Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   STANDARDE din 10 ianuarie 2007  de acreditare şi de evaluare periodică a unităţilor de învăţământ preuniversitar    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 STANDARDE din 10 ianuarie 2007 de acreditare şi de evaluare periodică a unităţilor de învăţământ preuniversitar

EMITENT: Guvernul
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 38 din 18 ianuarie 2007
──────────
    Aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 21 din 10 ianuarie 2007, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 38 din 18 ianuarie 2007.
──────────
    Standardul reprezinta descrierea cerinţelor formulate în termeni de reguli sau rezultate, care definesc nivelul minim obligatoriu de realizare a unei activităţi de educatie.
    Standardele de acreditare sunt standarde naţionale, care se aplică învăţământului preuniversitar de stat şi particular, şi se referă la domeniile prevăzute de art. 10 din Ordonanţa de Urgenta a Guvernului nr. 75/2005, aprobata cu modificari prin Legea nr. 87/2006. Pentru fiecare domeniu sunt definite subdomenii, pentru fiecare subdomeniu sunt formulati indicatori, iar la fiecare indicator sunt definiti descriptori.
    Descriptorii sunt enunturi care stabilesc, în mod concret şi observabil, cerinţele minime pe care organizaţia furnizoare de educatie trebuie să le indeplineasca, pentru fiecare indicator, în vederea acreditarii.
    Domeniul: A. Capacitatea instituţională; criteriul: a) structurile instituţionale, administrative şi manageriale

┌───────────┬──────────────┬──────────────────────┐
│Subdomenii │Indicatori de │Descriptori │
│ │performanţă │ │
├───────────┴──────────────┴──────────────────────┤
│ │
├───────────┬──────────────┬──────────────────────┤
│ │ │1.1.1. Existenta │
│ │ │proiectului de │
│ │ │dezvoltare pe termen │
│ │ │mediu │
│ │ │(3-5 ani) pentru │
│ │ │organizaţia furnizoare│
│ │ │de educatie, având │
│ │ │cel puţin elementele │
│ │ │prevăzute la │
│ │ │autorizare. │
│ │ ├──────────────────────┤
│ │ │1.1.2. Indeplinirea │
│ │ │scopurilor şi a │
│ │ │obiectivelor stabilite│
│ │ │prin proiectul de │
│ │ │dezvoltare şi prin │
│ │ │planurile de implemen-│
│ │ │tare, pentru întreaga │
│ │ │perioadă de autorizare│
│ │ │provizorie, după │
│ │ │caz. │
│ │ ├──────────────────────┤
│ │ │1.1.3. Fundamentarea │
│ │ │proiectul de │
│ │ │dezvoltare pe analiza │
│ │ │contextului │
│ │ │socio-economic şi │
│ │ │cultural în care va │
│ │ │functiona │
│ │ │organizaţia furnizoare│
│ │ │de educatie. Pentru │
│ │ │organizaţiile │
│ │ │furnizoare de educatie│
│ │ │care fac parte din │
│ │ │învăţământul │
│ │ │profesional şi tehnic,│
│ │ │proiectul de │
│ │ │dezvoltare se │
│ │ │fundamentează pe │
│ │ │planul local de │
│ │ │actiune pentru │
│ │ │invatamant - │
│ │ │PLAI şi pe planul │
│ │ │regional de actiune │
│ │ │pentru invatamant - │
│ │ │PRAI. │
│ │ ├──────────────────────┤
│ │ │1.1.4. Fundamentarea │
│ │ │noului proiect de │
│ │ │dezvoltare pe rezul- │
│ │ │tatele proiectului │
│ │ │anterior (se aplică │
│ │ │unităţilor scolare │
│ │ │acreditate şi celor │
│ │ │pentru care perioada │
│ │ │de autorizare a fost │
│ │ │mai lunga decat durata│
│ │ │de viaţa a proiectului│
│ │ │de dezvoltare). │
│ │ ├──────────────────────┤
│ │1.1. │1.1.5. Formularea │
│ │Existenta, │clara a viziunii şi a │
│ │structura │misiunii asumate de │
│ │şi conţinutul │organizaţia furnizoare│
│ │documentelor │de educatie. │
│ │proiective ├──────────────────────┤
│ │(proiectul de │1.1.6. Definirea unor │
│ │dezvoltare şi │scopuri/tinte │
│ │planul de │strategice care vor fi│
│ │implementare).│realizate în perioada │
│ │ │de aplicare a │
│ │ │proiectului de │
│ │ │dezvoltare │
│ │ ├──────────────────────┤
│ │ │1.1.7.Motivarea │
│ │ │necesităţii, │
│ │ │fezabilitatii şi a │
│ │ │oportunitatii │
│ │ │noului proiect de │
│ │ │dezvoltare. │
│ │ ├──────────────────────┤
│ │ │1.1.8. Afisarea la loc│
│ │ │vizibil a misiunii şi │
│ │ │a tintelor │
│ │ │strategice. │
│ │ ├──────────────────────┤
│ │ │1.1.9. Cunoasterea │
│ │ │misiunii şi a tintelor│
│1. │ │strategice de către │
│Management │ │cadrele didactice, │
│strategic │ │elevi, parinti, │
│ │ │autorităţi locale, │
│ │ │comunitatea în │
│ │ │general. │
│ │ ├──────────────────────┤
│ │ │1.1.10. Concordanta │
│ │ │viziunii, misiunii şi │
│ │ │tintelor strategice │
│ │ │cu tipul organizaţiei │
│ │ │furnizoare de │
│ │ │educatie, cu forma şi │
│ │ │nivelul de educatie la│
│ │ │care aceasta │
│ │ │funcţionează. │
│ │ ├──────────────────────┤
│ │ │1.1.11. Definirea │
│ │ │etapelor în realizarea│
│ │ │proiectului de │
│ │ │dezvoltare şi a │
│ │ │principalelor │
│ │ │categorii de resurse │
│ │ │utilizate │
│ │ │pentru realizarea │
│ │ │proiectului. │
│ │ ├──────────────────────┤
│ │ │1.1.12. Precizarea │
│ │ │indicatorilor de │
│ │ │realizare şi a │
│ │ │modalitatilor de │
│ │ │evaluare a atingerii │
│ │ │tintelor propuse. │
│ │ ├──────────────────────┤
│ │ │1.1.13. Elaborarea, pe│
│ │ │baza proiectului de │
│ │ │dezvoltare, a │
│ │ │planului operational/ │
│ │ │planului de │
│ │ │implementare a │
│ │ │proiectului, │
│ │ │pentru primul an în │
│ │ │care acesta se aplică.│
│ │ ├──────────────────────┤
│ │ │1.1.14. Planul de │
│ │ │implementare va │
│ │ │cuprinde programe sau │
│ │ │acţiuni. Pentru │
│ │ │fiecare program/ │
│ │ │actiune sunt │
│ │ │precizate: │
│ │ │obiectivele (definite │
│ │ │în termeni de │
│ │ │rezultate asteptate), │
│ │ │resursele (umane, │
│ │ │materiale, financiare,│
│ │ │de timp, de │
│ │ │informatie, de │
│ │ │expertiza, etc.) │
│ │ │utilizate, │
│ │ │termenele de │
│ │ │realizare, │
│ │ │responsabilitatile │
│ │ │precum şi │
│ │ │indicatorii de │
│ │ │realizare (reperele │
│ │ │observabile ale │
│ │ │indeplinirii │
│ │ │obiectivelor propuse).│
│ │ ├──────────────────────┤
│ │ │1.1.15. Prezentarea │
│ │ │rezultatelor │
│ │ │participării │
│ │ │organizaţiei la │
│ │ │alte proiecte │
│ │ │educationale │
│ │ │dezvoltate la nivelul │
│ │ │scolii, al │
│ │ │comunităţii locale, la│
│ │ │nivel naţional sau │
│ │ │international. │
│ │ ├──────────────────────┤
│ │ │1.1.16. Prezentarea │
│ │ │bugetului estimat │
│ │ │necesar pentru │
│ │ │realizarea proiectului│
│ │ │de dezvoltare şi a │
│ │ │bugetului detaliat │
│ │ │pentru programele/ │
│ │ │actiunile cuprinse în │
│ │ │planul operational │
│ │ │pentru primul an de │
│ │ │functionare. Adecvarea│
│ │ │acestuia la │
│ │ │dezvoltarea │
│ │ │preconizata a unităţii│
│ │ │de invatamant. │
