Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   SCHEMA DE AJUTOR DE MINIMIS din 23 aprilie 2015  pentru Realizarea de studii de piaţă şi pe produse, inclusiv pentru obiective complexe - Anexa nr. 3    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 SCHEMA DE AJUTOR DE MINIMIS din 23 aprilie 2015 pentru Realizarea de studii de piaţă şi pe produse, inclusiv pentru obiective complexe - Anexa nr. 3

EMITENT: MINISTERUL ECONOMIEI, COMERŢULUI ŞI TURISMULUI
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 325 din 13 mai 2015

    1. Titlul schemei de ajutor de minimis: "Realizarea de studii de piaţă şi pe produse, inclusiv pentru obiective complexe"
    ART. 1
    Prezenta procedură instituie o schemă de ajutor de minimis, denumită "Realizarea de studii de piaţă şi pe produse, inclusiv pentru obiective complexe" (schema).
    ART. 2
    Acordarea ajutoarelor de minimis în cadrul prezentei scheme se va face numai cu respectarea criteriilor privind ajutorul de minimis stipulate de Regulamentul (UE) nr. 1.407/2013 al Comisiei din 18 decembrie 2013 privind aplicarea articolelor 107 şi 108 din Tratatul privind funcţionarea Uniunii Europene ajutoarelor de minimis.
    2. Scopul schemei
    ART. 3
    Scopul prezentei scheme este de a susţine operatorii economici în procesul de promovare a exporturilor prin acordarea de ajutoare de minimis pentru acoperirea costurilor aferente realizării studiilor pentru lansarea unui produs nou sau existent pe o piaţă nouă într-un alt stat membru sau într-o ţară terţă, în conformitate cu teza nr. (9) din Regulamentul (UE) nr. 1.407/2013.
    3. Obiectivele schemei
    ART. 4
    Obiectivele schemei sunt:
    a) promovarea exportului, în condiţiile art. 3;
    b) îmbunătăţirea structurii exportului prin lansarea de produse noi pe pieţele externe;
    c) îmbunătăţirea accesului produselor şi serviciilor româneşti pe pieţele externe.
    4. Necesitatea implementării schemei
    ART. 5
    Implementarea schemei este necesară pentru susţinerea acţiunilor operatorilor economici pentru promovarea produselor şi serviciilor româneşti pe pieţele externe de interes.
    5. Domeniul de aplicare
    ART. 6
    (1) Prezenta schemă se aplică ajutoarelor pentru promovarea exportului din toate domeniile, cu excepţia:
    a) ajutoarelor acordate operatorilor economici care îşi desfăşoară activitatea în sectoarele pescuitului şi acvaculturii, astfel cum sunt reglementate de Regulamentul (CE) nr. 104/2000 al Consiliului din 17 decembrie 1999 privind organizarea comună a pieţelor în sectorul produselor pescăreşti şi de acvacultură;
    b) ajutoarelor acordate operatorilor economici care îşi desfăşoară activitatea în domeniul producţiei primare de produse agricole;
    c) ajutoarelor acordate operatorilor economici care îşi desfăşoară activitatea în sectorul prelucrării şi comercializării produselor agricole, în următoarele cazuri:
    (i) atunci când valoarea ajutoarelor este stabilită pe baza preţului sau a cantităţii unor astfel de produse achiziţionate de la producători primari ori introduse pe piaţă de întreprinderile respective;
    (ii) atunci când ajutoarele sunt condiţionate de transferarea lor parţială sau integrală către producătorii primari;
    d) ajutoarelor destinate activităţilor legate de export către ţări terţe sau către alte state membre, respectiv ajutoarelor direct legate de cantităţile exportate, ajutoarelor destinate înfiinţării şi funcţionării unei reţele de distribuţie sau destinate altor cheltuieli curente legate de activitatea de export;
    e) ajutoarelor condiţionate de utilizarea preferenţială a produselor naţionale faţă de produsele importate;
    f) ajutoarelor acordate universităţilor şi organizaţiilor de cercetare pentru activităţile de bază, care nu fac obiectul normelor în materie de ajutoare de stat, şi anume:
    (i) activităţile educaţionale în vederea creşterii numărului resurselor umane şi a îmbunătăţirii competenţelor acestora;
    (ii) desfăşurarea de activităţi independente de cercetare şi dezvoltare în vederea dobândirii unor cunoştinţe vaste şi a unei mai bune înţelegeri, inclusiv activităţi de cercetare şi dezvoltare în colaborare; precum şi
    (iii) diseminarea rezultatelor cercetării;
    g) ajutoarelor acordate pentru achiziţionarea de vehicule pentru transportul rutier de mărfuri.
