Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   STANDARD MINIME OBLIGATORII din 19 mai 2004  privind centrul de pregatire si sprijinire a reintegrarii sau integrarii copilului in familie    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

STANDARD MINIME OBLIGATORII din 19 mai 2004 privind centrul de pregatire si sprijinire a reintegrarii sau integrarii copilului in familie

EMITENT: AUTORITATEA NATIONALA PENTRU PROTECTIA COPILULUI SI ADOPTIE
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 497 din 2 iunie 2004

Centrul de pregãtire şi sprijinire a reintegrãrii sau integrãrii copilului în familie, denumit în continuare CRI, are drept misiune reintegrarea în familie sau, în situaţia în care aceasta nu este posibilã, gãsirea de alternative de tip familial pentru copiii care au o mãsurã de protecţie.
Integrarea (utilizarea alternativelor de tip familial) vizeazã plasamentul/încredinţarea copilului în familia extinsã, la asistentul maternal profesionist, la o persoanã sau familie de plasament sau într-o familie potenţial adoptatoare, ori adopţia copilului, în condiţiile legii.
Clienţii serviciului sunt:
1. copiii care au o mãsurã de protecţie;
2. familia, familia extinsã, asistentul maternal profesionist, persoana/familia de plasament, familia (potenţial) adoptatoare, persoanele de referinţã sau alte persoane importante pentru copil.
Funcţiile esenţiale pe care le îndeplineşte CRI sunt: evaluarea, pregãtirea, sprijinirea şi monitorizarea copilului şi familiei pentru realizarea eficientã a procesului de reintegrare/integrare.
Centrul de pregãtire şi sprijinire a reintegrãrii/integrãrii copilului în familie este complementar cu celelalte servicii pentru protecţia copilului.
Standardele minime obligatorii prezente se aplicã şi în cazul activitãţilor pentru reintegrarea/integrarea copilului în familie, care se desfãşoarã în alte servicii pentru protecţia copilului, dacã standardele minime obligatorii ale acestora conţin prevederi în acest sens, de exemplu: serviciile de tip rezidenţial, asistentul maternal profesionist.
Standardele sunt grupate pe urmãtoarele arii de interes:

Informare şi relaţii cu comunitatea
1. Activitãţi de informare şi relaţia cu comunitatea
Servicii oferite
2. Elaborarea Programului de Intervenţie Specificã pentru reintegrare/integrare
3. Pregãtirea clienţilor pentru reintegrare/integrare
4. Activitãţi post-reintegrare/integrare
Administrare şi management
5. Locaţia, resursele financiare şi baza materialã
6. Proceduri administrative şi de management

Resurse umane
1. Recrutarea, angajarea şi structura de personal
8. Formarea iniţialã şi continuã a personalului
9. Supervizarea

INFORMARE ŞI RELAŢII CU COMUNITATEA

Standardul l
Activitãţi de informare si relaţii cu comunitatea
Centrul de pregãtire şi sprijinire a reintegrãrii/integrãrii copilului în familie deruleazã activitãţi de informare şi promovare a serviciilor oferite şi stabileşte relaţii de colaborare cu comunitatea.
Rezultat
Comunitatea este informatã despre existenţa şi misiunea centrului de pregãtire şi sprijinire a reintegrãrii/integrãrii copilului în familie şi se implicã în sprijinirea activitãţilor acestuia.

Cerinţe pentru implementarea standardului l
1.1. CRI realizeazã şi distribuie materiale promoţionale şi de informare (pentru copii, familii, profesionişti şi alţi membrii ai comunitãţii) în ceea ce priveşte misiunea, serviciile oferite şi modalitãţile de acces la acestea.
1.2. CRI se asigura cã toate materialele promoţionale şi informaţiile puse la dispoziţia comunitãţii respectã dreptul clienţilor la imagine, intimitate si confidenţialitate.
1.3. CRI îşi actualizeazã materialele promoţionale şi de informare periodic sau atunci când este necesar.
1.4. CRI realizeazã şi sprijinã, cel puţin o datã pe an, campanii de informare şi sensibilizare a comunitãţii cu privire la importanta şi necesitatea îngrijirii copilului într-o familie.
1.5. CRI face publicã informaţia relevantã referitoare la activitãţile centrului, cu avizul coordonatorului CRI, cel puţin o datã pe an.
1.6. CRI încurajeazã implicarea voluntarilor pentru activitãţile de informare şi comunicare cu comunitatea şi coordoneazã activitãţile acestora.
1.7. În vederea îndeplinirii misiunii sale, CRI colaboreazã în reţea cu serviciile şi programele comunitare, regionale şi naţionale de asistenţã şi protecţie a copilului şi familiei.

