Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   REGULI SPECIFICE din 20 iulie 2023  de utilizare a sumelor suplimentare acordate pe baza finanţărilor nelegate de costuri sau la rate forfetare    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 REGULI SPECIFICE din 20 iulie 2023 de utilizare a sumelor suplimentare acordate pe baza finanţărilor nelegate de costuri sau la rate forfetare

EMITENT: Ministerul Afacerilor Interne
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 698 din 31 iulie 2023
──────────
    Aprobate prin ORDINUL nr. 107 din 20 iulie 2023, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 698 din 31 iulie 2023.
──────────
    ART. 1
    Regulile specifice de utilizare a sumelor suplimentare acordate pe baza finanţărilor nelegate de costuri
    (1) Fondurile suplimentare acordate României prin finanţare nelegată de costuri, pentru admisia umanitară, relocarea sau transferul intra-UE al persoanelor aflate în nevoie de protecţie internaţională, în conformitate cu prevederile art. 19 şi 20 din Regulamentul (UE) 2021/1.147, denumite în continuare fonduri suplimentare, se utilizează prin intermediul proiectelor selectate şi aprobate la finanţare de către AM.
    (2) Sunt beneficiari eligibili pentru a primi finanţare din fondurile suplimentare Inspectoratul General pentru Imigrări şi alte structuri ale Ministerului Afacerilor Interne care au atribuţii în domeniul gestionării migraţiei, în parteneriat cu Inspectoratul General pentru Imigrări.
    (3) Sunt eligibile pentru finanţare din fondurile suplimentare proiectele care contribuie la îndeplinirea obligaţiilor legale sau la atingerea obiectivelor şi măsurilor stabilite prin strategiile şi planurile de acţiune din domeniile de competenţă ale Ministerului Afacerilor Interne privind gestionarea migraţiei, care nu pot fi finanţate din programele naţionale.
    (4) Autoritatea de management poate selecta şi aproba la finanţare proiecte din fondurile suplimentare, în limita sumelor efectiv primite de România pentru persoanele relocate, admise umanitar sau transferate intra-UE.
    (5) Selecţia şi aprobarea la finanţare a proiectelor din fonduri suplimentare se vor efectua conform ratelor de cofinanţare nerambursabilă, regulilor de eligibilitate şi criteriilor de selecţie stabilite prin ghidul specific aprobat de AM şi publicat pe site-ul AM. Opţiunile de finanţare simplificată prevăzute în anexa nr. 1 la ordin pot fi utilizate şi în cadrul proiectelor finanţate din fondurile suplimentare.
    (6) Cheltuielile sunt eligibile pentru finanţare din fonduri suplimentare dacă sunt efectuate în cadrul unor proiecte transmise AM până la data de 31 decembrie 2027 şi dacă au fost efectuate până la data de 31 decembrie 2029. Sumele care nu au fost solicitate sau care nu au fost efectuate până la termenele sus-menţionate se virează în conturile de venituri ale bugetului de stat.
    (7) Proiectele vor fi finanţate din fonduri suplimentare prin mecanismul rambursării, conform prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 96/2022 privind gestionarea financiară a fondurilor europene dedicate Afacerilor interne alocate României pentru perioada de programare 2021-2027.
    (8) Având în vedere regulile finanţării nelegate de costuri, AM nu are obligaţia să efectueze controalele de gestiune menţionate prevăzute la art. 74 alin. (1) lit. (a) din Regulamentul (UE) 2021/1.060. Rambursarea cheltuielilor în cadrul proiectelor se va efectua pe baza unei declaraţii pe propria răspundere privind gestiunea proiectului, semnată de reprezentantul legal al beneficiarului, prin care se confirmă că toate cheltuielile declarate au fost plătite şi sunt justificate prin facturi sau documente similare, că toate cheltuielile au fost înregistrate în contabilitate şi că toate cerinţele privind rezonabilitatea, legalitatea şi regularitatea cheltuielilor efectuate pentru implementarea proiectului au fost respectate.
    (9) În situaţia în care AM identifică un risc de nereguli sau un indiciu de fraudă în ceea ce priveşte proiectul sau atunci când beneficiarul nu transmite declaraţia menţionată la alin. (8), AM va efectua controalele de gestiune menţionate la art. 74 alin. (1) lit. (a) din Regulamentul (UE) 2021/1.060.

