Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   STANDARDE GENERALE din 15 ianuarie 2016  de formare profesională pentru psihologii cu drept de liberă practică în domeniul evaluării şi intervenţiei psihologice pentru persoanele diagnosticate cu tulburări din spectrul autist    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 STANDARDE GENERALE din 15 ianuarie 2016 de formare profesională pentru psihologii cu drept de liberă practică în domeniul evaluării şi intervenţiei psihologice pentru persoanele diagnosticate cu tulburări din spectrul autist

EMITENT: COLEGIUL PSIHOLOGILOR DIN ROMÂNIA
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 87 din 5 februarie 2016


    CAP. I
    Dispoziţii generale

    SECŢIUNEA 1
    Obiectivele generale ale formării profesionale

    ART. 1
    (1) Condiţiile profesionale specifice pentru evaluarea şi intervenţia psihologică pentru persoanele diagnosticate cu tulburări din spectrul autist şi cu tulburări de sănătate mintală asociate se raportează la obiectivele generale ale formării profesionale şi sunt reglementate prin Standardele de Calitate în Serviciile Psihologice, SCSP, aprobate de către Comitetul director al Colegiului Psihologilor din România.
    (2) Obiectivele generale ale formării profesionale pentru psihologii cu drept de liberă practică urmăresc:
    a) dezvoltarea capacităţii de înţelegere şi însuşire a noţiunilor de bază cu privire la tulburarea de spectru autist;
    b) cunoaşterea şi aplicarea strategiilor metodologice de evaluare şi intervenţie psihologică adecvate;
    c) cunoaşterea particularităţilor şi formarea deprinderilor psihodiagnostice şi psihoterapeutice de lucru;
    d) dezvoltarea abilităţilor de comunicare cu pacientul/beneficiarul şi familia acestuia, formarea unei atitudini de respect şi grijă în abordarea acestora;
    e) aprofundarea cunoaşterii şi aplicării metodelor şi tehnicilor de evaluare şi asistenţă psihologică care şi-au dovedit utilitatea în psihodiagnoza tulburării din spectrul autist, specifică evaluării clinice;
    f) cunoaşterea şi abilitarea în utilizarea adecvată a interviului clinic, anamnezei şi observaţiei clinice specifice, ca principale metode de evaluare psihologică în psihologia clinică;
    g) cunoaşterea şi certificarea iniţială minimală pentru practicarea unei metode psihoterapeutice cu relevanţă pentru intervenţia comportamentală în cazul persoanelor diagnosticate cu tulburări din spectrul autist.
    (3) Obiective specifice ale formării profesionale pentru psihologii cu drept de liberă practică urmăresc îmbunătăţirea cunoştinţelor, abilităţilor şi competenţelor profesionale ale psihologului în ceea ce priveşte:
    a) psihodiagnosticul şi tabloul clinic al tulburării din spectrul autist;
    b) însuşirea metodelor şi tehnicilor de evaluare şi asistenţă psihologică adecvate, inclusiv a metodelor care şi-au dovedit utilitatea în intervenţie psihoterapeutică;
    c) intervenţia în managementul tulburărilor din spectrul autist asociate cu alte tulburări de sănătate mintală;
    d) condiţiile colaborării cu echipa terapeutică;
    e) abordarea perioadelor de vulnerabilitate ale pacientului/beneficiarului şi reprezentanţilor legali/aparţinătorilor acestuia;
    f) cunoaşterea medicaţiei farmacologice şi a efectelor acesteia în cazul tulburărilor din spectrul autist;
    g) psihoeducaţia pacienţilor/beneficiarilor şi reprezentanţilor legali/aparţinătorilor acestora;
    h) consilierea reprezentanţilor legali/aparţinătorilor în ceea ce priveşte managementul tulburărilor din spectrul autist;
    i) adaptarea programelor de evaluare şi intervenţie psihologică în funcţie de particularitatea cazurilor.

