Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   STANDARDE din 22 septembrie 2006  privind evaluarea spitalelor si ambulatoriul din cadrul spitalului    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

STANDARDE din 22 septembrie 2006 privind evaluarea spitalelor si ambulatoriul din cadrul spitalului

EMITENT: CASA NATIONALA DE ASIGURARI DE SANATATE
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 923 bis din 14 noiembrie 2006

A. STANDARDE PENTRU EVALUAREA SPITALELOR

I. STANDARD REFERITOR LA ORGANIZARE

Criterii:

1. Spitalul are act de infiintare sau de organizare conform legislatiei in vigoare.
2. Spitalul are autorizatie sanitara in vigoare eliberata de Autoritatea de Sanatate Publica, conform legii/raport sau proces verbal de constatare a conditiilor igienico-sanitare, dupa caz.
3. Spitalul are o structura organizatorica aprobata de Ministerul Sanatatii Publice.
4. Spitalul are un Regulament de Ordine Interioara avizat de autoritatea de sanatate publica, de care intreg personalul a luat la cunostinta in scris.
5. Spitalul are un Regulament de Organizare si Functionare avizat de autoritatea de sanatate publica, de care intreg personalul a luat la cunostinta in scris.
6. Spitalul face dovada achitarii contributiei la FNUASS.
7. Exista si functioneaza comisiile proprii spitalului, conform prevederilor legale in vigoare.
8. Exista si functioneaza Consiliul Etic, Consiliul Medical si Consiliul Stiintific pentru spitalele clinice si institutele si centrele medicale clinice.
9. Exista si functioneaza consiliul consultativ in cadrul spitalului public.
10. Spitalul functioneaza intr-un spatiu pe care il detine in mod legal.
11. Spitalul are stabilite si aduce la cunostinta personalului medical criteriile de internare pentru fiecare sectie.
12. Personalul medical care asigura garda poate oferi serviciile corespunzatoare tuturor sectiilor din structura spitalului.
13. Spitalul face dovada detinerii asigurarii de raspundere civila in domeniul medical.

II. STANDARD REFERITOR LA STRUCTURA DE PERSONAL

Criterii:

1. Spitalul respecta normativele in vigoare cu privire la personalul angajat.
2. Medicii care lucreaza in spital au drept de libera practica/certificat de membru al Colegiului Medicilor din Romania, conform reglementarilor in vigoare.
3. Asistentii medicali au autorizatie de libera practica valabila.
4. Personalul medical si celalalt personal isi desfasoara activitatea respectand prevederile legale in materie.
5. Personalul medical care lucreaza in spital are asigurare de raspundere civila (malpraxis) in vigoare, conform legii.
6. Intreg personalul are intocmite fisele de post cu atributiile specifice, avizate de autoritatea de sanatate publica, cu semnatura fiecarui angajat, a sefului direct si a reprezentantului legal.
7. Intreg personalul are calificarea necesara indeplinirii atributiilor din fisa de post.
8. Structura de personal este in corelatie cu structura specifica aprobata.
9. Spitalul are afisat graficul de lucru al personalului angajat pentru luna in curs si este semnat de coordonator.

III. STANDARD REFERITOR LA INFORMAREA ASIGURATILOR

Criterii:

1. Spitalul este semnalizat corespunzator in zona.
2. Spitalul are firma luminoasa vizibila din exterior,
3. In incinta spitalului nu este permis accesul animalelor.
4. Accesul asiguratilor catre sectii si compartimente este semnalizat vizibil; toate sectiile, compartimentele, cabinetele si saloanele au vizibil inscriptionata denumirea.
5. In spital se afla expus la loc vizibil numele casei de asigurari de sanatate cu care se afla in contract, adresa si numarul de telefon al acesteia (telverde).
6. Spitalul are afisat la loc vizibil numarul de telefon al serviciului de urgenta (112).
7. Se afla afisat programul si numarul de telefon la care se poate face programarea la internari.
8. Exista afisate in fiecare sectie, la loc vizibil, drepturile asiguratilor conform Legii drepturilor pacientului.
9. Exista afisat la loc vizibil denumirea si locatia tuturor sectiilor/compartimentelor spitalului.
10. Exista afisate in fiecare sectie, la loc vizibil, drepturile si obligatiile asiguratilor referitor la asistenta spitaliceasca.
11. Intreg personalul care lucreaza in spital poarta in permanenta ecuson inscriptionat cu numele si functia.
12. Ecusonul pentru vizitatori va avea o culoare distincta fata de cele ale angajatilor spitalului.
13. Fiecare spital va avea site internet cu prezentarea urmatoarelor informatii minime:
- structura aprobata a spitalului;
- serviciile medicale oferite;
- pachetul de servicii contractat cu casele de asigurari de sanatate;
- tarifele practicate pentru serviciile decontate de casa de asigurari de sanatate;
- conditiile de internare;
- adresa si telefonul biroului de programari;
- adresa de e-mail unde se pot face sesizari;
- chestionarele de satisfactie puse la dispozitie odata cu oferirea serviciilor.
14. Asiguratii au acces neingradit la un registru de reclamatii si sesizari vizat de casa de asigurari de sanatate si Autoritatea de Sanatate Publica.

