Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   REZOLUŢIE MSC 443(99) din 24 mai 2018  privind Amendamente la partea A din Codul internaţional din 2008 privind stabilitatea navei în starea intactă (Codul IS din 2008)    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 REZOLUŢIE MSC 443(99) din 24 mai 2018 privind Amendamente la partea A din Codul internaţional din 2008 privind stabilitatea navei în starea intactă (Codul IS din 2008)

EMITENT: Organizaţia Maritimă Internaţională
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 852 din 22 octombrie 2019
──────────
    Publicată prin ORDINUL nr. 1.265 din 12 septembrie 2019, publicat în Monitorul Oficial, Partea I, nr. 852 din 22 octombrie 2019.
──────────
    Comitetul de siguranţă maritimă,
    amintind articolul 28(b) al Convenţiei privind crearea Organizaţiei Maritime Internaţionale, referitor la funcţiile Comitetului,
    amintind, de asemenea, Rezoluţia MSC.267(85) prin care a adoptat Codul internaţional din 2008 privind stabilitatea navei în starea intactă („Codul IS din 2008“),
    amintind în plus Rezoluţia MSC.413(97) prin care a adoptat amendamente la introducerea şi partea A din Codul IS din 2008,
    luând notă de prevederile referitoare la procedura pentru amendamente la introducere şi la partea A din Codul IS din 2008, menţionate în regula II-1/2.27.1 din Convenţia internaţională din 1974 pentru ocrotirea vieţii omeneşti pe mare („Convenţia“), aşa cum a fost modificată prin Rezoluţia MSC.269(85),
    recunoscând necesitatea includerii în Codul IS din 2008 a unor prevederi referitoare la nave care efectuează operaţiuni de manevrare a ancorei, de ridicare şi de remorcare, inclusiv remorcare de escortare,
    luând în considerare, la cea de-a nouăzeci şi noua sesiune a sa, amendamentele la partea A din Codul IS din 2008, propuse şi difuzate în conformitate cu articolul VIII(b)(i) din Convenţie:
    1 adoptă, în conformitate cu articolul VIII(b)(iv) din Convenţie, amendamentele la partea A din Codul IS din 2008, aşa cum a fost amendat prin Rezoluţia MSC.413(97), al căror text este prezentat în anexa la prezenta rezoluţie;
    2 este de acord că prezenta rezoluţie şi Rezoluţia MSC.413(97) trebuie citite şi interpretate împreună ca un singur instrument;
    3 stabileşte, în conformitate cu articolul VIII(b)(vi)(2)(bb) din Convenţie, că amendamentele menţionate se vor considera ca fiind acceptate la 1 iulie 2019, cu excepţia situaţiei în care, înainte de această dată, mai mult de o treime din guvernele contractante la Convenţie sau guvernele contractante ale căror flote comerciale reprezintă în total nu mai puţin decât 50% din tonajul brut al flotei comerciale mondiale au notificat secretarului general al Organizaţiei obiecţiile lor cu privire la amendamente;
    4 invită guvernele contractante la Convenţie să ia notă de faptul că, în conformitate cu articolul VIII(b)(vii)(2) din Convenţie, amendamentele vor intra în vigoare la 1 ianuarie 2020, după acceptarea lor în conformitate cu paragraful 3 de mai sus;
    5 solicită secretarului general al Organizaţiei, în aplicarea articolului VIII(b)(v) din Convenţie, să transmită copii certificate ale prezentei rezoluţii şi ale textului amendamentelor conţinut în anexă tuturor guvernelor contractante la Convenţie;
    6 solicită, de asemenea, secretarului general al Organizaţiei să transmită copii ale acestei rezoluţii şi ale anexei sale membrilor Organizaţiei care nu sunt guverne contractante la Convenţie;
    7 solicită în plus secretarului general să pregătească un text consolidat al amendamentelor adoptate prin prezenta rezoluţie şi Rezoluţia MSC.413(97).

    ANEXA 1

    Amendamente la Codul internaţional din 2008 privind stabilitatea navei în starea intactă (Codul IS din 2008)
    [textul consolidat al amendamentelor adoptate prin rezoluţiile MSC.413(97) şi MSC.443(99)]

    INTRODUCERE
    1 Scop
    1 Partea introductivă a paragrafului 1.2 este înlocuită cu următoarea:
    "1.2 Cu excepţia cazului în care se specifică altfel, prezentul cod conţine criteriile de stabilitate în stare intactă aplicabile navelor şi altor vehicule marine cu lungimea mai mare sau egală cu 24 m, menţionate mai jos. Codul oferă, de asemenea, criteriile de stabilitate în stare intactă aplicabile aceloraşi nave şi vehicule marine atunci când efectuează anumite operaţiuni:"

    2 În paragraful 1.2, după subparagraful .6 existent se introduc următoarele noi subparagrafe de la .7 la .9:
    ".7 nave care efectuează operaţiuni de manevrare a ancorei;
.8 nave care efectuează operaţiuni de remorcare portuară, costieră sau în larg, precum şi operaţiuni de escortare;
.9 nave care efectuează operaţiuni de ridicare;"
    şi subparagrafele rămase se renumerotează în consecinţă.


    2 Definiţii
    3 După paragraful 2.26 existent se introduc următoarele paragrafe noi de la 2.27 la 2.31:
    "2.27 Navă care efectuează operaţiuni de manevrare a ancorei înseamnă o navă care efectuează operaţiuni de lansare, recuperare şi repoziţionare a ancorelor şi parâmelor de acostare conexe ale platformelor sau ale altor nave. Forţele care intervin în manevrarea ancorei sunt în general asociate cu forţa de tracţiune exercitată de vinci asupra cablului şi pot include forţe verticale, transversale şi longitudinale aplicate în punctul de remorcare şi pe rola de ghidare pupa.
2.28 Navă care efectuează operaţiuni de remorcare portuară înseamnă o navă care efectuează o operaţiune destinată asistării navelor sau altor structuri plutitoare în ape adăpostite, în mod normal în timpul intrării în port sau părăsirii acestuia şi pe durata operaţiunilor de acostare sau plecare de la dană.
2.29 Navă care efectuează operaţiuni de remorcare costieră sau în larg înseamnă o navă care efectuează o operaţiune destinată asistării navelor sau altor structuri plutitoare, în afara apelor adăpostite, în care forţele asociate remorcajului sunt adesea o funcţie de forţa de tracţiune la punct fix a navei.*
2.30 Navă care efectuează operaţiuni de ridicare înseamnă o navă care efectuează o operaţiune care implică ridicarea sau coborârea obiectelor folosind forţe verticale cu ajutorul vinciurilor, al macaralelor, al cadrelor-A sau al altor dispozitive de ridicat. Navele de pescuit nu trebuie să fie incluse în această definiţie.
2.31 Navă care efectuează operaţiuni de escortare înseamnă o navă angajată în mod specific în guvernarea, oprirea sau controlarea în orice alt mod a navei asistate, pe durata unei manevre obişnuite sau a unei manevre de urgenţă, în timpul căreia forţele necesare guvernării sau opririi sunt generate de forţele hidrodinamice ce acţionează asupra corpului navei şi apendicelor sale şi de forţele de împingere exercitate de unităţile de propulsie (a se vedea şi figura 2.8-1)."


    NOTE DE SUBSOL
    4 Nota de subsol existentă la paragraful 2.29 se renumerotează ca nota de subsol 3, iar notele de subsol rămase se renumerotează în consecinţă*.
    * Aceste note de subsol sunt destinate doar ca referinţă şi nu fac parte din amendamentele adoptate.

    ----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016