Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   REGULI DE VALIDARE din 30 ianuarie 2012  a cazurilor spitalizate in regim de spitalizare continua    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

REGULI DE VALIDARE din 30 ianuarie 2012 a cazurilor spitalizate in regim de spitalizare continua

EMITENT: CASA NATIONALA DE ASIGURARI DE SANATATE
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 109 din 10 februarie 2012

    Sunt invalidate urmãtoarele cazuri:
    A01 Cazuri ale cãror date încalcã specificaţiile tehnice ale setului minim de date la nivel de pacient
    Motiv: Aceste cazuri nu pot fi colectate în baza de date naţionalã din cauza existenţei unor erori (de exemplu, lipsa unor date obligatorii sau neconcordanţa cu nomenclatoarele în vigoare). Sub incidenţa acestei reguli intrã şi foile care nu respectã criteriul de numãr unic de foaie pe spital şi an, deoarece numãrul unic de foaie pe spital şi an face parte din specificaţiile setului minim de date la nivel de pacient (Ordinul ministrului sãnãtãţii publice şi al preşedintelui Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate nr. 1.782/576/2006 privind înregistrarea şi raportarea statisticã a pacienţilor care primesc servicii medicale în regim de spitalizare continuã şi spitalizare de zi, cu modificãrile şi completãrile ulterioare).
    A02 Cazuri raportate pe secţii în care nu se întocmeşte foaia de observaţie clinicã generalã, denumitã în continuare FOCG (de exemplu, cazurile care sunt raportate pe secţiile ATI, secţii paraclinice, structuri de urgenţã etc.)
    Motiv: Conform reglementãrilor în vigoare, FOCG se întocmeşte doar pentru pacienţii spitalizaţi în secţii clinice: medicale sau chirurgicale (cu excepţia secţiilor ATI).
    A03 Cazuri cu data intervenţiei chirurgicale principale în afara intervalului de spitalizare
    Motiv: Cel puţin una dintre urmãtoarele date este eronatã: data internãrii, data externãrii, data intervenţiei chirurgicale principale.
    A04 Cazuri decedate, pentru care nu existã concordanţã între tipul externãrii şi starea la externare
    Motiv: Pentru cazurile decedate, informaţia privind decesul este cuprinsã atât în rubrica "Tip externare", cât şi în rubrica "Stare la externare". În situaţia în care cele douã informaţii nu concordã, este vorba de o eroare în cel puţin una dintre rubrici.
    A05 Cazuri cu vârsta negativã
    Motiv: Cel puţin una dintre urmãtoarele date este eronatã: data naşterii, data internãrii.
    A06 Cazuri cu durata de spitalizare negativã
    Motiv: Cel puţin una dintre urmãtoarele date este eronatã: data internãrii, data externãrii.
    A07 Cazuri concomitente
    Motiv: Aceste cazuri reprezintã episoade de spitalizare pentru acelaşi pacient, care se suprapun în timp.
    A08 Cazuri neclasificabile
    Motiv: Aceste cazuri au erori pe datele care influenţeazã clasificarea lor.
    A09 Cazuri pentru care nu s-au înregistrat complet datele privind tipul de asigurare CNAS a pacientului
    Explicaţii: Sunt invalidate cazurile în care statutul de asigurat al pacientului - asigurat CNAS, asigurat CNAS şi asigurare voluntarã - impune completarea tipului de asigurare. De asemenea, sunt invalidate cazurile în care nu a fost completatã informaţia privind casa de asigurãri de sãnãtate, deşi tipul de asigurare - "Obligatorie CAS", "Facultativã CAS" - o impune.
    Motiv: Informaţia privind tipul asigurãrii de sãnãtate a pacientului este inclusã în setul minim de date la nivel de pacient, a cãrui raportare este obligatorie.
    A10 Cazuri pentru care nu s-au înregistrat datele privind categoria de asigurat a pacientului
    Explicaţii: Sunt invalidate cazurile pentru care categoria de asigurat a pacientului nu a fost completatã, deşi tipul de asigurare "Obligatorie CAS" o impune.
    Motiv: Informaţia privind categoria de asigurat a pacientului este inclusã în setul minim de date la nivel de pacient, a cãrui raportare este obligatorie.
    A11 Cazurile internate la cerere, inclusiv pentru serviciile solicitate în vederea expertizei capacitãţii de muncã, a încadrãrii şi reevaluãrii gradului de handicap
    Motiv: Conform legislaţiei în vigoare, serviciile spitaliceşti efectuate la cerere, precum şi serviciile solicitate în vederea expertizei capacitãţii de muncã, a încadrãrii şi reevaluãrii gradului de handicap nu sunt suportate din Fondul naţional unic de asigurãri sociale de sãnãtate.
