Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   STANDARDE GENERALE DE CALITATE din 6 iunie 2005  privind serviciile sociale    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

STANDARDE GENERALE DE CALITATE din 6 iunie 2005 privind serviciile sociale

EMITENT: MINISTERUL MUNCII, SOLIDARITATII SOCIALE SI FAMILIEI
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 709 din 5 august 2005

I. PRINCIPIU: Organizare şi administrare
Furnizorul are o organizare eficientã şi procese interne eficace necesare acordãrii unor servicii sociale de calitate.
Furnizorul relaţioneazã şi comunicã permanent cu alţi furnizori şi cu întreaga comunitate, promoveazã o imagine pozitivã a beneficiarilor, cele mai bune practici, inovaţia şi conceptul unei societãţi incluzive.
Standarde
1. Furnizorul îşi defineşte o politicã şi obiective concrete pe o perioadã de trei pânã la cinci ani, cuprinse într-un plan strategic elaborat cu sprijinul personalului şi în conformitate cu prevederile legislaţiei în vigoare.
2. Furnizorul comunicã planul strategic atât personalului, beneficiarilor şi familiilor acestora cât şi comunitãţii şi altor factori de interes din domeniu.
3. Furnizorul evalueazã rezultatele comunicãrii interne şi externe cu privire la diseminarea informaţiilor referitoare la strategie, politicã şi serviciile sociale furnizate.
4. Furnizorul promoveazã şi disemineazã o imagine pozitivã a beneficiarilor.
5. Furnizorul împãrtãşeşte, cu alţi furnizori, modelele inovatoare sau de bunã practicã implementate.

II. PRINCIPIU: Drepturi
Furnizorii se angajeazã sã protejeze şi sã promoveze drepturile beneficiarilor în ceea ce priveşte egalitatea de şanse şi tratament, participarea egalã, autodeterminarea, autonomia şi demnitatea personalã. Furnizorii întreprind acţiuni nediscriminatorii şi pozitive cu privire la beneficiari.
Standarde:
1. Furnizorul faciliteazã accesul la servicii sociale pentru persoanele definite de lege ca potenţiali beneficiari, fãrã discriminare de sex, vârstã, religie, apartenenţã etnicã sau naţionalitate şi stabileşte criterii obiective de eligibilitate şi admitere, în funcţie de tipurile de servicii sociale furnizate şl de resursele disponibile.
2. Furnizorul dispune de proceduri şi regulamente interne care respectã şi sprijinã drepturile beneficiarilor în ceea ce priveşte egalitatea de şanse şi tratamente precum şi participarea egalã a acestora în procesul de furnizare a serviciilor sociale.
3. Furnizorul dispune de o Cartã proprie privind drepturile beneficiarilor, adusã la cunoştinţa acestora şi a personalului şl ale cãrei prevederi se aplicã în toate etapele procesului de furnizare a serviciilor sociale.
4. Furnizorul se asigurã cã beneficiarii au responsabilitãţi şi îndatoriri pe care le cunosc şi pe care trebuie sã le respecte, în conformitate cu prevederile legale şi contractuale.
5. Furnizorul, în cadrul procesului de furnizare a serviciilor sociale, asigurã beneficiarilor respectarea demnitãţii, autodeterminãrii, autonomiei în gestionarea propriilor bunuri şi a dreptului la intimitate personalã.

III. PRINCIPIU: Eticã
Furnizorul îşi desfãşoarã activitatea în baza unui Cod de Eticã, ale cãrui prevederi principale vizeazã respectarea demnitãţii beneficiarilor şi a familiilor sau reprezentanţilor legali, precum şi protejarea acestora împotriva eventualelor riscuri.
Standarde:
1. Fumizorul elaboreazã propriul cod de eticã, ale cãrui prevederi sunt aduse la cunoştinţa personalului ce va fi obligat sã le respecte. Codul de eticã este revizuit în mod regulat, iar beneficiarii sunt informaţi cu privire la conţinutul acestuia.
2. Furnizorul dispune de proceduri de asigurare a confidenţialitãţii, cunoscute de personal şi de beneficiari, a cãror eficienţã este evaluatã anual.
3. Furnizorul elaboreazã proceduri de mãsurare a satisfacţiei beneficiarilor cu privire la condiţiile de furnizare a serviciilor şi facilitãţile oferite, aduse la cunoştinţa beneficiarilor, familiilor sau reprezentanţilor lor legali.
4. Regulamentele interne ale furnizorului cuprind proceduri privind înregistrarea, medierea şi soluţionarea reclamaţiilor formulate de beneficiari, familiile acestora sau reprezentanţii lor legali.
5. Furnizorul promoveazã pentru personalul propriu şi beneficiari, un mediu sãnãtos şi sigur, toate situaţiile generatoare de posibile accidente fiind consemnate.