    (2) În cazul în care un operator economic îşi desfăşoară activitatea atât în sectoarele menţionate la alin. (1) lit. a), b), c), f) sau g), operatorul economic este eligibil pentru a primi ajutoare de minimis în cadrul prezentei scheme pentru activitatea de export de produse sau servicii de concepţie şi/sau marcă proprie, în condiţiile în care la înscriere poate face dovada cu documente din care să rezulte separaţia între activităţi sau o distincţie între costurile aferente activităţii de export şi costurile aferente sectoarelor excluse din domeniul de aplicare al Regulamentului (UE) nr. 1.407/2013, astfel încât aceste din urmă activităţi să nu beneficieze de ajutoare de minimis.
    6. Beneficiari ai ajutorului
    ART. 7
    Pot beneficia de măsurile de ajutor de minimis prevăzute în prezenta schemă operatorii economici care îndeplinesc, cumulativ, următoarele condiţii:
    a) sunt înregistraţi conform Legii societăţilor nr. 31/1990, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, şi îşi desfăşoară activitatea în România;
    b) au în obiectul de activitate operaţiuni de export şi nomenclatorul de export corespunde cu profilul studiului de piaţă sau de produs solicitat;
    c) produsele sunt de concepţie şi/sau marcă proprie, de calitate şi cu valoare adăugată ridicată şi îndeplinesc condiţiile de comercializare şi de promovare pe pieţele externe;
    d) în ultimii 2 ani fiscali şi în anul fiscal în curs, grupul de întreprinderi din care face parte operatorul, aşa cum este definit prin termenul de întreprindere unică la art. 2 alin. (2) din Regulamentul (UE) nr. 1.407/2013, să nu fi beneficiat de ajutoare de minimis din sursele statului, ale autorităţilor locale sau din surse comunitare, care, cumulate cu valoarea finanţării solicitate, să depăşească echivalentul în lei a 200.000 euro, respectiv a 100.000 euro, dacă operatorul economic efectuează transport de mărfuri în contul terţilor sau contra cost;
    e) nu se află în procedura de executare silită, închidere operaţională, dizolvare, lichidare, insolvenţă colectivă şi nu îndeplinesc criteriile prevăzute de lege pentru a fi supuse unei proceduri de insolvenţă colectivă la cererea creditorilor lor;
    f) la data depunerii cererii de realizare a studiului de piaţă sau de produs să nu înregistreze debite la bugetul de stat, respectiv la bugetele locale;
    g) nu sunt consideraţi a fi firme în dificultate;
    h) nu sunt firme împotriva cărora a fost emisă o decizie de recuperare a unui ajutor de stat, dacă această decizie de recuperare nu a fost deja executată;
    i) au obţinut rezultate pozitive privind eficienţa participării la alte acţiuni promoţionale, cu sprijin de la bugetul de stat, în cazul prezenţei la astfel de acţiuni anterioare.
    ART. 8
    Numărul maxim al operatorilor economici care beneficiază de sprijin prin această schemă este de 50.
    ART. 9
    Acordarea ajutoarelor de minimis se face numai după ce Comisia de selecţie analizează şi verifică îndeplinirea condiţiilor de eligibilitate, prevăzute mai sus, de către operatorii economici solicitanţi.
    7. Regula cumulului ajutoarelor
    ART. 10
    Ajutorul de minimis se poate cumula cu alte ajutoare de stat primite fie din surse ale statului sau ale autorităţilor locale, fie din surse comunitare. Dacă cumularea acestor ajutoare conduce la o intensitate a ajutorului care depăşeşte nivelul intensităţii fixat în conformitate cu prevederile unui regulament de exceptare în bloc sau printr-o decizie adoptată de Comisia Europeană, ajutorul de minimis nu poate fi acordat.
