Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   STANDARDE MINIMALE din 3 martie 2004  pentru acreditarea cabinetelor medicale de medicina muncii    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

STANDARDE MINIMALE din 3 martie 2004 pentru acreditarea cabinetelor medicale de medicina muncii

EMITENT: MINISTERUL SANATATII
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 213 din 11 martie 2004

I. Standarde referitoare la organizare
1. Cabinetul medical de medicina muncii este organizat în specialitatea medicina muncii conform reglementãrilor legale în vigoare.
2. Cabinetul medical de medicina muncii are certificat de înregistrare în registrul unic al cabinetelor medicale, eliberat de direcţia de sãnãtate publicã, conform prevederilor legale în vigoare.
3. Cabinetul medical de medicina muncii are autorizaţie sanitarã de funcţionare în vigoare, conform legii.
4. Cabinetul de medicina muncii autorizat poate deschide puncte de lucru în întreprinderi.
5. Unitatea mobilã medicalã destinatã controlului medical periodic se defineşte ca un centru de examinare screening, dotat cu aparaturã autorizatã de Ministerul Sãnãtãţii, care se deplaseazã la sediul unitãţilor pe ai cãror angajaţi îi supravegheazã.
6. Cabinetul medical de medicina muncii are un regulament de organizare şi funcţionare de care întregul personal a luat cunoştinţã în scris.

II. Standarde referitoare la resursele fizice
7. Cabinetul medical de medicina muncii are un sediu aflat într-un spaţiu de care dispune în mod legal.
8. Materialele sanitare şi aparatele medicale utilizate în cadrul activitãţii medicale sunt înregistrate în inventarul unitãţii şi depozitate în mod adecvat.
9. Dotarea minimalã a cabinetului medical de medicina muncii este conform baremului prevãzut în anexa nr. 2 la ordin.
10. La sediul cabinetului medical de medicina muncii existã cel puţin un aparat telefonic funcţional, care are alocat un numãr de apel.

III. Standarde referitoare la resursele umane
11. Medicii specialişti de medicina muncii, alt personal cu studii superioare şi asistenţii medicali care lucreazã în cabinetul medical de medicina muncii au autorizaţie de liberã practicã valabilã, conform prevederilor legale.
12. Personalul angajat care lucreazã în cabinetul medical de medicina muncii are contract de muncã legal.
13. Medicii de medicina muncii care lucreazã în cabinetul medical de medicina muncii sunt membri ai Colegiului Medicilor din România.
14. Asistenţii medicali care lucreazã în cabinetul medical de medicina muncii sunt membri ai Ordinului Asistenţilor Medicali din România.
15. Toate persoanele care lucreazã în cabinetul medical de medicina muncii au fişe de post în care sunt definite atribuţiile acestora, semnate de persoana în cauzã şi aprobate de reprezentantul legal al cabinetului medical.
16. La nivelul cabinetului medical de medicina muncii trebuie sã existe un document intern prin care patronul cabinetului medical se angajeazã sã respecte independenţa profesionalã a medicilor de medicina muncii şi dreptul de decizie al acestora.
17. Medicii şi asistentele medicale care lucreazã în cabinetul medical de medicina muncii au un program de lucru organizat, la care se face referire expresã în programul afişat.
18. Pe întreaga perioadã de lucru în cabinetul medical de medicina muncii lucreazã un medic de medicina muncii titular, precum şi alte persoane angajate legal.
19. Personalul poartã în permanenţã un ecuson pe care sunt scrise numele şi calificarea respectivei persoane.

IV. Standarde funcţionale generale
20. Cabinetele medicale de medicina muncii au un program de lucru afişat vizibil. Programul de lucru poate fi flexibil, adaptându-se solicitãrilor beneficiarilor.
21. Atât la intrarea, cât şi în interiorul cabinetului medical de medicina muncii nu trebuie sã existe pericol de accidentare sau de vãtãmare corporalã nici pentru pacienţi, nici pentru personal.
22. Cabinetul medical de medicina muncii respectã prevederile legale în vigoare, referitoare la examenele medicale la angajare, controalele medicale de adaptare, periodice, la reluarea activitãţii sau pentru consultaţiile spontane.
23. Cabinetul medical de medicina muncii acordã servicii în mod nediscriminatoriu în limitele contractului de prestãri de servicii încheiat cu angajatorul.
24. Cabinetul medical de medicina muncii foloseşte pentru manevre care implicã soluţii de continuitate materiale sanitare sterile de unicã folosinţã, iar în cazul instrumentelor refolosibile, le sterilizeazã în mod adecvat.

