Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   SISTEM DE SANCŢIUNI din 12 decembrie 2018  pentru măsura 14 Twitter Facebook
Cautare document

 SISTEM DE SANCŢIUNI din 12 decembrie 2018 pentru măsura 14 "Bunăstarea animalelor" - pachetul a) "Plăţi în favoarea bunăstării porcinelor"

EMITENT: Ministerul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 44 bis din 17 ianuarie 2019
──────────
        Aprobat prin Ordinul ministrului agriculturii şi dezvoltării rurale nr. 1.502/2018 publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I nr. 44 din 17 ianuarie 2019.
──────────
        Sistemul de sancţiuni, se aplică cererilor de plată depuse de beneficiarii Măsurii 14 "Bunăstarea animalelor" - pachetul a) Plăţi în favoarea bunăstării porcinelor şi se stabileşte ţinându-se cont de următoarele aspecte ale neconformităţilor constatate:
    - Neglijenţa - presupune aplicarea unei reduceri din suma totală calculată fără penalităţi, chiar dacă acestuia i-au fost stabilite/nu i-au fost stabilite alte sancţiuni, în cazul în care nerespectarea s-a datorat acţiunii neintenţionate a beneficiarului;
    – Neconformitate reprezintă, în cazul criteriilor de eligibilitate, al angajamentelor sau al altor obligaţii legate de condiţiile de acordare a ajutorului sau sprijinului, orice nerespectare a acelor criterii de eligibilitate, angajamente sau alte obligaţii;

        Reapariţia depinde de identificarea anterioară a unor neconformităţi similare în ultimii patru ani sau în cursul întregii perioade de programare 2014-2020 în cazul aceluiaşi beneficiar şi al aceleiaşi măsuri sau al aceluiaşi tip de operaţiune sau, pentru perioada de programare 2007-2013, în cazul unei măsuri similare (măsura 14 - 14 tranziţie 215).
    - Amploarea unei neconformităţi (extinderea) - presupune cazul de nerespectare care este determinat luându-se în calcul, în special, efectul acesteia asupra operaţiunii în ansamblu;
    – Gravitatea unei neconformităţi - presupune cazul de nerespectare care depinde în special de importanţa consecinţelor acestuia, având în vedere obiectivele urmărite prin angajamentele sau obligaţiile care nu au fost respectate;
    – Durata - presupune cazul de nerespectare care depinde în special pe perioada de timp în care se manifestă efectele acestuia sau de posibilitatea de a pune capăt acestor efecte prin mijloace rezonabile;
    – Intenţia (neconformitatea deliberată) - presupune prevederea de către beneficiar a rezultatului faptei sale în condiţiile în care, fie urmăreşte producerea lui prin intermediul faptei, fie, deşi nu îl urmăreşte, acceptă posibilitatea producerii acestui rezultat. Aceste cazuri se pot referi, dar nu sunt limitate, la: inducerea în eroare cu bună-ştiinţă a autorităţilor cu atribuţii în verificarea documentelor justificative, furnizarea de date sau documente false şi orice altă încercare de fraudă comisă în scopul obţinerii unor plăţi din fonduri europene nerambursabile. A doua reapariţie a unei neconformităţi similare (în condiţiile definiţiei de mai sus) este considerată intenţie (neconformitate deliberată). Prevederea se aplică doar la cerinţele specifice, nu şi la sancţiunile administrative în ceea ce priveşte animalele declarate şi numai în cazul în care procentul rezultat din raportul dintre efectivul afectat de neconformitatea care a generat a doua reapariţie şi efectivul declarat conform documentelor este mai mare de 10%. În cazul în care acest raport nu depăşeşte 10%, se tratează ca reapariţie.


     Definiţii
        Efectiv estimat - efectivul de animale estimat de beneficiar în cererea anuală pentru fiecare exploataţie cu autorizaţie sanitară-veterinară, pe cele două categorii, pe perioada unui an de angajament, respectiv efectivul necesar planificării alocărilor financiare anuale.
        Efectiv declarat (solicitat) reprezintă efectivul conform documentelor înscris în deconturile/decontul trimestrial-e/anuale, efectiv livrat/efectiv mediu realizat pentru fiecare exploataţie cu autorizaţie sanitară-veterinară, pe cele două categorii, pe perioada unui an de angajament (EFS=EFSP1+EFSP2+EFSP3+EFSP4).
        Efectivul declarat (solicitat) nu poate depăşi capacitatea maximă a spaţiilor de creştere înmulţită cu nr. de cicluri declarate dintr-un an, conform tehnologiei de creştere a suinelor. În cazul în care Efectivul declarat (solicitat) este mai mare decât capacitatea maximă a spaţiilor de cazare înmulţită cu numărul de cicluri declarate într-un an, se va lua în considerare la calculul sancţiunilor/plăţii valoarea minimă dintre cele două.
        Efectivul anual eligibil la plată reprezintă baza de calcul pentru stabilirea sumei de plată fără penalizări (valoare fără reduceri/sancţiuni) exprimată în euro/lei. Suma eligibilă la plată finală, exprimată în euro/lei, se stabileşte după aplicarea tuturor reducerilor şi sancţiunilor (dacă este cazul).

     Etapele calculului efectivelor anual eligibile:
        Determinarea Efectivelor declarate conform documentelor (nr. capete):
        Efective declarate conform documentelor = Efective declarate conform documentelor din P1+ Efective declarate conform documentelor din P2 + Efective declarate conform documentelor din P3+ Efective declarate conform documentelor din P4/efectiv mediu anual declarat
        Unde: P1, P2, P3, P4 = perioada 1, perioada 2, perioada 3, perioada 4 - perioade trimestriale aferente deconturilor justificative.

        Determinarea Efectivului eligibil (nr. capete):
        Efectivul eligibil reprezintă efectivul declarat conform documentelor efectiv livrat şi/sau efectiv mediu din care s-au scăzut efectivele neeligibile, dar înainte de scăderea efectivelor afectate de nerespectarea condiţiilor minime (efectivele pentru care în urma controalelor administrative sau pe teren s-au constatat neconformităţi privind respectarea condiţiilor minime - baseline -)
        Efectiv eligibil = efectiv eligibil conform documentelor - efectiv neeligibil
        În categoriile de animale neeligibile se încadrează:
    - animale care nu au intrat în categorie (ex. vieri)
    – porcii graşi a căror populare/intrare în exploataţie s-a realizat după intrarea în categorie (la o greutate medie de peste 30 kg/cap - rezultată din documentele de livrare)
    – porci graşi livraţi la o greutate medie de sub 96 de kg/cap (rezultată din documentele de livrare),
    – animalele reformă, cele sacrificate de necesitate şi mortalităţile;
    – numărul de animale care depăşeşte capacitatea maximă anuală a exploataţiei.

        Notă*
        Efectivele de porci graşi livraţi care depăşesc numărul maxim de cicluri eligibile pe an de angajament (3,2 cicluri/an) şi sunt crescute în condiţii superioare de bunăstare nu beneficiază de plată compensatorie şi nu generează sancţiuni.


        Determinarea efectivelor anuale eligibile la plată (nr. capete) (calculate pe exploataţie, pe subpachet şi pe categorii):
        Efectiv anual eligibil la plată = Efectiv eligibil - Efectivul afectat anual determinat de nerespectarea condiţiilor minime

        Determinarea Efectivului afectat anual determinat de nerespectarea condiţiilor minime (nr. capete):
        Efectiv afectat anual determinat de nerespectarea condiţiilor minime = Efectiv eligibil x A(condiţii minime)(%), unde:
        A(condiţii minime)(%) - "procentul de abatere" privind nerespectarea condiţiilor minime de bunăstare:

        Determinarea procentului de abatere A(condiţii minime)(%):
        A(condiţii) minime(%): = efectiv afectat anual care nu respectă condiţiile minime/(efectiv realizat - efectiv afectat anual care nu respectă condiţiile minime) * 100 (în cazul în care rezultatul este mai mare de 100% se va calcula cu 100%)
        Efectiv realizat = Stoc iniţial la început an + intrări total an - mortalităţi total an
        Efectiv afectat anual care nu respectă condiţii minime (număr capete) = efectiv afectat care nu respectă condiţiile minime în P1 + efectiv afectat care nu respectă condiţiile minime în P2+ efectiv afectat care nu respectă condiţiile minime în P3 + efectiv afectat care nu respectă condiţiile minime în P4 + efectivul afectat care nu respectă condiţiile minime rezultat în urma vizitei la faţa locului (dacă este cazul) + efectivul afectat care nu respectă condiţiile minime rezultat în urma verificărilor efectuate pentru beneficiarii incluşi în eşantionul de supraveghere a funcţiei delegate (dacă este cazul).
        Observaţie:
        Eliminarea efectivelor care nu respectă condiţiile minime de bunăstare (conform formulei de mai sus) se va face înainte de aplicarea sancţiunilor administrative în ceea ce priveşte animalele declarate.


        Determinarea procentului de abatere privind nerespectarea condiţiilor superioare de bunăstare A(condiţii superioare)(%):
        A(condiţii superioare)(%) = efectiv afectat care nu respectă condiţiile superioare / (efectiv realizat - efectiv afectat care nu respectă condiţii superioare - efectiv afectat care nu respectă condiţii minime) *100 (în cazul în care rezultatul este mai mare de 100% se va calcula cu 100%)
        Efectiv afectat anual care nu respectă condiţii superioare = efectiv afectat care nu respectă condiţii superioare în P1 + efectiv afectat care nu respectă condiţii superioare în P2+ efectiv afectat condiţii superioare în P3 + efectiv afectat care nu respectă condiţii superioare în P4+ efectiv afectat care nu respectă condiţiile superioare rezultat în urma vizitei la faţa locului (dacă este cazul) + efectiv afectat care nu respectă condiţiile superioare rezultat în urma verificărilor efectuate pentru beneficiarii incluşi în eşantionul de supraveghere a funcţiei delegate (dacă este cazul).
        Atenţie!
        Se va urmări să nu se dubleze numărul de capete afectate. Astfel, dacă într-una din etapele de verificare - controlul administrativ, controlul ANSVSA sau controlul AFIR pentru supravegherea funcţiei delegate - se constată că un efectiv nu respectă cerinţele de bunăstare (minime sau superioare), nu va fi cuantificat de două ori dacă pentru acelaşi efectiv se constată nerespectarea cerinţelor şi în cadrul altei etape pe verificare.



