Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   STANDARDE din 27 iulie 2004  minime obligatorii privind centrul de consiliere si sprijin pentru parinti si copii    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

STANDARDE din 27 iulie 2004 minime obligatorii privind centrul de consiliere si sprijin pentru parinti si copii

EMITENT: AUTORITATEA NATIONALA PENTRU PROTECTIA COPILULUI SI ADOPTIE
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 726 din 12 august 2004
Centrul de consiliere şi sprijin pentru pãrinţi şi copii, denumit în continuare CCS, sprijinã şi asistã pãrinţii/ponteţialii pãrinţi pentru a face faţã dificultãţilor psihosociale care afecteazã relaţiile familiale, pentru dezvoltarea competenţelor parentale, pentru prevenirea separãrii copilului de familia sa, şi sprijinã copiii atunci când apar probleme în dezvoltarea acestora.
Clienţii serviciului sunt pãrinţii biologici, familia extinsã, familia substitutivã, persoanele/familiile (potenţial) adoptatoare, viitorii pãrinţi, copiii.
Centrul de consiliere şi sprijin pentru pãrinţi şi copii este complementar cu celelalte servicii pentru protecţia copilului.
Standardele sunt grupate pe urmãtoarele arii de interes:

Informare şi relaţia cu comunitatea
1. Activitãţi de informare şi relaţii cu comunitatea
Managementul de caz
2. Evaluarea iniţialã a clienţilor
3. Planul personalizat de consiliere
4. Monitorizarea post-servicii şi închiderea cazului
Serviciile oferite
5. Consiliere şi informare
6. Sorijin şi educaţie parentalã
Administrarea şi managementul
7. locaţia, resursele financiare şi baza materialã
8. Proceduri administrative şi de management
Resursele umane
9. Recrutarea, amgajarea şi structura de personal
10. Formarea personalului
11. Supervizarea

Standardul 1
Activitãţi de informare şi relaţii cu comunitatea
Centrul de consiliere şi sprijin pentru pãrinţi şi copii desfãşoarã activitãţi de informare şi sensibilizare privind problematica copilului şi a familiei, de promovare a serviciilor oferite şi stabileşte relaţii de colaborare cu instituţii, organizaţii şi/sau alte grupuri de suport comunitar.
Rezultat
Comunitatea este informatã despre existenţa şi misiunea centrului de consiliere şi sprijin pentru pãrinţi şi copii şi se implicã în sprijinirea activitãţilor acestuia.
Cerinţe pentru implementarea standardului 1
1.1. CCS dezvoltã un set de proceduri penntru identificarea situaţiilor de risc de separare a copilului de familia sa.
1.2. Profesioniştii CCS realizeazã o reţea comunitarã de semnalare şi sprijin a potenţialilor clienţi.
1.3. CCS realizeazã şi distribuie materiale promoţionale şi de informare (pentru familii, profesionişti şi alţi membri ai comunitãţii) în ceea ce priveşte misiunea, serviciilor oferite şi modalitãţile de acces la acestea.
1.4. CCS se asigurã cã toate materialele promoţionale şi informaţiile puse la dispoziţia comunitãţii respectã dreptul clienţilor la imagine şi confidenţialitate.
1.5. CCS îşi reevalueazã materialele promoţionale şi de informare cel puţin o datã pe an şi le actualizeazã atunci când este necesar.
1.6. CCS realizeazã, cel puţin o datã pe an, o campanie de prevenire a separãrii copilului de familia sa şi/sau de informare şi sensibilizare privind problematica copilului şi familiei în ansamblu.
1.7. CCS face publicã informaţia relevantã referitoare la activitãţile sale cel puţin o datã pe an.
1.8. CCS realizeazã anual o analizã a nevoilor familiilor din cadrul comunitãţii şi utilizeazã în activitatea sa informaţiile şi concluziile obţinute.
1.9. CCS încurajeazã implicarea voluntarilor pentru activitãţile de informare şi comunicare cu comunitatea şi coordoneazã activitãţile acestora.
1.10. CCS stabileşte relaţii formalizate de colaborare în reţea cu serviciile şi programele comunitare, regionale şi naţionale de asistenţa şi protecţie a copilului şi familiei.
1.11. CCS realizeazã anual, cel puţin 3 acţiuni de sensibilizare şi informare a profesioniştilor din reţea având ca obiect prevenirea situaţiilor de separare a copilului de familia sa.

