Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   SCHEMA DE AJUTOR DE MINIMIS din 10 martie 2009  Sprijin acordat pentru implementarea Programului de crestere a competitivitatii produselor industriale    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

SCHEMA DE AJUTOR DE MINIMIS din 10 martie 2009 Sprijin acordat pentru implementarea Programului de crestere a competitivitatii produselor industriale

EMITENT: MINISTERUL ECONOMIEI
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 556 din 10 august 2009
SCHEMA DE AJUTOR DE MINIMIS din 10 martie 2009
Sprijin acordat pentru implementarea Programului de creştere a competitivitãţii produselor industriale
EMITENT: MINISTERUL ECONOMIEI
PUBLICAT ÎN: MONITORUL OFICIAL nr. 556 din 10 august 2009


CAP. I
Dispoziţii generale

ART. 1
Prezenta procedurã instituie o schemã transparentã de ajutor de minimis, denumitã "Sprijin acordat pentru implementarea Programului de creştere a competitivitãţii produselor industriale", cu finanţare de la bugetul de stat.
ART. 2
(1) Acordarea ajutoarelor de minimis în cadrul acestei scheme se va face numai cu respectarea criteriilor privind ajutorul de minimis prevãzute în Regulamentul CE nr. 1.998/2006 al Comisiei din 15 decembrie 2006 pentru aplicarea articolelor 87 şi 88 din tratat ajutoarelor de minimis, publicat în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. L 379/5 din 28 decembrie 2006.
(2) Prezenta schemã este exceptatã de la obligaţia de notificare cãtre Comisia Europeanã, în conformitate cu prevederile Regulamentului CE nr. 1.998/2006 .
ART. 3
Schema se aplicã pe întregul teritoriu al României, în toate cele 8 regiuni de dezvoltare.

CAP. II
Obiectivul şi scopul schemei

ART. 4
Obiectivul prezentei scheme de ajutor de minimis constã în sprijinirea dezvoltãrii durabile a operatorilor economici cu activitatea principalã industrie prelucrãtoare, conform secţiunii C poziţiile 1310-3320, sau/şi recuperarea materialelor, conform secţiunii D poziţiile 3831-3832 inclusiv, din Clasificarea activitãţilor din economia naţionalã - CAEN, aprobatã prin <>Ordinul preşedintelui Institutului Naţional de Statisticã nr. 337/2007 privind actualizarea Clasificãrii activitãţilor din economia naţionalã - CAEN, în vederea realizãrii obiectivului general al Programului de creştere a competitivitãţii produselor industriale, şi anume creşterea competitivitãţii produselor realizate de întreprinderile din România, în conformitate cu principiile dezvoltãrii durabile şi reducerea decalajelor comparativ cu media Uniunii Europene.
ART. 5
Prezenta schemã are ca scop creşterea competitivitãţii produselor industriale prin sprijinul acordat operatorilor economici de la bugetul de stat, pentru:
a) implementarea şi certificarea sistemelor de management al calitãţii şi/sau a sistemelor de management al mediului şi/sau a schemei de management de mediu şi audit - EMAS;
b) implementarea şi certificarea sistemelor de management al sãnãtãţii şi siguranţei ocupaţionale, a sistemelor de management pentru responsabilitate socialã şi de igienã alimentarã şi/sau a sistemelor de management al securitãţii informaţiei;
c) dotarea şi/sau modernizarea laboratoarelor de testare şi etalonare existente, precum şi acreditarea acestora, dupã caz;
d) certificarea voluntarã a produselor şi/sau obţinerea etichetei ecologice pentru produse;
e) asimilarea de tehnologii şi produse noi care se realizeazã de operatorii economici pentru valorificarea rezultatelor cercetãrilor obţinute în cadrul programelor de cercetare-dezvoltare finanţate din fonduri publice şi aplicarea invenţiilor autorilor români protejate de Oficiul de Stat pentru Invenţii şi Mãrci;
f) efectuarea de analize de evaluare comparativã pentru activitãţi din industria prelucrãtoare în vederea realizãrii planurilor de restructurare-dezvoltare-viabilizare, a cãror implementare va fi monitorizatã;
g) organizarea şi amenajarea în incinta operatorilor economici, în spaţiile existente, de expoziţii şi/sau standuri de prezentare a produselor industriale;
h) înregistrarea şi protejarea pe piaţa externã a mãrcilor, desenelor şi modelelor industriale româneşti.

CAP. III
Baza legalã

ART. 6
Prezenta schemã este elaboratã în conformitate cu:
a) Regulamentul CE nr. 1.998/2006 ;
b) Programul "Creşterea competitivitãţii produselor industriale", aprobat în baza <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 120/2002 privind aprobarea Sistemului de susţinere şi promovare a exportului cu finanţare de la bugetul de stat, republicatã, prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 1.510/2008 privind aprobarea Mecanismului de acordare a sprijinului financiar de la bugetul de stat prin Programul de creştere a competitivitãţii produselor industriale.