     Ordinea aplicării sancţiunilor; Calculul sancţiunilor.
        Calcularea sancţiunilor se realizează pe fiecare exploataţie, în cadrul exploataţiei pe fiecare subpachet şi în cadrul subpachetului pe fiecare categorie de porcine.
        Există 5 categorii de sancţiuni, care se aplică în următoarea ordine, prin calcularea din suma rămasă, după etapa anterioară de calcul:

┌──────────────────────────────────────┐
│A. Sancţiuni administrative în ceea ce│
│priveşte animalele declarate; │
├──────────────────────────────────────┤
│B. Sancţiuni pentru nerespectarea │
│condiţiilor de eligibilitate, │
│standardelor │
│de bază şi superioare; │
├──────────────────────────────────────┤
│C. Sancţiuni pentru depunerea cu │
│întârziere a cererii de plată/ │
│decontului │
│justificativ sau pentru nedepunerea │
│decontului justificativ; │
├──────────────────────────────────────┤
│D. Sancţiuni pentru nerespectarea │
│ecocondiţionalităţii; │
├──────────────────────────────────────┤
│E. Sancţiuni suplimentare. │
└──────────────────────────────────────┘


        Beneficiarul nu va fi sancţionat în cazurile de forţă majoră şi circumstanţe excepţionale dacă a prezentat documente justificative în acest sens, conform legislaţiei în vigoare*1).
        *1) Exemplificativ şi fără a se opri la acestea, următoarele documente se consideră documente justificative în cazul apariţiei forţei majore-pesta porcină africană:
    - Actul sanitar veterinar de declarare a focarului de boală
    – Raport de notificare internă a bolilor suspiciune/confirmare
    – Buletin de analiză
    – Decizia de plasare sub supraveghere în suspiciunea pesta porcina africană şi de informare a proprietarului/fermierului cu privire la focare şi măsuri
    – Decizie de ucidere în caz de suspiciune/confirmare de pestă porcină africană/
    – Anexa nr. 4^1 - Fişa de evaluare pentru pesta porcină africană din H.G. nr. 1214/2009 cu modificările şi completările ulterioare;
    – Alte documente din care să reiasă cazul de forţă majoră - pesta porcină.


        Prin forţă majoră se înţelege acel eveniment imprevizibil şi imposibil de înlăturat, independent de voinţa omului, intervenit după data semnării angajamentului care împiedică executarea lui şi care exonerează de răspundere partea care o invocă.
        Dacă un beneficiar nu şi-a putut îndeplini angajamentul din cauza unui caz de forţă majoră sau a unor circumstanţe excepţionale, plata respectivă trebuie să fie retrasă proporţional pentru anii în care s-a manifestat cazul de forţă majoră sau circumstanţele excepţionale. Retragerea vizează doar părţile din angajament pentru care nu au fost suportate costuri suplimentare sau nu s-au înregistrat pierderi de venit înaintea manifestării cazului de forţă majoră sau a circumstanţelor excepţionale. Nu se aplică nicio retragere în legătură cu criteriile de eligibilitate şi cu alte obligaţii şi nu se aplică nicio sancţiune administrativă.
        Următoarele situaţii sunt considerate cazuri de forţa majoră sau circumstanţe excepţionale:
    a) decesul beneficiarului;
    b) incapacitatea profesională de lungă durată a agricultorului;
    c) o catastrofă naturală gravă care afectează foarte mult suprafeţele agricole ale exploataţiei;
    d) distrugerea accidentală a clădirilor destinate creşterii animalelor, aflate în exploataţie;
    e) o epizootie care afectează parţial sau integral şeptelul agricultorului.
    f) exproprierea întregii exploataţii agricole sau a unei mari părţi a acesteia, dacă exproprierea respectivă nu ar fi putut fi anticipată la data depunerii cererii.

        Fără a aduce atingere circumstanţelor concrete, care trebuie examinate în fiecare caz în parte, se pot recunoaşte, în special, următoarele circumstanţe naturale:
    a) moartea unui animal ca urmare a unei boli;
    b) moartea unui animal ca urmare a unui accident pentru care beneficiarul nu poate fi considerat responsabil.

        Diminuarea efectivului anual eligibil la plată ca efect al forţei majore sau circumstanţelor excepţionale/naturale nu va fi luată în considerare la calculul sancţiunilor.
        Nu se aplică sancţiuni administrative în ceea ce priveşte partea cererii de plată în legătură cu care beneficiarul informează în scris autoritatea competentă că cererea de plată este incorectă sau a devenit incorectă după depunere, cu condiţia ca beneficiarul să nu fi fost informat cu privire la intenţia autorităţii competente de a efectua un control la faţa locului şi ca autoritatea să nu fi informat deja beneficiarul în legatură cu eventualele neconformităţi din cererea de plată. Pe baza informaţiilor furnizate de beneficiar, cererea de plată este modificată astfel încât să reflecte situaţia reală.
        În cazul în care beneficiarul care a depus cererea de plată şi a fost selectat pentru controlul pe teren nu permite inspectarea fermei de către reprezentanţii organismelor abilitate, se consideră că acesta nu a respectat angajamentul. În acest caz beneficiarului nu i se va acorda nicio plată pentru măsura respectivă pentru anul în curs.
    A) Sancţiuni administrative în ceea ce priveşte animalele declarate
        În cazul speciilor cu ciclu scurt de producţie (porcine şi păsări), statele membre pot decide să stabilească un număr de animale diferit de pragul de trei animale prevăzut în regulamentele europene în vigoare de la care să se aplice sancţiuni administrative. La stabilirea pragului România a luat în considerare un prag echivalent, în esenţă, cu pragul menţionat de regulament, în funcţie de unităţile de vită mare, adaptat speciilor cu ciclu scurt de producţie, precum şi în funcţie de dimensiunea fermelor, astfel:

┌───────────┬───────────┬──────────┬───────────────────┐
│ │ │ │Prag în funcţie de │
│ │coeficienţi│3UVM │dimensiunea │
│categorie │ │ │fermelor │
│ ├────┬──────┼─────┬────┼──────┬──────┬─────┤
│ │UVM/│serii/│cap/ │cap/│raport│PRAG │PRAG │
│ │cap │an │serie│an │RO:UE │(cap.)│(UVM)│
├───────────┼────┼──────┼─────┼────┼──────┼──────┼─────┤
│ │ │ │(4)=3│(5)=│ │(7)= │(8)= │
│(1) │(2) │(3) │UVM/ │(3)*│(6) │(5)* │(7)* │
│ │ │ │(2) │(4) │ │(6) │(2) │
├───────────┼────┼──────┼─────┼────┼──────┼──────┼─────┤
│Porci graşi│0,3 │3,2 │10 │32 │ │1.792 │538 │
├───────────┼────┼──────┼─────┼────┤ ├──────┼─────┤
│animale de │ │ │ │ │ │ │ │
│reproducţie│ │ │ │ │56 │ │ │
│- │0,5 │1 │6,00 │6,00│ │336 │168 │
│femele │ │ │ │ │ │ │ │
│(scrofiţe │ │ │ │ │ │ │ │
│şi scroafe)│ │ │ │ │ │ │ │
└───────────┴────┴──────┴─────┴────┴──────┴──────┴─────┘


        Sancţiunile administrative în ceea ce priveşte animalele declarate se calculează pe baza Efectivului declarat (solicitat) anual din decontul/deconturile justificative (echivalent UVM) şi a efectivului anual eligibil la plată (echivalent UVM) pentru fiecare exploataţie, în cadrul exploataţiei pentru fiecare subpachet şi în cadrul subpachetului pentru fiecare categorie de porcine după formula:
        "procentajul stabilit" = (efectivul declarat (solicitat) - efectivul anual eligibil la plată) / efectivul anual eligibil la plată x 100

        Dacă efectivul declarat (solicitat) anual în deconturile justificative/decontul anual (echivalent UVM) este mai mic decât efectivul anual eligibil la plată (echivalent UVM) nu se aplică nici o sancţiune, iar valoarea sprijinului este calculată la efectivul declarat anual (solicitat) în deconturile justificative, dar nu mai mult de capacitatea fermei * nr de cicluri de producţie din anul de angajament (echivalent UVM).
        Dacă efectivul declarat (solicitat) anual în deconturile justificative (echivalent UVM) este mai mare decât efectivul anual eligibil la plată (echivalent UVM), se aplică sancţiuni administrative.
        Sancţiunile aplicate în funcţie de intervalele de procentaj stabilit sunt următoarele:
    a) În cazul în care neconformităţile vizează un număr de animale mai mic sau egal cu pragul stabilit (echivalent UVM), iar efectivul de animale declarat (solicitat) (echivalent UVM) în decontul/deconturile anuale depăşeşte efectivul de animale anual eligibil la plată (echivalent UVM), valoarea sprijinului acordat se reduce cu un procentaj stabilit ca raport dintre efectivul de animale declarat (solicitat) (echivalent UVM) în decontul/deconturile anual/e pentru care s-au constatat neconformităţi (diferenţa dintre efectivul declarat (solicitat) (echivalent UVM) şi efectivul de animale anual eligibil la plată (echivalent UVM) şi efectivul de animale anual eligibil la plată (echivalent UVM), numit în continuare "procentaj stabilit".
    b) În cazul în care neconformităţile se referă la un număr de animale ce depăşeşte pragul stabilit (echivalent UVM), valoarea sprijinului la care are dreptul beneficiarul se va reduce cu "procentajul stabilit", dacă acest procentaj nu depăşeşte 10% (inclusiv).
    c) În cazul în care neconformităţile se referă la un număr de animale ce depăşeşte pragul stabilit (echivalent UVM), valoarea sprijinului la care are dreptul beneficiarul se va reduce cu de două ori "procentajul stabilit" dacă acest procentaj este mai mare de 10%, dar maximum 20% (inclusiv).
    d) În cazul în care neconformităţile se referă la un număr de animale ce depăşeşte pragul stabilit (echivalent UVM) şi dacă "procentajul stabilit" depăşeşte 20%, nu se acordă beneficiarului sprijinul pentru anul în cauză.
    e) În cazul în care neconformităţile se referă la un număr de animale ce depăşeşte pragul stabilit (echivalent UVM) şi dacă "procentajul stabilit" depăşeşte 50%, nu se acordă beneficiarului sprijin pentru anul în cauză. Mai mult, beneficiarul este supus unei sancţiuni suplimentare în valoare egală cu cea care corespunde diferenţei dintre efectivul declarat (solicitat) (echivalent UVM) şi efectivul de animale anual eligibil la plată (echivalent UVM), Dacă suma respectivă nu poate fi reţinută în totalitate în cei trei ani calendaristici care urmează anului calendaristic al constatării, soldul se anulează.

