Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   STANDARD DE PERFORMANTA din 28 iunie 2007  pentru serviciile de transport si de sistem ale energiei electrice    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

STANDARD DE PERFORMANTA din 28 iunie 2007 pentru serviciile de transport si de sistem ale energiei electrice

EMITENT: AUTORITATEA NATIONALA DE REGLEMENTARE IN DOMENIUL ENERGIEI
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 500 din 26 iulie 2007

Cod ANRE: 17.1.012.0.00.28.06.2007

CAP. I
Scop

ART. 1
Prezentul standard stabileşte indicatorii de performanţã privind asigurarea serviciilor de transport şi de sistem ale energiei electrice, precum şi modul de urmãrire şi înregistrare a indicatorilor de performanţã.
ART. 2
Prezentul standard este emis în conformitate cu prevederile art. 11 alin. (2) lit. a) şi ale <>art. 37 alin. (1) din Legea energiei electrice nr. 13/2007 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
ART. 3
Prezentul standard se coreleazã cu Codul RET.

CAP. II
Domeniu de aplicare

ART. 4
Prevederile prezentulului standard de performanţã se aplicã operatorului de transport şi de sistem (OTS) şi relaţiei dintre acesta şi utilizatorii RET.
ART. 5
Prin prezentul standard de performanţã se stabilesc indicatorii de performanţã privind:
a) gestionarea şi exploatarea instalaţiilor ce compun RET;
b) asigurarea continuitãţii în alimentare şi a calitãţii energiei electrice în RET/SEN;
c) întreruperile programate ca urmare a lucrãrilor planificate în cadrul RET;
d) întreruperile neplanificate în cadrul RET;
e) racordarea utilizatorilor la RET;
f) reclamaţiile utilizatorilor RET referitoare la calitatea energiei electrice în RET/SEN;
g) reclamaţiile referitoare la calitatea şi continuitatea serviciului de transport;
h) asigurarea comunicãrii cu utilizatorii RET/SEN şi informarea acestora de cãtre OTS.
ART. 6
Prevederile prezentului standard nu se aplicã, dupã caz, în situaţii de:
a) forţã majorã, inclusiv condiţii meteorologice deosebite (inundaţii, înzãpeziri, alunecãri de teren, viscole etc.), confirmatã prin certificat emis de instituţiile abilitate;
b) evenimente determinate de alţi operatori, utilizatori, producãtori, inclusiv lipsa puterii generate, avarii extinse în UCTE.

CAP. III
Termeni şi abrevieri

ART. 7
(1) Termenii utilizaţi au semnificaţia definitã în Codul RET.
(2) În cuprinsul prezentului standard se utilizeazã urmãtoarele abrevieri:
- ANRE - Autoritatea Naţionalã de Reglementare în Domeniul Energiei;
- Codul RET - Codul tehnic al reţelei electrice de transport;
- OD - operator de distribuţie;
- OTS - operatorul de transport şi de sistem;
- RET - reţeaua electricã de transport din cadrul SEN;
- SEN - Sistemul electroenergetic naţional;
- UCTE - Uniunea pentru Coordonarea Transportului de Energie Electricã;
- UNO - DEN - Unitatea Operaţionalã Dispecerul Energetic Naţional.

CAP. IV
Documente de referinţã

ART. 8
(1) Prezentul standard are la bazã urmãtoarele documente de referinţã:
a) Legea energiei electrice;
b) Regulamentul privind racordarea utilizatorilor la reţelele electrice de interes public;
c) Codul comercial al pieţei angro de energie electricã;
d) Codul tehnic al reţelei electrice de transport;
e) Codul de mãsurare a energiei electrice;
f) Licenţa nr. 161 pentru transportul de energie electricã şi furnizarea serviciului de sistem, Revizia 2.
(2) Prin actele normative menţionate la alin. (1) se înţeleg cele în vigoare sau înlocuitoarele acestora.