CAP. IV
Domeniul de aplicare

ART. 7
Prezenta schemã de ajutor se adreseazã întreprinderilor, inclusiv societãţilor cooperative, care activeazã în sectoarele industriei prelucrãtoare, aşa cum s-a precizat la art. 4, precum şi entitãţilor din infrastructura conformitãţii produselor industriale, asociaţiilor profesionale şi patronatelor de ramurã, beneficiare de fonduri bugetare în conformitate cu prevederile <>Hotãrârii Guvernului nr. 1.510/2008 .
ART. 8
Prezenta schemã de minimis nu se aplicã pentru:
a) ajutoarele în favoarea activitãţilor de export cãtre terţe ţãri sau statele membre, şi anume ajutoarele legate direct de cantitãţile exportate, de crearea şi funcţionarea unei reţele de distribuţie sau pentru alte cheltuieli curente legate de activitatea de export;
b) ajutoarele care favorizeazã utilizarea produselor naţionale în detrimentul celor importate.

CAP. V
Definiţii

ART. 9
În sensul prezentei scheme, urmãtorii termeni se definesc astfel:
a) administrator al schemei - Ministerul Economiei, prin Direcţia generalã politicã industrialã şi competitivitate, pentru gestionarea fondurilor destinate Programului de creştere a competitivitãţii produselor industriale;
b) cheltuieli eligibile - cheltuielile aferente realizãrii activitãţilor prevãzute la art. 5;
c) furnizor de ajutor de minimis - Ministerul Economiei, prin Direcţia buget, contabilitate internã;
d) întreprinderi mici şi mijlocii (IMM) - sunt acele întreprinderi care au mai puţin de 250 de angajaţi şi care au fie o cifrã de afaceri anualã netã care nu depãşeşte echivalentul în lei a 50 milioane euro, fie deţin active totale care nu depãşesc echivalentul în lei a 43 milioane euro. Încadrarea în categoria IMM se va face în funcţie de cele 3 tipuri de întreprinderi: autonome, legate şi partenere, astfel cum sunt acestea definite în <>Legea nr. 346/2004 privind stimularea înfiinţãrii şi dezvoltãrii întreprinderilor mici şi mijlocii, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, care a preluat prevederile Recomandãrii CE nr. 361 din 6 mai 2003 privind definiţia microîntreprinderilor, a întreprinderilor mici şi mijlocii, publicatã în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. L 124 din 20 mai 2003:
(i) în cadrul categoriei de IMM, întreprinderea mijlocie este întreprinderea care are între 50 şi 249 de salariaţi şi realizeazã o cifrã de afaceri anualã netã de pânã la 50 milioane euro, echivalent în lei, sau deţine active totale care nu depãşesc echivalentul în lei a 43 milioane euro;
(ii) în cadrul categoriei de IMM, întreprinderea micã este întreprinderea care are între 10 şi 49 de salariaţi şi realizeazã o cifrã de afaceri anualã netã sau deţine active totale care nu depãşesc echivalentul în lei a 10 milioane euro;
(iii) în cadrul categoriei de IMM, microîntreprinderea este întreprinderea care are pânã la 9 salariaţi şi realizeazã o cifrã de afaceri anualã netã sau deţine active totale care nu depãşesc echivalentul în lei a douã milioane euro;
e) ratã de referinţã - este cea comunicatã de Banca Naţionalã a României pentru ziua în care a avut loc şedinţa Comisiei pentru derularea mecanismului de acordare a sprijinului financiar, denumitã în continuare Comisie, în care a fost acceptat proiectul;
f) Ghid (Ghidul solicitantului) - este documentul în care sunt prezentate toate informaţiile necesare accesãrii Programului de creştere a competitivitãţii produselor industriale;
g) societate cooperativã*) - o asociaţie autonomã de persoane fizice şi/sau juridice, dupã caz, constituitã pe baza consimţãmântului liber exprimat de acestea, în scopul promovãrii intereselor economice, sociale şi culturale ale membrilor cooperatori, fiind deţinutã în comun şi controlatã democratic de cãtre membrii sãi, în conformitate cu principiile cooperatiste;
h) societãţi în dificultate - întreprinderile definite conform Liniilor directoare comunitare privind ajutorul de stat pentru salvarea şi restructurarea întreprinderilor în dificultate, publicate în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. C 244 din 1 octombrie 2004.
---------
*) Conform prevederilor <>Legii nr. 1/2005 privind organizarea şi funcţionarea cooperaţiei.

