Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   STANDARD DE PERFORMANŢĂ din 25 mai 2022  pentru serviciul de înmagazinare subterană a gazelor naturale    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 STANDARD DE PERFORMANŢĂ din 25 mai 2022 pentru serviciul de înmagazinare subterană a gazelor naturale

EMITENT: Autoritatea Naţională de Reglementare în Domeniul Energiei
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 544 din 3 iunie 2022
──────────
    Aprobat prin ORDINUL nr. 76 din 25 mai 2022, publicat în Monitorul oficial, Partea I, nr. 544 din 3 iunie 2022.
──────────
    CAP. I
    Dispoziţii generale
    SECŢIUNEA 1
    Scop şi domeniu de aplicare
    ART. 1
    (1) Prezentul standard reglementează calitatea serviciului de înmagazinare subterană a gazelor naturale şi stabileşte indicatorii de performanţă.
    (2) Operatorii de înmagazinare a gazelor naturale prestează serviciul de înmagazinare subterană a gazelor naturale cu respectarea prevederilor legislaţiei naţionale aplicabile, în condiţii de siguranţă, de eficienţă şi de protecţie a mediului.

    ART. 2
    (1) Prezentul standard se aplică în relaţiile dintre operatorul de înmagazinare a gazelor naturale, care prestează activitatea de serviciu public, şi:
    a) utilizatorii sistemului de înmagazinare subterană a gazelor naturale;
    b) Autoritatea Naţională de Reglementare în Domeniul Energiei.

    (2) Prezentul standard stabileşte nivelul indicatorilor de performanţă pentru următoarele activităţi:
    a) înregistrarea şi soluţionarea solicitărilor/sesizărilor/ reclamaţiilor utilizatorilor sistemului de înmagazinare subterană a gazelor naturale privind serviciul de înmagazinare subterană a gazelor naturale;
    b) contractarea serviciului de înmagazinare a gazelor naturale şi respectarea condiţiilor de predare a cantităţilor de gaze naturale înmagazinate;
    c) limitarea/întreruperea prestării serviciului de înmagazinare subterană a gazelor naturale;
    d) soluţionarea solicitărilor/sesizărilor/reclamaţiilor privind prestarea serviciului de înmagazinare subterană a gazelor naturale, altele decât cele tratate distinct în cadrul prezentului standard;
    e) Tel Verde;
    f) realizarea obligaţiei de plată a compensaţiilor, datorate în conformitate cu prevederile standardului de performanţă pentru serviciul de înmagazinare subterană a gazelor naturale.


    ART. 3
    Prevederile prezentului standard nu se aplică:
    a) în situaţii de urgenţă, declarate în conformitate cu prevederile legale;
    b) în caz de forţă majoră, declarată în conformitate cu prevederile legale;
    c) la apariţia unor restricţii tehnice parţiale sau totale ale sistemelor aflate în amonte şi/sau aval, ce au ca impact limitarea parţială sau totală a capacităţilor de predare/preluare a gazelor naturale din/în depozite - în/din SNT;
    d) la apariţia unor restricţii tehnice parţiale sau totale ale sistemului de înmagazinare, ce ţin de disponibilitatea serviciilor de bază absolut necesare sistemului de înmagazinare subterană a gazelor naturale prestate extern de către un prestator unic.


    SECŢIUNEA 2
    Definiţii şi abrevieri
    ART. 4
    (1) Abrevierile şi termenii utilizaţi în prezentul standard se definesc după cum urmează:
    a) ANRE - Autoritatea Naţională de Reglementare în Domeniul Energiei;
    b) IP - indicatorul de performanţă;
    c) OÎ - operatorul de înmagazinare a gazelor naturale;
    d) OTS - operatorul de transport şi de sistem;
    e) SÎ - sistemul de înmagazinare subterană a gazelor naturale;
    f) SNT - sistemul naţional de transport al gazelor naturale;
    g) RPFD - Regulamentul de programare şi funcţionare a depozitelor de înmagazinare subterană a gazelor naturale, aprobat prin Ordinul preşedintelui Autorităţii Naţionale de Reglementare în Domeniul Energiei nr. 141/2021;
    h) Codul reţelei - Codul reţelei pentru Sistemul naţional de transport al gazelor naturale, aprobat prin Ordinul preşedintelui ANRE nr. 16/2013, cu modificările şi completările ulterioare;
    i) indicator de performanţă - parametrul prin care se stabileşte nivelul minim de calitate pentru realizarea activităţilor prevăzute la art. 2 alin. (2);
    j) întrerupere neplanificată - întreruperea prestării serviciului de înmagazinare subterană a gazelor naturale, fără înştiinţarea prealabilă a utilizatorilor SÎ;
    k) întrerupere planificată - întreruperea prestării serviciului de înmagazinare subterană a gazelor naturale, cu înştiinţarea prealabilă a utilizatorilor SÎ;
    l) Regulamentul de măsurare - Regulamentul de măsurare a cantităţilor de gaze naturale tranzacţionate în România, aprobat prin Ordinul preşedintelui Autorităţii Naţionale de Reglementare în Domeniul Energiei nr. 62/2008, cu modificările şi completările ulterioare;
    m) utilizator SÎ - utilizatorul sistemului de înmagazinare subterană a gazelor naturale, respectiv producătorul, operatorul de transport şi de sistem, operatorul de distribuţie a gazelor naturale, operatorul economic din ţări ale Uniunii Europene care tranzitează gaze naturale prin sistemul naţional de transport al gazelor naturale, furnizorul de gaze naturale, clientul eligibil, traderul de gaze naturale şi operatorul economic din ţară terţă în raport cu Uniunea Europeană ale căror conducte de alimentare din amonte tranzitează teritoriul României şi care sunt conectate la Sistemul naţional de transport al gazelor naturale sau într-un sistem de distribuţie a gazelor naturale, conform prevederilor art. 2 alin. (2) din RPFD.

    (2) Termenii menţionaţi la alin. (1) se completează cu termenii şi expresiile definiţi/definite în legislaţia aplicabilă în sectorul gazelor naturale.

    CAP. II
    Indicatori de performanţă
    ART. 5
    Pentru activităţile prevăzute la art. 2 alin. (2) se stabilesc următorii indicatori generali de performanţă:
    a) IP0 - înregistrarea solicitărilor/sesizărilor/reclamaţiilor privind serviciul de înmagazinare subterană a gazelor naturale;
    b) IP1 - contractarea serviciului de înmagazinare a gazelor naturale şi respectarea condiţiilor de predare a cantităţilor de gaze naturale;
    c) IP2 - notificarea limitărilor şi/sau întreruperilor neplanificate şi reluarea prestării serviciului de înmagazinare subterană a gazelor naturale;
    d) IP3 - notificarea limitărilor şi/sau întreruperilor planificate şi reluarea prestării serviciului de înmagazinare subterană a gazelor naturale;
    e) IP4 - soluţionarea solicitărilor/sesizărilor/reclamaţiilor privind prestarea serviciului de înmagazinare subterană a gazelor naturale, altele decât cele tratate distinct în cadrul prezentului standard;
    f) IP5 - Tel Verde;
    g) IP6 - realizarea obligaţiei de plată a compensaţiilor datorate în conformitate cu prevederile standardului de performanţă pentru serviciul de înmagazinare subterană a gazelor naturale.



    IP0 - Înregistrarea solicitărilor/sesizărilor/reclamaţiilor privind serviciul de înmagazinare subterană a gazelor naturale
    ART. 6
    (1) Pentru primirea solicitărilor/sesizărilor/ reclamaţiilor, OÎ are obligaţia să înfiinţeze şi să menţină:
    a) un birou specializat de informare şi relaţii cu publicul, care să preia şi să înregistreze, într-un registru dedicat, toate solicitările/sesizările/reclamaţiile primite;
    b) un serviciu permanent de voce şi date, respectiv telefon, fax, poştă electronică;
    c) o secţiune pe pagina proprie de internet pentru preluarea online a acestora/portal OÎ.

