Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   SISTEMUL din 6 august 2025  de sancţiuni pentru eco-schema în sectorul zootehnic - Creşterea nivelului de bunăstare a vacilor de lapte, intervenţia PD-07 din PS 2023- 2027    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 SISTEMUL din 6 august 2025 de sancţiuni pentru eco-schema în sectorul zootehnic - Creşterea nivelului de bunăstare a vacilor de lapte, intervenţia PD-07 din PS 2023- 2027

EMITENT: Ministerul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 742 bis din 8 august 2025
──────────
    Aprobat prin ORDINUL nr. 268 din 6 august 2025, publicat în Monitorul Oficial, Partea I, nr. 742 din 8 august 2025.
──────────
    CAP. I
    DISPOZIŢII GENERALE
        Baza de calcul pentru eco-schemele în sectorul zootehnic, este următoarea:
    a) sprijinul nu se acordă pentru un efectiv mai mare decât efectivul de animale estimat de beneficiar în cererea de plată pentru fiecare exploataţie cu cod ANSVSA în BND sau autorizată/ înregistrată sanitar- veterinar, conform legislaţiei în vigoare, pe perioada unui an de angajament;
    b) dacă efectivul de animale estimat în cererea de plată depăşeşte efectivul de animale solicitat în decontul anual, nu se aplică nici o sancţiune, iar valoarea sprijinului se calculează la efectivul anual solicitat în deconturile justificative;
    c) Efectivul anual eligibil la plată reprezintă baza de calcul pentru stabilirea sumei de plată fără penalizări (valoare fără reduceri/sancţiuni) exprimată în euro/lei.
    d) Efectivul anual eligibil la plată reprezintă pentru categoria vaci de lapte (eco-schema PD-07) efectivul mediu eligibil la plată determinat din decontul anual pentru fiecare exploataţie cu cod ANSVSA în BND sau autorizată/înregistrată sanitar-veterinar, pe perioada unui an de angajament. Efectivul anual eligibil la plată determinat în baza documentelor justificative depuse, nu poate fi mai mare decât efectivul solicitat în decontul respectiv.
    e) Suma eligibilă la plată finală, exprimată în euro/lei, se stabileşte după aplicarea tuturor reducerilor şi sancţiunilor (dacă este cazul).
    f) Efectivul eligibil reprezintă efectivul solicitat în decontul anual, conform documentelor sau efectiv mediu din care s-au scăzut efectivele neeligibile, din decontul anual.
        Efectiv eligibil = efectiv eligibil conform documentelor - efectiv neeligibil
        În categoria de efectiv neeligibil se încadrează animalele care nu corespund categoriei de animal pentru care se acordă sprijinul, animalele sacrificate de necesitate şi mortalităţile şi /sau animalele care fac obiectul deconturilor depuse pentru PD-27 în acelaşi an de angajament.

    g) Beneficiază de plată compensatorie aferentă eco-schemei sector zootehnic efectivul de animale aflat sub angajament şi crescut în exploataţii cu cod ANSVSA în BND sau care sunt autorizate/înregistrate sanitar-veterinar conform legislaţiei în vigoare.

    CAP. II

        Calcularea sancţiunilor se realizează pe fiecare tip de sprijin (PD-07.1 "Evitarea mulsului traumatic şi bunăstarea ugerului", PD-07.2 "Sănătatea ongloanelor", PD-07.3 "Îmbunătăţirea zonei de odihnă", PD-07.4 "Asigurarea unor raţii furajere optimizate pentru creşterea bunăstării şi reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră") din cadrul unei exploataţii.
    Sistemul de sancţiuni aplicabil pentru cererile de plată aferente eco-schemei în sectorul zootehnic - Creşterea nivelului de bunăstare a vacilor de lapte, intervenţia PD-07, din PS 2023-2027, se stabileşte ţinând cont de următoarele 3 categorii de sancţiuni, care se aplică în următoarea ordine, la suma de plată rămasă după etapa anterioară de sancţionare:
    A. sancţiuni administrative în ceea ce priveşte efectivul de animale solicitat în decontul justificativ;
    B. sancţiuni pentru nerespectarea condiţiilor generale de eligibilitate, a standardului minim şi a standardului pentru condiţii superioare de bunăstare;
    C. sancţiuni pentru nerespectarea condiţionalităţii şi condiţionalităţii sociale.

        Fermierul nu va fi sancţionat în cazurile în care nu a fost în măsură să-şi respecte angajamentele sau condiţiile de eligibilitate ca urmare a cazurilor de forţă majoră şi circumstanţe excepţionale, dacă a prezentat documente justificative în acest sens, conform legislaţiei în vigoare.
        Sunt recunoscute, în special, următoarele cazuri de forţă majoră şi circumstanţe excepţionale pentru care se va închide angajamentul, fără aplicarea unor sancţiuni:
    a) decesul beneficiarului;
    b) incapacitatea profesională pe termen lung a beneficiarului;
    c) o catastrofă naturală gravă sau un fenomen meteorologic sever care afectează grav exploataţia agricolă;
    d) distrugerea accidentală a clădirilor destinate creşterii animalelor, aflate pe exploataţia agricolă;
    e) o epizootie, un focar de boală a plantelor sau prezenţa unor dăunători ai plantelor care afectează parţial sau integral şeptelul, sau culturile beneficiarului;
    f) exproprierea întregii exploataţii sau a unei mari părţi a acesteia, dacă exproprierea respectivă nu ar fi putut fi anticipată la data depunerii cererii;
    g) distrugerea culturilor agricole, a terenurilor agricole şi a animalelor domestice aflate în cadrul exploataţiilor agricole de către exemplarele din speciile de faună de interes cinegetic prevăzute în anexele nr. 1 şi 2 la Legea vânătorii şi a protecţiei fondului cinegetic nr. 407/2006, cu modificările şi completările ulterioare, dacă sunt notificate la APIA şi documentele justificative sunt depuse de către beneficiarii intervenţiilor;
    h) o situaţie epidemiologică internaţională, declarată pandemie de către Organizaţia Mondială a Sănătăţii incidentă şi pe teritoriul României reglementată în condiţiile stabilite prin legislaţia naţională şi reglementările procedurale specifice de implementare a PS 2023-2027.