CAP. VI
Condiţii de eligibilitate pentru solicitanţi

ART. 10
(1) Pot beneficia de ajutorul de minimis operatorii economici care îndeplinesc cumulativ urmãtoarele condiţii:
a) sã fie persoane juridice cu sediul în România, înregistrate la registrul comerţului ca societãţi comerciale sau ca societãţi cooperative şi sã îşi desfãşoare activitatea în România;
b) sã realizeze profit din activitatea de exploatare, conform ultimei situaţii financiare anuale transmise şi înregistrate la administraţia teritorialã a Ministerului Finanţelor Publice;
c) sã nu se afle în stare de insolvenţã, sã nu aibã afacerile administrate de un judecãtor-sindic, sã nu le fi fost impusã nicio restricţie asupra activitãţii comerciale, sã nu fie subiectul unor aranjamente între creditori sau sã se afle într-o altã situaţie similarã cu cele menţionate anterior, reglementate prin lege;
d) sã nu înregistreze datorii restante la bugetul de stat, respectiv bugetele locale, atestate prin certificate fiscale; fac excepţie operatorii economici care beneficiazã de înlesniri la plata obligaţiilor restante la bugetul de stat, acordate prin convenţii şi/sau ordine conform prevederilor legale, şi respectã termenele de platã, atestate prin certificate fiscale;
e) reprezentantul legal sã nu fi fost supus unei condamnãri în ultimii 3 ani de cãtre nicio instanţã de judecatã, din motive profesionale sau etic profesionale;
f) sã nu se afle în dificultate conform Liniilor directoare comunitare privind ajutorul de stat pentru salvarea şi restructurarea întreprinderilor în dificultate, publicate în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. C 244 din 1 octombrie 2004;
g) sã nu fi beneficiat în ultimii 2 ani fiscali şi în anul fiscal în curs, fie din surse ale bugetului de stat sau ale autoritãţilor locale, fie din surse comunitare, de ajutor de minimis, care, cumulat cu suma solicitatã în proiect, sã depãşeascã echivalentul în lei a 200.000 euro;
h) sã nu fi fost subiectul unei decizii a Comisiei Europene de recuperare a unui ajutor de stat sau, în cazul în care a fãcut obiectul unei astfel de decizii, aceasta a fost deja executatã şi creanţa integral recuperatã;
i) sã deţinã resursele financiare necesare asigurãrii cofinanţãrii pentru implementarea proiectului;
j) sã realizeze produse prelucrate pentru care existã piaţã asiguratã;
k) sã aibã structura organizatoricã specializatã pentru implementarea proiectului, pentru categoriile de activitãţi prevãzute la art. 5 lit. a)-c);
l) sã prezinte sinteza rezultatelor cercetãrilor şi, dupã caz, copia brevetului eliberat de Oficiul de Stat pentru Invenţii şi Mãrci şi sã demonstreze avantajele aplicãrii industriale a acestora, pentru activitãţile prevãzute la art. 5 lit. e);
m) sã prezinte certificatul de înregistrare a mãrcilor, desenelor şi a modelelor industriale la Oficiul de Stat pentru Invenţii şi Mãrci şi sã demonstreze avantajele înregistrãrii acestora pe pieţele externe pentru proiectele aferente activitãţii prevãzute la art. 5 lit. h);
n) alte condiţii specificate în Ghid, fãrã a aduce atingere prevederilor în materie de ajutor de stat.
(2) Beneficiarii activitãţilor prevãzute la art. 5 sunt urmãtorii:
a) pentru activitãţile menţionate la lit. a) şi d) - întreprinderi mari şi societãţi cooperative mari;
b) pentru activitãţile menţionate la lit. b), e), g) şi h) - microîntreprinderi, întreprinderi mici, mijlocii, mari şi societãţi cooperative, indiferent de mãrime;
c) pentru activitãţile menţionate la lit. c) - întreprinderi mari, societãţi cooperative mari şi entitãţi din infrastructura conformitãţii produselor industriale;
d) pentru activitãţile menţionate la lit. f) - şi asociaţii profesionale sau patronate de ramurã, care îndeplinesc condiţiile precizate la alin. (1).
ART. 11
Verificarea îndeplinirii condiţiilor de eligibilitate se realizeazã de cãtre Comisia pentru derularea mecanismului de acordare a sprijinului financiar, denumitã în continuare Comisie, înainte de acordarea ajutorului de minimis. Comisia va asigura publicitatea listei documentelor ce dovedesc îndeplinirea condiţiilor de eligibilitate şi a altor condiţii specifice, dupã caz.

