Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   SCHEMĂ DE AJUTOR DE MINIMIS din 29 martie 2017  privind monitorizarea consumului de energie la nivelul consumatorilor industriali, aferentă Programului operaţional Infrastructură mare (POIM 2014-2020), axa prioritară 6, obiectivul specific 6.2 „Reducerea consumului de energie la nivelul consumatorilor industriali“    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 SCHEMĂ DE AJUTOR DE MINIMIS din 29 martie 2017 privind monitorizarea consumului de energie la nivelul consumatorilor industriali, aferentă Programului operaţional Infrastructură mare (POIM 2014-2020), axa prioritară 6, obiectivul specific 6.2 „Reducerea consumului de energie la nivelul consumatorilor industriali“

EMITENT: Ministerul Dezvoltării Regionale, Administraţiei Publice şi Fondurilor Europene
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 298 din 26 aprilie 2017
──────────
    Aprobată de Ordinul nr. 2.587 din 29 martie 2017, publicat în Monitorul Oficial, Partea I, nr. 298 din 26 aprilie 2017.
──────────
    I. Dispoziţii generale
    ART. 1
    (1) Prezenta procedură instituie o schemă transparentă de ajutor de minimis privind Monitorizarea consumului de energie la nivelul consumatorilor industriali, aferentă Programului operaţional Infrastructură mare (POIM 2014-2020), axa prioritară 6, obiectivul specific 6.2. „Reducerea consumului de energie la nivelul consumatorilor industriali“.
    (2) Acordarea ajutorului de minimis în cadrul acestei scheme se va face numai cu respectarea prevederilor privind ajutorul de minimis stipulate în Regulamentul (UE) nr. 1.407/2013 privind ajutoarele de minimis.
    (3) Prezenta schemă de ajutor de minimis nu intră sub incidenţa obligaţiei de notificare către Comisia Europeană în conformitate cu prevederile Regulamentului (UE) nr. 1.407/2013.


    II. Baza legală
    ART. 2
    Prezenta schemă este elaborată în conformitate cu:
    a) Programul operaţional Infrastructură mare 2014-2020;
    b) Strategia Europa 2020;
    c) Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 77/2014 privind procedurile naţionale în domeniul ajutorului de stat, precum şi pentru modificarea şi completarea Legii concurenţei nr. 21/1996, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 20/2015, cu modificările ulterioare;
    d) Directiva 2012/27/UE a Parlamentului European şi a Consiliului din 25 octombrie 2012 privind eficienţa energetică;
    e) Hotărârea Guvernului nr. 1.069/2007 privind aprobarea Strategiei energetice a României pentru perioada 2007-2020;
    f) Legea nr. 121/2014 privind eficienţa energetică, cu modificările şi completările ulterioare;
    g) Hotărârea Guvernului nr. 163/2004 privind aprobarea Strategiei naţionale în domeniul eficienţei energetice;
    h) Regulamentul Comisiei Europene nr. 1.407 din 18 decembrie 2013 privind aplicarea art. 107 şi 108 din Tratatul privind funcţionarea Uniunii Europene ajutoarelor de minimis;
    i) Regulamentul (UE) nr. 1.303/2013 de stabilire a unor dispoziţii comune privind Fondul european de dezvoltare regională, Fondul social european, Fondul de coeziune, Fondul european agricol pentru dezvoltare rurală şi Fondul european pentru pescuit şi afaceri maritime, precum şi de stabilire a unor dispoziţii generale privind Fondul european de dezvoltare regională, Fondul social european, Fondul de coeziune şi Fondul european pentru pescuit şi afaceri maritime;
    j) Regulamentul (UE) nr. 1.301/2013 privind Fondul european de dezvoltare regională şi dispoziţiile specifice aplicabile obiectivului referitor la investiţiile pentru creştere economică şi locuri de muncă şi de abrogare a Regulamentului (CE) nr. 1.080/2006;
    k) Hotărârea Guvernului nr. 399/2015 privind regulile de eligibilitate a cheltuielilor efectuate în cadrul operaţiunilor finanţate prin Fondul european de dezvoltare regională, Fondul social european şi Fondul de coeziune 2014-2020.