│ │ ├──────────────────────┤
│ │ │1.1.17. Existenta, în │
│ │ │proiectul de │
│ │ │dezvoltare şi în │
│ │ │planul de │
│ │ │implementare, a │
│ │ │elementelor de │
│ │ │dezvoltare a unui │
│ │ │invatamant │
│ │ │incluziv (de asigurare│
│ │ │a egalitatii de sanse │
│ │ │în educatie şi │
│ │ │de sprijinire a │
│ │ │elevilor din grupuri │
│ │ │sociale defavorizate, │
│ │ │respectiv a celor cu │
│ │ │cerinţe educationale │
│ │ │speciale). │
│ ├──────────────┼──────────────────────┤
│ │ │1.2.1. Existenta, cel │
│ │ │puţin, a │
│ │ │regulamentelor interne│
│ │ │de │
│ │ │functionare prevăzute │
│ │ │de legislatia în │
│ │ │vigoare. │
│ │ ├──────────────────────┤
│ │ │1.2.2. Existenta │
│ │ │organigramei │
│ │ │organizaţiei │
│ │ │furnizoare de │
│ │ │educatie, cu linii │
│ │ │clare de decizie, │
│ │ │comunicare şi │
│ │ │raportare. │
│ │1.2. ├──────────────────────┤
│ │Organizarea │1.2.3. Existenta │
│ │interna │"fisei postului" │
│ │a unităţii de │pentru toate posturile│
│ │invatamant │prevăzute în │
│ │ │organigrama. Fisa │
│ │ │postului va cuprinde, │
│ │ │cel │
│ │ │puţin: numele │
│ │ │postului, locul de │
│ │ │muncă, condiţiile de │
│ │ │ocupare │
│ │ │(pregatire, │
│ │ │experienta, │
│ │ │calificari, │
│ │ │competente, etc.), │
│ │ │locul │
│ │ │în structura │
│ │ │organizaţiei şi │
│ │ │relatiile cu alte │
│ │ │posturi din │
│ │ │organigrama │
│ │ │(subordonare, │
│ │ │coordonare sau │
│ │ │supervizare), scopul │
│ │ │activităţii şi functia│
│ │ │/functiile │
│ │ │indeplinite, │
│ │ │atribuţiile │
│ │ │specifice cu │
│ │ │standardele şi │
│ │ │descriptorii de nivel │
│ │ │asociaţi, │
│ │ │limitele autorităţii. │
│ ├──────────────┼──────────────────────┤
│ │ │1.3.1. Functionarea │
│ │ │eficienta a sistemului│
│ │ │de comunicare │
│ │ │formala interna cu │
│ │ │personalul propriu şi │
│ │ │cu elevii. │
│ │ ├──────────────────────┤
│ │1.3. Existenta│1.3.2. Functionarea │
│ │şi │eficienta a sistemului│
│ │functionarea │de comunicare │
│ │sistemului │formala externa cu │
│ │de comunicare │parintii, angajatorii │
│ │interna şi │şi cu alte │
│ │externa │institutii şi grupuri │
│ │ │semnificative de │
│ │ │interes. │
│ │ ├──────────────────────┤
│ │ │1.3.3. Functionarea │
│ │ │eficienta a sistemului│
│ │ │de comunicare │
│ │ │instituţională cu alte│
│ │ │institutii şi │
│ │ │organizaţii cu rol în │
│ │ │conceperea, furnizarea│
│ │ │şi evaluarea │
│ │ │serviciilor │
│ │ │educationale │
│ │ │oferite. │
│ │ ├──────────────────────┤
│ │ │1.3.4. Promovarea │
│ │ │ofertei educationale. │
├───────────┼──────────────┼──────────────────────┤
│ │ │2.1.1. Functionarea │
│ │ │organismelor de │
│ │ │conducere - │
│ │ │individuala │
│ │ │şi colectiva - în │
│ │ │condiţiile prevăzute │
│ │ │de legislatia în │
│ │ │vigoare şi de │
│ │ │reglementarile │
│ │ │interne. │
│ │ ├──────────────────────┤
│ │ │2.1.2. Existenta şi │
│ │ │gestionarea eficienta │
│ │ │a documentelor │
│ │2.1. │manageriale prevăzute │
│ │Functionarea │de legislatia în │
│ │curenta │vigoare şi │
│ │a unităţii de │reglementarile │
│ │invatamant │interne. │
│ │ ├──────────────────────┤
│ │ │2.1.3. Realizarea │
│ │ │procedurilor de │
│ │ │management al │
│ │ │resurselor │
│ │ │umane pentru │
│ │ │personalul didactic, │
│ │ │didactic auxiliar şi │
│ │ │nedidactic (recrutare,│
│ │ │selecţie, normare, │
│ │ │utilizare, stimu- │
│ │ │lare, disponibilizare,│
│ │ │etc.) conform │
│ │ │legislaţiei în vigoare│
│ │ │şi reglementarilor │
│ │ │interne. │
│ │ ├──────────────────────┤
│ │ │2.1.4 Functionarea │
│ │ │curenta a organizaţiei│
│ │ │scolare fără │
│ │ │perturbari majore. │
│2. │ ├──────────────────────┤
│Management │ │2.1.5. Exista dovezi │
│operational│ │privind urmarirea │
│ │ │respectarii regulamen-│
│ │ │telor interne de │
│ │ │functionare şi privind│
│ │ │corectarea perturba- │
│ │ │rilor constatate în │
│ │ │functionarea │
│ │ │organizaţiei, dacă │
│ │ │este │
│ │ │cazul. │
│ ├──────────────┼──────────────────────┤
│ │ │2.2.1.Functionalitatea│
│ │ │sistemului de │
│ │ │gestionare a │
│ │ │informatiei │
│ │ │şi de înregistrare, │
│ │2.2. Existenta│prelucrare şi │
│ │şi │utilizate a datelor şi│
│ │functionarea │informaţiilor. │
│ │sistemului de ├──────────────────────┤
│ │gestionare a │2.2.2. Cuprinderea, în│
│ │informatiei; │sistemul de gestionare│
│ │inregistrarea,│a informatiei, │
│ │prelucrarea │a tuturor │
│ │şi utilizarea │informaţiilor necesare│
│ │datelor şi │raportarilor prevăzute│
│ │informaţiilor │de │
│ │ │legislatia în vigoare.│
│ │ ├──────────────────────┤
│ │ │2.2.3. Respectarea │
│ │ │condiţiilor şi │
│ │ │procedurilor legale şi│
│ │ │privind siguranţa şi │
│ │ │confidentialitatea în │
│ │ │activitatea de │
│ │ │colectare, prelucrare │
│ │ │şi utilizare a │
│ │ │informatiei. │
│ ├──────────────┼──────────────────────┤
│ │ │2.3.1. Asigurarea │
│ │2.3. │serviciilor medicale │
│ │Asigurarea │pentru elevi, conform │
│ │servi- │legislaţiei în │
│ │ciilor │vigoare. │
│ │medicale ├──────────────────────┤
│ │pentru │2.3.2. Existenta │
│ │elevi │procedurilor de │
│ │ │asigurare a │
│ │ │serviciilor │
│ │ │medicale de urgenta. │
│ ├──────────────┼──────────────────────┤
│ │ │2.4.1. Existenta unui │
│ │ │sistem şi a │
│ │ │procedurilor de │
│ │ │asigurare a │
│ │ │securitatii tuturor │
│ │ │celor implicati în │
│ │ │activitatea scolara, │
│ │ │în timpul desfăşurării│
│ │ │programului (paza │
│ │2.4.Asigurarea│proprie, acorduri/ │
│ │securitatii │contracte cu firme │
│ │tuturor celor │specializate, cu │
│ │implicati în │jandarmeria sau cu │
│ │activitatea │politia). │
│ │scolara, în ├──────────────────────┤
│ │timpul │2.4.2. Respectarea │
│ │desfăşurării │sistemelor şi a │
│ │programului │procedurilor de │
│ │ │sănătate │
│ │ │şi securitate a muncii│
│ │ │şi de PSI prevăzute de│
│ │ │legislatia în │
│ │ │vigoare pentru │
│ │ │activităţile │
│ │ │desfăşurate în tipul │
│ │ │respectiv de │
│ │ │organizaţie. │
│ │ ├──────────────────────┤
│ │ │2.4.3. Existenta unor │
│ │ │proceduri specifice, │
│ │ │cunoscute şi │
│ │ │asumate de către toţi │
│ │ │cei implicati în │
│ │ │activitatea unităţii │
│ │ │de invatamant, privind│
│ │ │gestionarea │
│ │ │situaţiilor de criza. │
│ ├──────────────┼──────────────────────┤
│ │ │2.5.1. Asigurarea │
│ │2.5. │serviciilor de │
│ │Asigurarea │orientare şi │
│ │serviciilor de│consiliere │
│ │orientare │pentru elevi, conform │
│ │şi consiliere │legislaţiei în vigoare│
│ │pentru elevi │- de preferinta │
│ │ │prin cabinete proprii.│
└───────────┴──────────────┴──────────────────────┘