Indicatori pentru Standardul 1
(I) 1.1. Existenţa procedurilor de identificare a situaţiilor de risc de separare a copilului de familia sa.
(I) 1.2.1. Instituţiile şi persoanele resursã componente ale reţelei comunitare.
(I) 1.2.2. Numãr total de semnalãri din partea reţelei/an.
(I) 1.2.3. Baza de date cu beneficiari.
(I) 1.2.4. Numãr de acorduri/convenţii de colaborare încheiate având obiective comune/numãr de instituţii.
(I) 1.3.1. Existenţa materialelor promoţionale şi de informare (pliante, broşuri, afişe, etc.)
(I) 1.3.2. Numãr de materiale promoţionale şi de informare diseminate.
(I) 1.3.3. Conţinutul materialelor promoţionale şi de informare este adecvat grupului ţintã.
(I) 1.3.4. Misiunea CCS este inclusã în materialele informative.
(I) 1.4.1. Conţinutul materialelor publicate respectã dreptul clienţilor la imagine şi confidenţia litate.
(I) 1.4.2. Numãrul de reclamaţii/an cu privire la încãlcarea confidenţialitãţii.
(I) 1.5. Numãr de revizuiri ale materialelor promoţionale şi de informare/an.
(I) 1.6.1. Numãr anual de campanii.
(I) 1.6.2. Numãrul de solicitãri de servicii înregistrate în urma campaniilor.
(I) 1.7.1. Numãrul de articole publicate anual care conţin date relevante din activitate CCS.
(I) 1.7.2. Raportul anual de activitate al CCS este fãcut public.
(I) 1.8.1. Raportul de evaluare a nevoilor familiilor în cadrul comunitãţii.
(I) 1.9. Numãr de voluntari implicaţi în activitãţi de informare şi comunicare cu comunitatea/an.
(I) 1.10. Numãr de acorduri/convenţii de colaborare încheiate având obiective comune/numãr de instituţii.
(I) 1.11.1. Numãr de acţiuni/an.
(I) 1.11.2. Numãr de participanţi din rândul profesioniştilor.
(I) 1.11.3. Lista instituţiilor implicate şi a profesiilor.

MANAGEMENTUL DE CAZ

Standardul 2
Evaluarea iniţialã a clienţilor
Centrul de consiliere şi sprijin pentru pãrinţi şi copii realizeazã evaluarea iniţialã a clienţilor în maxim 3 zile de la primirea solicitãrii.
Rezultat
Clientul devine beneficiarul serviciilor centrului de consiliere şi sprijin pentru pãrinţi şi copii sau este orientat în timp util cãtre alte instituţii.
Cerinţe pentru implementarea standardului 2
2.1. Preluarea cazurilor de cãtre CCS se poate face a) prin referire de cãtre alte instituţii/servicii/specialişti; b) prin orientare de cãtre managerul de caz/responsabilul de caz din cadrul direcţiei generale de asistenţã socialã şi protecţie copilului/serviciului public de asistenţa socialã/organismului privat autorizat şi c) prin solicitãri directe din partea potenţialilor clienţi.
2.2. CCS stabileşte criterii de admitere a clienţilor la serviciile oferite, care sunt parte componentã a metodologiei de organizare şi funcţionare a CCS, denumitã în continuare MOF; aceste criterii sunt analizate anual şi revizuite dacã este cazul.
2.3. CCS se asigurã cã pentru toate cazurile referite sau orientate sã primeascã informaţii relevante pentru rezolvarea cazurilor respective.
2.4. Um membru al echipei CCS efectueazã evaluarea iniţialã a solicitantului în urma cãreia se ia decizia începerii evaluãrii detaliate sau închiderii cazului prin referire cãtre alte servicii/instituţii abilitate. Referirea implicã realizarea unui document înregistrat şi transmis serviciului/ instituţiei abilitate, direct sau prin intermediul clientului, iar în unele situaţii şi prin contactarea telefonicã a serviciului/instituţiei respective; informaţiile din raportul de evaluare sunt aduse la cunoştinţa clientului.
2.5. În baza raportului de evaluare iniţialã, coordonatorul CCS desemneazã pentru fiecare caz în parte un responsabil care coordoneazã evaluarea detaliatã.
2.6. Dacã în urma evaluãrii iniţiale se constata nevoia altor servicii care nu sunt de competenţa CCS, centrul informeazã serviciul public de asistenţa socialã din comunitatea din care provine clientul, în vederea întocmirii planului de servicii.