    III. Definiţii
    ART. 3
    În sensul prezentei scheme următorii termeni se definesc astfel:
    a) administrator/furnizor al schemei de ajutor de minimis - Ministerul Dezvoltării Regionale, Administraţiei Publice şi Fondurilor Europene, în calitate de Autoritate de management al Programului operaţional Infrastructură mare;
    b) întreprinderea, în contextul prezentei scheme, reprezintă orice entitate implicată într-o activitate economică şi care este constituită conform Legii societăţilor nr. 31/1990, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
    c) întreprinderile mici şi mijlocii - întreprindere cu mai puţin de 250 de angajaţi şi care are o cifră de afaceri anuală de până la 50 de milioane de euro şi/ sau deţine active totale de până la 43 de milioane de euro;
    d) întreprinderea unică - include toate întreprinderile între care există cel puţin una dintre relaţiile următoare:
    (i) o întreprindere deţine majoritatea drepturilor de vot ale acţionarilor sau ale asociaţilor unei alte întreprinderi;
    (ii) o întreprindere are dreptul de a numi sau revoca majoritatea membrilor organelor de administrare, de conducere sau de supraveghere ale unei alte întreprinderi;
    (iii) o întreprindere are dreptul de a exercita o influenţă dominantă asupra altei întreprinderi în temeiul unui contract încheiat cu întreprinderea în cauză sau în temeiul unei prevederi din contractul de societate sau din statutul acesteia;
    (iv) o întreprindere care este acţionar sau asociat al unei alte întreprinderi şi care controlează singură, în baza unui acord cu alţi acţionari sau asociaţi ai acelei întreprinderi, majoritatea drepturilor de vot ale acţionarilor sau ale asociaţilor întreprinderii respective.
    Întreprinderile care întreţin cu una sau mai multe întreprinderi relaţiile la care se face referire mai sus sunt considerate întreprinderi unice;

    e) produse agricole - înseamnă produsele enumerate în anexa I la tratat, cu excepţia produselor obţinute din pescuit şi acvacultură prevăzute în Regulamentul (CE) nr. 104/2000;
    f) prelucrarea produselor agricole - înseamnă orice operaţiune efectuată asupra unui produs agricol care are drept rezultat un produs care este tot un produs agricol, cu excepţia activităţilor desfăşurate în exploataţiile agricole, necesare în vederea pregătirii unui produs de origine animală sau vegetală pentru prima vânzare;
    g) comercializarea produselor agricole - înseamnă deţinerea sau expunerea unui produs agricol în vederea vânzării, a punerii în vânzare, a livrării sau a oricărei altei forme de introducere pe piaţă, cu excepţia primei vânzări de către un producător primar către revânzători sau prelucrători şi a oricărei altei activităţi de pregătire a produsului pentru această primă vânzare; o vânzare efectuată de către un producător primar către consumatori finali este considerată comercializare în cazul în care se desfăşoară în localuri distincte, rezervate acestei activităţi;
    h) eficienţa energetică - cantitatea de energie economisită determinată prin măsurarea şi/sau estimarea consumului înainte şi după punerea în aplicare a unei măsuri de îmbunătăţire a eficienţei energetice, asigurând în acelaşi timp normalizarea condiţiilor externe care afectează consumul de energie.



    IV. Obiectivul schemei
    ART. 4
    (1) Obiectivul prezentei scheme de ajutor de minimis îl constituie creşterea capacităţii societăţilor din industrie de a identifica şi implementa măsuri de eficienţă energetică prin introducerea de sisteme de monitorizare, în vederea înregistrării de economii în consumul de energie şi evitarea emisiilor de gaze cu efect de seră la nivelul societăţilor sprijinite.
    (2) Activităţile realizate trebuie să fie direct legate de elaborarea şi implementarea proiectelor finanţate în cadrul obiectivului specific 6.2 „Reducerea consumului de energie la nivelul consumatorilor industriali“.


    V. Domeniul de aplicare
    ART. 5
    Prezenta schemă de minimis se aplică întreprinderilor cu consumuri de energie de peste 1.000 tep/an, care activează în sectoarele aferente secţiunii B „Industria extractivă“ şi secţiunii C „Industria prelucrătoare“, definite conform codificării CAEN Rev. 2), aşa cum sunt menţionate în Ghidul solicitantului pentru obiectivul specific 6.2 „Reducerea consumului de energie la nivelul consumatorilor industriali“, cu excepţia situaţiilor prevăzute la art. 6.