        La calculul sancţiunilor administrative în ceea ce priveşte numărul animalelor declarate se va lua în considerare întregul efectiv anual eligibil la plată (echivalent UVM), etc. pentru categoriile eligibile şi subpachetele pentru care s-au solicitat plăţi, fără a se lua în considerare neconformităţile privind respectarea condiţiilor superioare de bunăstare. Pentru acestea se vor aplica sancţiunile prevăzute la punctul B.

    B) Sancţiuni pentru nerespectarea condiţiilor de eligibilitate, standardelor de bază şi superioare

┌──────────┬───────────────────────────┐
│Codul │Tipul sancţiunii │
│sancţiunii│ │
├──────────┼───────────────────────────┤
│ │Se aplică o sancţiune de 5%│
│1 │din valoarea sprijinului pe│
│ │subpachet pe anul │
│ │respectiv de angajament. │
├──────────┼───────────────────────────┤
│ │Se aplică o sancţiune de │
│ │20% din valoarea │
│2 │sprijinului pe subpachet pe│
│ │anul │
│ │respectiv de angajament. │
├──────────┼───────────────────────────┤
│ │Se aplică o sancţiune de │
│ │50% din valoarea │
│3 │sprijinului pe subpachet pe│
│ │anul │
│ │respectiv de angajament. │
├──────────┼───────────────────────────┤
│ │Se aplică o sancţiune de │
│ │75% din valoarea │
│4 │sprijinului pe subpachet pe│
│ │anul │
│ │respectiv de angajament. │
├──────────┼───────────────────────────┤
│ │Se aplică o sancţiune de │
│ │100% din valoarea │
│ │sprijinului pe subpachet, │
│5 │exploataţia fiind exclusă │
│ │de la plata sprijinului pe │
│ │subpachet în anul │
│ │respectiv de angajament. │
├──────────┼───────────────────────────┤
│ │Se aplică o sancţiune de │
│ │100% din valoarea │
│ │sprijinului pe anul │
│6 │respectiv │
│ │pe măsură, exploataţia │
│ │fiind exclusă de la plată │
│ │în anul respectiv. │
├──────────┼───────────────────────────┤
│ │Se aplică o sancţiune de │
│ │100% din valoarea │
│ │sprijinului pe anul │
│ │respectiv │
│ │pe măsură, exploataţia │
│7 │fiind exclusă de la toată │
│ │măsura pe anul respectiv │
│ │şi, în plus, exploataţia va│
│ │fi exclusă de la plată │
│ │pentru anul │
│ │calendaristic următor. │
└──────────┴───────────────────────────┘

        La calculele efectuate se va ţine cont de toleranţa specifică fiecărui aparat de măsurat, conform datelor din cartea tehnică.
        Sistemul de sancţiuni este unul progresiv: în cazul în care într-un an pentru care beneficiarul a depus cerere de plată anuală a fost aplicată o sancţiune (de exemplu: 1) pentru o anume neconformitate, iar într-un an ulterior pentru care beneficiarul a depus o altă cerere de plată anuală se constată reapariţia aceleiaşi neconformităţi, atunci pentru acel an se va aplica sancţiunea următoare (de exemplu: 2).
        La stabilirea nivelului sancţiunilor s-a ţinut seama de gravitatea, amploarea, durata (persistenţa) şi reapariţia neconformităţilor.
        Sancţiunea se aplică pentru fiecare condiţie nerespectată în parte. Dacă în cadrul unui subpachet nu sunt îndeplinite mai multe condiţii pentru exploataţia respectivă, beneficiarului i se aplică pe subpachetul respectiv cea mai mare sancţiune dintre sancţiunile aplicate pentru fiecare condiţie nerespectată în parte.

┌────────┬──────────────┬─────────────┬──────────┬──────────────┐
│ │Condiţii de │ │ │ │
│ │eligibilitate │Indicator │Condiţia │ │
│ │generale, │(modalitatea │de │ │
│ │definite │de │aplicare a│Sancţiune │
│ │conform fişei │control*) │sancţiunii│ │
│ │măsurii în │ │ │ │
│ │PNDR 2014-2020│ │ │ │
├────────┼──────────────┼─────────────┼──────────┼──────────────┤
│ │Beneficiarul │ │ │ │
│ │sprijinului se│ │ │ │
│ │încadrează în │ │ │ │
│ │categoria │ │ │ │
│ │fermier activ,│ │ │ │
│ │definită │ │ │Dacă se │
│ │conform │Control │ │constată │
│ │art. 9 din │administrativ│ │nerespectarea │
│ │Regulamentul │(vizual) al │ │condiţiei │
│ │(UE) nr. 1.307│cererii │ │beneficiarul │
│ │/2013 │de plată │ │este exclus │
│ │şi cu │ │ │de la plată. │
│ │respectarea │ │ │ │
│ │prevederilor │ │ │ │
│ │legislaţiei │ │ │ │
│ │naţionale în │ │ │ │
│ │vigoare │ │ │ │
│ ├──────────────┼─────────────┼──────────┼──────────────┤
│ │ │ │ │Efectivele de │
│ │ │ │ │animale │
│ │ │ │ │crescute de │
│ │ │ │ │beneficiar în │
│ │ │ │ │exploataţie │
│ │Beneficiarul │ │ │pentru │
│ │este │ │ │perioadele în │
│ │înregistrat în│Control │ │care │
│ │Registrul │administrativ│ │exploataţia │
│ │Naţional al │(vizual) al │- │respectivă nu │
│ │Exploataţiilor│cererii │ │este │
│ │al ANSVSA şi │de plată │ │înregistrată │
│ │deţine un cod │ │ │în │
│ │de │ │ │RNE al ANSVSA/│
│ │exploataţie. │ │ │nu deţine cod │
│ │ │ │ │de │
│ │ │ │ │exploataţie, │
│ │ │ │ │nu sunt │
│Generale│ │ │ │eligibile │
│ │ │ │ │pentru plată. │
│ ├──────────────┼─────────────┼──────────┼──────────────┤
│ │ │ │ │Efectivele de │
│ │ │ │ │animale │
│ │ │ │ │crescute de │
│ │Beneficiarul │ │ │beneficiar │
│ │deţine │ │ │într-o │
│ │autorizaţie │Control │ │exploataţie în│
│ │sanitară │administrativ│ │perioade │
│ │veterinară │(vizual) al │- │neacoperite de│
│ │pentru │cererii │ │autorizaţie │
│ │întreaga │de plată │ │sanitar │
│ │exploataţie cu│ │ │veterinară │
│ │cod ANSVSA │ │ │valabilă nu │
│ │ │ │ │sunt eligibile│
│ │ │ │ │pentru │
│ │ │ │ │plată. │
│ ├──────────────┼─────────────┼──────────┼──────────────┤
│ │ │ │ │Nu se permite │
│ │ │ │ │deschiderea │
│ │ │ │ │angajamentului│
│ │Beneficiarul │ │ │dacă nu au │
│ │se angajează │ │ │fost │
│ │să respecte │ │ │semnate │
│ │cerinţele de │ │ │angajamentele │
│ │bază relevante│Control │ │de │
│ │şi cerinţele │administrativ│ │respectare a │
│ │specifice │(vizual) al │- │cerinţelor de │
│ │subpachetelor │cererii │ │bază │
│ │pentru care │de plată │ │relevante şi a│
│ │aplică │ │ │cerinţelor │
│ │pe întreaga │ │ │specifice │
│ │perioadă a │ │ │subpachetelor │
│ │angajamentului│ │ │pentru │
│ │ │ │ │care │
│ │ │ │ │beneficiarul │
│ │ │ │ │aplică. │
└────────┴──────────────┴─────────────┴──────────┴──────────────┘