    Domeniul: A. Capacitatea instituţională; criteriul: b) baza materială

┌─────────────┬────────────────┬────────────────┐
│Subdomenii │Indicatori de │Descriptori │
│ │performanţă │ │
├─────────────┴────────────────┴────────────────┤
│ │
├─────────────┬────────────────┬────────────────┤
│ │ │1.1.1. Existenta│
│ │ │spatiilor │
│ │ │scolare în care │
│ │ │funcţionează │
│ │ │unitatea de │
│ │ │invatamant │
│ │ │(proprii şi/sau │
│ │ │inchiriate, │
│ │ │concesionate, în│
│ │ │comodat sau │
│ │ │deţinute sub │
│ │ │orice alta forma│
│ │ │legala). │
│ │ ├────────────────┤
│ │ │1.1.2. Adecvarea│
│ │ │numarului │
│ │ │salilor de │
│ │ │clasa, al │
│ │ │laboratoa- │
│ │ │relor, al │
│ │ │atelierelor/ │
│ │ │fermelor │
│ │ │scolare, al │
│ │ │salilor de │
│ │ │demonstratie, │
│ │ │etc. la planul │
│ │ │de scolarizare │
│ │ │prognozat şi │
│ │ │realizat. │
│ │ ├────────────────┤
│ │ │1.1.3. Adecvarea│
│ │1.1. Existenta │tipului │
│ │şi carac- │laboratoarelor, │
│ │teristicile │al cabinetelor, │
│ │spatiilor │al │
│ │scolare │atelierelor/ │
│ │ │fermelor │
│ │ │scolare, al │
│ │ │salilor de │
│ │ │demonstratie, │
│ │ │etc │
│ │ │la nivelul de │
│ │ │scolarizare şi │
│ │ │profilul │
│ │ │unităţii de │
│ │ │invatamant. │
│ │ ├────────────────┤
│ │ │1.1.4. Adecvarea│
│ │ │tipului │
│ │ │laboratoarelor, │
│ │ │al cabinetelor, │
│ │ │al │
│ │ │atelierelor/ │
│ │ │fermelor │
│1. Spatii │ │scolare, al │
│scolare │ │salilor de │
│ │ │demonstratie, │
│ │ │etc │
│ │ │la disciplinele/│
│ │ │modulele │
│ │ │cuprinse în │
│ │ │planul de │
│ │ │invatamant. │
│ │ ├────────────────┤
│ │ │1.1.5. Folosirea│
│ │ │eficienta a │
│ │ │spatiilor │
│ │ │scolare pe baza │
│ │ │unei │
│ │ │planificari │
│ │ │riguroase. │
│ │ ├────────────────┤
│ │ │1.1.6. │
│ │ │Respectarea, în │
│ │ │spatiile scolare│
│ │ │deţinute, a │
│ │ │Normelor │
│ │ │de igiena │
│ │ │privind │
│ │ │unitatile pentru│
│ │ │ocrotirea, │
│ │ │educarea şi │
│ │ │instruirea │
│ │ │copiilor şi │
│ │ │tinerilor, │
│ │ │conform │
│ │ │legislaţiei în │
│ │ │vigoare (norme │
│ │ │generale şi │
│ │ │specifice). │
│ ├────────────────┼────────────────┤
│ │ │1.2.1. │
│ │ │Respectarea, în │
│ │ │spatiile scolare│
│ │ │deţinute, a │
│ │ │normati- │
│ │ │velor de dotare,│
│ │ │conform │
│ │ │legislaţiei în │
│ │ │vigoare. │
│ │ ├────────────────┤
│ │1.2. Dotarea │1.2.2. Dotarea │
│ │spatiilor │spatiilor │
│ │scolare │scolare în │
│ │ │concordanta cu │
│ │ │efectivele │
│ │ │de elevi din │
│ │ │cadrul │
│ │ │formatiunilor de│
│ │ │studiu. │
│ │ ├────────────────┤
│ │ │1.2.3. │
│ │ │Demonstrarea │
│ │ │preocuparilor │
│ │ │conducerii │
│ │ │scolii pentru │
│ │ │îmbunătăţirea │
│ │ │dotarii │
│ │ │spatiilor │
│ │ │scolare. │
│ ├────────────────┼────────────────┤
│ │ │1.3.1. │
│ │ │Accesibilitatea │
│ │ │spatiilor │
│ │ │scolare pentru │
│ │ │toţi elevii, │
│ │1.3. │inclusiv pentru │
│ │Accesibilitatea │cei cu nevoi │
│ │spatiilor │speciale. │
│ │scolare ├────────────────┤
│ │ │1.3.2. │
│ │ │Localizarea │
│ │ │usoara a │
│ │ │spatiilor │
│ │ │scolare prin │
│ │ │semnalarea │
│ │ │lor │
│ │ │corespunzătoare.│
│ ├────────────────┼────────────────┤
│ │ │1.4.1. │
│ │ │Utilizarea │
│ │ │spatiilor │
│ │ │scolare în │
│ │1.4. Utilizarea │procesul │
│ │spatiilor │didactic │
│ │scolare │conform │
│ │ │destinatiei lor │
│ │ │şi planificarii │
│ │ │intocmite la │
│ │ │nivelul │
│ │ │organizaţiei │
│ │ │scolare. │
├─────────────┼────────────────┼────────────────┤
│ │ │2.1.1. Existenta│
│ │ │spatiilor │
│ │ │administrative │
│ │ │(proprii şi/sau │
│ │ │inchiriate, │
│ │ │concesionate, în│
│ │2.1. Existenta, │comodat sau │
│ │carac- │deţinute sub │
│2. Spatii │teristicile şi │orice │
│adminis- │functiona- │alta forma │
│trative │litatea │legala) în │
│ │spatiilor │cadrul unităţii │
│ │administrative │de invatamant. │
│ │ ├────────────────┤
│ │ │2.1.2. │
│ │ │Organizarea şi │
│ │ │dotarea │
│ │ │spatiilor │
│ │ │administrative │
│ │ │corespunzător │
│ │ │tipului de │
│ │ │activitate. │
├─────────────┼────────────────┼────────────────┤
│ │ │3.1.1. Existenta│
│ │ │spatiilor │
│ │ │auxiliare - sali│
│ │ │de mese, │
│ │ │dormitoare, │
│ │ │vestiare, │
│ │ │bucatarie, │
│ │ │spalatorie │
│ │ │(proprii şi/sau │
│ │ │inchiriate, │
│ │ │concesionate, în│
│ │ │comodat sau │
│ │ │deţinute sub │
│ │ │orice │
│ │ │alta forma │
│ │ │legala), după │
│ │ │caz, corelate cu│
│ │ │proiectul de │
│ │ │dezvoltare │
│ │ │instituţională │
│ │ │şi cu planul de │
│ │ │implementare al │
│ │ │proiectului. │
│ │ ├────────────────┤
│ │ │3.1.2. Corelarea│
│ │ │spatiilor │
│ │ │auxiliare - sali│
│ │ │de mese, │
│ │ │dormitoare, │
│ │ │vestiare, │
│ │ │bucatarie, │
│ │ │spalatorie, cu │
│ │ │planul de │
│ │ │invatamant, cu │
│ │3.1. Existenta, │numărul elevilor│
│ │caracteristicile│şi cu tipul, │
│ │şi │nivelul şi forma│
│ │functionalitatea│de invatamant. │
│ │spatiilor ├────────────────┤
│ │auxiliare │3.1.3. Existenta│
│ │ │spatiilor │
│ │ │sanitare şi │
│ │ │dotarea lor în │
│ │ │conformitate cu │
│ │ │normativele de │
│ │ │igiena în │
│ │ │vigoare. │
│ │ ├────────────────┤
│ │ │3.1.4. Existenta│
│ │ │unui spatiu │
│ │ │propriu destinat│
│ │ │bibliotecii │
│ │ │scolare/ │
│3. Spatii │ │centrului de │
│auxiliare │ │informare şi │
│ │ │documentare sau │
│ │ │a unui │
│ │ │acord privind │
│ │ │utilizarea │
│ │ │bibliotecii unei│
│ │ │alte unităţi de │
│ │ │invatamant. │
│ │ ├────────────────┤
│ │ │3.1.5. Existenta│
│ │ │unui spatiu │
│ │ │destinat │
│ │ │cabinetului │
│ │ │medical. │
│ │ ├────────────────┤
│ │ │3.1.6. Existenta│
│ │ │unui spatiu │
│ │ │destinat │
│ │ │cabinetului de │
│ │ │orientare şi │
│ │ │consiliere │
│ │ │pentru elevi. │
│ │ ├────────────────┤
│ │ │3.1.7. │
│ │ │Respectarea, în │
│ │ │spatiile │
│ │ │auxiliare, a │
│ │ │Normelor de │
│ │ │igiena privind │
│ │ │unitatile pentru│
│ │ │ocrotirea, │
│ │ │educarea şi │
│ │ │instruirea │
│ │ │copiilor şi │
│ │ │tinerilor (norme│
│ │ │specifice), │
│ │ │conform │
│ │ │legislaţiei în │
│ │ │vigoare. │
│ │ ├────────────────┤
│ │ │3.1.8. │
│ │ │Respectarea, în │
│ │ │spatiile │
│ │ │auxiliare, a │
│ │ │normativelor de │
│ │ │dotare, conform │
│ │ │legislaţiei în │
│ │ │vigoare. │
│ ├────────────────┼────────────────┤
│ │ │3.2.1. │
│ │ │Accesibilitatea │
│ │ │spatiilor │
│ │ │auxiliare pentru│
│ │3.2. │toţi │
│ │Accesibilitatea │elevii, inclusiv│
│ │spatiilor │pentru cei cu │
│ │auxiliare │nevoi speciale. │
│ │ ├────────────────┤
│ │ │3.2.2. │
│ │ │Localizarea │
│ │ │usoara a │
│ │ │spatiilor │
│ │ │auxiliare prin │
│ │ │semnalizarea lor│
│ │ │corespunzătoare.│
│ ├────────────────┼────────────────┤
│ │ │3.3.1. │
│ │ │Utilizarea │
│ │ │spatiilor │
│ │ │auxiliare │
│ │ │conform │
│ │ │destinatiei lor │
│ │ │şi planificarii │
│ │ │intocmite la │
│ │ │nivelul │
│ │ │organizaţiei │
│ │ │scolare. │
│ │ ├────────────────┤
│ │3.3. Utilizarea │3.3.2. │
│ │spatiilor │Asigurarea, prin│
│ │auxiliare │programul de │
│ │ │functionare, a │
│ │ │accesului │
│ │ │tuturor elevilor│
│ │ │şi personalului │
│ │ │scolii la │
│ │ │biblioteca/ │
│ │ │centrul │
│ │ │de documentare │
│ │ │şi informare. │
│ │ ├────────────────┤
│ │ │3.3.3. │
│ │ │Asigurarea, prin│
│ │ │programul de │
│ │ │functionare, a │
│ │ │accesului │
│ │ │tuturor elevilor│
│ │ │la serviciile de│
│ │ │orientare şi │
│ │ │consiliere. │
├─────────────┼────────────────┼────────────────┤
│ │ │4.1.1. Adecvarea│
│ │ │mijloacelor de │
│ │ │invatamant şi a │