    (2) OÎ are obligaţia să publice pe pagina proprie de internet numărul de telefon, numărul de fax, adresa de e-mail şi adresa de corespondenţă pentru primirea solicitărilor/sesizărilor/ reclamaţiilor, în conformitate cu prevederile alin. (1).
    (3) Documentele care se transmit prin poştă electronică sau portal al OÎ se pot certifica cu semnătura electronică a utilizatorului SÎ.

    ART. 7
    (1) În momentul primirii, OÎ are obligaţia să înregistreze, cu număr unic, fiecare solicitare/sesizare/ reclamaţie.
    (2) Solicitările/Sesizările/Reclamaţiile primite de către OÎ după încheierea programului de lucru cu publicul se înregistrează în următoarea zi lucrătoare.
    (3) OÎ are obligaţia să transmită utilizatorului SÎ numărul de înregistrare menţionat la alin. (1), astfel:
    a) pe loc, pentru solicitările/sesizările/reclamaţiile depuse la biroul specializat, în timpul programului de lucru cu publicul al OÎ;
    b) în termen de maximum două zile lucrătoare, pentru solicitările/sesizările/reclamaţiile primite:
    (i) online;
    (ii) prin fax;
    (iii) prin poştă.


    (4) Numărul de înregistrare pentru solicitările/sesizările/ reclamaţiile prevăzute la alin. (3) lit. b) se transmite de către OÎ prin una dintre următoarele modalităţi de comunicare:
    a) prin poşta electronică;
    b) prin fax;
    c) prin poştă.

    (5) În cazul în care utilizatorul SÎ specifică o anumită modalitate de comunicare, OÎ are obligaţia să transmită numărul de înregistrare pe calea specificată.
    (6) Solicitările/Sesizările/Reclamaţiile anonime sau cele în care nu sunt trecute datele de contact ale utilizatorului SÎ se clasează fără ca OÎ să emită răspuns.

    ART. 8
    (1) Indicatorul general de performanţă aferent obligaţiei prevăzute la art. 7 alin. (3) se calculează cu formula: (a se vedea imaginea asociată)
    unde:
    - N_T0 - numărul solicitărilor/sesizărilor/reclamaţiilor primite, al căror număr de înregistrare a fost transmis în conformitate cu prevederile art. 7 alin. (3) lit. a);
    – N_T2 - numărul solicitărilor/sesizărilor/reclamaţiilor primite, al căror număr de înregistrare a fost transmis într-un interval de timp mai mic decât cel prevăzut la art. 7 alin. (3) lit. b);
    – N_înreg - numărul total al solicitărilor/sesizărilor/ reclamaţiilor primite şi înregistrate în conformitate cu prevederile art. 7 alin. (1);
    – N_clasate - numărul total al solicitărilor/sesizărilor/ reclamaţiilor primite, înregistrate şi clasate în conformitate cu prevederile art. 7 alin. (6).


    (2) Indicatorul prevăzut la alin. (1) se consideră performant dacă este îndeplinită condiţia IP_0 ≥ 90%.

    ART. 9
    Pentru nerespectarea termenelor prevăzute la art. 7 alin. (3) lit. b) OÎ are obligaţia să plătească utilizatorului SÎ următoarele compensaţii:
    a) o sumă fixă în valoare de 10 lei;
    b) suplimentar, 1 leu pentru fiecare zi lucrătoare de întârziere, începând cu a 3-a zi lucrătoare de la data înregistrării sesizării/reclamaţiei/solicitării.



    IP1 - Contractarea serviciului de înmagazinare a gazelor naturale şi respectarea condiţiilor de predare a cantităţilor de gaze naturale
    ART. 10
    (1) La cererea scrisă a oricărui utilizator SÎ care îndeplineşte condiţiile încheierii unui contract de înmagazinare a gazelor naturale, OÎ are obligaţia să transmită acestuia documentul în cauză, în vederea semnării, sau refuzul de acces la depozit; termenul pentru transmiterea contractului/refuzului de acces este prevăzut în RPFD.
    (2) Indicatorul specific de performanţă aferent obligaţiei prevăzute la alin. (1) se calculează cu formula: (a se vedea imaginea asociată)
    unde:
    - N_CTR15 - numărul contractelor de înmagazinare subterană a gazelor naturale/refuzurilor de acces transmise într-un interval de timp mai mic de cel prevăzut în RPFD;
    – N_TCTRÎ - numărul total de solicitări primite de OÎ în vederea contractării serviciului de înmagazinare subterană a gazelor naturale.


    (3) Indicatorul prevăzut la alin. (2) se consideră performant dacă este îndeplinită condiţia IP^1_1 ≥ 90%.
    (4) Pentru nerespectarea termenului prevăzut la alin. (1) OÎ are obligaţia să plătească utilizatorului SÎ următoarele compensaţii:
    a) o sumă fixă în valoare de 20 de lei;
    b) suplimentar, 5 lei pentru fiecare zi de întârziere.


    ART. 11
    OÎ are obligaţia de a respecta, în punctele de predare, parametrii tehnologici conveniţi cu OTS.

    ART. 12
    (1) OÎ are obligaţia de a răspunde la sesizările/reclamaţiile scrise ale oricărui utilizator SÎ, cu privire la nerespectarea parametrilor tehnologici conveniţi, aferenţi punctelor de predare, în termen de maximum 10 zile lucrătoare de la data înregistrării acestora.
    (2) OÎ are obligaţia să verifice parametrii tehnologici conveniţi, în termen de maximum 24 de ore de la data înregistrării sesizării/reclamaţiei.
    (3) Utilizatorul SÎ poate solicita participarea la verificarea prevăzută la alin. (2).
    (4) Rezultatele verificării prevăzute la alin. (2) se înscriu în documentele specifice întocmite de către OÎ; în situaţia în care utilizatorul SÎ a fost prezent la verificare, contrasemnează aceste documente.
    (5) Atunci când valorile parametrilor tehnologici conveniţi nu se înscriu în limitele convenite cu utilizatorul SÎ, OÎ procedează la restabilirea acestora în termen de maximum 12 ore de la momentul verificării.

    ART. 13
    (1) Indicatorul specific de performanţă aferent obligaţiei prevăzute la art. 12 alin. (1) se calculează cu formula: (a se vedea imaginea asociată)
    unde:
    - N_Rparametrii10 - numărul sesizărilor/reclamaţiilor referitoare la nerespectarea parametrilor tehnologici conveniţi, la care s-a răspuns într-un interval de timp mai mic de 10 zile lucrătoare de la data înregistrării acestora;
    – N_TRparametrii - numărul total de sesizări/reclamaţii primite, referitoare la nerespectarea parametrilor tehnologici conveniţi;
    – N_RCLparametrii - numărul total de sesizări/reclamaţii clasate, referitoare la nerespectarea parametrilor tehnologici conveniţi.


    (2) Indicatorul prevăzut la alin. (1) se consideră performant dacă este îndeplinită condiţia IP^2_1 ≥ 95%.
    (3) Indicatorul specific de performanţă aferent obligaţiei prevăzute la art. 12 alin. (2) se calculează cu formula: (a se vedea imaginea asociată)
    unde:
    - N_verificareP24 - numărul verificărilor privind valorile parametrilor tehnologici conveniţi, la care OÎ a dat curs într-un interval de timp mai mic de 24 de ore de la data înregistrării sesizării/reclamaţiei;
    – N_TverificareP - numărul total de sesizări/reclamaţii privind nerespectarea parametrilor tehnologici conveniţi.


    (4) Indicatorul prevăzut la alin. (3) se consideră performant dacă este îndeplinită condiţia IP^3_1 ≥ 95%.