    SECŢIUNEA a 2-a
    Condiţii privind recunoaşterea şi certificarea formatorilor în domeniu

    ART. 2
    (1) Condiţiile cumulative privind recunoaşterea şi certificarea formatorilor în domeniu sunt reglementate în actele normative care reglementează formarea profesională a psihologilor cu drept de liberă practică, particularizate, după cum urmează:
    a) psiholog atestat în specialitatea psihologie clinică, consiliere psihologică sau psihoterapie, precum şi psihopedagogie specială, după caz;
    b) să deţină dreptul de supervizare profesională în specialitatea psihologie clinică, consiliere psihologică sau psihoterapie sau psihopedagogie specială, după caz, sau titlul de doctor în psihologie;
    c) să facă dovada unei experienţe profesionale de minimum 5 ani în domeniul psihodiagnosticării şi intervenţiei psihologice în cazul tulburărilor din spectrul autist.
    (2) În cazuri speciale, pentru asigurarea practicii de specialitate, pot participa în procesul de formare profesională al psihologilor cu drept de liberă practică, pentru asistarea programelor de formare profesională, medici specialişti cu specializare şi experienţă în domeniu de minimum 5 ani şi psihologi cu drept de liberă practică cu o experienţă practică de minimum 5 ani în domeniu sau care au realizat studii şi cercetări ştiinţifice relevante în domeniul tulburărilor din spectrul autist, fără ca aceştia să poată depăşi un procent de 50% din programa de formare profesională.
    (3) Recunoaşterea şi certificarea formatorilor în domeniul tulburărilor din spectrul autist se realizează de către Comitetul director sau de către un alt for/organ de conducere, pe bază de mandat, la propunerea Comisiei de psihologie clinică şi psihoterapie sau a Comisiei de psihologie educaţională, consiliere şcolară şi vocaţională, după caz, în cadrul procedurilor de avizare profesională a programelor de formare profesională specifice, la solicitarea furnizorilor de formare profesională avizaţi în domeniu.

    SECŢIUNEA a 3-a
    Structura generală a cursurilor de formare profesională complementară şi a cursurilor de formare profesională continuă

    ART. 3
    Cursurile de formare profesională a psihologilor cu drept de liberă practică, necesare pentru obţinerea competenţelor profesionale în domeniul tulburărilor din spectrul autist, se pot realiza în următoarele forme:
    a) formare profesională complementară, cu o durată de minimum 2 ani, realizată prin cursuri de formare profesională complementară avizate profesional în specialităţile psihologie clinică, consiliere psihologică sau psihoterapie, precum şi psihopedagogie specială, după caz, organizate de către furnizori de formare profesională avizaţi profesional de către Colegiul Psihologilor din România sau prin cursuri universitare de master/doctorat în domeniu, avizate în specialitatea psihologie clinică, consiliere psihologică sau psihoterapie, precum şi psihopedagogie specială, după caz;
    b) formare profesională continuă, realizată prin cursuri de formare profesională avizate profesional în specialităţile psihologie clinică, consiliere psihologică sau psihoterapie, precum şi psihopedagogie specială, după caz, cu o durată de minimum 3-6 luni sau 1 an, în condiţiile stabilite prin standardele specifice convenite, organizate de către furnizori de formare profesională avizaţi profesional de către Colegiul Psihologilor din România.

    CAP. II
    Dispoziţii tranzitorii şi finale

    ART. 4
    (1) Avizarea profesională a modalităţilor de formare profesională în domeniu se realizează de către Comitetul director al Colegiului Psihologilor din România, la propunerea Comisiei de psihologie clinică şi psihoterapie sau Comisiei de psihologie educaţională, consiliere şcolară şi vocaţională, după caz, pe baza unor standarde specifice convenite de comun acord de către furnizorul/furnizorii de formare profesională cu cea mai mare relevanţă în domeniu, împreună cu Colegiul Psihologilor din România.
    (2) Standardele specifice se aprobă prin dispoziţie a preşedintelui Comitetului director al Colegiului Psihologilor din România, cu avizul prealabil al comisiei aplicative competente.
    (3) Standardele generale, precum şi standardele specifice convenite în domeniu se aprobă prin hotărâre a Comitetului director al Colegiului Psihologilor din România sau prin dispoziţie a preşedintelui Comitetului director al Colegiului Psihologilor din România, după caz, şi se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.



                                       ------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016