│ │ │auxiliarelor │
│ │ │curriculare │
│ │ │deţinute la │
│ │ │planul de │
│ │ │scolarizare │
│ │ │prognozat, la │
│ │ │nivelul de │
│ │ │scolarizare, la │
│ │ │profilul şi la │
│ │ │specializarile/ │
│ │ │calificarile │
│ │ │profesionale │
│ │4.1. Dotarea cu │existente în │
│ │mijloace │oferta │
│ │de invatamant şi│educationala. │
│ │cu ├────────────────┤
│ │auxiliare │4.1.2. │
│ │curriculare │Respectarea, în │
│ │ │dotarea cu │
│ │ │mijloace de │
│ │ │invatamant şi │
│ │ │auxiliare │
│ │ │curriculare, a │
│ │ │normativelor de │
│ │ │dotare, conform │
│ │ │legislaţiei în │
│ │ │vigoare. │
│ │ ├────────────────┤
│ │ │4.1.3. │
│ │ │Realizarea unui │
│ │ │progres │
│ │ │(crestere │
│ │ │cantitativa şi/ │
│ │ │sau │
│ │ │diversificare) │
│ │ │privind │
│ │ │achizitionarea/ │
│ │ │realizarea unor │
│ │ │noi │
│ │ │mijloace de │
│ │ │invatamant sau │
│ │ │auxiliare │
│ │ │curriculare. │
│ ├────────────────┼────────────────┤
│ │ │4.2.1. │
│ │ │Concordanta │
│ │ │fondului │
│ │ │bibliotecii │
│ │ │scolare/ │
│ │ │centrului de │
│ │ │documentare şi │
│ │ │informare cu │
│ │ │normativele │
│ │ │prevăzute de │
│ │ │legislatia în │
│ │ │vigoare. │
│ │ ├────────────────┤
│ │ │4.2.2. Adecvarea│
│ │ │fondului │
│ │ │bibliotecii │
│ │ │scolare/ │
│ │ │centrului de │
│ │ │informare şi │
│ │ │documentare la │
│ │ │numărul de elevi│
│ │ │estimat, la │
│ │ │nivelul de │
│ │ │scolarizare, la │
│ │ │profilul şi la │
│ │ │specializarile/ │
│ │ │calificarile │
│ │ │profesionale │
│ │ │oferite. Numărul│
│ │ │de volume şi │
│ │ │publicatii per │
│ │ │elev este cel │
│ │ │puţin egal cu │
│ │4.2. Existenta │numărul mediu de│
│ │şi dezvol- │volume şi │
│ │tarea fondului │publicatii per │
│ │bibliotecii │elev │
│ │scolare/ │corespunzător │
│ │centrului de │nivelului de │
│ │documentare şi │educatie. │
│ │informare ├────────────────┤
│ │ │4.2.3.Existenta,│
│ │ │în biblioteca │
│ │ │scolii/în │
│ │ │centrul de │
│ │ │informare │
│ │ │şi documentare a│
│ │ │cate unui │
│ │ │exemplar din │
│ │ │fiecare manual │
│ │ │alternativ │
│ │ │aprobat, pentru │
│ │ │fiecare │
│4.Materialele│ │disciplina din │
│şi mijloacele│ │planul de │
│de invatamant│ │invatamant al │
│auxiliarele │ │primului an de │
│curriculare │ │studiu sau │
│ │ │suporturi de │
│ │ │curs │
│ │ │pentru fiecare │
│ │ │disciplina/modul│
│ │ │din planul de │
│ │ │invatamant al │
│ │ │primului an de │
│ │ │studiu. │
│ │ ├────────────────┤
│ │ │4.2.4. Existenta│
│ │ │unei evidente │
│ │ │clare a │
│ │ │utilizarii │
│ │ │fondului │
│ │ │bibliotecii │
│ │ │scolare/ │
│ │ │centrului de │
│ │ │informare şi │
│ │ │documentare - │
│ │ │numar de │
│ │ │utilizari pentru│
│ │ │fiecare elev şi │
│ │ │pentru fiecare │
│ │ │item utilizat. │
│ │ ├────────────────┤
│ │ │4.2.5. │
│ │ │Realizarea unui │
│ │ │progres │
│ │ │(crestere │
│ │ │cantitativa şi │
│ │ │diversificare) │
│ │ │privind │
│ │ │achizitionarea/ │
│ │ │realizarea de │
│ │ │noi │
│ │ │materiale pentru│
│ │ │biblioteca/ │
│ │ │centrul de │
│ │ │documentare şi │
│ │ │informare. │
│ ├────────────────┼────────────────┤
│ │ │4.3.1. Existenta│
│ │ │tehnologiei │
│ │ │informatice şi │
│ │ │de comunicare (o│
│ │ │retea │
│ │ │functionala de │
│ │ │minim 6 │
│ │ │calculatoare) - │
│ │ │cu excepţia │
│ │ │nivelului │
│ │ │prescolar. │
│ │ ├────────────────┤
│ │ │4.3.2. Existenta│
│ │ │conectarii la │
│ │ │Internet a │
│ │ │retelei de │
│ │ │calculatoare. │
│ │ ├────────────────┤
│ │ │4.3.3. │
│ │ │Extinderea │
│ │ │utilizarii │
│ │ │tehnologiei │
│ │ │informatice şi │
│ │ │de │
│ │ │comunicare la │
│ │ │alte discipline │
│ │ │din curriculum │
│ │ │naţional şi/sau │
│ │ │la decizia │
│ │ │scolii, în afara│
│ │ │celor │
│ │ │corespunzătoare │
│ │ │ariei │
│ │ │curriculare │
│ │ │"Tehnologii". │
│ │ ├────────────────┤
│ │ │4.3.4. Cresterea│
│ │ │numerica a │
│ │ │disciplinelor │
│ │4.3. Dotarea cu │care utilizeaza │
│ │tehnologie │tehnologiile │
│ │informatica şi │informatice şi │
│ │de │de comunicare │
│ │comunicare │precum şi, în │
│ │ │interiorul │
│ │ │disciplinei, a │
│ │ │numarului de ore│
│ │ │în care sunt │
│ │ │folosite │
│ │ │tehnologiile │
│ │ │informatice şi │
│ │ │de comunicare. │
│ │ ├────────────────┤
│ │ │4.3.5. │
│ │ │Asigurarea │
│ │ │accesului │
│ │ │tuturor elevilor│
│ │ │şi cadrelor │
│ │ │didactice la │
│ │ │reteaua de │
│ │ │calculatoare, │
│ │ │pentru │
│ │ │documentare şi │
│ │ │informare în │
│ │ │timpul şi în │
│ │ │afara orelor de │
│ │ │profil din │
│ │ │programul │
│ │ │scolar. │
│ │ ├────────────────┤
│ │ │4.3.6. │
│ │ │Asigurarea unui │
│ │ │numar suficient │
│ │ │de calculatoare │
│ │ │astfel │
│ │ │încît numărul de│
│ │ │elevi din │
│ │ │unitatea de │
│ │ │invatamant ce │
│ │ │revine │
│ │ │la un calculator│
│ │ │este cel mult │
│ │ │egal cu numărul │
│ │ │de elevi ce │
│ │ │revine la un │
│ │ │calculator │
│ │ │corespunzător │
│ │ │judeţului/ │
│ │ │municipiului │
│ │ │Bucureşti şi │
│ │ │nivelului de │
│ │ │scolarizare. │
│ │ ├────────────────┤
│ │ │4.3.7. │
│ │ │Utilizarea │
│ │ │tehnologiei │
│ │ │informatice şi │
│ │ │de comunicare în│
│ │ │activitatea │
│ │ │administrativa │
│ │ │şi/sau de │
│ │ │secretariat şi/ │
│ │ │sau a │
│ │ │bibliotecii. │
│ │ ├────────────────┤
│ │ │4.3.8.Dotarea/ │
│ │ │îmbunătăţirea/ │
│ │ │actualizarea/ │
│ │ │inlocuirea │
│ │ │periodica │
│ │ │a echipamentelor│
│ │ │şi programelor │
│ │ │informatice │
│ │ │utilizate. │
│ ├────────────────┼────────────────┤
│ │ │4.4.1. Accesul │
│ │ │elevilor la │
│ │ │mijloacele de │
│ │ │invatamant │
│ │ │auxiliarele │
│ │ │curriculare, la │
│ │ │biblioteci/ │
│ │4.4. │centru de │
│ │Accesibilitatea │documentare │
│ │echipamentelor, │şi informare, la│
│ │materialelor, │tehnologia │
│ │mijloacelor │informatica şi │
│ │de invatamant şi│de comunicare. │
│ │auxiliarelor ├────────────────┤
│ │curriculare │4.4.2. Accesul │
│ │ │personalului, în│
│ │ │interesul │
│ │ │unităţii │
│ │ │scolare, │
│ │ │la: telefon, │
│ │ │fax, copiator, │
│ │ │computer cu │
│ │ │scanner şi │
│ │ │imprimanta │
├─────────────┼────────────────┼────────────────┤
│ │ │5.1.1. │
│ │ │Achizitionarea │
│ │ │documentelor │
│ │ │scolare şi a │
│ │ │actelor de │
│ │ │studii în │
│ │ │conformitate cu │
│ │ │normativele în │
│ │ │vigoare, cu │
│ │ │numărul │
│ │ │prognozat a │
│ │ │elevilor, cu │
│ │ │nivelul de │
│ │ │scolarizare, cu │
│ │ │profilul │
│ │ │şi cu │
│ │ │specializarile/ │
│ │ │calificarile │
│ │ │profesionale │
│ │ │existente în │
│ │5.1. Procurarea │oferta │
│ │şi │educationala. │
│5. Documente │utilizarea ├────────────────┤
│scolare │documentelor │5.1.2. │
│ │scolare şi a │Existenta, în │
│ │actelor de │bugetul scolii, │
│ │studii │a liniei │
│ │ │bugetare │
│ │ │destinata │
│ │ │achizitiei │
│ │ │documentelor │
│ │ │scolare şi a │
│ │ │actelor de │
│ │ │studii. │
│ │ ├────────────────┤
│ │ │5.1.3. │
│ │ │Respectarea │
│ │ │legislaţiei în │
│ │ │vigoare privind │
│ │ │completarea │
│ │ │utilizarea şi │
│ │ │gestionarea │
│ │ │documentelor │
│ │ │scolare şi a │
│ │ │actelor │
│ │ │de studii. │
│ │ ├────────────────┤
│ │ │5.1.4. Existenta│
│ │ │unui sistem │
│ │ │eficient de │
│ │ │accesare a │
│ │ │documentelor din│
│ │ │arhiva unităţii │
│ │ │de invatamant. │
│ │ ├────────────────┤
│ │ │5.1.5. │
│ │ │Securizarea │
│ │ │documentelor │
│ │ │scolare se │
│ │ │realizează │
│ │ │conform │
│ │ │legislaţiei în │
│ │ │vigoare. │
└─────────────┴────────────────┴────────────────┘