Indicatori pentru Standardul l
(I) 1.1.a. Existenţa materialelor promoţionale şi de informare (pliante, broşuri, afişe, etc.).
b. Numãr de materiale promoţionale şi de informare diseminate.
c. Conţinutul materialelor promoţionale şi de informare este adecvat grupului ţintã (de exemplu, copii, familie, mass-media, etc).
d. Misiunea CRI este inclusã în materialele informative.
e. Numãrul de solicitãri din partea membrilor comunitãţii.
(I) 1.2. Conţinutul materialelor publicate.
(I) 1.3. Numãr de revizuiri ale materialelor promoţionale şi de informare.
(I) 1.4.a. Numãrul anual de campanii de informare şi sensibilizare.
b. Numãrul de solicitãri din partea membrilor comunitãţii.
(I) 1.5.a. Numãrul de articole publicate anual care conţin date relevante din activitatea CRI.
b. Raportul anual de activitate al CRI este fãcut public.
(I) l.6.a. Numãr de voluntari recrutaţi.
b. Numãr de voluntari implicaţi în activitãţile de informare şi comunicare cu comunitatea.
(I) 1.7. Numãrul de convenţii de colaborare/parteneriat şi numãrul de programe în care este implicat CRI cu personalitate juridicã şi/sau furnizorul de servicii/an.

SERVICII OFERITE

Standardul 2
Elaborarea Programului de Intervenţie Specificã pentru reintegrare/integrare
Specialiştii centrului de pregãtire şi sprijinire a reintegrãrii/integrãrii copilului în familie întocmesc programul de intervenţie specificã pentru reintegrare/integrare în familie pentru fiecare copil aflat în evidenta centrului
Rezultat
Clienţii beneficiazã de intervenţie personalizatã în vederea reintegrãrii/integrãrii în familie.

Cerinţe pentru implementarea standardului 2
2.1. Programul de intervenţie specificã, denumit în continuare PIS, pentru reintegrare/integrare în familie, se elaboreazã în baza Planului individualizat de protecţie, care este întocmit de managerul de caz, în conformitate cu prevederile standardele minime obligatorii privind managementul de caz în domeniul protecţiei copilului.
2.2. PIS conţine obiective pe termen scurt, mediu şi lung, activitãţile corespunzãtoare acestor obiective, durata aferentã activitãţilor, personalul de specialitate desemnat şi alte persoane implicate, resursele materiale şi financiare alocate activitãţilor, precum şi modalitãţile de monitorizare şi evaluare-reevaluare a acestor activitãţi.
2.3. Coordonatorul CRI desemneazã pentru fiecare copil un responsabil de caz pentru elaborarea PIS pentru reintegrare/integrare în familie, cu sprijinul/consultarea specialiştilor identificaţi, în funcţie de nevoile copilului.
2.4. Toate activitãţile care vizeazã reintegrarea/integrarea copilului în familie se înregistreazã sub formã de rapoarte de lucru ce sunt colectate şi pãstrate de cãtre responsabilul de caz in dosarul pentru reintegrarea/integrarea copilului în familie.
2.5. Echipa CRI implicã activ şi consultã copilul în procesul de elaborare, luare a deciziilor, implementare şi revizuire a PIS, în funcţie de gradul sãu de maturitate, precum şi familia şi alte persoane importante pentru copil. Parteneriatul cu familia/reprezentantul legal este formalizat prin contractul încheiat cu managerul de caz, în care sunt precizate responsabilitãţile pãrţilor cu privire la implementarea planului individualizat de protecţie, precum şi prevederi referitoare la rezolvarea eventualelor litigii. Dacã este cazul, se încheie un contract similar cu responsabilul de caz. Se recomandã adaptarea modelului de contract cu familia din Ordinul secretarului de stat al Autoritãţii Naţionale pentru Protecţia Copilului şi Adopţie, al ministrului educaţiei şi cercetãrii, al ministrului sãnãtãţii şi familiei şi al preşedintelui Autoritãţii Naţionale pentru persoanele cu handicap nr. 18/3989/416/142/2003 privind aprobarea Ghidului metodologic pentru evaluarea copilului cu dizabilitãţi şi încadrarea într-un grad de handicap.
2.6. Responsabilul de caz reevalueazã şi, dupã caz, revizuieşte PIS cel puţin o data la trei luni sau de cate ori este necesar.
2.7. Responsabilul de caz colaboreazã cu toţi actorii sociali implicaţi în vederea implementãrii obiectivelor PIS.
2.8. Responsabilul de caz comunicã în scris revizuirile PIS coordonatorului centrului, managerului de caz, şi clienţilor ori de cate ori acestea apar.
2.9. Fiecare responsabil de caz se ocupa de un numãr maxim de 15 cazuri active.