    ART. 11
    (1) Ministerul Economiei, Comerţului şi Turismului (MECT), prin Comisia de selecţie, va acorda un ajutor de minimis numai după ce va verifica respectarea regulii cumulului, respectiv dacă suma totală a ajutoarelor de minimis primite de către întreprinderea unică, pe parcursul unei perioade de 2 ani fiscali şi în anul fiscal în curs, fie din surse ale statului sau ale autorităţilor locale, fie din surse comunitare, care, cumulată cu valoarea finanţării solicitate, să nu depăşească pragul de 200.000 euro, respectiv de 100.000 euro, dacă operatorul economic efectuează transport de mărfuri în contul terţilor sau contra cost.
    (2) Ajutoarele care pot fi plătite în mai multe tranşe se actualizează la valoarea lor în momentul în care sunt acordate. Rata dobânzii care trebuie aplicată la actualizare este rata de actualizare aplicabilă la data acordării ajutoarelor.
    (3) În cazul în care, prin acordarea unor noi ajutoare de minimis, s-ar depăşi plafonul stabilit de regula de minimis, ajutorul nu poate fi acordat.
    (4) În cazul fuziunilor sau al achiziţiilor, atunci când se stabileşte dacă un nou ajutor de minimis acordat unei întreprinderi noi sau întreprinderii care face achiziţia depăşeşte plafonul relevant, se iau în considerare toate ajutoarele de minimis anterioare acordate tuturor întreprinderilor care fuzionează. Ajutoarele de minimis acordate legal înainte de fuziune sau achiziţie rămân legal acordate.
    (5) În cazul în care o întreprindere se împarte în două sau mai multe întreprinderi separate, ajutoarele de minimis acordate înainte de separare se alocă întreprinderii care a beneficiat de acestea, şi anume, în principiu, întreprinderii care preia activităţile pentru care au fost utilizate ajutoarele de minimis. În cazul în care o astfel de alocare nu este posibilă, ajutoarele de minimis se alocă proporţional pe baza valorii contabile a capitalului social al noilor întreprinderi la data la care separarea produce efecte.
    8. Criterii de selecţie a studiului de piaţă sau pe produs
    ART. 12
    Selecţia studiului de piaţă sau pe produs se va efectua de către o Comisie de selecţie numită prin ordin al ministrului economiei, comerţului şi turismului, având în vedere următoarele criterii:
    a) obiectivele strategiei de promovare a exportului pe pieţele propuse;
    b) existenţa potenţialului de absorbţie al pieţei/pieţelor respective pentru produsul/produsele respective, confirmată de reprezentantul MECT pe piaţă;
    c) modul de îndeplinire a criteriilor de eligibilitate de către operatorii economici beneficiari ai ajutoarelor de minimis;
    d) capacitatea structurii asociative de a susţine financiar cota de 50% din valoarea studiului.
    9. Modalitatea de acordare a ajutoarelor
    ART. 13
    Ajutoarele acordate în cadrul prezentei scheme constau în acordarea de ajutoare sub formă de granturi pentru acoperirea unei cote de 50% din cheltuielile privind realizarea studiului de piaţă sau de produs.
    ART. 14
    Decontarea cheltuielilor pentru realizarea de studii de piaţă şi pe produs, inclusiv pentru obiective complexe, se face de către MECT, în proporţie de 50% din cheltuielile totale, în contul prestatorului de servicii, în baza următoarelor documente:
    a) contractul pentru realizarea studiului, încheiat între MECT, structura asociativă şi prestatorul de servicii;
    b) procesul-verbal încheiat între structura asociativă şi prestatorul de servicii, privind recepţia şi acceptarea studiului;
    c) copia ordinului de plată emis de structura asociativă privind plata cotei de 50% din valoarea studiului către prestatorul de servicii.
    10. Durata
    ART. 15
    Prezenta schemă se va aplică în perioada 1 iulie 2015-31 decembrie 2015.
    11. Bugetul schemei
    ART. 16
    Valoarea totală a ajutoarelor care vor fi acordate în cadrul schemei, pe întreaga durată de aplicare a acesteia, este de maximum 300 mii lei.
    12. Procedura de implementare a schemei
    ART. 17
    (1) Pentru a beneficia de facilităţile prevăzute la art. 13, structura asociativă trebuie să înainteze o cerere către MECT, însoţită de lista operatorilor economici beneficiari ai studiului şi de declaraţiile pe propria răspundere ale acestora.
    (2) Operatorii economici beneficiari vor menţiona în declaraţia pe propria răspundere valoarea ajutoarelor de minimis primite de întreprinderea unică pe parcursul precedenţilor 2 ani fiscali şi în anul fiscal în curs, conform modelului prevăzut în anexa nr. 4 la ordin.
