Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   SCHEMĂ din 12 aprilie 2017  de ajutor de stat având ca obiectiv sprijinirea investiţiilor destinate promovării producţiei de energie din surse regenerabile mai puţin exploatate, respectiv biomasă, biogaz, energie geotermală    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 SCHEMĂ din 12 aprilie 2017 de ajutor de stat având ca obiectiv sprijinirea investiţiilor destinate promovării producţiei de energie din surse regenerabile mai puţin exploatate, respectiv biomasă, biogaz, energie geotermală

EMITENT: Guvernul
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 265 din 14 aprilie 2017
──────────
    Aprobată de Hotărârea nr. 216 din 12 aprilie 2017, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 265 din 14 aprilie 2017.
──────────
    I. Introducere
    ART. 1
    Prezentul act instituie o schemă de ajutor de stat transparent, conform prevederilor art. 5 alin. (2) lit. a) din Regulamentul (UE) nr. 651/2014 al Comisiei din 17 iunie 2014 de declarare a anumitor categorii de ajutoare compatibile cu piaţa internă în aplicarea art. 107 şi 108 din tratat, pentru sprijinirea investiţiilor destinate promovării producţiei de energie din surse regenerabile de energie mai puţin exploatate: biomasă, biogaz şi energie geotermală.

    ART. 2
    (1) Acordarea ajutoarelor de stat în cadrul acestei scheme se va face în baza art. 41 din Regulamentul (UE) nr. 651/2014.
    (2) Prezenta schemă este elaborată în conformitate cu Programul operaţional Infrastructură mare 2014-2020, denumit în continuare POIM, şi contribuie la implementarea prevederilor specifice din reglementările Uniunii Europene şi naţionale, precum şi ale strategiilor şi documentelor de politici publice naţionale.


    II. Obiectivul schemei
    ART. 3
    Sprijinul financiar în cadrul prezentei scheme este acordat pentru investiţii destinate promovării producţiei de energie din surse regenerabile, în baza art. 41 din Regulamentul (UE) nr. 651/2014. Sprijinul financiar vizează atingerea obiectivelor asumate de România în cadrul axei prioritare 6 - Promovarea energiei curate şi eficienţei energetice în vederea susţinerii unei economii cu emisii scăzute de carbon, obiectivul specific 6.1 - Creşterea producţiei de energie din resurse regenerabile mai puţin exploatate - biomasă, biogaz, geotermal -, producţie, din cadrul Programului operaţional Infrastructură mare 2014-2020, prin investiţii în capacităţi de producţie a energiei din surse regenerabile mai puţin exploatate.


    III. Necesitatea implementării schemei
    ART. 4
    (1) Implementarea prezentei scheme va contribui la realizarea următoarelor obiective:
    a) o economie mai eficientă din punctul de vedere al utilizării surselor, mai ecologică şi mai competitivă, conducând la dezvoltarea durabilă, care se bazează, printre altele, pe un nivel înalt de protecţie şi pe îmbunătăţirea calităţii mediului, ca parte a Strategiei Europa 2020;
    b) atingerea obiectivelor Uniunii privind producţia de energie din surse regenerabile prevăzute în Directiva 2009/28/CE a Parlamentului European şi a Consiliului din 23 aprilie 2009 privind promovarea utilizării energiei din surse regenerabile, cu modificările şi completările ulterioare;
    c) creşterea producţiei de energie din surse regenerabile mai puţin exploatate;
    d) creşterea ponderii energiei regenerabile în totalul consumului de energie primară, ca rezultat al investiţiilor de creştere a puterii instalate de producere a energiei electrice şi termice din surse regenerabile mai puţin exploatate;
    e) reducerea emisiilor de carbon în atmosferă generate de sectorul energetic prin înlocuirea unei părţi din cantitatea de combustibili fosili consumaţi în fiecare an - cărbune, gaz natural.

    (2) Prin realizarea acestor proiecte se urmăreşte creşterea cu 60 MW a capacităţii instalate de producere a energiei electrice şi energiei termice din biomasă, biogaz şi energie geotermală.