IV. STANDARD REFERITOR LA DOTARE

Criterii:

1. Spitalul are dotare cu echipamente si aparatura in conformitate cu structura aprobata, dupa caz.
2. La nivelul farmaciei spitalului este organizata si functioneaza evidenta cantitativ valorica a medicamentelor.
3. Spitalul are organizata evidenta materialelor sanitare utilizate pentru serviciile furnizate asiguratilor.
4. Medicamentele si materialele sanitare utilizate in cadrul activitatii medicale sunt in termen de valabilitate, inregistrate si depozitate in mod adecvat (conform recomandarilor din prospectul de utilizare):
- in farmacie;
- pe fiecare sectie.
5. Aparatul de urgenta:
- exista la nivelul fiecarei sectii;
- este dotat cu medicamente si materiale sanitare aflate in termenul de valabilitate.
6. In incinta spitalului nu exista pericol de accidentare sau de vatamare corporala atat pentru asigurati cat si pentru personal.
7. Spitalul are verificare metrologica valabila pentru aparatura din dotare.
8. Spitalul are contract de service/intretinere pentru aparatura din dotare.
9. Spitalul are autorizatie de utilizare pentru aparatele din dotare, conform legislatiei in vigoare.
10. Spitalul face dovada detinerii legale a aparaturii din dotare.
11. Spitalul are organizat si este functional sistemul de colectare si distrugere (neutralizare) a deseurilor cu risc biologic, conform normelor in vigoare.
12. Spitalul are in proprietate un post/terminal telefonic (fix) functional, fax si sistem informatic/PC.
13. Spitalul faciliteaza accesul asiguratilor la servicii spitalicesti prin dotari specifice (rampe, carucioare, targi, lifturi).

V. STANDARD REFERITOR LA ASIGURAREA SERVICIILOR

Criterii:

1. Spitalul respecta normativele in vigoare cu privire la prevenirea si combaterea infectiilor nosocomiale.
2. Spitalul tine evidenta bolnavilor internati precum si a consultatiilor, tratamentelor si a serviciilor medicale oferite, astfel incat sa fie identificabil asiguratul si personalul medical care a furnizat serviciul, precum si data si ora cand acesta a fost furnizat.
3. Spitalul are organizata evidenta foilor de observatie.
4. Spitalul aplica protocoalele terapeutice in vigoare.
5. Pe parcursul activitatii, la nivelul spitalului se completeaza tipizate, conform reglementarilor legale in vigoare.
6. Spitalul asigura o alimentatie adecvata pentru asiguratii internati in concordanta cu afectiunea si recomandarile medicale, in cadrul alocatiilor de hrana stabilite de lege.
7. Spitalul isi intocmeste si afiseaza criterii de prioritizare pentru accesul la serviciile oferite in cazul listelor de asteptare.
8. In ROF vor fi mentionate in mod expres urmatoarele:
- definirea manevrelor care implica solutii de continuitate, a materialelor utilizate si a conditiilor de sterilizare pentru fiecare sectie in parte;
- obligativitatea pastrarii confidentialitatii fata de terti asupra tuturor informatiilor decurse din serviciile medicale acordate asiguratilor;
- obligativitatea acordarii serviciilor medicale in mod nediscriminatoriu asiguratilor;
- obligativitatea respectarii dreptului la libera alegere a furnizorului de servicii medicale in situatiile de trimitere in consulturi interdisciplinare;
- neutilizarea materialelor si a instrumentelor a caror conditie de sterilizare nu este sigura;
- obligativitatea completarii prescriptiilor medicale conexe actului medical atunci cand este cazul pentru afectiuni acute, subacute, cronice (initiale); exista un plan de pregatire profesionala continua a personalului medical;
- prevederi referitoare la obligatiile personalului spitalului pentru respectarea clauzelor contractuale cu casa de asigurari de sanatate si sanctiuni in caz de nerespectare a acestor clauze;
9. Spitalul are un serviciu de garda permanent:
- serviciul de garda are dotarea specifica pentru furnizarea serviciilor de urgenta;
- serviciul de garda este organizat conform prevederilor legale.
10. Foile de observatie au toate rubricile completate la zi.