    ART. 14
    (1) Pentru neîndeplinirea obligaţiei prevăzute la art. 11 din motive imputabile operatorului de înmagazinare, OÎ are obligaţia să plătească OTS o compensaţie în valoare de 2.000 de lei.
    (2) Pentru nerespectarea termenului prevăzut la art. 12 alin. (1) din motive imputabile operatorului de înmagazinare, OÎ are obligaţia să plătească utilizatorului SÎ următoarele compensaţii:
    a) o sumă fixă în valoare de 20 de lei;
    b) suplimentar, 5 lei pentru fiecare zi lucrătoare de întârziere, începând cu a 11-a zi lucrătoare de la data înregistrării sesizării/reclamaţiei.

    (3) Pentru nerespectarea termenelor prevăzute la art. 12 alin. (2) şi/sau alin. (5) din motive imputabile operatorului de înmagazinare, OÎ are obligaţia să plătească utilizatorului SÎ o compensaţie în valoare de 500 de lei.

    ART. 15
    OÎ are obligaţia de a respecta, în punctele de predare, cerinţele de calitate a gazelor naturale impuse de Regulamentul de măsurare.

    ART. 16
    (1) OÎ are obligaţia de a răspunde la sesizările/reclamaţiile scrise ale oricărui utilizator SÎ, cu privire la calitatea gazelor naturale predate din depozit, în termen de maximum 15 zile lucrătoare de la data înregistrării acestora.
    (2) Răspunsul OÎ la sesizările/reclamaţiile prevăzute la alin. (1) se elaborează pe baza datelor furnizate de buletinele de analiză cromatografică, precum şi pe determinările specifice necesare (cu analizoare de punct de rouă apă şi punct de rouă hidrocarburi), aferente perioadei ce face obiectul sesizării/ reclamaţiei.
    (3) La cererea utilizatorului SÎ, OÎ are obligaţia să transmită acestuia, în termen de maximum 5 zile lucrătoare de la înregistrarea solicitării, buletinele de analiză cromatografică şi rezultatele determinărilor specifice aferente zonei de calitate a gazelor naturale a depozitului menţionat şi a perioadei specificate de utilizator.

    ART. 17
    (1) Indicatorul specific de performanţă aferent obligaţiei prevăzute la art. 16 alin. (1) se calculează cu formula: (a se vedea imaginea asociată)
    unde:
    - N_Rcalitate15 - numărul sesizărilor/reclamaţiilor privind calitatea gazelor naturale la care s-a răspuns într-un interval de timp mai mic de 15 zile lucrătoare de la data înregistrării acestora;
    – N_TRcalitate - numărul total al sesizărilor/reclamaţiilor privind calitatea gazelor naturale, primite;
    – N_RCLcalitate - numărul total al sesizărilor/reclamaţiilor privind calitatea gazelor naturale, clasate.


    (2) Indicatorul prevăzut la alin. (1) se consideră performant dacă este îndeplinită condiţia IP^4_1 ≥ 95%.

    ART. 18
    (1) Pentru neîndeplinirea obligaţiei prevăzute la art. 15 din motive imputabile operatorului de înmagazinare, OÎ are obligaţia să plătească utilizatorului SÎ o compensaţie în valoare de 2.000 de lei.
    (2) Pentru nerespectarea termenelor prevăzute la art. 16 alin. (1), OÎ are obligaţia să plătească utilizatorului SÎ următoarele compensaţii:
    a) o sumă fixă în valoare de 20 de lei;
    b) suplimentar, 5 lei pentru fiecare zi lucrătoare de întârziere.

    (3) Pentru nerespectarea termenelor prevăzute la art. 16 alin. (3), OÎ are obligaţia să plătească utilizatorului SÎ următoarele compensaţii:
    a) o sumă fixă în valoare de 20 de lei;
    b) suplimentar, 5 lei pentru fiecare zi lucrătoare de întârziere.


    ART. 19
    (1) OÎ are obligaţia de a răspunde la sesizările/reclamaţiile scrise, ale oricărui utilizator SÎ, cu privire la măsurarea cantităţilor de gaze naturale în termen de maximum 15 zile lucrătoare de la data înregistrării acestora.
    (2) OÎ are obligaţia de a se deplasa la faţa locului pentru constatări cu privire la modul de funcţionare a sistemului/mijlocului de măsurare a gazelor naturale, în termen de maximum două zile lucrătoare de la data înregistrării sesizării/reclamaţiei.
    (3) Utilizatorul SÎ poate participa la constatarea prevăzută la alin. (2); în cazul în care utilizatorul SÎ nu participă la constatare, OÎ efectuează constatarea în lipsa acestuia.
    (4) Rezultatele constatării prevăzute la alin. (2) se înscriu în documentele specifice întocmite de către OÎ; în situaţia în care utilizatorul SÎ a fost prezent la verificare, contrasemnează aceste documente.
    (5) În situaţia în care, în urma constatării prevăzute la alin. (2), utilizatorul SÎ doreşte verificarea metrologică a sistemului/mijlocului de măsurare, acesta depune/transmite o cerere la OÎ, iar verificarea metrologică se realizează în conformitate cu prevederile Regulamentului de măsurare.

    ART. 20
    (1) Indicatorul specific de performanţă aferent obligaţiei prevăzute la art. 19 alin. (1) se calculează cu formula: (a se vedea imaginea asociată)
    unde:
    - N_Rmăsurare15 - numărul sesizărilor/reclamaţiilor privind măsurarea cantităţilor de gaze naturale la care s-a răspuns întrun interval de timp mai mic de 15 zile lucrătoare de la data înregistrării acestora;
    – N_TRmăsurare - numărul total al sesizărilor/reclamaţiilor primite, referitoare la măsurarea cantităţilor de gaze naturale;
    – N_RCLmăsurare - numărul total al sesizărilor/reclamaţiilor clasate, referitoare la măsurarea cantităţilor de gaze naturale.


    (2) Indicatorul prevăzut la alin. (1) se consideră performant dacă este îndeplinită condiţia IP^5_1 ≥ 95%.
    (3) Indicatorul specific de performanţă aferent obligaţiei prevăzute la art. 19 alin. (2) se calculează cu formula: (a se vedea imaginea asociată)
    unde:
    - N_Vmăsurare2 - numărul sistemelor/mijloacelor de măsurare a cantităţilor de gaze naturale supuse constatării modului de funcţionare, într-un interval de timp mai mic de două zile lucrătoare de la data înregistrării sesizărilor/reclamaţiilor;
    – N_TRmăsurare - numărul total al sesizărilor/reclamaţiilor primite, referitoare la măsurarea cantităţilor de gaze naturale;
    – N_RCLmăsurare - numărul total al sesizărilor/reclamaţiilor clasate, referitoare la măsurarea cantităţilor de gaze naturale.


    (4) Indicatorul prevăzut la alin. (3) se consideră performant dacă este îndeplinită condiţia IP^6_1 ≥ 95%.

    ART. 21
    (1) Pentru nerespectarea termenului prevăzut la art. 19 alin. (1) OÎ are obligaţia să plătească utilizatorului SÎ următoarele compensaţii:
    a) o sumă fixă în valoare de 20 de lei;
    b) suplimentar, 5 lei pentru fiecare zi lucrătoare de întârziere, începând cu a 16-a zi lucrătoare de la data înregistrării sesizării/reclamaţiei.

    (2) Pentru nerespectarea termenului prevăzut la art. 19 alin. (2) OÎ are obligaţia să plătească utilizatorului SÎ următoarele compensaţii:
    a) o sumă fixă în valoare de 500 de lei;
    b) suplimentar, 5 lei pentru fiecare zi lucrătoare de întârziere, începând cu a 3-a zi lucrătoare de la data înregistrării sesizării/reclamaţiei.