CAP. V
Indicatori generali privind activitatea OTS

SECŢIUNEA 1
Serviciul de transport. Gestionarea şi exploatarea RET

ART. 9
Indicatorii anuali de performanţã pentru activitatea de gestionare/exploatare a RET sunt:
a) capacitatea de transport prin secţiunile caracteristice ale SEN (MW);
b) energia electricã transportatã (GWh) şi coeficientul procentual al pierderilor de energie în reţeaua electricã de transport (tabelul 1), valori realizate;

Tabelul nr. 1


Volumul de activitate
─────────────────────────────────────────────────────
Energie electricã transportatã: U.M. Total
anual
─────────────────────────────────────────────────────
primitã(brutã) în RET GWh
─────────────────────────────────────────────────────
livratã(netã) din RET GWh
─────────────────────────────────────────────────────
coeficient de pierderi*) %
─────────────────────────────────────────────────────


----
*) Coeficientul pierderilor de energie în reţeaua electricã de transport = (Energia electricã primitã - Energia electricã livratã)/Energia electricã primitã x 100

c) indisponibilitatea medie în timp a instalaţiilor, determinatã de evenimentele programate sau neprogramate (accidentale), raportatã la km pentru linii, sau MVA pentru transformatoare şi autotransformatoare:



n n
Σ (L(i) x D(i)) Σ (S(i) x D(i))
i=1 i=1


L(t) S(t)


unde:
n - numãrul total de evenimente;
L(i) - lungimea (km) liniei indisponibile la evenimentul i;
S(i) - puterea aparentã nominalã (MVA) a transformatorului/autotransformatorului indisponibil la evenimentul i;
D(i) - durata (timpul în ore) de indisponibilitate la evenimentul i;
L(t) - lungimea totalã a liniilor (km);
S(t) - puterea aparentã nominalã totalã (MVA) a transformatoarelor şi autotransformatoarelor.

SECŢIUNEA a 2-a
Serviciul de sistem. Coordonarea funcţionãrii SEN

ART. 10
Indicatorii anuali referitori la serviciul de sistem prestat de OTS:
a) ajutor de avarie solicitat/acordat (ore, MWh);
b) abaterea soldului SEN (MWh/h) cu corecţia de frecvenţã (valoare medie, maximã, minimã, deviaţia standard).
ART. 11
Indicatorii anuali de performanţã referitori la restricţiile de reţea sunt:
a) cantitatea de energie electricã de echilibrare solicitatã din cauza congestiilor de reţea (MWh);
b) costul anual al congestiilor de reţea (lei).

