Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   STANDARDE MINIME din 27 noiembrie 2024  privind organizarea activităţilor de evaluare continuă şi evaluare sumativă a studenţilor    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 STANDARDE MINIME din 27 noiembrie 2024 privind organizarea activităţilor de evaluare continuă şi evaluare sumativă a studenţilor

EMITENT: Ministerul Educaţiei
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 1223 din 5 decembrie 2024
──────────
    Aprobate prin ORDINUL nr. 7.479 din 27 noiembrie 2024, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1223 din 5 decembrie 2024.
──────────
    ART. 1
    (1) Statul garantează pentru toţi studenţii din România un proces de învăţământ accesibil şi incluziv în ceea ce priveşte admiterea, parcurgerea şi finalizarea studiilor.
    (2) Organizarea şi funcţionarea învăţământului superior din România au la bază principiul fundamental al nediscriminării şi asigurării egalităţii de şanse, precum şi respectarea principiilor învăţării şi predării centrate pe student.
    (3) Utilizarea în condiţiile legii a resurselor electronice, informatice şi de comunicaţii specifice în activităţile de învăţământ şi/sau de cercetare respectă standardele de calitate elaborate şi aprobate de către Agenţia Română de Asigurare a Calităţii în Învăţământul Superior (ARACIS).

    ART. 2
    (1) Activitatea de evaluare sumativă, precum şi activitatea de evaluare continuă a rezultatelor învăţării reprezintă procesele prin care se determină dacă un student a dobândit cunoştinţele, abilităţile, responsabilitatea şi autonomia necesare într-un anumit domeniu de studiu.
    (2) Activitatea de evaluare sumativă, care poate fi de tip examen, colocviu, verificare etc., se realizează la intervale mai mari de timp, de obicei la final de semestru sau în cadrul examenelor de finalizare a studiilor, pentru fiecare ciclu de studii universitare.
    (3) Activitatea de evaluare continuă este un proces de monitorizare şi apreciere a progresului studenţilor, prin teste, evaluări intermediare, proiecte, teme individuale şi/sau de echipă, prezentări, referate sau alte forme de evaluare a rezultatelor aşteptate ale învăţării, care se realizează în mod obligatoriu în timpul semestrului. Activitatea de evaluare continuă este descrisă explicit în fişa disciplinei, inclusiv cu menţionarea ponderii sale în evaluarea finală a disciplinei.

    ART. 3
    (1) Activităţile de evaluare continuă şi evaluare sumativă se realizează în condiţiile întâlnirii nemijlocite a studenţilor cu cadrele didactice şi de cercetare în spaţiul universitar, diferenţiat pentru formele de organizare ale programelor de studii şi în raport cu domeniile de studii, precum şi cu ciclurile de studii, conform legislaţiei în vigoare. Aceste evaluări au rolul de a confirma oficial atingerea rezultatelor învăţării pentru disciplina şi programul de studiu în cauză, în raport cu un standard specificat în fişa disciplinei.
    (2) Evaluarea continuă şi evaluarea sumativă se desfăşoară potrivit unei metodologii proprii elaborate de către fiecare instituţie de învăţământ superior cu respectarea prevederilor legale în vigoare.
    (3) Metodologia proprie defineşte procesul de evaluare, incluzând condiţiile generale de evaluare, procedura de desfăşurare, instrumentele de evaluare utilizate (de exemplu: teste scrise, prezentări, proiecte practice etc.), standardele specifice de evaluare, precum şi criteriile de notare. De asemenea, metodologia prevede măsuri clare şi transparente pentru asigurarea integrităţii academice, cum ar fi prevenirea plagiatului şi sancţiunile aplicabile în cazul încălcării normelor de etică.
    (4) Activităţile de evaluare continuă şi evaluare sumativă pot fi organizate şi în regim online, doar în cazurile prevăzute de lege. Formele şi metodele de evaluare vor fi prevăzute obligatoriu în fişa disciplinei.
    (5) În cadrul procesului de evaluare sumativă de tip examen se va asigura mereu prezenţa a cel puţin două cadre didactice.

    ART. 4
    (1) Instituţiile de învăţământ superior care desfăşoară activităţi de evaluare continuă şi evaluare sumativă faţă în faţă au următoarele obligaţii:
    a) să asigure un cadru adecvat pentru utilizarea metodelor de evaluare continuă şi evaluare sumativă în condiţiile întâlnirii nemijlocite în spaţiul universitar a studenţilor cu cadrele didactice şi de cercetare, care implică utilizarea resurselor electronice, informatice şi de comunicaţii specifice;
    b) să asigure personal didactic specializat, inclusiv în utilizarea tehnologiilor informaţionale şi de comunicaţii, care să ofere suportul necesar pentru o bună desfăşurare a activităţilor de evaluare continuă şi evaluare sumativă;
    c) să elaboreze metodologia proprie privind activităţile de evaluare continuă şi evaluare sumativă, care să fie publică pe site-ul instituţiei de învăţământ superior, în vederea asigurării transparenţei şi corectitudinii procesului de evaluare;
    d) să asigure, în organizarea acestor activităţi, condiţiile şi resursele materiale necesare unei bune desfăşurări, după caz, cu asigurarea accesului echitabil al tuturor studenţilor, inclusiv al studenţilor cu dizabilităţi, respectiv al celor cu cerinţe educaţionale speciale, la mijloacele tehnice şi informatice necesare pentru a accesa gratuit şi adecvat platformele informatice şi resursele digitale. Instituţia va pune la dispoziţie dispozitive şi tehnologii asistive acolo unde este necesar, asigurând un mediu de evaluare incluziv şi adaptat nevoilor studenţilor.

