Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   STANDARDE MINIME DE LUCRU din 15 octombrie 2018  privind punerea în executare a muncii neremunerate în folosul comunităţii    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 STANDARDE MINIME DE LUCRU din 15 octombrie 2018 privind punerea în executare a muncii neremunerate în folosul comunităţii

EMITENT: Guvernul
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 879 din 18 octombrie 2018
──────────
    Aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 818 din 15 octombrie 2018, publicată în Monitorul oficial, Partea I, nr. 879 din 18 octombrie 2018.
──────────
    Standardul nr. 1 - Instituţia din comunitate în cadrul căreia urmează să se execute munca neremunerată în folosul comunităţii întocmeşte pentru fiecare persoană un dosar care să cuprindă :
    a) documentele primite din partea serviciului de probaţiune: decizia de executare emisă de consilierul de probaţiune, copia de pe dispozitivul hotărârii judecătoreşti, formularul de evidenţă a orelor de muncă neremunerată în folosul comunităţii, precum şi, dacă este cazul, fişa cu date suplimentare despre pregătirea şcolară şi profesională a persoanei, experienţa în câmpul muncii, precum şi informaţii privind starea de sănătate a persoanei;
    b) documente privind instruirea persoanei în domeniul securităţii şi sănătăţii la locul de muncă, precum şi cele de apărare împotriva incendiilor şi a altor situaţii de urgenţă;
    c) programul de lucru individualizat stabilit pentru persoana care execută munca neremunerată în folosul comunităţii;
    d) corespondenţa purtată în legătură cu modul de punere în executare a obligaţiei de a presta muncă neremunerată în folosul comunităţii;
    e) documentul emis care atestă finalizarea executării muncii neremunerate în folosul comunităţii;
    f) alte documente pe care le consideră relevante cu privire la modul de punere în executare a muncii neremunerate în folosul comunităţii.

    Standardul nr. 2 - Instituţia din comunitate în cadrul căreia urmează să se efectueze munca neremunerată în folosul comunităţii desemnează o persoană care să îndrume şi să verifice modalităţile efective de executare obligaţiei de a presta muncă neremunerată în folosul comunităţii, denumit în continuare reprezentantul instituţiei din comunitate.
    Standardul nr. 3 - Instituţia din comunitate confirmă în scris serviciului de probaţiune primirea documentelor prevăzute la Standardul nr. 1 lit. a) în cel mult 7 zile lucrătoare şi comunică persoana desemnată potrivit Standardului nr. 2 şi datele de contact ale acesteia.
    Standardul nr. 4 - Instituţia din comunitate unde persoana aflată în evidenţă execută munca neremunerată în folosul comunităţii are următoarele obligaţii:
    a) să respecte dispoziţiile deciziei date de consilierul manager de caz cu privire la executarea muncii neremunerate în folosul comunităţii;
    b) să asigure organizarea unei evidenţe distincte pentru persoanele care execută munca neremunerată în folosul comunităţii;
    c) să asigure executarea muncii în condiţii de natură să garanteze respectarea drepturilor omului şi a demnităţii umane;
    d) să asigure respectarea prevederilor legale privind securitatea şi sănătatea la locul de muncă realizând instruirea persoanei în acest sens şi, acolo unde este cazul, echipament de protecţie;
    e) să asigure executarea muncii cu respectarea prevederilor legale privind normele de apărare împotriva incendiilor şi a altor situaţii de urgenţă, asigurând şi instruirea persoanei în acest sens;
    f) să ofere executarea muncii în locuri care nu sunt vătămătoare, periculoase ori care prezintă un grad de risc pentru sănătatea sau integritatea persoanelor;
    g) să completeze în timp real formularul de evidenţă a orelor de muncă neremunerată în folosul comunităţii, după formatul comunicat de serviciul de probaţiune;
    h) să asigure comunicarea în timp real a situaţiilor în care persoanele nu mai pot executa munca neremunerată în folosul comunităţii fiind necesară modificarea deciziei consilierului de probaţiune;
    i) să asigure comunicarea în timp real a situaţiilor în care persoanele nu execută orele de muncă conform cerinţelor/condiţiilor stabilite sau nu execută deloc munca;
    j) să permită accesul consilierilor de probaţiune la locul de executare a muncii neremunerate, precum şi la evidenţele constituite potrivit lit. b) şi la dosarul întocmit potrivit Standardului nr. 1;
    k) să emită şi să comunice serviciului de probaţiune şi persoanei aflate în evidenţă un document care atestă finalizarea orelor de muncă neremunerată stabilite.