    IV. Domeniul de aplicare
    ART. 5
    (1) Schema de ajutor de stat se adresează întreprinderilor mari, mijlocii sau mici, microîntreprinderi, inclusiv întreprinderi nou înfiinţate, ale căror conturi nu au fost aprobate, care au înscrisă în statutul societăţii activitatea privind producerea de energie electrică/termică, corespunzătoare diviziunii 35: „Producţia şi furnizarea de energie electrică şi termică, gaze, apă caldă şi aer condiţionat“ din codurile CAEN, şi unităţilor administrativ-teritoriale/subdiviziunilor administrativ-teritoriale/asociaţiilor de dezvoltare intercomunitară.
    (2) Prezenta schemă se aplică pentru proiectele care propun ca acţiuni:
    a) realizarea şi/sau modernizarea capacităţilor de producţie a energiei electrice şi/sau termice din biomasă şi biogaz;
    b) realizarea şi/sau modernizarea capacităţilor de producţie a energiei termice din apă geotermală.

    (3) Prezenta schemă se aplică numai instalaţiilor noi de producere sau modernizărilor celor existente.

    ART. 6
    (1) În cadrul acestei scheme nu se acordă sprijin financiar pentru sectoarele şi domeniile prevăzute la art. 1 alin. (3) din Regulamentul (UE) nr. 651/2014.
    (2) În cadrul prezentei scheme nu se acordă ajutoare pentru:
    a) investiţii/activităţi prevăzute de art. 3 alin. (3) din Regulamentul nr. 1.301/2013 privind Fondul european de dezvoltare regională şi dispoziţiile specifice aplicabile obiectivului referitor la investiţiile pentru creştere economică şi locuri de muncă şi de abrogare a Regulamentului (CE) nr. 1.080/2006;
    b) proiecte localizate în regiunea Bucureşti-Ilfov.

    (3) În cadrul prezentei scheme ajutoarele nu se acordă şi nici nu sunt rambursate după ce instalaţia şi-a început activitatea, iar ajutorul este independent de rezultat.


    V. Definiţii
    ART. 7
    (1) În sensul prezentei scheme, termenii şi expresiile de mai jos au următoarele semnificaţii:
    a) biogaz - înseamnă energia conţinută în produse secundare gazoase, obţinute prin fermentare din materii reziduale organice, formând categoria de combustibil gazos;
    b) biomasă - înseamnă fracţiunea biodegradabilă a produselor, deşeurilor şi reziduurilor de origine biologică din agricultură (inclusiv substanţe vegetale şi animale), silvicultură şi industriile conexe, inclusiv pescuitul şi acvacultura, precum şi fracţiunea biodegradabilă a deşeurilor industriale şi municipale;
    c) costuri eligibile - înseamnă costurile suplimentare de investiţii necesare promovării producţiei de energie din surse regenerabile;
    d) data acordării ajutorului - înseamnă data la care dreptul legal de a primi ajutorul este conferit beneficiarului în conformitate cu regimul juridic naţional aplicabil, indiferent de data la care ajutorul se plăteşte întreprinderii respective;
    e) demararea lucrărilor - înseamnă fie demararea lucrărilor de construcţii în cadrul investiţiei, fie primul angajament cu caracter juridic obligatoriu de comandă pentru echipamente sau oricare alt angajament prin care investiţia devine ireversibilă, în funcţie de care are loc primul. Cumpărarea de terenuri şi lucrările pregătitoare, cum ar fi obţinerea avizelor şi realizarea studiilor de fezabilitate, nu sunt considerate drept demarare a lucrărilor. În cazul preluărilor de întreprinderi, demararea lucrărilor corespunde datei dobândirii activelor direct legate de unitatea preluată. Demararea lucrărilor la proiectul sau la activitatea respectivă se poate realiza din momentul declarării eligibilităţii proiectului de către furnizorul de ajutor de stat, respectiv data primirii notificării de îndeplinire a eligibilităţii proiectului de către beneficiar, cu excepţia activităţilor pregătitoare, menţionate mai sus, care nu sunt considerate drept demarare a proiectului;
    f) efect stimulativ - înseamnă prezentarea de către beneficiar furnizorului de ajutor de stat a unei cereri de ajutor scrise înainte de demararea lucrărilor la proiectul sau la activitatea respectivă. Cererea de ajutor conţine cel puţin următoarele informaţii:
    (i) denumirea întreprinderii şi dimensiunea acesteia;
    (ii) descrierea proiectului, inclusiv data începerii şi a încheierii acestuia;
    (iii) locul de desfăşurare a proiectului;
    (iv) lista costurilor proiectului;
    (v) tipul de ajutor - grant, împrumut, garanţie, avans rambursabil, injecţie de capital sau altele - şi valoarea finanţării publice necesare pentru proiect;

