Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   STANDARDE din 12 iulie 2004  pentru serviciile sociale din domeniul protectiei victimelor violentei in familie    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

STANDARDE din 12 iulie 2004 pentru serviciile sociale din domeniul protectiei victimelor violentei in familie

EMITENT: MINISTERUL MUNCII, SOLIDARITATII SOCIALE SI FAMILIEI
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 698 din 3 august 2004

Standarde pentru serviciile de asistenţã socialã acordate în centrele pentru adãpostirea victimelor violenţei în familie, denumite în continuare adãposturi

I. Standarde referitoare la informare şi relaţii cu comunitatea
1. Adãposturile vor colabora cu autoritãţile administraţiei publice centrale şi locale în campaniile de informare şi promovare a serviciilor oferite în vederea combaterii fenomenului violenţei în familie.
2. Adãposturile private pot avea şi propria lor campanie de promovare a serviciilor.

II. Standarde referitoare la intervenţie în caz de urgenţã
3. Adãposturile vor lua mãsuri în vederea asigurãrii securitãţii şi siguranţei victimelor violenţei în familie.
4. Adãposturile asigurã îngrijirea medicalã a victimelor violenţei în familie, conform convenţiilor de colaborare încheiate cu spitalele sau cu unitãţile sanitare.
5. Adãposturile asigurã asistenţa psihologicã a victimelor violenţei în familie.
6. Adãposturile colaboreazã cu organele de poliţie sau, dupã caz, cu comandamentele de jandarmi judeţene, respectiv cu Comandamentul de Jandarmi al Municipiului Bucureşti, în situaţiile în care le sunt semnalate cazuri de comitere a actelor de violenţã în familie, conform protocoalelor de colaborare semnate cu acestea.
7. Consultanţa juridicã este gratuitã, iar primarul, la sesizarea asistentului familial, în cazurile sociale grave, aprobã suportarea de la bugetul local a cheltuielilor pentru întocmirea actelor juridice. Adãposturile pot încheia convenţii în vederea oferirii serviciilor de consultanţã juridicã.
8. Locaţia adãposturilor nou-înfiinţate nu va fi cunoscutã publicului larg. Adãposturile existente, a cãror locaţie este cunoscutã la data intrãrii în vigoare a prezentului ordin, vor funcţiona în continuare.
9. Adãposturile, în cazul în care constatã acte de violenţã în familiile cu copii, au obligaţia de a sesiza serviciul public specializat pentru protecţia copilului de la nivel local, în vederea asigurãrii protecţiei acestora.
10. Primirea victimelor în adãpost se face numai în caz de urgenţã. Aprobarea scrisã a asistentului familial se obţine la cel mult 48 de ore de la primirea în adãpost.
11. La cererea victimei, se asigurã protecţie împotriva agresorilor, cu consimţãmântul scris al acesteia sau, dupã caz, al reprezentantului legal.

III. Standarde referitoare la consilierea victimelor
12. În cadrul adãpostului se asigurã servicii de consiliere victimelor violenţei în familie pentru depãşirea situaţiilor de crizã. Adãposturile pot încheia convenţii în vederea oferirii acestor servicii.
13. Victimele sunt informate în legãturã cu drepturile de care beneficiazã prin oferirea de servicii de consultanţã juridicã de specialitate.
14. Toate convenţiile prevãzute la pct. 4, 7 şi 12 vor fi încheiate cu respectarea confidenţialitãţii asupra identitãţii persoanelor asistate.

IV. Standarde referitoare la resursele umane
15. Personalul care lucreazã în cadrul adãpostului are pregãtirea de specialitate necesarã desfãşurãrii activitãţilor specifice domeniului şi este angajat cu respectarea condiţiilor legislaţiei în vigoare.
16. Fiecare adãpost este obligat sã angajeze cel puţin un asistent familial pentru asigurarea asistenţei specifice relaţiilor familiale, conform prevederilor <>art. 12 alin. (1) şi (4) din Legea nr. 217/2003 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
17. Fiecãrui angajat al adãpostului i se întocmeşte fişa postului, în care se prevede în mod obligatoriu pãstrarea confidenţialitãţii asupra identitãţii şi dificultãţilor persoanelor asistate.
18. Numãrul personalului trebuie sã fie conform prevederilor regulamentului de organizare şi funcţionare al instituţiei.
19. Personalul adãpostului este cuprins în programe de formare profesionalã continuã, vizând cunoaşterea formelor de violenţã în familie, precum şi a mijloacelor de prevenire şi combatere a acestora.
20. Voluntarii din cadrul adãposturilor vor fi cuprinşi, în limita resurselor financiare, în programe de formare profesionalã continuã, vizând cunoaşterea formelor de violenţã în familie, precum şi a mijloacelor de prevenire şi combatere a acestora.
21. Voluntarii din cadrul adãposturilor îşi desfãşoarã activitatea în baza unor contracte care prevãd în mod obligatoriu pãstrarea confidenţialitãţii asupra identitãţii şi dificultãţilor persoanelor asistate, în acord cu legislaţia în vigoare.
22. Întregul personal care îşi desfãşoarã activitatea în cadrul adãposturilor este evaluat periodic, cel puţin o datã pe an, în condiţiile legii.