    Domeniul: A. Capacitatea instituţională; criteriul: c) resurse umane

┌────────────┬────────────┬───────────────┐
│ │Indicatori │ │
│Subdomenii │de │Descriptori │
│ │performanţă │ │
├────────────┴────────────┴───────────────┤
├────────────┬────────────┬───────────────┤
│ │ │1.1.1. │
│ │ │Respectarea, de│
│ │ │către │
│ │ │personalul de │
│ │1.1. │conducere │
│1. Manage- │Managementul│angajat, a │
│mentul │personalului│condiţiilor │
│personalului│didactic şi │prevăzute de │
│ │de conducere│Legea │
│ │ │Învăţământului,│
│ │ │precum şi de │
│ │ │Statutul │
│ │ │personalului │
│ │ │didactic. │
├────────────┼────────────┼───────────────┤
│ │ │1.1.2. │
│ │ │Stabilirea, în │
│ │ │statul de │
│ │ │functiuni, a │
│ │ │necesarului de │
│ │ │cadre didactice│
│ │ │pentru │
│ │ │functionarea │
│ │ │unităţii de │
│ │ │invatamant în │
│ │ │functie de │
│ │ │planul de │
│ │ │scolarizare │
│ │ │realizat, de │
│ │ │nivelul de │
│ │ │scolarizare, de│
│ │ │profilul şi de │
│ │ │specializarile/│
│ │ │calificarile │
│ │ │profesionale │
│ │ │existente în │
│ │ │oferta │
│ │ │educationala. │
├────────────┼────────────┼───────────────┤
│ │ │1.1.3. │
│ │ │Acoperirea cu │
│ │ │personal │
│ │ │didactic │
│ │ │calificat este │
│ │ │de minim 85%. │
├────────────┼────────────┼───────────────┤
│ │ │1.1.4. │
│ │ │Acoperirea cu │
│ │ │personal │
│ │ │didactic │
│ │ │titular angajat│
│ │ │este de cel │
│ │ │puţin 50%. │
│ │ │Pentru restul │
│ │ │personalului, │
│ │ │exista │
│ │ │contracte de │
│ │ │muncă pe durata│
│ │ │determinata │
│ │ │(suplinire şi/ │
│ │ │sau cumul) sau │
│ │ │contracte de │
│ │ │colaborare. │
├────────────┼────────────┼───────────────┤
│ │ │1.1.5. │
│ │ │Transparenta │
│ │ │procedurilor de│
│ │ │management al │
│ │ │resurselor │
│ │ │umane. │
├────────────┼────────────┼───────────────┤
│ │ │1.1.6. │
│ │ │Corelarea │
│ │ │activităţii de │
│ │ │evaluare a │
│ │ │cadrelor │
│ │ │didactice cu │
│ │ │celelalte │
│ │ │proceduri de │
│ │ │management al │
│ │ │resurselor │
│ │ │umane. │
├────────────┼────────────┼───────────────┤
│ │ │1.2.1. │
│ │ │Stabilirea, în │
│ │ │statul de │
│ │ │functiuni, a │
│ │ │necesarului de │
│ │ │personal │
│ │ │didactic │
│ │ │auxiliar şi │
│ │ │personal │
│ │ │nedidactic │
│ │1.2. │necesar │
│ │Managementul│funcţionarii │
│ │personalului│unităţii de │
│ │didactic │invatamant, în │
│ │auxiliar şi │functie de │
│ │personalului│planul de │
│ │nedidactic │scolarizare │
│ │ │prognozat, de │
│ │ │nivelul de │
│ │ │scolarizare, de│
│ │ │profilul şi de │
│ │ │specializarile/│
│ │ │calificarile │
│ │ │profesionale │
│ │ │existente în │
│ │ │oferta │
│ │ │educationala. │
├────────────┼────────────┼───────────────┤
│ │ │1.2.2. │
│ │ │Acoperirea cu │
│ │ │personal │
│ │ │didactic │
│ │ │auxiliar şi │
│ │ │nedidactic │
│ │ │calificat este │
│ │ │de cel puţin │
│ │ │75%. │
├────────────┼────────────┼───────────────┤
│ │ │1.2.3. │
│ │ │Asigurarea │
│ │ │necesarului de │
│ │ │personal │
│ │ │didactic │
│ │ │auxiliar şi de │
│ │ │personal │
│ │ │nedidactic │
│ │ │calificat în │
│ │ │conformitate cu│
│ │ │prevederile │
│ │ │normativelor în│
│ │ │vigoare. │
├────────────┼────────────┼───────────────┤
│ │ │1.2.4. │
│ │ │Existenta │
│ │ │criteriilor, │
│ │ │metodologiei şi│
│ │ │instrumentelor │
│ │ │de evaluare │
│ │ │periodica a │
│ │ │personalului │
│ │ │didactic │
│ │ │auxiliar şi │
│ │ │nedidactic, │
│ │ │conform │
│ │ │legislaţiei în │
│ │ │vigoare şi │
│ │ │diferentiat pe │
│ │ │categorii de │
│ │ │personal. │
├────────────┼────────────┼───────────────┤
│ │ │1.2.5. │
│ │ │Realizarea │
│ │ │procedurilor de│
│ │ │evaluare a │
│ │ │personalului │
│ │ │didactic │
│ │ │auxiliar şi │
│ │ │nedidactic în │
│ │ │conformitate cu│
│ │ │legislatia în │
│ │ │vigoare şi cu │
│ │ │reglementarile │
│ │ │interne. │
└────────────┴────────────┴───────────────┘


    Domeniul: B. Eficacitate educaţională; criteriul: a) conţinutul programelor de studiu

┌────────────┬───────────────┬─────────────────────┐
│Subdomenii │Indicatori de │Descriptori │
│ │performanţă │ │
├────────────┴───────────────┴─────────────────────┤
│ │
├────────────┬───────────────┬─────────────────────┤
│ │ │1.1.1. Existenta │
│ │ │ofertei educationale,│
│ │ │care cuprinde cel │
│ │ │puţin: nivelurile şi │
│ │ │formele de invatamant│
│ │ │autorizate şi/sau │
│ │ │acreditate, după caz,│
│ │ │în care se face │
│ │ │scolarizare, │
│ │ │specializarile/ │
│ │ │calificarile obtinute│
│ │ │de absolventi, │
│ │ │resursele │
│ │ │educationale (umane │
│ │ │şi materiale) puse la│
│ │ │dispoziţie pentru │
│ │ │activităţile │
│ │ │curriculare şi │
│ │ │extracurriculare, │
│ │1.1. Definirea │programul │
│ │şi │scolii şi │
│ │promovarea │facilitatile puse la │
│ │ofertei │dispoziţia elevilor, │
│ │educationale │datele de │
│1. Oferta │ │contact ale unităţii │
│educationala│ │de invatamant. │
│ │ ├─────────────────────┤
│ │ │1.1.2. Promovarea │
│ │ │ofertei educationale │
│ │ │către toţi actualii │
│ │ │şi │
│ │ │potentialii │
│ │ │beneficiari folosind │
│ │ │mijloace clasice şi/ │
│ │ │sau │
│ │ │electronice. │
│ │ ├─────────────────────┤
│ │ │1.1.3. Scolarizarea │
│ │ │exclusiv în │
│ │ │nivelurile şi formele│
│ │ │de │
│ │ │invatamant, │
│ │ │specializari/ │
│ │ │calificari │
│ │ │profesionale │
│ │ │autorizate/ │
│ │ │acreditate, după caz.│
│ │ ├─────────────────────┤
│ │ │1.1.4. Adecvarea │
│ │ │ofertei educationale │
│ │ │la diagnoza │
│ │ │contextului │
│ │ │socio-economic şi │
│ │ │cultural în care va │
│ │ │functiona şcoala, la │
│ │ │proiectul de │
│ │ │dezvoltare, la planul│
│ │ │operational pentru │
│ │ │primul │
│ │ │an de functionare, la│
│ │ │dotarea existenta şi │
│ │ │la │
│ │ │personalul prognozat.│
│ ├───────────────┼─────────────────────┤
│ │ │1.2.1. Existenta şi │
│ │ │functionalitatea unor│
│ │ │parteneriate cu │
│ │1.2. Existenta │reprezentanti ai │
│ │parteneriatelor│comunităţii. │
│ │cu ├─────────────────────┤
│ │reprezentanti │1.2.2. Diseminarea, │
│ │ai │la nivelul unităţii │
│ │comunităţii │de invatamant şi al │
│ │ │comunităţii, a │
│ │ │rezultatelor │
│ │ │parteneriatelor │
│ │ │stabilite. │
├────────────┼───────────────┼─────────────────────┤
│ │ │2.1.1. Utilizarea │
│ │ │curriculumului │
│ │ │naţional sau │
│ │ │alternativ │
│ │ │aprobat de Ministerul│
│ │ │Educatiei şi │
│ │ │Cercetarii pentru │
│ │ │fiecare │
│ │ │nivel de scolarizare,│
│ │ │profil şi │
│ │ │specializare/ │
│ │ │calificare │
│ │ │profesionala din │
│ │ │oferta scolii. │
│ │ ├─────────────────────┤
│ │ │2.1.2. Existenta │
│ │ │strategiei de │
│ │2.1. │dezvoltare-proiectare│
│ │Proiectarea │a │
│ │curriculumului │curriculum-ului la │
│ │ │decizia scolii/ │
│ │ │curriculum-ului în │
│ │ │dezvoltare locala │
│ │ │pentru fiecare nivel │
│ │ │de scolarizare, │
│ │ │profil │
│ │ │şi specialitate/ │
│ │ │calificare │
│ │ │profesionala din │
│ │ │oferta scolii. │
│ │ ├─────────────────────┤
│ │ │2.1.3. Stabilirea │
│ │ │orarului/programului │
│ │ │de studiu al elevilor│
│ │ │în conformitate cu │
│ │ │cerinţele igienice şi│
│ │ │pedagogice. │
│2. │ ├─────────────────────┤
│Curriculum │ │2.1.4. Exista │
│ │ │planificarea │
│ │ │corespunzătoare a │
│ │ │continuturilor │
│ │ │invatarii pentru │
│ │ │toate disciplinele/ │
│ │ │modulele din │
│ │ │curriculum. │
│ │ ├─────────────────────┤
│ │ │2.1.5. Proiectarea │
│ │ │unităţilor de │
│ │ │invatare promovează │
│ │ │şi │
│ │ │incurajeaza centrarea│
│ │ │pe elev. │
│ ├───────────────┼─────────────────────┤
│ │ │2.2.1. Respectarea │
│ │ │orarului proiectat. │
│ │ ├─────────────────────┤
│ │ │2.2.2. Utilizarea │
│ │ │auxiliarelor │
│ │ │curriculare, │
│ │ │echipamentelor şi │
│ │ │materialelor de │
│ │ │studiu. │
│ │ ├─────────────────────┤
│ │ │2.2.3. Utilizarea │
│ │ │manualelor scolare │
│ │ │aprobate MEdC │
│ │ ├─────────────────────┤
│ │ │2.2.4. Corelarea │
│ │ │parcurgerii │
│ │ │disciplinelor la │
│ │ │nivelul ariei │
│ │ │curriculare. │
│ │ ├─────────────────────┤
│ │2.2. Realizarea│2.2.5. Adecvarea │
│ │curriculum-ului│strategiilor şi a │
│ │ │metodologiei │
│ │ │didactice la │
│ │ │specificul cultural │
│ │ │al populatiei scolare│
│ │ │şi la motivatia │
│ │ │fiecarui elev. │
│ │ ├─────────────────────┤
│ │ │2.2.6. Utilizarea │
│ │ │autoevaluarii │
│ │ │elevilor, a evaluării│
│ │ │formative şi a │
│ │ │feed-back-ului pentru│
│ │ │optimizarea │
│ │ │procesului │
│ │ │de invatare. │
│ │ ├─────────────────────┤
│ │ │2.2.7. Realizarea, │
│ │ │conform prevederilor │
│ │ │legale în vigoare, a │
│ │ │programelor de │
│ │ │educatie diferentiata│
│ │ │(pentru copiii cu │
│ │ │cerinţe educative │
│ │ │speciale - provenind │
│ │ │din grupuri │
│ │ │defavorizate social │
│ │ │sau predispuse la │
│ │ │abandon scolar, │
│ │ │pentru │
│ │ │copii supradotati │
│ │ │etc.). │
│ │ ├─────────────────────┤
│ │ │2.2.8. Informarea │
│ │ │regulata a elevilor │
│ │ │şi/sau a parintilor │
│ │ │acestora privind │
│ │ │progresul realizat şi│
│ │ │rezultatele scolare. │
│ │ ├─────────────────────┤
│ │ │2.2.9. Revizuirea │
│ │ │periodica a │
│ │ │curriculum-ului la │
│ │ │decizia │
│ │ │scolii/în dezvoltare │
│ │ │locala pe baza │
│ │ │rezultatelor │
│ │ │autoevaluarii, ale │
│ │ │evaluării formative │
│ │ │şi sumative. │
└────────────┴───────────────┴─────────────────────┘