    ART. 6
    (1) Sunt exceptate de la aplicarea prevederilor prezentei scheme:
    a) ajutoarele acordate întreprinderilor care îşi desfăşoară activitatea în sectoarele pescuitului şi acvaculturii, reglementate de Regulamentul (CE) nr. 104/2000 al Consiliului;
    b) ajutoarele acordate întreprinderilor care îşi desfăşoară activitatea în domeniul producţiei primare de produse agricole;
    c) ajutoarele acordate întreprinderilor care îşi desfăşoară activitatea în sectorul prelucrării şi comercializării produselor agricole, în următoarele cazuri:
    (i) atunci când valoarea ajutoarelor este stabilită pe baza preţului sau a cantităţii unor astfel de produse achiziţionate de la producători primari sau introduse pe piaţă de întreprinderile respective;
    (ii) atunci când ajutoarele sunt condiţionate de transferarea lor parţială sau integrală către producătorii primari;

    d) ajutoarele destinate activităţilor legate de export către ţări terţe sau către alte state membre, respectiv ajutoarele direct legate de cantităţile exportate, ajutoarele destinate înfiinţării şi funcţionării unei reţele de distribuţie sau destinate altor cheltuieli curente legate de activitatea de export;
    e) ajutoarele condiţionate de utilizarea preferenţială a produselor naţionale faţă de produsele importate;
    f) ajutoarele pentru achiziţia de vehicule de transport rutier de mărfuri acordate societăţilor care efectuează transport rutier de mărfuri în numele unor terţi sau contra cost;
    g) proiectele implementate în regiunea de dezvoltare Bucureşti-Ilfov.

    (2) În cazul în care o întreprindere îşi desfăşoară activitatea atât în unul dintre sectoarele exceptate, cât şi în unul sau mai multe sectoare sau domenii de activitate incluse în domeniul de aplicare ale prezentei scheme, prevederile acesteia se aplică ajutoarelor acordate pentru sectoarele neexceptate.
    (3) Pentru a beneficia de prevederile schemei, beneficiarul de ajutor trebuie să se asigure, prin mijloace corespunzătoare, precum separarea activităţilor sau o distincţie între costuri, că activităţile desfăşurate în sectoarele excluse din domeniul de aplicare nu beneficiază de ajutoare de minimis acordate în conformitate cu prezenta schemă.
    VI. Condiţii de eligibilitate pentru proiecte


    ART. 7
    Proiectele finanţate prin această schemă îndeplinesc următoarele condiţii:
    a) proiectele ce pot fi finanţate în cadrul schemei de ajutor de minimis trebuie să vizeze obligatoriu implementarea de sisteme de monitorizare a consumurilor de energie la consumatorii industriali;
    b) activităţile sunt implementate pe teritoriul României, în regiunile de dezvoltare: Vest, Nord-Vest, Nord-Est, Sud-Est, Sud-Muntenia, Sud-Vest Oltenia, Centru;
    c) îndeplinesc şi alte condiţii specificate în cererea de propuneri de proiecte şi Ghidul solicitantului aferent obiectivului specific 6.2 „Reducerea consumului de energie la nivelul consumatorilor industriali“, care nu aduc atingere prevederilor în materie de ajutor de minimis.