V. Standarde referitoare la administrare şi management
23. Adãpostul este înfiinţat cu respectarea prevederilor legislaţiei în vigoare şi are avizul de înfiinţare de la Agenţia Naţionalã pentru Protecţia Familiei.
24. Adãpostul are un regulament de organizare şi funcţionare din care rezultã cã are ca obiect de activitate furnizarea de servicii sociale în scopul prevenirii şi combaterii violenţei în familie.
25. Adãpostul funcţioneazã într-un spaţiu special amenajat, având autorizaţie sanitarã de funcţionare valabilã, emisã de direcţia de sãnãtate publicã.
26. Conducerea adãpostului are obligaţia sã elaboreze fişa postului pentru fiecare angajat, în care se stipuleazã atribuţiile acestuia şi obligativitatea pãstrãrii confidenţialitãţii.
27. În regulamentul de funcţionare al adãpostului sunt prevãzute facilitãţile necesare (spaţii, echipamente, personal) pentru asigurarea condiţiilor de cazare şi hranã, precum şi a desfãşurãrii activitãţilor specifice adãpostului.
28. Conducerea adãpostului este responsabilã de transmiterea lunarã a rapoartelor statistice privind activitãţile desfãşurate şi categoriile de beneficiari ai serviciilor oferite de centru (numãrul de beneficiari, vârsta, sexul, mediul din care provin, nivelul de instruire, ocupaţia, veniturile, starea civilã, numãrul de copii aflaţi în întreţinerea lor, relaţia de rudenie cu agresorul, frecvenţa şi natura agresiunii) compartimentelor specializate din cadrul direcţiilor pentru dialog, familie şi solidaritate socialã judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti.
29. Gãzduirea în adãposturi a victimelor violenţei în familie va fi pe o perioadã determinatã, cuprinsã între 7 şi 60 de zile.

Standarde pentru serviciile de asistenţã socialã acordate în centrele de recuperare pentru victimele violenţei în familie, denumite în continuare centre de recuperare

I. Standarde referitoare la informare şi relaţii cu comunitatea
1. Centrele de recuperare vor colabora cu autoritãţile administraţiei publice centrale şi locale în campaniile de informare şi promovare a serviciilor oferite în vederea combaterii fenomenului violenţei în familie.
2. Centrele de recuperare private pot avea şi propria lor campanie de promovare a serviciilor.
3. Centrele de recuperare, în cazul în care constatã acte de violenţã în familiile cu copii, au obligaţia de a sesiza serviciul public specializat pentru protecţia copilului de la nivel local în vederea asigurãrii protecţiei acestora.

II. Standarde referitoare la reabilitare şi reinserţie socialã
4. Centrele de recuperare colaboreazã cu organele de poliţie sau, dupã caz, cu comandamentele de jandarmi judeţene, respectiv cu Comandamentul de Jandarmi al Municipiului Bucureşti, în situaţiile în care le sunt semnalate cazuri de comitere a actelor de violenţã în familie.
5. Primirea sau asistarea în centrul de recuperare se face pe baza evaluãrii cazului de cãtre persoanele desemnate şi numai cu acordul scris al victimelor.
6. Centrele de recuperare asigurã, prin consiliere juridicã şi psihologicã, sprijin în vederea adaptãrii la o viaţã activã, inserţia socialã şi profesionalã a victimelor.
7. Centrele de recuperare pot încheia convenţii în vederea oferirii serviciilor de consiliere juridicã şi psihologicã, cu respectarea confidenţialitãţii asupra identitãţii persoanelor asistate.
8. Centrele de recuperare vor încheia convenţii cu agenţiile pentru ocuparea forţei de muncã judeţene în vederea acordãrii suportului pentru integrarea în muncã, readaptarea şi recalificarea profesionalã a persoanelor asistate.