CAP. VI
Continuitatea serviciului

ART. 12
(1) Întreruperile de tensiune pentru utilizatorii racordaţi la RET se clasificã dupã duratã în:
a) întreruperi tranzitorii: cu durate de maximum 1 secundã;
b) întreruperi scurte: cu durate între 1 secundã şi maximum 3 minute;
c) întreruperi lungi: cu durate mai mari de 3 minute.
(2) Întreruperile se considerã planificate dacã sunt necesare pentru lucrãrile de dezvoltare, exploatare şi mentenanţã şi au fost anunţate cu minimum 17 zile lucrãtoare înainte de începerea lucrãrilor.
(3) În situaţii deosebite, întreruperile se considerã planificate dacã sunt anunţate cu minimum 24 de ore înainte.
(4) Întreruperile se considerã anunţate dacã utilizatorii afectaţi au fost anunţaţi în prealabil.
ART. 13
OTS are ca obligaţie reluarea serviciului de transport în cel mai scurt timp posibil pentru utilizatorii RET afectaţi de evenimentele neplanificate şi/sau planificate din RET care au ca efect întreruperea alimentãrii, respectiv a tensiunii în instalaţiile utilizatorilor RET. Reluarea serviciului de transport se va realiza dupã maximum 12 ore în cazul întreruperilor neplanificate, respectiv 24 de ore în cazul întreruperilor planificate.
ART. 14
(1) OTS are obligaţia sã anunţe utilizatorii RET cu privire la întreruperile planificate necesare pentru lucrãrile de dezvoltare, exploatare şi mentenanţã. Programul anual de retrageri din exploatare va fi publicat pe site-ul OTS şi anunţat utilizatorilor care pot fi afectaţi.
(2) Modificarea programului de retrageri din exploatare va fi publicatã pe site-ul OTS şi anunţatã utilizatorilor care pot fi afectaţi.
(3) OTS va face anunţul cu minimum 17 zile lucrãtoare înainte, indicând data, intervalul de întrerupere şi zona sau instalaţiile afectate. OTS va conveni cu utilizatorii, când situaţia prilejuitã de întrerupere o impune, soluţii tehnice cu caracter temporar pentru minimizarea consecinţelor întreruperilor asupra acestora. OTS va cãuta, împreunã cu utilizatorii, o programare convenabilã pentru ambele pãrţi.
(4) Dacã nu se poate ajunge la o înţelegere, OTS poate reprograma întreruperile planificate, dar trebuie anunţate cu minimum 5 zile lucrãtoare înainte de producere.
ART. 15
(1) Pentru remedierea instalaţiilor RET care necesitã o intervenţie imediatã, în urma unor evenimente accidentale şi care au consecinţe asupra utilizatorilor RET, OTS depune toate diligenţele pentru a preveni utilizatorii pe orice cale şi în timpul cel mai scurt, indicându-se data, intervalul de întrerupere şi zona sau instalaţiile afectate.
(2) Dacã remedierea instalaţiilor RET nu necesitã o intervenţie imediatã, OTS va preveni utilizatorii cu minimum 24 de ore înainte de întrerupere, iar aceasta se considerã planificatã (la modul de înregistrare, respectiv la calculul indicatorilor de continuitate).
ART. 16
(1) OTS realizeazã înregistrarea tuturor întreruperilor de lungã duratã.
(2) În cazul întreruperilor anunţate se considerã o singurã întrerupere chiar dacã în perioada lucrãrilor utilizatorul a suferit mai multe întreruperi urmate de repuneri sub tensiune provizorii. Durata acestei întreruperi va fi egalã cu suma tuturor duratelor întreruperilor lungi de la începutul pânã la sfârşitul lucrãrii.
(3) În cazul întreruperilor neanunţate, dacã douã sau mai multe întreruperi lungi, cu aceeaşi cauzã, se succedã la un timp scurt, de maximum 3 minute, se considerã o singurã întrerupere cu durata egalã cu suma duratelor întreruperilor produse separate.
Întreruperile scurte produse cu maximum 3 minute înainte sau dupã o întrerupere lungã nu se contorizeazã.
(4) Pentru fiecare întrerupere se va înregistra cel puţin:
a) tensiunea la care s-a produs evenimentul;
b) caracterul planificat sau neplanificat (pentru calculul indicatorilor de continuitate), respectiv anunţat sau neanunţat al întreruperii (pentru modul de înregistrare a întreruperii);
c) cauza întreruperii;
d) durata întreruperii (pânã la restabilirea alimentãrii);
e) puterea electricã întreruptã, respectiv energia electricã nelivratã consumatorilor din cauza întreruperii;
f) puterea electricã întreruptã, respectiv energia electricã neprodusã în centrale din cauza întreruperii.
(5) Fiecare eveniment din reţeaua de transport care are ca efect întreruperea de lungã duratã a alimentãrii la utilizatori va fi prezentat individual în cadrul unei raportãri anuale.
ART. 17
Datele prevãzute la art. 16 alin. (4) lit. d), e) şi f) vor fi solicitate de OTS, dupã caz, de la OD ale cãror instalaţii sunt racordate la elementele de reţea la care a avut loc întreruperea, de la furnizorii consumatorilor a cãror alimentare a fost întreruptã sau de la producãtorii care deţin centralele electrice afectate.
ART. 18
OTS înregistreazã/calculeazã anual urmãtorii indicatori:
a) numãrul de întreruperi lungi;
b) durata totalã, exprimatã în minute, a întreruperilor lungi;
c) energia nelivratã - ENS (Energy Not Supplied) - definitã ca energia nelivratã consumatorilor din cauza întreruperilor;



n D(i)


i=1 60


d) timpul mediu de întrerupere - AIT (Average Interruption Time) - reprezintã perioada medie echivalentã de timp, exprimatã în minute, în care a fost întreruptã alimentarea cu energie electricã:


ENS


AD


unde, în ambele formule de mai sus:
n = numãrul total de întreruperi;
P(i) = puterea electricã întreruptã (MW) la întreruperea i (ultima putere mãsuratã înainte de întrerupere);
D(i) = durata (timpul în minute) de întrerupere (din momentul dispariţiei tensiunii pânã la restabilire) a consumatorilor la întreruperea i;
AD = cererea anualã (Annual Demand) de consum de energie electricã (fãrã pierderile din reţeaua electricã de transport şi distribuţie), inclusiv exportul (MWh).