        Fermierul nu va fi sancţionat în cazurile de circumstanţe naturale care afectează şeptelul sau efectivul de animale, cu condiţia să fi informat în scris autoritatea competentă, în termen de 10 zile lucrătoare, de la producerea evenimentului de reducere a efectivului de animale şi dacă a prezentat documente justificative în acest sens, conform legislaţiei în vigoare. În calculul efectivului mediu anual circumstanţele naturale sunt considerate ca ieşiri din efectiv.
        Fără a se aduce atingere circumstanţelor reale de care trebuie să se ţină cont în fiecare caz în parte, APIA poate recunoaşte circumstanţele naturale care afectează şeptelul sau efectivul, constând în moartea/sacrificarea de necesitate a unui animal ca urmare a următoarelor situaţii, de care beneficiarul nu poate fi considerat răspunzător:
    a) Enzootii care conduc la eliminarea din efectiv a unor animale sănătoase dar purtătoare de viruşi/bacterii;
    b) Imposibilitatea de a făta;
    c) Desmorexie ischio-pubiană şi desmorexie sacro-iliacă;
    d) Hemoragie interna consecutiv ruptura organe interne, vene, artere;
    e) Edem gloso-faringian;
    f) Fracturi membre;
    g) Şoc anafilactic.

    CAP. III

    SECŢIUNEA 1

    A. Sancţiuni administrative în ceea ce priveşte efectivul de animale solicitat în decontul justificativ
        Sancţiunile administrative în ceea ce priveşte efectivul de animale solicitat în decontul justificativ se aplică pentru efectivele care nu respectă condiţiile de eligibilitate. În categoria de efectiv neeligibil se încadrează animalele care nu corespund categoriei de animal pentru care se acordă sprijinul, animalele sacrificate de necesitate şi mortalităţile.
     Sancţiunile administrative în ceea ce priveşte efectivul de animale solicitat se calculează pe baza efectivului solicitat anual din decontul justificativ (echivalent UVM) şi a efectivului anual eligibil la plată (echivalent UVM) pentru fiecare tip de sprijin prevăzut în Secţiunea a 7-a din Ordinul ministrului agriculturii şi dezvoltării rurale nr. 106/2024, cu modificările şi completările ulterioare şi fiecare exploataţie cu cod ANSVSA, după formula:
        Procent rezultat = (efectivul solicitat - efectivul anual eligibil la plată) /efectivul anual eligibil la plată x 100;
        În cazul în care, în urma controalelor administrative şi/sau a controalelor efectuate la faţa locului, diferenţa între efectivul solicitat şi efectivul anual eligibil la plată este un număr de animale mai mic sau egal cu 3 UVM, iar efectivul de animale solicitat (echivalent UVM) în decontul/deconturile anuale depăşeşte efectivul de animale anual eligibil la plată (echivalent UVM), valoarea sprijinului se calculează pe baza efectivului de animale anual eligibil la plată (echivalent UVM);
        În cazul în care, în urma controalelor administrative şi/sau a controalelor efectuate la faţa locului, diferenţa între efectivul solicitat şi efectivul anual eligibil la plată este un număr de animale mai mare de 3 UVM, iar efectivul de animale solicitat (echivalent UVM) în decontul/deconturile anuale depăşeşte efectivul de animale anual eligibil la plată (echivalent UVM), valoarea totală a sprijinului la care are dreptul beneficiarul în cadrul sprijinului pentru anul de cerere în cauză se reduce astfel:
    a) cu 2,5%, dacă procentul stabilit în conformitate cu al doilea paragraf din secţiunea 1A nu depăşeşte 10%;
    b) cu 5%, dacă procentul stabilit în conformitate cu al doilea paragraf din secţiunea 1A este mai mare de 10%, dar nu mai mare de 20%;
    c) cu 10% dacă procentul stabilit în conformitate cu al doilea paragraf din secţiunea 1A este mai mare de 20%, dar nu mai mare de 30%;
    d) cu 15% dacă procentul stabilit în conformitate cu al doilea paragraf din secţiunea 1A este mai mare de 30%, dar nu mai mare de 40%;
    e) cu 20% dacă procentul stabilit în conformitate cu al doilea paragraf din secţiunea 1A este mai mare de 40%, dar nu mai mare de 50%;
    f) dacă procentul stabilit în conformitate cu al doilea paragraf din secţiunea 1A depăşeşte 50%, nu se acordă sprijinul la care ar fi avut dreptul beneficiarul în anul de cerere în cauză.