    IP2 - Notificarea limitărilor şi/sau întreruperilor neplanificate şi reluarea prestării serviciului de înmagazinare subterană a gazelor naturale
    ART. 22
    (1) În situaţia în care prestarea serviciului de înmagazinare subterană a gazelor naturale a fost limitată şi/sau întreruptă neplanificat cu impact asupra realizării programului de înmagazinare stabilit cu utilizatorii SÎ, OÎ are obligaţia să notifice utilizatorii SÎ afectaţi, telefonic sau prin poşta electronică sau prin alte mijloace de comunicare agreate prin contract, în cel mai scurt timp posibil, dar nu mai mult de 12 ore de la momentul limitării/întreruperii, cu privire la motivul limitării/întreruperii, data şi ora preconizate pentru reluarea prestării serviciului.
    (2) OÎ are obligaţia de a-şi organiza activitatea astfel încât, în situaţia unor limitări şi/sau întreruperi neplanificate, reluarea prestării serviciului de înmagazinare subterană a gazelor naturale să se realizeze cât mai repede.
    (3) În situaţia în care durata limitării/întreruperii neplanificate este mai mare de 24 de ore, OÎ are obligaţia să notifice utilizatorii SÎ afectaţi, telefonic sau prin poşta electronică, respectiv prin alte mijloace de comunicare agreate prin contract.

    ART. 23
    (1) Indicatorul specific de performanţă aferent obligaţiei prevăzute la art. 22 alin. (1) se calculează cu formula: (a se vedea imaginea asociată)
    unde:
    - N_U12 - numărul utilizatorilor SÎ afectaţi, notificaţi în intervalul de timp mai mic de cel prevăzut la art. 22 alin. (1);
    – N_Uafectaţi - numărul total al utilizatorilor SÎ afectaţi.


    (2) Indicatorul prevăzut la alin. (1) se consideră performant dacă este îndeplinită condiţia IP^1_2 ≥ 98%.
    (3) Indicatorul specific de performanţă aferent obligaţiei prevăzute la art. 22 alin. (3) se calculează cu formula: (a se vedea imaginea asociată)
    unde:
    - N_U24 - numărul utilizatorilor SÎ afectaţi pentru o perioadă mai mare de 24 de ore, notificaţi corespunzător;
    – N_Uafectaţi - numărul total al utilizatorilor SÎ afectaţi.


    (4) Indicatorul prevăzut la alin. (3) se consideră performant dacă este îndeplinită condiţia IP^2_2 ≥ 98%.

    ART. 24
    (1) Pentru nerespectarea obligaţiei privind termenul prevăzut la art. 22 alin. (1) OÎ are obligaţia să plătească utilizatorului SÎ următoarele compensaţii:
    a) o sumă fixă în valoare de 200 de lei;
    b) suplimentar, 2 lei pentru fiecare oră de întârziere, începând cu a 13-a oră de la momentul limitării/întreruperii neplanificate.

    (2) Pentru nerespectarea obligaţiei prevăzute la art. 22 alin. (3) OÎ are obligaţia să plătească utilizatorului SÎ o compensaţie în valoare de 200 de lei.


    IP3 - Notificarea limitărilor şi/sau întreruperilor planificate şi reluarea prestării serviciului de înmagazinare subterană a gazelor naturale
    ART. 25
    (1) OÎ are dreptul să limiteze şi/sau să întrerupă prestarea serviciului de înmagazinare subterană a gazelor naturale pentru timpul necesar executării lucrărilor de dezvoltare/reabilitare/reparaţie/modernizare/exploatare şi întreţinere a instalaţiilor de înmagazinare.
    (2) OÎ publică pe pagina proprie de internet, folosind modelul prevăzut în anexa nr. 1:
    a) limitările şi/sau întreruperile planificate prevăzute la alin. (1) până la data de 15 martie a anului curent, pentru anul gazier următor;
    b) modificarea limitărilor şi/sau întreruperilor planificate prevăzute la lit. a), precum şi justificarea acesteia, cu cel puţin 10 zile anterior modificării.


    ART. 26
    (1) În situaţia în care prestarea serviciului de înmagazinare subterană a gazelor naturale este limitată şi/sau întreruptă planificat, OÎ are obligaţia de a notifica utilizatorii SÎ afectaţi, în scris, cu minimum 5 zile lucrătoare anterior limitării/întreruperii, cu privire la motivul, data şi ora limitării/întreruperii, precum şi cu privire la data şi ora reluării prestării serviciului.
    (2) OÎ are obligaţia să reia prestarea serviciului de înmagazinare subterană a gazelor naturale la termenul specificat în notificarea prevăzută la alin. (1).

    ART. 27
    (1) Indicatorul specific de performanţă care stabileşte gradul de îndeplinire a obligaţiei prevăzute la art. 26 alin. (1) se calculează cu formula: (a se vedea imaginea asociată)
    unde:
    - N_U5 - numărul utilizatorilor SÎ afectaţi care au fost notificaţi într-un interval de timp mai mare de 5 zile lucrătoare anterior limitării/întreruperii;
    – N_Uafectaţi - numărul total al utilizatorilor SÎ afectaţi.


    (2) Indicatorul prevăzut la alin. (1) se consideră performant dacă este îndeplinită condiţia IP^1_3 ≥ 98%.
    (3) Indicatorul specific de performanţă care stabileşte gradul de îndeplinire a obligaţiei prevăzute la art. 26 alin. (2) se calculează cu formula: (a se vedea imaginea asociată)
    unde:
    - N_Ureluare - numărul utilizatorilor SÎ afectaţi pentru care prestarea serviciului de înmagazinare subterană a gazelor naturale a fost reluată la termenul specificat în notificare;
    – N_Uafectaţi - numărul total al utilizatorilor SÎ afectaţi.


    (4) Indicatorul prevăzut la alin. (3) se consideră performant dacă este îndeplinită condiţia IP^2_3 ≥ 98%.

    ART. 28
    (1) Pentru nerespectarea obligaţiilor în termenele prevăzute la art. 26 alin. (1) şi/sau alin. (2) OÎ are obligaţia să plătească utilizatorului SÎ o compensaţie în valoare de 200 de lei.
    (2) Compensaţiile prevăzute la alin. (1) nu se plătesc în cazul în care OÎ prezintă documente justificative din care rezultă că respectarea obligaţiilor prevăzute la art. 26 nu a fost posibilă datorită unor acţiuni sau restricţii impuse de terţi.


    IP4 - Soluţionarea solicitărilor/sesizărilor/reclamaţiilor privind prestarea serviciului de înmagazinare subterană a gazelor naturale, altele decât cele tratate distinct în cadrul prezentului standard
    ART. 29
    (1) OÎ are obligaţia de a răspunde oricăror solicitări/sesizări/reclamaţii privind serviciul de înmagazinare subterană a gazelor naturale, altele decât cele tratate distinct în prezentul standard, în termen de maximum 30 de zile de la data înregistrării acestora.
    (2) În categoria solicitărilor/sesizărilor/reclamaţiilor prevăzute la alin. (1) sunt incluse şi cazurile în care în cuprinsul aceleiaşi solicitări/sesizări/reclamaţii se face referire la două sau mai multe situaţii tratate distinct în prezentul standard.
    (3) Prevederile alin. (2) nu aduc atingere obligaţiilor OÎ prevăzute la art. 12 alin. (2)-(5) şi la art. 19 alin. (2)-(5).

    ART. 30
    (1) Indicatorul general de performanţă aferent obligaţiei prevăzute la art. 29 alin. (1) se calculează cu formula: (a se vedea imaginea asociată)
    unde:
    - N_SSR30 - numărul solicitărilor/sesizărilor/reclamaţiilor, altele decât cele tratate distinct în prezentul standard, la care sa răspuns într-un interval de timp mai mic de 30 de zile de la data înregistrării acestora;
    – N_TSSR - numărul total al solicitărilor/sesizărilor/ reclamaţiilor primite, altele decât cele tratate distinct în prezentul standard;
    – N_SSRclasate - numărul total al solicitărilor/sesizărilor/ reclamaţiilor clasate, altele decât cele tratate distinct în prezentul standard.