CAP. VII
Criterii de eligibilitate a proiectelor

ART. 12
Pentru a fi eligibil în cadrul prezentei scheme de finanţare un proiect trebuie sã îndeplineascã cumulativ urmãtoarele criterii:
a) sã se încadreze în categoriile de activitãţi prevãzute la art. 5;
b) sã conţinã etapele proiectului, precum şi structura de finanţare pe etape;
c) sã asigure implementarea proiectului în maximum 24 de luni de la încheierea contractului de finanţare;
d) sã prezinte elementele care fundamenteazã rezultatele estimate la finalizarea proiectului;
e) dimensiunea finanţãrii solicitate pentru activitãţile menţionate la art. 5 trebuie sã se încadreze în urmãtoarele limite, din totalul cheltuielilor eligibile, respectiv:
- 50% de la bugetul de stat, din cheltuielile eligibile efectuate de beneficiari, şi 50% cofinanţare din surse proprii ale beneficiarilor, pentru tipurile de proiecte care se încadreazã în activitãţile prevãzute la art. 5 lit. a) - f);
- 30% de la bugetul de stat, din cheltuielile eligibile efectuate de beneficiari, şi 70% cofinanţare din surse proprii ale beneficiarilor, pentru tipurile de proiecte care se încadreazã în activitatea prevãzutã la art. 5 lit. g);
- 45% de la bugetul de stat, din cheltuielile eligibile efectuate de beneficiari, şi 55% cofinanţare din surse proprii ale beneficiarilor, pentru tipurile de proiecte care se încadreazã în activitatea prevãzutã la art. 5 lit. h);
f) sã se încadreze în condiţiile specificate în contractul de finanţare.

CAP. VIII
Criterii de selecţie a proiectelor

ART. 13
Evaluarea şi selecţia proiectelor se vor efectua de cãtre Comisie, al cãrei regulament de organizare şi funcţionare se aprobã prin ordin al ministrului economiei. Condiţiile de eligibilitate ale solicitanţilor şi criteriile de eligibilitate ale proiectelor sunt cele prevãzute în <>Hotãrârea Guvernului nr. 1.510/2008 şi vor fi detaliate în Ghidul solicitantului.

CAP. IX
Modalitatea de acordare a ajutorului de minimis

ART. 14
(1) Mãsurile de sprijin se acordã în baza unei cereri de finanţare, însoţitã de documentele solicitate şi prezentate în Ghidul solicitantului.
(2) Mãsurile de sprijin acordate în cadrul prezentei scheme constau în alocãri financiare nerambursabile din fonduri bugetare.
(3) Administratorul prezentei scheme de minimis va informa în scris operatorii economici beneficiari cu privire la cuantumul ajutorului acordat în baza prezentei scheme şi caracterul de minimis al acestuia*).
-----------
*) Aşa cum este prevãzut la art. 3 din Regulamentul CE nr. 1.998/2006 .

ART. 15
În cadrul schemei pot fi finanţate exclusiv proiectele care au ca obiect activitãţile menţionate la art. 5.
ART. 16
Intensitatea maximã a ajutorului de minimis acordat în cadrul acestei scheme de finanţare, aşa cum este prevãzut la art. 12, este de 50% pentru activitãţile prevãzute la art. 5 lit. a)-f), 30% pentru activitatea prevãzutã la art. 5 lit. g) şi, respectiv, 45% pentru activitatea prevãzutã la art. 5 lit. h), indiferent de beneficiar.
ART. 17
(1) Beneficiarul de ajutor de minimis în cadrul acestei scheme trebuie sã facã dovada unei contribuţii de - 50% pentru activitãţile prevãzute la art. 5 lit. a) - f), 70% pentru activitatea prevãzutã la art. 5 lit. g), şi, respectiv, 55% pentru activitatea prevãzutã la art. 5 lit. h) - din totalul cheltuielilor eligibile ale proiectului, contribuţie asiguratã de solicitant fie din resurse proprii, fie prin surse atrase, într-o formã liberã de ajutor de stat şi confirmatã printr-o declaraţie pe propria rãspundere la depunerea proiectului la registratura Ministerului Economiei.
(2) Cheltuielile neeligibile ale proiectului vor fi suportate integral de cãtre beneficiarul ajutorului de minimis.
ART. 18
(1) Activitãţile eligibile ce fac obiectul prezentei scheme de finanţare vor fi finanţate numai dacã au fost solicitate prin proiect, au fost acceptate de Comisie, au fost consemnate în contractul de finanţare dintre Ministerul Economiei şi beneficiar şi au fost iniţiate dupã semnarea contractului de finanţare.
(2) Ajutorul de minimis va fi acordat dupã ce beneficiarul a depus cererea de rambursare, însoţitã de documentele justificative prevãzute în Ghidul solicitantului.
(3) Ajutoarele plãtibile în mai multe etape vor fi rambursate pe baza prezentãrii de documente de platã, corect întocmite şi, dupã caz, pânã la nivelul maxim prevãzut în contract, pentru fiecare etapã.