    A12 Cazurile care nu îndeplinesc condiţiile finanţãrii din Fondul naţional unic de asigurãri sociale de sãnãtate din punctul de vedere al asigurãrii de sãnãtate şi al criteriului de internare
    Motiv: Serviciile spitaliceşti suportate din Fondul naţional unic de asigurãri sociale de sãnãtate furnizate pacienţilor neasiguraţi, respectiv pacienţilor cu asigurare facultativã CAS sunt cele prevãzute la cap. II şi III din anexa 16 la Ordinul ministrului sãnãtãţii şi al preşedintelui Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate nr. 1.723/950/2011 pentru aprobarea Normelor metodologice pentru anul 2012 de aplicare a Contractului-cadru privind condiţiile acordãrii asistenţei medicale în cadrul sistemului de asigurãri sociale de sãnãtate pentru anii 2011-2012, aprobat prin Hotãrârea Guvernului nr. 1.389/2010.
    A13 Cazuri pentru care nu s-a înregistrat criteriul de internare a pacientului
    Explicaţii: Se aplicã tuturor asiguraţilor CNAS (cu sau fãrã asigurare voluntarã).
    Motiv: Conform reglementãrilor în vigoare, informaţia privind criteriul de internare a pacientului este inclusã în setul minim de date la nivel de pacient, a cãrui raportare este obligatorie.
    A14 Cazuri de transplant de organe şi ţesuturi, cu excepţia grefelor de piele prevãzute în Ordinul ministrului sãnãtãţii şi al preşedintelui Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate nr. 1.723/950/2011, a serviciilor medicale aferente stãrii posttransplant şi a cazurilor prevãzute în Hotãrârea Guvernului nr. 1.388/2010 pentru aprobarea programelor naţionale de sãnãtate pentru anii 2011-2012, cu modificãrile ulterioare.
    Motiv: Conform legislaţiei în vigoare, transplanturile sunt finanţate de cãtre Ministerul Sãnãtãţii, cu excepţia grefelor de piele şi a serviciilor medicale aferente stãrii posttransplant. De asemenea, nu sunt finanţate din Fondul naţional unic de asigurãri sociale de sãnãtate procedurile de prelevare de organe de la donatori decedaţi.
    A15 Cazuri pentru care nu s-au înregistrat corespunzãtor informaţiile cu privire la intervenţia chirurgicalã principalã
    Excepţii: Cazurile fãrã intervenţie chirurgicalã principalã
    Motiv: Conform reglementãrilor în vigoare, informaţiile privind intervenţia chirurgicalã principalã, data intervenţiei chirurgicale principale şi codul de parafã al medicului operator sunt incluse în setul minim de date la nivel de pacient, a cãrui raportare este obligatorie.
    A16 Cazuri pentru care nu s-au înregistrat complet datele despre cetãţenia pacientului
    Explicaţii: Se aplicã exclusiv cazurilor cu cetãţenie strãinã sau dublã (românã şi strãinã), pentru care nu s-a înregistrat şi ţara.
    Motiv: Informaţia privind cetãţenia pacientului este inclusã în setul minim de date la nivel de pacient, a cãrui raportare este obligatorie.
    B01 Cazuri cu vârsta peste 124 de ani
    Motiv: în cele mai multe situaţii de acest fel este vorba despre o eroare în cel puţin una dintre urmãtoarele rubrici: data naşterii, data internãrii.
    B02 Cazuri cu durata de spitalizare peste 365 de zile
    Motiv: În cele mai multe situaţii de acest fel este vorba de o eroare în cel puţin una dintre urmãtoarele rubrici: data internãrii, data externãrii.
    B03 Pacienţii pentru care nu a fost înregistrat codul numeric personal (CNP)
    Excepţii: Fac excepţie de la aceastã regulã cazurile de nou-nãscuţi (cu vârsta între 0 şi 28 de zile) şi cazurile de cetãţeni strãini.
    Motiv: Conform prevederilor legale, furnizorii de servicii medicale trebuie sã înregistreze codul numeric personal al asiguraţilor.
    B04 Transferuri intraspitaliceşti şi reinternãri în aceeaşi zi sau la un interval de o zi în acelaşi tip de îngrijiri
    Motiv: Aceste cazuri sunt considerate ca un episod de spitalizare unic.
    Excepţii: Fac excepţie cazurile care sunt transferate/ reinternate în acelaşi spital, dar între/în secţii cu tip de îngrijiri diferit (din secţii cu îngrijiri de tip acut în secţii cu îngrijiri de tip cronic/de recuperare sau invers).
    Explicaţii: Specificarea secţiilor unde se întocmesc FOCG pentru îngrijiri de tip cronic, reglementatã de Ordinul ministrului sãnãtãţii publice şi al preşedintelui Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate nr. 1.782/576/2006, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
    B05 Cazuri pentru care niciuna dintre intervenţiile chirurgicale efectuate nu este în concordanţã cu diagnosticul principal
    Motiv: În cele mai multe situaţii de acest fel, cel puţin una dintre urmãtoarele informaţii este eronatã: diagnosticul principal, procedurile efectuate.
    B06 Cazuri cu diagnostic principal inacceptabil
    Motiv: Diagnosticul principal contravine regulilor de codificare.
    Algoritm: Se invalideazã cazurile clasificate în DRG 93020 (Diagnostice principale inacceptabile).
    B07 Cazuri cu diagnostic neonatal neconcordant cu vârsta/greutatea
    Motiv: Diagnosticul principal contravine regulilor de codificare.