VI. STANDARD REFERITOR LA RELATIA CONTRACTUALA FURNIZOR - CASA DE ASIGURARI DE SANATATE

Criterii:

1. Furnizorul a respectat clauzele contractuale asa cum sunt ele definite in contractul de furnizare de servicii incheiat cu casa de asigurari de sanatate.

B. AMBULATORIUL DIN CADRUL SPITALULUI

I. STANDARD REFERITOR LA ORGANIZARE

Criterii:

1. Ambulatoriul spitalului are act de infiintare conform legislatiei in vigoare.
2. Ambulatoriul spitalului are autorizatie sanitara in vigoare eliberata de Autoritatea de Sanatate Publica, conform legii/raport sau proces verbal de constatare a conditiilor igienico-sanitare, dupa caz.
3. Ambulatoriul spitalului este in structura aprobata a spitalului.
4. Ambulatoriul spitalului se afla intr-un spatiu pe care spitalul il detine in mod legal.
5. Ambulatoriul spitalului este mentionat aparte in Regulamentul de Ordine Interioara si in Regulamentul de Organizare si Functionare ale spitalului sau are Regulament de Ordine Interioara si Regulament de Organizare si Functionare propriu de care intreg personalul a luat la cunostinta in scris.
6. Ambulatoriul spitalului face dovada detinerii asigurarii de raspundere civila in domeniul medical.

II. STANDARD REFERITOR LA STRUCTURA DE PERSONAL

Criterii:

1. Structura de personal este in corelatie cu structura cabinetelor din ambulatoriul pentru care se face contractare cu Casa de Asigurari de Sanatate,
2. Medicii au drept de libera practica/certificat de membru al Colegiului Medicilor din Romania, conform reglementarilor in vigoare.
3. Asistentii medicali au autorizatie de libera practica valabila.
4. Personalul medical care lucreaza in ambulatoriu are asigurare de raspundere civila (malpraxis) in vigoare, conform legii.
5. Personalul medical si celalalt personal isi desfasoara activitatea respectand prevederile legale in materie.
6. Medicii, asistentii medicali si celalalt personal au fise de post cu atributiile specifice semnate de titular si de reprezentantul legal.
7. Personalul are calificarea necesara indeplinirii atributiilor din fisa de post.

III. STANDARD REFERITOR LA INFORMAREA ASIGURATILOR

Criterii:

1. In ambulatoriul de specialitate, la nivelul fiecarui cabinet:
- se va afisa programul de lucru stabilit conform reglementarilor in vigoare;
- programul de lucru este identic cu cel transmis la Casa de Asigurari de Sanatate;
- programul afisat contine orele pentru fiecare medic si asistent medical care lucreaza in acel cabinet;
- personalul care lucreaza in cabinetul medical poarta in permanenta un ecuson pe care se afla inscriptionat numele si calificarea angajatului respectiv.
2. La nivelul ambulatoriului spitalului:
- in incinta furnizorului nu este permis accesul animalelor;
- se afla afisata in sala de asteptare lista cu denumirea tuturor cabinetelor de specialitate care functioneaza conform structurii organizatorice aprobate, cu numele medicului de specialitate si programul de activitate;
- se afla expus la loc vizibil numele casei de asigurari de sanatate cu care se afla in contract, adresa si numarul de telefon al acesteia (telverde);
- se afla expus la loc vizibil numarul de telefon al serviciului de urgenta (112);
- se afla afisat numarul de telefon al directiei spitalului/ambulatoriului;
- se afla afisat numarul de telefon la care se pot face programarile;
- drepturile si obligatiile asiguratilor sunt afisate la loc vizibil;
- asiguratii au acces neingradit la un registru de reclamatii si sesizari, cu paginile numerotate si vizat de casa de asigurari de sanatate cu care se afla in relatii contractuale;
- se afla afisata contravaloarea serviciilor medicale oferite si nedecontate de casa de asigurari de sanatate;
- se afla afisat pachetul de servicii medicale acordat.