    VII. Condiţii de eligibilitate pentru beneficiari
    ART. 8
    Pot beneficia de ajutorul de minimis prin prezenta schemă întreprinderile din industrie, cu consumuri de energie de peste 1.000 tep/an, pentru care, conform Legii nr. 121/2014 privind eficienţa energetică, cu modificările şi completările ulterioare, este necesară implementarea unor măsuri de îmbunătăţire a eficienţei energetice, care îndeplinesc cumulativ următoarele condiţii:
    a) sunt societăţi înregistrate potrivit Legii nr. 31/1990, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, care îşi desfăşoară activitatea în sectoarele aferente secţiunii B „Industria extractivă“ şi secţiunii C „Industria prelucrătoare“, definite conform codificării CAEN Rev. 2), cu excepţia sectoarelor şi obiectivelor prevăzute în art. 6 din prezenta schemă;
    b) sunt legal constituite în România şi îşi desfăşoară activitatea menţionată la lit. a) în România, la momentul depunerii cererii de finanţare;
    c) nu se încadrează în una dintre situaţiile de mai jos:
    (i) sunt în incapacitate de plată, în stare de insolvenţă conform prevederilor Legii nr. 85/2014 privind procedurile de prevenire a insolvenţei şi de insolvenţă, cu modificările şi completările ulterioare, după caz;
    (ii) sunt în stare de faliment, lichidare, au afacerile conduse de un administrator judiciar sau activităţile lor comerciale sunt suspendate ori fac obiectul unui aranjament cu creditorii sau sunt într-o situaţie similară cu cele anterioare, reglementată prin lege, ori fac obiectul unei proceduri legale pentru declararea lor în una dintre situaţiile prevăzute anterior;
    (iii) nu şi-au îndeplinit obligaţiile de plată a impozitelor, taxelor şi contribuţiilor de asigurări sociale către bugetele componente ale bugetului general consolidat;
    (iv) solicitantul/reprezentantul legal al solicitantului a suferit condamnări definitive datorate unei conduite profesionale îndreptate împotriva legii, decizie formulată de o autoritate de judecată ce are forţă de res judicata;
    (v) solicitantul/reprezentantul legal al solicitantului a fost subiectul unei judecăţi de tip res judicata pentru fraudă, corupţie, implicarea în organizaţii criminale sau în alte activităţi ilegale, în detrimentul intereselor financiare ale Comunităţii Europene;
    (vi) fac obiectul unui ordin de recuperare neexecutat în urma unei decizii anterioare a Consiliului Concurenţei sau a Comisiei Europene, prin care un ajutor de stat a fost declarat ilegal şi incompatibil cu piaţa internă;

    d) valoarea totală a ajutoarelor de minimis de care a beneficiat întreprinderea unică pe o perioadă de 3 ani consecutivi (2 ani fiscali precedenţi şi anul fiscal în curs), cumulată cu valoarea alocării financiare acordate în conformitate cu prevederile prezentei scheme, nu depăşeşte echivalentul în lei a 200.000 euro;
    e) îndeplinesc şi alte condiţii specificate în cererea de propuneri de proiecte şi Ghidul solicitantului aferent obiectivului specific 6.2 „Reducerea consumului de energie la nivelul consumatorilor industriali“, care nu aduc atingere prevederilor în materie de ajutor de minimis.



    VIII. Activităţi eligibile
    ART. 9
    Următoarele activităţi prevăzute în proiect pot fi eligibile:
    a) achiziţionarea sistemului de monitorizare a consumului de energie la nivelul platformei industriale;
    b) pregătirea proiectului (elaborarea studiilor, obţinerea avizelor, autorizaţiilor etc.);
    c) managementul proiectului, auditul proiectului;
    d) informare şi publicitate.



    IX. Cheltuieli eligibile
    ART. 10
    Cheltuielile efectuate în cadrul proiectelor aprobate în cadrul schemei trebuie să îndeplinească următoarele condiţii:
    a) cheltuielile eligibile în cadrul prezentei scheme trebuie să fie în concordanţă cu dispoziţiile Hotărârii Guvernului nr. 399/2015 privind regulile de eligibilitate a cheltuielilor efectuate în cadrul operaţiunilor finanţate prin Fondul european de dezvoltare regională, Fondul social european şi Fondul de coeziune 2014-2020 şi trebuie să fie angajate de către beneficiar şi plătite de acesta în condiţiile legii între 1 ianuarie 2014 şi 31 decembrie 2023;
    b) cheltuielile eligibile îndeplinesc condiţiile din Ghidul solicitantului pentru obiectivul specific 6.2 „Reducerea consumului de energie la nivelul consumatorilor industriali“.