┌─────────────┬─────────────┬─────────────┬──────────┬──────────────┐
│ │Cerinţe de │ │ │ │
│ │bază │ │ │ │
│ │(baseline) │Indicator │Condiţia │ │
│ │definite │(modalitatea │de │Sancţiune │
│ │conform fişei│de │aplicare a│ │
│ │măsurii în │control*) │sancţiunii│ │
│ │PNDR │ │ │ │
│ │2014-2020 │ │ │ │
├─────────────┴─────────────┴─────────────┴──────────┴──────────────┤
│Subpachetul 1a │
├─────────────┬─────────────┬─────────────┬──────────┬──────────────┤
│ │ │ │ │În cazul în │
│ │ │ │ │care se │
│ │ │ │ │constată o │
│ │ │ │ │încălcare a │
│ │ │ │ │cerinţelor │
│ │ │ │ │minime se │
│ │ │ │ │calculează │
│ │ │ │ │"procentul de │
│ │Suprafaţă de │ │ │abatere" │
│ │pardoseală │ │ │privind │
│ │disponibilă │ │ │nerespectarea │
│ │minimă │ │ │condiţiilor │
│ │obligatorie: │ │ │minime de │
│ │- porci cu o │ │ │bunăstare şi │
│ │greutate vie │ │ │se │
│ │între │Vizită pe │ │diminuează │
│ │50-85 kg - │teren (în │ │efectivul │
│ │0,55 mp │cazul │ │eligibil cu │
│creşterea cu │- porci cu o │includerii în│ │efectivul │
│cel puţin 10%│greutate vie │eşantion)/ │ │afectat anual │
│a spaţiului │între │Control │Încălcarea│determinat │
│alocat │85-110 kg - │administrativ│cerinţelor│de │
│disponibil │0,65 mp │verificare │minime │nerespectarea │
│fiecărui │- porci cu o │documente │ │condiţiilor │
│animal │greutate vie │din │ │minime (pe │
│ │peste │deconturile │ │categorii). │
│ │110 kg - 1 mp│trimestriale/│ │Calculul │
│ │- scrofiţe şi│anuale │ │sancţiunilor │
│ │scroafe │ │ │administrative│
│ │ţinute în │ │ │privind │
│ │grup - │ │ │animalele │
│ │1,64 mp, │ │ │declarate, al │
│ │respectiv │ │ │sancţiunilor │
│ │2,25 mp │ │ │pentru │
│ │ │ │ │nerespectarea │
│ │ │ │ │condiţiilor │
│ │ │ │ │superioare, │
│ │ │ │ │etc. va avea │
│ │ │ │ │în │
│ │ │ │ │vedere acest │
│ │ │ │ │efectiv │
│ │ │ │ │eligibil │
│ │ │ │ │diminuat. │
├─────────────┴─────────────┴─────────────┴──────────┴──────────────┤
│Subpachetul 2a │
├─────────────┬─────────────┬─────────────┬──────────┬──────────────┤
│ │ │ │ │În cazul în │
│ │ │ │ │care se │
│ │ │ │ │constată o │
│ │ │ │ │încălcare a │
│ │ │ │ │cerinţelor │
│ │ │ │ │minime se │
│ │ │ │ │calculează │
│ │ │ │ │"procentul de │
│ │Suprafaţă de │ │ │abatere" │
│ │pardoseală │ │ │privind │
│ │disponibilă │ │ │nerespectarea │
│ │minimă │ │ │condiţiilor │
│ │obligatorie: │ │ │minime de │
│ │- porci cu o │ │ │bunăstare şi │
│ │greutate vie │Vizită pe │ │se │
│ │între │teren (în │ │diminuează │
│ │50-85 kg - │cazul │ │efectivul │
│creşterea cu │0,55 mp │includerii în│ │eligibil cu │
│cel puţin 15%│- porci cu o │eşantion)/ │ │efectivul │
│a spaţiului │greutate vie │Control │Încălcarea│afectat anual │
│alocat │între │administrativ│cerinţelor│determinat │
│disponibil │85-110 kg - │verificare │minime │de │
│fiecărui │0,65 mp │documente │ │nerespectarea │
│animal │- porci cu o │din │ │condiţiilor │
│ │greutate vie │deconturile │ │minime (pe │
│ │peste │trimestriale/│ │categorii). │
│ │110 kg - 1 mp│anuale │ │Calculul │
│ │- scrofiţe şi│ │ │sancţiunilor │
│ │scroafe │ │ │administrative│
│ │ţinute în │ │ │privind │
│ │grup - │ │ │animalele │
│ │1,64 mp, │ │ │declarate, al │
│ │respectiv │ │ │sancţiunilor │
│ │2,25 mp │ │ │pentru │
│ │ │ │ │nerespectarea │
│ │ │ │ │condiţiilor │
│ │ │ │ │superioare, │
│ │ │ │ │etc va avea în│
│ │ │ │ │vedere │
│ │ │ │ │acest efectiv │
│ │ │ │ │eligibil │
│ │ │ │ │diminuat. │
├─────────────┴─────────────┴─────────────┴──────────┴──────────────┤
│Subpachetul 3a │
├─────────────┬─────────────┬─────────────┬──────────┬──────────────┤
│ │ │ │ │În cazul în │
│ │ │ │ │care se │
│ │ │ │ │constată o │
│ │ │ │ │încălcare a │
│ │ │ │ │cerinţelor │
│ │ │ │ │minime se │
│ │ │ │ │calculează │
│Reducerea │ │ │ │"procentul de │
│pulberilor cu│ │ │ │abatere" │
│30% faţă de │ │ │ │privind │
│nivelul minim│ │ │ │nerespectarea │
│obligatoriu │ │ │ │condiţiilor │
│prin │ │ │ │minime de │
│menţinerea în│ │ │ │bunăstare şi │
│limite optime│ │Vizită pe │ │se │
│a │ │teren (în │ │diminuează │
│parametrilor │ │cazul │ │efectivul │
│de │ │includerii în│ │eligibil cu │
│microclimat │- │eşantion)/ │ │efectivul │
│Valorile │concentraţia │Control │Încălcarea│afectat anual │
│parametrilor │normală de │administrativ│cerinţelor│determinat │
│de │pulberi din │verificare │minime │de │
│microclimat │adăpost este │documente │ │nerespectarea │
│sunt │de 15 mg/mc. │din │ │condiţiilor │
│prevăzute │ │deconturile │ │minime (pe │
│în Ghidul │ │trimestriale/│ │categorii). │
│crescătorului│ │anuale │ │Calculul │
│privind │ │ │ │sancţiunilor │
│bunăstarea şi│ │ │ │administrative│
│protecţia │ │ │ │privind │
│porcinelor, │ │ │ │animalele │
│precum şi în │ │ │ │declarate, al │
│Ordinul │ │ │ │sancţiunilor │
│ANSVSA │ │ │ │pentru │
│nr. 129/2017 │ │ │ │nerespectarea │
│ │ │ │ │condiţiilor │
│ │ │ │ │superioare, │
│ │ │ │ │etc. va avea │
│ │ │ │ │în vedere │
│ │ │ │ │acest efectiv │
│ │ │ │ │eligibil │
│ │ │ │ │diminuat │
├─────────────┴─────────────┴─────────────┴──────────┴──────────────┤
│Subpachetul 4a │
├─────────────┬─────────────┬─────────────┬──────────┬──────────────┤
│ │1. │ │ │ │
│ │Adăposturile │ │ │ │
│ │pentru porci │ │ │ │
│ │trebuie │ │ │ │
│ │construite │ │ │ │
│ │astfel încât │ │ │ │
│ │să permită │ │ │ │
│ │animalelor să│ │ │ │
│ │aibă acces la│ │ │ │
│ │o zona de │ │ │ │
│ │odihnă │ │ │ │
│ │confortabilă │ │ │ │
│ │din punct de │ │ │ │
│ │vedere fizic │ │ │ │
│ │şi │ │ │ │
│ │termic, │ │ │ │
│ │drenată şi │ │ │ │
│ │curăţată │ │ │ │
│ │corespunzător│ │ │ │
│ │şi │ │ │ │
│ │care să │ │ │ │
│ │permită │ │ │ │
│ │tuturor │ │ │ │
│ │animalelor să│ │ │ │
│ │se │ │ │În cazul în │
│ │odihnească în│ │ │care se │
│ │acelaşi timp;│ │ │constată o │
│ │(numai la │ │ │încălcare a │
│ │vizita │ │ │cerinţelor │
│ │pe teren, │ │ │minime se │
│ │dacă este │ │ │calculează │
│ │inclus în │ │ │"procentul de │
│ │eşantion) │ │ │abatere" │
│ │2. Utilizarea│ │ │privind │
│ │materialelor │ │ │nerespectarea │
│ │higroscopice │ │ │condiţiilor │
│ │prin │ │ │minime de │
│ │aplicarea în │Vizită pe │ │bunăstare, şi │
│ │primele 7 │teren (în │ │se │
│ │zile de la │cazul │ │diminuează │
│ │popularea │includerii în│ │efectivul │
│ │fiecărui │eşantion) │ │eligibil cu │
│ │ciclu de │Control │ │efectivul │
│Îmbunătăţirea│producţie şi │administrativ│Încălcarea│afectat anual │
│condiţiilor │într-o │verificare │cerinţelor│determinat │
│zonei de │cantitate │documente │minime │de │
│odihnă │redusă (50 g │din │ │nerespectarea │
│ │material │deconturile │ │condiţiilor │
│ │higroscopic/ │trimestriale/│ │minime (pe │
│ │mp) pentru │anuale │ │categorii). │
│ │porcul gras │(numai pentru│ │Calculul │
│ │(numărul │punctul 2) │ │sancţiunilor │
│ │de │ │ │administrative│
│ │administrări │ │ │privind │
│ │este de 7 │ │ │animalele │
│ │aplicări x │ │ │declarate, al │
│ │3,2 cicluri/ │ │ │sancţiunilor │
│ │an = 22,4 │ │ │pentru │
│ │aplicări/an),│ │ │nerespectarea │
│ │iar în │ │ │condiţiilor │
│ │cazul │ │ │superioare, │
│ │scrofiţelor │ │ │etc. va │
│ │şi scroafelor│ │ │avea în vedere│
│ │se │ │ │acest efectiv │
│ │utilizează │ │ │eligibil │
│ │într-o │ │ │diminuat │
│ │cantitate │ │ │ │
│ │redusă minim │ │ │ │
│ │50g │ │ │ │
│ │material │ │ │ │
│ │absorbant/mp │ │ │ │
│ │aplicat cu o │ │ │ │
│ │zi │ │ │ │
│ │înaintea │ │ │ │
│ │populării şi │ │ │ │
│ │încă 10 zile │ │ │ │
│ │după ce │ │ │ │
│ │acestea se │ │ │ │
│ │întorc în │ │ │ │
│ │boxa în care │ │ │ │
│ │sunt │ │ │ │
│ │cazate în │ │ │ │
│ │grup (nr de │ │ │ │
│ │administrări/│ │ │ │
│ │an = │ │ │ │
│ │11 aplicări x│ │ │ │
│ │2,3 fătări/an│ │ │ │
│ │= │ │ │ │
│ │25,3 aplicări│ │ │ │
│ │/an). │ │ │ │
└─────────────┴─────────────┴─────────────┴──────────┴──────────────┘

        Pentru determinarea codului sancţiunii pentru nerespectarea condiţiilor superioare se va folosi A(cond.sup.)(%) - "Procentul de abatere" privind nerespectarea condiţiilor superioare de bunăstare.

