Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   SCHEMĂ din 17 octombrie 2014  Schema de ajutor de minimis Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 SCHEMĂ din 17 octombrie 2014 Schema de ajutor de minimis "Realizarea de studii de piaţă şi pe produse, inclusiv pentru obiective complexe" (Anexa nr. 3)

EMITENT: MINISTERUL ECONOMIEI
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 904 din 12 decembrie 2014

    1. Titlul schemei de ajutor de minimis: "Realizarea de studii de piaţă şi pe produse, inclusiv pentru obiective complexe".
    ART. 1
    Prezenta procedură instituie o schemă de ajutor de minimis, denumită "Realizarea de studii de piaţă şi pe produse, inclusiv pentru obiective complexe" (schema).
    ART. 2
    Acordarea ajutoarelor de minimis în cadrul prezentei scheme se va face numai cu respectarea criteriilor privind ajutorul de minimis stipulate de Regulamentul (UE) nr. 1.407/2013 al Comisiei din 18 decembrie 2013 privind aplicarea articolelor 107 şi 108 din Tratatul privind funcţionarea Uniunii Europene ajutoarelor de minimis.
    2. Scopul schemei
    ART. 3
    Scopul prezentei scheme este de a susţine operatorii economici în promovarea ofertei de export pe pieţele externe de interes.
    3. Obiectivele schemei
    ART. 4
    Obiectivele schemei sunt:
    - promovarea exportului;
    - îmbunătăţirea structurii exportului;
    - îmbunătăţirea accesului produselor şi serviciilor româneşti pe pieţele externe.
    4. Necesitatea implementării schemei
    ART. 5
    Implementarea schemei este necesară pentru susţinerea acţiunilor operatorilor economici pentru promovarea produselor şi serviciilor româneşti pe pieţele externe de interes.
    5. Domeniul de aplicare
    ART. 6
    (1) Prezenta schemă se aplică pentru promovarea exportului din toate domeniile, cu următoarele excepţii:
    a) ajutoarele acordate operatorilor economici care îşi desfăşoară activitatea în sectoarele pescuitului şi acvaculturii, astfel cum sunt reglementate de Regulamentul (CE) nr. 104/2000 al Consiliului din 17 decembrie 1999 privind organizarea comună a pieţelor în sectorul produselor pescăreşti şi de acvacultură;
    b) ajutoarele acordate operatorilor economici care îşi desfăşoară activitatea în domeniul producţiei primare de produse agricole;
    c) ajutoarele acordate operatorilor economici care îşi desfăşoară activitatea în sectorul prelucrării şi comercializării produselor agricole, în următoarele cazuri:
      (i) atunci când valoarea ajutoarelor este stabilită pe baza preţului sau a cantităţii unor astfel de produse achiziţionate de la producători primari sau introduse pe piaţă de întreprinderile respective;
      (ii) atunci când ajutoarele sunt condiţionate de transferarea lor parţială sau integrală către producătorii primari;
    d) ajutoarele destinate activităţilor legate de export către ţări terţe sau către alte state membre, respectiv ajutoarele direct legate de cantităţile exportate, ajutoarele destinate înfiinţării şi funcţionării unei reţele de distribuţie sau destinate altor cheltuieli curente legate de activitatea de export;
    e) ajutoarele condiţionate de utilizarea preferenţială a produselor naţionale faţă de produsele importate;
    f) ajutoarele acordate universităţilor şi organizaţiilor de cercetare pentru activităţile de bază, care nu fac obiectul normelor în materie de ajutoare de stat, şi anume:
      (i) activităţile educaţionale în vederea creşterii numărului resurselor umane şi a îmbunătăţirii competenţelor acestora;
      (ii) desfăşurarea de activităţi independente de cercetare şi dezvoltare în vederea dobândirii unor cunoştinţe vaste şi a unei mai bune înţelegeri, inclusiv activităţi de cercetare şi dezvoltare în colaborare; precum şi
      (iii) diseminarea rezultatelor cercetării;
    g) ajutoarele acordate pentru achiziţionarea de vehicule pentru transportul rutier de mărfuri.