    X. Calcularea plafonului de minimis şi întreprinderea unică
    ART. 11
    (1) Valoarea maximă totală a ajutoarelor de minimis de care beneficiază solicitantul întreprindere/întreprindere unică pe o perioadă de 3 ani consecutivi (2 ani fiscali precedenţi şi anul fiscal în curs), cumulată cu valoarea alocării financiare acordate în conformitate cu prevederile prezentei scheme, nu trebuie să depăşească echivalentul în lei a 200.000 euro.
    (2) În cazul în care întreprinderea desfăşoară şi alte activităţi pe lângă cea din industrie, aceasta va dovedi fie separarea contabilă a activităţilor, fie o distincţie între costuri pentru evitarea subvenţionării încrucişate.
    (3) Respectarea plafonului de minimis are în vedere o întreprindere sau o întreprindere unică. Astfel, dacă între întreprinderile care beneficiază de sprijinul prezentei scheme de finanţare există cel puţin una dintre relaţiile menţionate la art. 3 lit. d), respectivele structuri vor fi tratate ca o singură „întreprindere unică“, iar valoarea ajutorului de minimis acordat întreprinderii unice se va raporta la valoarea cumulată a ajutoarelor de minimis primite de întreprinderile între care există aceste relaţii pe ultimii 3 ani fiscali consecutivi.
    (4) În cazul fuziunilor sau al achiziţiilor, atunci când se stabileşte dacă un nou ajutor de minimis acordat unei întreprinderi noi sau întreprinderii care face achiziţia depăşeşte plafonul relevant, se iau în considerare toate ajutoarele de minimis anterioare acordate tuturor întreprinderilor care fuzionează. Ajutoarele de minimis acordate legal înainte de fuziune sau achiziţie rămân legal acordate.
    (5) În cazul în care o întreprindere se împarte în două sau mai multe întreprinderi separate, ajutoarele de minimis acordate înainte de separare se alocă întreprinderii care a beneficiat de acestea, şi anume, în principiu, întreprinderii care preia activităţile pentru care au fost utilizate ajutoarele de minimis. În cazul în care o astfel de alocare nu este posibilă, ajutoarele de minimis se alocă proporţional pe baza valorii contabile a capitalului social al noilor întreprinderi la data la care separarea produce efecte.
    (6) Ajutoarele de minimis se consideră acordate în momentul în care dreptul legal de a beneficia de aceste ajutoare este conferit întreprinderii în temeiul legislaţiei naţionale aplicabile, indiferent de data la care ajutoarele de minimis se plătesc întreprinderii respective.
    (7) Plafonul stabilit va fi exprimat sub formă financiară, ca valoare brută înainte de deducerea taxelor sau a altor obligaţii fiscale.


    XI. Modalitatea de acordare a ajutorului de minimis
    ART. 12
    (1) Măsurile de sprijin acordate în cadrul prezentei scheme constau în finanţare nerambursabilă din fonduri comunitare şi naţionale.
    (2) Măsurile de sprijin acordate întreprinderilor în cadrul prezentei scheme se acordă în baza unei cereri de finanţare depusă în condiţiile detaliate în Ghidul solicitantului pentru obiectivul specific 6.2 „Reducerea consumului de energie la nivelul consumatorilor industriali“.

    ART. 13
    În cazul în care valoarea totală a unui ajutor de minimis ce se intenţionează a se acorda, cumulată cu valoarea ajutoarelor de minimis/3 ani fiscali, depăşeşte plafonul de minimis specific, respectiv 200.000 euro, solicitantul nu poate beneficia de prevederile schemei, nici chiar pentru acea fracţiune din ajutor care nu depăşeşte acest plafon.

    ART. 14
    (1) Ajutoarele de minimis acordate în conformitate cu prezenta schema pot fi cumulate cu ajutoare de minimis acordate în conformitate cu alte scheme de minimis, în limita plafonului relevant prevăzut la art. 8 din prezenta schemă.
    (2) Ajutoarele de minimis acordate prin prezenta schemă se cumulează cu alte ajutoare de stat legate de aceleaşi costuri eligibile, fără a se depăşi intensitatea ajutorului de stat stabilită prin regulamente sau decizii adoptate de către Comisia Europeană.


    XII. Durata schemei
    ART. 15
    Prezenta schemă intră în vigoare la data publicării ei în Monitorul Oficial al României, Partea I, şi se aplică până la data de 31.12.2020.