    (3) MECT, prin Comisia de selecţie, va analiza datele înscrise în cererea de înscriere/declaraţia pe propria răspundere prezentată de operatorul economic, având în vedere şi datele din evidenţa Direcţiei monitorizare programe export sub aspectul îndeplinirii cumulative a condiţiilor de eligibilitate prevăzute în prezenta schemă.
    (4) MECT are obligaţia de a informa în scris operatorii economici cu privire la cuantumul ajutorului acordat şi cu privire la caracterul de minimis al acestuia, făcând referire explicită la prevederile comunitare în vigoare.
    (5) În cazul în care operatorul economic nu este eligibil pentru a primi o alocare specifică în cadrul schemei, MECT îl va notifica în acest sens.
    13. Obligaţiile MECT şi ale beneficiarilor de ajutor de minimis
    ART. 18
    MECT, prin Direcţia monitorizare programe export, va realiza şi va menţine o evidenţă a ajutoarelor acordate în baza prezentei scheme, care trebuie să conţină informaţiile necesare pentru a demonstra respectarea tuturor condiţiilor impuse prin prezenta schemă, cum sunt, dar fără a se limita la: datele de identificare a beneficiarului, durata, cheltuielile eligibile, valoarea, momentul şi modalitatea acordării ajutorului, originea acestuia, durata, metoda de calcul al ajutoarelor acordate. Această evidenţă trebuie păstrată timp de minimum 10 ani de la data ultimei alocări în cadrul schemei.
    ART. 19
    (1) Operatorii economici beneficiari de ajutor în cadrul prezentei scheme au obligaţia păstrării unei evidenţe a informaţiilor despre ajutoarele primite pentru o perioadă de minimum 10 ani de la data la care a fost acordată ultima alocare specifică. Această evidenţă trebuie să conţină informaţiile necesare pentru a demonstra respectarea tuturor condiţiilor impuse prin prezenta schemă, cum sunt: datele de identificare, durata, cheltuielile eligibile, valoarea, momentul şi modalitatea primirii ajutorului, originea acestuia, durata, metoda de calcul al ajutoarelor primite.
    (2) Operatorii economici care beneficiază de ajutoare de minimis în cadrul prezentei scheme au obligaţia de a răspunde, în termenul stabilit de Consiliul Concurenţei, la orice solicitare de informaţii privind ajutoarele de minimis primite.
    14. Monitorizarea ajutoarelor acordate în cadrul schemei
    ART. 20
    (1) Monitorizarea prezentei scheme se realizează de MECT, prin Direcţia monitorizare programe export, scop în care:
    a) va asigura informarea operatorilor economici beneficiari ai ajutorului de minimis în legătură cu valoarea ajutorului acordat şi caracterul său de minimis;
    b) va solicita de la operatorii economici beneficiari ai ajutorului de minimis o declaraţie scrisă, conform modelului prevăzut în anexa nr. 4 la ordin, din care să rezulte totalul cumulat al ajutoarelor de minimis primite de către întreprinderea unică, în ultimii 2 ani fiscali şi în anul fiscal în curs, pentru a verifica dacă împreună cu noul ajutor de stat ce va fi acordat nu se încalcă regula de minimis;
    c) va realiza, cu respectarea prevederilor legale în vigoare, controale la faţa locului pentru a verifica respectarea condiţiilor de acordare a ajutoarelor şi pentru a dispune măsurile ce se impun în situaţia în care aceste condiţii nu au fost respectate.
    (2) În aplicarea prevederilor alin. (1) lit. c) MECT va emite ordine prin care va dispune stoparea sau recuperarea ajutoarelor de stat acordate, care, potrivit legii, vor avea caracter de titlu executoriu. MECT va informa în scris Consiliul Concurenţei cu privire la ordinele proprii adoptate privind recuperarea ajutoarelor de minimis, în termen de maximum 5 zile lucrătoare de la adoptare.
    (3) În vederea îndeplinirii obligaţiilor prevăzute la alin. (2), MECT va emite prin ordin norme metodologice proprii, care vor fi transmise Consiliului Concurenţei, spre informare, în termen de 5 zile lucrătoare de la momentul adoptării.
    ART. 21
    Operatorii economici beneficiari de ajutoare de minimis în cadrul prezentei scheme au obligaţia să transmită MECT raportări periodice, precum şi alte informaţii cu privire la ajutorul/ajutoarele primite, la cererea acestuia, sub sancţiunile prevăzute de lege.
