Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
I. Standarde referitoare la organizare:
1. Furnizorul de îngrijiri medicale la domiciliu are statut legal din care rezulta ca are ca obiect de activitate furnizarea de îngrijiri medicale la domiciliu, unul sau mai multe servicii medicale de îngrijiri la domiciliu conform normelor metodologice de aplicare a contractului-cadru în vigoare.
2. Furnizorul de îngrijiri medicale la domiciliu deţine autorizaţie de funcţionare emisã de Ministerul Sãnãtãţii şi Familiei.
3. Furnizorul de îngrijiri medicale la domiciliu are un regulament de organizare şi funcţionare de care întregul personal a luat la cunostinta în scris.
II. Standarde referitoare la resursele fizice:
4. Furnizorul de îngrijiri medicale la domiciliu are un sediu aflat într-un spaţiu de care dispune în mod legal.
5. Materialele sanitare utilizate în cadrul activitãţii de îngrijiri medicale la domiciliu sunt înregistrate şi depozitate în mod adecvat.
6. La sediul furnizorului de îngrijiri medicale la domiciliu exista cel puţin un aparat telefonic funcţional, care are alocat un numãr de apel.
III. Standarde referitoare la resursele umane:
7. Personalul sanitar are autorizaţie de libera practica, iar celãlalt personal are diploma de studii şi instruirea corespunzãtoare activitãţii pe care o desfãşoarã, atestata printr-un act recunoscut de autoritatea de reglementare în domeniu.
8. Fiecare persoana care lucreazã în cadrul organizaţiei furnizoare de îngrijiri medicale la domiciliu are o fişa a postului, în care sunt menţionate atribuţiile; fişa postului este semnatã de titular.
9. Fiecare persoana care lucreazã în cadrul furnizorului de îngrijiri medicale la domiciliu este angajata conform prevederilor legale în vigoare.
10. Medicii şi asistentii medicali au asigurare de rãspundere civilã (malpraxis) în vigoare.
11. Medicii sunt cuprinşi într-un program de pregãtire continua avizat de Colegiul Medicilor din România, iar asistentii medicali sunt cuprinşi într-un program de pregãtire continua avizat de Ordinul Asistentilor Medicali din România. Restul personalului este cuprins într-un program de pregãtire continua în cadrul instituţiei, iar personalul nou-angajat beneficiazã de un program de orientare la locul de munca de cel puţin doua sãptãmâni.
12. Activitatea fiecãrei persoane care lucreazã în cadrul organizaţiei furnizoare de îngrijiri medicale la domiciliu este evaluatã periodic, cel puţin anual.
IV. Standardele referitoare la îngrijiri:
13. Furnizorul de îngrijiri medicale la domiciliu acorda servicii în mod nediscriminatoriu.
14. Regulamentul de organizare şi funcţionare al furnizorului de îngrijiri medicale la domiciliu cuprinde pachetul de servicii oferite de organizaţie, care conţine integral pachetul de servicii medicale de baza pentru îngrijiri la domiciliu, prevãzut în normele metodologice de aplicare a contractului-cadru în vigoare.
15. Furnizorul de îngrijiri medicale la domiciliu foloseşte pentru manevre care implica soluţii de continuitate materiale sanitare sterile de unica folosinta, iar în cazul instrumentelor refolosibile, le sterilizeaza în mod adecvat.
16. Exista o înregistrare medicalã pentru fiecare pacient (fişa de îngrijire), vizata de medicul de familie. Aceasta înregistrare conţine acordul scris al pacientului (sau al apartinatorilor, dacã pacientul nu poate semna), pentru furnizare de îngrijiri la domiciliu.
17. Fişa de îngrijiri conţine o rubrica prin care fiecare serviciu medical de îngrijire furnizat este confirmat în scris de cãtre pacient sau de apartinator, dacã pacientul nu poate semna.
18. Pentru fiecare pacient îngrijit la domiciliu, furnizorul ingrijirilor anunta medicul de familie al pacientului.
19. Pentru fiecare pacient exista un plan de îngrijiri elaborat de cãtre asistenta medicalã desemnatã sa îngrijeascã bolnavul, pe baza recomandãrilor din fişa de îngrijire.
20. În recomandarea prin care un medic trimite un pacient spre a fi îngrijit la domiciliu se specifica în mod expres schema terapeuticã şi ingrijirile indicate, conform normelor metodologice de aplicare a contractului-cadru în vigoare.
21. Furnizorul de îngrijiri medicale la domiciliu are un sistem de monitorizare a evoluţiei pacientului aflat în îngrijire. Fiecare pacient care primeşte îngrijiri la domiciliu este monitorizat.
22. Furnizorul de îngrijiri medicale la domiciliu informeazã în scris, printr-un act înregistrat, medicul care a recomandat îngrijirea medicalã la domiciliu despre efectul ingrijirilor la domiciliu pentru fiecare pacient, cel puţin sãptãmânal şi la încheierea episodului de îngrijire.
23. Furnizorul are un document intern aprobat de reprezentantul legal, în care se menţioneazã ca întregul personal al furnizorului este obligat sa pãstreze confidenţialitatea fata de terţi (conform reglementãrilor în vigoare) privind datele de identificare şi ingrijirile acordate fiecãrui asigurat.
24. Asiguraţii au acces neingradit la un registru de reclamaţii şi sesizãri; acest registru este numerotat.
-------
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect: