Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   STANDARDE DE LUCRU din 15 octombrie 2018  privind stagiile de formare civică    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 STANDARDE DE LUCRU din 15 octombrie 2018 privind stagiile de formare civică

EMITENT: Guvernul
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 879 din 18 octombrie 2018
──────────
    Aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 818 din 15 octombrie 2018, publicată în Monitorul oficial, Partea I, nr. 879 din 18 octombrie 2018.
──────────
    Standardul nr. 1 - Stagiile de formare civică sunt realizate în baza programei-cadru pentru cursurile de formare civică pentru persoanele aflate în evidenţa serviciilor de probaţiune, aprobată prin ordin comun al ministrului justiţiei şi ministrului educaţiei naţionale, programă care oferă repere pentru conţinutul curricular al stagiilor de formare civică derulate la nivel naţional, asigurând astfel respectarea unor standarde unitare în aplicarea acestei măsuri educative.
    La nivelul competenţelor specifice şi al conţinuturilor curriculare, programa-cadru de formare civică trebuie să fie structurată în patru domenii de conţinut, după cum urmează:
    a) dezvoltare personală;
    b) educaţie moral-civică;
    c) educaţie juridică;
    d) proiectul în beneficiul comunităţii.

    Elementele de dezvoltare personală vizează aspecte precum: autocunoaştere, dezvoltare socio-emoţională, comunicare asertivă, abilităţi de învăţare şi abilităţi de management al carierei, promovarea unui stil de viaţă sănătos.
    Elementele de educaţie moral-civică asigură dezvoltarea conştiinţei civice şi a conduitei civice.
    Elementele de educaţie juridică asigură înţelegerea rolului legilor în societate şi a atribuţiilor specifice ale autorităţilor statului, precum şi alte aspecte legate de acestea, urmărind să dezvolte un comportament activ şi responsabil bazat pe respectarea legii şi pe manifestarea unei atitudini de respect faţă de lege.
    Proiectul în beneficiul comunităţii vizează realizarea unor activităţi de tip proiect, care completează şi îmbogăţesc demersurile de formare civică specifice celorlalte domenii de conţinut, prin implicare în propunerea şi realizarea/simularea realizării unor proiecte simple care să urmărească rezolvarea unei probleme din comunitate, privind probleme concrete ale comunităţii, dimensiuni etice şi/sau juridice ale unor situaţii de viaţă analizate în vederea implicării minorului în exerciţii de luare a deciziei, de propunere a unor modalităţi de rezolvare a unei probleme din comunitate, în condiţiile respectării normelor morale şi juridice.

    Standardul nr. 2 - Stagiile de formare civică cuprind cele patru domenii de conţinut prevăzute la Standardul nr. 1, fiecare domeniu având o structură organizată pe teme, respectiv un număr de teme care vor fi adaptate în funcţie de particularităţile de vârstă, de dezvoltarea intelectuală, afectivă şi morală ale minorului, de fapta pentru care a fost sancţionat.
    Stagiul de formare civică este un program care îmbină pregătirea teoretică cu cea practic-aplicativă, sens în care cel puţin jumătate din timpul total al stagiului de formare civică trebuie alocat exerciţiilor, aplicaţiilor sau proiectului comunitar.
    Printre persoanele care pot susţine cursul de formare civică se numără consilierul şcolar sau un alt specialist din instituţia din comunitate care organizează stagiul de formare civică sau reprezentantul unei alte instituţii din comunitate abilitate în acest sens.
    Persoana care susţine cursul de formare civică poate desfăşura, totodată, şi activităţi de mentorat, prin care susţine şi consiliază, acordă sprijin profesional şi emoţional minorului participant la cursul de formare civică în scopul dobândirii de către acesta a competenţelor cursului, potrivit planului de formare civică stabilit.

    Standardul nr. 3 - Instituţia din comunitate unde minorul urmează stagiul de formare civică are următoarele obligaţii:
    a) să respecte dispoziţiile deciziei date de consilierul de probaţiune manager de caz;
    b) să asigure organizarea unei evidenţe distincte pentru persoanele care urmează stagiul de formare civică;
    c) să asigure comunicarea în timp real a situaţiilor în care persoanele nu urmează sau nu mai pot să urmeze stagiul, din motive obiective;
    d) să asigure comunicarea în timp real a situaţiilor în care persoanele nu execută conform cerinţelor/condiţiilor stabilite stagiul de formare civică;
    e) să permită accesul consilierilor de probaţiune la locul de derulare a stagiului de formare civică;
    f) să permită accesul consilierilor de probaţiune la evidenţa constituită potrivit lit. b) şi la dosarul stagiului de formare civică;
    g) să monitorizeze progresul persoanelor aflate în evidenţa serviciilor de probaţiune care urmează stagiul de formare civică;
    h) să emită şi să comunice serviciului de probaţiune şi persoanei aflate în supraveghere un document care atestă finalizarea stagiului de formare civică.

    Standardul nr. 4 - Specialistul care derulează stagiul de formare civică întocmeşte pentru fiecare persoană un dosar al stagiului de formare civică, care să cuprindă :
    a) documentele primite din partea serviciului de probaţiune: decizia de executare emisă de consilierul de probaţiune şi copia dispozitivului hotărârii judecătoreşti;
    b) planul de formare civică;
    c) corespondenţa purtată în legătură cu modul de punere în executare a obligaţiei de participare la stagiul de formare civică;
    d) fişele de lucru, de evidenţă/consemnare a sesiunilor stagiului, precum şi cele cu rezultatele obţinute de participant la evaluarea finală a stagiului de formare civică;
    e) documentul care atestă finalizarea stagiului de formare civică;
    f) alte documente pe care le consideră relevante cu privire la modul de punere în executare a obligaţiei de participare la stagiul de formare civică.

    Standardul nr. 5 - Specialiştii instituţiilor din comunitate implicaţi în derularea efectivă evaluează rezultatele finale ale stagiului de formare civică, în baza instrumentelor aferente sau a instrucţiunilor de aplicare.
    Documentele dosarului de stagiu de formare civică întocmit de către instituţia din comunitate pot face obiectul verificării organelor de audit sau a altor organe de control competente.

    Standardul nr. 6 - Instituţiile din comunitate care participă la executarea pedepselor şi a măsurilor neprivative de libertate trebuie să îşi îndeplinească atribuţiile în conformitate cu prevederile legale şi respectând standardele din prezenta anexă, neîndeplinirea sau îndeplinirea necorespunzătoare putând constitui abatere judiciară potrivit prevederilor art. 19 alin. (1) din Legea nr. 253/2013, cu modificările şi completările ulterioare.

    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016