    g) energie din surse regenerabile - înseamnă energia generată de instalaţii care utilizează exclusiv surse regenerabile de energie, precum şi cota, din punctul de vedere al valorii calorice, a energiei produse din surse regenerabile în instalaţii hibride care utilizează şi surse de energie convenţională. Aceasta include energia electrică regenerabilă utilizată pentru umplerea sistemelor de stocare, dar exclude energia electrică produsă ca urmare a sistemelor de stocare;
    h) energie geotermală - înseamnă energia stocată sub formă de căldură sub stratul solid al suprafeţei terestre;
    i) furnizor de ajutor de stat - înseamnă Ministerul Dezvoltării Regionale, Administraţiei Publice şi Fondurilor Europene, în calitate de Autoritate de Management a Programului operaţional Infrastructură mare;
    j) intensitatea ajutorului - înseamnă valoarea brută a ajutorului exprimată ca procent din costurile eligibile, înainte de deducerea impozitelor sau a altor taxe;
    k) modernizare - înseamnă lucrările de reconstrucţie şi renovare a unei instalaţii/centrale pentru a produce energie din surse regenerabile în cazul în care operaţiunea se referă la părţi considerabile ale centralei, precum şi prelungirea duratei de viaţa a acesteia. În cadrul prezentei scheme, modernizarea nu se referă la operaţiunile privind mentenanţa şi înlocuirea unor componente mai mici ale instalaţiei, lucrări care se fac în mod normal în timpul perioadei de exploatare;
    l) surse regenerabile de energie eligibile - înseamnă următoarele surse regenerabile nefosile de energie: biomasa, biogazul şi energia geotermală. În accepţiunea prezentei scheme, sursele regenerabile de energie se referă la resursele regenerabile de energie conform terminologiei din Programul operaţional Infrastructură mare;
    m) zone asistate - înseamnă zonele desemnate prin Harta naţională a ajutoarelor de stat regionale pentru perioada 2014-2020, respectiv 1.07.2014-31.12.2020, în aplicarea art. 107 alin. (3) lit. (a) şi (c) din Tratatul privind funcţionarea Uniunii Europene (TFUE)^1. ──────────
    ^1 Harta naţională a ajutoarelor de stat regionale (2014-2020) poate fi consultată pe pagina de internet a Consiliului Concurenţei, la adresa http://www.renascc.eu/documente/Decizie%20doc%20unic_847ro.pdf.
──────────


    (2) Termenii întreprinderi mici şi mijlocii şi întreprindere mare au semnificaţia dată de Regulamentul (UE) nr. 651/2014.
    (3) Termenul contract de finanţare are semnificaţia dată de Hotărârea Guvernului nr. 399/2015 privind regulile de eligibilitate a cheltuielilor efectuate în cadrul operaţiunilor finanţate prin Fondul european de dezvoltare regională, Fondul social european şi Fondul de coeziune 2014-2020.
    (4) Termenii ajutor de stat şi ajutor exceptat au semnificaţia dată de Ordonanţă de urgenţă a Guvernului nr. 77/2014 privind procedurile naţionale în domeniul ajutorului de stat, precum şi pentru modificarea şi completarea Legii concurenţei nr. 21/1996, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 20/2015, cu modificările ulterioare.


    VI. Beneficiarii
    ART. 8
    Potenţialii beneficiari pot fi operatorii economici care produc energie electrică şi/sau termică din biomasă şi/sau biogaz, respectiv energie termică din energie geotermală şi unităţile administrativ-teritoriale/subdiviziunile administrativ-teritoriale/asociaţiile de dezvoltare intercomunitară care realizează/modernizează instalaţii ce produc energie electrică din biomasă şi/sau biogaz - inclusiv în cogenerare - cu excepţia situaţiilor prevăzute la art. 6.