┌─────────────┬─────────────┬───────────────┬─────────────┬───────────────┬──────────┐
│ │ │Cerinţe │ │ │ │
│ │ │specifice │ │ │ │
│ │Valoarea │(standarde │ │ │ │
│ │plăţii │superioare de │Indicator │Condiţia de │ │
│ │compensatorii│bunăstare) │(modalitatea │aplicare a │Codul │
│ │pe categorii │definite │de │sancţiunii │sancţiunii│
│ │de animale │conform fişei │control*) │ │ │
│ │ │măsurii │ │ │ │
│ │ │în PNDR │ │ │ │
│ │ │2014-2020 │ │ │ │
├─────────────┴─────────────┴───────────────┴─────────────┴───────────────┴──────────┤
│Subpachetul 1a │
├─────────────┬─────────────┬───────────────┬─────────────┬───────────────┬──────────┤
│ │ │ │ │Nerespectarea │ │
│ │ │ │ │cerinţelor de │ │
│ │ │ │ │bunăstare │ │
│ │ │ │ │superioare │ │
│ │ │ │ │pentru un │1 │
│ │ │ │ │"procent de │ │
│ │ │ │ │abatere" │ │
│ │ │ │ │calculat │ │
│ │ │ │ │mai mic de 10%.│ │
│ │ │ │ ├───────────────┼──────────┤
│ │ │ │ │Nerespectarea │ │
│ │ │ │ │cerinţelor de │ │
│ │ │ │ │bunăstare │ │
│ │ │ │ │superioare │ │
│ │ │ │ │pentru un │ │
│ │ │ │ │"procent de │2 │
│ │ │1.1. Suprafaţa │ │abatere" │ │
│ │ │de pardoseală │ │calculat │ │
│ │ │disponibilă în │ │cuprins între │ │
│ │ │condiţii │ │10% până la │ │
│ │ │superioare de │ │20%. │ │
│ │ │bunăstare: │ ├───────────────┼──────────┤
│ │ │Porc gras: │ │Nerespectarea │ │
│ │ │- 0,605 mp - │ │cerinţelor de │ │
│ │ │pentru porci cu│ │bunăstare │ │
│ │ │o greutate vie │Vizită pe │superioare │ │
│ │ │între 50-85 kg,│teren (în │pentru un │ │
│ │ │- 0,715 mp - │cazul │"procent de │3 │
│ │ │pentru porci cu│includerii în│abatere" │ │
│ │ │o greutate vie │eşantion) │calculat │ │
│ │ │între 85-110 │Control │cuprins între │ │
│ │ │kg, │administrativ│20% până la │ │
│ │ │- 1,1 mp - │verificare │35%. │ │
│ │ │pentru porci cu│documente ├───────────────┼──────────┤
│ │ │o greutate vie │din │Nerespectarea │ │
│ │ │peste 110 kg │deconturile │cerinţelor de │ │
│ │ │Animale de │trimestriale/│bunăstare │ │
│ │ │reproducţie - │anuale │superioare │ │
│ │ │femele: │ │pentru un │ │
│ │ │1,804 mp - │ │"procent de │4 │
│ │ │pentru scrofiţe│ │abatere" │ │
│ │ │ţinute în grup;│ │calculat │ │
│ │ │2,475 mp/cap - │ │cuprins între │ │
│ │ │pentru scroafe │ │35% până la │ │
│ │ │ţinute în │ │50%. │ │
│ │ │grup │ ├───────────────┼──────────┤
│ │ │ │ │Nerespectarea │ │
│ │ │ │ │cerinţelor de │ │
│ │ │ │ │bunăstare │ │
│ │ │ │ │superioare │ │
│ │ │ │ │pentru un │5 │
│ │ │ │ │"procent de │ │
│ │ │ │ │abatere" │ │
│ │ │ │ │calculat │ │
│ │ │ │ │mai mare de │ │
│ │ │ │ │50%. │ │
│ │ │ │ ├───────────────┼──────────┤
│ │ │ │ │Prima │2/3/4/5/6 │
│ │ │ │ │reapariţie │ │
│ │ │ │ ├───────────────┼──────────┤
│ │ │ │ │Intenţie │ │
│ │ │ │ │(neconformitate│7 │
│ │ │ │ │deliberată) │ │
│ │ ├───────────────┼─────────────┼───────────────┼──────────┤
│ │ │ │ │Nerespectarea │ │
│ │ │ │ │cerinţelor de │ │
│ │ │ │ │bunăstare │ │
│ │Porci graşi │ │ │superioare │ │
│ │18,35 │ │ │pentru un │1 │
│creşterea cu │euro/UVM/ │ │ │"procent de │ │
│cel puţin 10%│ciclu │ │ │abatere" │ │
│a spaţiului │Animale de │ │ │calculat │ │
│alocat │reproducţie │ │ │mai mic de 10%.│ │
│disponibil │- femele │ │ ├───────────────┼──────────┤
│fiecărui │(scroafe şi │ │ │Nerespectarea │ │
│animal │scrofiţe) │ │ │cerinţelor de │ │
│ │92,95 euro/ │ │ │bunăstare │ │
│ │UVM/ an │ │ │superioare │ │
│ │ │ │ │pentru un │ │
│ │ │ │ │"procent de │2 │
│ │ │ │ │abatere" │ │
│ │ │ │ │calculat │ │
│ │ │ │ │cuprins între │ │
│ │ │ │ │10% până la │ │
│ │ │ │ │20%. │ │
│ │ │ │ ├───────────────┼──────────┤
│ │ │ │ │Nerespectarea │ │
│ │ │ │ │cerinţelor de │ │
│ │ │ │ │bunăstare │ │
│ │ │ │ │superioare │ │
│ │ │1.2. Menţinerea│ │pentru un │ │
│ │ │parametrilor de│ │"procent de │3 │
│ │ │ventilaţie │ │abatere" │ │
│ │ │corespunzători │Vizită pe │calculat │ │
│ │ │populării halei│teren (în │cuprins între │ │
│ │ │la nivelul │cazul │20% până la │ │
│ │ │cerinţei minime│includerii în│35%. │ │
│ │ │de bunăstare │eşantion) ├───────────────┼──────────┤
│ │ │privind │ │Nerespectarea │ │
│ │ │densitatea. │ │cerinţelor de │ │
│ │ │ │ │bunăstare │ │
│ │ │ │ │superioare │ │
│ │ │ │ │pentru un │ │
│ │ │ │ │"procent de │4 │
│ │ │ │ │abatere" │ │
│ │ │ │ │calculat │ │
│ │ │ │ │cuprins între │ │
│ │ │ │ │35% până la │ │
│ │ │ │ │50%. │ │
│ │ │ │ ├───────────────┼──────────┤
│ │ │ │ │Nerespectarea │ │
│ │ │ │ │cerinţelor de │ │
│ │ │ │ │bunăstare │ │
│ │ │ │ │superioare │ │
│ │ │ │ │pentru un │5 │
│ │ │ │ │"procent de │ │
│ │ │ │ │abatere" │ │
│ │ │ │ │calculat │ │
│ │ │ │ │mai mare de │ │
│ │ │ │ │50%. │ │
│ │ │ │ ├───────────────┼──────────┤
│ │ │ │ │Prima │2/3/4/5/6 │
│ │ │ │ │reapariţie │ │
│ │ │ │ ├───────────────┼──────────┤
│ │ │ │ │Intenţie │ │
│ │ │ │ │(neconformitate│7 │
│ │ │ │ │deliberată) │ │
│ │ ├───────────────┼─────────────┼───────────────┼──────────┤
│ │ │1.3. Păstrarea │ │ │ │
│ │ │evidenţelor │ │ │ │
│ │ │pentru a fi │Vizită pe │ │ │
│ │ │prezentate │teren (în │Nerespectarea │ │
│ │ │autorităţii de │cazul │cerinţei │ │
│ │ │control, │includerii în│specifice prin │ │
│ │ │privind: │eşantion) │lipsa/ │ │
│ │ │- numărul maxim│Control │necompletare/ │ │
│ │ │de animale │administrativ│prezentare │4 │
│ │ │distribuite pe │(verificare │incompletă a │ │
│ │ │suprafaţa │documente │registrului de │ │
│ │ │respectivă şi │din │evidenţe pentru│ │
│ │ │- numărul de │deconturile │anul în curs. │ │
│ │ │animale │trimestriale/│ │ │
│ │ │introduse la │anuale) │ │ │
│ │ │fiecare │ │ │ │
│ │ │repopulare. │ │ │ │
├─────────────┴─────────────┴───────────────┴─────────────┴───────────────┴──────────┤
│Subpachetul 2a │
├─────────────┬─────────────┬───────────────┬─────────────┬───────────────┬──────────┤
│ │ │ │ │Nerespectarea │ │
│ │ │ │ │cerinţelor de │ │
│ │ │ │ │bunăstare │ │
│ │ │ │ │superioare │ │
│ │ │ │ │pentru un │1 │
│ │ │ │ │"procent de │ │
│ │ │ │ │abatere" │ │
│ │ │ │ │calculat │ │
│ │ │ │ │mai mic de 10%.│ │
│ │ │ │ ├───────────────┼──────────┤
│ │ │ │ │Nerespectarea │ │
│ │ │ │ │cerinţelor de │ │
│ │ │ │ │bunăstare │ │
│ │ │ │ │superioare │ │
│ │ │ │ │pentru un │ │
│ │ │ │ │"procent de │2 │
│ │ │2.1. Suprafaţa │ │abatere" │ │
│ │ │de pardoseală │ │calculat │ │
│ │ │disponibilă în │ │cuprins între │ │
│ │ │condiţii │ │10% până la │ │
│ │ │superioare de │ │20%. │ │
│ │ │bunăstare: │ ├───────────────┼──────────┤
│ │ │Porc gras: │ │Nerespectarea │ │
│ │ │- 0,6325 mp - │ │cerinţelor de │ │
│ │ │pentru porci cu│ │bunăstare │ │
│ │ │o greutate │Vizită pe │superioare │ │
│ │ │vie între 50-85│teren (în │pentru un │ │
│ │ │kg, │cazul │"procent de │3 │
│ │ │- 0,7475 mp - │includerii în│abatere" │ │
│ │ │pentru porci cu│eşantion) │calculat │ │
│ │ │o greutate │Control │cuprins între │ │
│ │ │vie între │administrativ│20% până la │ │
│ │ │85-110 kg, │(verificare │35%. │ │
│ │ │- 1,15 mp - │documente ├───────────────┼──────────┤
│ │ │pentru porci cu│din │Nerespectarea │ │
│ │ │o greutate vie │deconturile │cerinţelor de │ │
│ │ │peste 110 kg. │trimestriale/│bunăstare │ │
│ │ │Animale de │anuale) │superioare │ │
│ │ │reproducţie - │ │pentru un │ │
│ │ │femele: │ │"procent de │4 │
│ │ │1,886 mp - │ │abatere" │ │
│ │ │pentru scrofiţe│ │calculat │ │
│ │ │ţinute în grup;│ │cuprins între │ │
│ │ │2,5875 mp/cap -│ │35% până la │ │
│ │ │pentru scroafe │ │50%. │ │
│ │ │ţinute în │ ├───────────────┼──────────┤
│ │ │grup │ │Nerespectarea │ │
│ │ │ │ │cerinţelor de │ │
│ │ │ │ │bunăstare │ │
│ │ │ │ │superioare │ │
│ │ │ │ │pentru un │5 │
│ │ │ │ │"procent de │ │
│ │ │ │ │abatere" │ │
│ │ │ │ │calculat │ │
│ │ │ │ │mai mare de │ │
│ │ │ │ │50%. │ │
│ │ │ │ ├───────────────┼──────────┤
│ │ │ │ │Prima │2/3/4/5/6 │
│ │ │ │ │reapariţie │ │
│ │ │ │ ├───────────────┼──────────┤
│ │ │ │ │Intenţie │ │
│ │ │ │ │(neconformitate│7 │
│ │ │ │ │deliberată) │ │
│ │ ├───────────────┼─────────────┼───────────────┼──────────┤
│ │ │ │ │Nerespectarea │ │
│ │ │ │ │cerinţelor de │ │
│ │ │ │ │bunăstare │ │
│ │Porci graşi │ │ │superioare │ │
│ │29,14 euro/ │ │ │pentru un │1 │
│creşterea cu │UVM/ciclu │ │ │"procent de │ │
│cel puţin 15%│Animale de │ │ │abatere" │ │
│a spaţiului │reproducţie -│ │ │calculat │ │
│alocat │femele │ │ │mai mic de 10%.│ │
│disponibil │(scroafe şi │ │ ├───────────────┼──────────┤
│fiecărui │scrofiţe) │ │ │Nerespectarea │ │
│animal │149,50 euro/ │ │ │cerinţelor de │ │
│ │UVM/an │ │ │bunăstare │ │
│ │ │ │ │superioare │ │
│ │ │ │ │pentru un │ │
│ │ │ │ │"procent de │2 │
│ │ │ │ │abatere" │ │
│ │ │ │ │calculat │ │