    Domeniul: B. Eficacitate educaţională; criteriul: b) rezultatele învăţării

┌──────────┬────────────────┬─────────────────┐
│Subdomenii│Indicatori de │Descriptori │
│ │performanţă │ │
├──────────┴────────────────┴─────────────────┤
│ │
├──────────┬────────────────┬─────────────────┤
│ │ │1.1.1. │
│ │ │Planificarea │
│ │ │activităţilor de │
│ │ │evaluare │
│ │ │(initiale, │
│ │ │curente, finale) │
│ │ │la nivelul │
│ │ │catedrei de │
│ │ │specialitate şi │
│ │ │la │
│ │ │nivelul unităţii │
│ │ │de invatamant │
│ │ ├─────────────────┤
│ │ │1.1.2. Realizarea│
│ │ │activităţilor de │
│ │ │evaluare pe baza │
│ │ │standardelor │
│ │ │naţionale în │
│ │ │vigoare. │
│ │ ├─────────────────┤
│ │ │1.1.3. │
│ │ │Inregistrarea │
│ │ │activităţilor de │
│ │ │evaluare în │
│ │ │conformitate cu │
│ │ │legislatia în │
│ │ │vigoare. │
│ │ ├─────────────────┤
│ │ │1.1.4. Aplicarea │
│ │ │sistemului de │
│ │ │notare prevăzut │
│ │ │de legislatia │
│1. │ │în vigoare pentru│
│Performan-│1.1. Evaluarea │tipul respectiv │
│tele │rezultatelor │de institutie de │
│scolare │scolare │invatamant │
│ │ │sau, în lipsa │
│ │ │acesteia, conform│
│ │ │unui sistem │
│ │ │propriu. │
│ │ ├─────────────────┤
│ │ │1.1.5. Existenta │
│ │ │unor criterii │
│ │ │clare şi │
│ │ │cunoscute de │
│ │ │către │
│ │ │profesori, elevi │
│ │ │şi parintii │
│ │ │acestora privind │
│ │ │succesul scolar │
│ │ │şi recompensarea │
│ │ │rezultatelor │
│ │ │scolare │
│ │ │deosebite, precum│
│ │ │şi │
│ │ │privind │
│ │ │insuccesul scolar│
│ │ │şi consecintele │
│ │ │acestuia. │
│ │ ├─────────────────┤
│ │ │1.1.6. Urmarirea │
│ │ │traiectului │
│ │ │scolar şi │
│ │ │profesional │
│ │ │ulterior │
│ │ │cel puţin pentru │
│ │ │un esantion │
│ │ │reprezentativ din│
│ │ │randul │
│ │ │fiecarei promotii│
│ │ │de absolventi. │
│ │ ├─────────────────┤
│ │ │1.1.7. Urmarirea │
│ │ │evolutiei │
│ │ │performantelor │
│ │ │scolare utilizand│
│ │ │sistemul naţional│
│ │ │de indicatori │
│ │ │privind educatia.│
│ │ ├─────────────────┤
│ │ │1.1.8. Realizarea│
│ │ │raportarilor │
│ │ │solicitate de │
│ │ │instituţiile │
│ │ │abilitate prin │
│ │ │lege (din cadrul │
│ │ │sistemului de │
│ │ │invatamant şi │
│ │ │din afara │
│ │ │acestuia). │
│ │ ├─────────────────┤
│ │ │1.1.9. Realizarea│
│ │ │raportarilor │
│ │ │publice faţă de │
│ │ │principalii │
│ │ │purtatori de │
│ │ │interese de la │
│ │ │nivelul scolii şi│
│ │ │al comunităţii. │
├──────────┼────────────────┼─────────────────┤
│ │ │2.1.1. │
│ │ │Planificarea │
│ │ │activităţilor │
│ │ │extracurriculare │
│ │ │cu impli- │
│ │ │carea cadrelor │
│ │ │didactice, a │
│ │ │elevilor, a │
│ │ │parintilor şi a │
│ │ │altor │
│ │ │membri ai │
│ │ │comunităţii. │
│ │ ├─────────────────┤
│2. │ │2.1.2. │
│Performan-│2.1. Evaluarea │Popularizarea │
│tele │rezultatelor la │activităţilor │
│extra- │activităţile │extracurriculare │
│scolare │extracurriculare│în randul │
│ │(extra-clasa şi │personalului │
│ │extra-scolare) │scolii, al │
│ │ │elevilor, al │
│ │ │parintilor şi al │
│ │ │altor │
│ │ │purtatori de │
│ │ │interese │
│ │ │relevanti. │
│ │ ├─────────────────┤
│ │ │2.1.3. │
│ │ │Inregistrarea │
│ │ │rezultatelor la │
│ │ │activităţile │
│ │ │extracurriculare │
│ │ │prezente în │
│ │ │oferta scolii, │
│ │ │inclusiv a │
│ │ │impactului │
│ │ │acestor │
│ │ │activităţi asupra│
│ │ │grupurilor-ţinta.│
└──────────┴────────────────┴─────────────────┘


    Domeniul: B. Eficacitate educaţională; criteriul: c) activitatea de cercetare ştiinţifică sau metodică, după caz

┌───────────┬───────────┬──────────────┐
│Subdomeniu │Indicatori │Descriptori │
│ │de │ │
│ │performanţă│ │
├───────────┴───────────┴──────────────┤
│ │
├───────────┬───────────┬──────────────┤
│ │ │1.1.1. │
│ │ │Utilizarea │
│ │ │rezultatelor │
│ │ │cercetării │
│ │ │stiintifice │
│ │ │(realizate la │
│ │ │nivel local, │
│ │ │naţional sau │
│ │ │international)│
│ │ │pentru │
│ │ │îmbunătăţirea │
│ │ │performantelor│
│ │ │scolare. │
│ │ ├──────────────┤
│ │ │1.1.2. │
│ │1.1. │Iniţierea sau │
│ │Activitatea│participarea │
│ │stiintifica│institutiei de│
│ │ │invatamant │
│ │ │(prin cadrele │
│ │ │de conducere, │
│ │ │cadrele │
│ │ │didactice sau │
│ │ │alte │
│ │ │persoane │
│ │ │angajate cu │
│ │ │contracte de │
│ │ │muncă pe │
│ │ │durata │
│ │ │nedeterminata)│
│ │ │la proiecte de│
│ │ │cercetare │
│ │ │stiintifica │
│ │ │sau de │
│ │ │dezvoltare, │
│1. │ │realizate la │
│Activita- │ │nivel local, │
│tea │ │regional, │
│stiintifica│ │naţional │
│şi metodica│ │sau │
│ │ │international.│
│ ├───────────┼──────────────┤
│ │ │1.2.1. │
│ │ │Functionarea │
│ │ │colectivelor │
│ │ │de catedra, a │
│ │ │comisiilor │
│ │ │metodice şi a │
│ │ │celorlalte │
│ │ │comisii (a │
│ │ │dirigintilor, │
│ │ │pe arii │
│ │ │curriculare │
│ │ │etc.) │
│ │ │prevăzute de │
│ │ │legislatia în │
│ │ │vigoare. │
│ │ ├──────────────┤
│ │ │1.2.2. │
│ │ │Participarea │
│ │ │cadrelor │
│ │1.2. │didactice şi a│
│ │Activitatea│personalului │
│ │metodica a │de │
│ │cadrelor │conducere la │
│ │didactice │activităţile │
│ │ │metodice de la│
│ │ │nivelul │
│ │ │localităţii │
│ │ │şi judeţului. │
│ │ ├──────────────┤
│ │ │1.2.3. │
│ │ │Realizarea │
│ │ │activităţilor │
│ │ │metodice în │
│ │ │unitatea de │
│ │ │invatamant, cu│
│ │ │participarea │
│ │ │cadrelor │
│ │ │didactice şi │
│ │ │de │
│ │ │conducere din │
│ │ │şcoala şi din │
│ │ │afara ei. │
│ │ ├──────────────┤
│ │ │1.2.4. │
│ │ │Existenta │
│ │ │documentelor │
│ │ │privind │
│ │ │activităţile │
│ │ │metodice │
│ │ │realizate în │
│ │ │unitatea de │
│ │ │invatamant sau│
│ │ │la care au │
│ │ │participat │
│ │ │cadrele │
│ │ │didactice. │
└───────────┴───────────┴──────────────┘


    Domeniul: B. Eficacitate educaţională; criteriul: d) activitatea financiară a organizaţiei

