procedurilor │ │ │ │
│utilizate pentru │1 │ │ │
│acordarea │ │ │ │
│serviciului se │ │ │ │
│consemnează în │ │ │ │
│registrul de │ │ │ │
│evidenţă privind │ │ │ │
│perfecţionarea │ │ │ │
│continuă a │ │ │ │
│personalului. │ │ │ │
├────────────────────┼────────────┼─────────────┼──────────┤
│M.V.-Im^1S1.5 │ │ │ │
│Documentele │ │ │ │
│financiar-contabile,│ │ │ │
│rapoartele de │ │ │ │
│inspecţie sau │ │ │ │
│control, rapoartele │1 │ │ │
│de audit intern sunt│ │ │ │
│disponibile la │ │ │ │
│sediul │ │ │ │
│serviciului/ │ │ │ │
│furnizorului │ │ │ │
│acestuia. │ │ │ │
├────────────────────┼────────────┼─────────────┼──────────┤
│M.V.-Im^2S1.5 │ │ │ │
│Coordonatorul │ │ │ │
│centrului este │ │ │ │
│evaluat anual de │1 │ │ │
│către furnizorul de │ │ │ │
│servicii │ │ │ │
│sociale. │ │ │ │
├────────────────────┼────────────┼─────────────┼──────────┤
│M.V.-ImS1.6 Raportul│ │ │ │
│de activitate, pe │ │ │ │
│suport │ │ │ │
│de hârtie, este │ │ │ │
│disponibil la sediul│ │ │ │
│serviciului social │1 │ │ │
│şi este postat pe │ │ │ │
│site-ul de │ │ │ │
│prezentare al │ │ │ │
│furnizorului de │ │ │ │
│servicii sociale. │ │ │ │
├────────────────────┼────────────┼─────────────┼──────────┤
│M.V.-ImS1.7 │ │ │ │
│Conducerea │ │ │ │
│serviciului/ │ │ │ │
│managerul de │ │ │ │
│program consemnează │ │ │ │
│şi păstrează │ │ │ │
│corespondenţa │ │ │ │
│cu orice autoritate │ │ │ │
│publică sau │ │ │ │
│instituţie │ │ │ │
│publică, cu │ │ │ │
│organizaţii ale │ │ │ │
│societăţii civile, │ │ │ │
│culte, etc. precum │ │ │ │
│şi orice alte │ │ │ │
│documente care │1 │ │ │
│evidenţiază │ │ │ │
│colaborarea şi │ │ │ │
│parteneriatul cu │ │ │ │
│acestea. Listele │ │ │ │
│beneficiarilor │ │ │ │
│transmise │ │ │ │
│serviciilor publice │ │ │ │
│de asistenţă socială│ │ │ │
│se │ │ │ │
│păstrează la sediul │ │ │ │
│serviciului/ │ │ │ │
│furnizorului │ │ │ │
│acestuia, pe suport │ │ │ │
│de hârtie sau │ │ │ │
│electronic. │ │ │ │
├────────────────────┼────────────┼─────────────┼──────────┤
│M.V.-STANDARD 2 - │ │ │ │
│RESURSE UMANE │ │ │ │
│Serviciul dispune de│ │ │ │
│o structură de │ │ │ │
│personal │ │ │ │
│capabil să asigure │ │ │ │
│activităţile de │ │ │ │
│îngrijire la │TOTAL: 6 │TOTAL: │ │
│domiciliu │ │ │ │
│Rezultate aşteptate:│ │ │ │
│Beneficiarii sunt │ │ │ │
│asistaţi │ │ │ │
│de personal │ │ │ │
│suficient şi │ │ │ │
│competent │ │ │ │
├────────────────────┼────────────┼─────────────┼──────────┤
│M.V.-ImS2.1 Centrul │ │ │ │
│angajează personal │ │ │ │
│calificat, │ │ │ │
│achiziţionează │ │ │ │
│serviciile unor │ │ │ │
│specialişti şi │ │ │ │
│încheie contracte de│ │ │ │
│voluntariat │1 │ │ │
│respectiv contracte │ │ │ │
│de internship, │ │ │ │
│pentru │ │ │ │
│realizarea │ │ │ │
│activităţilor/ │ │ │ │
│serviciilor │ │ │ │
│acordate. │ │ │ │
├────────────────────┼────────────┼─────────────┼──────────┤
│M.V.-ImS2.2 │ │ │ │
│Contractele de │ │ │ │
│muncă, contractele │ │ │ │
│de prestări │ │ │ │
│servicii, │ │ │ │
│contractele de │ │ │ │
│voluntariat, │ │ │ │
│respectiv │1 │ │ │
│contractele de │ │ │ │
│internship, sunt │ │ │ │
│disponibile la │ │ │ │
│sediul │ │ │ │
│centrului şi │ │ │ │
│angajaţii sunt │ │ │ │
│înscrişi în REVISAL │ │ │ │
├────────────────────┼────────────┼─────────────┼──────────┤
│M.V.-ImS2.3 Fişele │ │ │ │
│de post ale │ │ │ │
│personalului (în │ │ │ │
│original sau în │1 │ │ │
│copie) sunt │ │ │ │
│disponibile la │ │ │ │
│sediul serviciului. │ │ │ │
├────────────────────┼────────────┼─────────────┼──────────┤
│M.V.-ImS2.4 Fişele │ │ │ │
│de evaluare a │ │ │ │
│personalului │1 │ │ │
│sunt disponibile la │ │ │ │
│sediul serviciului. │ │ │ │
├────────────────────┼────────────┼─────────────┼──────────┤
│M.V.-ImS2.5 Planul │ │ │ │
│de instruire şi │ │ │ │
│formare │ │ │ │
│profesională este │ │ │ │
│disponibil la sediul│ │ │ │
│serviciului social, │1 │ │ │
│precum şi copii după│ │ │ │
│atestatele, │ │ │ │
│certificatele, │ │ │ │
│diplomele obţinute │ │ │ │
│de personal. │ │ │ │
├────────────────────┼────────────┼─────────────┼──────────┤
│M.V.-ImS2.6 │ │ │ │
│Documentele emise ca│ │ │ │
│urmare a │ │ │ │
│controalelor │1 │ │ │
│medicale periodice │ │ │ │
│se păstrează la │ │ │ │
│dosarele de personal│ │ │ │
│ale angajaţilor. │ │ │ │
├────────────────────┼────────────┼─────────────┼──────────┤
│PUNCTAJ TOTAL: │57 │ │ │
└────────────────────┴────────────┴─────────────┴──────────┘



    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016