ART. 19
Indicatorii prevãzuţi la art. 18 lit. c) şi d) reprezintã indicatorii de continuitate şi se calculeazã pentru întreruperile planificate şi, separat, pentru cele neplanificate (accidentale). Pentru întreruperile neplanificate indicatorii se vor diferenţia în continuare dupã urmãtoarele cauze: forţa majorã (inclusiv condiţii meteorologice deosebite), cauze externe, respectiv din cauza OTS (motive interne), conform anexei nr. 1.

CAP. VII
Calitatea tehnicã a energiei electrice

ART. 20
(1) OTS asigurã calitatea energiei electrice potrivit prevederilor cap. 3 din Codul RET referitor la frecvenţa în SEN, tensiunea în RET şi reţeaua de 110 kV şi calitatea curbelor de tensiune, siguranţa în funcţionare şi respectarea criteriului N-1 în conducerea prin dispecer a RET şi a SEN.
(2) Parametrii de calitate a energiei electrice sunt garantaţi de OTS în relaţia cu utilizatorii RET, în punctele de delimitare cu aceştia.
ART. 21
(1) Frecvenţa nominalã a SEN este de 50 Hz.
(2) Limitele normate de variaţie a frecvenţei în funcţionare sunt:
a) 47,00-52,00 Hz timp de 100% din an;
b) 49,50-50,50 Hz timp de 99,5% din an;
c) 49,75-50,25 Hz timp de 95% din sãptãmânã;
d) 49,90-50,10 Hz timp de 90% din sãptãmânã.
(3) Monitorizarea frecvenţei se realizeazã permanent prin înregistrarea valorilor acesteia, pe baza cãrora se determinã procentele de timp din sãptãmânã, lunã şi an în care frecvenţa s-a încadrat în domeniile normate.
ART. 22
(1) Valorile nominale ale tensiunii din RET sunt de 750 kV, 400 kV, 220 kV şi 110 kV.
(2) Limitele normale de variaţie a tensiunii în funcţionare sunt:
a) în orice punct al reţelei electrice de 750 kV banda admisibilã de 735-765 kV;
b) în orice punct al reţelei electrice de 400 kV banda admisibilã de 380-420 kV;
c) în orice punct al reţelei electrice de 220 kV banda admisibilã de 198-242 kV;
d) în orice punct al reţelei electrice de 110 kV banda admisibilã de 99-121 kV.
ART. 23
Calitatea curbelor de tensiune şi curent este caracterizatã prin:
a) factorul de distorsiune armonicã de maximum 3% [la înaltã tensiune*)]
b) factorul de nesimetrie de secvenţã inversã de maximum 1% [la înaltã tensiune*)].
----
*) Înalta tensiune ≥ 110 kV.

ART. 24
Raportarea încadrãrii în valorile indicate la art. 23 se va realiza conform art. 36.

CAP. VIII
Calitatea comercialã a serviciului

SECŢIUNEA 1
Racordarea utilizatorilor la RET

ART. 25
OTS asigurã accesul solicitanţilor în vederea racordãrii instalaţiilor acestora la RET, respectând termenele şi procedurile prevãzute de reglementãrile în vigoare.
ART. 26
Indicatori anuali de performanţã:
a) timpul mediu de emitere a avizului tehnic de racordare;
b) numãrul de solicitãri la care nu s-a emis aviz tehnic de racordare;
c) numãrul de racordãri realizate.

SECŢIUNEA a 2-a
Contractare, facturare, încasare servicii

ART. 27
Pentru desfãşurarea activitãţilor sale, OTS încheie contracte cu utilizatorii RET sau alte persoane, în acord cu reglementãrile în vigoare.
ART. 28
Indicatori anuali de performanţã:
a) timpul mediu de încheiere a contractelor de la înregistrarea cererii de racordare (însoţitã de documentaţia completã);
b) timpul mediu de transmitere a ofertei de contractare a serviciului de transport.