    ART. 22
    (1) MECT, prin Direcţia monitorizare programe export, va pune la dispoziţia Consiliului Concurenţei, la termenul şi în formatul solicitat de acesta, toate datele şi informaţiile necesare pentru monitorizarea ajutoarelor de minimis la nivel naţional, inclusiv pentru întocmirea inventarului ajutoarelor de minimis şi a rapoartelor şi informărilor necesare îndeplinirii obligaţiilor României în calitate de stat membru al Uniunii Europene.
    (2) MECT va furniza date şi informaţii suplimentare Consiliului Concurenţei, atunci când din informaţiile deţinute de acesta rezultă că nu au fost respectate condiţiile de acordare a ajutoarelor de minimis.
    (3) În situaţia în care datele şi informaţiile transmise Consiliului Concurenţei nu clarifică aspectele sesizate, Consiliul Concurenţei poate dispune o acţiune de control la întreprinderea beneficiară de ajutor de minimis, cu respectarea prevederilor legale în vigoare. Din echipa de control a Consiliului Concurenţei vor face parte şi 2 reprezentanţi ai MECT desemnaţi prin ordin al ministrului economiei, comerţului şi turismului. Concluziile acţiunilor de control ale Consiliului Concurenţei se consemnează într-un raport.
    (4) În cazul în care în urma controlului efectuat la întreprinderea beneficiară se va constata că nu s-au respectat condiţiile de acordare a ajutoarelor de minimis şi Consiliul Concurenţei a solicitat MECT să întreprindă măsurile ce se impun pentru a fi asigurată respectarea legislaţiei în domeniul acordării ajutoarelor de minimis, MECT va informa Consiliul Concurenţei cu privire la stadiul implementării măsurilor dispuse de acesta, în termen de 30 de zile lucrătoare de la momentul transmiterii solicitării.
    (5) În cazul în care MECT nu implementează măsurile dispuse de Consiliul Concurenţei şi nu îşi respectă obligaţia prevăzută la alin. (4), Consiliul Concurenţei emite decizii de stopare sau recuperare a ajutoarelor de minimis. Deciziile emise de Consiliul Concurenţei reprezintă titlu executoriu.
    (6) Deciziile prevăzute la alin. (5) se transmit, împreună cu confirmarea de primire a acestora de către beneficiari, în cel mult 20 de zile lucrătoare de la data adoptării, în vederea recuperării ajutoarelor de minimis, de către organele fiscale din subordinea Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, în vederea aplicării prevederilor Ordonanţei Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, iar sumele astfel realizate se fac venit la bugetul de stat.
    15. Raportarea ajutoarelor acordate în cadrul schemei
    ART. 23
    MECT, prin Direcţia monitorizare programe export, va monitoriza şi va raporta schema de minimis conform prevederilor Regulamentului privind procedurile de monitorizare a ajutoarelor de stat, pus în aplicare prin Ordinul preşedintelui Consiliului Concurenţei nr. 175/2007.
    ART. 24
    Pentru implementarea schemei, MECT, prin Direcţia monitorizare programe export, are obligaţia de a transmite Consiliului Concurenţei, până la data de 31 martie a fiecărui an următor anului de implementare a schemei, formularele completate în conformitate cu anexele la Regulamentul privind procedurile de monitorizare a ajutoarelor de stat, pus în aplicare prin Ordinul preşedintelui Consiliului Concurenţei nr. 175/2007.
    ART. 25
    Raportările se transmit atât pe suport hârtie, cât şi pe suport magnetic, cu semnătura de primire şi număr de înregistrare, sau prin poştă, cu confirmare de primire. Transmiterea pe suport magnetic se face într-o formă care să permită utilizarea şi procesarea datelor de către Consiliul Concurenţei.
    ART. 26
    Consiliul Concurenţei poate solicita informaţii suplimentare în cazul în care constată că datele sunt incomplete sau că există neconcordanţe faţă de cele primite pentru perioadele de raportare anterioare. Informaţiile suplimentare vor fi transmise în termen de maximum 30 de zile de la primirea solicitării din partea Consiliului Concurenţei. Răspunderea pentru corectitudinea şi completitudinea datelor şi informaţiilor raportate, precum şi pentru respectarea termenelor de raportare revine MECT.

                                     -----
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016