III. Standarde referitoare la resursele umane
9. Personalul care lucreazã în cadrul centrului de recuperare are pregãtirea de specialitate necesarã desfãşurãrii activitãţilor specifice domeniului şi este angajat cu respectarea condiţiilor legislaţiei în vigoare.
10. Fiecare cadru de recuperare este obligat sã angajeze cel puţin un asistent familial pentru asigurarea asistenţei specifice relaţiilor familiale, conform prevederilor <>art. 12 alin. (1) şi (4) din Legea nr. 217/2003 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
11. Fiecãrui angajat al centrului de recuperare i se întocmeşte fişa postului, în care se prevede în mod obligatoriu pãstrarea confidenţialitãţii asupra identitãţii şi dificultãţilor persoanelor asistate.
12. Numãrul personalului trebuie sã fie conform prevederilor regulamentului de organizare şi funcţionare al instituţiei.
13. Personalul centrului de recuperare este cuprins în programe de formare profesionalã continuã vizând cunoaşterea formelor de violenţã în familie, precum şi a mijloacelor de prevenire şi combatere a acestora.
14. Voluntarii din cadrul centrelor de recuperare vor fi cuprinşi, în limita resurselor financiare, în programe de formare profesionalã continuã, vizând cunoaşterea formelor de violenţã în familie, precum şi a mijloacelor de prevenire şi combatere a acestora.
15. Voluntarii din cadrul centrelor de recuperare îşi desfãşoarã activitatea în baza unor contracte care prevãd în mod obligatoriu pãstrarea confidenţialitãţii asupra identitãţii şi dificultãţilor persoanelor asistate, în acord cu legislaţia în vigoare.
16. Întregul personal care îşi desfãşoarã activitatea în cadrul centrelor de recuperare este evaluat periodic, cel puţin o datã pe an, în condiţiile legii.

IV. Standarde referitoare la administrare şi management
17. Centrul de recuperare este înfiinţat cu respectarea prevederilor legislaţiei în vigoare, are avizul de înfiinţare de la Agenţia Naţionalã pentru Protecţia Familiei, precum şi un regulament de organizare şi funcţionare din care rezultã cã are ca obiect de activitate furnizarea de servicii sociale în scopul prevenirii şi combaterii violenţei în familie.
18. Centrul de recuperare are autorizaţie sanitarã de funcţionare valabilã, emisã de direcţia de sãnãtate publicã.
19. Conducerea centrului de recuperare are obligaţia sã elaboreze fişa postului pentru fiecare angajat, în care se stipuleazã atribuţiile acestuia şi obligativitatea pãstrãrii confidenţialitãţii.
20. În regulamentul de funcţionare al centrului de recuperare sunt prevãzute facilitãţile necesare (spaţii, echipamente, personal) pentru asigurarea condiţiilor de cazare şi hranã, precum şi a desfãşurãrii activitãţilor specifice acestuia.
21. Conducerea centrului de recuperare este responsabilã de transmiterea lunarã a rapoartelor statistice privind activitãţile desfãşurate şi categoriile de beneficiari ai serviciilor ofertie de centru (numãrul de beneficiari, vârsta, sexul, mediul din care provin, nivelul de instruire, ocupaţia, veniturile, starea civilã, numãrul de copii aflaţi în întreţinerea lor, relaţia de rudenie cu agresorul, frecvenţa şi natura agresiunii) compartimentelor specializate din cadrul direcţiilor pentru dialog, familie şi solidaritate socialã judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti.
22. Gãzduirea în centrul de recuperare va fi pe o perioadã determinatã, de maximum 90 de zile, iar în situaţii excepţionale pânã la 180 de zile.

Standarde pentru serviciile de asistenţã socialã acordate în centrele de asistenţã destinate agresorilor

I. Standarde referitoare la informare şi relaţii cu comunitatea
1. Centrele de asistenţã destinate agresorilor vor colabora cu autoritãţile administraţiei publice centrale şi locale în campaniile de informare şi promovare a serviciilor oferite în vederea combaterii fenomenului violenţei în familie.
2. Centrele private de asistenţã destinate agresorilor pot avea şi propria lor campanie de promovare a serviciilor.

II. Standarde referitoare la consilierea agresorilor
3. În cadrul centrului de asistenţã destinat agresorilor se asigurã servicii de consiliere şi mediere a conflictului pentru pãrţile implicate, în vederea depãşirii situaţiilor de risc.
4. Centrele de asistenţã destinate agresorilor pot încheia convenţii în vederea oferirii serviciilor de consiliere şi mediere, cu respectarea confidenţialitãţii asupra identitãţii persoanelor asistate.
5. Agresorii sunt informaţi şi în legãturã cu posibilitatea accesului la tratamentele psihologice, psihiatrice, de dezalcoolizare sau dezintoxicare, dupã caz.
6. Centrele de asistenţã destinate agresorilor asigurã şi faciliteazã accesul la tratamentul psihologic, psihiatric, de dezalcoolizare sau dezintoxicare al agresorilor, conform convenţiilor de colaborare încheiate cu spitalele sau unitãţile sanitare.