CAP. X
Reguli privind cumulul ajutoarelor de minimis

ART. 19
(1) Pentru a beneficia de finanţare nerambursabilã în cadrul prezentei scheme de finanţare, beneficiarul va da o declaraţie privind ajutoarele de minimis primite în acel an fiscal şi alte ajutoare de minimis primite în ultimii 2 ani fiscali, fie din surse ale statului sau ale autoritãţilor locale, fie din surse comunitare.
(2) Comisia va acorda ajutorul de minimis dupã ce va verifica, pe baza declaraţiei pe propria rãspundere a operatorului economic, faptul cã suma totalã a ajutoarelor de minimis primite pe parcursul unei perioade de 3 ani fiscali, inclusiv anul fiscal în curs, fie din surse ale statului sau ale autoritãţilor locale, fie din surse comunitare, nu depãşeşte echivalentul în lei a 200.000 euro.
(3) În cazul în care valoarea totalã a ajutoarelor de minimis acordate unui operator economic pe o perioadã de 3 ani consecutivi, cumulatã cu valoarea alocãrii financiare acordate în conformitate cu prevederile prezentei scheme, depãşeşte echivalentul în lei a 200.000 euro, solicitantul nu poate beneficia de prevederile prezentei scheme de finanţare nici chiar pentru acea fracţie din ajutor care nu depãşeşte acest plafon.
(4) Comisia va verifica dacã solicitantul a mai beneficiat de alte ajutoare de stat sau de minimis pentru aceleaşi cheltuieli eligibile, pe baza declaraţiei pe propria rãspundere date de beneficiar.
ART. 20
Ajutorul de minimis se va cumula cu alte ajutoare de stat pentru aceleaşi cheltuieli eligibile. Dacã acest cumul conduce la o intensitate a ajutorului care depãşeşte nivelul intensitãţii fixat în conformitate cu prevederile unui regulament de exceptare în bloc sau printr-o decizie adoptatã de Comisia Europeanã, ajutorul de minimis nu se va acorda.