Indicatori pentru Standardul 2
(I) 2.l.l. Numãr de cazuri preluate prin referire/lunã/an.
(I) 2.1.2. Numãr de cazuri preluate prin orientare/lunã/an.
(I) 2.1.3. Numãr de solicitãri directe/lunã/an.
(I) 2.2.1. Existenţa criteriilor de admitere ca parte componentã a MOF.
(I) 2.2.2. Rapoarte de evaluare a criteriilor/an.
(I) 2.2.3. Relevanţa criteriilor în raport cu misiunea centrului.
(I) 2.3.1. Numãr de solicitãri ale centrului pentru obţinerea rapoartelor de evaluare deja existente.
(I) 2.3.2. Numãr de rapoarte de evaluare /numãr de referiri/orientãri.
(I) 2.4.1. Numãr de rapoarte/fişe de evaluare iniţialã/numãr de cazuri.
(I) 2.4.2. Numãr de rapoarte semnate de clienţi/numãr de clienţi.
(I) 2.4.3. Numãr de decizii de începere a evaluãrii detaliate.
(I) 2.4.4. Numãr de decizii de închidere a cazului prin referire.
(I) 2.5. Existenţa unui responsabil care coordoneazã evaluarea detaliatã pentru fiecare client.
(I) 2.6. Numãr de cazuri orientate cãtre serviciul public de asistenţã socialã, care necesitã planuri de servicii/an.

Standardul 3
Planul personalizat de consiliere
Echipa centrului de consiliere şi sprijin pentru pãrinţi şi copii elaboreazã planul personalizat de consiliere în maxim 5 zile de la realizarea evaluãrii detaliate.
Rezultat
Fiecare client beneficiazã de o intervenţie adecvata nevoilor şi opţiunilor sale.
Cerinţe pentru implementarea standardului 3
3.1. Pentru elaborarea planului personalizat de consiliere, denumit în continuare PPC, responsabilul împreunã cu echipa CCS realizeazã evaluarea detaliata a clientului in maxim 2 sãptãmâni de la luarea deciziei de includere a clientului în programele CCS.
3.2. Responsabilul PPC, împreunã cu specialiştii care au contribuit la evaluarea detaliata, elaboreazã raportul de evaluare detaliatã care este avizat de coordonatorul CCS; conţinutul raportului este adus la cunoştinţa clientului.
3.3. In procesul de elaborare, luare a deciziilor şi implementare a PPC responsabilul se asigurã de consultarea şi implicarea activã a clientului
3.4. Implementarea PPC se realizeazã pe baza unui contract încheiat cu clientul.
3.5. PPC este revizuit periodic, cel puţin o data la 3 luni sau atunci când obiectivele sale nu mai corespund nevoilor clientului, iar acest lucru este consemnat în registrul de consiliere şi Fişa individualã de consiliere
3.6. Responsabilul PPC trimite managerului de caz/responsabilului de caz din cadrul direcţiei generale de asistenţã socialã şi protecţie copilului/serviciului public de asistenţã socialã/organismului privat autorizat, în mod periodic - cel puţin lunar sau de câte ori este necesar - rapoarte referitoare la atingerea obiectivelor cuprinse în planul personalizat de consiliere, precum şi despre orice modificare survenita în acest plan.
3.7. Managerul de caz/responsabilul de caz din cadrul direcţiei generale de asistenţã socialã şi protecţia copilului/serviciului public de asistenţã socialã/organismului privat autorizat, la rândul sãu, este obligat sã aducã la cunoştinţa membrilor echipei multidisciplinare din cadrul CCS orice modificare survenita în situaţia clienţilor care afecteazã atingerea obiectivelor cuprinse în PPC.
3.8. Fiecare responsabil de PPC se ocupa de un numãr maxim de 25 de cazuri active.

Indicatori pentru Standardul 3
(I) 3.1.-3.3. - Rapoartele de evaluare detaliata a clientului.
- Semnãtura clientului pe raportul de evaluare.
- Avizul coordonatorului pe rapoartele de evaluare.
(I) 3.4. Numãr de contracte încheiate/numãr de PPC-uri.
(I) 3.5.1. Numãrul de revizuiri ale PPC.
(I) 3.5.2 Registrul de consiliere şi fişa individualã de consiliere.
(I) 3.6. Numãr de rapoarte transmise managerului de caz/responsabilului de caz din cadrul direcţiei generale de asistenţã socialã şi protecţia copilului/serviciului public de asistenţã socialã/organismului privat autorizat/lunã/an.
(I) 3.7. Numãr de comunicãri ale managerului de caz/responsabilului de caz din cadrul direcţiei generale de asistenţã socialã şi protecţia copilului/serviciului public de asistenţã socialã/organismului privat autorizat.
(I) 3.8. Numãr de cazuri active/responsabil de PPC/lunã.

