Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   SISTEMUL DE SANCŢIUNI din 20 februarie 2019  pentru măsura 13 Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 SISTEMUL DE SANCŢIUNI din 20 februarie 2019 pentru măsura 13 "Plăţi pentru zone care se confruntă cu constrângeri naturale sau cu alte constrângeri specifice"

EMITENT: Ministerul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 199 bis din 13 martie 2019
──────────
    Aprobat prin Ordinul nr. 194 din 20 februarie 2019, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 199 din 13 martie 2019.
──────────
    CAP. I

    (1) Sistemul de sancţiuni aferent măsurii 13 "Plăţi pentru zone care se confruntă cu constrângeri naturale sau cu alte constrângeri specifice", se aplică cererilor de plată depuse de fermieri începând cu campania 2019. Calculul sumei de plată şi al sancţiunilor de reducere şi excludere se efectuează ţinând cont de degresivitatea sprijinului financiar la nivel de măsură şi categorie de zonă defavorizată, prin utilizarea cuantumului mediu la hectar, conform fişelor tehnice ale măsurii 13 din Programul Naţional de Dezvoltare Rurală (PNDR).
    (2) Există 6 categorii de sancţiuni, care se aplică în următoarea ordine la suma de plată rămasă după etapa anterioară de sancţionare:
    A. sancţiuni pentru supradeclararea suprafeţelor;
    B. sancţiuni pentru nerespectarea condiţiilor de eligibilitate;
    C. sancţiuni pentru depunerea cu întârziere a cererii de plată;
    D. sancţiuni pentru nedeclararea tuturor suprafeţelor;
    E. sancţiuni pentru nerespectarea ecocondiţionalităţii;
    F. sancţiuni suplimentare.

    (3) Fermierul nu va fi respins de la plata şi nici nu va fi sancţionat în cazurile de forţă majoră şi circumstanţe excepţionale dacă a prezentat documente justificative în acest sens, conform legislaţiei în vigoare.
    (4) Sunt recunoscute, în special, următoarele cazuri de forţă majoră şi circumstanţe excepţionale:
    - decesul beneficiarului;
    – incapacitatea profesională pe termen lung a beneficiarului;
    – o catastrofa naturală gravă care afectează puternic exploataţia agricolă;
    – distrugerea accidentală a clădirilor destinate creşterii animalelor, aflate pe exploataţia agricolă;
    – o epizootie sau o boală a plantelor care afectează parţial sau integral şeptelul sau, respectiv, culturile beneficiarului;
    – exproprierea întregii exploataţii agricole a unei mari părţi a acesteia, dacă exproprierea respectivă nu ar fi putut fi anticipată la data depunerii cererii.

    (5) În cazul în care beneficiarul care a depus cererea de plată şi a fost selectat pentru controlul pe teren nu permite inspectarea fermei de către reprezentanţii organismelor abilitate, se consideră că acesta nu a respectat angajamentul. În acest caz beneficiarului nu i se va acorda nicio plată pentru măsura respectivă pentru anul în curs.
    CAP. II

    SECŢIUNEA 1

    A. Sancţiuni pentru supradeclararea suprafeţelor
    a) Dacă diferenţa dintre suprafaţa declarată pentru plată şi suprafaţa determinată la nivelul unei grupe de culturi (grupă de plată) este mai mică sau egală cu 0,1 ha, suprafaţa determinată va fi considerată egală cu suprafaţa declarată. Acest paragraf nu se aplică în cazul în care diferenţa reprezintă mai mult de 20% din suprafaţa totală declarată pentru plată.
    b) Dacă în ceea ce priveşte o grupă de culturi (grupă de plată), suprafaţa declarată pentru plată depăşeşte suprafaţa determinată cu un procent mai mare de 3% din suprafaţa determinată sau 2 ha, plata se calculează pe baza suprafeţei determinate, din care se scade de 1,5 ori diferenţa constatată. Sancţiunea administrativă nu poate depăşi 100% din cuantumurile bazate pe suprafaţa declarată.
    c) În cazul în care beneficiarului nu i-a fost impusă nicio sancţiune pentru supradeclarare în anul de cerere anterior pentru măsura 13, dacă suprafaţa declarată depăşeşte suprafaţa determinată cu un procent mai mare de 3% dar mai mic de 10% din suprafaţa determinată, sancţiunea administrativă menţionată la litera b), se reduce cu 50%.
    d) Dacă unui beneficiar i se reduce sancţiunea administrativă conform litera c), iar o altă sancţiune administrativă pentru supradeclarare va fi aplicată pentru măsura 13 în anul de cerere următor, beneficiarul va plăti întreaga sancţiune administrativă pentru respectivul an de cerere următor, precum şi cuantumul cu care a fost redusă, în conformitate cu litera c), sancţiunea administrativă calculată în conformitate cu litera b) în anul precedent.