Indicatori pentru Standardul 2
(I) 2.1.a. Existenţa Planului individualizat de protecţie.
b. Existenţa PIS.
(I) 2.2. Obiectivele PIS conduc la atingerea rezultatelor aşteptate prin PIP.
(I) 2.3.a. Fiecare copil are un responsabil de caz.
b. PIS reflectã recomandãrile specialiştilor.
(I) 2.4.a. Existenţa dosarelor pentru reintegrarea/integrarea copilului în familie.
b. Existenţa rapoartelor de lucru: de vizitã, de consiliere, contacte cu comunitatea, etc.
(I) 2.5.a. Cunoaşterea de cãtre copii/familii/persoane importante pentru copil a obiectivelor cuprinse în PIS.
b. Contractele cu familia/reprezentantul legal sunt semnate de aceştia şi de managerul de caz, respectiv responsabilul de caz.
c. Consemnarea opiniile copilului, familiei şi/sau ale altor persoane cu privire la elaborarea, implementarea şi revizuirea PIS.
d. Conţinutul contractului.
(I) 2.6. Numãrul de revizuiri ale PIS.
(I) 2.7.a. Modalitãţi de colaborare cu instituţii/servicii implicate în implementarea PIS
b. Numãr de adrese, rapoarte, etc.
(I) 2.8.a. Managerul de caz cunoaşte revizuirile PIS.
b. Coordonatorul centrului cunoaşte revizuirile PIS.
c. Familia cunoaşte revizuirile PIS.
(I) 2.9. Numãrul de cazuri pe responsabilul de caz.

Standardul 3
Pregãtirea clienţilor pentru reintegrare/integrare
Centrul de pregãtire şi sprijinire a reintegrãrii/integrãrii copilului în familie asigurã condiţiile şi oferã serviciile necesare reintegrãrii/integrãrii copilului în familie
Rezultat
Clienţii sunt pregãtiţi pentru reintegrare/integrare.