V. Standarde funcţionale specifice
25. Cabinetul medical de medicina muncii asigurã în principal servicii privind:
- evaluarea riscurilor privind îmbolnãvirile profesionale;
- monitorizarea stãrii de sãnãtate a angajaţilor prin: examene medicale la angajare în muncã, examen medical de adaptare, examen medical la reluarea activitãţii, control medical periodic;
- comunicarea existenţei riscului de îmbolnãvire profesionalã cãtre toţi factorii implicaţi în procesul muncii;
- îndrumarea activitãţii de reabilitare profesionalã, reconversie profesionalã, reorientare profesionalã în caz de accident de muncã, boalã legatã de profesie sau dupã afecţiuni cronice;
- consilierea angajatorului privind adaptarea muncii şi a locului de muncã la caracteristicile psihofiziologice ale angajaţilor;
- consilierea angajatorului pentru fundamentarea strategiei de securitate şi sãnãtate la locul de muncã;
- transmiterea la sistemul informaţional naţional a datelor privind accidentele de muncã şi bolile profesionale.
26. Pentru examinãri şi evaluãri specifice toxicologice, cabinetele de medicina muncii vor fi abilitate de Ministerul Sãnãtãţii.
27. Cabinetul medical de medicina muncii asigurã îndeplinirea responsabilitãţilor specifice privind declararea bolilor profesionale.

VI. Standarde referitoare la managementul informaţiei
28. Cabinetul medical de medicina muncii realizeazã evidenţa examenelor medicale de angajare, controalelor medicale de adaptare şi periodice, examenelor medicale la reluarea activitãţii şi a consultaţiilor spontane, a angajatorilor/angajaţilor care au solicitat aceste servicii medicale, persoanelor care au furnizat serviciile, precum şi momentele când s-au furnizat.
29. Dosarele medicale de medicina muncii, fişele de expunere la riscuri profesionale şi datele de morbiditate profesionalã vor fi pãstrate la nivelul cabinetelor de medicina muncii pe perioada prevãzutã de legislaţia în vigoare.
30. Cabinetul medical de medicina muncii are un document intern aprobat de reprezentantul legal, în care se menţioneazã cã întregul personal este obligat sã pãstreze confidenţialitatea faţã de terţi (conform reglementãrilor în vigoare) privind rezultatele investigaţiilor efectuate în cadrul examenelor medicale de medicina muncii.
31. Angajaţii cãrora li s-au oferit servicii medicale de medicina muncii au acces la toate informaţiile referitoare la starea lor de sãnãtate şi conţinute în dosarul medical.
32. Angajatorilor şi angajaţilor li se vor transmite fişele de aptitudine.
33. Cabinetul medical de medicina muncii trebuie sã ia mãsuri pentru protecţia informaţiei şi a suportului acesteia împotriva pierderii, degradãrii şi folosirii acesteia de cãtre persoane neautorizate.
34. În cazul schimbãrii furnizorului de servicii de medicina muncii, înregistrãrile medicale se vor preda noului cabinet de medicina muncii agreat de angajator.
35. La transferul în altã unitate angajatului i se vor înmâna copii ale dosarului medical şi ale fişei de expunere la riscuri profesionale, pentru a fi predate la cabinetul de medicina muncii al unitãţii respective.
36. Angajatorii în procedurã de faliment vor informa cabinetul de medicina muncii şi vor preda înregistrãrile medicale structurilor de medicina muncii din direcţiile de sãnãtate publicã judeţene sau a municipiului Bucureşti.
37. La întreruperea temporarã sau definitivã a activitãţii angajatului, cabinetul de medicina muncii va preda o copie a dosarului medical al acestuia medicului de familie.
38. Dosarul medical este protejat de prevederile legislaţiei în vigoare privind secretul medical şi este necomunicabil angajatorului.

VII. Controlul profesional al activitãţii
39. Controlul profesional al activitãţii angajatului se face de cãtre direcţia de sãnãtate publicã pe raza cãreia funcţioneazã structura de medicina muncii.

------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016