│ │ │ │ │cuprins între │ │
│ │ │ │ │10% până la │ │
│ │ │ │ │20%. │ │
│ │ │ │ ├───────────────┼──────────┤
│ │ │ │ │Nerespectarea │ │
│ │ │ │ │cerinţelor de │ │
│ │ │ │ │bunăstare │ │
│ │ │ │ │superioare │ │
│ │ │2.2. Menţinerea│ │pentru un │ │
│ │ │parametrilor de│ │"procent de │3 │
│ │ │ventilaţie │ │abatere" │ │
│ │ │corespunzători │Vizită pe │calculat │ │
│ │ │populării halei│teren (în │cuprins între │ │
│ │ │la nivelul │cazul │20% până la │ │
│ │ │cerinţei minime│includerii în│35%. │ │
│ │ │de bunăstare │eşantion). ├───────────────┼──────────┤
│ │ │privind │ │Nerespectarea │ │
│ │ │densitatea. │ │cerinţelor de │ │
│ │ │ │ │bunăstare │ │
│ │ │ │ │superioare │ │
│ │ │ │ │pentru un │ │
│ │ │ │ │"procent de │4 │
│ │ │ │ │abatere" │ │
│ │ │ │ │calculat │ │
│ │ │ │ │cuprins între │ │
│ │ │ │ │35% până la │ │
│ │ │ │ │50%. │ │
│ │ │ │ ├───────────────┼──────────┤
│ │ │ │ │Nerespectarea │ │
│ │ │ │ │cerinţelor de │ │
│ │ │ │ │bunăstare │ │
│ │ │ │ │superioare │ │
│ │ │ │ │pentru un │5 │
│ │ │ │ │"procent de │ │
│ │ │ │ │abatere" │ │
│ │ │ │ │calculat │ │
│ │ │ │ │mai mare de │ │
│ │ │ │ │50%. │ │
│ │ │ │ ├───────────────┼──────────┤
│ │ │ │ │Prima │2/3/4/5/6 │
│ │ │ │ │reapariţie │ │
│ │ │ │ ├───────────────┼──────────┤
│ │ │ │ │Intenţie │ │
│ │ │ │ │(neconformitate│7 │
│ │ │ │ │deliberată) │ │
│ │ ├───────────────┼─────────────┼───────────────┼──────────┤
│ │ │2.3 Păstrarea │ │ │ │
│ │ │evidenţelor │ │ │ │
│ │ │pentru a fi │Vizită pe │ │ │
│ │ │prezentate │teren (în │Nerespectarea │ │
│ │ │autorităţii de │cazul │cerinţei │ │
│ │ │control, │includerii în│specifice prin │ │
│ │ │privind: │eşantion) │lipsa/ │ │
│ │ │- numărul maxim│Control │necompletare/ │ │
│ │ │de animale │administrativ│prezentare │4 │
│ │ │distribuite pe │(verificare │incompletă a │ │
│ │ │suprafaţa │documente │registrului de │ │
│ │ │respectivă şi │din │evidenţe pentru│ │
│ │ │- numărul de │deconturile │anul în curs. │ │
│ │ │animale │trimestriale/│ │ │
│ │ │introduse la │anuale) │ │ │
│ │ │fiecare │ │ │ │
│ │ │repopulare. │ │ │ │
├─────────────┴─────────────┴───────────────┴─────────────┴───────────────┴──────────┤
│Subpachetul 3a │
├─────────────┬─────────────┬───────────────┬─────────────┬───────────────┬──────────┤
│ │ │ │ │Nerespectarea │ │
│ │ │ │ │cerinţei │ │
│ │ │ │ │superioare │ │
│ │ │ │ │pentru un │1 │
│ │ │ │ │"procent │ │
│ │ │ │ │de abatere" mai│ │
│ │ │ │ │mic de -10%. │ │
│ │ │ │ ├───────────────┼──────────┤
│ │ │ │ │Nerespectarea │ │
│ │ │ │ │cerinţei │ │
│ │ │ │ │superioare │ │
│ │ │ │ │pentru un │ │
│ │ │ │ │"procent │2 │
│ │ │ │ │de abatere" │ │
│ │ │ │ │cuprins între │ │
│ │ │ │ │10% │ │
│ │ │ │ │până la -20%. │ │
│ │ │ │ ├───────────────┼──────────┤
│ │ │ │ │Nerespectarea │ │
│ │3.1. Varianta│ │Vizită pe │cerinţei │ │
│ │fără reducere│ │teren (în │superioare │ │
│ │a densităţii │ │cazul │pentru un │ │
│ │efectivului │3.1. Nivelul │includerii în│"procent │3 │
│ │Porci graşi │noxelor din │eşantion)/ │de abatere" │ │
│ │13,49 euro/ │adăpost în │Control │cuprins între │ │
│ │UVM/ciclu │condiţii │administrativ│20% │ │
│ │Animale de │superioare de │(verificare │până la 35%. │ │
│ │reproducţie -│bunăstare: │documente ├───────────────┼──────────┤
│ │femele │- max. 10,5 mg/│din │Nerespectarea │ │
│Reducerea │(scroafe şi │mc pulberi │deconturile │cerinţei │ │
│pulberilor cu│scrofiţe) │ │trimestriale/│superioare │ │
│30% faţă de │89,63 euro/ │ │anuale) │pentru un │ │
│nivelul minim│UVM/an │ │ │"procent │4 │
│obligatoriu │ │ │ │de abatere" │ │
│prin │ │ │ │cuprins între │ │
│menţinerea în│ │ │ │35% │ │
│limite optime│ │ │ │până la 50%. │ │
│a │ │ │ ├───────────────┼──────────┤
│parametrilor │ │ │ │Nerespectarea │ │
│de │ │ │ │cerinţei │ │
│microclimat │ │ │ │superioare │ │
│Valorile │ │ │ │pentru un │5 │
│parametrilor │ │ │ │"procent │ │
│de │ │ │ │de abatere") │ │
│microclimat │ │ │ │mai mare de 50%│ │
│sunt │ │ │ ├───────────────┼──────────┤
│prevăzute │ │ │ │Prima │2/3/4/5/6 │
│în Ghidul │ │ │ │reapariţie │ │
│crescătorului│ │ │ ├───────────────┼──────────┤
│privind │ │ │ │Intenţie │ │
│bunăstarea şi│ │ │ │(neconformitate│7 │
│protecţia │ │ │ │deliberată) │ │
│porcinelor, ├─────────────┼───────────────┼─────────────┼───────────────┼──────────┤
│precum şi în │ │3.2. Păstrarea │ │ │ │
│Ordinul │3.2 Varianta │pentru control │ │ │ │
│ANSVSA │cu reducerea │a evidenţelor │Vizită pe │ │ │
│nr. 129/2017 │densităţii │privind │teren (în │Nerespectarea │ │
│ │de 10% a │măsurătorile │cazul │cerinţei │ │
│ │efectivului │efectuate prin │includerii în│specifice prin │ │
│ │Porci graşi │înregistrări │eşantion)/ │lipsa/ │ │
│ │13,09 euro/ │zilnice în │Control │necompletare/ │ │
│ │UVM/ciclu │registru şi │administrativ│prezentare │4 │
│ │Animale de │păstrarea │(verificare │incompletă a │ │
│ │reproducţie- │dovezilor care │documente │evidenţelor │ │
│ │femele │să demonstreze │din │pentru anul în │ │
│ │(scroafe şi │că │deconturile │curs. │ │
│ │scrofiţe) │au fost atinse │trimestriale/│ │ │
│ │86,94 euro/ │condiţiile │anuale) │ │ │
│ │UVM/an │superioare de │ │ │ │
│ │ │bunăstare. │ │ │ │
│ ├─────────────┼───────────────┼─────────────┼───────────────┼──────────┤
│ │3.3 Varianta │ │ │ │ │
│ │cu reducerea │ │ │ │ │
│ │densităţii de│ │ │ │ │
│ │15% a │ │ │ │ │
│ │efectivului │ │ │ │ │
│ │Porci graşi │ │ │ │ │
│ │12,89 euro/ │ │ │ │ │
│ │UVM/ciclu │ │ │ │ │
│ │Animale de │ │ │ │ │
│ │reproducţie- │ │ │ │ │
│ │femele │ │ │ │ │
│ │(scroafe şi │ │ │ │ │
│ │scrofiţe) │ │ │ │ │
│ │85,60 euro/ │ │ │ │ │
│ │UVM/an │ │ │ │ │
├─────────────┴─────────────┴───────────────┴─────────────┴───────────────┴──────────┤
│Subpachetul 4a │
├─────────────┬─────────────┬───────────────┬─────────────┬───────────────┬──────────┤
│ │ │ │ │Nerespectarea │ │
│ │ │ │ │cerinţei │ │
│ │ │ │ │superioare │ │
│ │ │ │ │pentru un │1 │
│ │ │ │ │"procent │ │
│ │ │ │ │de abatere" mai│ │
│ │ │ │ │mic de 10%. │ │
│ │ │ │ ├───────────────┼──────────┤
│ │ │ │ │Nerespectarea │ │
│ │ │ │ │cerinţei │ │
│ │ │ │ │superioare │ │
│ │ │ │ │pentru un │ │
│ │ │ │ │"procent │2 │
│ │ │ │ │de abatere" │ │
│ │ │ │ │cuprins între │ │
│ │ │4.1 Zona de │ │10% │ │
│ │ │odihnă │ │până la 20%. │ │
│ │ │(suprafaţa │ ├───────────────┼──────────┤
│ │ │utilă a │ │Nerespectarea │ │
│ │ │boxei) în │ │cerinţelor de │ │
│ │ │condiţii │ │bunăstare │ │
│ │ │superioare de │ │superioare │ │
│ │ │bunăstare │ │pentru un │ │
│ │ │trebuie să fie │Vizită pe │"procent de │3 │
│ │ │uscată în │teren (în │abatere" │ │
│ │ │permanenţă prin│cazul │calculat │ │
│ │ │utilizarea de │includerii în│cuprins între │ │
│ │ │materiale │eşantion) │20% până la │ │
│ │ │absorbante │Control │35%. │ │
│ │ │corespunzătoare│administrativ├───────────────┼──────────┤
│ │ │pentru │(verificare │Nerespectarea │ │
│ │Porci graşi │aşternut, la │documente │cerinţelor de │ │
│ │4,00 euro/ │vizita │din │bunăstare │ │
│ │UVM/ciclu │pe teren. │deconturile │superioare │ │
│Îmbunătăţire │Animale de │Materialele se │trimestriale/│pentru un │ │
│a │reproducţie -│aplică zilnic │anuale) │"procent de │4 │
│condiţiilor │femele │în │ │abatere" │ │
│zonei de │(scroafe şi │primele şapte │ │calculat │ │
│odihnă │scrofiţe) │zile de la │ │cuprins între │ │
│ │23,36 euro/ │populare, iar │ │35% până la │ │
│ │UVM/an │apoi se aplică │ │50%. │ │
│ │ │de două ori/ │ ├───────────────┼──────────┤
│ │ │săptămână │ │Nerespectarea │ │
│ │ │ │ │cerinţelor de │ │
│ │ │ │ │bunăstare │ │
│ │ │ │ │superioare │ │
│ │ │ │ │pentru un │5 │
│ │ │ │ │"procent de │ │
│ │ │ │ │abatere" │ │
│ │ │ │ │calculat │ │
│ │ │ │ │mai mare de │ │
│ │ │ │ │50%. │ │
│ │ │ │ ├───────────────┼──────────┤
│ │ │ │ │Prima │2/3/4/5/6 │
│ │ │ │ │reapariţie │ │
│ │ │ │ ├───────────────┼──────────┤
│ │ │ │ │Intenţie │ │
│ │ │ │ │(neconformitate│7 │
│ │ │ │ │deliberată) │ │
│ │ ├───────────────┼─────────────┼───────────────┼──────────┤
│ │ │ │Vizită pe │ │ │
│ │ │ │teren (în │Nerespectarea │ │
│ │ │ │cazul │cerinţei │ │
│ │ │4.2 Păstrarea │includerii în│specifice prin │ │
│ │ │pentru control │eşantion) │lipsa/ │ │
│ │ │a registrelor │Control │necompletare/ │ │
│ │ │privind │administrativ│prezentare │4 │
│ │ │utilizarea │(verificare │incompletă a │ │
│ │ │materialelor │documente │registrului de │ │
│ │ │absorbante │din │evidenţe pentru│ │
│ │ │ │deconturile │anul în curs. │ │
│ │ │ │trimestriale/│ │ │
│ │ │ │anuale) │ │ │
└─────────────┴─────────────┴───────────────┴─────────────┴───────────────┴──────────┘