Cerinţe pentru implementarea standardului 3
3.1. Nici o reintegrare/integrare în familie nu are loc fãrã pregãtirea prealabilã a clienţilor implicaţi în cazul respectiv.
3.2. În momentul intrãrii copilului în atenţia CRI, specialiştii centrului asigurã continuitatea asistenţei oferite copilului prin valorificarea tuturor informaţiilor referitoare la istoricul copilului şi a altor documente legate de evoluţia sa.
3.3. Centrul sprijinã copilul şi familia pentru refacerea/menţinerea/ consolidarea relaţiilor copil-familie.
3.4. CRI furnizeazã sau asigurã accesul la servicii de consiliere psihologicã, socialã, medicalã, juridicã, educaţionalã sau orice alte servicii pentru copil şi familie corespunzãtor nevoilor acestora.
3.5. Specialiştii centrului acţioneazã pentru diminuarea efectelor negative ale separãrii copilului de mediul de provenienţã şi integrarea într-un nou mediu de viaţã.
3.6. Specialiştii centrului furnizeazã sau asigurã accesul la programe care au ca obiectiv formarea/dezvoltarea competenţelor parentale.
3.7. Echipa centrului planificã şi mediazã întâlnirile/vizitele copil-familie-persoanã importantã pentru copil; se asigurã obligatoriu cel puţin douã întâlniri ale copilului cu familia/persoana, una într-un spaţiu special amenajat şi cealaltã la domiciliul familiei/persoanei.
3.8. Echipa asigurã cadrul fizic şi profesional al contactelor directe dintre copil-familie-persoanã importantã pentru copil.
3.9. Echipa centrului iniţiazã, asigurã şi/sau sprijinã activitãţile care pregãtesc comunitatea pentru o integrare socialã eficientã a cuplului copil-familie.

Indicatori pentru Standardul 3
(I) 3.1. Pregãtirea prealabilã a clienţilor implicaţi în reintegrare/integrare
(I) 3.2.a. Familia deţine informaţii relevante privind istoricul copilului din punct de vedere social, medical, educaţional, psihologic.
b. Dosarul copilului conţine ancheta sociala, istoricul copilului, fotografii şi alte date relevante despre evoluţia sa.
(I)3.3.a. Numãrul rapoartelor de consiliere/client
b. Conţinutul rapoartelor de consiliere.
(I) 3.4.a. Existenţa rapoartelor de consiliere.
b. Numãrul şi tipul de servicii oferite copilului şi familiei.
(I) 3.5.a. Numãrul de activitãţi desfãşurate pentru diminuarea efectelor negative ale separãrii.
b. Consemnãrile din rapoartele de activitate.
(I) 3.6.a. Existenta programelor de formare/dezvoltare a competenţelor parentale.
b. Numãrul de familii care participã la programele de formare/dezvoltare a competenţelor parentale.
c. Grilele de evaluare utilizate pentru mãsurarea achiziţiilor parentale.
(I) 3.7.a. Existenţa unei planificãri a întâlnirilor/vizitelor copil-familie-persoanã importantã.
b. Rapoarte de întâlnire/vizitã.
c. Numãr de întâlniri/vizite între copil-familie-persoanã importantã
(I) 3.8. Rapoartele specificã locul întâlnirilor si profesioniştii care au participat la întâlnire/vizitã.
(I) 3.9.a. Familia este implicatã în pregãtirea comunitãţii(de exemplu: şcoalã, servicii de sãnãtate)
b. Numãrul de activitãţi în comunitate.
c. Documentele utilizate în pregãtirea comunitãţii.

Standardul 4
Activitãţi post- reintegrare/integrare
Centrul de pregãtire şi sprijinire a reintegrãrii/integrãrii copilului în familie asigura servicii post-integ rare/reintegra re în beneficiul copilului şi familiei
Rezultat
Integrarea/reintegrarea copilului în familie şi comunitate se finalizeazã cu succes.

Cerinţe pentru implementarea standardului 4
4.1. CRI furnizeazã sau asigurã accesul la programe care au ca obiectiv consolidarea competenţelor parentale.
4.2. CRI furnizeazã sau asigurã accesul la servicii de consiliere psihologicã, socialã, medicalã, educaţionalã pentru copil şi familie în vederea menţinerii unor relaţii durabile copil-familie şi accesul la resurse al clienţilor.
4.3. Monitorizarea cazului se face pe o perioada de minimum 3 luni din momentul reintegrãrii acestora în familie. Se recomandã ca aceastã perioadã de monitorizare sã fie în medie de 6 luni, cu posibilitãţi de prelungire în anumite situaţii, în funcţie de fiecare caz în parte.
4.4. Pentru monitorizarea reintegrãrii copiilor în familie, CRI colaboreazã cu autoritãţile locale de la domiciliul/reşedinţa pãrinţilor.
4.5. Echipa centrului sprijinã copilul-familia pentru depãşirea eventualelor situaţii de crizã survenite în timpul perioadei de monitorizare.
4.6. Pe baza rapoartelor de monitorizare şi evaluare, responsabilul de caz recomandã managerului de caz închiderea cazului.