    XIII. Bugetul schemei şi numărul estimat de beneficiari
    ART. 16
    (1) Bugetul total estimat alocat al schemei este de 14.103.529 euro (echivalent în lei), echivalent în lei şi reprezintă fonduri europene nerambursabile asigurate prin Fondul European de Dezvoltare Regională şi fonduri de cofinanţare publică asigurate de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Dezvoltării Regionale, Administraţiei Publice şi Fondurilor Europene.
    (2) Bugetul este defalcat pe ani astfel:

     ┌─────┬──────────────┐
     │ An │Buget (euro) │
     ├─────┼──────────────┤
     │2016 │3,000,000 │
     ├─────┼──────────────┤
     │2017 │5,000,000 │
     ├─────┼──────────────┤
     │2018 │3,500,000 │
     ├─────┼──────────────┤
     │2019 │1,500,000 │
     ├─────┼──────────────┤
     │2020 │1.103.529 │
     ├─────┼──────────────┤
     │Total│14,103,529 │
     └─────┴──────────────┘


──────────
    Sumele neutilizate într-un an vor fi reportate pentru anul viitor. Dacă proiectele depuse permit utilizarea sumelor din anii următori, bugetul este utilizat în avans. Bugetul schemei reflectă sumele alocate, la care se adaugă sumele din supracontractare.
──────────


    ART. 17
    Numărul maxim estimat de beneficiari de ajutor de minimis în cadrul prezentei scheme este de 70 de întreprinderi.


    XIV. Modalitatea de implementare a schemei
    ART. 18
    (1) Furnizorul schemei de ajutor de minimis lansează cererea de propuneri de proiecte, stabileşte îndeplinirea condiţiilor de eligibilitate şi de selecţie şi semnează contracte de finanţare cu beneficiarii de ajutor de minimis.
    (2) Procedura de implementare şi derulare a schemei se desfăşoară în conformitate cu prevederile Ghidului solicitantului pentru obiectivul specific 6.2 „Reducerea consumului de energie la nivelul consumatorilor industriali“.
    (3) Întreprinderea solicitantă va da o declaraţia pe propria răspundere privind ajutoarele de minimis de care a beneficiat pe parcursul precedenţilor 2 ani fiscali, precum şi în anul fiscal în curs (fie din surse ale statului sau autorităţilor locale, fie din surse comunitare).
    (4) Întreprinderea solicitantă va da o declaraţie pe propria răspundere că nu a beneficiat de ajutoare din alte surse publice pentru aceleaşi costuri eligibile.
    (5) Întreprinderea solicitantă va da o declaraţie pe propria răspundere privind solicitările de ajutor de minimis aflate în curs pentru una sau mai multe dintre cheltuielile care fac obiectul cererii de finanţare.
    (6) Furnizorul schemei de minimis va acorda ajutorul de minimis după ce va verifica, pe baza declaraţiei pe propria răspundere a întreprinderii solicitante, că prin acordarea finanţării nerambursabile în cadrul prezentei schemei nu se depăşeşte plafonul de minimis.
    (7) Evaluarea propunerilor de proiecte se face în concordanţă cu criteriile prevăzute în apelul/cererea de propuneri de proiecte.


    XV. Efecte şi beneficii
    ART. 19
    Prin aplicarea prezentei scheme se vizează obţinerea următoarelor efecte şi beneficii:
    a) întărirea capacităţii întreprinderilor din industrie, cu consumuri de energie de peste 1000 tep/an de a identifica şi implementa măsuri de eficienţă energetică ca urmare a realizării sistemelor de monitorizare;
    b) obţinerea de economii în consumul de energie şi evitarea emisiilor de gaze cu efect de seră la nivelul întreprinderilor sprijinite, ca urmare a implementării de măsuri de eficienţă, în perioada de sustenabilitate a proiectului.