        *) Modalitatea de control este detaliată în procedurile de lucru ale APIA/ANSVSA.

        Plăţile acordate în cadrul subpachetului 1a) nu se pot cumula cu cele acordate în cadrul subpachetului 2a). Orice alte combinaţii sunt posibile, plăţile acordate în cadrul celorlalte subpachete putându-se cumula. Angajamentele se aplică numai în combinaţie de minim 2 subpachete.
        Prin excepţie, în anul 2018 beneficiarii pot opta pentru aplicarea independentă a angajamentelor, caz în care, cu scopul evitării supracompensării, se va deduce o sumă echivalentă cu deducerea aplicată în cadrul subpachetului 3a) (diferenţa dintre variantele 3.1 şi 3.2, respectiv dintre variantele 3.1 şi 3.3) pentru fiecare standard de densitate. În acest caz, beneficiarii pot solicita sprijinul doar pentru unul din subpachetele1a/2a, (la cuantumul specific pentru anul 2018), sau 3a sau 4a (la cuantumurile din fişa tehnică)
        Astfel, în cazul în care beneficiarii optează pentru aplicare independentă a subpachetelor doar în anul 2018, cuantumurile care se aplică pentru calculul sprijinului sunt:

┌────┬─────────────┬────────────┬──────────────────┐
│Nr. │Specificare │Porci graşi │Animale de │
│crt.│ │ │reproducţie-femele│
├────┴─────────────┼────────────┼──────────────────┤
│Coeficient │0,3 │0,5 │
│conversie în UVM, │ │ │
│conform ├────────────┼──────────────────┤
│anexei II din │euro/UVM/ │ │
│Regulamentul (UE) │ciclu │euro/UVM/an │
│nr. 808/2014 │ │ │
├──────────────────┼────────────┼──────────────────┤
│Suma acordată │ │ │
│pentru acoperirea │ │ │
│costurilor │ │ │
│suplimentare şi a │(aplicare │(aplicare │
│pierderii de │independentă│independentă în │
│venituri │în │2018) │
│datorate aplicării│2018) │ │
│măsurilor de │ │ │
│bunăstare a │ │ │
│animalelor │ │ │
├────┬─────────────┼────────────┼──────────────────┤
│ │Subpachetul 1│ │ │
│ │a) - │ │ │
│ │Creşterea cu │ │ │
│ │cel │ │ │
│1. │puţin 10% a │17,95 │90,26 │
│ │spaţiului │ │ │
│ │alocat │ │ │
│ │disponibil │ │ │
│ │fiecărui │ │ │
│ │animal. │ │ │
├────┼─────────────┼────────────┼──────────────────┤
│ │Subpachetul 2│ │ │
│ │a) - │ │ │
│ │Creşterea cu │ │ │
│ │cel │ │ │
│2. │puţin 15% a │28,54 │145,47 │
│ │spaţiului │ │ │
│ │alocat │ │ │
│ │disponibil │ │ │
│ │fiecărui │ │ │
│ │animal. │ │ │
├────┼─────────────┼────────────┼──────────────────┤
│ │3.1. a) │ │ │
│ │Reducerea │ │ │
│ │pulberilor cu│ │ │
│ │30% │ │ │
│ │faţă de │ │ │
│ │nivelul minim│ │ │
│ │obligatoriu │ │ │
│ │prin │ │ │
│3. │menţinerea în│13,49 │89,63 │
│ │limite optime│ │ │
│ │a │ │ │
│ │parametrilor │ │ │
│ │de │ │ │
│ │microclimat -│ │ │
│ │fără │ │ │
│ │reducere a │ │ │
│ │densităţii │ │ │
│ │efectivului │ │ │
├────┼─────────────┼────────────┼──────────────────┤
│ │Subpachetul 4│ │ │
│ │a) - │ │ │
│4. │Îmbunătăţirea│4,00 │23,36 │
│ │condiţiilor │ │ │
│ │zonei de │ │ │
│ │odihnă │ │ │
└────┴─────────────┴────────────┴──────────────────┘