     La calculul sancţiunilor administrative în ceea ce priveşte efectivul solicitat în decontul/ deconturile justificative nu se vor lua în considerare neconformităţile privind respectarea condiţiilor superioare de bunăstare (pentru care se vor aplica sancţiunile prevăzute la punctul B).

    SECŢIUNEA 2

    B. Sancţiuni pentru nerespectarea condiţiilor de eligibilitate, a standardului minim şi a standardului pentru condiţii superioare de bunăstare, respectiv a cerinţelor specifice
    B1. Sancţiuni pentru nerespectarea condiţiilor generale de eligibilitate:
        Nu se acordă plata compensatorie aferentă eco-schemei dacă nu sunt accesate cel puţin 3 tipuri de sprijin din cele 4 tipuri de sprijin prevăzute pentru eco-schema PD-07 "Creşterea nivelului de bunăstare a vacilor de lapte".
        În cazul în care se respinge plata compensatorie pentru unul din tipurile de sprijin (PD-07.1 "Evitarea mulsului traumatic şi bunăstarea ugerului", PD-07.2 "Sănătatea ongloanelor", PD-07.3 "Îmbunătăţirea zonei de odihnă", PD-07.4 "Asigurarea unor raţii furajere optimizate pentru creşterea bunăstării şi reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră"), fermierul nu este eligibil pentru plata aferentă eco-schemei PD-07.
        Se respinge plata compensatorie aferentă exploataţiei pentru care beneficiarul nu îşi asumă voluntar angajamentul anual cu privire la cerinţele specifice de bunăstare a animalelor.
        Se respinge plata compensatorie aferentă eco-schemei în cazul în care beneficiarul nu se încadrează în categoria fermierului activ, conform 18 - 25 din Ordinul ministrului agriculturii şi dezvoltării rurale nr. 106/2024, cu modificările şi completările ulterioare.
        Se respinge plata compensatorie aferentă exploataţiei dacă exploataţia nu are alocat cod ANSVSA în BND sau nu este autorizată/înregistrată sanitar-veterinar conform legislaţiei în vigoare.
        Se respinge plata compensatorie aferentă exploataţiei pentru nedesfăşurarea activităţii de creştere pe parcursul întregului an de angajament/ de la data alocării codului ANSVSA în BND/de la data autorizaţiei/înregistrării sanitar - veterinare (pentru fermele înfiinţate după începerea anului de angajament sau autorizate/înregistrate sanitar veterinar după începerea anului de angajament) conform legislaţiei în vigoare şi a reglementărilor procedurale specifice de implementare a PS 2023-2027.

    B2. Sancţiuni pentru nerespectarea standardului minim:
     Standardele minime care trebuie să fie depăşite pentru a beneficia de sprijin prin eco-schema PD-07 "Creşterea nivelului de bunăstare a vacilor de lapte" sunt prevăzute în Ordinul preşedintelui Autorităţii Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor nr. 10/2023 pentru aprobarea Normei sanitare veterinare ce stabileşte standarde minime pentru protecţia bovinelor din exploataţiile comerciale, cu modificările ulterioare, sunt:
        ● Animalele sunt îngrijite de un personal suficient de numeros care deţine aptitudinile, cunoştinţele şi capacităţile profesionale adecvate;
        ● Toate animalele deţinute în sisteme de creştere, a căror bunăstare depinde de o îngrijire frecventă acordată de oameni sunt inspectate cel puţin o dată pe zi;
        ● Animalele crescute sau deţinute în alte sisteme sunt inspectate la intervale suficiente pentru a evita orice suferinţe;
        ● Libertatea de mişcare a unui animal, în funcţie de specia căreia îi aparţine şi în conformitate cu experienţa dobândită şi cu cunoştinţele ştiinţifice, nu trebuie îngrădită astfel încât să i se cauzeze animalului suferinţe sau vătămări inutile;
        ● Animalele care nu sunt ţinute în adăposturi sunt, după caz şi în măsura posibilităţilor, protejate împotriva intemperiilor, a animalelor de pradă şi a riscurilor pentru sănătatea lor;
        ● Adăposturile pentru vaci de lapte trebuie construite astfel încât să permită animalelor să aibă acces la o zonă de odihnă confortabilă din punct de vedere fizic şi termic, drenată şi curăţată corespunzător şi care să permită tuturor animalelor să se odihnească în acelaşi timp;
        ● Podeaua zonei de odihnă trebuie să fie solidă, acoperită cu un strat izolator ori materiale higroscopice sub formă de aşternut, cum ar fi paie sau alte produse cu proprietăţi absorbante, în vederea asigurării confortului şi pentru reducerea riscului de rănire a animalelor;
        ● În cazul în care se utilizează materiale higroscopice sub formă de aşternut, cantitatea minimă trebuie să fie de 2 kg/cap/zi;
        ● Echipamentele de muls trebuie menţinute în stare corespunzătoare pentru a preveni apariţia de traumatisme în timpul mulsului, iar modul de funcţionare a acestora trebuie verificat minimum o dată pe an;
        ● Manşoanele aparatelor de muls trebuie înlocuite cel puţin o dată pe an;
        ● Înaintea mulsului şi mai ales după muls trebuie să se facă igiena mameloanelor prin aplicarea unei soluţii destinate în acest sens;
        ● Anual, cantitatea de soluţie aplicată trebuie să fie de minimum 1 litru/cap animal, cu respectarea indicaţiilor de utilizare din avizul în vigoare al produsului biocid utilizat ;
        ● Bovinele trebuie să aibă acces la o raţie alimentară echilibrată din punct de vedere calitativ şi
        cantitativ, adaptată şi corespunzătoare nevoilor fiziologice, conţinutului în energie, proteinelor, mineralelor şi vitaminelor corespunzătoare raţiei alimentare, fiind un factor esenţial pentru creştere precum şi indicelui de conversie alimentară, calitatea laptelui, eficacitatea reproducţiei şi calitatea carcasei ;
        ● Hrana trebuie să fie adaptată vârstei, greutăţii şi categoriei de producţie a animalului, de o calitate omogenă şi în cantitate suficientă, pentru evitarea oricărei competiţii ;
        ● În cazul în care bovinele sunt hrănite ad libitum sau în tainuri, toate animalele din boxă trebuie să poată mânca în acelaşi timp.