    XVI. Reguli privind transparenţa
    ART. 20
    (1) Furnizorul schemei de ajutor de minimis va informa în scris beneficiarii ajutorului de minimis cu privire la cuantumul ajutorului acordat în baza prezentei scheme şi caracterul de minimis al acestuia, făcând referire expresă la Regulamentul Comisiei Europene nr 1.407/2013 privind aplicarea art. 107 şi art. 108 din Tratatul privind funcţionarea Uniunii Europene ajutorului de minimis, publicat în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene seria L nr. 352 din 24.12.2013.
    (2) Schema de ajutor de minimis va fi publicată integral pe pagina de internet a Ministerului Dezvoltării Regionale, Administraţiei Publice şi Fondurilor Europene, în calitate de administrator/furnizor, la adresa http://www.fonduri-ue.ro
    (3) În vederea asigurării transparenţei şi în vederea unui control eficient al ajutoarelor de minimis, administratorul/ furnizorul va transmite spre informare Consiliului Concurenţei ordinul prin care a fost aprobată prezenta schemă, în termen de 15 zile de la data aprobării.


    XVII. Reguli privind raportarea şi monitorizarea ajutorului de minimis
    ART. 21
    Raportarea şi monitorizarea ajutoarelor de minimis acordate în baza prezentei scheme se realizează în conformitate cu legislaţia comunitară şi cu prevederile Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 77/2014 privind procedurile naţionale în domeniul ajutorului de stat, precum şi pentru modificarea şi completarea Legii concurenţei nr. 21/1996, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 20/2015, cu modificările ulterioare.

    ART. 22
    Furnizorul schemei de minimis păstrează evidenţa detaliată a ajutoarelor acordate în baza prezentei scheme pe o durată de cel puţin 10 ani de la data la care ultima alocare specifică a fost acordată în baza schemei. Această evidenţă trebuie să conţină toate informaţiile necesare pentru a demonstra respectarea condiţiilor impuse de legislaţia comunitară în domeniul ajutorului de minimis.

    ART. 23
    (1) Furnizorul are obligaţia de a supraveghea permanent ajutoarele de minimis acordate, aflate în derulare, şi de a dispune măsurile care se impun în cazul încălcării condiţiilor impuse prin prezenta schemă sau prin legislaţia naţională ori europeană aplicabilă la momentul respectiv.
    (2) Furnizorul are obligaţia de a transmite Consiliului Concurenţei, în formatul şi în termenul prevăzute de Regulamentul privind procedurile de monitorizare a ajutoarelor de stat, toate datele şi informaţiile necesare pentru monitorizarea ajutoarelor de minimis la nivel naţional.
    (3) În cazul în care există îndoieli serioase cu privire la datele transmise de către furnizor, Consiliul Concurenţei poate să solicite date şi informaţii suplimentare şi, după caz, să facă verificări la faţa locului.
    (4) Erorile constatate de furnizor şi corecţiile legale, anulările, recalculările, recuperările, rambursările se raportează Consiliului Concurenţei până la data de 31 martie a anului următor anului de raportare.

    ART. 24
    Pe baza unei cereri scrise, furnizorul va transmite Comisiei Europene, prin intermediul Consiliului Concurenţei, în termen de 20 de zile lucrătoare sau în termenul fixat în cerere, toate informaţiile pe care Comisia Europeană le consideră necesare pentru evaluarea respectării condiţiilor acestei scheme de ajutor de minimis.

    ART. 25
    Beneficiarii de ajutoare de minimis au obligaţia de a pune la dispoziţia furnizorului de ajutor de minimis, în formatul şi în termenul solicitate de acesta, toate datele şi informaţiile necesare în vederea îndeplinirii procedurilor de raportare şi monitorizare ce cad în sarcina furnizorului.


    XVIII. Recuperarea ajutorului de minimis
    ART. 26
    (1) Recuperarea ajutorului de minimis se realizează conform prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 77/2014 privind procedurile naţionale în domeniul ajutorului de stat, precum şi pentru modificarea şi completarea Legii concurenţei nr. 21/1996, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 20/2015, cu modificările ulterioare.
    (2) Ajutorul de minimis care trebuie recuperat include şi dobânda aferentă, datorată de la data plăţii până la data recuperării. Rata dobânzii aplicabile este cea stabilită potrivit prevederilor Regulamentului (CE) nr. 659/1999 al Consiliului din 22 martie 1999 de stabilire a normelor de aplicare a art. 93 din Tratatul CE, publicat în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene seria L nr. 83 din 27 martie 1999, cu modificările şi completările ulterioare.


    ----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016