Standardul 4
Monitorizarea post-servicii şi nchiderea cazului
Responsabilul planului personalizat de consiliere asigurã desfãşurarea activitãţilor de monitorizare a cazului şi propune închiderea cazului.
Rezultat
Închiderea cazului are loc în momentul în care rapoartele de monitorizare evidenţiazã faptul cã asistenţa clientului nu mai este necesarã.
Cerinţe pentru implementarea standardului 4
4.1. Dupã încheierea intervenţiilor, responsabilul PPC asigurã monitorizarea cazului pentru o perioada de cel puţin 3 luni, cu posibilitãţi de prelungire in funcţie de rezultatele acestora, cu avizul coordonatorului CCS.
4.2. În activitãţile de monitorizare post-servicii, responsabilul PPC colaboreazã cu autoritatea localã din comunitatea în care locuieşte clientul in vederea elaborãrii planului de servicii, atunci când este cazul.
4.3. În procesul de monitorizare post-servicii, responsabilul de PPC colaboreazã cu profesionişti din servicii/instituţii care pot consolida rezultatele obţinute în urma intervenţiei din partea specialiştilor CCS.
4.4. Pe tot parcursul intervenţiei, responsabil PPC pregãteşte clientul în vederea închiderii cazului.
4.5. Pe baza rapoartelor de monitorizare, responsabilul PPC închide cazul cu avizul coordonatorului CCS şi informeazã managerul de caz/responsabilul de caz din cadrul direcţiei generale de asistenţã socialã şi protecţia copilului/serviciului public de asistenţã socialã/organismului privat autorizat asupra deciziei luate.

Indicatori pentru Standardul 4
(I) 4.1.1. Numãr de rapoarte de monitorizare post-servicii/lunã.
(I) 4.1.2. Aprobãrile coordonatorului CCS cu privire la prelungirea perioadei de monitorizare post-servicii.
(I) 4.2.- 4.3. Dosarul clientului/planul de servicii/corespondenta şi alte documente relevante.
(I) 4.4.1. PPC.
(I) 4.4.2 Rapoartele de monitorizare
(I) 4.5.1. Rapoartele de închidere a cazurilor având avizul coordonatorului CCS.
(I) 4.5.2. Nota de informare cãtre direcţia generalã de asistenţã socialã şi protecţia copilului/serviciul public de asistenţã socialã/organismul privat autorizat.

SERVICIILE OFERITE

Standardul 5
Consiliere şi informare
Centrul de consiliere şi sprijin pentru pãrinţi şi copii asigurã condiţii optime şi oferã servicii de consiliere şi informare clienţilor sãi.
Rezultat
Clienţii beneficiazã de servicii de consiliere, sprijin şi informare de calitate care îi ajutã sã îşi rezolve eficient problemele cu care se confruntã.
Cerinţe pentru implementarea standardului 5
5.1. Consilierea se realizeazã dupã un plan personalizat de consiliere şi are obiective specifice care se stabilesc cu acordul clientului.
5.2. Serviciile propuse în PPC sunt iniţiate în maxim 3 zile de la finalizarea PPC, luând în considerare gravitatea situaţiei şi numãrul de cazuri active/consilier.
5.3. Activitatea de consiliere se desfãşoarã într-un spaţiu special amenajat şi securizant pentru clienţi.
5.4. CCS oferã informaţii cu privire la serviciile pe care le poate furniza, la resursele existente în comunitate şi la modalitãţile de rezolvare a problemelor cu care se confruntã clienţii CCS.
5.5. CCS furnizeazã sau asigurã accesul la servicii de consiliere/informare juridica şi medicalã sau orice alte servicii pentru copil şi familie corespunzãtor nevoilor acestora.
5.6. In cadrul CCS, intervenţiile se realizeazã cu respectarea confidenţialitãţii şi a dreptului la imagine şi intimitate al persoanei.
5.7. CCS oferã prin telefon, în timpul programului de lucru, informaţii clienţilor care solicitã acest lucru.