    ART. 9
    Beneficiarii pot depune proiecte numai individual.


    VII. Condiţii de eligibilitate a beneficiarilor
    ART. 10
    (1) Beneficiarii schemei trebuie să îndeplinească cumulativ următoarele condiţii:
    a) au personalitate juridică, sunt legal constituiţi în conformitate cu legislaţia specifică din statul membru a cărui naţionalitate o deţin;
    b) îşi desfăşoară activitatea în sectorul producerii de energie electrică şi/sau termică - în cazul operatorilor economici sau realizează/modernizează instalaţii ce produc energie electrică din biomasă şi/sau biogaz - în cazul unităţilor administrativ-teritoriale/subdiviziunilor administrativ-teritoriale/asociaţiilor de dezvoltare intercomunitară;
    c) nu sunt în incapacitate de plată/în stare de insolvenţă conform prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 46/2013 privind criza financiară şi insolvenţa unităţilor administrativ-teritoriale, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 35/2016, respectiv conform prevederilor Legii nr. 85/2014 privind procedurile de prevenire a insolvenţei şi de insolvenţă, cu modificările şi completările ulterioare, după caz;
    d) nu sunt în stare de faliment, lichidare, au afacerile conduse de un administrator judiciar sau activităţile lor comerciale sunt suspendate ori fac obiectul unui aranjament cu creditorii sau sunt într-o situaţie similară cu cele anterioare, reglementată prin lege, ori fac obiectul unei proceduri legale pentru declararea lor în stare de faliment, lichidare, conducerea afacerilor de un administrator judiciar;
    e) şi-au îndeplinit obligaţiile de plată a impozitelor, taxelor şi contribuţiilor de asigurări sociale către bugetele componente ale bugetului general consolidat;
    f) nu fac obiectul unui ordin de recuperare neexecutat în urma unei decizii anterioare a Consiliului Concurenţei, a Comisiei Europene sau a altui furnizor/administrator de ajutor de stat, prin care un ajutor de stat a fost declarat ilegal şi incompatibil cu piaţa internă;
    g) în cazul societăţilor, nu se află în dificultate, în conformitate cu prevederile art. 2 pct. 18 din Regulamentul (UE) nr. 651/2014.

    (2) Potenţialul beneficiar trebuie să dea o declaraţie pe propria răspundere privind încadrarea întreprinderii în categoria întreprinderilor mici şi mijlocii, conform anexei I la Regulamentul (UE) nr. 651/2014, cu excepţia unităţilor administrativ-teritoriale/subdiviziunilor administrativ-teritoriale/asociaţiilor de dezvoltare intercomunitară.


    VIII. Condiţii de eligibilitate a proiectelor
    ART. 11
    Condiţiile de eligibilitate a proiectelor sunt următoarele:
    a) proiectul este implementat pe teritoriul României, în regiunile de dezvoltare: Vest, Nord-Vest, Nord-Est, Sud-Est, Sud, Sud-Vest, Centru;
    b) proiectul trebuie să vizeze una dintre următoarele acţiuni:
    b.1) realizarea şi/sau modernizarea capacităţilor de producţie a energiei electrice şi/sau termice din biomasă şi biogaz;
    b.2) realizarea şi/sau modernizarea capacităţilor de producţie a energiei termice pe bază de energie geotermală;

    c) perioada de implementare a proiectului se încadrează în perioada de eligibilitate a cheltuielilor, respectiv între data declarării eligibilităţii proiectului de către furnizorul de ajutor de stat şi 31.12.2023, cu respectarea principiului „demararea lucrărilor“;
    d) investiţia/investiţiile din cadrul proiectului nu a/au mai beneficiat de finanţare din fonduri publice, în ultimii 5 ani înainte de data depunerii cererii de finanţare, cu excepţia studiilor preliminare: studiul de prefezabilitate, analiza geotopografică, studiu de fezabilitate, proiect tehnic, detalii de execuţie.