    C. Sancţiuni pentru depunerea cu întârziere a cererii de plată/decontului justificativ sau pentru nedepunerea decontului justificativ
        Anual, data-limită de depunere a cererii de plată fără penalizări este prevăzută la art. 13 alin. (1) din Regulamentul de punere în aplicare (UE) nr. 809/2014, cu modificările şi completările ulterioare.
    - Cererile depuse după data-limită de depunere, sunt admisibile în intervalul de 25 de zile calendaristice cu penalizare (întârzierea determină o reducere de 1% pe zi lucrătoare a sumelor la care ar fi avut dreptul beneficiarul în cazul în care cererea ar fi fost depusă până la termenul stabilit de regulament. În cazul în care întârzierea depăşeşte 25 de zile calendaristice, cererea de plată este considerată inadmisibilă, iar beneficiarului nu i se acordă niciun sprijin.
    – Cererile de plată depuse în afara perioadelor legale de depunere nu vor fi luate în considerare pentru plată.
    – Modificările la o cerere de plată pot fi acceptate fără aplicarea unei sancţiuni doar până la data de 31 mai. Introducerea unei modificări pentru cerere după această dată-limită presupune aplicarea unei sancţiuni de 1% pe zi lucrătoare la sumele cuvenite. Modificările privind cererea de plată pot fi admise până la ultima dată de depunere cu întârziere a cererilor. Modificările referitoare la o cerere de plată nu sunt admise după data menţionată anterior.
    – Deconturile justificative trebuie depuse în perioadele stipulate în Ghidul solicitantului pentru măsura 14 - Bunăstarea animalelor-pachet a) - Plăţi în favoarea bunăstării porcinelor, ediţia I, cu modificările ulterioare.
    – Deconturile justificative/documentele justificative depuse în afara perioadelor legale de depunere nu se vor lua în considerare la plată pentru trimestrul/anul respectiv, dar se verifică respectarea condiţiilor superioare de bunăstare. Se exceptează cazurile în care nu au existat livrări în trimestrul respectiv, iar documentele justificative au fost depuse în altă perioadă.

        Depunerea cu întârziere a cererii de plată/deconturilor justificative/documentelor justificative nu este sancţionată în cazurile de forţă majoră şi în circumstanţe excepţionale, în conformitate cu prevederile legislaţiei în vigoare.
        Se exceptează, de asemenea, cazurile în care ferma nu a fost populată o anumită perioadă din anul de angajament, iar solicitantul a anunţat APIA în termen de 10 zile de la întreruperea activităţii, a prezentat documente care justifică motivele nepopulării şi a anunţat şi ANSVSA de această situaţie. Pe parcursul unui an de angajament trebuie să existe obligatoriu o perioadă de activitate de producţie şi reproducţie minimă. Perioada de activitate de producţie minimă pentru categoria porc gras reprezintă un ciclu de producţie, iar pentru scroafe şi scrofiţe perioada de activitate de reproducţie minimă reprezintă cel puţin perioada cuprinsă de la montă la fătare. Perioadele de activitate minimă includ obligatoriu şi livrări, după caz (pentru porc gras)
        Nedesfăşurarea activităţilor de creştere şi/sau reproducţie a porcilor cel puţin pe perioada minimă de activitate de producţie şi/sau reproducţie pe parcursul anului de angajament (inclusiv livrări pentru porc gras) duce la excluderea de la plată pentru anul respectiv, cu excepţia cazurilor de forţă majoră.
        În cazul prezentării de cereri de plată/deconturi justificative/documente justificative incomplete se vor solicita documentele lipsă. În situaţia în care, în urma notificării de clarificare, nu se vor prezenta documentele solicitate se va proceda astfel:
    - În cazul neprezentării registrelor obligatorii sau a celorlalte documente pentru care s- au prevăzut sancţiuni la punctul B, se vor aplica aceste sancţiuni.
    – În cazul neprezentării documentelor solicitate, altele decât cele sus-menţionate, se vor elimina parţial/total de la plată efectivele lege pentru trimestrul/anul respectiv subpachetul/le pentru care nu s-au prezentat documentele.

        În situaţia în care un beneficiar nu a depus decontul justificativ, nu se vor lua în considerare la plată efectivele pentru trimestrul/anul respectiv. Se exceptează cazurile în care ferma nu a fost populată o anumită perioadă din anul de angajament, iar solicitantul a anunţat APIA în termen de 10 zile de la data întreruperii activităţii în exploataţie şi a prezentat documente care justifică motivele nepopulării. De asemenea, beneficiarul trebuie să notifice ANSVSA de această situaţie.
        Nedepunerea cererilor de plată/deconturilor justificative/documentelor justificative nu este sancţionată în cazurile de forţă majoră şi în circumstanţe excepţionale, în conformitate cu prevederile legislaţiei în vigoare.

     Retragerea cererii de plată
        O cerere de plată poate fi retrasă total sau parţial în orice moment, în urma unei solicitări scrise, cu excepţia cazului în care beneficiarul a fost înştiinţat cu privire la neconformităţile pe care le conţine cererea de plată sau a fost înştiinţat cu privire la intenţia agenţiei de a întreprinde un control la faţa locului. Dacă în urma acestui control au fost constatate neconformităţi, beneficiarul nu mai poate retrage părţile din cererea de plată la care se referă aceste neconformităţi. Dacă în urma controlului realizat nu se identifică neconformităţi, beneficiarul poate retrage cererea de plată. În perioada dintre înştiinţarea beneficiarului cu privire la efectuarea controlului pe teren şi stabilirea concluziei finale ca urmare a controlului pe teren, beneficiarul nu îşi poate retrage cererea de plată.
        În cazul retragerii parţiale (un subpachet, o categorie sau o exploataţie), se va închide angajamentul anual asumat prin depunerea cererii de plata (anuală) pentru subpachetul/categoria/exploataţia respectivă.
        În urma retragerilor efectuate, beneficiarul revine la situaţia în care se afla înainte de a depune cererea de plată sau partea respectivă din cererea de plată.

     Creare de condiţii artificiale şi constatarea fraudei
        În cazul în care se constată crearea de condiţii artificiale, beneficiarului nu i se va acorda niciun sprijin în anul de cerere respectiv pentru exploataţia/categoria/subpachetul pentru care s-a constatat crearea de condiţii artificiale. Dacă se constată crearea de condiţii artificiale care afectează cererea de plată din anul respectiv ulterior efectuării plăţilor, atunci se vor recupera sumele plătite pentru cererea de plată. În funcţie de constatările privind crearea de condiţii artificiale beneficiarul poate să depună sau nu un nou angajament în anul următor pentru exploataţia/categoria/subpachetul pentru care s-a constatat crearea de condiţii artificiale.
        În cazul în care se constatată existenţa fraudei (de către organismele abilitate), angajamentul se închide, cererea de plată va fi exclusă de la plată pe anul respectiv şi se vor recupera toate sumele acordate pentru anul afectat de existenţa fraudei, dacă e cazul. În plus, cererea de plată pentru anul următor va fi exclusă de la plată.

    D. Sancţiuni pentru nerespectarea ecocondiţionalităţii
        Beneficiarii care solicită plăţi pentru angajamente privind bunăstarea animalelor au obligaţia de a respecta pe suprafaţa întregii ferme normele de ecocondiţionalitate aprobate prin Ordinul MADR/MMAP/ANSVSA nr. 352/636/54/2015 cu modificările şi completările ulterioare.
        În cazul în care se constată nerespectarea de către fermieri a normelor de ecocondiţionalitate, se vor aplica sancţiuni administrative în conformitate cu Sistemul de sancţiuni pentru nerespectarea normelor de ecocondiţionalitate aprobat prin Ordin MADR.

    E. Sancţiuni suplimentare
        Sumele rezultate din sancţiunile prevăzute la pct.A - Sancţiuni administrative privind animalele declarate - lit. e) se recuperează în conformitate cu prevederile art. 28 din Regulamentul de punere în aplicare (UE) nr. 908/2014 al Comisiei din 6 august 2014 de stabilire a normelor de aplicare a Regulamentului (UE) nr. 1.306/2013 al Parlamentului European şi al Consiliului în ceea ce priveşte agenţiile de plăţi şi alte organisme, gestiunea financiară, verificarea conturilor, normele referitoare la controale, valorile mobiliare şi transparenţa, respectiv statele membre compensează orice creanţă restantă a unui beneficiar stabilită în conformitate cu dreptul naţional, din orice plăţi viitoare care urmează a fi efectuate de agenţia de plăţi responsabilă cu recuperarea creanţei de la respectivul beneficiar.Dacă sumele respective nu pot fi reţinute în totalitate în cei trei ani calendaristici care urmează anului calendaristic al constatării, în conformitate cu prevederile art. 31 alin. (2) din Regulamentul (UE) nr. 640/2014, soldul se anulează.


                                        -------

Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu stiri, noutati, articole, dezbateri pe teme juridice

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR"


Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu stiri, noutati, articole, dezbateri pe teme juridice