SECŢIUNEA a 3-a
Schimburi de date şi informaţii, reclamaţii, informarea clienţilor

ART. 29
OTS publicã datele şi informaţiile de interes public pe site-ul OTS. Actualizarea informaţiilor cuprinse pe site se va face ori de câte ori este necesar, dar minimum o datã pe lunã.
ART. 30
OTS realizeazã schimburi de date şi informaţii cu utilizatorii RET, în conformitate cu prevederile reglementãrilor în vigoare, respectând termenele şi procedurile cuprinse în aceste reglementãri.
ART. 31
OTS înregistreazã toate sesizãrile, reclamaţiile şi solicitãrile (cererile), iar solicitanţii sunt informaţi cu privire la numãrul de înregistrare al documentelor depuse. Orice reclamaţie ulterioarã se va referi la numãrul de înregistrare. Personalul OTS va indica solicitanţilor termenul legal de rãspuns atunci când un asemenea termen este prevãzut de legislaţia în vigoare.
ART. 32
În cazul reclamaţiilor cu privire la întreruperi ale serviciului de transport, personalul va furniza, dacã este posibil, informaţii estimative despre momentul reluãrii serviciului de transport.
ART. 33
(1) La reclamaţia scrisã privind calitatea tensiunii, OTS va efectua verificãri în punctul de delimitare cu utilizatorul RET, va analiza şi va comunica utilizatorului rezultatele analizei efectuate şi mãsurile luate.
(2) Termenul maxim de rãspuns la reclamaţii privind nivelul tensiunii este de 15 zile calendaristice, iar pentru alţi parametri ai curbei de tensiune este de 30 de zile calendaristice de la data înregistrãrii solicitãrii.
ART. 34
Dacã altã reglementare sau normã nu prevede un alt termen, termenul de rãspuns pentru orice sesizare, reclamaţie sau solicitare (cerere) depusã la OTS este de 30 de zile calendaristice de la data înregistrãrii solicitãrii.
ART. 35
(1) Indicatorii de performanţã ai activitãţilor de informare şi soluţionare a reclamaţiilor sunt:
a) timpul mediu de rãspuns la sesizãri/reclamaţii/solicitãri;
b) numãrul de sesizãri/reclamaţii/solicitãri nerezolvate, pe categorii.
(2) În anexa nr. 2 sunt prezentaţi indicatorii sintetici de calitate comercialã.
(3) În anexa nr. 3 sunt prezentate compensaţiile care vor fi plãtite de cãtre OTS utilizatorilor, la cererea acestora, în cazul depãşirii termenelor contractuale.

CAP. IX
Monitorizarea continuitãţii şi calitãţii energiei electrice

ART. 36
(1) Continuitatea şi calitatea energiei electrice se vor monitoriza permanent într-un numãr semnificativ statistic de staţii ale OTS, cu ajutorul unor aparate specializate. Monitorizarea se va realiza conform unei proceduri elaborate de OTS şi avizate de ANRE. Principalii indicatori de calitate a energiei electrice sunt prezentaţi în tabelul 2. În procedura care se va elabora va fi precizat numãrul de puncte în care monitorizarea se face permanent şi vor fi menţionate staţiile în care sunt amplasate aceste puncte de monitorizare.
(2) Pentru monitorizarea continuitãţii la utilizatori este necesarã instalarea, în punctele de racordare a utilizatorilor la RET, a unor contoare de întreruperi, care sã poatã înregistra şi stoca în memorie toate tipurile de întreruperi (tranzitorii, scurte şi lungi).
(3) Aparatele de monitorizare a calitãţii trebuie sã permitã, minimum, mãsurarea, înregistrarea şi analizarea urmãtoarelor mãrimi referitoare la tensiune: frecvenţa, modulul tensiunii, armonicile, nesimetria sistemului trifazat de tensiuni. De asemenea, aparatele trebuie sã permitã mãsurarea şi înregistrarea curenţilor, unda fundamentalã şi armonicile. Aparatele trebuie sã fie fie suficient de precise, cu respectarea standardelor internaţionale de mãsurare (CEI 61000-4-30), pentru a se putea utiliza înregistrãrile şi în relaţiile comerciale şi juridice ale OTS cu alte entitãţi, ţinând cont de prevederile din contracte.
(4) Monitorizarea frecvenţei se realizeazã permanent prin înregistrarea valorilor frecvenţei (la douã secunde, cu o precizie de 1 mHz), pe baza cãrora se determinã procentele de timp din sãptãmânã, lunã şi an în care frecvenţa s-a încadrat în domeniile normate.
(5) Calitatea curbelor de tensiune se determinã în staţiile desemnate anual de OTS conform procedurii de monitorizare. Se prezintã valorile: factorul de distorsiune armonicã (cu valoarea normatã de maximum 3%), valoarea armonicilor dominante de rang 3 şi rang 5 (cu valoare normatã de maximum 2%), factorul de nesimetrie (cu valoarea normatã de maximum 1%). De asemenea, se vor mãsura şi înregistra şi valorile curenţilor, pe unda fundamentalã şi pe armonici. Monitorizarea curenţilor se va efectua în primul rând în staţiile în care, din informaţiile prealabile, existã probleme.
(6) Suplimentar prevederilor alin. (5), OTS trebuie sã se doteze cu un numãr suficient de aparate de monitorizare portabile, suficient de precise, pentru rezolvarea reclamaţiilor referitoare la calitatea energiei electrice, respectiv pentru depistarea utilizatorilor care introduc perturbaţii.