CAP. XI
Cheltuielile eligibile

ART. 21
Programul finanţeazã cheltuielile eligibile, pentru cheltuielile menţionate la art. 5, numai pentru activitãţile şi echipamentele legate direct de tema proiectului, astfel:
1. Pentru proiectele privind implementarea şi certificarea sistemului de management al calitãţii (conformarea cu SR EN ISO 9001: 2001 şi ISO TS 16949: 2002) se finanţeazã:
a) activitãţi legate de instruirea personalului în domeniul calitãţii, cursuri autorizate pentru reprezentantul/reprezentanţii managementului pentru calitate, auditorul/auditorii intern(i) şi personalul implicat;
b) consultanţa pentru elaborarea manualului calitãţii şi/sau a procedurilor şi implementarea sistemului pe nivele;
c) tehnica de calcul, soft şi hard pentru urmãrire, aparaturã şi dispozitive de mãsurare, control şi monitorizare a proceselor şi produselor;
d) cheltuielile aferente activitãţii de evaluare şi certificare a sistemului, în baza contractului încheiat cu organismul de certificare acreditat.
2. Pentru proiectele privind implementarea şi certificarea sistemului de management de mediu (conformarea cu SR EN ISO 14001: 2005) se pot acoperi cheltuieli privind:
a) analiza situaţiei actuale, instruirea personalului în domeniul managementului de mediu, cursuri autorizate pentru reprezentantul/reprezentanţii managementului de mediu, auditorul/auditorii intern(i) şi personalul implicat;
b) consultanţa pentru elaborarea manualului şi/sau a procedurilor şi implementarea sistemului pe nivele;
c) tehnica de calcul, soft şi hard pentru urmãrire, aparaturã şi dispozitive de mãsurare, control, monitorizare şi analizã a emisiilor, precum şi echipamente pentru rezolvarea problemelor de mediu, în baza Programului de conformare negociat cu agenţia teritorialã de mediu, ca parte integrantã a autorizaţiei de mediu;
d) cheltuielile aferente activitãţii de evaluare şi certificare a sistemului, în baza contractului încheiat cu organismul de certificare acreditat.
3. Pentru proiectele privind schema de management şi audit EMAS (conformarea cu legislaţia europeanã şi naţionalã în domeniu, respectiv Regulamentul CE nr. 761/2001 al Parlamentului European şi al Consiliului din 19 martie 2001 privind participarea voluntarã a organizaţiilor la un sistem comunitar de management de mediu şi audit (EMAS), <>Ordinul ministrului agriculturii, pãdurilor, apelor şi mediului nr. 50/2004 privind stabilirea procedurii de organizare şi coordonare a schemelor de management de mediu şi audit (EMAS) în vederea participãrii voluntare a organizaţiilor la aceste scheme, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi <>Ordinul ministrului mediului şi gospodãririi apelor nr. 1.018/2006 pentru aprobarea Procedurii de înregistrare EMAS):
a) costurile necesare pentru îndeplinirea cerinţelor în vederea obţinerii înregistrãrii EMAS şi de verificare şi validare a informaţiilor de cãtre verificatorii de mediu în procesul de evaluare a performanţelor de mediu ale organizaţiei;
b) cheltuielile pentru obţinerea înregistrãrii EMAS acordatã de cãtre Comitetul Consultativ EMAS.
4. Pentru proiectele privind implementarea şi certificarea sistemelor de management al sãnãtãţii şi siguranţei ocupaţionale, a sistemelor de management pentru responsabilitate socialã şi de igienã alimentarã şi/sau a sistemelor de management al securitãţii informaţiei (conformarea cu SR OHSAS 18001: 2008 şi ISO CEI 17799: 2005) se acoperã cheltuieli pentru:
a) analiza situaţiei actuale, instruirea personalului în domeniul managementului specific, cursuri autorizate pentru reprezentantul/reprezentanţii managementului de sistem, auditorul/auditorii intern(i) şi personalul implicat;
b) consultanţa pentru elaborarea manualului şi/sau a procedurilor şi implementarea sistemului pe nivele;
c) tehnicã de calcul, soft şi hard pentru urmãrire;
d) efectuarea unor dotãri specifice privind încadrarea societãţii în cerinţele standardelor respective, ce vor fi detaliate în Ghid;
e) cheltuielile aferente activitãţii de evaluare şi certificare a sistemului, în baza contractului încheiat cu organismul de certificare acreditat.
5. Pentru proiectele privind dotarea laboratorului şi/sau modernizarea laboratoarelor de testare şi etalonare existente, se acoperã cheltuieli pentru:
a) achiziţionarea şi instalarea de instrumente, echipamente şi aparaturã pentru determinãri specifice produselor şi activitãţilor realizate, inclusiv echipamente IT şi programe informatice specifice, achiziţionarea de mobilier specific laboratoarelor, cursuri specializate pentru utilizarea echipamentelor achiziţionate;
b) compartimentãri în spaţii existente, placãri cu gresie şi faianţã, izolaţii, climatizare, instalaţii aferente funcţionãrii laboratorului (apã, aer, gaze, electricitate);
c) cheltuieli pentru obţinerea de acorduri, avize, autorizaţii;
d) conformarea cu cerinţele standardului SR EN ISO 17025: 2005 în cazul în care se doreşte acreditarea laboratorului, consultanţã pentru elaborarea documentaţiei, cheltuieli aferente acreditãrii în baza contractului încheiat cu organismul de acreditare (dacã este cazul).
6. Pentru proiectele privind certificarea voluntarã a produselor şi/sau obţinerea etichetei ecologice pentru produse, se acoperã cheltuieli legate de:
a) costuri legate de încercãri de laborator efectuate în vederea certificãrii;
b) costul produselor supuse verificãrii în scopul certificãrii, atunci când în timpul testãrii produsele sunt distruse;
c) costurile cu tehnica de calcul necesarã producţiei, reglãrii şi verificãrii produselor şi echipamentelor supuse verificãrilor de certificare;
d) cheltuieli legate de testarea produselor în vederea îndeplinirii criteriilor de acordare a etichetei ecologice pe grupe de produse - analize, teste şi alte încercãri necesare (pentru produsele a cãror procedurã de acordare a etichetei ecologice este stabilitã prin legislaţia europeanã şi naţionalã), inclusiv costul produselor supuse verificãrii dacã acestea sunt distruse în timpul testãrii;
e) consultanţã pentru elaborarea documentelor, tarife pentru obţinerea dreptului de utilizare a etichetei ecologice;
f) cheltuieli legate de activitatea de evaluare şi certificare a produselor aflate în fabricaţie, în baza contractului încheiat cu organismul de certificare acreditat.
7. Pentru proiectele privind asimilarea de tehnologii şi produse noi care se realizeazã de operatorii economici pentru valorificarea rezultatelor cercetãrilor obţinute în cadrul programelor de cercetare-dezvoltare finanţate din fonduri publice şi aplicarea invenţiilor autorilor români protejate de Oficiul de Stat pentru Invenţii şi Mãrci, se acoperã cheltuieli legate de:
a) asimilarea de tehnologii şi produse noi, achiziţionarea de echipamente, componente/subansamble şi/sau materiale, precum şi costurile cu manopera pentru realizarea de echipamente şi/sau instalaţii;
b) cheltuieli de construcţii-montaj pentru echipamente şi/sau instalaţii necesare asimilãrii de tehnologii şi produse noi;
c) asistenţa tehnicã pentru asimilarea de tehnologii şi produse noi, costuri privind testãrile şi punerea în funcţiune.
8. Pentru proiectele privind efectuarea de analize de evaluare comparativã pentru activitãţi din industria prelucrãtoare în vederea realizãrii planurilor de restructurare-dezvoltare-viabilizare, a cãror implementare va fi monitorizatã, se acoperã cheltuieli legate de:
a) activitãţi de documentare şi pregãtirea datelor;
b) consultanţã cu firme specializate în întocmirea analizelor (dacã este cazul).
9. Pentru proiectele privind organizarea şi amenajarea în incinta operatorilor economici, în spaţiile existente, de expoziţii şi/sau standuri de prezentare a produselor industriale, se acoperã cheltuieli legate de:
a) pregãtirea spaţiului de expunere existent, organizarea şi amenajarea standurilor de prezentare;
b) costuri legate de prezentarea produselor (mobilier specific, calculator, videoproiector, ecran, aparat de fotografiat, camerã video).
10. Pentru proiectele privind înregistrarea şi protejarea pe piaţa externã a mãrcilor, desenelor şi modelelor industriale româneşti, se acoperã cheltuieli legate de activitãţile de înregistrare a mãrcilor, desenelor şi modelelor industriale româneşti pe diverse pieţe.
11. Toate cheltuielile eligibile vor fi considerate fãrã TVA.