    (2) Instituţiile de învăţământ superior care desfăşoară activităţi de evaluare continuă şi evaluare sumativă în regim online au următoarele obligaţii:
    a) să asigure un cadru adecvat pentru desfăşurarea activităţilor de evaluare continuă şi sumativă, implicând utilizarea resurselor electronice, informatice şi de comunicaţii specifice, astfel încât interacţiunea dintre studenţi şi cadrele didactice şi de cercetare să fie eficientă şi corespunzătoare;
    b) să asigure personal didactic specializat, inclusiv în utilizarea tehnologiilor informaţionale şi de comunicaţii, care să ofere suportul necesar pentru o bună desfăşurare a activităţilor de evaluare continuă şi evaluare sumativă;
    c) să elaboreze metodologia proprie privind activităţile de evaluare continuă şi evaluare sumativă, care să fie publică pe site-ul instituţiei de învăţământ superior, în vederea asigurării transparenţei şi corectitudinii procesului de evaluare;
    d) să utilizeze, în organizarea activităţilor de evaluare, tehnologiile informaţionale şi de comunicaţii care asigură suportul necesar unei bune desfăşurări;
    e) să se asigure că toţi studenţii au acces la mijloacele tehnice şi informatice necesare pentru a accesa gratuit şi corespunzător platformele informatice şi resursele digitale utilizate în cadrul procesului de evaluare;
    f) să asigure accesul securizat la platformele informatice şi să menţină o comunicare sigură şi transparentă cu studenţii, utilizând exclusiv adrese de e-mail instituţionale, în vederea protejării datelor personale şi asigurării integrităţii academice.

    (3) În procesul de evaluare în regim online, examenele orale sunt înregistrate integral audio-video şi arhivate la nivelul facultăţii, în conformitate cu prevederile legale.
    (4) Accesul la aceste înregistrări este restricţionat şi se realizează exclusiv în scopul verificării şi asigurării corectitudinii evaluării, precum şi al soluţionării contestaţiilor, cu respectarea normelor de protecţie a datelor cu caracter personal, respectiv a integrităţii academice. Termenul de păstrare a acestor înregistrări se stabileşte la nivelul fiecărei facultăţi/fiecărui departament.

    ART. 5
    Utilizarea resurselor electronice, informatice şi de comunicaţii specifice în activităţile de evaluare continuă şi evaluare sumativă atât în regim faţă în faţă, cât şi online se realizează în conformitate cu următoarele standarde minime:
    a) asigurarea unui mediu sigur şi securizat de evaluare, prin utilizarea unor platforme informatice care să garanteze protecţia datelor cu caracter personal şi prevenirea accesului neautorizat;
    b) posibilitatea verificării originalităţii lucrărilor supuse evaluării, prin utilizarea unor sisteme software specializate de detectare a plagiatului;
    c) asigurarea unei evaluări facile din punct de vedere logistic, prin utilizarea unor soluţii informatice care să permită desfăşurarea eficientă şi fără întreruperi a procesului de evaluare.


    ART. 6
    La elaborarea proiectelor prevăzute în cazul examenelor se vor avea în vedere modalităţi de verificare a originalităţii în vederea menţinerii unor standarde academice riguroase, prin detectarea plagiatului şi asigurarea autenticităţii lucrărilor elaborate de către studenţi. Aceste metode includ, dar fără a se limita la: detectarea plagiatului, analiza detaliată a surselor citate, asigurarea autenticităţii lucrărilor elaborate de către studenţi. În situaţiile în care cadrele didactice constată existenţa plagiatului sau a altor forme de încălcare a integrităţii academice se vor aplica măsuri în conformitate cu legislaţia în vigoare şi cu regulamentele interne ale instituţiei.

    ART. 7
    Părţile implicate în evaluările sumative organizate pentru examenele de finalizare a studiilor, în special personalul didactic şi studenţii, sunt informate cu privire la metodele de evaluare care pot implica utilizarea resurselor electronice, informatice şi de comunicaţii specifice, precum şi la criteriile generale de notare, respectiv cu privire la procedurile de contestare a rezultatelor evaluării.

    ART. 8
    (1) În vederea asigurării unor metode de evaluare riguroase şi relevante, instituţiile de învăţământ superior pun la dispoziţia studenţilor instrumente de oferire a feedbackului cu privire la procesul de evaluare, fiind asigurată anonimitatea studenţilor care participă la procesul de evaluare.
    (2) Feedbackul colectat va fi utilizat pentru revizuirea şi îmbunătăţirea metodelor de evaluare, contribuind la creşterea calităţii procesului educaţional şi la sporirea obiectivităţii evaluărilor.


    ------

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 Modele de Contracte Civile si Acte Comerciale conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 Modele de Contracte Civile si Acte Comerciale conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016