Tabelul 2

Principalii indicatori de calitate a energiei electrice în SEN


────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Parametri Valoare
(numãr) Duratã Comentarii
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Parametri tehnici de calitate:
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Frecvenţa
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Valoarea medie anualã [Hz]
Valoarea maximã anualã [Hz]
Valoarea minimã anualã [Hz]
Deviaţia standard [mHz]
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Abaterea medie pãtraticã a timpului sincron [s]
a) Încadrare în intervalul 47,00-52,00 Hz (% din an)
b) Încadrare în intervalul 49,50-50,50 Hz (% din an)
c) Încadrare în intervalul 49,75-50,25 Hz (% din an)
d) Încadrare în intervalul 49,90-50,10 Hz (% din an)
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Depãşiri ale limitelor normale de variaţie a
tensiunii pe niveluri de tensiune (numãr, duratã):
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
750 kV
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
400 kV
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
220 kV
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
110 kV
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Depãşiri ale factorului de distorsiune armonicã
pe niveluri de tensiune (numãr, duratã):
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
750 kV
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
400 kV
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
220 kV
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
110 kV
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Depãşiri ale factorului de nesimetrie
de secvenţã inversã pe niveluri
de tensiune (numãr, duratã):
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
750 kV
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
400 kV
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
220 kV
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
110 kV
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────



CAP. X
Dispoziţii finale

ART. 37
(1) OTS va asigura la fiecare subunitate teritorialã preluarea sesizãrilor şi reclamaţiilor utilizatorilor RET.
(2) Pentru indicatorii prevãzuţi în prezentul standard, OTS va asigura urmãrirea lor prin compartimentele sale specializate, pe baza unor proceduri interne.
ART. 38
Valorile indicatorilor de performanţã prevãzuţi în prezentul standard vor fi transmise anual pentru analizã la ANRE, ca anexã la raportul anual întocmit potrivit condiţiilor licenţei deţinute de OTS. În raport se vor introduce şi rezultatele monitorizãrilor, însoţite de comentarii cu privire la performanţe şi detalii despre acţiunile de remediere întreprinse. În primul an de aplicare a prezentului standard, datele vor fi transmise trimestrial.
ART. 39
(1) Indicatorii anuali de performanţã determinaţi conform prezentului standard reprezintã informaţii publice, OTS având obligaţia de a le publica pe site-ul propriu şi de a le menţine pe site pe o perioadã de minimum 5 ani.
(2) OTS va asigura pãstrarea datelor necesare calculãrii indicatorilor de performanţã pe o duratã de minimum 10 ani.
ART. 40
(1) Prezentul standard se va aplica experimental în perioada 1 octombrie 2007-30 septembrie 2008, perioadã în care ANRE va monitoriza indicatorii de performanţã.
(2) În perioada aplicãrii experimentale, OTS va identifica şi va propune modul de soluţionare a problemelor care trebuie rezolvate (proceduri, dotãri, investiţii etc.) pentru a se putea aplica şi respecta prevederile prezentului standard în totalitate.
(3) Compensaţiile se vor plãti începând cu anul 2008. Pentru anul 2007, ANRE realizeazã numai o monitorizare a situaţiilor respective, pe baza înregistrãrilor fãcute de OTS.
ART. 41
Pânã la data de 15 septembrie 2007, OTS va elabora şi va transmite la ANRE procedura de calcul şi machetele de raportare a indicatorilor de peformanţã prevãzuţi în prezentul standard.

-----
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016