    ART. 2
    Regulile specifice de utilizare a sumelor suplimentare acordate pe baza ratelor forfetare aferente asistenţei tehnice
    (1) Fondurile suplimentare acordate României prin finanţare la rate forfetare, pentru asistenţa tehnică, conform art. 36 din Regulamentul (UE) 2021/1.060, se utilizează prin intermediul proiectelor selectate şi aprobate la finanţare de către Autoritatea de management Afaceri interne, denumite în continuare proiecte de asistenţă tehnică.
    (2) Sunt beneficiari eligibili pentru a primi finanţare din asistenţă tehnică autorităţile responsabile de programele naţionale Afaceri interne, autorităţile/structurile care asigură suport şi sprijin autorităţilor responsabile de programele naţionale şi parteneri relevanţi ai Autorităţii de management, respectiv autorităţile/structurile/entităţile care participă activ la pregătirea, punerea în aplicare, monitorizarea şi evaluarea programului.
    (3) Sunt eligibile pentru finanţare din asistenţă tehnică proiectele care contribuie la implementarea măsurilor sau acţiunilor privind aplicarea Regulamentului (UE) 2021/1.060 şi a regulamentelor specifice aplicabile fondurilor, la administrarea şi utilizarea eficientă a fondurilor, la asigurarea funcţionării şi consolidarea capacităţii administrative a autorităţilor/structurilor implicate şi a partenerilor relevanţi.
    (4) Proiectele de asistenţă tehnică pot sprijini, în special, acţiuni privind pregătirea, instruirea, gestionarea, monitorizarea, evaluarea, informarea, vizibilitatea, comunicarea, auditarea, verificarea şi controlul în cadrul programelor naţionale, taxe şi comisioane bancare, asigurarea cheltuielilor privind sistemele informatice şi de comunicaţii utilizate, privind funcţionarea, achiziţionarea şi/sau închirierea de spaţii de lucru şi a costurilor de personal aferente personalului implicat în managementul şi controlul programelor naţionale Afaceri interne.
    (5) Autoritatea de management poate selecta şi aproba la finanţare proiecte de asistenţă tehnică, în limita sumei cumulate alocate pentru asistenţă tehnică din programele naţionale Afaceri interne, respectiv 6% din suma totală alocată pentru celelalte obiective specifice ale programelor naţionale.
    (6) Selecţia şi aprobarea la finanţare a proiectelor de asistenţă tehnică se vor efectua conform ratelor de cofinanţare nerambursabilă, regulilor de eligibilitate şi criteriilor de selecţie stabilite prin ghidul specific aprobat de AM şi publicat pe site-ul AM. Opţiunile de finanţare simplificată prevăzute în anexa nr. 1 la ordin pot fi utilizate şi în cadrul proiectelor de asistenţă tehnică.
    (7) Cheltuielile sunt eligibile pentru finanţare din asistenţă tehnică dacă sunt aferente unor proiecte transmise AM până la data de 31 decembrie 2029. Sumele nesolicitate prin contracte de finanţare, rămase disponibile după data de 31 decembrie 2029, se virează în conturile de venituri ale bugetului de stat.
    (8) Proiectele vor fi finanţate din asistenţă tehnică prin mecanismul rambursării, conform prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 96/2022.
    (9) Având în vedere regulile finanţării la rate forfetare, Autoritatea de management nu are obligaţia să efectueze controalele de gestiune prevăzute la art. 74 alin. (1) lit. (a) din Regulamentul (UE) 2021/1.060. Rambursarea cheltuielilor în cadrul proiectelor se va efectua pe baza unui raport de audit sau a unei declaraţii pe propria răspundere privind gestiunea proiectului, semnată de reprezentantul legal al beneficiarului, prin care se confirmă că toate cheltuielile declarate au fost plătite şi sunt justificate prin facturi sau documente similare, că toate cheltuielile au fost înregistrate în contabilitate şi că toate cerinţele privind rezonabilitatea, legalitatea şi regularitatea cheltuielilor efectuate pentru implementarea proiectului au fost respectate.
    (10) În situaţia în care Autoritatea de management identifică un risc de nereguli sau un indiciu de fraudă în ceea ce priveşte proiectul sau atunci când beneficiarul nu transmite raportul sau declaraţia menţionată la alin. (9), Autoritatea de management va efectua controalele de gestiune prevăzute la art. 74 alin. (1) lit. (a) din Regulamentul (UE) 2021/1.060.
    (11) Proiectele de asistenţă tehnică pot sprijini acţiuni care pot viza perioade de programare precedente şi ulterioare şi pot sprijini acţiuni de asistenţă tehnică pentru unul sau mai multe fonduri.


    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016