        Efectivele pentru care nu sunt depăşite condiţiile de bază (standardele minime) sunt excluse de la plată.

    B3. Sancţiuni pentru nerespectarea standardului de condiţii superioare de bunăstare, respectiv a cerinţelor specifice
        Pentru sprijinul PD-07.2 "Sănătatea ongloanelor" se aplică o sancţiune dacă media efectivului trimat, MTR = (efectiv trimaj I + efectiv trimaj II)/2, este mai mică decât valoarea efectivului mediu anual eligibil. Pragul sancţiunii se aplică în funcţie de procentul de trimaj calculat ca raport între media efectivului trimat (MTR) şi efectivul mediu anual eligibil.
        Pentru sprijinul PD-07.2 "Sănătatea ongloanelor" se respinge plata compensatorie dacă serviciile de trimaj nu sunt asigurate cu un prestator de servicii veterinare.
        Se respinge plata compensatorie aferentă exploataţiei pentru neprezentarea Registrelor de evidenţă. Gravitatea unei neconformităţi - depinde în special de importanţa consecinţelor acesteia, având în vedere obiectivele urmărite prin cerinţele specifice care nu au fost respectate.
        Pentru anul 2025, solicitanţii noi, respectiv fermierii care nu au depus decontul justificativ pentru anul de angajament 2023 / 2024 sau fermierii care solicită sprijinul PD-07.4 "Asigurarea unor raţii furajere optimizate pentru creşterea bunăstării şi reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră" vor beneficia de o perioadă de adaptare pentru efectivele aflate în producţie în perioada 01.01.2025 până la data solicitării eco-schemei PD-07. Nerespectarea condiţiilor superioare de bunăstare pentru efectivele aflate în producţie până la data solicitării PD-07 nu se sancţionează conform ordinului de sancţiuni, fiind în perioadă de adaptare pentru a asigura evitarea mulsului traumatic şi bunăstarea ugerului, sănătatea ongloanelor, îmbunătăţirea zonei de odihnă din cadrul unei exploataţii şi a asigura raţii furajere optimizate.
        Pentru sprijinul PD-07.4 "Asigurarea unor raţii furajere optimizate pentru creşterea bunăstării şi reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră", valoarea sancţiunii se stabileşte în funcţie de numărul de buletine de analize şi de valoarea celor doi parametri din fişa măsurii respectiv 10%-20% proteină brută şi 40%-90% SU.
        Pentru sprijinul PD-07.4 "Asigurarea unor raţii furajere optimizate pentru creşterea bunăstării şi reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră", se respinge plata compensatorie dacă fermierul nu prezintă niciun buletin de analiză ale furajelor efectuate de către un laborator specializat, din care să reiasă indicele proteinei brute şi indicele substanţei uscate din furajele analizate, aferente anului de angajament voluntar.
        Pentru neîndeplinirea standardelor superioare de bunăstare prevăzute în "Secţiunea 7" din Ordinul ministrului agriculturii şi dezvoltării rurale nr. 106/2024 se aplică următoarele sancţiuni, în funcţie de gravitatea unei neconformităţi:

┌──────────┬───────────────────────────┐
│Pragul │Nivelul sancţiunii │
│sancţiunii│ │
├──────────┼───────────────────────────┤
│ │Se aplică o sancţiune de 2%│
│1 │din valoarea sprijinului │
│ │calculat pe anul respectiv │
│ │de angajament. │
├──────────┼───────────────────────────┤
│ │Se aplică o sancţiune de 5%│
│2 │din valoarea sprijinului │
│ │calculat pe anul respectiv │
│ │de angajament. │
├──────────┼───────────────────────────┤
│ │Se aplică o sancţiune de │
│ │10% din valoarea │
│3 │sprijinului calculat pe │
│ │anul respectiv de │
│ │angajament. │
├──────────┼───────────────────────────┤
│ │Se aplică o sancţiune de │
│ │20% din valoarea │
│4 │sprijinului calculat pe │
│ │anul respectiv de │
│ │angajament. │
├──────────┼───────────────────────────┤
│ │Se aplică o sancţiune de │
│ │30% din valoarea │
│5 │sprijinului calculat pe │
│ │anul respectiv de │
│ │angajament. │
├──────────┼───────────────────────────┤
│ │Se aplică o sancţiune de │
│ │50% din valoarea │
│6 │sprijinului calculat pe │
│ │anul respectiv de │
│ │angajament. │
├──────────┼───────────────────────────┤
│ │Se aplică o sancţiune de │
│ │75% din valoarea │
│7 │sprijinului calculat pe │
│ │anul respectiv de │
│ │angajament. │
├──────────┼───────────────────────────┤
│ │Se aplică o sancţiune de │
│ │95% din valoarea │
│8 │sprijinului calculat pe │
│ │anul respectiv de │
│ │angajament │
├──────────┼───────────────────────────┤
│ │Se aplică o sancţiune de │
│ │100% din valoarea │
│9 │sprijinului calculat pe │
│ │anul respectiv de │
│ │angajament │
└──────────┴───────────────────────────┘