    SECŢIUNEA 2

    B. Sancţiuni pentru nerespectarea condiţiilor de eligibilitate şi a altor condiţii în cadrul angajamentelor

┌───────────────────┬──────────────────┐
│Condiţii de │Sancţiune │
│eligibilitate*) │ │
├───────────────────┼──────────────────┤
│Beneficiarul │ │
│sprijinului se │ │
│încadrează în │Nu se permite │
│categoria fermier │deschiderea │
│activ, definită │angajamentului. │
│conform art. 9 din │Este exclus de la │
│Regulamentul (UE) │plată aplicantul │
│nr. 1.307/2013 şi │care nu │
│cu respectarea │îndeplineşte │
│prevederilor │această condiţie. │
│legislaţiei │ │
│naţionale în │ │
│vigoare │ │
├───────────────────┼──────────────────┤
│Beneficiarul este │ │
│utilizatorul unei │Nu se permite │
│suprafeţe agricole │deschiderea │
│identificabilă în │angajamentului. │
│Sistemul Integrat │Este exclus de la │
│de Administrare şi │plată aplicantul │
│Control (IACS) şi │care nu │
│situată în zonele │îndeplineşte │
│eligibile desemnate│această condiţie. │
│în PNDR │ │
├───────────────────┼──────────────────┤
│Suprafaţa minimă a │ │
│fermei este de 1 │ │
│ha, iar parcelele │ │
│eligibile au │ │
│dimensiunea minimă │Nu se permite │
│de 0,3 ha (în │deschiderea │
│cazurile prevăzute │angajamentului. │
│de condiţiile │Este exclusă de la│
│specifice schemei │plată parcela care│
│unice de plată pe │nu îndeplineşte │
│suprafaţă, în cazul│această condiţie. │
│anumitor tipuri de │ │
│culturi, suprafaţa │ │
│minimă a parcelei │ │
│poate să fie de cel│ │
│puţin 0,1 ha). │ │
├───────────────────┼──────────────────┤
│ │Nu se permite │
│ │acordarea │
│ │sprijinului dacă │
│Beneficiarul se │nu a fost semnat │
│angajează, pe baze │angajamentul │
│anuale, să îşi │anual. Se exclude │
│continue │de la plată │
│activitatea │fermierul care nu │
│agricolă pe │desfăşoară │
│terenurile agricole│activitate │
│situate în zonele │agricolă pe │
│eligibile │terenurile │
│ │agricole angajate │
│ │situate în zonele │
│ │eligibile │
│ │desemnate în PNDR.│
└───────────────────┴──────────────────┘

    *) Modalitatea de control este detaliată în procedurile de lucru ale Agenţiei de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură (APIA).

    SECŢIUNEA 3

    C. Sancţiuni pentru depunerea cu întârziere a cererii de plată
        Anual, data-limită de depunere a cererii de plată fără penalizări este 15 mai a fiecărui an calendaristic potrivit prevederilor art. 13 alin. (1) din Regulamentul de punere în aplicare (UE) nr. 809/2014.
        Beneficiarul nu va fi sancţionat pentru depunerea cu întârziere a cererii de plată în cazurile de forţă majoră şi în circumstanţe excepţionale.
        Cu excepţia cazurilor de forţă majoră sau a circumstanţelor excepţionale, pentru depunerea unei cereri de plată după data-limită stabilită se aplică în anul respectiv o reducere de 1% pe zi lucrătoare la sumele la care ar fi avut dreptul beneficiarul dacă cererea ar fi fost depusă în termenul stabilit. Dacă perioada de întârziere depăşeşte 25 de zile calendaristice, cerea de plată este respinsă de la plată.
        Modificările la o cerere de plată pot fi acceptate fără aplicarea unei sancţiuni doar până la data de 31 mai. Introducerea unei modificări pentru cerere după această dată-limită presupune aplicarea unei sancţiuni de 1% pe zi lucrătoare la sumele cuvenite.
        Modificările privind cererea de plată pot fi admise până la ultima dată de depunere cu întârziere a cererilor unice. Modificările referitoare la o cerere de plată nu sunt admise după data menţionată.
        O cerere poate fi retrasă total sau parţial în orice moment, în scris, cu excepţia cazului în care beneficiarul a fost înştiinţat cu privire la neconformităţile pe care le conţine cererea de plată (inclusiv notificarea fermierului pentru supradeclarare) sau a fost înştiinţat cu privire la intenţia Agenţiei de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură (APIA) de a întreprinde un control la faţa locului. Dacă în urma acestui control au fost constatate neconformităţi, beneficiarul nu mai poate retrage părţile din cererea de plată la care se referă aceste neconformităţi. Dacă în urma controlului realizat nu se identifică neconformităţi, beneficiarul poate retrage cererea de plată. În perioada dintre înştiinţarea beneficiarului cu privire la efectuarea controlului pe teren şi stabilirea concluziei finale ca urmare a controlului pe teren, acesta nu îşi poate retrage cererea de plată. În urma retragerilor efectuate, beneficiarul revine la situaţia în care se afla înainte de a depune cererea de plată sau partea respectivă din cererea de plată.