Indicatori pentru Standardul 4
(I) 4.l.a. Existenţa programe de consolidare a competenţelor parentale.
b. Numãrul de familii care participã la programele de consolidare a competentelor parentale.
c. Grilele de evaluare utilizate pentru mãsurarea achiziţiilor parentale.
(I) 4.2. a. Concluziile şi recomandãrile din rapoartele de consiliere sunt incluse în rapoartele de monitorizare.
b. Rapoartele de monitorizare reflectã situaţia integrãrii copilului în familie şi comunitate.
c. Numãrul şi tipul serviciilor.
d. Resurse identificate puse la dispoziţia clienţilor.
(I) 4.3.a. Existenţa rapoartelor de monitorizare.
b. Numãrul de rapoarte de monitorizare.
c. Existenţa hotãrârilor CPC/instantei judecãtoreşti de încetare a mãsurilor de protecţie specialã prin reintegrarea copilului în familie.
(I) 4.4. Convenţii de colaborare şi alte documente trimise de autoritãţile locale cãtre CRI.
(I) 4.5.a. Numãrul de rapoarte de evaluare/perioada de monitorizare
b. Rapoartele specialiştilor specificã modul în care sunt sprijiniţi copilulfamilia.
(I) 4.7. Recomandarea scrisã a responsabilului de caz.

ADMINISTRARE ŞI MANAGEMENT

Standardul 5
Locaţia, resurse financiare şi baza materialã
Centrul de pregãtire şi sprijinire a reintegrãrii/integrãrii copilului în familie dispune de o locaţie accesibilã clienţilor, resurse financiare suficiente şi o bazã materialã corespunzãtoare îndeplinirii misiunii sale.
Rezultat
Copiii şi familiile au acces la servicii de calitate oferite de centrul de pregãtire şi sprijinire a reintegrãrii/integrãrii copilului în familie.

Cerinţe pentru implementarea standardului 5
5.1. Centrul funcţioneazã într-o clãdire adecvatã, adaptatã serviciilor pe care le oferã şi nevoilor beneficiarilor, inclusiv a clienţilor cu dizabilitâţi.
5.2. Centrul dispune de un numãr suficient de spaţii pentru derularea tuturor tipurilor de activitãţi în beneficiul copiilor şi familiilor, inclusiv activitãţi administrative, spaţii igienico-sanitare separate pentru clienţi si personal, precum şi posibilitãţi de cazare temporarã.
5.3. Spaţiile sunt amenajate şi dotate corespunzãtor desfãşurãrii activitãţilor oferite de centru.
5.4. Centrul se aflã într-un loc accesibil din punct de vedere al existenţei mijloacelor de transport în comun.
5.5. Centrul este localizat în proximitatea celorlalte servicii complementare din comunitate.
5.6. Centrul dispune de autorizaţii de funcţionare.
5.7. Centrul dispune de un buget adecvat şi suficient derulãrii tuturor activitãţilor, inclusiv pentru deplasarea copilului la viitorul domiciliu pe parcursul pregãtirii reintegrãrii/integrãrii.

Indicatori pentru Standardul 5
(I) 5.1.a. Clãdirea în care este amplasat centrul este adecvatã şi adaptatã.
b. Accesibilitatea clãdirii şi spatiilor, inclusiv pentru persoane cu dizabilitãţi.
(I) 5.2.a. Numãr de încãperi raportat la tipul de activitãţi şi la mãrimea si structura echipei.
b. Existenţa spaţiilor igienico-sanitare separate pentru clienţi şi personal
c. Existenţa spaţiilor destinate activitãţilor în beneficiul clienţilor separate de spaţiile administrative.
d. Existenţa unui spaţiu de cazare temporarã.
(I) 5.3. Amenajarea si dotarea spatiilor.
(I) 5.4. Existenţa mijloacelor de transport în comun în vecinãtatea CRI.
(I) 5.5. Amplasarea CRI în vecinãtatea unor SR şi/sau a altor servicii comunitare pentru copii şi familii.
(I) 5.6. Existenţa autorizaţiilor de funcţionare: autorizaţie sanitarã de funcţionare, autorizaţie sanitar-veterinarã, autorizaţie de prevenire şi stingere a incendiilor, etc.
(I) 5.7. Bugetul alocat centrului.