    (2) Indicatorul prevăzut la alin. (1) se consideră performant dacă este îndeplinită condiţia IP^4 ≥ 80%.

    ART. 31
    Pentru nerespectarea obligaţiei în termenul prevăzut la art. 29 alin. (1) OÎ are obligaţia să plătească utilizatorului SÎ următoarele compensaţii:
    a) o sumă fixă în valoare de 10 lei;
    b) suplimentar, 2 lei pentru fiecare zi de întârziere, începând cu a 31-a zi de la data înregistrării sesizării/reclamaţiei.



    IP5 - Tel Verde
    ART. 32
    (1) OÎ are obligaţia de a asigura funcţionarea unui serviciu telefonic de urgenţă, netaxabil, accesibil 24 de ore din 24 şi cu înregistrare vocală, denumit Tel Verde, pentru preluarea sesizărilor şi a reclamaţiilor referitoare la apariţia unor defecţiuni sau la acţiunile unor terţi de natură a pune în pericol integritatea şi funcţionarea în condiţii de siguranţă a SÎ.
    (2) OÎ are obligaţia să păstreze, pentru fiecare an gazier, pe o perioadă de 3 ani calendaristici, următoarele informaţii:
    a) numărul total de apeluri primite la Tel Verde;
    b) numărul apelurilor cu privire la apariţia unor defecţiuni de natură a pune în pericol integritatea şi funcţionarea în condiţii de siguranţă a SÎ, inclusiv a celor referitoare la scăpările de gaze naturale;
    c) numărul apelurilor cu privire la acţiunile unor terţi de natură a pune în pericol integritatea şi funcţionarea în condiţii de siguranţă a SÎ;
    d) numărul de apeluri de urgenţă cu timp de aşteptare mai mic sau egal cu 60 de secunde.

    (3) În cazul apelurilor cu privire la scăpări de gaze naturale, OÎ are obligaţia de a preciza perioada estimată în care urmează să sosească echipa de intervenţie la locul semnalat.
    (4) OÎ are obligaţia să asigure deplasarea echipei de intervenţie prevăzute la alin. (3), la locul semnalat, în cel mai scurt timp posibil de la momentul primirii apelului, dar nu mai mult de 6 ore de la momentul primirii apelului, în vederea remedierii defecţiunii.
    (5) În cazul în care scăpările de gaze naturale sunt localizate după sistemul/mijlocul de măsurare, dar înainte de robinetul de la ieşirea din staţia de măsurare-predare aparţinând OÎ, acesta are obligaţia de a comunica OTS apariţia defecţiunii, măsurile luate, precum şi durata estimată pentru remediere.

    ART. 33
    (1) Indicatorul specific de performanţă aferent obligaţiei prevăzute la art. 32 alin. (2) lit. d) se calculează cu formula: (a se vedea imaginea asociată)
    unde:
    - N_Atimp60 - numărul apelurilor de urgenţă cu timp de aşteptare mai mic de 60 de secunde;
    – N_Atotal - numărul total de apeluri de urgenţă primite la Tel Verde.


    (2) Indicatorul prevăzut la alin. (1) se consideră performant dacă este îndeplinită condiţia IP^1_5 ≥ 98%.
    (3) Indicatorul specific de performanţă aferent obligaţiei prevăzute la art. 32 alin. (4) se calculează cu formula: (a se vedea imaginea asociată)
    unde:
    - N_ASC6 - numărul apelurilor de urgenţă referitoare la scăpări de gaze naturale, la care deplasarea echipei de intervenţie s-a efectuat într-un interval de timp mai mic de 6 ore de la momentul primirii apelului;
    – N_ASCtotal - numărul total de apeluri de urgenţă referitoare la scăpări de gaze naturale, primite.


    (4) Indicatorul prevăzut la alin. (3) se consideră performant dacă este îndeplinită condiţia IP^2_5 ≥ 98%.


    IP6 - Realizarea obligaţiei de plată a compensaţiilor datorate în conformitate cu prevederile standardului de performanţă pentru serviciul de înmagazinare subterană a gazelor naturale
    ART. 34
    (1) Realizarea obligaţiei de plată a compensaţiilor datorate în conformitate cu prezentul standard se efectuează de către OÎ la cererea îndreptăţită a utilizatorului SÎ, în termen de maximum 30 de zile de la data înregistrării cererii.
    (2) Cererea scrisă privind plata compensaţiilor poate fi depusă în termen de maximum 60 de zile de la data la care obligaţiile OÎ devin scadente.
    (3) Modalitatea de plată a compensaţiilor se stabileşte de comun acord între părţi.
    (4) Pe instrumentele de plată prin care se plătesc compensaţiile datorate se specifică expres „Contravaloare compensaţii conform indicatorului de performanţă...“.
    (5) Plata de către OÎ a compensaţiilor nu îl exonerează pe acesta de la plata altor daune stabilite de instanţa de judecată şi/sau de alte reglementări aplicabile.

    ART. 35
    În cazul în care OÎ nu efectuează plata compensaţiilor stabilite în prezentul standard, în termenul şi în condiţiile prevăzute la art. 34 alin. (1), acesta are obligaţia să plătească utilizatorului SÎ:
    a) dublul compensaţiilor datorate, începând cu a 31-a zi de la data înregistrării cererii prevăzute la art. 34 alin. (1);
    b) triplul compensaţiilor datorate, începând cu a 61-a zi de la data înregistrării cererii prevăzute la art. 34 alin. (1).


    ART. 36
    (1) Indicatorul general de performanţă aferent obligaţiei prevăzute la art. 35 se calculează cu formula: (a se vedea imaginea asociată)
    unde:
    - N_comp60 - numărul compensaţiilor care au fost plătite în termen de maximum 60 de zile de la data la care obligaţiile OÎ devin scadente;
    – N_comp31 - numărul compensaţiilor duble plătite de OÎ;
    – N_comp61 - numărul compensaţiilor triple plătite de OÎ;
    – N_TCcomp - numărul total al cererilor primite referitoare la plata compensaţiilor.


    (2) Indicatorul prevăzut la alin. (1) se consideră performant dacă este îndeplinită condiţia IP_6 ≥ 90%.

    CAP. III
    Modalităţi de comunicare
    ART. 37
    (1) La solicitările/sesizările/reclamaţiile scrise ale oricărui utilizator SÎ, OÎ are obligaţia de a analiza aspectele semnalate şi de a răspunde, în scris, cu privire la rezultatul analizei efectuate şi la măsurile dispuse.
    (2) Obligaţia OÎ de a răspunde la solicitări/sesizări/reclamaţii se consideră îndeplinită la data transmiterii răspunsului.
    (3) OÎ are obligaţia să transmită răspunsul prevăzut la alin. (1) prin una din următoarele modalităţi de comunicare:
    a) prin poşta electronică;
    b) prin fax;
    c) prin poştă;
    d) prin predare sub semnătură, în situaţia în care răspunsul este ridicat personal de către utilizatorul SÎ.

    (4) În cazul în care utilizatorul SÎ specifică o anumită modalitate de comunicare, OÎ are obligaţia să transmită răspunsul prevăzut la alin. (1) pe calea specificată.
    (5) Data la care OÎ transmite răspunsul se consideră:
    a) data predării, dacă răspunsul este ridicat personal, sub semnătură de primire;
    b) data transmiterii prin poştă, cu confirmare de primire;
    c) data generării raportului afirmativ de primire a acestuia, în cazul expedierii prin fax sau prin poşta electronică.