    SECŢIUNEA 4

    D. Sancţiuni pentru nedeclararea tuturor suprafeţelor
        În cazul în care, pentru un anumit an, un beneficiar nu declară toate suprafeţele, iar diferenţa dintre suprafaţa totală declarată în cererea de plată, pe de o parte, şi suma dintre suprafaţa declarată şi suprafaţa totală a parcelelor nedeclarate, pe de altă parte, este mai mare de 3% din suprafaţa totală declarată, valoarea totală a plăţilor directe pe suprafaţă şi/sau a sprijinului în cadrul măsurilor de sprijin pe suprafaţă cuvenite beneficiarului pentru anul în care s-a constatat nedeclararea, se reduce cu până la 3% în funcţie de gravitatea omisiunii, astfel:
    - dacă suma suprafeţelor parcelelor nedeclarate reprezintă un procent mai mare de 3%, dar mai mic sau egal cu 30% din suprafaţa totală declarată, beneficiarul va fi sancţionat cu un procent de 1%;
    – dacă suma suprafeţelor parcelelor nedeclarate reprezintă un procent mai mare de 30%, dar mai mic sau egal cu 50% din suprafaţa totală declarată, beneficiarul va fi sancţionat cu un procent de 2%;
    – dacă suma suprafeţelor parcelelor nedeclarate reprezintă un procent mai mare de 50% din suprafaţa totală declarată, beneficiarul va fi sancţionat cu un procent de 3%.

        În cazul în care diferenţa dintre suprafaţa totală declarată în cererea de plată, pe de o parte, şi suma dintre suprafaţa declarată şi suprafaţa totală a parcelelor nedeclarate, pe de altă parte, este mai mică sau egală cu 3% din suprafaţa totală declarată, beneficiarul nu va fi sancţionat.

    SECŢIUNEA 5

    E. Sancţiuni pentru nerespectarea ecocondiţionalităţii
        Fermierii care solicită plăţi pentru angajamente în cadrul Măsurii 13 au obligaţia de a respecta pe suprafaţa întregii ferme normele de ecocondiţionalitate aprobate prin Ordinul MADR/MMAP/ANSVSA nr. 352/636/54/2015 pentru aprobarea normelor privind ecocondiţionalitatea în cadrul schemelor şi măsurilor de sprijin pentru fermieri în România, cu modificările ulterioare.
        În cazul în care se constată nerespectarea de către fermieri a cerinţelor obligatorii, se vor aplica sancţiuni administrative în conformitate cu Sistemul de sancţiuni pentru nerespectarea normelor de ecocondiţionalitate aprobat prin Ordinul MADR nr. 999/2016 privind aprobarea sistemului de sancţiuni administrative pentru ecocondiţionalitate aplicabil schemelor şi măsurilor de sprijin pentru fermieri începând cu anul 2016, cu modificările şi completările ulterioare.

    SECŢIUNEA 6

    F. Sancţiuni suplimentare
     Sumele rezultate din sancţiunile prevăzute la pct. A - Sancţiuni pentru supradeclararea suprafeţelor lit. b) - d) se recuperează în conformitate cu prevederile art. 28 din Regulamentul de punere în aplicare (UE) nr. 908/2014 al Comisiei din 6 august 2014 de stabilire a normelor de aplicare a Regulamentului (UE) nr. 1.306/2013 al Parlamentului European şi al Consiliului în ceea ce priveşte agenţiile de plăţi şi alte organisme, gestiunea financiară, verificarea conturilor, normele referitoare la controale, valorile mobiliare şi transparenţa, respectiv statele membre compensează orice creanţă restantă a unui beneficiar stabilită în conformitate cu dreptul naţional, din orice plăţi viitoare care urmează a fi efectuate de agenţia de plăţi responsabilă cu recuperarea creanţei de la respectivul beneficiar.
     Dacă suma rezultată din sancţiunile prevăzute la pct. A - Sancţiuni pentru supradeclararea suprafeţelor lit. d) nu poate fi reţinută în totalitate în cei trei ani calendaristici care urmează anului calendaristic al constatării, soldul se anulează.


                                         -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016