Standardul 6
Proceduri administrative şi de management
Centrul de pregãtire şi sprijinire a reintegrãrii/integrãrii copilului în familie dispune de un set de proceduri administrative şi de management în concordanţã cu misiunea sa.
Rezultat
Organizarea administrativã şi managementul asigurã funcţionarea optimã a centrului de pregãtire şi sprijinire a reintegrãrii/integrãrii copilului în familie în beneficiul clienţilor.

Cerinţe pentru implementarea standardului 6
6.l. CRI funcţioneazã într-un cadru legal, certificat de documente oficiale.
6.2. CRI funcţioneazã conform unui plan anual de acţiune, întocmit de coordonatorul centrului, pe baza prevederilor standardelor minime obligatorii şi a nevoilor beneficiarilor.
6.3. Coordonatorul CRI se asigurã ca misiunea centrului sã fie redactatã şi afişatã pentru a fi cunoscutã de toţi angajaţii.
6.4. CRI îşi stabileşte un regulament de ordine interioarã sau norme interne de funcţionare, care sunt aduse la cunoştinţa tuturor angajaţilor.
6.5. Centrul deţine o bazã de date care cuprinde informaţii legate de copiii şi familiile pentru care s-au derulat activitãţi specifice privind integrarea/reintegrarea, care este utilizatã conform legislaţiei în vigoare, în ceea ce priveşte accesul la informaţii şi asigurarea confidenţialitãţii privind informaţiile despre clienţii CRI.
6.6. Funcţionarea CRI se realizeazã în conformitate cu o metodologie de lucru proprie elaboratã pe baza standardelor minime şi a ghidului metodologic CRI.
6.7. Pentru îndeplinirea misiunii sale, CRI dezvoltã relaţii funcţionale cu celelalte servicii pentru protecţia copilului, furnizorii de servicii şi, în mod special, cu serviciul de protecţie de tip familial şi cu cel de protecţie de tip rezidenţial din cadrul serviciului public specializat pentru protecţia copilului.
6.8. Coordonatorul centrului organizeazã reuniuni de lucru cu întreg personalul, cel puţin lunar.
6.9. Coordonatorul CRT elaboreazã raportul anual de activitate şi îl înainteazã furnizorului de servicii.

Indicatori pentru Standardul 6
(I) 6.1. Existenţa de hotãrâri, autorizaţii, decizii, acte constitutive şi statute, acorduri de funcţionare, convenţii de parteneriat, etc.
(I) 6.2. Existenţa planului anual de acţiune care cuprinde cel puţin: obiectivele elaborate pe baza misiunii centrului, clienţii, metodologia de lucru, activitãţile derulate, resurse umane, materiale şi financiare implicate.
(I) 6.3.a. Afişarea misiunii centrului într-un loc vizibil şi accesibil angajaţilor.
b. Cunoaşterea misiunii de cãtre angajaţii centrului.
(I) 6.4.a. Existenţa regulamentului de ordine interioarã/normelor interne de funcţionare.
b. Semnarea regulamentului de cãtre toţi angajaţii.
(I) 6.5.a. Existenţa bazei de date.
b. Baza de date este funcţionalã si actualizatã.
c. CRI are un sistem clar de utilizare a bazei de date de cãtre personal în ceea ce priveşte accesul la informaţii şi asigurarea confidenţialitãţii clienţilor.
(I) 6.6. Existenta metodologiei proprii de lucru.
(I) 6.7. Modalitãţile de colaborare ale CRI cu serviciile SPSPC
(I) 6.8.a. Numãrul de reuniuni de lucru/lunã.
b. Conţinutul proceselor verbale elaborate în urma reuniunilor de lucru.
(I) 6.9.a. Existenţa raportului de activitate la sfârşitul fiecãrui an, avizat de şeful ierarhic.
b. Informarea celor interesaţi în ceea ce priveşte conţinutul raportului anual de activitate.