    ART. 38
    (1) Utilizatorul SÎ are dreptul de a transmite ANRE sesizări/reclamaţii în legătură cu nerespectarea, de către OÎ, a obligaţiilor care îi revin în conformitate cu prevederile prezentului standard.
    (2) Sesizările/Reclamaţiile menţionate la alin. (1) se depun în termen de maximum 90 de zile de la data la care obligaţiile OÎ, prevăzute de prezentul standard, devin scadente.

    ART. 39
    (1) În vederea îmbunătăţirii calităţii serviciului de înmagazinare subterană a gazelor naturale, OÎ are obligaţia să desfăşoare activităţi de monitorizare anuală a gradului de satisfacţie a utilizatorilor SÎ, în conformitate cu familia de standarde ISO 9001, cel puţin cu privire la următoarele criterii:
    a) calitatea serviciului de înmagazinare subterană a gazelor naturale, respectiv încrederea utilizatorilor SÎ în capacitatea OÎ de a opera SÎ în condiţii de siguranţă;
    b) atitudinea şi competenţa personalului OÎ cu care utilizatorul SÎ vine în contact;
    c) accesibilitatea informaţiilor privind serviciul prestat de OÎ;
    d) promptitudinea în soluţionarea solicitărilor/sesizărilor/ reclamaţiilor;
    e) modul de soluţionare a solicitărilor/sesizărilor/reclamaţiilor;
    f) satisfacerea cerinţelor utilizatorilor SÎ.

    (2) În urma desfăşurării activităţilor prevăzute la alin. (1), OÎ raportează anual la ANRE:
    a) numărul de respondenţi;
    b) criteriile avute în vedere;
    c) interpretarea rezultatelor;
    d) planul de măsuri necesare pentru acţiunile corective.


    CAP. IV
    Evidenţe şi raportări
    ART. 40
    (1) Pentru fiecare an gazier, OÎ are obligaţia să ţină evidenţa:
    a) solicitărilor, sesizărilor şi a reclamaţiilor primite, precum şi a răspunsurilor transmise, defalcată pe fiecare indicator general/specific de performanţă a serviciului de înmagazinare subterană a gazelor naturale;
    b) limitărilor şi/sau întreruperilor planificate şi neplanificate în prestarea serviciului de înmagazinare subterană a gazelor naturale, întocmită în conformitate cu modelul din anexa nr. 1.

    (2) OÎ are obligaţia să publice pe pagina proprie de internet şi să actualizeze zilnic evidenţa prevăzută la alin. (1) lit. b).

    ART. 41
    (1) OÎ are obligaţia de a transmite la ANRE, până în data de 1 decembrie a fiecărui an, pentru anul gazier anterior, următoarele:
    a) raportul privind nivelul de realizare a indicatorilor de performanţă a serviciului de înmagazinare subterană a gazelor naturale întocmit în conformitate cu prevederile anexei nr. 2;
    b) bilanţul compensaţiilor plătite, întocmit în conformitate cu prevederile anexei nr. 3;
    c) numărul total al solicitărilor, sesizărilor şi al reclamaţiilor primite, defalcate pe fiecare indicator general/specific de performanţă a serviciului de înmagazinare subterană a gazelor naturale, şi durata medie de procesare a acestora; durata medie de procesare T_m, exprimată în zile, se calculează cu formula: (a se vedea imaginea asociată)
    unde:
    - N_Ri - numărul solicitărilor, sesizărilor şi al reclamaţiilor procesate în intervalul de timp t_i;
    – t_i - durata de procesare a reclamaţiilor, sesizărilor şi a solicitărilor, exprimată în zile;
    – N_Rt - numărul total al reclamaţiilor, sesizărilor şi al solicitărilor primite;


    d) informaţiile prevăzute la art. 39 alin. (2);
    e) evidenţa prevăzută la art. 40 alin. (1) lit. a);
    f) evidenţa prevăzută la art. 40 alin. (1) lit. b), în format fişier EXCEL;
    g) SAIFI (System Average Interruption Frequency Index) - indicatorul frecvenţei medii de întrerupere a prestării serviciului de înmagazinare subterană a gazelor naturale, care reprezintă numărul mediu de întreruperi planificate şi neplanificate suportate de utilizatorii SÎ afectaţi şi se calculează de OÎ cu formula: (a se vedea imaginea asociată)
    unde:
    - b - numărul total al întreruperilor planificate şi neplanificate ale prestării serviciului de înmagazinare subterană a gazelor naturale, dintr-un an gazier;
    – N_a - numărul utilizatorilor SÎ afectaţi, care au suferit o întrerupere planificată sau neplanificată a prestării serviciului de înmagazinare subterană a gazelor naturale;
    – N_t - numărul total al utilizatorilor SÎ deserviţi;


    h) SAIDI (System Average Interruption Duration Index) - indicatorul de durată medie a întreruperilor planificate şi neplanificate ale prestării serviciului de înmagazinare subterană a gazelor naturale, care reprezintă timpul mediu de întrerupere a utilizatorilor SÎ la nivel de OÎ, calculat ca medie ponderată, respectiv:
    (i) pentru situaţia în care reluarea prestării serviciului de înmagazinare subterană a gazelor naturale se realizează simultan pentru toţi utilizatorii SÎ afectaţi, indicatorul SAIDI se calculează de OÎ cu formula: (a se vedea imaginea asociată)
    unde:
    - b - numărul total al întreruperilor planificate şi neplanificate ale prestării serviciului de înmagazinare subterană a gazelor naturale, dintr-un an gazier;
    – N_a - numărul utilizatorilor SÎ afectaţi care au suferit o întrerupere planificată sau neplanificată a prestării serviciului de înmagazinare subterană a gazelor naturale;
    – D_a - durata întreruperii planificate sau neplanificate a prestării serviciului de înmagazinare subterană a gazelor naturale a utilizatorului SÎ afectat, din momentul sistării până în momentul reluării prestării serviciului, pentru întreruperea „a“, [h];
    – N_t - numărul total al utilizatorilor SÎ deserviţi;


    (ii) pentru situaţia în care reluarea prestării serviciului de înmagazinare subterană a gazelor naturale se realizează treptat, în mai multe etape, pentru toţi utilizatorii SÎ afectaţi, indicatorul SAIDI se calculează de OÎ cu formula: (a se vedea imaginea asociată)
    unde:
    - b - numărul total al întreruperilor planificate şi neplanificate ale prestării serviciului de înmagazinare subterană a gazelor naturale, dintr-un an gazier;
    – N_ac - numărul utilizatorilor SÎ afectaţi, care au suferit o întrerupere planificată sau neplanificată a prestării serviciului de înmagazinare subterană a gazelor naturale, la etapa „c“ a întreruperii „a“;
    – D_ac - durata întreruperii planificate sau neplanificate ale prestării serviciului de înmagazinare subterană a gazelor naturale a utilizatorului SÎ afectat, din momentul sistării până în momentul reluării prestării serviciului, la etapa „c“ a întreruperii „a“, [h];
    – d(a) - numărul total al etapelor aferente întreruperii „a“;
    – N_t - numărul total al utilizatorilor SÎ deserviţi;



    i) AIT (Average Interruption Time) - durata medie de întrerupere, care reprezintă perioada medie de timp în care au avut loc întreruperile planificate şi neplanificate ale prestării serviciului de înmagazinare subterană a gazelor naturale la nivel de OÎ, se calculează de OÎ cu formula: (a se vedea imaginea asociată)
    unde:
    - h - numărul total al întreruperilor planificate ale prestării serviciului de înmagazinare subterană a gazelor naturale;
    – D_g - durata întreruperii planificate a prestării serviciului de înmagazinare subterană a gazelor naturale, [h];
    – p - numărul total al întreruperilor neplanificate ale prestării serviciului de înmagazinare subterană a gazelor naturale;
    – D_k - durata întreruperii neplanificate a prestării serviciului de înmagazinare subterană a gazelor naturale, [h];
    – b - numărul total al întreruperilor planificate şi neplanificate ale prestării serviciului de înmagazinare subterană a gazelor naturale, dintr-un an gazier.



