Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   REGULI GENERALE din 7 august 2020  de eligibilitate a cheltuielilor şi tipuri de cheltuieli eligibile efectuate în implementare    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 REGULI GENERALE din 7 august 2020 de eligibilitate a cheltuielilor şi tipuri de cheltuieli eligibile efectuate în implementare

EMITENT: Guvernul
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 726 din 12 august 2020
──────────
    Conţinute de ORDONANŢA DE URGENŢĂ nr. 133 din 7 august 2020, publicată în Monitorul Oficial, Partea I, nr. 726 din 12 august 2020.
──────────
    ART. 1
    Regulile generale de eligibilitate sunt următoarele:
    1. Pentru a fi eligibilă, orice cheltuială trebuie să îndeplinească următoarele condiţii:
    a) să fie angajată de către beneficiar şi plătită de acesta în condiţiile legii, cu respectarea perioadei de implementare stabilite de către Autoritatea de management pentru POAD prin contractul/decizia/ordinul de finanţare, în conformitate cu art. 22 alin. (4) din Regulamentul (UE) nr. 223/2014, cu modificările şi completările ulterioare;
    b) să fie însoţită de facturi emise în conformitate cu prevederile legislaţiei naţionale sau a statului în care acestea au fost emise ori de alte documente contabile pe baza cărora se înregistrează obligaţia de plată şi de documente justificative privind efectuarea plăţii şi realitatea cheltuielii efectuate, pe baza cărora cheltuielile să poată fi verificate/controlate/auditate, cu respectarea prevederilor art. 41 alin. (3) din Regulamentul (UE) nr. 223/2014, cu modificările şi completările ulterioare, cu excepţia formelor de sprijin prevăzute la art. 25 alin. (1) lit. b)-d) din Regulamentul (UE) nr. 223/2014, cu modificările şi completările ulterioare;
    c) să fie în conformitate cu prevederile programului;
    d) să fie în conformitate cu contractul/decizia/ordinul de finanţare, încheiat/încheiată între autoritatea de management şi beneficiar;
    e) să fie rezonabilă şi necesară realizării operaţiunii;
    f) să respecte prevederile legislaţiei Uniunii Europene şi naţionale aplicabile;
    g) să fie înregistrată în contabilitatea beneficiarului, ţinându-se cont de prevederile din Regulamentul (UE) nr. 223/2014, cu modificările şi completările ulterioare.

    2. Cheltuielile efectuate în cadrul operaţiunilor sunt eligibile, în conformitate cu prevederile art. 26 din Regulamentul (UE) nr. 223/2014, cu modificările şi completările ulterioare.
    3. Cheltuielile realizate în cadrul operaţiunilor care au fost încheiate în mod fizic sau implementate integral înainte de depunerea de către beneficiar a cererii de finanţare în cadrul programului nu sunt eligibile, indiferent dacă toate plăţile aferente au fost efectuate de către beneficiar, în conformitate cu prevederile art. 22 alin. (3) din Regulamentul (UE) nr. 223/2014, cu modificările şi completările ulterioare.


    ART. 2
     În cadrul operaţiunilor determinate de lipsa materialelor şcolare, din POAD, sunt eligibile cheltuielile serviciilor de emitere şi gestionare de tichete sociale pe suport electronic pentru sprijin educaţional.

    ART. 3
     În cadrul asistenţei tehnice care vizează măsura de acordare de sprijin educaţional prin tichete sociale pe suport electronic pentru sprijin educaţional sunt eligibile următoarele cheltuieli:
    În condiţiile respectării unui plafon de 5% din sumele alocate din fond, prin programul operaţional se pot finanţa cheltuieli privind pregătirea, gestionarea, monitorizarea, asistenţa tehnică, auditul, informarea, măsurile de control şi evaluare:
    a) cheltuieli pentru întărirea capacităţii administrative a diferitelor autorităţi cu responsabilităţi în gestionarea, controlul şi implementarea acestui program operaţional:
    1. cheltuieli de personal pentru personalul angajat în structura care asigură gestionarea S.N.S.E.D. şi pentru personalul din cadrul beneficiarului de la nivelul Ministerului Fondurilor Europene, conform legislaţiei în vigoare;
    2. cheltuieli pentru îmbunătăţirea calificării, organizarea întâlnirilor, conferinţelor, cursurilor, călătoriilor de studiu pentru personalul implicat în implementarea şi gestionarea S.N.S.E.D;
    3. cheltuieli de deplasare şi cazare pentru personalul angajat în structura care asigură gestionarea, controlul şi auditul programului şi pentru personalul din cadrul beneficiarului de la nivelul Ministerului Fondurilor Europene, potrivit prevederilor legale în vigoare privind drepturile şi obligaţiile personalului autorităţilor şi instituţiilor publice pe perioada delegării şi detaşării în altă localitate, precum şi în cazul deplasării în interesul serviciului;
    4. cheltuieli cu achiziţia de echipamente IT şi de birotică, materiale consumabile şi accesorii pentru structura care asigură gestionarea programului, pentru direcţiile-suport şi pentru beneficiarul de la nivelul Ministerului Fondurilor Europene;
    5. cheltuieli de operare a echipamentelor, achiziţia de licenţe şi softuri, precum şi servicii ITC pentru implementarea eficientă a programului pentru structura care asigură gestionarea programului şi pentru unităţile de implementare a proiectelor;
    6. cheltuieli cu dezvoltarea şi mentenanţa sistemului IT care sprijină operarea POAD pentru structura care asigură gestionarea programului şi pentru unităţile de implementare a proiectelor;
    7. cheltuieli ocazionate de realizarea de proceduri de lucru pentru implementarea programului;
    8. cheltuieli ocazionate de plata chiriei aferente locaţiunilor imobilelor cu destinaţii de sedii;
    9. costuri indirecte;

    b) cheltuieli pentru vizibilitate, informare şi comunicare:
    1. cheltuieli pentru organizarea de campanii de informare realizate de autoritatea de management;
    2. cheltuieli pentru implementarea de activităţi de informare şi promovare;

    c) cheltuieli pentru controlul şi auditul operaţiunilor:
    1. cheltuieli de sprijinire a activităţii de control la nivelul autorităţii de management;
    2. cheltuieli de sprijinire a verificării la faţa locului;
    3. cheltuieli de sprijinire a verificării de calitate a produselor oferite;
    4. cheltuieli cu auditul programului;

    d) cheltuieli pentru evaluarea programului operaţional:
    1. cheltuieli cu pregătirea de analize, studii, raportări, evaluări;
    2. costuri financiare ale procesului de evaluare.



    ART. 4
    Următoarele cheltuieli nu sunt eligibile pentru a beneficia de sprijin din programul operaţional:
    a) dobânzile aferente datoriilor;
    b) furnizarea de infrastructură;
    c) costurile bunurilor folosite anterior;
    d) taxa pe valoarea adăugată, cu excepţia cazului în care aceasta nu se poate recupera în temeiul legislaţiei naţionale privind TVA-ul.



    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016