CAP. XII
Durata de aplicare a schemei

ART. 22
Prezenta schemã intrã în vigoare la data publicãrii ei în Monitorul Oficial al României, Partea I, şi se aplicã pânã la 31 decembrie 2012, în limita bugetului alocat.

CAP. XIII
Bugetul schemei

ART. 23
Bugetul total estimat al prezentei scheme este de 149.000.000 lei. Repartiţia estimativã pe ani este urmãtoarea:



- lei -
┌──────┬──────────┬────────────────────┐
│ Nr. │ Anul │ Suma prevãzutã │
│ crt. │ │ │
├──────┼──────────┼────────────────────┤
│ 1. │ 2009 │ 30.000.000 │
├──────┼──────────┼────────────────────┤
│ 2. │ 2010 │ 37.000.000 │
├──────┼──────────┼────────────────────┤
│ 3. │ 2011 │ 40.000.000 │
├──────┼──────────┼────────────────────┤
│ 4. │ 2012 │ 42.000.000 │
├──────┼──────────┼────────────────────┤
│ 5. │ TOTAL: │ 149.000.000 │
└──────┴──────────┴────────────────────┘



ART. 24
Numãrul estimat al beneficiarilor prezentei scheme de finanţare este 1.000.

CAP. XIV
Modalitatea de derulare a schemei

ART. 25
Comisia este responsabilã de administrarea prezentei scheme de finanţare, urmând sã asigure derularea acesteia şi fiind rãspunzãtoare pentru buna ei desfãşurare, sub coordonarea Ministerului Economiei, în calitate de furnizor de ajutor de minimis.
ART. 26
Procedura de implementare şi derulare a schemei de finanţare se desfãşoarã dupã cum urmeazã:
a) lansarea cererii de propuneri de proiecte;
b) primirea şi înregistrarea cererilor de finanţare;
c) verificarea administrativã, respectiv conformitatea cererilor şi a documentelor însoţitoare;
d) verificarea eligibilitãţii beneficiarilor şi proiectelor, în ordinea înregistrãrii acestora la registratura Ministerului Economiei;
e) selecţia proiectelor de cãtre Comisie;
f) întocmirea şi semnarea contractelor de finanţare;
g) demararea implementãrii proiectelor;
h) depunerea cererii/cererilor de rambursare, însoţitã/e de documentele justificative pentru etapa/etapele efectuatã/e;
i) acordarea finanţãrii nerambursabile - se face de cãtre Direcţia generalã politicã industrialã şi competitivitate şi Direcţia buget, contabilitate internã, numai pe bazã de documente justificative şi dupã verificarea cheltuielilor;
j) monitorizarea derulãrii proiectelor, conform prevederilor contractuale;
k) verificarea la operatorii economici beneficiari a implementãrii proiectelor, conform prevederilor contractuale.
ART. 27
Pentru a beneficia de ajutorul acordat prin prezenta schemã, solicitantul va depune la registratura Ministerului Economiei o cerere de finanţare, însoţitã de documentele solicitate, menţionate în Ghidul solicitantului.
ART. 28
(1) Cererea de finanţare va fi însoţitã de o declaraţie pe propria rãspundere prin care beneficiarul certificã faptul cã sunt îndeplinite condiţiile pentru a nu fi considerat societate în dificultate, conform Liniilor directoare comunitare cu privire la ajutorul de stat pentru salvarea şi restructurarea întreprinderilor în dificultate, publicate în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. C 244 din 1 octombrie 2004.
(2) Solicitantul va depune, de asemenea, o declaraţie pe propria rãspundere referitoare la alte ajutoare de stat sau de minimis acordate pentru aceleaşi cheltuieli eligibile. Administratorul schemei are obligaţia de a verifica respectarea regulii de minimis.
(3) Administratorul schemei are obligaţia de a verifica îndeplinirea tuturor condiţiilor de eligibilitate, atât cele referitoare la solicitant, cât şi cele referitoare la proiectul ce a fost depus spre finanţare.
ART. 29
Detalierea modalitãţii de implementare a prezentei scheme de finanţare se va realiza prin Ghidul solicitantului, acesta fiind publicat pe site-ul www.minind.ro al Ministerului Economiei.
ART. 30
Data de la care se pot depune cererile de finanţare şi documentele justificative va fi anunţatã pe site-ul www.minind.ro al Ministerului Economiei.

