Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   SISTEMUL din 6 august 2025  de sancţiuni pentru eco-schema în sectorul zootehnic - Creşterea nivelului de bunăstare a bovinelor prin păşunat extensiv pe pajişti în condiţii optime de sustenabilitate, intervenţia PD-27 din PS 2023-2027    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 SISTEMUL din 6 august 2025 de sancţiuni pentru eco-schema în sectorul zootehnic - Creşterea nivelului de bunăstare a bovinelor prin păşunat extensiv pe pajişti în condiţii optime de sustenabilitate, intervenţia PD-27 din PS 2023-2027

EMITENT: Ministerul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 742 bis din 8 august 2025
──────────
    Aprobat prin ORDINUL nr. 268 din 6 august 2025, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 742 din 8 august 2025.
──────────
    CAP. I
    DISPOZIŢII GENERALE
        Baza de calcul pentru eco-schemele în sectorul zootehnic, este următoarea:
    a) sprijinul nu se acordă pentru un efectiv mai mare decât efectivul de animale estimat de beneficiar în cererea de plată pentru fiecare exploataţie înregistrată cu cod ANSVSA în BND, pe perioada unui an de angajament;
    b) dacă efectivul de animale estimat în cererea de plată depăşeşte efectivul de animale solicitat în decontul anual, nu se aplică nici o sancţiune, iar valoarea sprijinului se calculează la efectivul anual solicitat în deconturile justificative;
    c) Efectivul anual eligibil la plată reprezintă baza de calcul pentru stabilirea sumei de plată fără penalizări (valoare fără reduceri/sancţiuni) exprimată în euro/lei.
    d) Efectivul anual eligibil la plată reprezintă pentru categoria bovine (eco-schema PD-27) efectivul eligibil la plată determinat din decontul anual pentru fiecare exploataţie înregistrată cu cod ANSVSA în BND pe perioada unui an de angajament. Efectivul anual eligibil la plată determinat în baza documentelor justificative depuse, nu poate fi mai mare decât efectivul solicitat în decontul respectiv.
    e) Suma eligibilă la plată finală, exprimată în euro/lei, se stabileşte după aplicarea tuturor reducerilor şi sancţiunilor (dacă este cazul).
    f) Efectivul eligibil reprezintă efectivul solicitat în decontul anual, conform documentelor din care sau scăzut efectivele neeligibile, din decontul anual.
        Efectiv eligibil = efectiv eligibil conform documentelor - efectiv neeligibil
        În categoria de efectiv neeligibile se încadrează animalele sacrificate de necesitate şi mortalităţile;

    g) Beneficiarii plăţii compensatorii aferentă eco-schemei sector zootehnic pentru efectivul de animale aflat sub angajament utilizează o exploataţie cu cod ANSVSA.
    h) În categoria de efectiv neeligibile se încadrează animalele care fac obiectul deconturilor justificative depuse pentru PD-07 sau PD-08 în acelaşi an de angajament.

    CAP. II

        Calcularea sancţiunilor se realizează la nivel de exploataţie cu cod ANSVSA.
        Sistemul de sancţiuni aplicabil pentru cererile de plată aferente eco-schemei în sectorul zootehnic - Creşterea nivelului de bunăstare a bovinelor prin păşunat extensiv pe pajişti în condiţii optime de sustenabilitate, intervenţia PD-27, din PS 2023-2027, se stabileşte ţinând cont de următoarele 3 categorii de sancţiuni, care se aplică în următoarea ordine, la suma de plată rămasă după etapa anterioară de sancţionare:
    A. sancţiuni administrative în ceea ce priveşte efectivul de animale solicitat în decontul justificativ;
    B. sancţiuni pentru nerespectarea condiţiilor generale de eligibilitate, a standardului minim şi a standardului pentru condiţii superioare de bunăstare;
    C. sancţiuni pentru nerespectarea condiţionalităţii şi condiţionalităţii sociale.