    (2) În cazul în care un operator economic îşi desfăşoară activitatea atât în sectoarele menţionate la alin. (1) lit. a), b), c) sau f), cât şi în unul sau mai multe sectoare cu activitate în domeniul exportului de produse sau servicii, prezenta schemă se aplică ajutoarelor acordate pentru aceste din urmă sectoare sau activităţi, cu condiţia ca operatorul economic în cauză să prezinte la înscriere documente din care să rezulte separarea activităţilor sau o distincţie între costuri şi faptul că activităţile desfăşurate în sectoarele excluse din domeniul de aplicare al Regulamentului (UE) nr. 1.407/2013 nu beneficiază de ajutoare de minimis acordate în conformitate cu prezenta schemă.
    6. Beneficiari ai ajutorului
    ART. 7
    Pot beneficia de măsurile de ajutor de minimis prevăzute în prezenta schemă operatorii economici care îndeplinesc, cumulativ, următoarele condiţii:
    a) sunt înregistraţi conform Legii societăţilor nr. 31/1990, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, şi îşi desfăşoară activitatea în România;
    b) au în obiectul de activitate operaţiuni de export şi nomenclatorul de export corespunde cu profilul produsului pentru care solicită efectuarea studiului;
    c) produsele sunt de concepţie şi/sau marcă proprie, de calitate şi cu valoare adăugată ridicată şi îndeplinesc condiţiile de comercializare şi de promovare pe pieţele externe;
    d) în ultimii 2 ani fiscali şi în anul fiscal în curs grupul de întreprinderi din care face parte operatorul, aşa cum este definit prin termenul de "întreprindere unică" la art. 2 alin. (2) din Regulamentul (UE) nr. 1.407/2013, să nu fi beneficiat de ajutoare de minimis din sursele statului, ale autorităţilor locale sau din surse comunitare, care, cumulate cu valoarea finanţării solicitate, să depăşească echivalentul în lei a 200.000 euro, respectiv a 100.000 euro, dacă operatorul economic efectuează transport de mărfuri în contul terţilor sau contra cost;
    e) nu se află în procedură de executare silită, închidere operaţională, dizolvare, lichidare, insolvenţă colectivă şi nu îndeplinesc criteriile prevăzute de lege pentru a fi supuşi unei proceduri de insolvenţă colectivă la cererea creditorilor lor;
    f) la data depunerii cererii de realizare a studiului nu înregistrează debite la bugetul de stat, respectiv la bugetele locale;
    g) nu sunt consideraţi a fi firme în dificultate;
    h) nu sunt firme împotriva cărora a fost emisă o decizie de recuperare a unui ajutor de stat, dacă această decizie de recuperare nu a fost deja executată;
    i) au obţinut rezultate pozitive privind eficienţa participării la alte acţiuni promoţionale cu sprijin de la bugetul de stat, în cazul prezenţei la astfel de acţiuni anterioare;
    j) sunt respectate de către solicitant prevederile normelor privind principalele activităţi/acţiuni care vor fi realizate de operatorii economici participanţi la Programul de promovare a exportului, cu finanţare de la bugetul de stat, elaborate de Ministerul Economiei, în cazul prezenţei acestuia la astfel de acţiuni anterioare.
    ART. 8
    Numărul maxim al operatorilor economici care beneficiază de sprijin prin această schemă este de 300.
    ART. 9
    Verificarea condiţiilor prevăzute mai sus se realizează înainte de acordarea facilităţii de către Comisia de selecţie a operatorilor economici participanţi din cadrul Ministerului Economiei, numită în continuare Comisia de selecţie, pe baza declaraţiei pe propria răspundere a operatorului economic şi a datelor din evidenţa Direcţiei monitorizare programe export din Ministerul Economiei.
    7. Regula cumulului ajutoarelor
    ART. 10
    Ajutorul de minimis se va cumula cu alte ajutoare de stat primite pentru aceleaşi costuri eligibile. Dacă cumularea acestor ajutoare conduce la o intensitate a ajutorului care depăşeşte nivelul intensităţii fixat în conformitate cu prevederile unui regulament de exceptare în bloc sau printr-o decizie adoptată de Comisia Europeană, ajutorul de minimis nu poate fi acordat.