    (2) Documentele prevăzute la alin. (1) se transmit la ANRE cu adresă de înaintare asumată de către reprezentantul legal al OÎ sau de către persoana/persoanele împuternicită/împuternicite să reprezinte legal OÎ.
    (3) Documentele prevăzute la alin. (1) se semnează pe fiecare pagină de către reprezentantul legal al OÎ sau de către persoana/persoanele împuternicită/împuternicite să reprezinte legal OÎ.
    (4) Documentele prevăzute la alin. (1) şi (2) se transmit, în original, la ANRE; documentele prevăzute la alin. (1) se transmit şi în format electronic editabil, prin e-mail, la adresa smgn@anre.ro.

    ART. 42
    (1) OÎ are obligaţia să publice pe pagina proprie de internet, până în data de 1 decembrie a fiecărui an, raportul prevăzut la art. 41 alin. (1) lit. a).
    (2) OÎ are obligaţia să menţină pe pagina proprie de internet evidenţa prevăzută la art. 40 alin. (1) lit. b) şi raportul prevăzut la art. 41 alin. (1) lit. a), pentru o perioadă de minimum 3 ani calendaristici.

    ART. 43
    OÎ are obligaţia să menţină datele care au stat la baza calculării indicatorilor specifici de performanţă din prezentul standard, pentru o perioadă de minimum 3 ani gazieri.

    CAP. V
    Dispoziţii tranzitorii şi finale
    ART. 44
    În cel mult 30 de zile de la intrarea în vigoare a prezentului standard, OÎ are obligaţia să publice conţinutul acestuia, însoţit de ordinul de aprobare, pe pagina proprie de internet.

    ART. 45
    Nerespectarea prevederilor prezentului standard se sancţionează conform prevederilor Legii energiei electrice şi a gazelor naturale nr. 123/2012, cu modificările şi completările ulterioare.

    ART. 46
    Anexele nr. 1-3 fac parte integrantă din prezentul standard.

    ANEXA 1

    la standard
    Evidenţa limitărilor şi/sau întreruperilor planificate şi neplanificate

┌────────────────────────────────────┬─┐
│Operatorul de înmagazinare a gazelor│ │
│naturale │ │
├────────────────────────────────────┼─┤
│Nr. licenţă de operare a sistemului │ │
│de înmagazinare subterană a gazelor │ │
│naturale │ │
├────────────────────────────────────┼─┤
│Numărul şi data de înregistrare la │ │
│OÎ a adresei de înaintare a │ │
│raportului │ │
├────────────────────────────────────┼─┤
│Anul pentru care se realizează │ │
│raportarea │ │
└────────────────────────────────────┴─┘



┌────┬─────────────────────────┬───────────┬─────────────────────────────────────────────┬───────────────────┬──────────┬───────────┬────────────┬───────────┬──────────┐
│ │ │ │Locaţia limitării/întreruperii │Injecţie/Extracţie │ │ │ │ │ │
│ │ │Denumire │ │în/din depozit │ │Perioada │Data şi ora │Data şi ora│ │
│ │Tip limitare/ întrerupere│lucrare/ ├──────┬──────────┬─────┬──────────┬──────────┼─────────┬─────────┤ │planificată│limitării/ │reluării │ │
│Nr. │ │motiv │ │ │ │Coordonate│Coordonate│Injecţie │Extracţie│Utilizator│de execuţie│întreruperii│prestării │Observaţii│
│crt.│ │limitare şi│ │ │ │GPS^1 │GPS^1 │în │din │SÎ afectat│a lucrării^│ │serviciului│ │
│ │ │/sau │Siruta│Localitate│Judeţ│început │sfârşit │depozit │depozit │ │2 │ │ │ │
│ ├─────────────┬───────────┤întrerupere│ │ │ ├───┬──────┼───┬──────┤(denumire│(denumire│ │ ├───────┬────┼───────┬───┤ │
│ │neplanificată│planificată│ │ │ │ │X_1│Y_1 │X_2│Y_2 │depozit) │depozit) │ │ │Data │Ora │Data │Ora│ │
├────┼─────────────┼───────────┼───────────┼──────┼──────────┼─────┼───┼──────┼───┼──────┼─────────┼─────────┼──────────┼───────────┼───────┼────┼───────┼───┼──────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
└────┴─────────────┴───────────┴───────────┴──────┴──────────┴─────┴───┴──────┴───┴──────┴─────────┴─────────┴──────────┴───────────┴───────┴────┴───────┴───┴──────────┘


    ^1 Coordonate GPS în sistem STEREO 70.
    ^2 Se completează numai pentru limitările/întreruperile planificate.
    Reprezentant legal al OÎ (nume şi prenume):
    Semnătura:

    ANEXA 2

    la standard
    Raport privind nivelul de realizare a indicatorilor de performanţă a serviciului de înmagazinare subterană a gazelor naturale

┌────────────────────────────────────┬─┐
│Operatorul de înmagazinare a gazelor│ │
│naturale │ │
├────────────────────────────────────┼─┤
│Nr. licenţă de operare a sistemului │ │
│de înmagazinare subterană a gazelor │ │
│naturale │ │
├────────────────────────────────────┼─┤
│Numărul şi data de înregistrare la │ │
│OÎ a adresei de înaintare a │ │
│raportului │ │
├────────────────────────────────────┼─┤
│Anul pentru care se realizează │ │
│raportarea │ │
└────────────────────────────────────┴─┘



