Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   REGULI din 22 octombrie 2004  privind controlul financiar, recuperarea si alte masuri antifrauda    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

REGULI din 22 octombrie 2004 privind controlul financiar, recuperarea si alte masuri antifrauda

EMITENT: ACT INTERNATIONAL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 393 din 10 mai 2005

I. Controale şi mãsuri antifraudã ale Comisiei
1. În conformitate cu Regulamentul (CE, Euratom) nr. 1.605/2002 din 25 iunie 2002 şi Regulamentul (CE, Euratom) nr. 2.342/2002 din 23 decembrie 2002, precum şi cu celelalte reguli la care se face referire în prezentul memorandum de înţelegere, contractele încheiate cu beneficiari ai programelor stabiliţi în România vor conţine prevederi care sã permitã ca efectuarea controalelor de audit financiar sau de altã naturã sã se realizeze în orice moment la sediile beneficiarilor şi ale subcontractanţilor lor de cãtre agenţii Comisiei sau de cãtre alte persoane mandatate de cãtre Comisie.
2. Agenţii Comisiei sau alte persoane mandatate de cãtre Comisie vor avea acces adecvat la locuri, lucrãri şi documente, precum şi la toate informaţiile necesare în scopul efectuãrii de audituri, inclusiv la cele în formã electronicã. Dreptul la acces va fi prevãzut explicit în contractele încheiate pentru implementarea instrumentelor la care se referã prezentul memorandum de înţelegere. Curtea Europeanã a Auditorilor va avea aceleaşi drepturi ca şi Comisia.
3. În cadrul prezentului memorandum de înţelegere, Comisia/OLAF (Oficiul European Antifraudã) va fi autorizatã/autorizat sã efectueze controale şi inspecţii inopinate pe teritoriul României, în conformitate cu prevederile procedurale din Regulamentul Consiliului (Euratom, CE) nr. 2.185/96 din 11 noiembrie 1996.
Aceste controale şi inspecţii vor fi pregãtite şi îndeplinite în strânsã colaborare cu autoritãţile competente române desemnate de autoritãţile române, care vor fi notificate în timp util cu privire la obiectul, scopul şi baza legalã ale controalelor şi inspecţiilor, astfel încât acestea sã poatã furniza tot sprijinul necesar.
În cazul în care autoritãţile interesate din România solicitã acest lucru, controalele şi inspecţiile inopinate pot fi efectuate în comun.
Dacã participanţii la programe refuzã un control şi/sau o inspecţie inopinatã, autoritãţile române, acţionând în conformitate cu regulile naţionale, vor acorda inspectorilor Comisiei/OLAF asistenţa de care au nevoie pentru a le permite sã efectueze controlul sau inspecţia inopinatã.
Comisia/OLAF va raporta cât mai curând posibil autoritãţilor române orice faptã sau suspiciune referitoare la vreo neregularitate de care a luat cunoştinţã pe parcursul controlului sau inspecţiei inopinate. În orice caz, Comisia/OLAF va fi obligatã/obligat sã informeze autoritatea sus-menţionatã despre rezultatul unor astfel de controale şi inspecţii.
II. Informare şi consultare
1. În scopul unei implementãri corespunzãtoare a prezentei anexe, autoritãţile competente din România şi din Comunitate vor face continuu schimb de informaţii şi, la cererea uneia dintre pãrţi, vor purta consultãri.
2. Autoritãţile competente din România vor informa Comisia fãrã întârziere despre orice faptã sau suspiciune de care au luat cunoştinţã cu privire la vreo neregularitate sãvârşitã în legãturã cu încheierea şi cu implementarea contractelor încheiate pentru aplicarea instrumentelor la care se referã prezentul memorandum de înţelegere.
III. Mãsuri administrative şi penalitãţi
Fãrã a aduce prejudicii aplicãrii Codului penal român, Comisia poate impune mãsuri administrative şi penalitãţi în conformitate cu Regulamentul (CE, Euratom) nr. 1.605/2002 din 25 iunie 2002 şi Regulamentul (CE, Euratom) nr. 2.342/2002 din 23 decembrie 2002.
IV. Recuperare
Deciziile luate de Comisie în conformitate cu prezentul memorandum de înţelegere, prin care se impune o obligaţie pecuniarã în sarcina persoanelor, altele decât state, vor fi puse în aplicare şi în România. Punerea în aplicare va fi guvernatã de regulile de procedurã civilã în vigoare în statul pe al cãrui teritoriu este realizatã. Ordinul de punere în aplicare va fi anexat la decizie, fãrã efectuarea vreunei alte formalitãţi, cu excepţia verificãrii autenticitãţii deciziei de cãtre autoritatea naţionalã ce va fi desemnatã în acest scop de Guvernul României şi care va fi notificatã Comisiei. Dupã îndeplinirea acestor formalitãţi la solicitarea Comisiei, aceasta din urmã poate proceda la punerea în aplicare a deciziei în conformitate cu legislaţia naţionalã, prin aducerea cazului în faţa autoritãţii competente. Legalitatea deciziei Comisiei va fi controlatã de Curtea de Justiţie a Comunitãţilor Europene.
Hotãrârile judecãtoreşti date de Curtea de Justiţie a Comunitãţilor Europene în baza unei clauze de arbitraj dintr-un contract încheiat în domeniul de aplicabilitate al prezentului memorandum de înţelegere vor fi puse în aplicare pe baza aceloraşi principii.
V. Comunicare directã
Comisia va comunica direct cu participanţii la cadrul general pentru finanţarea acţiunilor Comunitãţii în sprijinul politicii consumatorilor, stabiliţi în România, şi cu subcontractanţii lor. Aceştia pot depune direct la Comisie toate informaţiile şi documentele relevante care trebuie prezentate conform instrumentelor la care se referã prezentul memorandum de înţelegere şi în temeiul contractelor încheiate pentru implementarea acestora.

----
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016