┌─────────────┬────────────┬───────────────┐
│ │Indicatori │ │
│Subdomeniu │de │Descriptori │
│ │performanţă │ │
├─────────────┴────────────┴───────────────┤
├─────────────┬────────────┬───────────────┤
│ │ │1.1.1. │
│ │ │Constituirea │
│ │ │bugetului │
│ │ │unităţii de │
│ │1.1. │invatamant în │
│1.Activitatea│Constituirea│conformitate cu│
│financiară │bugetului │prevederile │
│ │scolii │legale în │
│ │ │vigoare, │
│ │ │indicandu-se │
│ │ │sursele de │
│ │ │finanţare. │
├─────────────┼────────────┼───────────────┤
│ │ │1.1.2. │
│ │ │Adecvarea │
│ │ │bugetului │
│ │ │prognozat la │
│ │ │proiectul de │
│ │ │dezvoltare al │
│ │ │unităţii de │
│ │ │invatamant. │
├─────────────┼────────────┼───────────────┤
│ │ │1.1.3.Existenta│
│ │ │unor demersuri │
│ │ │concrete pentru│
│ │ │diversificarea │
│ │ │şi/sau │
│ │ │suplimentarea │
│ │ │surselor de │
│ │ │finanţare. │
├─────────────┼────────────┼───────────────┤
│ │ │1.1.4. │
│ │ │Utilizarea a │
│ │ │cel puţin 25% │
│ │ │din bugetul │
│ │ │realizat al │
│ │ │unităţii de │
│ │ │invatamant │
│ │ │pentru │
│ │ │dezvoltarea │
│ │ │bazei materiale│
│ │ │proprii │
│ │ │(spatii, │
│ │ │echipamente, │
│ │ │materiale, │
│ │ │auxiliare │
│ │ │pentru uzul │
│ │ │direct al │
│ │ │elevilor şi │
│ │ │profesorilor). │
├─────────────┼────────────┼───────────────┤
│ │ │1.2.1. │
│ │ │Asigurarea │
│ │ │activităţilor │
│ │ │financiar │
│ │ │contabile, de │
│ │1.2. │control şi de │
│ │Execuţia │audit financiar│
│ │bugetară │cu personal │
│ │ │propriu sau │
│ │ │prin │
│ │ │achizitionarea │
│ │ │serviciilor de │
│ │ │specialitate. │
├─────────────┼────────────┼───────────────┤
│ │ │1.2.2. │
│ │ │Realizarea │
│ │ │executiei │
│ │ │bugetare în │
│ │ │conformitate cu│
│ │ │reglementarile │
│ │ │legale. │
├─────────────┼────────────┼───────────────┤
│ │ │1.2.3.Corelarea│
│ │ │executiei │
│ │ │bugetare cu │
│ │ │proiectul de │
│ │ │dezvoltare şi │
│ │ │cu planul anual│
│ │ │de │
│ │ │implementare. │
├─────────────┼────────────┼───────────────┤
│ │ │1.2.4. Alocarea│
│ │ │a cel puţin 25%│
│ │ │din bugetul │
│ │ │aprobat al │
│ │ │unităţii de │
│ │ │invatamant │
│ │ │pentru │
│ │ │dezvoltarea │
│ │ │bazei materiale│
│ │ │proprii │
│ │ │(spatii, │
│ │ │echipamente, │
│ │ │materiale, │
│ │ │auxiliare │
│ │ │pentru uzul │
│ │ │direct al │
│ │ │elevilor şi │
│ │ │profesorilor), │
│ │ │în conformitate│
│ │ │cu prevederile │
│ │ │legale în │
│ │ │vigoare. │
└─────────────┴────────────┴───────────────┘


    Domeniul: C. Managementul calităţii; criteriul: a) strategii şi proceduri pentru asigurarea calităţii

┌────────────┬──────────────┬──────────────────┐
│Subdomenii │Indicatori de │Descriptori │
│ │performanţă │ │
├────────────┴──────────────┴──────────────────┤
│ │
├────────────┬──────────────┬──────────────────┤
│ │ │1.1.1.Realizarea │
│ │ │procedurilor şi │
│ │ │utilizarea │
│ │ │instrumentelor de │
│ │ │autoevaluare │
│ │ │instituţională │
│ │ │care respecta │
│ │1.1. Existenta│prevederile │
│ │şi │legale. │
│1. Autoeva- │aplicarea ├──────────────────┤
│luarea │procedurilor │1.1.2. Utilizarea │
│institu- │de │rezultatelor │
│tionala │autoevaluare │autoevaluarii │
│ │instituţională│pentru optimiza- │
│ │ │rea funcţionarii │
│ │ │şi dezvoltării │
│ │ │institutiei de │
│ │ │invatamant. │
│ │ ├──────────────────┤
│ │ │1.1.3. Realizarea,│
│ │ │în ultimii trei │
│ │ │ani, cel puţin a │
│ │ │unui │
│ │ │ciclu de │
│ │ │autoevaluare - │
│ │ │optimizare. │
├────────────┼──────────────┼──────────────────┤
│ │ │2.1.1.Functionarea│
│ │ │procedurilor │
│ │ │interne de │
│ │ │asigurare a calita│
│ │ │tii(de proiectare,│
│ │ │de monitorizare, │
│ │ │de evaluare, de │
│ │ │revizuire │
│ │ ├──────────────────┤
│ │ │2.1.2. │
│ │2.1. Existenta│Participarea │
│ │şi │reprezentantilor │
│ │aplicarea │purtatorilor │
│ │procedurilor │majori de │
│ │interne de │interese din │
│ │asigurare a │şcoala şi din │
│ │calităţii │comunitate (cadre │
│ │ │didactice, │
│ │ │parinti, elevi) la│
│ │ │procesul │
│ │ │decizional derulat│
│ │ │la nivelul │
│ │ │unităţii de │
│ │ │invatamant. │
│ │ ├──────────────────┤
│ │ │2.1.3. Existenta │
│ │ │procedurilor de │
│ │ │colectare regulata│
│ │ │a │
│ │ │feed-back-ului din│
│2. Manage- │ │partea elevilor şi│
│mentul │ │a altor factori │
│calităţii la│ │interesati interni│
│nivelul │ │şi externi. │
│organizaţiei├──────────────┼──────────────────┤
│ │ │2.2.1. Existenta │
│ │ │strategiei de │
│ │ │dezvoltare │
│ │ │manageriala şi de │
│ │ │dezvoltare │
│ │ │profesionala │
│ │ │pentru │
│ │ │personalului de │
│ │ │conducere, │
│ │ │respectiv pentru │
│ │ │personalul │
│ │ │didactic, didactic│
│ │ │auxiliar şi │
│ │ │nedidactic. │
│ │ ├──────────────────┤
│ │ │2.2.2. Corelarea │
│ │ │strategiei de │
│ │ │dezvoltare │
│ │2.2. │manageriala şi │
│ │Dezvoltarea │dezvoltare │
│ │profesionala a│profesionala cu │
│ │personalului │proiectul de │
│ │ │dezvoltare, cu │
│ │ │planul │
│ │ │operational şi cu │
│ │ │oferta │
│ │ │educationala a │
│ │ │institutiei de │
│ │ │invatamant. │
│ │ ├──────────────────┤
│ │ │2.2.3. Culegerea │
│ │ │sistematica a │
│ │ │dovezilor privind │
│ │ │participarea │
│ │ │conducerii scolii │
│ │ │la programele de │
│ │ │dezvoltare │
│ │ │manageriala şi │
│ │ │dezvoltarea │
│ │ │profesionala. │
│ │ ├──────────────────┤
│ │ │2.2.4. Finalizarea│
│ │ │programelor şi │
│ │ │activităţilor de │
│ │ │dezvoltare │
│ │ │profesionala şi │
│ │ │dezvoltare │
│ │ │manageriala cu │
│ │ │documentele │
│ │ │prevăzute de │
│ │ │legislatia în │
│ │ │vigoare │
│ │ │(diplome, │
│ │ │certificate, │
│ │ │adeverinte etc.). │
└────────────┴──────────────┴──────────────────┘


    Domeniul: C. Managementul calităţii; criteriul: b) proceduri privind iniţierea, monitorizarea şi revizuirea periodică a programelor şi activităţilor desfăşurate

┌──────────┬────────────┬──────────────────┐
│Subdomeniu│Indicator de│Descriptori │
│ │performanţă │ │
├──────────┴────────────┴──────────────────┤
├──────────┬────────────┬──────────────────┤
│ │ │1.1.1. Aplicarea │
│ │ │procedurilor │
│ │ │interne │
│ │ │(modalităţi, │
│ │ │termene şi │
│ │ │responsabilităţii)│
│ │ │prin care │
│ │1.1. │rezultatele │
│1. │Revizuirea │evaluării şi │
│Revizuirea│ofertei │monitorizarii │
│periodica │educationale│calităţii, ale │
│a ofertei │şi a │autoevaluarii │
│scolii │proiectului │instituţionale şi │
│ │de │ale evaluării │
│ │dezvoltare │rezultatelor │
│ │ │invatarii pot duce│
│ │ │la revizuirea │
│ │ │ofertei │
│ │ │educationale şi la│
│ │ │modificarea │
│ │ │proiectului de │
│ │ │dezvoltare. │
├──────────┼────────────┼──────────────────┤
│ │ │1.1.2. Existenta │
│ │ │unor proceduri │
│ │ │interne de │
│ │ │identificare a │
│ │ │punctelor tari şi │
│ │ │a celor slabe, a │
│ │ │oportunitatilor şi│
│ │ │amenintarilor. │
└──────────┴────────────┴──────────────────┘


    Domeniul: C. Managementul calităţii; criteriul: c) proceduri obiective şi transparente de evaluare şi rezultatelor învăţării

┌─────────────┬────────────┬─────────────┐
│Subdomeniu │Indicator de│Descriptori │
│ │performanţă │ │
├─────────────┴────────────┴─────────────┤
│ │
├─────────────┬────────────┬─────────────┤
│ │ │1.1.1. Datele│
│ │ │privind │
│ │ │progresul şi │
│ │ │dezvoltarea │
│ │ │elevilor se │
│ │ │culeg şi se │
│ │ │înregistrează│
│ │ │în mod │
│ │ │sistematic. │
│ │ ├─────────────┤
│ │ │1.1.2. │
│ │ │Existenta, │
│ │ │dacă este │
│ │ │cazul a unor │
│ │ │planuri │
│ │ │remediale │
│ │ │privind │
│ │1.1. │progresul şi │
│ │Existenta şi│dezvoltarea │
│1.Optimizarea│aplicarea │elevilor. │
│procedurilor │procedurilor├─────────────┤
│de evaluare │de │1.1.3. │
│a invatarii │optimizare a│Realizarea │
│ │evaluării │periodica a │
│ │invatarii │activităţilor│
│ │ │de evaluare a│
│ │ │satisfactiei │
│ │ │elevilor şi/ │
│ │ │sau a │
│ │ │parintilor │
│ │ │acestora │
│ │ │precum şi │
│ │ │a altor │
│ │ │purtatori de │
│ │ │interese │
│ │ │relevanti │
│ │ │(angajatori, │
│ │ │autorităţi │
│ │ │publice │
│ │ │locale etc.) │
│ │ │faţă de │
│ │ │rezultatele │
│ │ │scolare, │
│ │ │extrascolare │
│ │ │şi generale │
│ │ │ale │
│ │ │activităţii │
│ │ │institutiei │
│ │ │de │
│ │ │invatamant. │
└─────────────┴────────────┴─────────────┘