        Fermierul nu va fi sancţionat în cazurile în care nu a fost în măsură să-şi respecte angajamentele sau condiţiile de eligibilitate ca urmare a cazurilor de forţă majoră şi circumstanţe excepţionale, dacă a prezentat documente justificative în acest sens, conform legislaţiei în vigoare.
        Fermierul va beneficia de plată proporţional cu perioada în care şi-a putut îndeplini angajamentul, pentru efectivul eligibil la data producerii cazului de forţă majoră sau a circumstanţelor excepţionale. Sunt recunoscute, în special, următoarele cazuri de forţă majoră şi circumstanţe excepţionale:
    a) decesul beneficiarului;
    b) incapacitatea profesională pe termen lung a beneficiarului;
    c) o catastrofă naturală gravă sau un fenomen meteorologic sever care afectează grav exploataţia agricolă;
    d) distrugerea accidentală a clădirilor destinate creşterii animalelor, aflate pe exploataţia agricolă;
    e) o epizootie, un focar de boală a plantelor sau prezenţa unor dăunători ai plantelor care afectează parţial sau integral şeptelul, sau culturile beneficiarului;
    f) exproprierea întregii exploataţii sau a unei mari părţi a acesteia, dacă exproprierea respectivă nu ar fi putut fi anticipată la data depunerii cererii;
    g) distrugerea culturilor agricole, a terenurilor agricole şi a animalelor domestice aflate în cadrul exploataţiilor agricole de către exemplarele din speciile de faună de interes cinegetic prevăzute în anexele nr. 1 şi 2 la Legea vânătorii şi a protecţiei fondului cinegetic nr. 407/2006, cu modificările şi completările ulterioare, dacă sunt notificate la APIA şi documentele justificative sunt depuse de către beneficiarii intervenţiilor;
    h) o situaţie epidemiologică internaţională, declarată pandemie de către Organizaţia Mondială a Sănătăţii incidentă şi pe teritoriul României reglementată în condiţiile stabilite prin legislaţia naţională şi reglementările procedurale specifice de implementare a PS 2023-2027.

        Fermierul nu va fi sancţionat în cazurile de circumstanţe naturale care afectează şeptelul sau efectivul de animale, cu condiţia să fi informat în scris autoritatea competentă, în termen de 10 zile lucrătoare, cu privire la producerea evenimentului de reducere a efectivului de animale şi dacă a prezentat documente justificative în acest sens, conform legislaţiei în vigoare.
        Fără a se aduce atingere circumstanţelor reale de care trebuie să se ţină cont în fiecare caz în parte, APIA poate recunoaşte circumstanţele naturale care afectează şeptelul sau efectivul, constând în moartea/sacrificarea de necesitate a unui animal ca urmare a următoarelor situaţii, de care beneficiarul nu poate fi considerat răspunzător:
    a) Enzootii care conduc la eliminarea din efectiv a unor animale sănătoase dar purtătoare de viruşi/bacterii;
    b) Imposibilitatea de a făta;
    c) Desmorexie ischio-pubiană şi desmorexie sacro-iliacă;
    d) Hemoragie interna consecutiv ruptura organe interne, vene, artere;
    e) Edem gloso-faringian;
    f) Fracturi membre;
    g) Şoc anafilactic.