    IX. Durata
    ART. 12
    Prezenta schemă se aplică de la data intrării în vigoare până la data de 31.12.2020.


    X. Bugetul schemei şi numărul estimat de beneficiari
    ART. 13
    (1) Bugetul total alocat al schemei este de 100.630.588 euro, echivalent în lei, din care 85% reprezintă fonduri europene nerambursabile asigurate prin fondul european de dezvoltare regională şi 15% fonduri de cofinanţare publică, asigurate de la bugetul de stat prin bugetul Ministerului Dezvoltării Regionale, Administraţiei Publice şi Fondurilor Europene şi de la bugetul local, conform Planului financiar al POIM.
    (2) Bugetul este defalcat pe ani astfel:

    ┌──────────┬───────────────────────┐
    │ An │Defalcare pe ani (euro)│
    ├──────────┼───────────────────────┤
    │ 2017 │ 20.126.118 │
    ├──────────┼───────────────────────┤
    │ 2018 │ 30.189.176 │
    ├──────────┼───────────────────────┤
    │ 2019 │ 40.252.235 │
    ├──────────┼───────────────────────┤
    │ 2020 │ 10.063.059 │
    ├──────────┼───────────────────────┤
    │ Total │ 100.630.588 │
    └──────────┴───────────────────────┘


    NOTĂ:
    Sumele neutilizate într-un an vor fi reportate pentru anul viitor. Dacă proiectele depuse permit utilizarea sumelor din anii următori, bugetul este utilizat în avans. Bugetul schemei reflectă sumele alocate, la care se adaugă sumele din supracontractare.


    (3) Alocarea bugetară şi operaţiunile financiare derulate în vederea utilizării fondurilor prevăzute la alin. (1) se fac în conformitate cu prevederile Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 40/2015 privind gestionarea financiară a fondurilor europene pentru perioada de programare 2014-2020, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 105/2016, cu modificările şi completările ulterioare.

    ART. 14
    Numărul estimat de beneficiari de ajutor de stat în cadrul prezentei scheme este de 40.


    XI. Modalitatea de acordare a ajutorului de stat
    ART. 15
    Măsurile de sprijin acordate solicitanţilor pentru realizarea de investiţii constau în acordarea de alocări financiare nerambursabile din fonduri comunitare şi naţionale.


    XII. Valoarea maximă a finanţării nerambursabile (intensitatea ajutorului de stat)
    ART. 16
    (1) Ajutorul maxim care se poate acorda pentru un proiect de investiţii nu poate depăşi 15.000.000 euro.
    (2) Intensitatea ajutorului de stat acordat prin prezenta schemă de ajutor de stat nu poate depăşi 45% din costurile eligibile, pentru proiecte de investiţii în capacităţi de producere de energie din biomasă, biogaz şi energie geotermală, în cazul în care costurile eligibile sunt calculate pe baza art. 41 alin. (6) lit. (a) şi (b) din Regulamentul (UE) nr. 651/2014. Intensitatea ajutorului poate fi majorată cu 15% pentru investiţiile situate în zone asistate care îndeplinesc condiţiile prevăzute la art. 107 alin. (3) lit. (a) din TFUE.

    ART. 17
    Intensitatea ajutorului prevăzută la art. 16 alin. (2) se majorează cu 20 de puncte procentuale, în cazul ajutoarelor acordate întreprinderilor mici, inclusiv microîntreprinderilor, şi cu 10 puncte procentuale, în cazul ajutoarelor acordate întreprinderilor mijlocii.

    ART. 18
    Diferenţa până la valoarea totală a proiectului se acoperă de către beneficiar. Acesta trebuie să aducă o contribuţie financiară pentru diferenţa până la totalul costurilor eligibile fie din resurse proprii, fie din surse atrase, sub o formă care să nu facă obiectul niciunui ajutor public.