        Se stabilesc pe tipuri de sprijin şi la nivel de cerinţă, următoarele praguri de sancţionare în funcţie de gravitate:

┌─────────────────┬──────────────┬─────────────┬──────────┐
│Cerinţe specifice│ │Condiţia de │ │
│(standarde │ │aplicare a │ │
│superioare de │ │sancţiunii - │ │
│bunăstare) │Verificarea │gravitate – │Pragul │
│definite conform │cerinţei │în funcţie de│sancţiunii│
│intervenţiei │superioare │importanţa │ │
│PD-07 din PS │ │consecinţelor│ │
│2023-2027 │ │nerespectării│ │
│ │ │cerinţei │ │
├─────────────────┼──────────────┼─────────────┼──────────┤
│PD-07.1."Evitarea│ │ │ │
│mulsului │ │ │ │
│traumatic şi │ │ │ │
│bunăstarea │ │ │ │
│ugerului │ │ │ │
│PD-07.1. │ │ │ │
│Verificarea │Numărul de │ │ │
│periodică a │verificări │2 verificări │ │
│stării tehnice a │tehnice a │/ an │2 │
│echipamentelor de│echipamentelor│ │ │
│muls în vederea │de muls / an │ │ │
│evitării mulsului│ │ │ │
│traumatic, │ │ │ │
│verificare de cel│ │ │ │
│puţin 3 ori/an │ │ │ │
│Standard minim: 1│ │ │ │
│verificare/an │ │ │ │
├─────────────────┼──────────────┼─────────────┼──────────┤
│ │Frecventa │schimba │ │
│ │schimbarii │mansoanele 2 │2 │
│PD-07.1."Evitarea│mansoanelor │ori pe an │ │
│mulsului ├──────────────┼─────────────┼──────────┤
│traumatic şi │ │intervalele │ │
│bunăstarea │ │nu sunt de │ │
│ugerului │Intervalul la │maxim 4 luni │ │
│PD-07.1.2 │care se │între │1 │
│Schimbă │schimba │verificarea 1│ │
│manşoanele │mansoanele │şi 2 şi între│ │
│aparatelor de │ │verificarea 2│ │
│muls la un │ │şi 3 │ │
│interval de ├──────────────┼─────────────┼──────────┤
│maximum 4 luni, │ │≥ 0,8 ... < │2 │
│respectiv de cel │ │0,9 │ │
│puţin 3 ori pe │ ├─────────────┼──────────┤
│an, rezultând un │ │≥ 0,7 ... < │3 │
│număr mediu de │ │0,8 │ │
│0,9 manşoane/ │ ├─────────────┼──────────┤
│vacă de lapte │Numar mediu = │≥ 0,6 ... < │4 │
│adultă/an de │Nr total de │0,7 │ │
│angajament │mansoane / ├─────────────┼──────────┤
│Standard minim: │efectiv mediu │≥ 0,5 ... < │5 │
│Schimbă │anual eligibil│0,6 │ │
│manşoanele │ ├─────────────┼──────────┤
│aparatelor de │ │≥ 0,4 . < 0,5│6 │
│muls cel puţin 1 │ ├─────────────┼──────────┤
│dată an │ │≥ 0,3 . < 0,4│7 │
│ │ ├─────────────┼──────────┤
│ │ │< 0,3 │8 │
├─────────────────┼──────────────┼─────────────┼──────────┤
│ │ │≥ 2,8 ... < 3│1 │
│ │ ├─────────────┼──────────┤
│ │ │≥ 2,4 ... < │2 │
│ │ │2,8 │ │
│ │Cantitatea de ├─────────────┼──────────┤
│ │produse │≥ 2,0 ... < │3 │
│ │utilizată │2,4 │ │
│ │pentru fiecare├─────────────┼──────────┤
│ │animal adult/ │≥ 1,7 ... < │4 │
│ │an = Total │2,0 │ │
│ │litri ├─────────────┼──────────┤
│ │utilizaţi │≥ 1,5 ... < │5 │
│ │raportati la │1,7 │ │
│ │efectivul ├─────────────┼──────────┤
│ │mediu anual │≥ 1,3 ... < │6 │
│ │eligibil │1,5 │ │
│ │ ├─────────────┼──────────┤
│ │ │≥ 1,1 ... < │7 │
│ │ │1,3 │ │
│ │ ├─────────────┼──────────┤
│ │ │>1,0 < 1,1 │8 │
│ ├──────────────┼─────────────┼──────────┤
│ │ │Registrul nu │ │
│ │ │este │ │
│ │ │completat │ │
│ │ │corect pentru│ │
│ │ │un număr de │1 │
│ │ │până la 10 │ │
│ │ │zile │ │
│ │ │inclusiv, din│ │
│ │ │total an │ │
│ │ │agajament │ │
│ │ ├─────────────┼──────────┤
│ │ │Registrul nu │ │
│ │ │este │ │
│ │ │completat │ │
│ │ │corect pentru│ │
│ │ │un număr de │ │
│ │ │zile cuprins │2 │
│ │ │între 11 şi │ │
│ │ │30 zile │ │
│ │ │inclusiv, din│ │
│PD-07.1."Evitarea│ │total an de │ │
│mulsului │ │angajament │ │
│traumatic şi │ ├─────────────┼──────────┤
│bunăstarea │ │Registrul nu │ │
│ugerului │ │este │ │
│PD-07.1.3 │ │completat │ │
│Utilizează │ │corect pentru│ │
│minimum 3 litri │ │un număr de │ │
│produse pentru │ │zile cuprins │3 │
│fiecare animal │ │între 31 şi │ │
│adult/an pentru │ │60 zile │ │
│întreţinerea │ │inclusiv din │ │
│ugerului, │ │total an de │ │
│premergător │ │angajament │ │
│mulsului şi │ ├─────────────┼──────────┤
│postmuls │ │Registrul nu │ │
│Standard minim: │Completarea │este │ │
│1 litru produse │registrului de│completat │ │
│pentru fiecare │evidenţă * │corect pentru│ │
│animal adult/an │ │un număr de │ │