CAP. XV
Reguli privind raportarea şi monitorizarea ajutoarelor

ART. 31
Schema de ajutor de minimis va fi publicatã integral pe site-ul www.minind.ro al Ministerului Economiei.
ART. 32
Raportarea şi monitorizarea ajutoarelor acordate în baza prezentei scheme se fac în conformitate cu legislaţia comunitarã şi cu prevederile <>Regulamentului privind procedurile de monitorizare a ajutoarelor de stat, pus în aplicare prin <>Ordinul preşedintelui Consiliului Concurenţei nr. 175/2007 .
ART. 33
Furnizorul de ajutor de minimis pãstreazã evidenţa detaliatã a ajutoarelor acordate în baza prezentei scheme pe o duratã de 10 ani de la data la care ultima alocare specificã a fost acordatã în baza prezentei scheme. Aceastã evidenţã trebuie sã conţinã toate informaţiile necesare pentru a demonstra respectarea condiţiilor impuse de legislaţia comunitarã în domeniul ajutorului de stat.
ART. 34
(1) Furnizorul are obligaţia de a supraveghea permanent ajutoarele acordate, aflate în derulare, şi de a dispune mãsurile care se impun în cazul încãlcãrii condiţiilor impuse prin prezenta schemã sau prin legislaţia naţionalã ori europeanã aplicabilã la momentul respectiv.
(2) Furnizorul are obligaţia de a transmite Consiliului Concurenţei, în formatul şi în termenul prevãzute de <>Regulamentul privind procedurile de monitorizare a ajutoarelor de stat *), toate datele şi informaţiile necesare pentru monitorizarea ajutoarelor de stat la nivel naţional.
(3) În cazul în care existã îndoieli cu privire la datele transmise de cãtre furnizor, Consiliul Concurenţei poate sã solicite date şi informaţii suplimentare şi, dupã caz, sã facã verificãri la faţa locului.
(4) În cazul în care furnizorul nu are date definitive privind valoarea ajutorului, acesta va transmite valori estimative.
(5) Erorile constatate de furnizor şi corecţiile legale, anulãri, recalculãri, recuperãri, rambursãri, se raporteazã pânã la data de 31 martie a anului urmãtor anului de raportare.
(6) Furnizorul va transmite spre informare Consiliului Concurenţei prezenta schemã în termen de 15 zile de la data adoptãrii acesteia, conform <>art. 6 din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 117/2006 privind procedurile naţionale în domeniul ajutorului de stat, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 137/2007 .
-----------
*) <>Regulamentul privind procedurile de monitorizare a ajutoarelor de stat, pus în aplicare prin <>Ordinul preşedintelui Consiliului Concurenţei nr. 175/2007 .

ART. 35
Pe baza unei cereri scrise furnizorul va transmite Comisiei Europene, prin intermediul Consiliului Concurenţei, în 20 de zile lucrãtoare sau în termenul fixat în cerere, toate informaţiile pe care Comisia Europeanã le considerã necesare pentru evaluarea respectãrii condiţiilor acestei scheme de ajutor de minimis.
ART. 36
Comisia pentru derularea mecanismului de acordare a sprijinului financiar are obligaţia de a pune la dispoziţia Direcţiei buget, contabilitate internã, în formatul şi în termenul solicitat de cãtre aceasta, toate datele şi informaţiile necesare în vederea îndeplinirii procedurilor de raportare şi monitorizare ce cad în sarcina furnizorului conform art. 32-35.

-----------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016