    CAP. III

    SECŢIUNEA 1

    A. Sancţiuni administrative în ceea ce priveşte efectivul de animale solicitat în decontul justificativ Sancţiuni administrative în ceea ce priveşte efectivul de animalele solicitat în decontul justificativ se aplică pentru efectivele neeligibile, respectiv pentru efectivele care nu respectă condiţiile de eligibilitate. În categoria de efectiv neeligibil se încadrează animalele care fac obiectul PD-07 sau PD- 08 în acelaşi an de angajament, animalele sacrificate de necesitate şi mortalităţile.
     Sancţiunile administrative în ceea ce priveşte efectivul de animalele solicitate se calculează pe baza efectivului solicitat anual din decontul justificativ (echivalent UVM) şi a efectivului anual eligibil la plată (echivalent UVM) pentru eco-schema prevăzută în "Secţiunea 9"din Ordinul ministrului agriculturii şi dezvoltării rurale nr. 106/2024 şi fiecare exploataţie cu cod ANSVSA, după formula: Procent rezultat = (efectivul solicitat - efectivul anual eligibil la plată)/ efectivul anual eligibil la plată x 100.
        În cazul în care, în urma controalelor administrative şi/sau a controalelor efectuate la faţa locului, diferenţa între efectivul solicitat şi efectivul anual eligibil la plată este un număr de animale mai mic sau egal cu 3 UVM, iar efectivul de animale solicitat (echivalent UVM) în decontul/deconturile anuale depăşeşte efectivul de animale anual eligibil la plată (echivalent UVM), valoarea sprijinului se calculează pe baza efectivului de animale anual eligibil la plată (echivalent UVM).
        În cazul în care, în urma controalelor administrative şi/sau a controalelor efectuate la faţa locului, diferenţa între efectivul solicitat şi efectivul anual eligibil la plată este un număr de animale mai mare de 3 UVM, iar efectivul de animale solicitat (echivalent UVM) în decontul/deconturile anuale depăşeşte efectivul de animale anual eligibil la plată (echivalent UVM), valoarea totală a sprijinului la care are dreptul beneficiarul în cadrul sprijinului pentru anul de cerere în cauză se reduce astfel:
    a) cu 2,5%, dacă procentul stabilit în conformitate cu al doilea paragraf din secţiunea 1A nu depăşeşte 10%;
    b) cu 5%, dacă procentul stabilit în conformitate cu al doilea paragraf din secţiunea 1A este mai mare de 10%, dar nu mai mare de 20%;
    c) cu 10% dacă procentul stabilit în conformitate cu al doilea paragraf din secţiunea 1A este mai mare de 20%, dar nu mai mare de 30%;
    d) cu 15% dacă procentul stabilit în conformitate cu al doilea paragraf din secţiunea 1A este mai mare de 30%, dar nu mai mare de 40%;
    e) cu 20% dacă procentul stabilit în conformitate cu al doilea paragraf din secţiunea 1A este mai mare de 40%, dar nu mai mare de 50%;
    f) dacă procentul stabilit în conformitate cu al doilea paragraf din secţiunea 1A depăşeşte 50%, nu se acordă sprijinul la care ar fi avut dreptul beneficiarul în anul de cerere în cauză.

        La calculul sancţiunilor administrative în ceea ce priveşte efectivul solicitat în decontul/ deconturile justificative nu se vor lua în considerare neconformităţile privind respectarea condiţiilor superioare de bunăstare (pentru care se vor aplica sancţiunile prevăzute la punctul B).

    SECŢIUNEA 2

    B. Sancţiuni pentru nerespectarea condiţiilor generale de eligibilitate, a standardului minim şi a standardului pentru condiţii superioare de bunăstare
    B1. Sancţiuni pentru nerespectarea condiţiilor generale de eligibilitate:
        Se respinge plata compensatorie aferentă exploataţiei pentru care beneficiarul nu îşi asumă voluntar angajamentul anual cu privire la cerinţele specifice de bunăstare a animalelor;
     Se respinge plata compensatorie aferentă eco-schemei în cazul în care beneficiarul nu se încadrează în categoria fermier activ, conform 18 - 25 din Ordinul ministrului agriculturii şi dezvoltării rurale nr. 106/2024.
        Se respinge plata compensatorie aferentă exploataţiei dacă exploataţia nu are alocat un cod ANSVSA în BND / nu este autorizată/înregistrată sanitar-veterinar conform legislaţiei în vigoare.
        Se respinge plata compensatorie aferentă exploataţiei pentru nedesfăşurarea activităţii de păşunat extensiv utilizând pajişti permanente şi/sau pajişti temporare.
        Se respinge plata compensatorie aferentă exploataţiei cu cod ANSVSA dacă nu se respectă încărcătura minimă de 0,3 UVM/ha.

    B2. Sancţiuni pentru nerespectarea standardului minim:
        Efectivele pentru care nu se respectă condiţiile de bază (standardele minime) sunt excluse de la plată.