    Standardul nr. 5 - Prestarea orelor de muncă neremunerată în folosul comunităţii se face numai în baza confirmării capacităţii de muncă a persoanei în scopul de a presta muncă în folosul comunităţii printr-un un certificat medical, eliberat potrivit dispoziţiilor legale în materie.
    În cazul în care persoana este inaptă pentru desfăşurarea anumitor activităţi, acestea vor fi menţionate expres în cadrul certificatului medical ori a oricărui alt act medical de aceeaşi valoare.
    Incapacitatea sau inaptitudinea pentru muncă, apărută pe parcursul executării, trebuie dovedită de către persoana aflată în evidenţă prin certificate medicale ori alt act medical de aceeaşi valoare eliberat potrivit dispoziţiilor legale, însoţite de alte documente medicale, dacă situaţia o impune.

    Standardul nr. 6 - Reprezentantul instituţiei din comunitate stabileşte programul efectiv de muncă în folosul comunităţii, în baza deciziei consilierului de probaţiune şi după consultarea persoanei care urmează să presteze obligaţia.
    Reprezentantul instituţiei din comunitate are în vedere, la stabilirea programului de muncă în folosul comunităţii, durata de maximum două ore pe zi, dacă persoana desfăşoară o activitate remunerată sau dacă persoana urmează un curs şcolar sau de calificare profesională. Dacă persoana aflată în această situaţie solicită efectuarea unui număr mai mare de ore, durata muncii poate fi prelungită cu încă două ore de muncă pe zi, putând fi stabilit un număr maxim de 4 ore pe zi, sens în care reprezentantul instituţiei verifică existenţa acordului scris al consilierului de probaţiune cu privire la acest aspect.
    În cazul în care persoana nu desfăşoară o activitate remunerată sau în zilele nelucrătoare, reprezentantul instituţiei din comunitate are în vedere, în stabilirea programului de muncă în folosul comunităţii, durata de maximum 8 ore într-o zi calendaristică.
    În situaţia în care persoana desfăşoară o activitate remunerată sau urmează un curs şcolar sau de calificare profesională şi doreşte executarea până la un număr de 8 ore în perioada concediului sau a zilelor libere, persoana depune la dosarul prevăzut la Standardul nr. 1 o declaraţie pe proprie răspundere, în sensul că doreşte să execute orele în perioada concediului de odihnă sau a zilelor/orelor libere acordate de angajator.

    Standardul nr. 7 - Intervalul de timp alocat instruirii în domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă şi cu privire la normele de apărare împotriva incendiilor şi a altor situaţii de urgenţă se include în totalul de ore de muncă stabilite în sarcina persoanei, fiind consemnat distinct în evidenţa primei zile de executare a muncii neremunerate în folosul comunităţii.
    După efectuarea instruirii în domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă şi cu privire la normele de apărare împotriva incendiilor şi a altor situaţii de urgenţă, reprezentantul instituţiei anunţă în scris consilierul de probaţiune cu privire la acest aspect, prima oră de instruire reprezentând momentul începerii efective a muncii prestate în folosul comunităţii.

    Standardul nr. 8 - În cazul în care, pe parcursul executării, reprezentantul instituţiei din comunitate constată că persoana care execută munca nu mai poate respecta numărul de ore şi termenul-limită cuprinse în decizia consilierului de probaţiune, anunţă consilierul de probaţiune pentru a lua măsurile care se impun.
    Standardul nr. 9 - Instituţiile din comunitate care participă la executarea pedepselor şi a măsurilor neprivative de libertate trebuie să îşi îndeplinească atribuţiile în conformitate cu prevederile legale şi respectând standardele din prezenta anexă, neîndeplinirea sau îndeplinirea necorespunzătoare putând constitui abatere judiciară potrivit prevederilor art. 19 alin. (1) din Legea nr. 253/2013 privind executarea pedepselor, a măsurilor educative şi a altor măsuri neprivative de libertate dispuse de organele judiciare în cursul procesului penal, cu modificările şi completările ulterioare.

    ------

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016