    Algoritm: Se invalideazã cazurile clasificate în DRG 93030 (Diagnostice neonatale neconcordante cu vârsta/greutatea).
    B08 Cazuri internate şi externate în aceeaşi zi
    Motiv: În cele mai multe situaţii de acest fel este vorba despre o eroare de înregistrare a datei de internare şi/sau de externare ori de un caz cu posibilitate de rezolvare în spitalizare de zi.
    Excepţii: De la aceastã regulã fac excepţie cazurile decedate şi cazurile care sunt clasificate în grupurile de diagnostice specifice spitalizãrii de zi.
    B09 Cazuri clasificate în DRG A1040 (Traheostomie sau ventilaţie >95 de ore), datoritã procedurii G05005 Suport ventilator continuu mai mult de 96 de ore, pentru care durata totalã de spitalizare este mai micã de 96 de ore.
    Motiv: În cele mai multe situaţii de acest fel este vorba de o eroare de înregistrare a datei şi orei de internare şi/sau de externare, sau de o eroare în alegerea procedurii.
    B10 Cazuri cu diagnostic principal de tipul agent infecţios (B95_-B97_)
    Motiv: Conform listei tabelare a diagnosticelor, aceste coduri sunt utilizate ca diagnostice secundare, pentru precizare, ca şi coduri adiţionale pentru un alt diagnostic principal.
    B11 Cazuri cu diagnostic principal de tipul sechelã de AVC (I69_)
    Motiv: Conform standardelor de codificare, aceste coduri sunt utilizate ca diagnostice secundare, pentru diagnostice principale ce definesc concret tipul de sechelã a AVC.
    B12 Cazuri clasificate în DRG A2021 şi A2022, care au avut o intervenţie chirurgicalã asociatã cu o procedurã de anestezie generalã împreunã cu o procedura de intubaţie
    Motiv: Conform standardelor de codificare, anestezia generala include şi procedura de intubaţie.
    B13 Cazuri cu diagnostic principal de deshidratare şi unul din diagnosticele secundare de tipul gastroenteritã
    Motiv: Conform standardelor de codificare, gastroenterita ar trebui codificatã întotdeauna ca diagnostic principal, înaintea celui de deshidratare. Rehidratarea, care se efectueazã oricum pentru tratamentul acestui tip de afecţiuni, nu permite alocarea codului de deshidratare, acesta din urma codificându-se numai când existã documentare clinicã şi este menţionat în mod expres de medicul curant.
    B14 Cazuri aferente nou-nãscuţilor sau copiilor cu vârsta sub un an, pentru care codurile de diagnostic de tipul P07_ alocate nu corespund cu greutatea la internare înregistratã.
    Motiv: Cel puţin una dintre informaţiile privind greutatea la internare sau diagnosticul sunt înregistrate eronat.
    B15 Cazuri care au un diagnostic (principal sau secundar) de tipul neoplasm secundar, fãrã a avea codificat şi neoplasmul primar.
    Motiv: Conform standardelor de codificare, în momentul în care se codificã un neoplasm secundar este obligatorie şi codificarea celui primar. În cazul în care neoplasmul primar nu a fost identificat, se va utiliza codul C80.
    B16 Cazuri aferente corecţiilor estetice efectuate persoanelor cu vârsta peste 18 ani
    Motiv: Aceste servicii nu sunt decontate din Fondul naţional unic de asigurãri sociale de sãnãtate, conform Hotãrârii Guvernului nr. 1.389/2010 pentru aprobarea Contractului-cadru privind condiţiile acordãrii asistenţei medicale în cadrul sistemului de asigurãri sociale de sãnãtate pentru anii 2011-2012.
    B17 Cazuri aferente serviciilor de fertilizare in vitro
    Motiv: Aceste servicii nu sunt decontate din Fondul naţional unic de asigurãri sociale de sãnãtate, conform Hotãrârii Guvernului nr. 1.389/2010 pentru aprobarea Contractului-cadru privind condiţiile acordãrii asistenţei medicale în cadrul sistemului de asigurãri sociale de sãnãtate pentru anii 2011-2012.
    B18 Cazuri cu conflict între sexul pacientului şi diagnosticele sau procedurile înregistrate.
    Motiv: Aceste cazuri conţin erori la nivelul datelor înregistrate, fie în ceea ce priveşte sexul pacientului, fie diagnosticele şi procedurile codificate.
    Excepţii: de la aceastã regulã fac excepţie diagnosticele şi procedurile legate de patologia sânului asociate sexului masculin.
    B19 Cazuri pentru care s-a codificat procedura H16101 în absenţa oricãrei alte intervenţii chirurgicale.
    Motiv: Denumirea acestei proceduri "Controlul hemostazei, postintervenţie chirurgicalã, neclasificatã în altã parte" sugereazã faptul cã a existat o intervenţie chirurgicalã anterior. În situaţia în care intervenţia chirurgicalã a avut loc în alt episod de spitalizare şi niciunul dintre codurile prevãzute la Standardul de codificare "Reintervenţia" nu poate fi aplicat, cazul se poate revalida prin intermediul Comisiei de analizã.

                                      ----
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016