    B3. Sancţiuni pentru nerespectarea standardului de condiţii superioare de bunăstare Se respinge plata compensatorie aferentă exploataţiei pentru neprezentarea Caietului de păşunat. Pentru neîndeplinirea standardelor superioare de bunăstare prevăzute în "Secţiunea 9" din Ordinul ministrului agriculturii şi dezvoltării rurale nr. 106/2024 se aplică următoarele sancţiuni:

┌──────────┬───────────────────────────┐
│Pragul │Nivelul sancţiunii │
│sancţiunii│ │
├──────────┼───────────────────────────┤
│ │Se aplică o sancţiune de 2%│
│1 │din valoarea sprijinului │
│ │calculat pe anul respectiv │
│ │de angajament. │
├──────────┼───────────────────────────┤
│ │Se aplică o sancţiune de 5%│
│2 │din valoarea sprijinului │
│ │calculat pe anul respectiv │
│ │de angajament. │
├──────────┼───────────────────────────┤
│ │Se aplică o sancţiune de │
│ │10% din valoarea │
│3 │sprijinului calculat pe │
│ │anul respectiv de │
│ │angajament. │
├──────────┼───────────────────────────┤
│ │Se aplică o sancţiune de │
│ │20% din valoarea │
│4 │sprijinului calculat pe │
│ │anul respectiv de │
│ │angajament. │
├──────────┼───────────────────────────┤
│ │Se aplică o sancţiune de │
│ │30% din valoarea │
│5 │sprijinului calculat pe │
│ │anul respectiv de │
│ │angajament. │
├──────────┼───────────────────────────┤
│ │Se aplică o sancţiune de │
│ │50% din valoarea │
│6 │sprijinului calculat pe │
│ │anul respectiv de │
│ │angajament. │
├──────────┼───────────────────────────┤
│ │Se aplică o sancţiune de │
│ │75% din valoarea │
│7 │sprijinului calculat pe │
│ │anul respectiv de │
│ │angajament. │
├──────────┼───────────────────────────┤
│ │Se aplică o sancţiune de │
│ │95% din valoarea │
│8 │sprijinului calculat pe │
│ │anul respectiv de │
│ │angajament. │
├──────────┼───────────────────────────┤
│ │Se aplică o sancţiune de │
│ │100% din valoarea │
│9 │sprijinului calculat pe │
│ │anul respectiv de │
│ │angajament. │
└──────────┴───────────────────────────┘

        Se stabilesc la nivel de cerinţă, următoarele praguri de sancţionare în funcţie de gravitate:

┌───────────────┬───────────┬─────────────┬──────────┐
│Cerinţe │ │Condiţia de │ │
│specifice │ │aplicare a │ │
│(standarde │ │sancţiunii - │ │
│superioare de │Verificarea│gravitate - │ │
│bunăstare) │cerinţei │în funcţie de│Pragul │
│definite │superioare │importanţa │sancţiunii│
│conform │ │consecinţelor│ │
│intervenţiei │ │nerespectării│ │
│PD-27 din PS │ │cerinţei │ │
│2023-2027 │ │ │ │
├───────────────┼───────────┼─────────────┼──────────┤
│ │ │> 1 UVM ... ≤│ │
│ │ │1,05 UVM │1 │
│ │Numărul de │ │ │
│ │zile pentru├─────────────┼──────────┤
│ │care nu a │> 1,05 UVM │ │
│ │asigurat │... ≤ 1,1 UVM│2 │
│ │încărcătura│ │ │
│PD-27." │maximă de ├─────────────┼──────────┤
│Creşterea │bovine de │> 1,1 UVM ...│ │
│nivelului de │1,0 UVM/ │≤ 1,15 UVM │3 │
│bunăstare a │ha*) │ │ │
│bovinelor prin │Se verifică├─────────────┼──────────┤
│păşunat │încărcătura│> 1,15 UVM │ │
│extensiv pe │de animale │... ≤ 1,2 UVM│4 │
│pajişti în │pe │ │ │
│condiţii optime│suprafaţa ├─────────────┼──────────┤
│de │de păşune, │> 1,2 UVM ...│ │
│sustenabilitate│trebuie să │≤ 1,3 UVM │5 │
│Asigură │fie maximum│ │ │
│încărcătura │1UVM/ha ├─────────────┼──────────┤
│maximă de │(numărul de│> 1,3 UVM ...│ │
│bovine de 1,0 │animale şi │≤ 1,4 UVM │6 │
│UVM/ha │suprafaţa │ │ │
│ │de păşune ├─────────────┼──────────┤
│ │se regăsesc│> 1,4 UVM ...│ │
│ │în caietul │≤ 1,5 UVM │7 │
│ │de păşunat │ │ │
│ │*) ├─────────────┼──────────┤
│ │ │> 1,5 UVM │8 │
│ │ │ │ │
├───────────────┴┬──────────┼─────────────┼──────────┤
│ │ │ │ │
│ │ │< 10 % zile │3 │
│PD-27." │ │ │ │
│Creşterea │ ├─────────────┼──────────┤
│nivelului de │ │ │ │
│bunăstare a │ │≥ 10 % zile │ │
│bovinelor prin │ │.... < 30 % │4 │
│păşunat extensiv│ │zile │ │
│pe pajişti în │Procentul │ │ │
│condiţii optime │de abatere├─────────────┼──────────┤
│de │< 20% │ │ │
│sustenabilitate"│ │≥ 30 % zile │ │
│Asigură │ │..... <50 │5 │
│păşunatul │ │%zile │ │
│bovinelor un │ │ │ │
│număr de zile │ ├─────────────┼──────────┤
│cuprins între │ │ │ │
│60-140 de zile, │ │≥ 50 % zile │6 │
│în funcţie de │ │ │ │
│pachetul ales, ├──────────┼─────────────┼──────────┤
│astfel: │ │ │ │
│pachetul 1 - │ │< 10 % zile │4 │
│zona montană: │ │ │ │
│varianta 1: │ ├─────────────┼──────────┤
│cel puţin 60 de │ │ │ │
│zile (timp de │ │≥ 10 % zile │ │
│cel puţin 6 ore │ │..... < 30 % │5 │
│pe zi) din anul │Procentul │zile │ │
│de angajament; │de abatere│ │ │
│varianta 2: │≥ 20%.....├─────────────┼──────────┤
│cel puţin 90 de │< 50% │ │ │
│zile (timp de │ │≥ 30 % zile │ │
│cel puţin 6 ore │ │..... < 50 % │6 │
│pe zi) din anul │ │zile │ │
│de angajament. │ │ │ │
│pachetul 2 - │ ├─────────────┼──────────┤
│zona de deal: │ │ │ │
│cel puţin 140 de│ │≥ 50 % zile │7 │
│zile (timp de │ │ │ │
│cel puţin 6 ore ├──────────┼─────────────┼──────────┤
│pe zi) din anul │ │ │ │
│de angajament; │ │< 10 % zile │6 │
│pachetul 3 - │ │ │ │
│zona de câmpie: │ ├─────────────┼──────────┤
│cel puţin 100 de│ │ │ │
│zile (timp de │ │≥ 10 % zile │ │
│cel puţin 6 ore │ │.... < 30 % │7 │
│pe zi) din anul │ │zile │ │
│de angajament. │Procentul │ │ │
│Se verifică │de abatere├─────────────┼──────────┤
│numărul de zile │≥ 50% │ │ │
│în care │ │≥ 30% zile │ │
│animalele au │ │....<50 % │8 │
│păşunat pe │ │zile │ │
│suprafaţa de │ │ │ │
│păşune │ ├─────────────┼──────────┤
│ │ │ │ │
│ │ │≥ 50 % zile │9 │
│ │ │ │ │
└────────────────┴──────────┴─────────────┴──────────┘