IV. PRINCIPIU: Abordarea comprehensivã
Pentru acordarea unei game variate de servicii sociale, furnizorul trebuie sã beneficieze de aportul unor echipe multidisciplinare şi sã dezvolte parteneriate multilaterale cu alţi furnizori, care sã valorifice contribuţiile tuturor utilizatorilor de servicii sociale şi ale partenerilor potenţiali, inclusiv ale comunitãţii locale, angajatorilor şi altor factori de interes.
Standarde:
1. Furnizorul dispune de proceduri, cunoscute de personal, care stipuleazã identificarea şi implicarea altor furnizori şl factori de interes local, în vederea diversificãrii serviciilor sociale şl asigurãrii continuitãţii acestora.
2. Furnizorul valorificã şi, dupã caz, administreazã contribuţiile partenerilor implicaţi în procesul de furnizare a serviciilor sociale (în bani, în naturã, resurse umane şi alte forme de suport).
3. Furnizorul dispune de personal calificat şi suficient pentru realizarea tuturor activitãţilor necesare acordãrii serviciilor sociale, în conformitate cu obiectivele propuse în propriul plan strategic.
4. Furnizorul apeleazã la echipe multidisciplinare pentru evaluarea nevoilor beneficiarilor şl implementarea planurilor individuale de intervenţie.
5. În interesul beneficiarului, furnizorul poate transmite altor parteneri implicaţi în soluţionarea cazului respectiv, informaţii referitoare la beneficiar, numai cu acordul acestuia sau al reprezentantului legal, precum şi cu respectarea prevederilor legislaţiei în vigoare.

V. PRINCIPIU : Centrarea pe persoanã
Furnizorul acordã servicii sociale în funcţie de nevoile beneficiarilor şi are in vedere, permanent, evoluţia situaţiilor de risc şi profilul potenţialilor beneficiari, pentru elaborarea unor planuri de dezvoltare. Furnizorul implicã beneficiarii atât în procesul concret de acordare a serviciilor sociale, cât şi în procesul decizional cu privire la dezvoltarea comunitarã.
Standarde:
1. Furnizorul realizeazã, dupã caz, atât evaluarea iniţialã a nevoilor beneficiarilor, cât şi evaluarea complexã a cazului.
2. Furnizorul elaboreazã şi implementeazã planul individual de intervenţie pe baza rezultatelor evaluãrii.
3. Furnizorul implicã beneficiarii în procesul de elaborare şi implementare a planului individual de intervenţie.
4. Furnizorul instruieşte personalul cu privire la procedurile aplicate în evaluare şi, totodatã, le face cunoscute beneficiarilor, familiilor acestora sau reprezentanţilor legali.
5. Furnizorul analizeazã şi evalueazã eficienţa serviciilor sociale acordate, în relaţie cu gradul de integrare sau reintegrare socialã şi/sau cu creşterea calitãţii vieţii beneficiarului, în conformitate cu obiectivele stabilite în planul individual de intervenţie.

VI. PRINCIPIU: Participare
Furnizorul promoveazã participarea beneficiarilor la activitãţile derulate de acesta, cãi şi la cele din cadrul comunitãţii. În acest scop furnizorul coopereazã şi se consultã cu organisme şi grupuri de reprezentanţi ai beneficiarilor.
Standarde:
1. Beneficiarii sunt implicaţi activ la toate nivelurile organizaţionale ale furnizorului participarea beneficiarilor fiind evaluatã în mod regulat.
2. Furnizorul identificã şi stabileşte proceduri privind implicarea beneficiarilor în procesul de elaborare a politicilor şi strategiilor proprii de dezvoltare organizaţionalã.
3. Furnizorul are proceduri privind implicarea beneficiarilor în dezvoltarea de noi programe sau modele inovatoare, precum şi în evaluarea şi gestionarea serviciilor sociale furnizate.
4. Furnizorul promoveazã implicarea beneficiarilor în viaţa socialã şi economicã a comunitãţii.
5. Furnizorul promoveazã implicarea comunitãţii locale în susţinerea şi dezvoltarea activitãţilor derulate.