    ART. 11
    (1) Ministerul Economiei va acorda un ajutor de minimis numai după ce va verifica datele din declaraţia pe propria răspundere a operatorului economic şi cele din evidenţa Direcţiei monitorizare programe export din Ministerul Economiei privind respectarea regulii cumulului, precum şi dacă suma totală a ajutoarelor de minimis primite pe parcursul unei perioade de 2 ani fiscali şi în anul fiscal în curs de către întreprinderea unică, fie din surse ale statului sau ale autorităţilor locale, fie din surse comunitare, cumulată cu valoarea finanţării solicitate, nu depăşeşte pragul de 200.000 euro, respectiv de 100.000 euro, dacă operatorul economic efectuează transport de mărfuri în contul terţilor sau contra cost.
    (2) În cazul în care, prin acordarea unor noi ajutoare de minimis, s-ar depăşi plafonul stabilit de regula de minimis, ajutorul nu poate fi acordat.
    8. Criterii de selecţie a studiului de piaţă sau pe produs
    ART. 12
    Selecţia studiului de piaţă sau pe produs se va efectua de către o comisie numită prin ordin al ministrului economiei, având în vedere următoarele criterii de eligibilitate:
    - obiectivele strategiei de promovare pe pieţele propuse;
    - existenţa potenţialului de absorbţie al pieţei/pieţelor respective pentru produsul/produsele respective;
    - modul de îndeplinire a criteriilor de eligibilitate de către operatorii economici beneficiari ai ajutoarelor de minimis;
    - capacitatea structurii asociative de a susţine financiar cota de 50% din valoarea studiului.
    9. Modalitatea de acordare a ajutoarelor
    ART. 13
    Ajutoarele acordate în cadrul prezentei scheme constau în granturi care acoperă 50% din cheltuielile privind realizarea studiului de piaţă sau pe produs.
    ART. 14
    Decontarea cheltuielilor pentru realizarea de studii de piaţă şi pe produs, inclusiv pentru obiective complexe, se face de către Ministerul Economiei, în proporţie de 50% din cheltuielile totale, în contul prestatorului de servicii, în baza următoarelor documente:
    a) contractul pentru realizarea studiului, încheiat între Ministerul Economiei, structura asociativă, în calitate de beneficiar, şi prestatorul de servicii;
    b) procesul-verbal încheiat între beneficiar şi prestatorul de servicii, privind recepţia şi acceptarea studiului;
    c) copia ordinului de plată emis de beneficiar privind plata cotei de 50% din valoarea studiului către prestatorul de servicii.
    10. Durata
    ART. 15
    Prezenta schemă se va aplica în perioada 1 ianuarie-30 iunie 2015.
    11. Bugetul schemei
    ART. 16
    Valoarea totală a ajutoarelor care vor fi acordate în cadrul schemei, pe întreaga durată de aplicare a acesteia, este de maximum 300.000 lei.
    12. Procedura de implementare a schemei
    ART. 17
    (1) Pentru a beneficia de facilităţile prevăzute la art. 13, structura asociativă trebuie să înainteze o cerere către Ministerul Economiei însoţită de lista operatorilor economici beneficiari ai studiului.
    (2) Operatorii economici beneficiari vor menţiona în declaraţia scrisă pe propria răspundere valoarea ajutoarelor de minimis primite de întreprinderea unică pe parcursul precedenţilor 2 ani fiscali şi în anul fiscal în curs, conform modelului prevăzut în anexa nr. 4 la ordin.
    (3) Ministerul Economiei va analiza dacă operatorii economici respectivi întrunesc condiţiile prevăzute în prezenta schemă.
    (4) Ministerul Economiei are obligaţia de a informa în scris operatorii economici cu privire la cuantumul ajutorului acordat şi cu privire la caracterul de minimis al acestuia, făcând referire explicită la prevederile comunitare în vigoare.