Indicatori pentru Standardul 5
(1) 5.1.1. Existenţa PPC.
(I) 5.1.2. Semnãtura clientului pe contractul dintre CCS şi client.
(I) 5.1.3. Numãrul de şedinţe de consiliere/client/an.
(I) 5.2. Registrul de consiliere.
(I) 5.3. Existenţa biroului de consiliere special amenajat pentru activitatea de consiliere.
(1) 5.4.1. PPC.
(I) 5.4.2. Informaţiile consemnate în rapoartele de monitorizare.
(I) 5.5.1. Fişa de consiliere/ informare juridicã/medicalã.
(I) 5.5.2. Dosarul copilului.
(I) 5.6. Numãrul de sesizãri ale clienţilor privitoare la nerespectarea confidenţialitãţii, a dreptului la imagine şi intimitate a persoanei.
(I) 5.7. Registrul de apeluri telefonice.

Standardul 6
Sprijin si educaţie parentalã
Centrul de consiliere şi sprijin pentru pãrinţi şi copii oferã pãrinţilor programe de sprijin si educaţie parentalã pentru formarea şi dezvoltarea competenţelor şi abilitãţilor parentale.
Rezultat
Pãrinţii au abilitãţile/competentele parentale îmbunãtãţite şi pot face faţã cerinţelor de dezvoltare a copiilor lor.
Cerinţe pentru implementarea standardului 6
6.l. CCS sprijinã organizarea sau organizeazã programe de educare a pãrinţilor/viitorilor pãrinţi. Acestea se desfãşoarã dupã o programã elaboratã în conformitate cu legislaţia în vigoare şi în funcţie de nevoile identificate.
6.2. CCS sprijinã organizarea sau organizeazã grupuri de sprijin pentru pãrinţi, cupluri care urmeazã sã devinã pãrinţi şi alte persoane interesate de problematica familiei, la cerere.
6.3. CCS organizeazã cel puţin 2 programe de educare pentru pãrinţi pe an.
6.4. CCS face cunoscuta tematica programei de educaţie parentalã cu cel puţin o lunã înaintea începerii activitãţii.

Indicatori pentru Standardul 6
(I) 6.l.l. Existenţa programelor de educare a pãrinţilor/viitorilor pãrinţi.
(I) 6.1.2. Numãrul de pãrinţi participanţi/program.
(I) 6.1.3. Numãrul de ore/sesiune.
(I) 6.1.4. Numãrul de sesiuni/program.
(I) 6.1.5. Numãrul de programe organizate împreunã cu alte organizaţii/instituţii.
(I) 6.1.6. Raportul de activitate privind programul de educare a pãrinţilor.
(I) 6.1.7. Rezultatele la chestionarele de verificare pre- si post-program de formare.
(I) 6.2.1. Existenţa grupurilor de sprijin.
(I) 6.2.2. Numãrul de clienţi participanţi/sesiune de grup.
(I) 6.2.3. Numãrul de ore/sesiune de grup.
(I) 6.2.4. Numãrul de grupuri de sprijin organizate împreunã cu alte organizaţii/instituţii.
(I) 6.2.5. Raportul de activitate privind grupurile de sprijin.
(I) 6.3. Numãrul de programe/an.
(I) 6.4.1. Afişarea programei de pregãtire.
(I) 6.4.2. Numãrul de materiale informative
(I) 6.4.3. Data la care este fãcutã cunoscuta programa este consemnata in raportul de activitate.

ADMINISTRAREA ŞI MANAGEMENTUL

Standardul 7
Locaţia, resurse financiare şi baza materialã
Centrul de consiliere şi sprijin pentru pãrinţi şi copii dispune de o locaţie accesibilã clienţilor, resurse financiare suficiente şi o bazã materialã corespunzãtoare îndeplinirii misiunii sale.
Rezultat
Copiii şi familiile au acces la servicii de calitate oferite de centrul de consiliere şi sprijin pentru pãrinţi şi copii.
Cerinţe pentru implementarea standardului 7
7.1. CCS funcţioneazã într-o locaţie adecvatã, adaptatã serviciilor pe care le oferã şi nevoilor beneficiarilor, inclusiv a clienţilor cu dizabilitãţi.
7.2. Pentru desfãşurarea activitãţii sale, CCS dispune de cel puţin: o sala de primire, un birou de consiliere, un birou pentru echipa pluridisciplinarã, o salã multifuncţionalã, doua grupuri sanitare separate pentru clienţi si personal.
7.3. CCS îşi desfãşoarã activitatea într-o locaţie separatã de un centru de plasament funcţional.
7.4. Spaţiile sunt amenajate şi dotate corespunzãtor desfãşurãrii activitãţilor oferite de CCS.
7.5. CCS se aflã într-un loc accesibil din punct de vedere al existenţei mijloacelor de transport în comun.
7.6. CCS este localizat în proximitatea celorlalte servicii din comunitate.
7.7. CCS dispune de autorizaţii de funcţionare.
7.8. Fondurile alocate CCS de cãtre furnizorul de servicii sunt suficiente pentru îndeplinirea misiunii sale şi prevederilor standardelor minime obligatorii prezente, denumite în continuare SMO.