    Domeniul: C. Managementul calităţii; criteriul: d) proceduri de evaluare periodică a calităţii corpului profesoral

┌──────────┬───────────┬───────────────┐
│ │Indicator │ │
│Subdomeniu│de │Descriptori │
│ │performanţă│ │
├──────────┴───────────┴───────────────┤
├──────────┬───────────┬───────────────┤
│ │ │1.1.1. │
│ │ │Existenta unor │
│ │1.1. │criterii, │
│1. │Evaluarea │metodologii şi │
│Evaluarea │calităţii │instrumente │
│corpului │activităţii│clare şi │
│profesoral│corpului │transparente de│
│ │profesoral │evaluare │
│ │ │periodica a │
│ │ │personalului │
│ │ │didactic. │
├──────────┼───────────┼───────────────┤
│ │ │1.1.2. │
│ │ │Stabilirea, │
│ │ │dacă este │
│ │ │cazul, şi │
│ │ │împreună cu │
│ │ │cadrele │
│ │ │didactice │
│ │ │implicate, a │
│ │ │unor planuri │
│ │ │individuale de │
│ │ │remediere a │
│ │ │punctelor slabe│
│ │ │identificate. │
├──────────┼───────────┼───────────────┤
│ │ │1.1.3. │
│ │ │Adecvarea │
│ │ │criteriilor │
│ │ │metodologiilor │
│ │ │şi │
│ │ │instrumentelor │
│ │ │de evaluare a │
│ │ │personalului la│
│ │ │tipul de │
│ │ │unitate de │
│ │ │invatamant şi │
│ │ │la proiectul de│
│ │ │dezvoltare în │
│ │ │curs. │
├──────────┼───────────┼───────────────┤
│ │ │1.1.4. │
│ │ │Realizarea │
│ │ │evaluării │
│ │ │periodice a │
│ │ │personalului │
│ │ │conform │
│ │ │legislaţiei în │
│ │ │vigoare şi │
│ │ │reglementarilor│
│ │ │interne. │
├──────────┼───────────┼───────────────┤
│ │ │1.1.5. │
│ │ │Existenta │
│ │ │progresului în │
│ │ │dezvoltarea │
│ │ │profesionala a │
│ │ │corpului │
│ │ │profesoral │
│ │ │(grade │
│ │ │didactice, │
│ │ │programe de │
│ │ │formare în tara│
│ │ │şi strainatate,│
│ │ │programe │
│ │ │masterale sau │
│ │ │doctorale). │
├──────────┼───────────┼───────────────┤
│ │ │1.1.6. │
│ │ │Existenta │
│ │ │procedurilor de│
│ │ │insertie │
│ │ │profesionala │
│ │ │pentru cadrele │
│ │ │didactice noi/ │
│ │ │fără experienta│
│ │ │recenta, dacă │
│ │ │este cazul. │
└──────────┴───────────┴───────────────┘


    Domeniul: C. Managementul calităţii; criteriul: e) accesibilitatea resurselor adecvate învăţării

┌─────────────┬────────────┬────────────┐
│Subdomeniu │Indicator de│Descriptori │
│ │performanţă │ │
├─────────────┴────────────┴────────────┤
├─────────────┬────────────┬────────────┤
│ │ │1.1.1. │
│ │ │Existenta │
│ │ │progresului │
│ │ │în privinta │
│ │ │accesului │
│ │ │elevilor la │
│ │ │resursele │
│ │ │educationale│
│ │ │ale scolii: │
│ │ │auxiliarele │
│ │ │curriculare │
│ │ │fondul de │
│ │1.1. │carte şi │
│1.Optimizarea│Optimizarea │alte │
│accesului la │accesului la│materiale │
│resursele │resursele │din │
│educationale │educationale│biblioteca/ │
│ │ │centrul de │
│ │ │documentare,│
│ │ │tehnologia │
│ │ │informatica │
│ │ │şi de │
│ │ │comunicare │
│ │ │(inclusiv │
│ │ │accesul la │
│ │ │Internet), │
│ │ │servicii de │
│ │ │orientare şi│
│ │ │consiliere │
│ │ │etc. │
├─────────────┼────────────┼────────────┤
│ │ │1.1.2. │
│ │ │Existenta │
│ │ │progresului │
│ │ │privind │
│ │ │facilitarea │
│ │ │studiului │
│ │ │individual │
│ │ │şi │
│ │ │integrarea │
│ │ │elevilor cu │
│ │ │cerinţe │
│ │ │educationale│
│ │ │speciale şi │
│ │ │a │
│ │ │persoanelor │
│ │ │în situaţii │
│ │ │de risc │
│ │ │educational.│
├─────────────┼────────────┼────────────┤
│ │ │1.1.3. │
│ │ │Existenta │
│ │ │progresului │
│ │ │în privinta │
│ │ │accesului │
│ │ │corpului │
│ │ │profesoral │
│ │ │la resursele│
│ │ │educationale│
│ │ │ale scolii: │
│ │ │auxiliarele │
│ │ │curriculare,│
│ │ │fondul de │
│ │ │carte şi │
│ │ │alte │
│ │ │materiale │
│ │ │din │
│ │ │biblioteca/ │
│ │ │centrul de │
│ │ │documentare,│
│ │ │tehnologia │
│ │ │informatica │
│ │ │şi de │
│ │ │comunicare │
│ │ │(inclusiv │
│ │ │accesul la │
│ │ │Internet) │
│ │ │etc. │
└─────────────┴────────────┴────────────┘


    Domeniul: C. Managementul calităţii; criteriul: f) baza de date actualizată sistematic, referitoare la asigurarea internă a calităţii

┌──────────┬────────────┬──────────────┐
│Subdomeniu│Indicator de│Descriptori │
│ │performanţă │ │
├──────────┴────────────┴──────────────┤
│ │
├──────────┬────────────┬──────────────┤
│ │ │1.1.1. │
│ │ │Existenta │
│ │ │bazei de date │
│ │ │în care sunt │
│ │ │incluse toate │
│ │ │datele şi │
│ │ │informaţiile │
│ │ │necesare │
│ │ │funcţionarii │
│1. │1.1. │şi dezvoltării│
│Constitui-│Constituirea│organizaţiei │
│rea şi │bazei │precum şi │
│actua- │de date a │raportarii la │
│lizarea │unităţii de │nivel naţional│
│bazei │invatamant │şi local. │
│de date │ ├──────────────┤
│ │ │1.1.2. │
│ │ │Cuprinderea, │
│ │ │în baza de │
│ │ │date, a │
│ │ │campurilor │
│ │ │referitoare │
│ │ │la rezultatele│
│ │ │autoevaluarii,│
│ │ │ale │
│ │ │monitorizarii │
│ │ │şi ale │
│ │ │evaluării │
│ │ │externe. │
└──────────┴────────────┴──────────────┘


    Domeniul: C. Managementul calităţii; criteriul: g) transparenţa informaţiilor de interes public cu privire la programele de studii şi, după caz, certificatele, diplomele şi calificările oferite

┌──────────┬────────────┬──────────────┐
│Subdomeniu│Indicator de│Descriptori │
│ │performanţă │ │
├──────────┴────────────┴──────────────┤
│ │
├──────────┬────────────┬──────────────┤
│ │ │1.1.1. │
│ │ │Informarea │
│ │ │factorilor │
│ │ │interesati │
│1. │1.1. │interni şi │
│Asigurarea│Asigurarea │externi cu │
│accesului │accesului la│privire la │
│la │oferta │programele de │
│informatie│educationala│studii şi, │
│al │a scolii │după caz, cu │
│ │ │privire la │
│ │ │certificatele,│
│ │ │diplomele şi │
│ │ │calificarile │
│ │ │oferite. │
├──────────┴────────────┼──────────────┤
│ │1.1.2. │
│ │Informarea │
│ │elevilor şi │
│ │parintilor │
│ │privind │
│ │oportuni- │
│instituţiilor│ │tatile de │
│interesate │ │educatie şi │
││ │formare de la │
││ │nivel │
│ │local/regional│
│ │/naţional, │
│ │inclusiv │
│ │posibilitatea │
│ │obtinerii │
│ │de burse. │
├──────────┬────────────┼──────────────┤
│ │ │1.1.3. │
│ │ │Existenta │
│ │ │activităţilor │
│ │ │de relatii │
│ │ │publice. │
└──────────┴────────────┴──────────────┘


    Domeniul: C. Managementul calităţii; criteriul: h) funcţionalitatea structurilor de asigurare a calităţii informaţiei, conform legii

┌────────────┬────────────┬────────────┐
│Subdomeniu │Indicator de│Descriptori │
│ │performanţă │ │
├────────────┴────────────┴────────────┤
├────────────┬────────────┬────────────┤
│ │ │1.1.1. │
│ │1.1. │Functionarea│
│1. Functio- │Constituirea│structurilor│
│narea struc-│şi │responsabile│
│turilor │functionarea│cu evaluarea│
│responsabile│structurilor│interna a │
│cu evaluarea│responsabile│calităţii │
│interna │cu evaluarea│(programarea│
│calităţii │interna a │activităţii,│
│ │calităţii │proiecte, │
│ │ │rapoarte │
│ │ │etc.). │
└────────────┴────────────┴────────────┘



    -------

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Giuran Marian
26 Decembrie 2011
Sunt interesat DE legi, acte normative, hotarari guvernamentale ordonante ale guvernului cu referire la sistemul de invatamant
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016