┌────┬───────────┬───────────┬─────────────┬───────────────┬───────┬───────────┐
│ │ │ │ │ │ │Grad de │
│ │Indicator │Indicator │Condiţia de │Abreviere │ │îndeplinire│
│Nr. │general de │general/ │realizare a │termen utilizat│Valoare│a condiţiei│
│crt.│performanţă│specific de│performanţei,│pentru calculul│termen │de │
│ │ │performanţă│în % │indicatorului │ │performanţă│
│ │ │ │ │ │ │% │
├────┼───────────┼───────────┼─────────────┼───────────────┼───────┼───────────┤
│ │ │ │ │N_T0 │ │ │
│ │ │ │ ├───────────────┼───────┤ │
│ │ │ │ │N_T2 │ │ │
│1. │IP0 │IP_0 │90% ├───────────────┼───────┤ │
│ │ │ │ │N_înreg │ │ │
│ │ │ │ ├───────────────┼───────┤ │
│ │ │ │ │N_clasate │ │ │
├────┼───────────┼───────────┼─────────────┼───────────────┼───────┼───────────┤
│ │ │ │ │N_CTR15 │ │ │
│ │ │IP^1_1 │90% ├───────────────┼───────┤ │
│ │ │ │ │N_TCTRÎ │ │ │
│ │ ├───────────┼─────────────┼───────────────┼───────┼───────────┤
│ │ │ │ │N_Rparametrii10│ │ │
│ │ │ │ ├───────────────┼───────┤ │
│ │ │IP^2_1 │95% │N_TRparametrii │ │ │
│ │ │ │ ├───────────────┼───────┤ │
│ │ │ │ │N_RCLparametrii│ │ │
│ │ ├───────────┼─────────────┼───────────────┼───────┼───────────┤
│ │ │ │ │N_verificareP24│ │ │
│ │ │IP^3_1 │98% ├───────────────┼───────┤ │
│ │ │ │ │N_TverificareP │ │ │
│ │ ├───────────┼─────────────┼───────────────┼───────┼───────────┤
│ │ │ │ │N_Rcalitate15 │ │ │
│2. │IP1 │ │ ├───────────────┼───────┤ │
│ │ │IP^4_1 │95% │N_TRcalitate │ │ │
│ │ │ │ ├───────────────┼───────┤ │
│ │ │ │ │N_RCLcalitate │ │ │
│ │ ├───────────┼─────────────┼───────────────┼───────┼───────────┤
│ │ │ │ │N_Rmăsurare15 │ │ │
│ │ │ │ ├───────────────┼───────┤ │
│ │ │IP^5_1 │95% │N_TRmăsurare │ │ │
│ │ │ │ ├───────────────┼───────┤ │
│ │ │ │ │N_RCLmăsurare │ │ │
│ │ ├───────────┼─────────────┼───────────────┼───────┼───────────┤
│ │ │ │ │N_Vmăsurare2 │ │ │
│ │ │ │ ├───────────────┼───────┤ │
│ │ │IP^6_1 │95% │N_TRmăsurare │ │ │
│ │ │ │ ├───────────────┼───────┤ │
│ │ │ │ │N_RCLmăsurare │ │ │
├────┼───────────┼───────────┼─────────────┼───────────────┼───────┼───────────┤
│ │ │ │ │N_U12 │ │ │
│ │ │IP^1_2 │98% ├───────────────┼───────┤ │
│ │ │ │ │N_Uafectaţi │ │ │
│3. │IP2 ├───────────┼─────────────┼───────────────┼───────┼───────────┤
│ │ │ │ │N_U24 │ │ │
│ │ │IP^2_2 │98% ├───────────────┼───────┤ │
│ │ │ │ │N_Uafectaţi │ │ │
├────┼───────────┼───────────┼─────────────┼───────────────┼───────┼───────────┤
│ │ │ │ │N_U5 │ │ │
│ │ │IP^1_3 │98% ├───────────────┼───────┤ │
│ │ │ │ │N_Uafectaţi │ │ │
│4. │IP3 ├───────────┼─────────────┼───────────────┼───────┼───────────┤
│ │ │ │ │N_Ureluare │ │ │
│ │ │IP^2_3 │98% ├───────────────┼───────┤ │
│ │ │ │ │N_Uafectaţi │ │ │
├────┼───────────┼───────────┼─────────────┼───────────────┼───────┼───────────┤
│ │ │ │ │N_SSR30 │ │ │
│ │ │ │ ├───────────────┼───────┤ │
│5. │IP4 │IP_4 │80% │N_TSSR │ │ │
│ │ │ │ ├───────────────┼───────┤ │
│ │ │ │ │N_SSRclasate │ │ │
├────┼───────────┼───────────┼─────────────┼───────────────┼───────┼───────────┤
│ │ │ │ │N_Atimp60 │ │ │
│ │ │IP^1_5 │98% ├───────────────┼───────┤ │
│ │ │ │ │N_Atotal │ │ │
│6. │IP5 ├───────────┼─────────────┼───────────────┼───────┼───────────┤
│ │ │ │ │N_ASC6 │ │ │
│ │ │IP^2_5 │98% ├───────────────┼───────┤ │
│ │ │ │ │N_ASCtotal │ │ │
├────┼───────────┼───────────┼─────────────┼───────────────┼───────┼───────────┤
│ │ │ │ │N_comp60 │ │ │
│ │ │ │ ├───────────────┼───────┤ │
│ │ │ │ │N_comp31 │ │ │
│7. │IP6 │IP_6 │90% ├───────────────┼───────┤ │
│ │ │ │ │N_comp61 │ │ │
│ │ │ │ ├───────────────┼───────┤ │
│ │ │ │ │N_TCcomp │ │ │
└────┴───────────┴───────────┴─────────────┴───────────────┴───────┴───────────┘


    Reprezentant legal al OÎ (nume şi prenume):
    Semnătura:

    ANEXA 3

    la standard
    Bilanţul compensaţiilor plătite

┌────────────────────────────────────┬─┐
│Operatorul de înmagazinare a gazelor│ │
│naturale │ │
├────────────────────────────────────┼─┤
│Nr. licenţă de operare a sistemului │ │
│de înmagazinare subterană a gazelor │ │
│naturale │ │
├────────────────────────────────────┼─┤
│Numărul şi data de înregistrare la │ │
│OÎ a adresei de înaintare a │ │
│raportului │ │
├────────────────────────────────────┼─┤
│Anul pentru care se realizează │ │
│raportarea │ │
└────────────────────────────────────┴─┘



┌────┬──────────────┬──────────────┬──────────────┐
│ │Indicator │Numărul │Cuantumul │
│Nr. │general de │cererilor │total al │
│crt.│performanţă │privind plata │compensaţiilor│
│ │ │compensaţiilor│achitate (lei)│
├────┼──────────────┼──────────────┼──────────────┤
│ │IP0 - │ │ │
│ │Înregistrarea │ │ │
│ │solicitărilor/│ │ │
│ │sesizărilor/ │ │ │
│ │reclamaţiilor │ │ │
│1. │privind │ │ │
│ │serviciul de │ │ │
│ │înmagazinare │ │ │
│ │subterană a │ │ │
│ │gazelor │ │ │
│ │naturale │ │ │
├────┼──────────────┼──────────────┼──────────────┤
│ │IP1 - │ │ │
│ │Contractarea │ │ │
│ │serviciului de│ │ │
│ │înmagazinare │ │ │
│ │gaze naturale │ │ │
│2. │şi respectarea│ │ │
│ │condiţiilor de│ │ │
│ │predare a │ │ │
│ │cantităţilor │ │ │
│ │de gaze │ │ │
│ │naturale │ │ │
├────┼──────────────┼──────────────┼──────────────┤
│ │IP2 - │ │ │
│ │Notificarea │ │ │
│ │limitărilor şi│ │ │
│ │/sau │ │ │
│ │întreruperilor│ │ │
│ │neplanificate │ │ │
│3. │şi reluarea │ │ │
│ │prestării │ │ │
│ │serviciului de│ │ │
│ │înmagazinare │ │ │
│ │subterană a │ │ │
│ │gazelor │ │ │
│ │naturale │ │ │
├────┼──────────────┼──────────────┼──────────────┤
│ │IP3 - │ │ │
│ │Notificarea │ │ │
│ │limitărilor şi│ │ │
│ │/sau │ │ │
│ │întreruperilor│ │ │
│ │planificate şi│ │ │
│4. │reluarea │ │ │
│ │prestării │ │ │
│ │serviciului de│ │ │
│ │înmagazinare │ │ │
│ │subterană a │ │ │
│ │gazelor │ │ │
│ │naturale │ │ │
├────┼──────────────┼──────────────┼──────────────┤
│ │IP4 - │ │ │
│ │Soluţionarea │ │ │
│ │solicitărilor/│ │ │
│ │sesizărilor/ │ │ │
│ │reclamaţiilor │ │ │
│ │privind │ │ │
│ │prestarea │ │ │
│ │serviciului de│ │ │
│5. │înmagazinare │ │ │
│ │subterană a │ │ │
│ │gazelor │ │ │
│ │naturale, │ │ │
│ │altele decât │ │ │
│ │cele tratate │ │ │
│ │distinct în │ │ │
│ │standardul de │ │ │
│ │performanţă │ │ │
├────┼──────────────┼──────────────┼──────────────┤
│ │IP6 - │ │ │
│ │Realizarea │ │ │
│ │obligaţiei de │ │ │
│ │plată a │ │ │
│ │compensaţiilor│ │ │
│ │datorate în │ │ │
│ │conformitate │ │ │
│6. │cu prevederile│ │ │
│ │standardului │ │ │
│ │de performanţă│ │ │
│ │pentru │ │ │
│ │serviciul de │ │ │
│ │înmagazinare │ │ │
│ │subterană a │ │ │
│ │gazelor │ │ │
│ │naturale │ │ │
└────┴──────────────┴──────────────┴──────────────┘


    Reprezentant legal al OÎ (nume şi prenume):
    Semnătura:
    ----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016