Indicatori pentru Standardul 7
(I) 7.1.1. Clãdirea în care este amplasat centrul este adecvatã şi adaptatã.
(I) 7.1.2. Accesibilitatea clãdirii şi spatiilor, inclusiv pentru persoane cu dizabilitãţi.
(I) 7.2.1. Numãr de încãperi raportat la tipul de activitãţi şi la mãrimea şi structura echipei.
(I) 7.2.2. Existenţa spaţiilor igienico-sanitare separate pentru clienţi şi personal.
(I) 7.2.3. Existenţa spaţiilor destinate activitãţilor în beneficiul clienţilor, separate de biroul echipei.
(I) 7.3 Locaţia CCS.
(I) 7.4. Amenajarea şi dotarea spaţiilor.
(I) 7.5. Existenţa mijloacelor de transport în comun în vecinãtatea CCS.
(I) 7.6. Amplasarea CCS în vecinãtatea serviciilor comunitare.
(I) 7.7. Existenţa autorizaţiilor de funcţionare: autorizaţie sanitarã de funcţionare, autorizaţie sanitar-veterinarã, autorizaţie de prevenire şi stingere a incendiilor, etc.
(I) 7.8. Bugetul alocat CCS de cãtre furnizorul de servicii.

Standardul 8
Proceduri administrative şi de management
Centrul de consiliere şi sprijin pentru pãrinţi şi copii dispune de un set de proceduri administrative şi de management în concordanţã cu misiunea sa.
Rezultat
Organizarea administrativã şi managementul asigurã funcţionarea optimã a centrului de consiliere şi sprijin pentru pãrinţi şi copii în beneficiul clienţilor.
Cerinţe pentru implementarea standardului 8
8.1. CCS funcţioneazã într-un cadru legal, certificat de documente oficiale.
8.2. CCS funcţioneazã conform unui plan anual de acţiune, întocmit de coordonatorul CCS, pe baza prevederilor SMO prezente şi a nevoilor beneficiarilor.
8.3. Coordonatorul CCS realizeazã anual evaluarea organizãrii şi funcţionãrii CCS, precum şi a calitãţii serviciilor furnizate. Pe baza rezultatelor evaluãrii, coordonatorul CCS, cu avizul furnizorului de servicii, amelioreazã anual organizarea, funcţionarea şi serviciile CCS.
8.4. Coordonatorul CCS se asigurã cã misiunea, activitãţile şi programul de lucru cu clienţii sunt aduse la cunoştinţa celor interesaţi.
8.5. CCS stabileşte un regulament de ordine interioarã sau norme interne de funcţionare, care sunt aduse la cunoştinţa tuturor angajaţilor.
8.6. CCS deţine o bazã de date care cuprinde informaţii referitoare la clienţii pentru care s-au derulat activitãţi specifice si care este utilizatã conform legislaţiei în vigoare.
8.7. Funcţionarea CCS se realizeazã în conformitate cu MOF elaboratã pe baza SMO prezente şi a ghidului metodologic al CCS.
8.8. Coordonatorul CCS organizeazã cel puţin lunar reuniuni de lucru cu întreg personalul.
8.9. Coordonatorul CCS elaboreazã raportul anual de activitate şi îl înainteazã furnizorului de servicii.