III. Standarde referitoare la resursele umane
7. Personalul care lucreazã în cadrul centrului de asistenţã destinat agresorilor are pregãtirea de specialitate necesarã desfãşurãrii activitãţilor specifice domeniului şi este angajat cu respectarea condiţiilor legislaţiei în vigoare.
8. Fiecare centru de asistenţã destinat agresorilor este obligat sã angajeze cel puţin un asistent familial pentru asigurarea asistenţei specifice relaţiilor familiale, conform prevederilor <>art. 12 alin. (1) şi (4) din Legea nr. 217/2003 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
9. Fiecãrui angajat al centrului de asistenţã destinat agresorilor i se întocmeşte fişa postului, în care se prevede în mod obligatoriu pãstrarea confidenţialitãţii, în acord cu legislaţia în vigoare.
10. Numãrul personalului trebuie sã respecte prevederile regulamentului de organizare şi funcţionare al instituţiei.
11. Personalul centrului de asistenţã destinat agresorilor este cuprins în programe de formare profesionalã continuã vizând cunoaşterea formelor de violenţã în familie, precum şi a mijloacelor de prevenire şi combatere a acestora.
12. Voluntarii din cadrul centrelor de asistenţã destinate agresorilor vor fi cuprinşi, în limita resurselor financiare, în programe de formare profesionalã continuã, vizând cunoaşterea formelor de violenţã în familie, precum şi a mijloacelor de prevenire şi combatere a acestora.
13. Voluntarii din cadrul centrelor de asistenţã destinate agresorilor îşi desfãşoarã activitatea în baza unor contracte care prevãd în mod obligatoriu pãstrarea confidenţialitãţii, în acord cu legislaţia în vigoare.
14. Întregul personal care îşi desfãşoarã activitatea în cadrul centrelor de asistenţã destinate agresorilor este evaluat periodic, cel puţin o datã pe an, în condiţiile legii.

IV. Standarde referitoare la administrare şi management
15. Primirea sau asistarea în centrul de asistenţã destinat agresorilor se face pe baza evaluãrii cazului de cãtre persoanele desemnate şi numai cu acordul scris al persoanelor asistate.
16. Centrele de asistenţã destinate agresorilor colaboreazã cu organele de poliţie sau, dupã caz, cu comandamentele de jandarmi judeţene, respectiv Comandamentul de Jandarmi al Municipiului Bucureşti, în situaţiile în care constatã existenţa comiterii actelor de violenţã în familie.
17. Centrele de asistenţã destinate agresorilor colaboreazã cu serviciul de reintegrare socialã a infractorilor şi de supraveghere a executãrii sancţiunilor neprivative de libertate de pe lângã tribunalul judeţean.
18. Centrele de asistenţã destinate agresorilor sunt înfiinţate cu respectarea prevederilor legislaţiei în vigoare, au avizul de înfiinţare de la Agenţia Naţionalã pentru Protecţia Familiei, precum şi un regulament de organizare şi funcţionare din care rezultã cã au ca obiect de activitate furnizarea de servicii sociale în scopul prevenirii şi combaterii violenţei în familie.
19. Centrele de asistenţã destinate agresorilor au autorizaţie sanitarã de funcţionare valabilã, emisã de direcţia de sãnãtate publicã.
20. Conducerea centrului de asistenţã destinat agresorilor are obligaţia sã elaboreze fişa postului pentru fiecare angajat, în care se stipuleazã clar atribuţiile acestuia şi obligativitatea pãstrãrii confidenţialitãţii.
21. În regulamentul de funcţionare al centrului de asistenţã destinat agresorilor sunt prevãzute facilitãţile necesare (spaţii, echipamente, personal) pentru asigurarea condiţiilor în vederea desfãşurãrii activitãţilor specifice centrului.
22. Conducerea centrului de asistenţã destinat agresorilor este responsabilã de transmiterea lunarã a rapoartelor statistice privind activitãţile desfãşurate şi categoriile de beneficiari ai serviciilor oferite de centru (numãrul de beneficiari, vârsta, sexul, mediul din care provin, nivelul de instruire, ocupaţie, venituri, stare civilã, numãr de copii aflaţi în întreţinerea lor, relaţia de rudenie cu victima, frecvenţa şi natura agresiunii) compartimentelor specializate din cadrul direcţiilor pentru dialog, familie şi solidaritate socialã judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti.

_______________
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016