RESURSE UMANE

Standardul 7
Recrutarea, angajarea si structura personalului
Centrul de pregãtire şi sprijinire a reintegrãrii/integrãrii copilului în familie utilizeazã politici eficiente de recrutare şi angajare de personal.
Rezultat
Personalul recrutat şi angajat este eficient în îndeplinirea misiunii centrului de pregãtire şi sprijinire a reintegrãrii/integrãrii copilului în familie.
Cerinţe pentru implementarea standardului 7
7.1. Angajatorul recruteazã şi angajeazã personalul în conformitate cu specificul centrului, nevoile clienţilor şi reglementãrile legale în vigoare.
7.2. Coordonatorul CRI participã la luarea deciziilor referitoare la selectarea personalului centrului.
7.3. Activitatea de recrutare şi angajare de personal se înregistreazã, iar documentele referitoare la aceastã activitate se pãstreazã într-un dosar separat.
7.4. La angajare se va ţine cont obligatoriu de competenţele, cunoştinţele şi abilitãţile necesare în lucrul cu clienţii ale Fiecãrui candidat.
7.5. Coordonatorul centrului are studii superioare socio-umane şi experienţã în servicii pentru protecţia copilului de minim l an.
7.6. Personalul de specialitate are studii superioare socio-umane.
7.7. Personalul este suficient pentru acoperirea tuturor serviciilor oferite de centru.
7.8. CRI are o metodologie de recrutare, evaluare, pregãtire si coordonare a voluntarilor.

Indicatori pentru Standardul 7
(I) 7.1. Criteriile de selecţie a personalului.
(I) 7.2. Dispoziţia angajatorului de constituire a comisiilor de examinare a personalului.
(I) 7.3.a. Existenţa documentelor/materialelor care atestã recrutãrile de personal.
b. Conţinutul documentelor.
(I) 7.4. Documentele care atestã cunoştinţele, competenţele şi abilitãţile personalului angajat.
(I) 7.5.-7.6. Diplomele de studii şi alte acte care atestã calificarea şi experienţa personalului angajat.
(I) 7.7.a. Numãrul de angajaţi conform organigramei.
b. Numãrul de clienţi /personal de specialitate.
(I) 7.8.a. Existenta metodologiei de recrutare, evaluare, pregãtire si coordonare a voluntarilor.
b. Existenţa contractelor de voluntariat în conformitate cu normele legislative în vigoare.

Standardul 8
Formarea iniţialã şi continuã a personalului
Centrul de pregãtire şi sprijinire a reintegrãrii/integrãrii copilului în familie asigurã angajaţilor formarea în domeniul specific serviciilor oferite de acesta.
Rezultat
Angajaţii au pregãtire şi abilitãţi profesionale corespunzãtoare serviciilor centrului de pregãtire şi sprijinire a reintegrãrii/integrãrii copilului în familie.
Cerinţe pentru implementarea standardului 8
8.1. CRI utilizeazã un pachet de formare iniţialã specific activitãţilor centrului.
8.2. Coordonatorul centrului identificã nevoile de formare ale personalului de specialitate.
8.3. Coordonatorul CRI încurajeazã angajaţii centrului sã-şi identifice nevoile de formare si sa solicite cursuri de perfecţionare, specializare.
8.4. Personalul de specialitate al CRI, inclusiv coordonatorul, participã la cel puţin 42 de ore de formare continuã pe an, în domeniul protecţiei copilului şi/sau în domenii care presupun îmbunãtãţirea cunoştinţelor legate de psihologia copilului, relaţionarea adecvata pârinţi-copii, rezolvarea conflictelor intrafamiliale, etc.
8.5. Specialiştii CRI sunt încurajaţi sã participe şi la alte tipuri de cursuri de formare care îi pot ajuta în optimizarea muncii lor, inclusiv seminarii şi conferinţe.
8.6. La angajare, în lipsa unei pregãtiri în domeniul managementului serviciilor sociale, coordonatorul CRI beneficiazã de formare în acest domeniu; anual, coordonatorul participã la cel puţin 21 de ore de formare în domeniul managementului de servicii.
8.7. Voluntarii beneficiazã de un numãr minim de 14 ore de formare iniţialã în cadrul centrului şi de formare continuã în domeniul protecţiei copilului.
8.8. Educaţia permanentã şi formarea profesionalã continuã a angajaţilor se realizeazã conform legislaţiei în vigoare, prin intermediul cursurilor organizate în cadrul sistemului educaţional, sanitar şi al formãrii profesionale a adulţilor.
8.9. CRI deţine un punct de documentare cu materiale/lucrãri de specialitate din domeniul protecţiei copilului pe care fiecare membru al echipei le poate consulta ori de cate ori are nevoie.