Indicatori pentru Standardul 8
(I) 8.1. Existenţa de hotãrâri, autorizaţii, decizii, acte constitutive şi statute, acorduri de funcţionare, convenţii de parteneriat, etc.
(I) 8.2. Existenţa planului anual de acţiune care cuprinde cel puţin: obiectivele elaborate pe baza misiunii centrului, clienţii, metodologia de lucru, activitãţile derulate, resurse umane, materiale şi financiare implicate.
(I) 8.3.1. Raportul anual de evaluare a serviciului semnat de coordonatorul CCS.
(I) 8.3.2. Strategia de îmbunãtãţire a activitãţii centrului, care e inclusã în planul anual de acţiune.
(I) 8.4.1. Afişarea misiunii, activitãţilor derulate şi programului centrului într-un loc vizibil şi accesibil celor interesaţi.
(I) 8.4.2. Cunoaşterea misiunii de cãtre angajaţii centrului.
(I) 8.4.3. Semnarea regulamentului de cãtre toţi angajaţii.
(I) 8.5.1. Existenţa regulamentului de ordine interioarã/normelor interne de funcţionare.
(I) 8.5.2. Semnarea regulamentului de cãtre toţi angajaţii.
(I) 8.6.1. Existenţa bazei de date.
(I) 8.6.2. Baza de date este funcţionalã si actualizatã.
(I) 8.6.3. CCS are un sistem clar de utilizare a bazei de date de cãtre personal în ceea ce priveşte accesul la informaţii şi asigurarea confidenţialitãţii datelor.
(I) 8.7. Existenţa MOF.
(I) 8.8.1. Procesele verbale ale reuniunii de lucru cu echipa interdisciplinarã a CCS.
(I) 8.8.2. Numãrul de reuniuni de lucru/lunã.
(I) 8.8.3. Conţinutul proceselor verbale elaborate în urma reuniunilor de lucru.
(I) 8.9.1. Existenţa raportului de activitate la sfârşitul fiecãrui an; raportul existã la nivelul CCS şi la furnizorul de servicii.
(I) 8.9.2. Informarea celor interesaţi în ceea ce priveşte conţinutul raportului anual de activitate.

RESURSELE UMANE

Standardul 9
Recrutarea, angajarea şi structura personalului
Centrul de consiliere şi sprijin pentru pãrinţi şi copii utilizeazã personal calificat care rãspunde nevoilor clienţilor si cerinţelor prezentelor standarde minime obligatorii.
Rezultat
Personalul recrutat şi angajat este eficient în îndeplinirea misiunii centrului de consiliere şi sprijin pentru pãrinţi şi copii.
Cerinţe pentru implementarea standardului 9
9.1. CCS utilizeazã politici eficiente de recrutare şi angajare de personal.
9.2. Coordonatorul CCS participã la luarea deciziilor referitoare la selectarea personalului CCS.
9.3. Activitatea de recrutare şi angajare de personal se înregistreazã, iar documentele referitoare la aceastã activitate se pãstreazã într-un dosar separat.
9.4. Coordonatorul CCS are studii superioare socio-umane şi experienţã în servicii pentru protecţia copilului de minim 2 ani.
9.5. Personalul de specialitate are studii superioare socio-umane şi experienţã practicã de cel puţin l an în domeniul protecţiei copilului.
9.6. Personalul este angajat conform statului de funcţii şi cerinţelor postului.
9.7. CCS utilizeazã o metodologie de recrutare, evaluare, pregãtire si coordonare a voluntarilor.

Indicatori pentru Standardul 9
(I) 9.1. Criteriile de selecţie a personalului.
(I) 9.2. Dispoziţia angajatorului de constituire a comisiei de examinare a personalului.
(I) 9.3.1. Dosarul de recrutare, selecţie şi angajare a personalului CCS.
(I) 9.3.2. Conţinutul documentelor.
(I) 9.4- 9.5 - Documentele care atestã pregãtirea şi experienţa coordonatorului.
- Diplomele de studii şi alte acte care atestã calificarea şi experienţa personalului angajat.
(I) 9.6.1. Numãrul de angajaţi conform statului de funcţii.
(I) 9.6.2. Numãrul de clienţi raportat la numãrul de specialişti al CCS.
(I) 9.7.1. Existenţa metodologiei de recrutare, evaluare, pregãtire şi coordonare a voluntarilor.
(I) 9.7.2. Existenţa contractelor de voluntariat în conformitate cu normele legale în vigoare.