│ │ │zile cuprins │4 │
│ │ │între 61 şi │ │
│ │ │90 zile │ │
│ │ │inclusiv din │ │
│ │ │total an de │ │
│ │ │angajament │ │
│ │ ├─────────────┼──────────┤
│ │ │Registrul nu │ │
│ │ │este │ │
│ │ │completat │ │
│ │ │corect pentru│ │
│ │ │un număr de │ │
│ │ │zile cuprins │6 │
│ │ │între 91 şi │ │
│ │ │180 zile │ │
│ │ │inclusiv din │ │
│ │ │total an de │ │
│ │ │angajament │ │
│ │ ├─────────────┼──────────┤
│ │ │Registrul nu │ │
│ │ │este │ │
│ │ │completat │ │
│ │ │corect pentru│ │
│ │ │un număr de │7 │
│ │ │peste 180 │ │
│ │ │zile, din │ │
│ │ │total an de │ │
│ │ │angajament │ │
│ │ ├─────────────┼──────────┤
│ │ │Nu poate face│ │
│ │ │dovada │ │
│ │ │existenţei │9 │
│ │ │registrului │ │
│ │ │completat la │ │
│ │ │zi │ │
│ ├──────────────┴─────────────┴──────────┤
│ │* Observatie: prin necompletarea │
│ │evidenţelor se va înţelege, fie că │
│ │lipsesc toate înregistrările pentru │
│ │perioada respectivă, fie că în perioada│
│ │respectivă beneficiarul a completat │
│ │doar o parte din date │
├─────────────────┼──────────────┬─────────────┬──────────┤
│ │ │2 acţiuni de │ │
│ │ │trimaj şi │ │
│ │ │PRTR │1 │
│ │ │≥ 95% ... < │ │
│ │ │100% │ │
│ │ ├─────────────┼──────────┤
│ │ │2 acţiuni de │ │
│ │ │trimaj şi │ │
│ │ │PRTR │2 │
│ │ │≥ 90% ... < │ │
│ │Numărul de │95% │ │
│ │acţiuni de ├─────────────┼──────────┤
│ │trimaj pentru │2 acţiuni de │ │
│ │fiecare animal│trimaj şi │ │
│ │adult/an │PRTR │3 │
│PD07-2 │annual │≥ 80% ... < │ │
│efectuează anual │MTR (media │90% │ │
│cel puţin două │efectivului ├─────────────┼──────────┤
│acţiuni de trimaj│trimat) = (nr │2 acţiuni de │ │
│pentru fiecare │capete trimaj │trimaj şi │ │
│animal adult │1 + nr capete │PRTR │4 │
│PD-07.2.1 │trimaj 2) /2 │≥ 60% ... < │ │
│Efectuează anual │PR_TR (procent│80% │ │
│cel puţin două │trimaj) = ├─────────────┼──────────┤
│acţiuni de trimaj│(M_TR/ │2 acţiuni de │ │
│pentru fiecare │efectivul │trimaj şi │ │
│animal adult │mediu │PRTR │5 │
│Standard minim: │eligibil) x │≥ 40% ... < │ │
│1 acţiuni de │100 │60% │ │
│trimaj /fiecare │Dacă M_TR este├─────────────┼──────────┤
│animal adult/an │mai mică decât│2 acţiuni de │ │
│ │valoarea │trimaj şi │ │
│ │efectivului │PRTR │6 │
│ │mediu eligibil│≥ 20% ... < │ │
│ │şi PR_TR < 100│40% │ │
│ │se aplică o ├─────────────┼──────────┤
│ │sancţiune │2 acţiuni de │ │
│ │ │trimaj şi │ │
│ │ │PRTR │7 │
│ │ │≥ 10% ... < │ │
│ │ │20% │ │
│ │ ├─────────────┼──────────┤
│ │ │2 acţiuni de │ │
│ │ │trimaj şi │ │
│ │ │PRTR │8 │
│ │ │> 0% ... < │ │
│ │ │10% │ │
├─────────────────┼──────────────┼─────────────┼──────────┤
│ │ │≥ 2,9 ... < 3│1 │
│ │ │kg │ │
│ │ ├─────────────┼──────────┤
│ │ │≥ 2,8 … < 2,9│2 │
│ │ │kg │ │
│PD-07.3 │Numărul de ├─────────────┼──────────┤
│utilizează o │zile pe │≥ 2,7 ... < │3 │
│cantitate de │fiecare │2,8 kg │ │
│materiale sub │interval ├─────────────┼──────────┤
│formă de aşternut│pentru care nu│≥ 2,6 ... < │4 │
│de cel puţin 3 kg│s-au aplicat 3│2,7 │ │
│pentru fiecare │kg de ├─────────────┼──────────┤
│animal adult/zi │materiale sub │≥ 2,5 … < 2,6│5 │
│Standard minim: │formă de │kg │ │
│2 kg pentru │asternut ├─────────────┼──────────┤
│fiecare animal │pentru fiecare│≥ 2,3 … < 2,5│6 │
│adult/zi │adult/zi *) │kg │ │
│ │ ├─────────────┼──────────┤
│ │ │≥ 2,2 … < 2,3│7 │
│ │ │kg │ │
│ │ ├─────────────┼──────────┤
│ │ │> 2,0…….< 2,2│8 │
│ │ │kg │ │
├─────────────────┼──────────────┼─────────────┼──────────┤
│ │ │≥280 g….< 300│1 │
│ │Numărul de │g │ │
│ │zile pe ├─────────────┼──────────┤
│ │fiecare │≥ 260 g….< │2 │
│ │interval │.280 g │ │
│ │pentru care nu├─────────────┼──────────┤
│ │s-au aplicat │≥240 g …< 260│3 │
│ │300 g/cap/zi │g │ │
│ │materiale ├─────────────┼──────────┤
│ │higroscopice │≥220 g….< 240│4 │
│ │sub formă de │g │ │
│ │fibre vegetale├─────────────┼──────────┤
│ │mărunţite sau │≥ 200 g….< │5 │
│ │tocate (talaş,│220 g │ │
│ │rumeguş, paie ├─────────────┼──────────┤
│ │tocate) peste │≥100 g….< 200│6 │
│ │stratul │g │ │
│ │izolator, în ├─────────────┼──────────┤