    XIII. Cheltuielile eligibile
    ART. 19
    (1) Costurile eligibile sunt costurile suplimentare de investiţii necesare promovării producţiei de energie din surse regenerabile. Acestea sunt determinate după cum urmează:
    a) în cazul în care costurile de investiţii în producţia de energie din surse regenerabile pot fi identificate ca investiţie separată în costurile totale de investiţii, de exemplu, dacă pot fi legate de o componentă care este adăugată la o instalaţie deja existentă şi care este uşor de identificat, aceste costuri legate de energia regenerabilă constituie costurile eligibile;
    b) în cazul în care costurile investiţiilor în producţia de energie din surse regenerabile pot fi identificate prin raportare la o investiţie similară, mai puţin ecologică, care ar fi fost realizată în absenţa ajutorului în condiţiile prevăzute la art. 41 alin. (6) lit. (b) din Regulamentul (UE) nr. 651/2014, această diferenţă dintre costurile aferente celor două investiţii permite identificarea costurilor legate de energia regenerabilă şi constituie costurile eligibile.

    (2) În cadrul prezentei scheme costurile care nu sunt legate de un nivel mai ridicat de protecţie a mediului nu sunt eligibile.
    (3) Ulterior încheierii contractului de finanţare, beneficiarul nu va mai putea primi finanţări din alte surse publice pentru aceleaşi cheltuieli eligibile ale proiectului, sub sancţiunea rezilierii Contractului de finanţare şi a returnării sumelor rambursate.


    XIV. Efectul stimulativ
    ART. 20
    (1) Prezenta schemă se aplică numai ajutoarelor care au efect stimulativ.
    (2) Se consideră că ajutoarele au efect stimulativ dacă sunt îndeplinite cumulativ următoarele condiţii:
    a) întreprinderea adresează autorităţii responsabile de administrarea prezentei scheme o cerere scrisă de acordare a ajutorului de stat înaintea demarării lucrărilor;
    b) autoritatea responsabilă de administrarea schemei a confirmat eligibilitatea proiectului, înainte de demararea lucrărilor la proiectul sau la activitatea respectivă.

    (3) Dacă lucrările încep anterior îndeplinirii condiţiilor prevăzute la alin. (2), întregul proiect nu va mai fi eligibil pentru ajutor.


    XV. Reguli privind cumulul ajutoarelor de stat
    ART. 21
    (1) Pentru acelaşi beneficiar şi aceleaşi cheltuieli eligibile, ajutorul de stat pentru investiţii acordat prin prezenta schemă nu se poate cumula cu niciun alt ajutor de stat de investiţii acordat, inclusiv de minimis.
    (2) Furnizorul de ajutor de stat monitorizează ajutoarele acordate în baza prezentei scheme pentru a nu depăşi intensitatea maximă admisă.


    XVI. Modalitatea de derulare a schemei
    ART. 22
    (1) Furnizorul de ajutor de stat lansează cererea de propuneri de proiecte, stabileşte condiţiile de eligibilitate şi de selecţie şi semnează contracte de finanţare cu beneficiarii de ajutor de stat.
    (2) Furnizorul de ajutor de stat acordă ajutorul de stat după ce verifică, pe baza cererii de finanţare depuse de solicitant, îndeplinirea condiţiilor de eligibilitate şi de selecţie prevăzute în apelul de propuneri de proiecte pentru sprijinirea investiţiilor în capacităţi de producere energie electrică şi/sau termică din biomasă/biogaz şi energie geotermală.


    XVII. Reguli privind publicarea, informarea, raportarea şi monitorizarea ajutoarelor de stat
    ART. 23
    În vederea asigurării transparenţei şi a unui control eficient al ajutoarelor de stat, în conformitate cu art. 3 din Regulamentul (UE) 2015/1.588 privind aplicarea articolelor 107 şi 108 din Tratatul privind funcţionarea Uniunii Europene anumitor categorii de ajutoare de stat orizontal, furnizorul de ajutor de stat aplică prevederile referitoare la procedura de informare şi de avizare prevăzute în Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 77/2014, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 20/2015, cu modificările ulterioare.

    ART. 24
    Prezenta hotărâre se publică integral pe pagina oficială de internet a Ministerului Dezvoltării Regionale, Administraţiei Publice şi Fondurilor Europene.

    ART. 25
    Furnizorul de ajutor de stat transmite Consiliului Concurenţei un rezumat al informaţiilor referitoare la prezenta schemă, în forma prevăzută la anexa II la Regulamentul (UE) nr. 651/2014, în vederea transmiterii acestora de către Consiliul Concurenţei la Comisia Europeană în maximum 20 de zile lucrătoare de la adoptarea schemei, conform art. 16 alin. 2 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 77/2014, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 20/2015, cu modificările ulterioare.