IV. STANDARD REFERITOR LA DOTARE

Criterii:

1. Sala de asteptare a ambulatoriului este dotata cu scaune si/sau canapea, masa, materiale informative pentru promovarea sanatatii.
2. Medicamentele si materialele sanitare utilizate in cadrul activitatii medicale sunt inregistrate pentru fiecare cabinet.
3. Medicamentele si materialele utilizate in cadrul serviciilor din ambulatoriu sunt depozitate in mod adecvat (conform recomandarilor din prospectul de utilizare).
4. Aparatul de urgenta:
- este dotat cel putin cu baremul minimal de medicamente si materiale sanitare;
- medicamentele se afla in termenul de valabilitate;
- este accesibil in timpul programului de activitate al tuturor cabinetelor din structura.
5. Atat la intrarea cat si in interiorul ambulatoriului nu exista pericol de accidentare sau de vatamare corporala atat pentru asigurati cat si pentru personal.
6. Ambulatoriul are verificare metrologica valabila pentru aparatura din dotare.
7. Ambulatoriul are contract de service/intretinere pentru aparatura din dotare sau este asigurat de personalul specializat angajat al spitalului/ambulatoriului.
8. Ambulatoriul are certificat de inregistrare emis de Ministerul Sanatatii Publice pentru aparatele din dotare.
9. Ambulatoriul are organizat si este functional sistemul de colectare si distrugere (neutralizare) a deseurilor cu risc biologic, conform normelor in vigoare.
10. Ambulatoriul sterilizeaza instrumentarul si materialele sanitare in conformitate cu prevederile legale in vigoare.

V. STANDARD REFERITOR LA ASIGURAREA SERVICIILOR

Criterii:

1. Pe parcursul activitatii, la nivelul ambulatoriului se completeaza formularele tipizate, conform reglementarilor legale in vigoare.
2. Serviciile medicale furnizate se inregistreaza pentru asiguratii cu afectiuni cronice obligatoriu atat in fisele de consultatii cat si in registrul de consultatii.
3. Ambulatoriul aplica protocoalele terapeutice in vigoare.
4. Ambulatoriul isi intocmeste criterii de prioritizare pentru accesul la serviciile oferite in cazul listelor de asteptare.
5. In ROF vor fi mentionate in mod expres urmatoarele:
- definirea manevrelor care implica solutii de continuitate, a materialelor utilizate si a conditiilor de sterilizare pentru fiecare specialitate din structura ambulatoriului;
- obligativitatea pastrarii confidentialitatii fata de terti asupra datelor de identificare si serviciilor medicale acordate asiguratilor;
- obligativitatea acordarii serviciilor medicale in mod nediscriminatoriu asiguratilor;
- obligativitatea respectarii dreptului la libera alegere a furnizorului de servicii medicale in situatiile de trimitere in consulturi interdisciplinare;
- neutilizarea materialelor si a instrumentelor a caror conditie de sterilizare nu este sigura;
- obligativitatea completarii prescriptiilor medicale conexe actului medical atunci cand este cazul pentru afectiuni acute, subacute, cronice (initiale);
- obligativitatea actualizarii listei asiguratilor cronici vizata de coordonatorul judetean pentru afectiunile cronice conform reglementarilor in vigoare;
- exista un plan de pregatire profesionala continua a personalului medical.

VI. STANDARD REFERITOR LA RELATIA CONTRACTUALA FURNIZOR - CASA DE ASIGURARI DE SANATATE

Criterii:

1. Furnizorul a respectat clauzele contractuale asa cum sunt ele definite in contractul de furnizare de servicii incheiat cu casa de asigurari de sanatate.

-------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016