Standardul 10
Formarea personalului
Centrul de consiliere şi sprijin pentru pãrinţi şi copii asigurã angajaţilor formarea în domeniul specific serviciilor oferite de acesta.
Rezultat
Angajaţii au pregãtire şi abilitãţi profesionale corespunzãtoare serviciilor centrului de consiliere şi sprijin pentru pãrinţi şi copii.
Cerinţe pentru implementarea standardului 10
10.1. Angajatorul utilizeazã un pachet de formare iniţialã în domeniul specific activitãţilor CCS, asiguratã din bugetul propriu la momentul angajãrii.
10.2. Coordonatorul CCS identificã nevoile de formare ale personalului de specialitate.
10.3. Coordonatorul CCS încurajeazã angajaţii centrului sã-şi identifice nevoile de formare şi sã solicite cursuri de perfecţionare, specializare.
10.4. Personalul de specialitate al CCS, inclusiv coordonatorul, participã la cel puţin 42 de ore de formare continuã pe an (cursuri de specializare, de perfecţionare, stagii profesionale, seminarii, conferinţe ş.a), în domenii care asigura optimizarea activitãţii CCS, asiguratã din bugetul angajatorului.
10.5. La angajare, în lipsa unei pregãtiri în domeniul managementului serviciilor sociale, coordonatorul CCS beneficiazã de pregãtire în acest domeniu; anual, coordonatorul participã la cel puţin 21 de ore de formare în domeniul managementului de servicii.
10.6. Voluntarii beneficiazã de un numãr minim de 14 ore de formare iniţialã în cadrul centrului şi organizatã de acesta şi de formare continuã în domeniu.
10.7. Educaţia permanentã şi formarea profesionalã continuã a angajaţilor se realizeazã conform legislaţiei în vigoare, prin intermediul cursurilor organizate în cadrul sistemului educaţional, sanitar şi al formãrii profesionale a adulţilor.
10.8. CCS deţine un punct de documentare cu materiale/lucrãri de specialitate din domeniul protecţiei copilului pe care fiecare membru al echipei le poate consulta ori de câte ori are nevoie, precum şi o bazã de documentare cu informaţii pentru specialişti (formãri, cursuri, evenimente, etc).

Indicatori pentru Standardul 10
(I) 10.1.1. Existenţa unui pachet de formare iniţialã.
(I) 10.1.2. Conţinutul pachetului de formare iniţialã.
(I) 10.1.3. Documente care atestã participarea la formarea iniţialã.
(I) 10.2. Fişa de evaluare a nevoilor de formare.
(I) 10.3.1. Fişele de autoevaluare a nevoilor de pregãtire.
(I) 10.3.2. Propunerile de participare la seminarii, conferinţe, planuri de formare ale angajaţilor supuse spre analizã conducerii CCS.
(I) 10.4.1. Documente care atestã cursurile de formare ale fiecãrui specialist şi participarea la seminarii, conferinţe.
(I) 10.4.2. Numãrul de angajaţi care au participat la cursuri, seminarii, conferinţe.
(I) 10.4.3. Numãrul şi conţinutul cursurilor, seminariilor, conferinţelor.
(I) 10.4.4. Numãr de ore de formare continuã/angajat/an.
(I) 10.5. Documente care atestã formarea coordonatorului în domeniul managementului serviciilor sociale.
(I) 10.6. Documente care atestã formarea iniţialã şi continuã a voluntarilor.
(I) 10.7. Certificatele de absolvire cu recunoaştere naţionalã şi cele cu recunoaştere din partea angajatorului, în cazul celor din urmã se verificã modalitatea de desfãşurare a programului de formare, utilizând criteriile existente în legislaţia de formare profesionalã a adultului.
(I) 10.8.1. Existenţa punctului de documentare in centru.
(I) 10.8.2. Existenţa bazei de documentare.

Standardul l1
Supervizarea
Centrul de consiliere şi sprijin pentru pãrinţi şi copii dispune de un sistem de supervizare a resurselor umane.
Rezultat
Personalul este eficient şi asigurã servicii de calitate pentru clienţii centrului de consiliere şi sprijin pentru pãrinţi şi copii.
Cerinţe pentru implementarea standardului 11
11.1. Coordonatorul CCS are obligaţia de asigura supervizarea internã şi externã a personalului de specialitate şi a voluntarilor.
11.2. Şedinţele de supervizare au loc periodic şi la cererea personalului; toate şedinţele sunt consemnate.
11.3. Furnizorul de servicii are obligaţia de a asigura supervizarea coordonatorului CCS.
11.4. Supervizarea se realizeazã de specialişti cu studii superioare socio-umane cu experienţã de cel puţin cinci ani în servicii pentru copil şi familie, pregãtire în supervizare şi experienţã de cel puţin doi ani în servicii pentru copil şi familie în plus fatã de persoanele cãrora li se asigurã supervizarea respectivã.

Indicatori pentru Standardul 11
(I) 11.1.-l1.2. - Planurile de supervizare, planificãrile.
- Numãrul de propuneri de supervizare/an.
- Numãr de întâlniri de supervizare în grup/lunã/an.
- Numãr de întâlniri de supervizare individuale/lunã/an.
- Rapoarte de supervizare individualã/de grup.
- Numãr de întâlniri de supervizare la solicitarea angajaţilor/echipei/an.
(I) 11.3. Numãr de întâlniri de supervizare a coordonatorului/lunã/an.
(I) 11.4. Documentele înregistrate referitoare la supervizare.

------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016