    ART. 26
    Beneficiarii sunt obligaţi să raporteze, în conformitate cu prevederile Contractului de finanţare, stadiul realizării lucrărilor, precum şi să furnizeze alte informaţii suplimentare, la cererea furnizorului de ajutor de stat.

    ART. 27
    (1) Furnizorul de ajutor de stat este obligat să păstreze toate informaţiile referitoare la ajutoarele acordate în cadrul schemei de ajutor de stat (documentele justificative aferente ajutorului de stat acordat) pentru o perioadă de 10 ani începând de la data acordării ultimului ajutor, dar nu mai puţin de o perioadă care expiră după 5 ani de la închiderea oficială sau parţială a Programului operaţional Infrastructură mare, pentru a stabili dacă sunt respectate toate condiţiile de exceptare prevăzute de Regulamentul (UE) nr. 651/2014.
    (2) Beneficiarii ajutorului de stat sunt obligaţi să păstreze, pentru o perioadă de 10 ani începând de la data ultimului ajutor acordat în cadrul schemei, toate documentele necesare şi să ţină o evidenţă specifică a ajutoarelor de care au beneficiat conform prezentei scheme, unor scheme de minimis sau alte ajutoare de stat prin care s-a finanţat investiţia în cauză, din care să reiasă suma totală a ajutoarelor de stat şi a ajutoarelor de minimis primite, defalcate pe ani, pe furnizori, pe obiective,
    informaţii privind forma ajutoarelor (de minimis, scheme de ajutor de stat, ajutoare de stat individuale), precum şi baza legală prin care acestea au fost acordate.


    ART. 28
    Furnizorul de ajutor de stat transmite Consiliului Concurenţei orice informaţie solicitată cu privire la prezenta schemă de ajutor de stat.

    ART. 29
    Furnizorul de ajutor de stat transmite Consiliului Concurenţei raportări anuale cu privire la implementarea schemei în conformitate cu Regulamentul privind procedurile de monitorizare a ajutoarelor de stat, pus în aplicare prin Ordinul preşedintelui Consiliului Concurenţei nr. 175/2007, şi cu Regulamentul (CE) nr. 794/2004 al Comisiei din 21 aprilie 2004 de punere în aplicare a Regulamentului (UE) 2015/1589 al Consiliului de stabilire a normelor de aplicare a articolului 108 din Tratatul privind funcţionarea Uniunii Europene.

    ART. 30
    Furnizorul de ajutor de stat monitorizează respectarea condiţiilor şi criteriilor de eligibilitate prevăzute în prezenta schemă pe toată durata de derulare a acesteia şi are obligaţia de a supraveghea permanent ajutoarele acordate, aflate în derulare şi de a dispune măsurile care se impun, iar în situaţia în care constată nerespectarea acestor criterii, furnizorul de ajutor de stat întreprinde toate demersurile necesare pentru recuperarea ajutorului acordat, inclusiv a dobânzilor aferente, calculate conform prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 77/2014, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 20/2015, cu modificările ulterioare, şi celorlalte prevederi comunitare în vigoare.

    ART. 31
    Furnizorul de ajutor de stat asigură publicarea informaţiilor, conform art. 9 alin. (1) lit. (c) din Regulamentul (UE) nr. 651/2014, privind fiecare ajutor individual acordat în cadrul schemei de ajutor de stat care depăşeşte 500.000 euro.

    ART. 32
    În vederea verificării ex-ante a eligibilităţii potenţialilor beneficiari ai măsurilor de ajutor, în conformitate cu prevederile art. 29 din Regulamentul privind Registrul ajutoarelor de stat, pus în aplicare prin Ordinul preşedintelui Consiliului Concurenţei nr. 437/2016, furnizorul de ajutor de stat are obligaţia încărcării schemei în Registrul general al ajutoarelor de stat acordate în România (RegAS), în termen de 5 zile lucrătoare de la data intrării în vigoare a acesteia.



    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016