VII. PRINCIPIU : Parteneriat
Furnizorul îşi desfãşoarã activitatea in parteneriat cu alţi furnizori, cu angajatori şi finanţatori din sectorul public sau privat, cu asociaţii reprezentative ale beneficiarilor, grupuri locale, familii şi susţinãtori, în vederea creãrii unei game variate de servicii sociale şi asigurãrii unui impact mai eficient asupra beneficiarilor.
Standarde:
1. Furnizorul are o strategie concretã de promovare a parteneriatelor, bazatã pe nevoile şi aşteptãrile beneficiarilor şi partenerilor.
2. Furnizorul încheie convenţii de parteneriat şi contracte de acordare a serviciilor sociale.
3. Furnizorul stabileşte obiectivele comune şi modalitãţile de cooperare, de comun acord cu partenerii implicaţi.
4. Furnizorul monitorizeazã şi evalueazã, în mod regulat funcţionarea, impactul, durabilitatea parteneriatelor şi gradul de implicare al pãrţilor.
5. Rezultatele evaluãrii activitãţilor realizate în parteneriat sunt comunicate anual de cãtre furnizor, tuturor partenerilor, personalului propriu, beneficiarilor şi reprezentanţilor acestora.

VIII. PRINCIPIU: Orientarea pe rezultate
Furnizorul are ca obiectiv principal orientarea pe rezultate în beneficiul persoanelor deservite, familiilor sau reprezentanţilor legali ai acestora şi comunitãţii. Impactul serviciilor sociale este monitorizat şi evaluat în permanenţã, reprezentând un element important al proceselor de îmbunãtãţire continuã, transparenţã şi responsabilizare.
Standarde:
1. Furnizorul stabileşte şi aplicã un set clar de indicatori pentru evaluarea resurselor (umane, materiale şi financiare) utilizate în procesul de furnizare a serviciilor sociale.
2. Furnizorul stabileşte şi utilizeazã un set clar de indicatori pentru mãsurarea rezultatelor financiare (ex: creşterea activelor/proprietãţii, creşterea capitalului, fluxul de numerar, investiţii, stocuri, profituri, venituri, costuri şi cifrã de afaceri, etc).
3. Furnizorul stabileşte şi utilizeazã un set clar de indicatori pentru evaluarea performanţei orgamizaţtonale (ex: numãrul serviciilor sociale furnizate, numãrul persoanelor deservite, rata de abandon, acumulãri non-financiare, calitatea vieţii, rezultatele procesului de furnizare a serviciilor sociale - calificare, angajare în câmpul muncii, tratament etc).
4. Furnizorul utilizeazã un sistem de raportare şi publicare a rezultatelor obţinute şi asigurã diseminarea acestora cãtre personalul propriu, beneficiari, organisme finanţatoare, parteneri sociali şi alţi factori de decizie.
5. Furnizorul monitorizeazã şi evalueazã, în mod sistematic, realizarea obiectivelor şi implementarea politicilor şi strategiilor proprii.

IX. PRINCIPIU: Îmbunãtãţire continuã
Furnizorul are o abordare proactivã pentru satisfacerea nevoilor sociale ale comunitãţii şi pentru eficientizarea utilizãrii resurselor disponibile, are obligaţia de a-şi îmbunãtãţi continuu serviciile sociale, de a asigura formarea profesionalã a personalului de a realiza o comunicare eficientã, susţinutã de valorificarea reacţiilor primite de la organismele finanţatoare, beneficiari şi alţi factori de interes.
Standarde:
1. Furnizorul are o abordare sistematica asupra activitãţii derulate şi dispune de proceduri de îmbunãtãţire permanentã a calitãţii serviciilor sociale, precum şi de metodologii de monitorizare continuã a implementãrii de noi programe.
2. Furnizorul stabileşte, împreunã cu personalul propriu, beneficiarii şi alţi factori de interes, obiectivele şi prioritãţile de îmbunãtãţire a calitãţii serviciilor sociale furnizate.
3. Furnizorul identificã şi utilizeazã indicatori de evaluare a nevoilor comunitãţii.
4. Furnizorul întreprinde acţiuni de formare profesionalã şi perfecţionare continua a personalului propriu.
5. Furnizorul întreprinde acţiuni eficiente de marketing şi comunicare.

----
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016