    (5) În cazul în care operatorul economic nu este eligibil pentru a primi o alocare specifică în cadrul schemei, Ministerul Economiei îl va notifica în acest sens.
    13. Monitorizarea ajutoarelor de stat acordate în cadrul schemei
    ART. 18
    Ministerul Economiei va realiza şi va menţine o evidenţă a ajutoarelor acordate în baza prezentei scheme, astfel încât să fie posibilă identificarea valorii, momentului acordării, modalităţii de acordare, originii, duratei şi metodei de calcul al ajutoarelor acordate. Această evidenţă trebuie păstrată timp de 10 ani de la data ultimei alocări în cadrul schemei.
    ART. 19
    (1) Operatorii economici beneficiari de ajutor în cadrul prezentei scheme vor ţine o evidenţă specifică a ajutoarelor primite conform prezentei scheme, din care să reiasă suma totală a ajutoarelor de minimis primite, defalcate pe ani, pe furnizori, pe obiective, informaţiile privind forma ajutoarelor (de minimis, scheme de ajutor de stat, ajutoare individuale), precum şi baza legală prin care acestea au fost acordate.
    (2) Operatorii economici beneficiari sunt obligaţi să arhiveze evidenţa specifică prevăzută la alin. (1) şi să o păstreze pe o perioadă de 10 ani.
    ART. 20
    Monitorizarea prezentei scheme revine Ministerului Economiei.
    ART. 21
    În acest scop, Ministerul Economiei va avea următoarele atribuţii în ceea ce priveşte monitorizarea schemei:
    - informarea operatorilor economici beneficiari ai ajutorului de minimis în legătură cu valoarea ajutorului acordat şi caracterul său de minimis;
    - obţinerea de la operatorii economici beneficiari ai ajutorului de minimis a unei declaraţii scrise privind totalul cumulat al ajutoarelor de minimis primite în ultimii 2 ani fiscali şi în anul fiscal în curs de întreprinderea unică, pentru a putea verifica dacă împreună cu noul ajutor de minimis ce va fi acordat nu se încalcă regula de minimis.
    ART. 22
    La solicitarea scrisă a Comisiei Europene, Ministerul Economiei va furniza, în termen de 30 de zile lucrătoare sau în termenul stabilit de solicitare, toate datele pe care Comisia Europeană le consideră necesare pentru a aprecia dacă au fost respectate condiţiile impuse de legislaţia incidentă, în special suma totală a ajutorului de minimis primit de beneficiari.
    14. Raportarea ajutoarelor de stat acordate în cadrul schemei
    ART. 23
    Ministerul Economiei va monitoriza şi va raporta schema de minimis conform prevederilor Regulamentului privind procedurile de monitorizare a ajutoarelor de stat, pus în aplicare prin Ordinul preşedintelui Consiliului Concurenţei nr. 175/2007.
    ART. 24
    Pentru implementarea schemei, Ministerul Economiei are obligaţia de a transmite Consiliului Concurenţei, până la data de 31 martie a fiecărui an următor anului de implementare a schemei, formularele completate în conformitate cu anexele la Regulamentul privind procedurile de monitorizare a ajutoarelor de stat, pus în aplicare prin Ordinul preşedintelui Consiliului Concurenţei nr. 175/2007.
    ART. 25
    Raportările se transmit atât pe suport hârtie, cât şi pe suport magnetic, cu semnătură de primire şi număr de înregistrare, sau prin poştă, cu confirmare de primire. Transmiterea pe suport magnetic se face într-o formă care să permită utilizarea şi procesarea datelor de către Consiliul Concurenţei.
    ART. 26
    Consiliul Concurenţei poate solicita informaţii suplimentare în cazul în care constată că datele sunt incomplete sau că există neconcordanţe faţă de cele primite pentru perioadele de raportare anterioare. Informaţiile suplimentare vor fi transmise în termen de maximum 30 de zile de la primirea solicitării din partea Consiliului Concurenţei. Răspunderea pentru realizarea şi corectitudinea datelor şi informaţiilor raportate, precum şi pentru respectarea termenelor de raportare revine Ministerului Economiei.

                               ----
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016