│ │cazul │≥50 g….< 100 │7 │
│ │utilizării │g │ │
│ │saltelelor; ├─────────────┼──────────┤
│ │ │> 0…….< 50 g │8 │
│ ├──────────────┼─────────────┼──────────┤
│ │ │Registrul nu │ │
│ │ │este │ │
│ │ │completat │ │
│ │ │corect pentru│ │
│ │ │un număr de │1 │
│ │ │până la 10 │ │
│ │ │zile │ │
│ │ │inclusiv, din│ │
│ │ │total an │ │
│ │ │agajament │ │
│ │ ├─────────────┼──────────┤
│ │ │Registrul nu │ │
│ │ │este │ │
│ │ │completat │ │
│ │ │corect pentru│ │
│ │ │un număr de │ │
│ │ │zile cuprins │2 │
│ │ │între 11 şi │ │
│PD-07.3.1 │ │30 zile │ │
│Utilizează o │ │inclusiv, din│ │
│cantitate de 300 │ │total an de │ │
│g/cap/zi │ │angajament │ │
│materiale │ ├─────────────┼──────────┤
│higroscopice sub │ │Registrul nu │ │
│formă de fibre │ │este │ │
│vegetale │ │completat │ │
│mărunţite sau │ │corect pentru│ │
│tocate (talaş, │ │un număr de │ │
│rumeguş, paie │ │zile cuprins │3 │
│tocate) peste │ │între 31 şi │ │
│stratul izolator,│ │60 zile │ │
│în cazul │ │inclusiv din │ │
│utilizării │ │total an de │ │
│saltelelor; │ │angajament │ │
│ │ ├─────────────┼──────────┤
│ │ │Registrul nu │ │
│ │Completarea │este │ │
│ │registrului de│completat │ │
│ │evidenta **) │corect pentru│ │
│ │ │un număr de │ │
│ │ │zile cuprins │4 │
│ │ │între 61 şi │ │
│ │ │90 zile │ │
│ │ │inclusiv din │ │
│ │ │total an de │ │
│ │ │angajament │ │
│ │ ├─────────────┼──────────┤
│ │ │Registrul nu │ │
│ │ │este │ │
│ │ │completat │ │
│ │ │corect pentru│ │
│ │ │un număr de │ │
│ │ │zile cuprins │6 │
│ │ │între 91 şi │ │
│ │ │180 zile │ │
│ │ │inclusiv din │ │
│ │ │total an de │ │
│ │ │angajament │ │
│ │ ├─────────────┼──────────┤
│ │ │Registrul nu │ │
│ │ │este │ │
│ │ │completat │ │
│ │ │pentru un │ │
│ │ │număr de │7 │
│ │ │peste 180 │ │
│ │ │zile, din │ │
│ │ │total an de │ │
│ │ │angajament │ │
│ │ ├─────────────┼──────────┤
│ │ │Nu există │ │
│ │ │dovada │ │
│ │ │existenţei │9 │
│ │ │registrului │ │
│ │ │completat la │ │
│ │ │zi │ │
├─────────────────┼──────────────┼─────────────┼──────────┤
│ │Nr. analize, │ │ │
│ │echivalent │1 analiză…sau│ │
│ │număr de luni,│2 analize │4 │
│ │în care │ │ │
│ │valorile │ │ │
│ │proteinei ├─────────────┼──────────┤
│ │brute (10%-20%│ │ │
│ │PB), respectiv│3 analiză…sau│ │
│ │substanţa │4 analize │6 │
│ │uscată (40%- │ │ │
│ │90% SU) nu │ │ │
│ │sunt ├─────────────┼──────────┤
│ │respectate şi │ │ │
│ │/ sau lipsa │5 analize sau│ │
│ │buletinului de│6 analize │7 │
│ │analiză din │ │ │
│ │care să reiasă│ │ │
│ │aceste valori,├─────────────┼──────────┤
│PD-07.4 │respectiv │ │ │
│“Asigurarea unor │ambii │peste 6 │ │
│raţii furajere │parametrii │analize │9 │
│optimizate” ***) │neconformi │ │ │
│ │ │ │ │
│ ├──────────────┼─────────────┼──────────┤
│ │Numărul de │1 analiză.. │ │
│ │analize în │.sau 2 │3 │
│ │care nu se │analize │ │
│ │respectă unul │ │ │
│ │dintre ├─────────────┼──────────┤
│ │parametrii │3 analize.. │ │
│ │(valoarea │.sau 4 │5 │
│ │proteinei │analize │ │
│ │brute, │ │ │
│ │respectiv ├─────────────┼──────────┤
│ │10%-20 sau │5 analize sau│ │
│ │valoarea │6 analize │6 │
│ │substanţei │ │ │
│ │uscate, ├─────────────┼──────────┤
│ │respectiv │peste 6 │ │
│ │40%-90%) │analize │8 │
│ │ │ │ │
├─────────────────┴──────────────┴─────────────┴──────────┤
│Observaţie: │
│*) pentru stabilirea nivelului de sancţiune în funcţie de│
│cantitatea de materiale sub formă de asternut aplicată │
│3kg / vacă adultă/zi şi/sau 300 g/cap/zi materiale │
│higroscopice sub formă de fibre vegetale mărunţite sau │
│tocate (talaş, rumeguş, paie tocate) peste stratul │
│izolator, în cazul utilizării saltelelor; se va efectua │
│media ponderata intre numarul de zile aferent fiecarui │
│interval nerespectat. Se va utiliza pragul inferior de la│
│fiecare interval pentru a calcula media ponderata │
│**) prin necompletarea evidenţelor se va înţelege, fie că│
│lipsesc toate înregistrările pentru perioada respectivă, │
│fie că în perioada respectivă beneficiarul a completat │
│doar o parte din date │
└─────────────────────────────────────────────────────────┘