Indicatori pentru Standardul 8
(I) 8.1.a. Existenta unui pachet de formare iniţialã.
b. Conţinutul pachetului de formare iniţialã.
c. Documente care atestã absolvirea cursurilor.
(I) 8.2. Fişa de evaluare a nevoilor de formare.
(I) 8.3. Fişele de autoevaluare a nevoilor de pregãtire.
(I) 8.4. Documente care atestã cursurile de formare ale fiecãrui specialist.
(I) 8.5.a. Numãrul de angajaţi care au participat la cursuri, seminarii, conferinţe.
b. Numãrul seminariilor, cursurilor, conferinţelor.
c. Conţinutul seminariilor, cursurilor, conferinţelor.
d. Materiale/documente care atestã participarea la alte cursuri de formare/seminarii/conferinţe.
(I) 8.6. Documente care atestã formarea coordonatorului în domeniul managementului serviciilor sociale.
(I) 8.7. Documente care atestã formarea iniţialã şi continuã a voluntarilor.
(I) 8.8. Certificatele de absolvire cu recunoaştere naţionalã şi cele cu recunoaştere din partea angajatorului, în cazul celor din urmã se verificã modalitatea de desfãşurare a programului de formare, utilizând criteriile existente în legislaţia de formare profesionalã a adultului.
(I) 8.9. Existenţa punctului de documentare în centru.

Standardul 9
Supervizarea
Centrul de pregãtire şi sprijinire a reintegrãrii/integrãrii copilului în familie dispune de un sistem de supervizare a resurselor umane.
Rezultat
Personalul este motivat şi eficient, asigurând servicii de calitate pentru clienţi.

Cerinţe pentru implementarea standardului 9
9.1. Coordonatorul CRI are obligaţia de a asigura supervizarea internã şi externã a personalului de specialitate şi a voluntarilor.
9.2. Supervizarea este asiguratã de specialişti cu studii superioare socio-umane şi experienţa de cel puţin 2 ani în servicii pentru copil şi familie în plus faţã de persoanele cãrora le asigurã supervizarea.
9.3. Şedinţele de supervizare au loc periodic, individual şi în echipa, cel puţin o data pe luna şi/sau la solicitarea supervizorului sau a membrilor echipei centrului.
9.4. Furnizorul de servicii are obligaţia de a asigura supervizarea coordonatorului CRI.
9.5. Supervizarea voluntarilor este asiguratã de personalul desemnat de coordonatorul CRI.

Indicatori pentru Standardul 9
(I) 9.2. Documentele înregistrate referitoare la supervizare.
(I) 9.3.a. Numãr de întâlniri de supervizare în grup/lunã/an.
b. Numãr de întâlniri de supervizare individuale/lunã/an.
c. Rapoarte de supervizare individualã/de grup.
d. Numãr de întâlniri de supervizare la solicitarea angajaţilor/echipei/an.
(I) 9.4. Numãr de întâlniri de supervizare a coordonatorului/lunã/an.
(I) 9.5. Numãr de întâlniri de supervizare/voluntar/lunã/an.

------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016