┌┬───────────┬───────────────────────┬─┐
││ │Caietul nu este │ │
││ │completat corect pentru│ │
││ │un număr de până la 10%│1│
││ │din zile, din total │ │
││ │perioadă de păşunat │ │
││ ├───────────────────────┼─┤
││ │Caietul nu este │ │
││ │completat corect pentru│ │
││ │un număr de zile │ │
││ │cuprins între 10% şi │2│
││ │până la 15% din zile, │ │
││ │din total perioadă de │ │
││ │păşunat │ │
││ ├───────────────────────┼─┤
││ │Caietul nu este │ │
││ │completat corect pentru│ │
││ │un număr de zile │ │
││ │cuprins între 15% şi │3│
││ │până la 20% din zile, │ │
││ │din total perioadă de │ │
││ │păşunat │ │
││Completarea├───────────────────────┼─┤
││Caietului │Caietul nu este │ │
││de păşunat │completat corect pentru│ │
││**) │un număr de zile │ │
││ │cuprins între 20% şi │4│
││ │până la 25% din zile, │ │
││ │din total perioadă de │ │
││ │păşunat │ │
││ ├───────────────────────┼─┤
││ │Caietul nu este │ │
││ │completat corect pentru│ │
││ │un număr de zile │ │
││ │cuprins între 25% şi │5│
││ │până la 30% din zile, │ │
││ │din total perioadă de │ │
││ │păşunat │ │
││ ├───────────────────────┼─┤
││ │Caietul nu este │ │
││ │completat corect pentru│ │
││ │un număr de peste 30% │7│
││ │zile din total perioadă│ │
││ │de păşunat │ │
││ ├───────────────────────┼─┤
││ │Nu poate face dovada │ │
││ │existenţei caietului de│9│
││ │păşunat completat la zi│ │
└┴───────────┴───────────────────────┴─┘

        Observaţie:
        *) pentru stabilirea nivelului de sancţiune, se va calcula pragul între numărul de zile aferent fiecărui interval procentual nerespectat în funcţie de pachetul accesat.
        **) prin necompletarea caietului de păşunat se va înţelege, că în perioada respectivă beneficiarul a completat doar o parte din date sau există date completate greşit


        Dacă în cadrul eco-schemei pentru un tip de sprijin nu sunt îndeplinite mai multe condiţii specifice pentru exploataţia respectivă, beneficiarului i se aplică sancţiunea cu pragul cel mai mare.


    SECŢIUNEA 3

    C. Sancţiuni pentru nerespectarea condiţionalităţii şi condiţionalităţii sociale
     Fermierii care solicită plăţi pentru eco-schema în sectorul zootehnic - Creşterea nivelului de bunăstare a bovinelor prin păşunat extensiv pe pajişti în condiţii optime de sustenabilitate, intervenţia PD-27 din PS 2023-2027, au obligaţia de a respecta pe suprafaţa întregii exploataţii şi pe parcursul întregului an calendaristic, normele privind condiţionalitatea aprobate prin Ordinul comun nr. 54/570/32/2023, cu modificările şi completările ulterioare.
     În cazul în care se constată nerespectarea de către fermieri a normelor privind condiţionalitatea, se vor aplica sancţiuni administrative în conformitate cu Sistemul de sancţiuni administrative pentru condiţionalitate aprobat prin Ordinul ministrului agriculturii şi dezvoltării rurale nr. 393/2023, cu modificările şi completările ulterioare.
     Fermierii care solicită plăţi pentru eco-schema în sectorul zootehnic - Creşterea nivelului de bunăstare a bovinelor prin păşunat extensiv pe pajişti în condiţii optime de sustenabilitate, intervenţia PD-27 din PS 2023-2027, au obligaţia de a respecta normele privind condiţionalitatea socială stabilită în baza Regulamentului (UE) nr. 2115/2021.
    În cazul în care se constată de către organele competente (Inspecţia Muncii) nerespectarea de către beneficiari a normelor de condiţionalitate socială, APIA aplică sistemul de sancţiuni administrative aferente condiţionalităţii sociale, care se aprobă prin ordin al ministrului agriculturii şi dezvoltării rurale, conform prevederilor art. 39 alin. (6^1) din Hotărârea Guvernului nr. 1571/2022 privind stabilirea cadrului general de implementare a intervenţiilor aferente sectoarelor vegetal şi zootehnic din cadrul Planului strategic PAC 2023-2027, finanţate din Fondul european de garantare agricolă şi de la bugetul de stat, cu modificările şi completările ulterioare.


                            -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 Modele de Contracte Civile si Acte Comerciale conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 Modele de Contracte Civile si Acte Comerciale conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016