        Dacă în cadrul eco-schemei pentru un tip de sprijin nu sunt îndeplinite mai multe condiţii specifice pentru exploataţia respectivă, beneficiarului i se aplică sancţiunea cu pragul cel mai mare.


    SECŢIUNEA 3

    C. Sancţiuni pentru nerespectarea condiţionalităţii şi condiţionalităţii sociale
     Fermierii care solicită plăţi pentru eco-schema în sectorul zootehnic - Creşterea nivelului de bunăstare a vacilor de lapte, intervenţia PD-07 din PS 2023-2027, au obligaţia de a respecta pe suprafaţa întregii exploataţii şi pe parcursul întregului an calendaristic, normele privind condiţionalitatea aprobate prin Ordinul comun nr. 54/570/32/2023, cu modificările şi completările ulterioare.
     În cazul în care se constată nerespectarea de către fermieri a normelor privind condiţionalitatea, se vor aplica sancţiuni administrative în conformitate cu Sistemul de sancţiuni administrative pentru condiţionalitate aprobat prin ordinul ministrului agriculturii şi dezvoltării rurale nr. 393/2023, cu modificările şi completările ulterioare.
     Fermierii care solicită plăţi pentru eco-schema în sectorul zootehnic - Creşterea nivelului de bunăstare a vacilor de lapte, intervenţia PD-07 din PS 2023-2027, au obligaţia de a respecta normele privind condiţionalitatea socială stabilită în baza Regulamentului (UE) nr. 2115/2021.
     În cazul în care se constată de către organele competente (Inspecţia Muncii) nerespectarea de către beneficiari a normelor de condiţionalitate socială, APIA aplică sistemul de sancţiuni administrative aferente condiţionalităţii sociale, care se aprobă prin ordin al ministrului agriculturii şi dezvoltării rurale, conform prevederilor art. 39 alin. (6^1) din Hotărârea Guvernului nr.1571/2022 privind stabilirea cadrului general de implementare a intervenţiilor aferente sectoarelor vegetal şi zootehnic din cadrul Planului strategic PAC 2023-2027, finanţate din Fondul european de garantare agricolă şi de la bugetul de stat, cu modificările şi completările ulterioare.


                                        -------

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 Modele de Contracte Civile si Acte Comerciale conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 Modele de Contracte Civile si Acte Comerciale conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016